abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32142209
Heb je vragen daarover dan ga je naar de feedback
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32142246
lief doen laten we het inhoudelijk houden, zoals in de OP ook staat

[ Bericht 48% gewijzigd door Mutant01 op 10-11-2005 11:06:50 ]
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_32142463
Waarschuwing vooraf, bewust gebash van bevolkingsgroepen, persoonlijke aanvallen (jegens users), irritant offtopic gepraat zal meteen zorgen voor een slotje op deze thread. De reeks heeft namelijk ondertussen meer dan 3 kansen gehad en dit is dus de laatste kans. Hou het gewoon netjes, onderbouw je beweringen, maak gebruik van bronnen zoals het hoort en dan is iedereen blij. De betreffende relschoppers van de vorige keer zullen we niet meer zien, dus daar hebben we geen last van.
Allah Al Watan Al Malik
pi_32142573
lama..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_32142585
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
Waarschuwing vooraf, bewust gebash van bevolkingsgroepen, persoonlijke aanvallen (jegens users), irritant offtopic gepraat zal meteen zorgen voor een slotje op deze thread. De reeks heeft namelijk ondertussen meer dan 3 kansen gehad en dit is dus de laatste kans. Hou het gewoon netjes, onderbouw je beweringen, maak gebruik van bronnen zoals het hoort en dan is iedereen blij. De betreffende relschoppers van de vorige keer zullen we niet meer zien, dus daar hebben we geen last van.
Afgezien van het uitzetten van vreemdelingen, wat moet de franse regering nou doen om tegelijkertijd geloofwaardigheid te behouden, en te zoeken naar een lange-termijn oplossing voor de mensen in dergelijke achterstandswijken?
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_32142626
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:16 schreef addie84 het volgende:
lama..
Chico Lama?

pi_32142697
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:17 schreef Snatched het volgende:

[..]

Afgezien van het uitzetten van vreemdelingen, wat moet de franse regering nou doen om tegelijkertijd geloofwaardigheid te behouden, en te zoeken naar een lange-termijn oplossing voor de mensen in dergelijke achterstandswijken?
Ik denk dat ze hun geloofwaardigheid allang kwijt zijn geraakt in die wijken. Een spreidingsbeleid, daar zijn ze te laat mee. Ze hebben het zelf ook wel steeds over projecten die zullen worden opgestart in die buurten, maar echte plannen heb ik nog niet op tafel zien liggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_32142713
Ik lees in diverse bronnen dat de oorzaak van de rellen het verbod op hoofddoekjes is.
oa
http://www.elsevier.nl/ni(...)cht/asp/artnr/72184/

Klopt dat? Is dit echt de oorzaak van de rellen?
geen
pi_32142772
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:21 schreef natte-flamoes het volgende:
Ik lees in diverse bronnen dat de oorzaak van de rellen het verbod op hoofddoekjes is.
oa

Dat zou best kunnen, alleen vind ik het erg vreemd dat ze er dan pas een jaar later over gaan rellen. De meeste media spreken nogsteeds over de dood van die 2 kerels als aanleiding voor de rellen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_32142803
quote:
oa

Dat heeft de president van Turkije gezegd, die voor zover ik weet niets te maken heeft met de Franse relschoppers. Het is ook enigszins verbazend dat daar zoveel aandacht aan geschonken wordt. Het lijkt mij dat dit hoogstens een factor is die bijgedragen heeft tot spanningen voor een gedeelte van de relschoppers.
pi_32142813
quote:
oa

Zou onzinnig zijn ... Frankrijk is een seculiere staat, dus in feite is het dragen van hoofddoekjes te verbieden, net zo goed als ze verboden hebben om keppeltjes te dragen, of kruizen.

Ik snap alleen niet zo goed waarom dat verboden moet zijn als kinderen naar school gaan; openbare functies, daar kan ik inkomen. Maar ik snap anderszijds ook niet waarom dat zo'n vreselijk probleem moet zijn. In Turkije geldt toch ook hetzelfde verbod?

Het gaat volgens mij om die 2 muppets die zichzelf opsloten in een transformator-huisje
pi_32142816
Maar de dood van die 2 illegalen (dat las ik ergens) kan toch niet de directe aanleiding zijn? Daar moet iets aan voorafgegaan zijn.
geen
pi_32142850
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:24 schreef natte-flamoes het volgende:
Maar de dood van die 2 illegalen (dat las ik ergens) kan toch niet de directe aanleiding zijn? Daar moet iets aan voorafgegaan zijn.
De situatie in die wijken is er één van permanent op springen staan. Er is niet veel nodig om tot een ontlading te komen. De dood van die twee kinderen kan net zo makkelijk aangegrepen worden als een arrestant die wat klappen krijgt van de politie.
pi_32142856
er is ook niet één aanleiding... het is een opeenstapeling van diverse problemen.
armoede, discriminatie, niet nagekomen beloftes etc...
pi_32142865
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:24 schreef natte-flamoes het volgende:
Hehe, het waren in iedergeval geen illegalen. Tenminste, Wikipedia heeft het niet over illegalen, maar gewoon over 2 jongeren. Er is in ieder geval meer dan die 2 doden alleen ja, zelfs de franse autochtone bevolking had het over het feit "dat de vlam een keer in de pan moest slaan". Wat ze daarmee bedoelen blijft natuurlijk een raadsel, kennelijk is er een opeenhoping van incidenten en dus frustraties geweest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_32142908
Ik lees in de media dat het voornamelijk allochtonen zijn wat in die wijken wonen. Waarom voelen die bewoners (allochtonen) zich zo opgefokt dat 1 zo'n gebeurtenis tot zulke rellen leidt?
geen
pi_32142939
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:28 schreef natte-flamoes het volgende:
Ik lees in de media dat het voornamelijk allochtonen zijn wat in die wijken wonen. Waarom voelen die bewoners (allochtonen) zich zo opgefokt dat 1 zo'n gebeurtenis tot zulke rellen leidt?
Tis mij een raadsel, daarin verschilt ons land wel veel van Frankrijk heb ik het gevoel. Hier zouden we direct een onderzoek starten naar de aanleiding ervan, naar hoe het in elkaar zit. In Frankrijk zijn ze veel minder open, misschien heeft dat met het nationlistische gevoel van de Fransen te maken. Bang dat andere landen hen gaan "uitlachen".
Allah Al Watan Al Malik
pi_32142943
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hehe, het waren in iedergeval geen illegalen. Tenminste, Wikipedia heeft het niet over illegalen, maar gewoon over 2 jongeren. Er is in ieder geval meer dan die 2 doden alleen ja, zelfs de franse autochtone bevolking had het over het feit "dat de vlam een keer in de pan moest slaan". Wat ze daarmee bedoelen blijft natuurlijk een raadsel, kennelijk is er een opeenhoping van incidenten en dus frustraties geweest.
Het doet er niet echt toe of ze illegaal waren of niet... ze waren op de vlucht voor de politie, dat zegt al iets.
Maar als je die stukjes leest en de reportages kijkt over de wijken waar al die rellen bezig zijn, dan zegt iedereen dat het een explosieve situatie was, en dat de wijk vol zat met gefrustreerde vreemdelingen. Het was gewoon een tijdbom ...
pi_32142965
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:29 schreef Snatched het volgende:

[..]

Het doet er niet echt toe of ze illegaal waren of niet... ze waren op de vlucht voor de politie, dat zegt al iets.
Maar als je die stukjes leest en de reportages kijkt over de wijken waar al die rellen bezig zijn, dan zegt iedereen dat het een explosieve situatie was, en dat de wijk vol zat met gefrustreerde vreemdelingen. Het was gewoon een tijdbom ...
Klopt de fransen hadden het ook telkens over een tijdbom. Maar wat er daadwerkelijk aan de hand is zeggen ze niet, het is allemaal zo vaag.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')