quote:grew up in the town of Bedford in wealthy Westchester County north of New York City, the son of a writer and editor at Life magazine, and a direct descendant of colonial governor Peter Stuyvesant.
became a folk singer/songwriter in the late '60s, singing humorous and nakedly honest autobiographical songs. Signed to Atlantic Records, he recorded "Album 1" (1970) and "Album 2" (1971), accompanying himself on acoustic guitar, before switching to Columbia Records, for which he made the folk-rock "Album 3" (1972), which featured the Top 40 novelty hit
![]()
quote:Op woensdag 9 november 2005 09:31 schreef iggy_in_the_house het volgende:
loudon wainwright?
....quote:Op woensdag 9 november 2005 09:30 schreef cafca het volgende:
[..]
![]()
maar ik wil wel de hele naam horen...
Ow f*ck ja..... de vader van Martha en Rufus.... ik wist alleen niet meer welke voornaam hij had.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:31 schreef iggy_in_the_house het volgende:
loudon wainwright?
De derde om precies te zijn.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:31 schreef iggy_in_the_house het volgende:
loudon wainwright?
Naar de Kermisquote:Op woensdag 9 november 2005 09:40 schreef belsen het volgende:
Loudon Wainwright III is nooit echt doorgebroken, helemaal niet in Nederland. Zijn grootste wapenfeit hier is dat een van zijn liedjes gebruikt is door Ronnie Tober en Ciska Peters, die het bewerkte tot een van hun gezellige meezingers.
Hoe heette dat liedje van Ronnie Tober en Ciska Peters?
quote:Op woensdag 9 november 2005 09:48 schreef cafca het volgende:
Witte Eend op het midden van de weg (cover van Dead Skunk)
Cafka +1quote:Een witte eend op het midden van weg
Een witte eend op het midden van weg
Een witte eend op het midden van weg
En onze blauwe eend hing in de bomen
quote:... and it's stinkin' to hiiiiigh heaven....
Ik ken allebei de liedjes, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door de vraag van belsen er pas achter kwam dat het een cover wasquote:Op woensdag 9 november 2005 09:51 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heeej dat liedje ken ik wel, is een grappig liedje.
Ik wist ook niet dat het een cover was.....quote:Op woensdag 9 november 2005 09:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ken allebei de liedjes, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door de vraag van belsen er pas achter kwam dat het een cover was
quote:Op woensdag 9 november 2005 09:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ken allebei de liedjes, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door de vraag van belsen er pas achter kwam dat het een cover was
de enige die ik ken geloof ikquote:Breng die tulpen naar Sandra
Want de rozen zijn op
Kost maar 6 gulden 50
Das toch bijna voor nop....
Beestjes is van een heel andere Ronnie met zijn band de Ronnies.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:14 schreef ranja het volgende:
Breng die tulpen naar Sandra
Want de rozen zijn op
Kost maar 6 gulden 50
Das toch bijna voor nop....
de enige die ik ken geloof ik
Oh nee, Beestjes natuurlijk.
3 goed, Morgen is geen hit geweest....quote:Op woensdag 9 november 2005 10:14 schreef belsen het volgende:
[..]Morgen Op de kermis (met Ciska Peters) Ik vind je geweldig Een heel gelukkig kerstfeest (met Nico Haak enzo)
Louis Neefs, it is.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:55 schreef dolle_hond het volgende:
louis neefs
alsof dat niet geldt voor zowat alle zogenaamde foute artiesten, afhankelijk aan wie je't vraagtquote:Op woensdag 9 november 2005 10:49 schreef belsen het volgende:
Er is niks fouts aan Ronnie Tober, hoor...
We hebben het wel over Ronnie Tober, ranja!quote:Op woensdag 9 november 2005 11:02 schreef ranja het volgende:
[..]
alsof dat niet geldt voor zowat alle zogenaamde foute artiesten, afhankelijk aan wie je't vraagt![]()
het ging niet om Ronnie maar om de term 'fout' waar ik nog steeds niet tegen kanquote:Op woensdag 9 november 2005 11:09 schreef belsen het volgende:
We hebben het wel over Ronnie Tober, ranja!
quote:Op woensdag 9 november 2005 11:36 schreef DaisyDuke het volgende:
Leonard Cohen - One of us cannot be wrong
Radiohead - I might be wrong
Alice in Chains - Got me wrong
Soundgarden - No wrong no right
Natalie Imbruglia - Wrong impression
REM - The wrong child
Tom Petty - All the wrong reasons
Badly Drawn Boy - I was wrong
Social Distortion - I was wrong
Novastar - Wrong
quote:Op woensdag 9 november 2005 11:42 schreef Neleos het volgende:
Pete Philly & Perquisite
quote:I was bruised and battered and I couldn't tell
what I felt
I was unrecognizable to myself
Bruce Springsteen - Streets of Philadelphiaquote:
quote:Op woensdag 9 november 2005 11:48 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
Welk nummer?quote:Take me away from this big bad world
And agree to marry me
So we can start all over again
staat wel leuk zo onder elkaarquote:Op woensdag 9 november 2005 11:54 schreef ranja het volgende:
Wet wet wet
----------------------------
mijn favoriete muzieksoort
Gaat snel zo!quote:Op woensdag 9 november 2005 11:58 schreef belsen het volgende:
Blur - Coffee + TV.
Die zijn er niet voor mij...quote:Op woensdag 9 november 2005 12:04 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ik dacht ik vraag een onbekende van ze.![]()
Nee, die iets minder vrolijke broertjes van.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:08 schreef Neleos het volgende:
Happy Mondays
Grumpy Fridays ?quote:Op woensdag 9 november 2005 12:10 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, die iets minder vrolijke broertjes van.
Als ik zeg soms dezelfde stijl als de Happy Mondays, geef ik het dan weg?quote:
Die waren het.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:16 schreef Neleos het volgende:
Primal Scream
Echt oud.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:22 schreef ranja het volgende:
De vraag is of het nou een echte oude band is of een retro band![]()
Gokje op Jefferson Airplane
nee je hoeft alleen maar dequote:Op woensdag 9 november 2005 12:30 schreef belsen het volgende:
Evil Superstars - 1,000,000 demons can't be wrong.
die zat het dichtst bij totquote:
quote:Op woensdag 9 november 2005 12:32 schreef belsen het volgende:
Thee Ultra Bimboos - 2 Thee Ultra Bimboos Fans can't be wrong
Volgens mij zijn er heel veel variaties op die thema geweest, in dit geval over het gebrek aan fans denk ikquote:Op woensdag 9 november 2005 12:29 schreef ranja het volgende:
The Fall - 50,000 Fall Fans Can't Be Wrong
Bon Jovi - 100,000,000 Bon Jovi Fans Can't Be Wrong
Elvis Presley - 50,000,000 Elvis Fans Can't Be Wrong
2 Many DJ's - 50,000,000 Soulwax Fans Can't Be Wrong
Thee Ultra Bimboos -
Maak het rijtje af
Briljantquote:Op woensdag 9 november 2005 12:39 schreef peaceman het volgende:
4 Thee Ultra Bimboos Fans can't be wrong
quote:Op woensdag 9 november 2005 12:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Briljant
Peaceman +1
geweldige titel vond ik het eigenlijk![]()
Gewoon roepen joh, soms sla je een flater (ik weet daar alles vanquote:Op woensdag 9 november 2005 12:54 schreef dartfanaat het volgende:
Ik denk het te weten,......maar ben allerminst zeker......(te onzeker zelfs)
Zal ik in de toekomst zeker doen.....quote:Op woensdag 9 november 2005 12:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Gewoon roepen joh, soms sla je een flater (ik weet daar alles van) en soms heb je het gewoon goed
Ik weet het niet, maar wist wel dat je deze vraag ging stellenquote:Op woensdag 9 november 2005 12:59 schreef Diaan73 het volgende:
Nu het mijn beurt weer is, wil ik alsnog graag weten welke classics live op de EP (te verschijnen begin 2006) van David Bowie staan.
Het zijn er 4, je hebt er welgeteld 1 goed.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:02 schreef peaceman het volgende:
Heroes
Space Oddity
Life on Mars
?
Hoeveel zijn het er eigenlijk?
Sorry Cafca geen enkele goed.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:17 schreef cafca het volgende:
Shit, ik heb het gelezen...
All the young dudes
5 years
life on mars
Blue Jean
Nee die bedoel ik niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Hm, dan heb ik over een andere EP gelezen
Jij bedoelt niet die EP samen met The Arcade Fire?
Iggy komt er het dichtstbij vreemd woord trouwens maar dat terzijde hij heeft er 3 goed. De titel die nog ontbreekt heb ik ook nog niet bij de andere gelezen.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:23 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Space Oddity
Let's Dance
China Girl
Young Americans
quote:Op woensdag 9 november 2005 13:39 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Space Oddity
This Is Not America![]()
China Girl
Young Americans
Nopequote:Op woensdag 9 november 2005 14:41 schreef cafca het volgende:
Beauty and the Beast ?
quote:
quote:Op woensdag 9 november 2005 14:55 schreef cafca het volgende:
Breaking Glass !
quote:Op woensdag 9 november 2005 15:04 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Mott the Hoople
Daarom vond ik hem ook leuk...quote:Op woensdag 9 november 2005 15:04 schreef cafca het volgende:
pffff, zware bevalling, en dat voor een Bowie vraag.
Maar Breaking Glass is ook niet het eerste nummer waar je aan denkt bij Bowie-classics
party pooperquote:Op woensdag 9 november 2005 15:10 schreef ranja het volgende:
welke ep?
zal wel Nick Lowe - Bowi worden denk ik
quote:Op woensdag 9 november 2005 15:13 schreef dolle_hond het volgende:
omdat bowie low had uitgebracht
naam van de artiest -e
[nieuwslezermodus aan]quote:Op woensdag 9 november 2005 15:10 schreef ranja het volgende:
welke ep?
zal wel Nick Lowe - Bowi worden denk ik
ik las zojuist op teletekst dat de muzieksmaak je leven lang blijft. Kinderen laten zich wat betreft hun muziekvoorkeur meer beinvloeden door hun moeder, dan door hun vaderquote:Op woensdag 9 november 2005 14:59 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ja deze informatie heb ik gelezen op teletekstpagina 372!
jaquote:Op woensdag 9 november 2005 15:35 schreef ranja het volgende:
en groep B bestond al toen album B werd uitgebracht?
het is een hele verkeerde hoek, waarin je dan zoekt.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:38 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
De namen Hawkwind, Motörhead en Ramones vliegen door mijn hoofd, maar ik kan er NET geen chocola van maken
kan ik niet vindenquote:Op woensdag 9 november 2005 15:59 schreef ranja het volgende:
is er een band die Surfer Rosa heet en een single Pixies heeft gemaakt?
iddquote:Op woensdag 9 november 2005 16:44 schreef ranja het volgende:
Hm ik zat net te denken aan Poison van Alice Cooper... maar die van later dacht ik en AC is niet echt een band... toch?
nee.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:55 schreef ranja het volgende:
toch niet Marillion - Fugazi he? die is toch van eerder en dat Fugazi zich naar dat album vernoemt heeft?
1988.... Debbie Gibson, T'pau, Kylie... helpt niet echt.
Ik zou...quote:Op woensdag 9 november 2005 19:01 schreef Ascaroth het volgende:
Da's het debuutalbum.. naam weet ik zo ook even niet.![]()
Dat is de perfecte.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:07 schreef wackey_scream het volgende:
i should coco
Ja zij heeft het ook samen gezongen met Serge volgens mij...maar ben op zoek naar iemand andersquote:Op woensdag 9 november 2005 19:15 schreef belsen het volgende:
Brigitte Bardot, ging het gerucht althans. Ze zou het niet zelf zijn in elk geval.
Deze ja!quote:Op woensdag 9 november 2005 19:17 schreef peaceman het volgende:
Jane Birkin
Dat heb ik echt nog nooit gehoord, zolang als ik dat nummer ken is het Jane Birkin geweest.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:15 schreef belsen het volgende:
Brigitte Bardot, ging het gerucht althans. Ze zou het niet zelf zijn in elk geval.
Ja, ik ben in de war...quote:Op woensdag 9 november 2005 19:21 schreef Charmian het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nog nooit gehoord, zolang als ik dat nummer ken is het Jane Birkin geweest.
Er is een single (rare) die hij samen met birgite bardot heeft gedaan....quote:Op woensdag 9 november 2005 19:21 schreef Charmian het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nog nooit gehoord, zolang als ik dat nummer ken is het Jane Birkin geweest.
Dat is geen nieuws toch?quote:
quote:Op woensdag 9 november 2005 19:29 schreef belsen het volgende:
Nirvana:Smells like teenspirit
All apoligies
Penny Royal tea
en toch heb je gelijkquote:
Aldus Wikipedia.quote:Zijn grootste hit, Je t'aime… moi non plus, was zeer erotisch getint. Hoewel het oorspronkelijk werd opgenomen met Brigitte Bardot, werd het niet met haar stem uitgebracht, maar met die van zijn toekomstige vriendin Jane Birkin, omdat Bardot niet meer verder wou.
Nou heeft Wikipedia lang niet altijd gelijk, maar in dit geval wel.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:34 schreef Charmian het volgende:
Aldus Wikipedia.
dat is ook wel weer zoquote:Op woensdag 9 november 2005 19:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou heeft Wikipedia lang niet altijd gelijk, maar in dit geval wel.
Hee, is dit niet van die vrouwenplaat?quote:Op woensdag 9 november 2005 19:47 schreef peaceman het volgende:
Tori Amos covert...
DLBIA (O)
LAP (M)
IR (AFOS)
LOAP (BJ)
DO (A)
S (LC)
FF (GM)
TEOTH (BT)
CG (JM)
5 van de 9 dus en alleen hele lijstjes als het kan....
4 goedquote:Op woensdag 9 november 2005 19:55 schreef wackey_scream het volgende:
angie the rolling stones
total eclipse of the heart bonnie tyler
livin' on a prayer bon jovi
don't look back in anger oasis
suzanne leonard cohen
quote:Tori Amos covert...
Don’t Look Back in Anger (Oasis)
Like A Prayer (Madonna)
I Ran (A Flock of Seagulls)
Living’ On a Prayer (Bon Jovi)
Dream On (Areosmith)
Suzanne (Leonard Cohen)
Father Figure (George Michael)
Total Eclipse of the Heart (Bonnie Tyler)
Circle Game (Joni Mitchell)
(Bron: Studio Brussel)
Da's nummer 5quote:Op woensdag 9 november 2005 20:00 schreef wackey_scream het volgende:
dream on aerosmith
ja debby harryquote:Op woensdag 9 november 2005 20:15 schreef ranja het volgende:
Debbie Harry bedoel je... ik heb 'm in de kast staan maar beetje flauw om te kijken
Tss dat jullie nou allemaal alles van indie weten en niks van de top 40quote:Op woensdag 9 november 2005 20:17 schreef peaceman het volgende:
enneh zo lastig was deze niet hoor... lastige vragen staat Ranja bekend om
Ja, daar las ik het ook... wel een leuk artikelquote:Op woensdag 9 november 2005 20:18 schreef cafca het volgende:
da's toch die hoes met die sateprikkers door haar gezicht? Shit, dit heb ik vandaag nog gelezen, stond in de VARA gids......
hapquote:Op woensdag 9 november 2005 20:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Tss dat jullie nou allemaal alles van indie weten en niks van de top 40
hap
quote:Op woensdag 9 november 2005 20:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
hap
Ik doelde meer op die artiesten die jij post die 1 vaag klein hitje hebben gehad in een ver verleden![]()
En de daarop volgende rechtzaak, natuurlijk.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:33 schreef wackey_scream het volgende:
frankenchrist the dead kennedy's
Tja de ervaring heeft inmiddels geleerd dat simpele vragen soms verdomd moeilijk blijken en andersomquote:Op woensdag 9 november 2005 20:36 schreef cafca het volgende:
Kijk, dat bedoel ik. Belsen vraagt iets van een band die nog nooit een top 40 hit gehad heeft, en die wordt ook meteen geraden![]()
hij valt onder het rijtje raymond van het groenewoud, johan verminnen....quote:
Dus toch.....quote:
quote:Op woensdag 9 november 2005 21:10 schreef wackey_scream het volgende:
frank en nancy sinatra-something stupid
nee...maar het nummer heet dus Vanilla skyquote:
quote:Op woensdag 9 november 2005 21:25 schreef belsen het volgende:
Paul McCartney had toch echt een nummer Vanilla sky...
haha lolquote:
De film was van een band en de band speelde ook de hoofdrol.quote:
quote:Op woensdag 9 november 2005 21:42 schreef wackey_scream het volgende:
the monkees toch?
[img] voor de link zetten en [/img] erachterquote:Op woensdag 9 november 2005 22:01 schreef wackey_scream het volgende:
mmm hoe krijg ik dat voor elkaar?
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |