Slaolie en olijven.quote:
Laat hem nog even in zijn roes.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:25 schreef MrX1982 het volgende:
Sidekick behoor je nu tot de Amerika fetisjisten?
quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:33 schreef Justinn het volgende:
er zijn ook nog foto's gemaakt tijdens het knutselen:
http://mednews.stanford.e(...)ory_images/cover.jpg
Jazeker, mijn infiltratie was slechts de eerste stap.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:25 schreef MrX1982 het volgende:
Sidekick behoor je nu tot de Amerika fetisjisten?
iedereen verdient een kansje hequote:Op dinsdag 8 november 2005 15:37 schreef Johan_de_With het volgende:
''Guitige'' tieten? Dat is bijna net zo erg als ''pronte tieten.'' Harry Potter-erotiek.
Ga je nog nomineren of hoe zit dat?quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En dat meisje uit de films wordt ook groot.
zet zoiets daar dan...quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik zou niet weten wie hier de mooiste tieten heeft. k_i_m en Claudia_X, denk ik. Silmarwen in ieder geval niet.
Minstens 15 miljoen euro werkgelegenheid gecreëerd.quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:51 schreef Ludwig het volgende:
¤65000 per ambtenaar aan huisvesting en dan hebben we het nog niet eens over loon. Dat terwijl de provincie Noord-Holland een geschat overschot aan ambtenaren heeft van 200 man.
You do the math!
Ik vind het verdacht dat we Floripas zelf nog nooit gezien hebben. Straks blijkt ze twee ruggen te hebben. Zoiets als Mccarthy die klaagt over te magere vrouwen en dan maagd blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:05 schreef George-Butters het volgende:
ik zou het ook niet weten.
Nomineer anders Rachel.....
Zullen we dan ook maar een paar gouden toiletpotten bestellen? Is toch ook goed voor de werkgelegenheid?quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Minstens 15 miljoen euro werkgelegenheid gecreëerd.
quote:Amsterdam botst weer met Kooistra
AMSTERDAM, 8 NOV. De gemeente Amsterdam en horeca-ondernemer Sjoerd Kooistra hebben weer onenigheid over zijn bedrijfsvoering. De gemeente eist opheldering gevraagd over wijzigingen die Kooistra heeft aangebracht.
De ondernemer heeft per brief aan burgemeester Cohen geantwoord dat hij zich ernstig gediscrimineerd voelt. ,,Volgens mij is er maar één reden, misschien omdat ik homo ben, ik kan niets anders meer bedenken'', schrijft Kooistra. Volgens de ondernemer is er niets aan de hand en is de gemeente fout geïnformeerd.
De ondernemer heeft zestien horecabedrijven in de hoofdstad, waaronder beroemde uitspanningen als café Hoppe, restaurant Bodega Keyzer en de Oesterbar. Hij raakte omstreden toen bleek dat veel van zijn zaken failliet gingen, maar hij daarvoor niet aansprakelijk was omdat hij hij zijn zaken had verpacht. Na een faillissement stelde Kooistra een andere pachter aan, waarna de schuldeisers naar hun geld konden fluiten. Zelf zei Kooistra steeds dat hij er niets aan kon doen dat zijn pachters failliet gingen.
Nadat over deze 'faillissementstruc' ophef was ontstaan, stelde de gemeente Amsterdam een onderzoek in. Van opzettelijke faillissementsfraude zijn echter nooit bewijzen gevonden. Wel sprak de ondernemer met de gemeente af dat de horecavergunningen voortaan op zijn naam zouden staan en dat hij als bedrijfsleider ingeschreven zou zijn.
De horecabedrijven in Amsterdam werden in een bv ondergebracht, Gouden Kooi, waarvan Kooistra enig aandeelhouder was. In mei dit jaar droeg hij de aandelen van Gouden Kooi over aan zijn nicht Grietje van der Veen. Via zijn bv Plassania Beheer is Kooistra nog wel directeur van Gouden Kooi. De gemeente wil over deze wijziging opheldering en weten wie waarvoor aansprakelijk is.
In zijn brief aan de gemeente schrijft Kooistra dat hij, anders dan de gemeente Amsterdam beweerde, nog steeds directeur is van Plassania. Een woordvoerder van de gemeente zei dat Kooistra hierin gelijk heeft, maar dat hij nog geen antwoord heeft gegeven op de vraag wie er nu zeggenschap heeft over zijn horecabedrijven. ,,De gemeente wil nog steeds opheldering over de verkoop van zijn aandelen Gouden Kooi.''
Verwacht altijd het slechtste dan kan het altijd meevallen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik vind het verdacht dat we Floripas zelf nog nooit gezien hebben. Straks blijkt ze twee ruggen te hebben. Zoiets als Mccarthy die klaagt over te magere vrouwen en dan maagd blijkt te zijn.
Yep puntje is ook dat het vaak ict types zijn. Die hebben toch al problemen met de persoonlijke omgang en alles wat daarbij komt kijken.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:16 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Verwacht altijd het slechtste dan kan het altijd meevallen.
Valt het jou ook op dat personen die het meest vast zitten in een rechts stramien bijzonder vaak op sexueel gebied nog niet volledig ontplooid zijn? Voorbeelden genoeg.
quote:Geen beter land voor topsporter dan Duitsland
Voor een topsporter lijkt Duitsland het ideale land. Het geld is er goed, evenals het niveau van de competities. En de organisatie? ,,Punctueel, zonder de ontspanning uit het oog te verliezen.''
ROTTERDAM, 5 NOV. Das Lied der Deutschen schreef Heinrich Hoffman von Fallerleben in 1841 niet uit gevoelens van nationale superioriteit, maar was bedoeld als oproep aan de Duitsers hun identiteit boven regionale verschillen te stellen. Letterlijk genomen, zijn de eerste regels van het huidige volkslied 'Deutschland, Deutschland, über alles, über alles in der Welt' exemplarisch voor de sportcultuur in Duitsland, waar in de top momenteel een vijftigtal Nederlandse sporters actief is; significant meer dan in welk ander land. Youri Mulder, oud-speler van Schalke 04 en dus ervaringsdeskundige, weet wel waarom. ,,Voor voetballers is er geen beter land ter wereld dan Duitsland.''
De oud-international neemt aan dat zijn opvatting ook geldt voor de meeste andere sporten, gelet op de grote hoeveelheid landgenoten die de oostgrens overtrekt. In eerste aanleg doen ze dat op economische gronden. Maar niet alleen. ,,Want Rafael van der Vaart kwam wel naar Duitsland en ging niet naar, pak 'm beet, Qatar of Polen. Hij heeft bewust gekozen voor de Bundesliga. Begrijpelijk want die competitie is beter dan die in Engeland of Spanje. En zeker beter dan de Italiaanse competitie. Bij Juventus-Empoli komen 6.000 mensen kijken. Bij Hamburger SV-Hannover 60.000; elke week zitten de stadions vol. En in Italië moet je maar afwachten of je op tijd je geld krijgt. In Duitsland is dat geen vraag; alle afspraken worden keurig nagekomen.''
Voor tafeltennisser Trinko Keen, die vanaf 1993 onafgebroken voor Duitse clubs speelt, geldt ook dat het geld goed is, maar de sterke competitie bepalend was voor zijn vertrek uit Nederland. Om zijn niveau als topspeler vast te houden, is een terugkeer naar de Nederlandse competitie uitgesloten. Keen: ,,Ik zou wel willen, want ik woon in Arnhem, 260 kilometer verwijderd van mijn club Grenzau. Het vele reizen vind ik een opoffering. Maar tafeltennis is in Duitsland een van de vijf grote sporten. En met traditionele clubs, die al jaren in de Bundesliga spelen. Daar kan in Nederland geen club tegenop. Ik nodig clubbestuurders wel eens uit naar Duitsland te komen. Om te kijken hoe het ook anders kan. Als de kleinschaligheid in Nederland je referentiekader blijft, wordt het nooit wat.''
Het is evident dat de grootte van het land in belangrijke mate het niveau van de sport bepaalt. Duitsland is met 80 miljoen inwoners vijf keer groter dan Nederland. En het land telt bovendien 27 miljoen actieve sporters en 90.000 sportclubs. Maar de toegevoegde waarde zit vooral in de goede structuur, vertelt hoogleraar Holger Preuss, sporteconoom aan de Johannes Gutenberg Universiteit in Mainz. ,,Sport, in de breedste zin van het woord, is in Duitsland goed voor een jaaromzet van 50 miljard euro en 700.000 arbeidsplaatsen. Dat is vergelijkbaar met de chemische industrie. Daarmee is het een bedrijfstak van gewicht, zeker met toevoeging van de 1,9 miljard euro die jaarlijks aan sportsponsoring wordt uitgegeven.''
Een ander verschil met Nederland is de rol van de overheid. De federale regering steunt rechtstreeks de topsport, omdat goede prestaties bij internationale kampioenschappen en Olympische Spelen als een zaak van nationaal belang wordt gezien. Daarvoor is in de rijksbegroting 250 miljoen euro opgenomen. Volgens een schatting van professor Preuss komt daar op jaarbasis zeker 800 miljoen euro aan sportuitgaven van de zestien deelstaten bij. Alleen het kleine Rijnland-Palts besteedt met 60 miljoen euro per jaar al net zo veel geld aan sport als de landelijke overheid in Nederland de afgelopen jaren heeft gedaan.
Het vele geld gecombineerd met het niveau, de liefde voor sport en de spreekwoordelijke Duitse Gründlichkeit, maakt het land zo interessant voor topsporters. ,,Weet je'', zegt Youri Mulder, ,,de Duitse manier van organiseren is ook zo goed: punctueel, zonder de ontspanning uit het oog te verliezen. Ik had bij Schalke 04 soms het gevoel in een georganiseerde chaos te zijn beland. Niemand keek op van een biertje na de training of een opgestoken sigaar in de sauna. Maar er heerst wel een absolute prestatiecultuur; het enige dat telt, is het resultaat. In Nederland is het bij de voetbalclubs allemaal zo extreem geregeld. Je mag nooit te laat komen, moet altijd in hetzelfde tenue trainen en voor en na een wedstrijd hetzelfde pak dragen. Het lijkt zo op een kleuterklas; ik zie altijd schoolreisjes. In Duitsland gaat het er losser aan toe en is er daardoor meer warmte, althans zo heb ik dat bij Schalke 04 ervaren.''
En er is meer waardering, wat zich bijvoorbeeld uit in de aandacht van de pers. Zelfs bij tafeltennis. Dat komt volgens Keen door de talrijke regionale kranten. ,,Bij Jülich, een van mijn vorige clubs, stonden we wel vier keer per week in de krant. Dat betekent veel aandacht, hetgeen sponsoring interessant maakt. In Nederland wordt het effect van sponsoring nogal eens onderschat door het bedrijfsleven. Waarmee ik niet wil zeggen dat het succes van de Duitse sport alleen een gevolg van geld en omvang is. Het heeft ook te maken met de instelling van de mensen.''
Twee ruggen? Zoals een...nee, een hydra heeft er negen...quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik vind het verdacht dat we Floripas zelf nog nooit gezien hebben. Straks blijkt ze twee ruggen te hebben. Zoiets als Mccarthy die klaagt over te magere vrouwen en dan maagd blijkt te zijn.
Och, mensen die heel veel tijd doorbrengen bij computers zijn vaak èn sexueel onderontwikkeld, èn nogal reactionair.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Ach, wat is volledig ontplooid? Het was me nog niet opgevallen als een bijzonder kenmerk van ''mensen ter rechterzijde'', en daar ken ik er toch een hoop van.
opvallende uitspraak voor iemand die gemiddeld zo'n beetje drie topics per uur opentquote:Op dinsdag 8 november 2005 16:52 schreef Floripas het volgende:
Och, mensen die heel veel tijd doorbrengen bij computers zijn vaak èn sexueel onderontwikkeld, èn nogal reactionair.
Dan moet je eens op natuurkundefaculteiten gaan kijken. Ik ben nog nauwelijks een fysicus tegengekomen die niet als een blije eikel anti-Amerikaanse stemmingmakerij bedreef.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Och, mensen die heel veel tijd doorbrengen bij computers zijn vaak èn sexueel onderontwikkeld, èn nogal reactionair.
hihi, stereotyperingquote:Op dinsdag 8 november 2005 17:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan moet je eens op natuurkundefaculteiten gaan kijken. Ik ben nog nauwelijks een fysicus tegengekomen die niet als een blije eikel anti-Amerikaanse stemmingmakerij bedreef.
een wet t-shirt contest tussen jullie 6en?quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Twee ruggen? Zoals een...nee, een hydra heeft er negen...
Een wat, eigenlijk?
Organiseer maar een POLmeet, dan zal ik er zijn![]()
...en ik neem natuurlijk wat lekkers mee, want geen avond zuup'n zonder mijn 'rachel'.
Dat is mijn ondervinding, Bas, geen stereotypering.quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:10 schreef George-Butters het volgende:
[..]
hihi, stereotypering
Ik gelijk, jij gelijk, wij gelijk.
Ik zit niet zo veel achter de computer, hoor, ik denk gewoon snel.quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:04 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
opvallende uitspraak voor iemand die gemiddeld zo'n beetje drie topics per uur opent
Juist net als mijn ondervinding hier is dat bepaalde combinaties vaak voorkomen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:14 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat is mijn ondervinding, Bas, geen stereotypering.
Ik hoopte juist dat fysici wat rationeler aangelegd waren dan de anti-Amerikaanse schreeuwlelijkerds van Letteren, maar ik ben teleurgesteld. Maar goed, de goeden hoor je niet.quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:16 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Juist net als mijn ondervinding hier is dat bepaalde combinaties vaak voorkomen.
Jouw ondervinding en mijn ondervinding maken beide deel uit van het creeeren van
een stereotype beeld. Hetzij van de fysicus, hetzij van de wat meer conservatief aangelegde medemens.
Ergens tegenaan schoppen is altijd fijn. En waarschijnlijk proberen ze slecht tussen de benen te komen van een wat alternatief,groen meiske.quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik hoopte juist dat fysici wat rationeler aangelegd waren dan de anti-Amerikaanse schreeuwlelijkerds van Letteren, maar ik ben teleurgesteld. Maar goed, de goeden hoor je niet.
Ye gods!quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:21 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ergens tegenaan schoppen is altijd fijn. En waarschijnlijk proberen ze slecht tussen de benen te komen van een wat alternatief,groen meiske.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |