abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32448057
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Dat hij ons moest maken, dat is best iets om blij mee te zijn. Het gaat erom dat hij de hele regel dat er iemand moest sterven voor de zondes van de mensheid, dat god die regel zelf bedacht heeft. Er is geen enkele reden dat iemand zo'n regel zou bedenken, anders dan dat diegene een bloeddorstige maniak is. Hij had net zo goed de zondes kwijt kunnen schelden, of kunnen verlangen dat we een innerlijke zoektocht naar het geloof leveren, of wat dan ook, oplossingen die vredig waren.
Nou precies!
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_32448686
Sapientiea, ik begrijp je overtuiging maar waak ervoor dat je niet te veel voor een ander gaat spreken of woordkeuzes maakt die onnodig hard overkomen en je discussiepartner in het harnas jaagt.

Ties-->feedback
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32452634
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:51 schreef Mirage het volgende:
Sapientiea, ik begrijp je overtuiging maar waak ervoor dat je niet te veel voor een ander gaat spreken of woordkeuzes maakt die onnodig hard overkomen en je discussiepartner in het harnas jaagt.

Ties-->feedback
Ja zal ik doen.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  maandag 21 november 2005 @ 15:48:26 #254
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32454598
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:48 schreef HRR het volgende:
Mijn mening over vrije keus is simpel :

Vanaf het begin dat de zonde op aarde kwam , was je van nature niet meer goed , je werd zondig. Zondige mensen kunnen niet bij God komen (ik bedoel dus wanneer je dood ben hé) . De relatie was verbroken. En dan komt nu het mooie "tekeningentje" Kruis van Jezus , Relatie tussen mens en God is geheeld.

En nu komt de vrije keus , Accepteer je dat , of niet ?
Als die relatie dan hersteld is, waarom moet ik het dan nog accepteren ?
Dan is die toch al hersteld of beredeneer ik nu zo vreemd?
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_32472296
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:48 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Als die relatie dan hersteld is, waarom moet ik het dan nog accepteren ?
Dan is die toch al hersteld of beredeneer ik nu zo vreemd?
Als je het niet zou hoeven accepteren dan heb je toch geen vrije wil ?
pi_32472306
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:23 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Omdat het een zieke vent is die in de bijbel word omschreven daarom! Als jullie in de god geloven die in de bijbel word omschreven en dan nog geloven dat deze het beste met jullie voor heeft,......
waarom zou hij niet het beste met je voorhebben ?
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:27:51 #257
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32472352
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 08:19 schreef HRR het volgende:

[..]

Als je het niet zou hoeven accepteren dan heb je toch geen vrije wil ?
Ja, maar ik accepteer dat ik een relatie met god heb.
Die heb ik. Ik bewonder god. Ik bewonder het leven.
ondanks het feit dat ik de verlossingsleer ernstig in twijfel trek.
Ik denk dat het aleemaal wat genuanceerder ligt.
Ik geloof dat een bv een boedist, net zo'n realtie met god heeft als mensen die
in de verzoenings leer geloven.
De vrije wil heeft meer [volgens mij] betrekking op; Wat doe ik met mijn leven, welke keuzes maak ik,
[haat ik of heb ik lief.]
gelijk
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:39:18 #258
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32472457
Ik bewonder mijn onafhankelijkheid in mijn bestaan. Ik had het toevallig net nog erover dat ik de touwtjes wil doorknippen van alle banden die ik heb in het leven. Dus ook negatieve krachten en nog meer. Niet de band met het positieve maar ik ga niet van God houden, ik zal hem in mijn leven laten als hij me nog verder kan genezen.

Houden van klinkt erg klef. Ik bedoel, als je teveel van iets houdt, dan krijg je een band die te strak is aangespannen en krijg je vanzelf minder bewegingsvrijheid. In mijn geval gaat het me puur om de beweginsvrijheid.

Ik wil helemaal losgekoppeld zijn van alles en nog wat. En ik ben in mijn leven vastgekoppeld aan kettingen. Vanaf geboorte ben ik bezig geweest om die kettingen te bevrijden. Is het nodig dat ik die laatste ketting ook los maak dan zal ik dat zeker doen.

Het gaat mij om verlossing. En dat heeft dan weer te maken met die kettingen. Ik weet dan niet of ik me moet loskoppelen van God, ik denk het niet. Ik denk dat God als God bestaat de kracht is die geneest als alles los is gekoppeld dus. Ik zal wel houden van verlossing en positieve energie. Misschien is dat God, de kracht die onzichtbaar is ook. Dat God helemaal geen persoon of figuur is. Het is een kracht als het ware. Een kracht die nog moet komen in de toekomst. Dat het energie is ook. Het is niet tastbaar als het ware. Het is een zucht wind vol frisse energie. Waar je als mens zijnde helemaal gezond van wordt, alsof je na een regenbui naar buiten loopt en je longen vol zuigt met schone lucht. Alleen is die lucht 100 procent schoon.

Dat God ook alle negatieve invloed kan wegwerken? Dat zou ik onder God verstaan. Alle milieuvervuilling wordt door een zucht wind weggegewerkt. Alle negatieve energie verdwijnt omdat hij het doet. Die kracht. Die lucht. Die energie.

Vandaag weer een stap verder richting verlossing Ik weet hoe mijn bestaan in elkaar steekt een beetje. Ik kan het niet in kaart brengen maar gevoelsmatig weet ik ongeveer wat zich allemaal heeft afgespeeld.

Richting de toekomst zal ik het kwade wel in kaart kunnen brengen en dan weet ik precies wie waar verantwoordelijk voor was. Voor mijn ellende dus. Het is geen gehuil, het is gewoon een feit dat ik onterecht bestrafd ben geworden voor iets in het leven. Net zoals heel veel mensen dat hebben alleen beseffen mensen niet dat ze de vrijheid niet hebben waar ze recht op hebben.

Voel je goed aan hoe het leven zou moeten zijn, dan weet je goed dat er iets niet in de haak zat. Dan weet je dat verdomde goed ook.

Het zat allemaal aan elkaar als een ziekte. Het zit nog aan elkaar vast als een ziekte. En hoe die ziekte erin is gebracht van de klefheid van alles, daar kom ik ook nog achter wel. De kettingen ook. Ik weet niet wat zich nog allemaal meer afspeeld. Het heeft met meer te maken.

Het Christelijke geloof verdiept zich niet in deze zaken. Ze hebben het wel over verlossing maar ze kaarten nooit aan hoe je als mens zijnde verlost kunt worden van alles. Misschien gaat die vraag ook hen boven de pet.

Als dat zo is, dan stuur ik ze morgen wel een email met het antwoord erop.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32480846
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 08:21 schreef HRR het volgende:

[..]

waarom zou hij niet het beste met je voorhebben ?
Hij strafte onschuldige mensen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 22 november 2005 @ 18:22:46 #260
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32485473
Hij hing zijn eigen zoon aan het kruis

Niet dat hij een crimineel straft en laat opdraaien voor alle zonden. Nee hij neemt zijn eigen bloedverwant. Die niet eens iets fout deed.

Totaal geen creatief vermogen zeg ik je.

Ik zou als ik God was óf mezelf aan het kruis nagelen óf een seriemoordenaar.

Van mijn part zou ik een schaap in stukken hakken.

Je gaat toch niet je eigen zoon vermoorden zeg. Wat ben je dan voor oetlul.

Jezus gestorven voor de zonden van de mensheid Er was zeker geen alternatief voor handen. Dat er uberhaupt mensen moeten sterven is van de zotte. Een echte God zou met zijn vinger knippen en het met 1 handbeweging klaren.

En niet via een gigantische omweg.

Laat mij maar God zijn, dan doe ik dat wel ff In 1 handbeweging zorg ik wel voor betere tijden. Draai ik mijn hand niet voor om ook. Een eitje ook.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:55:25 #261
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32489777
Zouden christenen hier zoiets geloven?
gelijk
pi_32490065
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:55 schreef soulsurvivor het volgende:
Zouden christenen hier zoiets geloven?
natuurlijk niet. dat heeft toch niks met het christendom te maken. dat sitchin verhaal is ook een geloof. je bent het overigens wel aan het pluggen hè
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:11:33 #263
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32492146
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:04 schreef het_fokschaap het volgende:

Quote Soulsurvivor;
..."[Zouden christenen hier zoiets geloven?]"...

natuurlijk niet. dat heeft toch niks met het christendom te maken. dat sitchin verhaal is ook een geloof. je bent het overigens wel aan het pluggen hè
Tuurlijk
Het is immers zEEr de moeilte waard.
Je bedoeld dit toch???!!!

[ Bericht 11% gewijzigd door soulsurvivor op 22-11-2005 22:24:33 ]
gelijk
pi_32493585
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:11 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Tuurlijk
Het is immers zEEr de moeilte waard.
Je bedoeld dit toch???!!!
ja dat bedoel ik
  woensdag 23 november 2005 @ 02:08:13 #265
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32498131
quote:
Op maandag 21 november 2005 14:29 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Ja zal ik doen.
Doe eerst is ff je guns in hun harnas want één lullige Ak-47 op single shot en die duo combo haalt ook niks uit.
Nou wil ik best je kogelvrije vest sponseren (Ugh Ugh) maarja das ook nutteloos héy, doelende op een headshot.

Kortom denk nog is rustig na voor je de trekker overhaalt en lastering afvuurt waar je geen rente voor kunt opbrengen, ongeacht wie je bent !
Take it or leave...

Oh ennuh Mirage ben benieuwd zit nog niks in mijn emailbox ...
  woensdag 23 november 2005 @ 02:12:46 #266
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32498163
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:47 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ja dat bedoel ik
Er zijn werkelijk mensen die 'denken' dat de mensheid "toeval" is en deze planeet een 'unieke' en waar mogelijk wiskundig scheve kansberekening.
Nou ja de mens (elk mens) heeft zijn leven (zo lang als het duurt) om zelf tot een beslissing te komen.
Tot die tijd dat gij vind of verwerpt zoek en (waar gewenst) zult gij werkelijk(heid) vinden
pi_32498214
quote:
Op woensdag 23 november 2005 02:12 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Er zijn werkelijk mensen die 'denken' dat de mensheid "toeval" is en deze planeet een 'unieke' en waar mogelijk wiskundig scheve kansberekening.
Nou ja de mens (elk mens) heeft zijn leven (zo lang als het duurt) om zelf tot een beslissing te komen.
Tot die tijd dat gij vind of verwerpt zoek en (waar gewenst) zult gij werkelijk(heid) vinden
Die mensen zijn er inderdaad, maar die mensen denken meestal niet dat onze planeet een unieke is. Wel uniek qua samenstelling, indeling en dergelijke, maar niet uniek qua omstandigheden die leven mogelijk kan maken.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
pi_32498224
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:22 schreef Dromenvanger het volgende:
Hij hing zijn eigen zoon aan het kruis

Niet dat hij een crimineel straft en laat opdraaien voor alle zonden. Nee hij neemt zijn eigen bloedverwant. Die niet eens iets fout deed.

Totaal geen creatief vermogen zeg ik je.

Van mijn part zou ik een schaap in stukken hakken.

Je gaat toch niet je eigen zoon vermoorden zeg. Wat ben je dan voor oetlul.

Jezus gestorven voor de zonden van de mensheid Er was zeker geen alternatief voor handen. Dat er uberhaupt mensen moeten sterven is van de zotte. Een echte God zou met zijn vinger knippen en het met 1 handbeweging klaren.

En niet via een gigantische omweg.

Laat mij maar God zijn, dan doe ik dat wel ff In 1 handbeweging zorg ik wel voor betere tijden. Draai ik mijn hand niet voor om ook. Een eitje ook.
Hij hing zijn zoon niet aan het kruis.. dat deden wij.
quote:
Ik wil niet met bijbelteksten gaan gooien in dit topic. .maar voor deze opmerking maak ik graag een uitzondering.
quote:
Als jullie mij kennen zullen jullie ook de Vader kennen, en vanaf nu kennen jullie hem, want jullie hebben hem zelf gezien. Daarop zei Filippus: "Laat ons de Vader zien, Heer, meer verlangen we niet."
Jezus zei: Ik ben nu al zo lang bij jullie, en nog ken je me niet, Filippus? Wie mij heeft gezien heeft de Vader gezien. Waarom vraag je dan om de Vader te mogen zien? Geloof je niet dat ik in de Vader ben en dat de Vader in mij is?
(Joh.14:7-10).
Jezus = God.. de vleeswording van God.. Hij heeft zichzelf door ons laten kruizigen zodat wij eeuwig leven kunnen ontvangen.. zodat wij tot Hem kunnen komen..
Nouja.. ter verduidelijking.. het dood gaan van Jezus is niet wat ons de verzoening met God brengt.. maar zijn opstanding. Door zijn opstanding overwon hij de dood..
pi_32498375
quote:
Op woensdag 23 november 2005 02:23 schreef logisnack het volgende:

[..]
quote:
Wie mij heeft gezien heeft de Vader gezien. Waarom vraag je dan om de Vader te mogen zien? Geloof je niet dat ik in de Vader ben en dat de Vader in mij is?
Stel dat er nu iemand opkomt in deze tijd, deze persoon zegt de zoon of de vleesgeworden variant van God te zijn, hij krijgt daarop een bepaalde aanhang en gaat met dit soort teksten gooien, hoe reageer jij dan daarop als ik vragen mag? Geloof je hem, moet hij bewijzen dat wat hij zegt waar is en hoe zou hij dat dan moet doen of verklaar je hem voor gek?

En geef daarna eens aan waarom je in je allerdiepste ziel heilig gelooft dat Jezus de zoon of de vleesgeworden variant van God was, iets wat alleen maar gestoeld is op verhalen van mensen die naast hem leefden.
then when you're naked,
pi_32498416
quote:
Op woensdag 23 november 2005 02:22 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

Die mensen zijn er inderdaad, maar die mensen denken meestal niet dat onze planeet een unieke is. Wel uniek qua samenstelling, indeling en dergelijke, maar niet uniek qua omstandigheden die leven mogelijk kan maken.
Er zijn inderdaad enkele planeten waar leven mogelijk is... in theorie..
Deze theorie is echter gebaseerd op de evolutietheorie.. en dat is een onbewezen theorie.
Uit water zouden zich plots bacteriën kunnen vormen die na miljoenen jaren zichzelf tot mensen evalueren.. yeah right.

Het spijt me voor de mensen die heilig overtuigd zijn van evolutietheorie.. maar helaas.. het ontstaan van een het alles uit het niets is onder geen enkele natuurwet mogelijk.
Iedereen met het kleinste beetje verstand moet erkennen dat het gewoon simpelweg onmogelijk is.
Voor de mensen die over evolutietheorie door willen discuseren.. open een topic met een titel als "Evolutie Vs. Christendom"..
Ik ga met genoegen de uitdaging aan om in dat topic te komen discuseren (morgen )

Welterusten en Gods zegen
pi_32498442
quote:
Op woensdag 23 november 2005 02:50 schreef logisnack het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad enkele planeten waar leven mogelijk is... in theorie..
Deze theorie is echter gebaseerd op de evolutietheorie.. en dat is een onbewezen theorie.
Uit water zouden zich plots bacteriën kunnen vormen die na miljoenen jaren zichzelf tot mensen evalueren.. yeah right.

Het spijt me voor de mensen die heilig overtuigd zijn van evolutietheorie.. maar helaas.. het ontstaan van een het alles uit het niets is onder geen enkele natuurwet mogelijk.
Iedereen met het kleinste beetje verstand moet erkennen dat het gewoon simpelweg onmogelijk is.
Voor de mensen die over evolutietheorie door willen discuseren.. open een topic met een titel als "Evolutie Vs. Christendom"..
Ik ga met genoegen de uitdaging aan om in dat topic te komen discuseren (morgen )

Welterusten en Gods zegen
Ach ja, als jij het zegt.......en God dan, waar leeft die eigenlijk. Behalve in de harten van mensen. Hoe is zijn wereld ooit ontstaan? Of heeft Hij ook weer een God en waar leeft die dan, enzovoorts enzovoorts. Hoe je het ook went of keert......ergens is ooit niets geweest en daar is toch iets uit ontstaan!

De evolutietheorie is "nog" niet bewezen, het komt steeds dichterbij.......helaas de andere theorie ook niet echt Denk dat dat ook een stuk lastiger wordt voor jullie.

Waarom hoort dit eigenlijk in een ander topic, dit lijkt me de basis waarom mensen een verkeerde kijk op Christenen hebben......in ieder geval voor mij DE reden om niet in God te geloven en Christenen en andere gelovigen dus niet begrijp

[ Bericht 6% gewijzigd door pino.in.disguise op 23-11-2005 03:04:03 ]
then when you're naked,
  woensdag 23 november 2005 @ 03:00:37 #272
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32498477
quote:
Op woensdag 23 november 2005 02:44 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

[..]

Stel dat er nu iemand opkomt in deze tijd, deze persoon zegt de zoon of de vleesgeworden variant van God te zijn, hij krijgt daarop een bepaalde aanhang en gaat met dit soort teksten gooien, hoe reageer jij dan daarop als ik vragen mag? Geloof je hem, moet hij bewijzen dat wat hij zegt waar is en hoe zou hij dat dan moet doen of verklaar je hem voor gek?

En geef daarna eens aan waarom je in je allerdiepste ziel heilig gelooft dat Jezus de zoon of de vleesgeworden variant van God was, iets wat alleen maar gestoeld is op verhalen van mensen die naast hem leefden.
Here Jezus Christus zal in hoogst eigen persoon in levende lijve wederkeren vanuit de Hemelen.
Ieder ander die komt in Zijn naam en zich (de) Christus laat noemen is gedoemd en hoe.
Neemt niet weg... Er zijn genoeg uitverkoren "geestelijke" mensen die zich bewust mogen zijn, van Zijn wens, dat Zijn Woord en dat van Zijn Vader bekend word gemaakt bij de medemens waaronder ook jij valt.
En het allerdiepste van mijn ziel ? Het is Zijn ziel.
En uit het diepste van mijn verstand ? Ben ik Hem uitermate dankbaar.
Heb geloof en dan weet je waarom iemand zonder aarzeling aanneemt wat Zijn naasten van Hem hebben gesproken al dan niet in Zijn naam.
En je hart ? Laat maar protesteren dat er is het immers meer dan bekend méé..
Tuchting ervan is een juiste zaak.
pi_32498527
quote:
Op woensdag 23 november 2005 03:00 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Here Jezus Christus zal in hoogst eigen persoon in levende lijve wederkeren vanuit de Hemelen.
Ieder ander die komt in Zijn naam en zich (de) Christus laat noemen is gedoemd en hoe.
Neemt niet weg... Er zijn genoeg uitverkoren "geestelijke" mensen die zich bewust mogen zijn, van Zijn wens, dat Zijn Woord en dat van Zijn Vader bekend word gemaakt bij de medemens waaronder ook jij valt.
En het allerdiepste van mijn ziel ? Het is Zijn ziel.
En uit het diepste van mijn verstand ? Ben ik Hem uitermate dankbaar.
Heb geloof en dan weet je waarom iemand zonder aarzeling aanneemt wat Zijn naasten van Hem hebben gesproken al dan niet in Zijn naam.
En je hart ? Laat maar protesteren dat er is het immers meer dan bekend méé..
Tuchting ervan is een juiste zaak.
Laat maar, ik kan geen antwoord ontdekken in je tekst. Of ik moet uit je gebrabbel opmaken dat we afhankelijk zijn van "uitverkoren" geestelijken die ingefluisterd krijgen wanneer de zoon van God, of God zelf wederkeert en wie dat dan is.

trusten......als in ik ga pitten
then when you're naked,
pi_32498697
quote:
Op woensdag 23 november 2005 02:44 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

[..]

Zulke mensen komen al op.. en zullen ook zeker nog in grotere mate op gaan komen.
De bijbel staat hier vol van.. maar als je het niet erg vind zoek ik die teksten er morgen even bij.
Hoe dan ook.. ik zou reageren door niet naar hem te luisteren.. simpelweg omdat ik de Zoon van God al ken..
Hoe het komt dat ik geloof.. tja.. Ik ging zoeken en ik vond.. Ik ging altijd al naar de kerk.. maar daarna 1 tot 2 jaar niet of nauwelijks, maar dan deed ik het meer voor mijn ouders.... mijn geloof zakte weg.. ik geloofde nog wel ergens in God maar ik twijfelde aan een hoop dingen. Afgelopen zomen kwam er gewoon een aanraking.. nadat ik me een beetje ging bezighouden met zoeken vond ik plots. Ik weet dat dit niet echt overtuigend klinkt voor een niet gelovige.. maargoed.. daarom heet het ook geloof. Het is niet gebaseerd op waarnemingen. Overigens heb ik later wel meerdere malen Gods kracht mogen waarnemen. (lees: Genezing en profetie). Ik kan niet meer anders dan geloven na wat ik heb gezien.. en elke dag komen er nieuwe dingen bij. Mijn ogen vallen open.. ik snap opeens de dingen die ik in de bijbel lees.. genoeg bewijs voor mij.
pi_32498723
quote:
Op woensdag 23 november 2005 03:12 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

Laat maar, ik kan geen antwoord ontdekken in je tekst. Of ik moet uit je gebrabbel opmaken dat we afhankelijk zijn van "uitverkoren" geestelijken die ingefluisterd krijgen wanneer de zoon van God, of God zelf wederkeert en wie dat dan is.

trusten......als in ik ga pitten
dat zeker niet.. Wanneer Jezus terugkomt zal iedereen het weten.. dat staat ook duidelijk in de bijbel. Elke knie zal zich buigen en elke tong zal beleiden dat Hij Heer is
morgen ga ik de preciese teksten opzoeken. Ik ga nu echt slapen.

Welterusten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')