Stuttgart is pas in 2007, komend jaar in Salzburg.quote:Op zondag 6 november 2005 16:43 schreef Bartoli het volgende:
een spannend seizoen 2006, een tikkeltje minder Boonen, een andere tourwinnaar dan die amerikaan, een andere wereldkampioen want stuttgart is toch ff wat anders dan Madrid naar het schijnt. Nieuwe openbaringen qua talenten, veel sensatie en een hoop euforie.
Dat zou leuk zijn.quote:Op zondag 6 november 2005 16:35 schreef Zwansen het volgende:
T. Dekker wint Parijs Nice.
Ah ja klopt ook. Bedanktquote:Op zondag 6 november 2005 17:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Stuttgart is pas in 2007, komend jaar in Salzburg.
Maar desalniettemin is het parcours flink wat selectiever.
Ook zonder nieuw systeem wint ie nog wel een keer. Mss niet volgend jaar, maar zeker een keer Parijs-Roubaix.quote:Op maandag 7 november 2005 09:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Devolder wint een klassieker (of op z'n minst een semi-klassieker) nadat hij werd uitgerust met een nieuw systeem waarbij hij elektrische schokken krijgt als hij niet naar z'n ploegleider luistert.
Contador wellicht. Valderde misschien als ie zijn tijdrit aanzienlijk verbetert.quote:Op maandag 7 november 2005 09:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Tour wordt niet gewonnen door Ullrich, Basso of Vino. Ik weet nog niet wie 'm wel wint.
quote:Op maandag 7 november 2005 09:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Devolder wint een klassieker (of op z'n minst een semi-klassieker) nadat hij werd uitgerust met een nieuw systeem waarbij hij elektrische schokken krijgt als hij niet naar z'n ploegleider luistert.
daar doen dus 2 verhalen de ronde overquote:Op zondag 6 november 2005 17:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Stuttgart is pas in 2007, komend jaar in Salzburg.
Maar desalniettemin is het parcours flink wat selectiever.
Dat is altijd een beetje koffiedik kijken. In Hamilton was er ook de nodige twijfel. De een noemde het erg selectief en de ander makkelijk. Uiteindelijk was het wel selectief maar niet extreem, zodat de sterksten konden wegrijden maar de verschillen aan de meet klein waren.quote:Op maandag 7 november 2005 14:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar doen dus 2 verhalen de ronde over
Volgens mij was het (de voormalige) Belgische bondscoach die zei dat eht zo zwaar was dat de Belgen eigenlijk geen pleog hoefden te sturen en weer een andere bondscoach zei dat het eigenlijk best vlak isvolgens mij ligt de waarheid in het midden
Dat eerste gaat over Stuttgart en dat tweede over Salzburg, denk ik. Salzburg zou iets zwaarder zijn dan Madrid, maar niet zo heel veel.quote:Op maandag 7 november 2005 14:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar doen dus 2 verhalen de ronde over
Volgens mij was het (de voormalige) Belgische bondscoach die zei dat eht zo zwaar was dat de Belgen eigenlijk geen pleog hoefden te sturen en weer een andere bondscoach zei dat het eigenlijk best vlak isvolgens mij ligt de waarheid in het midden
Van wat ik me herinner was toen Bugno in Stuttgart het Wk won het parcours erg zwaar. Als het zo'n beetje dezelfde omloop is kunnen we wel een selectieve koers verwachten.quote:Op maandag 7 november 2005 14:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat eerste gaat over Stuttgart en dat tweede over Salzburg, denk ik. Salzburg zou iets zwaarder zijn dan Madrid, maar niet zo heel veel.
Bron: Cyclingnews.comquote:Heras suspended
Spanish rider Roberto Heras, four-time winner of the Vuelta a Espana, has been suspended by his Liberty Seguros team following a non-negative A sample test for EPO from stage 20 of the the 2005 Vuelta.
The team's management company Active Bay suspended Heras on October 27, but did not announce the action while it awaited results of the counter-analysis of the B-sample, the team said in a statement. However, the team said a leak to the press had forced it to reveal the case.
The team said it believes Heras is innocent of the charges, but affirmed its dedication to the fight against doping.
Dit is ook niet echt een manier waarop je de Vuelta wil winnen ....quote:
nee inderdaad, het moment van glorie is toch in die trui Madrid binnenrijden. Kunnen we achteraf natuurlijk wel zeggen dat Menchov zonder sterke ploeg gewoon de Vuelta won.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:23 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dit is ook niet echt een manier waarop je de Vuelta wil winnen ....
Goh, dat wist ik eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:25 schreef JohnDDD het volgende:
In 1982, Spanish rider Angel Arroyo won the Tour of Spain, but was stripped of the title after testing positive for performance-enhancing drugs.
(Bron: si.com)
Uhm, zijn er aardig veel. Ik weet ze niet eens meer allemaalquote:Op dinsdag 8 november 2005 13:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens de hoeveelste (ex-)Kelme renner is dat nu eigenlijk ook al niet die de laatste jaren betrapt werd ...
Flink wat idd ja, was er niet een renner (weet even z'n naam niet meer) die uit de doeken deed hoe het eraan toeging met doping bij Kelme?quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:25 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Uhm, zijn er aardig veel. Ik weet ze niet eens meer allemaal
Manzano of zoiets, dacht ik ?quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Flink wat idd ja, was er niet een renner (weet even z'n naam niet meer) die uit de doeken deed hoe het eraan toeging met doping bij Kelme?
Morgenmiddag om 14.55 uur, live op Talpaquote:Op dinsdag 8 november 2005 13:37 schreef Leatherface het volgende:
Wanneer is die contra - expertise?
Jesus Manzano inderdaad, die met zijn toepasselijke voornaam daarna naar de pauselijke wielerploeg Amore e Vita verkaste.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Manzano of zoiets, dacht ik ?
quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Morgenmiddag om 14.55 uur, live op Talpa
Ach ja, die gast die we opeens op een bergflank keihard zagen wegvlammen om een stukje later in coma in een gracht terug te vinden ...quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:54 schreef JorgeCampos het volgende:
klopt.. die viel halfdood neer op een berg en deed toen maar 'n boekje open..
quote:Ik vind het toch maar raar. Is hij in de voorafgaande etappes dan niet gecontroleerd? Want dan verwacht je hem daar toch ook positief? En bij de 2e etappe was de buit al binnen voor Heras, dus zie ik ook geen reden om op dat moment nog risico te nemen.
Om die redenen moet ik toch weer terugdenken aan een artikel dat ik in de loop van dit jaar las (in Sportmagazine) over de EPO-test. Daarin stond dat die zeer subjectief was, wat betreft de interpretatie van de verkregen streepjescodes. Wat voor het ene lab een positieve test is, zou bij het sommige andere dan weer negatief geïnterpreteerd worden.
Daar was hij ook wel opeens heel goed.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:34 schreef Bartoli het volgende:
Ach nu niet meteen Heras gaan associeren aan Kelme want hij heeft voor meer ploegen gereden dan alleen Kelme. Het is immers al meer dan 6 jaar terug toen hij voor die ploeg uitkwam. Je kan het ook net zo goed associeren aan die Amerikaanse ploeg maar ook dat is gelul want ook daar rijdt die niet meer voor.
Ducrot.. voor sommigen een god, maar laat 'm alsjeblieft stoppen met commentator zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:33 schreef JorgeCampos het volgende:
Ducrot zou het me kwalijk nemen.. Maar in het hedendaagse wielrennen is het fascinerend om te bedenken hoe Menchov zich nu voelt..![]()
Superblij wetende dat hij werkelijk geen regels heeft overtreden?![]()
Maar goed Heras had die hele zege sowieso gestolen.. en nu dan dubbel op. (zo lijkt het althans..)
Mooi he , dat gerommel, al die prestaties die in ene neergezet worden door diverse renners terwijl ze een maand daarvoor in geen velden of wegen te vinden zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Daar was hij ook wel opeens heel goed.
Enne die EPO-test; het ligt eraan hoe en wat er gebeurt denk ik. Misschien gebruikt Heras een maskeringsmiddel en is dat middel niet probaat genoeg. Misschien heeft hij te weinig of teveel gebruikt van dat maskeringsmiddel of van de EPO. Misschien waren de doses EPO die aangetroffen zijn in de andere etappes net één procent te laag en is deze nét hoog genoeg. Misschien rommelt hij wat met bloed, en heeft hij bloed gekregen waar per ongeluk nog EPO inzat. Misschien kuurt hij verder alleen voor de Vuelta heel flink en tijdens de rustdag zodat hij in de andere etappes niet gepakt is.
zitten er ook niet wat ex-Kelme's bij Communidad Valenciana ? Die gingen ook rap deze Vuelta..quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens de hoeveelste (ex-)Kelme renner is dat nu eigenlijk ook al niet die de laatste jaren betrapt werd ...
Ben ik het niet mee eens. Ik hou niet van valsspelers. Er zijn regels afgesproken, daar moeten ze zich aan houden (wat dat betreft kan ik er niet echt om rouwen als Heras' B-staal ook positief is, en hij voor twee jaar geschorst wordt. Ik vind het wel jammer voor hem, maar had maar 'ie niet moeten gebruiken).quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:38 schreef kawotski het volgende:
[..]
't is een mooi kat en muis spelletje aan 't worden.
ik ben het met je eens dat valsspelers niet thuis horen in deze sport. Maar helaas zitten er teveel tussen waardoor er renners zijn die de druk niet aan kunnen en dan ook hun toevlucht zoeken tot de prestatie verhogende middelen. De meeste renners krijgen geen topsalaris en als ze eenmaal een topsalaris hebben willen ze dat niet kwijtraken, en daar zijn ook genoeg voorbeelden van. in het commentaar van de Belgen tijdens de Vuelta waren er dagelijks uitspraken omtrent doping. ik heb nog diverse ritten opgenomen en daar hebben ze het rustig over 20 procent renners in een peloton waarvoor ze bijna hun hand in het vuur steken dat die doping gebruiken. Als dat dan geen kat en muis is/wordt/blijft...quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Ik hou niet van valsspelers. Er zijn regels afgesproken, daar moeten ze zich aan houden (wat dat betreft kan ik er niet echt om rouwen als Heras' B-staal ook positief is, en hij voor twee jaar geschorst wordt. Ik vind het wel jammer voor hem, maar had maar 'ie niet moeten gebruiken).
quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Morgenmiddag om 14.55 uur, live op Talpa
Als we het kat en muis spelletje eerlijk willen spelen, dan moeten ze het streng spelen. Betrapt is geschorst, iedereen doet het is geen excuus, anders is het gebaar al helemaal verkeerd.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:42 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik ben het met je eens dat valsspelers niet thuis horen in deze sport. Maar helaas zitten er teveel tussen waardoor er renners zijn die de druk niet aan kunnen en dan ook hun toevlucht zoeken tot de prestatie verhogende middelen. De meeste renners krijgen geen topsalaris en als ze eenmaal een topsalaris hebben willen ze dat niet kwijtraken, en daar zijn ook genoeg voorbeelden van. in het commentaar van de Belgen tijdens de Vuelta waren er dagelijks uitspraken omtrent doping. ik heb nog diverse ritten opgenomen en daar hebben ze het rustig over 20 procent renners in een peloton waarvoor ze bijna hun hand in het vuur steken dat die doping gebruiken. Als dat dan geen kat en muis is/wordt/blijft...
die vond ik nog veel verdachter.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
zitten er ook niet wat ex-Kelme's bij Communidad Valenciana ? Die gingen ook rap deze Vuelta..![]()
Ik stel alleen vast dat er wel héél veel renners die bij Kelme gereden hebben later in hun carriere betrapt worden. Misschien is het wel de overstap van een ploeg waar de doping ploegsgewijs georganiseerd werd naar ploegen waar dit niet zo is ? Want als ze later niet betrapt worden presteren die ex-kelme renners later meestal gewoon maar meer als een schim van hun Kelme-periode ...quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:34 schreef Bartoli het volgende:
Ach nu niet meteen Heras gaan associeren aan Kelme want hij heeft voor meer ploegen gereden dan alleen Kelme. Het is immers al meer dan 6 jaar terug toen hij voor die ploeg uitkwam. Je kan het ook net zo goed associeren aan die Amerikaanse ploeg maar ook dat is gelul want ook daar rijdt die niet meer voor.
Nee dat klopt maar daarom mijn aanvulling kan je net zo goed ook zeggen Us Postal en sinds dit jaar ook Liberty waar de ene naar de andere renners sneuvelen. Maar goed je kunt me niet wijs maken dat hij tijdens de testen in de vuelta steeds clean is en nu 2 mnd na dato ineens epo gebruikt heeftquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik stel alleen vast dat er wel héél veel renners die bij Kelme gereden hebben later in hun carriere betrapt worden. Misschien is het wel de overstap van een ploeg waar de doping ploegsgewijs georganiseerd werd naar ploegen waar dit niet zo is ? Want als ze later niet betrapt worden presteren die ex-kelme renners later meestal gewoon maar meer als een schim van hun Kelme-periode ...
Dat is nu toch een vaststelling waar je zelfs met een paardenbril gewoon niet naast kunt kijken, denk ik.
Ik kan wel een realistisch scenario bedenken waarom hij voor de 20e etappe (weer) epo pakte. Tijdens de Vuelta werd er in de spaanse kranten veel geschreven dat hij de overwinning bijna volledig aan zijn ploeg te danken had. Als hij echter in de tijdrit Menchov in een rechtstreeks duel zou kloppen, en de etappe zou winnen, zou dat mijns inziens zijn overwinning in de Vuelta veel meer waarde hebben gegeven, omdat hij dan zou bewijzen niet alleen van zijn team afhankelijk te zijn. Je kan zeggen dat de risico's te groot waren, maar dat is natuurlijk met de kennis van achteraf praten. Stel dat je de assumptie maakt dat hij al jaren epo gebruikt heeft, en nog nooit betrapt is, is het dan niet aannemelijk om te veronderstellen dat hij de risico's niet meer juist inschatte, en zijn vuelta overwinning een stuk meer waarde wou geven door de tijdrit te winnen?quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:38 schreef Bartoli het volgende:
zoals iemand (Speedy) het op 2cycle zegt. Ben ik het iig wel mee eens.
Ik vind het toch maar raar. Is hij in de voorafgaande etappes dan niet gecontroleerd? Want dan verwacht je hem daar toch ook positief? En bij de 2e etappe was de buit al binnen voor Heras, dus zie ik ook geen reden om op dat moment nog risico te nemen.
Dit lijkt me niet erg waarschijnlijk. Een contra expertise wordt altijd uitgevoerd door een ander lab. Als een wel of niet positieve epo controle erg afhankelijk was van de interpretatie van het lab, dan zou je mogen verwachten dat toch wel een behoorlijk deel van de b-stalen negatief zou zijn. Deze b-staal is immers onderzocht door een ander lab, en dus aan een andere interpretatie onderhevig.quote:Om die redenen moet ik toch weer terugdenken aan een artikel dat ik in de loop van dit jaar las (in Sportmagazine) over de EPO-test. Daarin stond dat die zeer subjectief was, wat betreft de interpretatie van de verkregen streepjescodes. Wat voor het ene lab een positieve test is, zou bij het sommige andere dan weer negatief geïnterpreteerd worden.
Idd, EPO kun je niet ff voor 1 etappe inspuiten en de volgende dag weer zonder rijden. Je moet wel een kuur nemen lijkt me...quote:Op woensdag 9 november 2005 00:10 schreef Bartoli het volgende:
ander lab of niet ik vind die testen niet echt betrouwbaar. Daarnaast zeg je dat je wel een reden hebt waarom Heras EPO gebruikte voor de 20e etappe. Maar als je EPO slikt de avond ervoor is die niet meteen werkbaar daar gaat ook een hele tijd aan vooraf. Het is geen wondermiddel dat direct effect heeft.
Ah ja zit wat in remember Hamilton en Santi Perez die kwamen ook pas in Oktober en November tot uiting volgens mij. Maar toch blijf ik het vreemd vinden die testen allemaal (althans de uitkomst van de testen).quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ehm, dit zijn dus de EPO-testen uit de vuelta hé, alleen duurt het bij een EPO test een redelijke tijd voor de resultaten daarvan bekend zijn ...
Zo'n tijdritten, naja niet dat hij ze bijna won, heeft die vaker gereden. Ook bij Us Postal en vorig jaar bij Liberty on hij goede tijdritten neerklokken. Maar dan was het meer tussen plaats 3-10. Dus geheel onverwacht kwam het nu ook weer niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 07:43 schreef JohnDDD het volgende:
Heras EPO door druk vanuit de media? Hmm. Ik denk niet dat iemand zó dom is dat ie de Vuelta al gewonnen heeft en dat hij dan voor de tijdrit nog ongemaskeerde EPO gaat nemen
feit blijft wel dat hij té goed was in die tijdrit
Dat kun je ook beweren over Menchov. Die stelde eveneens niets voor in de Tour en werd even na de Vuelta in het WK tijdrijden ook plots terug in de vernieling gereden.quote:Op woensdag 9 november 2005 07:43 schreef JohnDDD het volgende:
feit blijft wel dat hij té goed was in die tijdrit
Ik zeg ook niet dat ze allemaal clean zijn integendeel. Maar het kan zo zijn dat ze een beetje gebruikt hebben dat nauwelijks te meten is via een test. Maar er zijn bepaalde stoffen in je lichaam die bij sommige renners het gehalte aan rode bloedlichaampjes kan ophogen. Dan ben je dus in feite genaaid door je eigen stoffenstelsel. Zoiets heb ik gisteren ook begrepen.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:54 schreef mbn het volgende:
-tekst-
Die ene wat in coma is geraakt door dat auto-ongeluk is zo vaag wat dat waren ermeer. Enkele zijn er inmiddels aan overleden (wel mindere renners qua capaciteit maar toch...) en enkele zijn tot dusver nooit echt meer op niveau gekomen. Ja Joseba Albizu die bij dat ongeluk was betrokken waar Jokin Ormaetxea om het leven kwam presteerde dit jaar nog wel iets maar niet echt fantastisch. Ik weet niet precies wat je met die laatste zin wil zeggen maar om die gast nu met doping te linken gaat te ver. Zo bovengemiddeld reed Albizu ook niet. Zijn beste prestatie is het winnen van de GP Friuli toen die voor Mercatone Uno reed.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:40 schreef JohnDDD het volgende:
Botero is nooit positief bevonden geloof ik. Maar ik geloof ook niet dat hij bij T-Mobile zo enorm veel last had van "maagproblemen" terwijl hij bij Kelme nog 4e werd in de Tour.
Zelfde geldt voor Oscar Sevilla, denk ik. Heras zelfde verhaal eigenlijk. En dan heb je nog die kleinere jongens. Die ene die toen in coma was geraakt door een auto-ongeluk, etc. etc.
Weten we nu eigenlijk al wie dat doping geval in de Tour was dit jaar waar op het einde een gerucht over was? Of hebben ze dat ook al onder het tapijt geschoven ?quote:Op woensdag 9 november 2005 09:38 schreef Ericr het volgende:
Blijft dan toch wonderbaarlijk dat in de zwaarste wedstrijd van het jaar (TDF) er jarenlang geen toppers worden gepakt op doping. In de Vuelta en Giro is dat schering en inslag maar in de Tour waar een hoger niveau is vereist dan voor beide andere wedstrijden rijden ze zeker alleen maar op een bruine boterham met pindakaas?
Erg suggestief wat ik schrijf, maar krijg zo een beetje het gevoel dat de Tour organisatie hier en daar wat onder het tapijt schuift.
Ja kan ook maar dan nog hij reed wel voor Kelme maar zo bovengemiddeld reed die ook niet. Hij had in de Tour net die uitschieter naar Hautacam. 2000 was dan ook zijn topjaar met die zege + de Prueba Villafranca in Ordizia. Niks abnormaals aan toch?quote:Op woensdag 9 november 2005 13:45 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat hij Javier Otxoa bedoelt.
Bij nader inzien werd de test negatief verklaard. Dat bericht kwam een week of 4 na de Tour.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Weten we nu eigenlijk al wie dat doping geval in de Tour was dit jaar waar op het einde een gerucht over was? Of hebben ze dat ook al onder het tapijt geschoven ?
Waarschijnlijk een op niks gebaseerd gerucht. Niks meer over bekend geraakt ernaquote:Op woensdag 9 november 2005 13:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Weten we nu eigenlijk al wie dat doping geval in de Tour was dit jaar waar op het einde een gerucht over was? Of hebben ze dat ook al onder het tapijt geschoven ?
Geen gerucht. De UCI verklaarde dat er in 1 monster abnormale waarde werden gemeten en dat die staal verder zou worden onderzocht.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:00 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een op niks gebaseerd gerucht. Niks meer over bekend geraakt erna
hmm zou me niks verbazen als het toch een illegaal middel was maar dat de renner een attest had. In dat geval is zo'n illegaal middel een legaal middel geworden.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Geen gerucht. De UCI verklaarde dat er in 1 monster abnormale waarde werden gemeten en dat die staal verder zou worden onderzocht.
Na een paar weken werd er besloten dat er niks mee zou worden gedaan, want de abnormale waarden zouden zijn veroorzaakt dor een legaal middel.
Kwam ook niet nadrukkelijk in het nieuws.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:13 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hmm zou me niks verbazen als het toch een illegaal middel was maar dat de renner een attest had. In dat geval is zo'n illegaal middel een legaal middel geworden.
Ik kan me eigenlijk weinig meer van dit voorval herinneren![]()
Ik bedoelde verder niets met dat auto-ongeluk, maar ik wist even niet meer hoe die man heette. Dat was toch Otxoa? Ik bedoelde alleen maar aan te geven dat Kelme een aantal hele goede renners had zoals Escartin, Heras, Botero en Sevilla en dat Heras nu betrapt is, Botero en Sevilla niets meer presteren bij T-Mobile, of in elk geval minder.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:29 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Die ene wat in coma is geraakt door dat auto-ongeluk is zo vaag wat dat waren ermeer. Enkele zijn er inmiddels aan overleden (wel mindere renners qua capaciteit maar toch...) en enkele zijn tot dusver nooit echt meer op niveau gekomen. Ja Joseba Albizu die bij dat ongeluk was betrokken waar Jokin Ormaetxea om het leven kwam presteerde dit jaar nog wel iets maar niet echt fantastisch. Ik weet niet precies wat je met die laatste zin wil zeggen maar om die gast nu met doping te linken gaat te ver. Zo bovengemiddeld reed Albizu ook niet. Zijn beste prestatie is het winnen van de GP Friuli toen die voor Mercatone Uno reed.
Of wie/wat/hoe bedoel je?
Sevilla is natuurlijk eerder ook al tegen de dopinglamp gelopenquote:Op woensdag 9 november 2005 17:36 schreef Bartoli het volgende:
Uh Botero rijdt nu voor Phonak en had een goed seizoen met winst in Romandie, 2e in de Dauphine en hoop ritwinsten. Of gaan we nu weer over Phonak beginnen? en Sevilla werd 6e in de Vuelta niet slecht voor iemand in zijn 1e jaar bij T-Mobile. Zijn voorgangers Botero, Julich en co presteerden helemaal niks.
Die liep toch tegen de dopinglamp in de aanloop naar het WK in Plouay (2000? 2001?) als mijn geheugen mij niet in de steek laat ?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:47 schreef JohnDDD het volgende:
Oscar tegen de dopinglamp? Nee toch? Wanneer?
Jaquote:Op woensdag 9 november 2005 20:17 schreef Postlezer het volgende:
Peter Farazijn stopt ermee na geen ploeg niet meer te vinden voor 2006.
Ik vond het prachtig toen hij ineens werd opgeroepen voor de tour 2004 en die gewoon uitreed zonder voorbereiding.![]()
http://www.vrtnieuws.net/(...)zijn_stop/index.html
Omdat de reis van België naar Italië best veel tijd kost.quote:Op zaterdag 12 november 2005 20:21 schreef Ambrosius het volgende:
Zal ongetwijfeld weer leuk worden, maar waarom een rustdag na 3 etappes en een proloog
Ze kennen hem nu hè, en zullen hem nooit zover laten rijden. Rujano heeft de meeste tijd genomen in twee lange ontsnappingen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 20:19 schreef mbn het volgende:
Eerste anderhalve week lijken mij vrij saai. Misschien in België wel een leuke LBL-achtige rit. Laatste anderhalve week zijn ontzettend zwaar met veel klimwerk. Met een proloog, een ploegentijdrit, een tijdrit en een klimtijdrit zitten er genoeg tijdritkilometers in, maar ik denk toch dat de klimmers in het voordeel zijn. Het zou me niks verbazen als Rujano volgend jaar weer goed eindig. Simoni en Cunego zullen in ieder geval blij zijn met dit parkoers.
Daar zat ik ook al aan te denken. Mei is wel voor mij een drukke periode, maar het is wel leuk om er te gaan kijken. Zo'n grote ronde is toch altijd wel speciaal. Maar in juli is ook de Tour alweer in Limburg, dus misschien de Giro dan maar overslaan.quote:Op zondag 13 november 2005 02:51 schreef placebeau het volgende:
Ik ga zeker eens gaan kijken in Wallonië.
Het is eigenlijk totaal niet interessant. Een groot deel van de pro-tour ploegen hebben de presentatie geboycot omdat ze de tour-presentatie een matige vertoning vonden, de ASO zat op een paternalistische manier over dopingbestreiding te praten, en Armstrong werd niet genoemd. Die twee ritten op het eind zijn ze ook niet tevreden over, maar deze boycot heeft daar niets mee te maken.quote:Op zondag 13 november 2005 09:56 schreef kawotski het volgende:
Eurosport: "His (Damiano Cunego) compatriot, 2005 Giro winner Paolo Savoldelli, was not present because of a dispute between the race organisers and his Discovery Channel team but he has already said he will try to win the Giro again next year."
kijk, da's weer interessant, als ze dan ook nog even schrijven wat dat dispuut is.. gaat het om die 2 ritten aan het eind of iets anders..?
leuk hè, zeune brabander ,en hij doe t nog gerequote:Op zondag 13 november 2005 13:33 schreef tong80 het volgende:
Henk Baars net in studio Sport.Hij is nog net zo innemend leuk als destijds.
Ik maar denken dat "gère" iets typisch Tilburgs is. Hier zeggen we "gèr", dus zonder e - klank op het eind.quote:Op zondag 13 november 2005 13:40 schreef tong80 het volgende:
Ja dat gère was geweldig. Zo spreken we hier ook. De rest van Nederland snapte er niks van.
Ziekquote:Op zondag 13 november 2005 14:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens een Italiaans familielid die de dolemieten goed kent zouden ze wel eens met dat onverharde stuk van 24% de oude bosweg van Tornante naar het ski-station kunnen bedoelen.
En die ziet er zo uit :
[afbeelding]
[afbeelding]
ik ben een brabantse dus was gemak hèquote:Op zondag 13 november 2005 13:40 schreef tong80 het volgende:
Ja dat gère was geweldig. Zo spreken we hier ook. De rest van Nederland snapte er niks van.
die hebben ze afgelopen jaar toch ook gereden en gewoon op de fiets gebleven hoor.quote:Op zondag 13 november 2005 14:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ziek. Daar kunnen iig geen auto's over, met de fiets zullen er toch ook veel moeten lopen
.
Mocht het daar over gaan, dan zou het echt onverantwoord zijn.quote:Op zondag 13 november 2005 14:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ziek. Daar kunnen iig geen auto's over, met de fiets zullen er toch ook veel moeten lopen
.
quote:Op zondag 13 november 2005 14:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens een Italiaans familielid die de dolemieten goed kent zouden ze wel eens met dat onverharde stuk van 24% de oude bosweg van Tornante naar het ski-station kunnen bedoelen.
En die ziet er zo uit :
[afbeelding]
[afbeelding]
gère is ook typisch tilburgs , hij komt er ook bijna vandaanquote:Op zondag 13 november 2005 13:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik maar denken dat "gère" iets typisch Tilburgs is. Hier zeggen we "gèr", dus zonder e - klank op het eind.
ga je niet menen hequote:Op zondag 13 november 2005 14:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En die ziet er zo uit :
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij is dit echt een stuk steiler dan 24%. No way dat iemand daar met een fiets omhoog komt, maar ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op zondag 13 november 2005 14:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En die ziet er zo uit :
[afbeelding]
[afbeelding]
Regelrechte onzin..!! En als dat zo zou zijn dan kunnen ze beter stoppen met de Giro, zou er dus niet intrappen in deze foto's.quote:Op zondag 13 november 2005 14:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En die ziet er zo uit :
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt mij onwaarschijnlijk ook. Met een ATB wordt het al moeilijk denk is, laat staan met een renfiets.quote:Op zondag 13 november 2005 16:12 schreef kawotski het volgende:
[..]
Regelrechte onzin..!! En als dat zo zou zijn dan kunnen ze beter stoppen met de Giro, zou er dus niet intrappen in deze foto's.
Gaat ie ook nog demarreren om punten voor de sprinterstrui binnen te halen.quote:Op zondag 13 november 2005 18:06 schreef Maybach het volgende:
Zou me een ongeluk lachen! Zie je b.v. Hushovd al met zn zware lijf dit weggetje op klimmen![]()
Ik vind het er veel steiler uitzien. Zeker op die foto met die man die aan het lopen is. Dat stuk links van hem, dan ziet er meer uit als tussen de 50 en 100% stijging.quote:Op zondag 13 november 2005 18:36 schreef Trainspotter het volgende:
Met de mtb zou het nog net lukken. Het ziet er zo op het eerste gezicht wel uit als ongeveer 25%. Als het niet te lang duurt is dat nog wel te fietsen. Ik denk alleen dat de karavaan daar niet zomaar overheen komt.
Als ze écht volgens het routeschema voorbij Tornante gaan op de onverharde weg richting het ski-station zou het deze weg op de foto's moeten worden. Maar natuurlijk, dit is de toestand van die weg "op dit moment", daar zal wel nog een Giro-comité passeren om die weg een stukje berijdbaarder te moeten maken, dat hebben we op de Finestre ook gezien.quote:Op zondag 13 november 2005 16:12 schreef kawotski het volgende:
[..]
Regelrechte onzin..!! En als dat zo zou zijn dan kunnen ze beter stoppen met de Giro, zou er dus niet intrappen in deze foto's.
Er is maar één organisator die nóg verrassender is en dat is die van de ENECO-tour. Die weten zelfs op de dag van de wedstrijd nog niet hoe ze gaan rijden.quote:Op zondag 13 november 2005 23:23 schreef rubbereend het volgende:je kan veel zeggen maar de organisatie van de Giro is wel eens tuk verrassender dan die van de tour
quote:Op zondag 13 november 2005 23:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er is maar één organisator die nóg verrassender is en dat is die van de ENECO-tour. Die weten zelfs op de dag van de wedstrijd nog niet hoe ze gaan rijden.
bronquote:Op maandag 14 november 2005 00:27 schreef Bartoli het volgende:
Trouwens Petacchi gaat wel deelnemen aan de Giro hoor. Maar gaat hem niet uitrijden. Als renner van Milram waar ze geen Italiaanse of buitenlandse klassementsrenner hebben en waar Alejet de belangrijkste en populairste Italiaan is zal die wel moeten van de sponsor denk ik
Dat zou je van Basso ook kunnen zeggen, maar die gaat (ook) niet starten.quote:Op maandag 14 november 2005 13:41 schreef Bartoli het volgende:
Mijns inziens kan Alejet het niet maken om niet te starten
Ja van Basso eigenlijk hetzelfde maar bij Petacchi ligt dat net ietsjes anders. De bedoeling was Petacchi Giro en Zabel Tour. Ze gaan het toch nu zeker niet omdraaien en Zabel weer de Tour niet te laten rijden. Alhoewel Zabel in dienst van.....quote:Op maandag 14 november 2005 13:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat zou je van Basso ook kunnen zeggen, maar die gaat (ook) niet starten.
Verder vond ook Bugno het een beetje overdreven en reageerden ACCPI en CPA (de Italiaanse en de internationale vereniging van Profrenners) naar het schijnt erg bitsig op het parcours en dan vooral de slot-etappe. CPA wil zelfs een inkorting van grote rondes met vier dagen.
Bedoel je www.salite.ch?quote:Op maandag 14 november 2005 13:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wat was de site ook alweer waar je kon zien, hoe stijl een berg was? Tijdje terug ergens in de wielertopic gestaan maar kan hem niet meer vinden.
Volgens mij kunnen ze het ook gewoon publicitair niet maken voor de grote Rondes om niet in een weekend te kunnen starten en in een weekend aan te komen ...quote:Op maandag 14 november 2005 14:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja van Basso eigenlijk hetzelfde maar bij Petacchi ligt dat net ietsjes anders. De bedoeling was Petacchi Giro en Zabel Tour. Ze gaan het toch nu zeker niet omdraaien en Zabel weer de Tour niet te laten rijden. Alhoewel Zabel in dienst van.....
Bugno en de rennersbond willen dus dat de slotdag wordt herzien. 2 semi-etappes op de slotdag zou volgens de regelementen in een GT niet mogen. En die inkorting van 21 naar 15/16 dagen daar zijn ze ook allang over bezig omdat het seizoen anders te druk wordt. Schei toch uit man die paar renner die erover klagen o.a een Voigt doen het zichzelf aan. Van rustperiodes hebben die nog nooit gehoord. Als je alles goed indeeld in een seizoen is er niks aan de hand hoef je ook de rondes niet in te korten
Lijkt me ook, ik was ook nogal verbaasd toen ik het las.quote:Op maandag 14 november 2005 13:41 schreef Bartoli het volgende:
Ok Maril je kan hem zeker geen ongelijk geven maar zijn eerste reactie was dat hij de Giro niet ging uitrijden. Wie weet heeft Sportwereld het wel verdraaid. Mijns inziens kan Alejet het niet maken om niet te starten
Gezeik. Waarom zou het op een slotdag niet kunnen, maar wel op een andere dag?quote:Op maandag 14 november 2005 14:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Bugno en de rennersbond willen dus dat de slotdag wordt herzien. 2 semi-etappes op de slotdag zou volgens de regelementen in een GT niet mogen. En die inkorting van 21 naar 15/16 dagen daar zijn ze ook allang over bezig omdat het seizoen anders te druk wordt. Schei toch uit man die paar renner die erover klagen o.a een Voigt doen het zichzelf aan. Van rustperiodes hebben die nog nooit gehoord. Als je alles goed indeeld in een seizoen is er niks aan de hand hoef je ook de rondes niet in te korten
Het gaat niet alleen om de slotdag. Ik heb dat zo gezegd omdat het nu om een slotdag betrefd. Het was idem als het de openingsdag of ergens middenin was. 2 semi-etappes op één dag is voor een GT niet volgens de voorschriften. In kleinere rondjes is dat normaalquote:Op maandag 14 november 2005 17:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gezeik. Waarom zou het op een slotdag niet kunnen, maar wel op een andere dag?
thank you, zal kijken.quote:Op maandag 14 november 2005 20:37 schreef Keano het volgende:
Over 10 minuten op Canvas een programma over Eddy Merckx in het kader van de Beste Belg. Best het kijken waard lijkt me
quote:Pevenage wants Ullrich to ride Giro 2006
Jan Ullrich's sporting advisor and close friend, Belgian Rudy Pevenage, is in favour of preparing the German's 2006 Tour de France victory bid with the participation of the Giro d'Italia next year. Pevenage, who will again be part of the T-Mobile team next year after working solely for Ullrich since 2003, wants the 1997 Tour de France winner to decide soon whether he'll ride the Giro or the Tour de Suisse to prepare for next year's 'Grande Boucle'.
"Riding the Giro would be one of the two ways to warm up for the Tour, besides the Tour de Suisse," Pevenage said. "I'll advise him to do it," he added, after seeing the full details of the 2006 Giro d'Italia route on Saturday.
wat was dat een mooie docu,als Merckx niet die leverstoot had gehad had hij er 6 op zijn naam.quote:Op maandag 14 november 2005 20:37 schreef Keano het volgende:
Over 10 minuten op Canvas een programma over Eddy Merckx in het kader van de Beste Belg. Best het kijken waard lijkt me
Valt me altijd op dat Michael Boogerd dit ook vaak heeft.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:44 schreef Zwansen het volgende:
Ach, ik weet nu al hoe dat gaat. Een hoop gespeculeer of ie nu wel of niet heen gaat en op het laatste moment krijgt ie een verkoudheidje en zegt ie dat ie toch maar niet de Giro fietst. Dan toch maar de Ronde van Zwitserland. Dan krijgt ie vlak voor de Tour weer iets, valpartij of lichte blessure waardoor ie niet fit aan de start staat en moeten we dat weer als excuus aanhoren...
Boogerd rijdt al jaren achter elkaar in Luik én de Amstel (voorjaarskoersen) vooraan. En op het WK en in Lombardije (najaarskoersen) fietst ie ook vaak bij de eersten. Dan fietst ie ook nog elk jaar de Tour, dus de vergelijking met Ullrich gaat niet echt op...quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Valt me altijd op dat Michael Boogerd dit ook vaak heeft.
dan druk je je nog licht uit... Vooral in de grote rondes hebben ze allemaal een rekenmachine op zak. In de Rondemaster kwam ik door die rekenmachine mooi in de problemen. Het is maar net wat de grote jongens belangrijk vinden , wat daar buiten valt is "free to go" , op zo'n moment is het misschien leuk voor de commercie van die ene ploeg die dan ineens in beeld komt, maar het lijkt natuurlijk nergens meer op. Volgens mij kun je ook niet trots zijn op zo'n overwinning.quote:
Op zich is zo'n beslissing natuurlijk toch ook gewoon onzin. Dat ze dan dat criterium in de namiddag gewoon als "neutrale" rit rijden ofzo zonder mogelijk tijdsverlies, zoals in de Tour dit jaar ook het geval wat door die regenval ...quote:Op woensdag 16 november 2005 11:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
De organisatoren van de Giro hebben van de UCI geen toelating gekregen voor hun slotrit. Om toch een beetje rechtlijnig over te komen, heeft ook de Ronde van het Baskenland geen toelating gekregen voor hun (eveneens dubbele) slotrit.
Driedaagse van de Panne is geen ProTour dus dat zal wel blijvenquote:Op woensdag 16 november 2005 13:50 schreef placebeau het volgende:
Wat doen ze dan met de driedaagse van depanne, daar is het al jaren zo.
weer zo'n impulsieve beslissing van de UCI
Is wel de bedoeling alleen bij welke ploeg is niet duidelijkquote:Op woensdag 16 november 2005 15:11 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik las net even topic 21 door waar de val van Koerts afgelopen seizoen werd vermeld, maakt hij nog een rentree eigenlijk??
Een hoop kleine rondes hebben al zowat sinds mensenheugenis twee ritten op een dag gehad (vaak op de slotdag), en daar heeft nooit iemand over geklaagd. Nu komt de Giro voor het eerst sinds jaren weer met zoiets en krijg je gekanker. Dit vind ik echt spijkers op laag water zoeken.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:50 schreef placebeau het volgende:
Wat doen ze dan met de driedaagse van depanne, daar is het al jaren zo.
weer zo'n impulsieve beslissing van de UCI
http://www.gazzetta.it/Sp(...)imetriagenerale.htmlquote:Op woensdag 16 november 2005 22:53 schreef komrad het volgende:
is dat ook in de giro?
quote:New German team in 2006
A new German Elite 2 team, called Team PZ Racing Aachen, will start racing in 2006. The outfit directed by Jürgen Wertz and located in Aachen, close to the Belgian and Dutch borders will have PZ Racing parts as its main sponsor. The team's goal is to offer young talented riders around Aachen an international racing program, as well as having several experienced riders to provide top placings. The race program of the 14 signed riders in 2006 will include one day races in Germany, the Netherlands, Belgium and in the rest of Europe, as well as stage races worldwide. Team PZ Racing Aachen will participate in the Tour of Siam in Thailand in January and is planning to travel to the Tour de Taiwan in March.
The complete roster includes: Markus Bastek (Ger), Thomas Bontenackels (Ger), Tjarco Cuppens (Ned, ex-pro), Marc Habets (Ned), Claus Goralski (Ger), Stephan Janiel (Ger), Dirk Lichtenthäler (Ger), Jochen Lichtenthäler (Ger), Christoph Lörcks (Ger), Christian Mießen (Ger), Martin Neffgen (Ger, ex-pro), Bas Robroek (Ned), Michael Schweizer (Ger, ex-ComNet-Senges) and Danny Sijen (Ned).
Da's ook wel wat veel achter elkaar, maar toch al heel wat anders als het verhaal van Brandt dat er 9 achter elkaar zouden zijn.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:25 schreef mbn het volgende:
[..]
http://www.gazzetta.it/Sp(...)imetriagenerale.html
In totaal dus een stuk of zeven echte bergritten, met aan het einde er vijf achter elkaar.
sterker nog ik denk dat maar 10% daar omhoog komtquote:Op maandag 21 november 2005 22:18 schreef komrad het volgende:JohnDDD
@rubbereend, 24% op een grindpad: nou dat wordt afstappen voor 3/4 van het peloton
ik denk ook wel dat het een beslissende helling kan zijnquote:Op maandag 21 november 2005 22:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Mwah, op zo'n plek vindt je altijd vrijwilligers. Wielerliefhebbers zat onder de tifosi.
Ik denk overigens ook dat het vooral een kwestie van grip van de banden is. Geeft wel aan hoe serieus Simoni de Giro neemt als ie nu al dat stuk gaat verkennen en evt. een fiets speciaal hiervoor laat aanpassen.
Als je daarvan uitgaat moet je de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix al helemaal niet laten doorgaan héquote:Op maandag 21 november 2005 22:51 schreef komrad het volgende:
ja maar eigenlijk is dit te gek voor woorden. Je kan hier de giro op een lekke band makkelijk verliezen
Het geeft gewoon ook een beetje de "moreel" en "moraal" van een renner aan. Nu is Simoni toch zo'n beetje dé klassementsrijder in de Giro van de afgelopen zeg maar het laatste deceniium (6x podium waarvan 2x winst) en die hoor je niet "klagen" over een onmogelijk parcours. Die gaat gewoon nog voor de eerste sneeuwval in de bergen nog even de zwaarste helling verkennen en denkt al na over hoe hij het materiaal kan aanpassen ervoor ...quote:Op maandag 21 november 2005 22:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Mwah, op zo'n plek vindt je altijd vrijwilligers. Wielerliefhebbers zat onder de tifosi.
Ik denk overigens ook dat het vooral een kwestie van grip van de banden is. Geeft wel aan hoe serieus Simoni de Giro neemt als ie nu al dat stuk gaat verkennen en evt. een fiets speciaal hiervoor laat aanpassen.
Eens. Dit is gewoon belachelijk.quote:Op maandag 21 november 2005 23:02 schreef kawotski het volgende:
Dat de Giro zichzelf nog serieus neemt... Dit gaat echt nergens over
Dat vind ik dus niet, het wielrennen heeft zijn grote populariteit net te danken aan het feit dat het de limieten van de renners gaat opzoeken, we noemen ze niet voor niets "dwangarbeiders van de weg", het wielrennen is net mooi omdat je renners wil zien afzien, zien lijden, een klop van de hamer zien krijgen. En daarvoor moet je, ook al door de verbeterde "medische begeleiding" nieuwe grenzen voor opzoeken.quote:Op maandag 21 november 2005 23:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Eens. Dit is gewoon belachelijk.
Maar waarom is dat geforceerd? Dan kunnen we misschien de halve Ronde van Vlaanderen ook schrappen , want daar moet op de Koppenberg ook het halve peloton te voet terwijl soms meer dan de helft al niet eens tot aan de Muur geraakt.quote:Op maandag 21 november 2005 23:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een grindpad dat zo steil is dat je er niet met een fiets op raakt, vind ik geen nieuwe grens opzoeken. Dat vind ik geforceerd en onnodig spektakel gaan zoeken ten koste van de sport. Bouw dan een muur in 't midden van de weg waar ze moeten overkruipen, dat is even idioot.
Maar waarom zou dat vroeger "niet relevant" zijn ? Dat is toch gewoon een feit ? In de oertijd van het wielrennen raakte men wél over dergelijk zware bergen, reed men véél zwaardere ritten op véél slechter materiaal met een véél slechtere begeleiding. Dan moet men dit nu zéker kunnen.quote:Op maandag 21 november 2005 23:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind de RvV en de Koppenberg totaal niet vergelijkbaar met dit.
En vroeger.... vroeger konden de vogeltjes praten, dat vind ik niet relevant, dit is de 21e eeuw.
Dit had ik bij de Finestre trouwens ook. Dat was ook zo'n evenement met als enig doel er voor te zorgen dat de nieuwe generatie fanboys ook eens hun eigen legendarische beelden hadden om geil van te worden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb er geen probleem mee omdat ik het te zwaar vind of zo. Ik vind het echter geen innovatieve uitdaging voor sterke renners, eerder een mediageil spektakelstukje voor acrobaten. Veramerikaniseerd stuntwerk. Daarik op.
dat was de eerste etappe in mijn leven die ik helemaal heb opgenomen omdat ik niet thuis wasquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dit had ik bij de Finestre trouwens ook. Dat was ook zo'n evenement met als enig doel er voor te zorgen dat de nieuwe generatie fanboys ook eens hun eigen legendarische beelden hadden om geil van te worden.
quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat was de eerste etappe in mijn leven die ik helemaal heb opgenomen omdat ik niet thuis was
Juist ja. Veel te gevaaerlijk zoiets, het veroorzaakt meer onrecht dan spektakel, dat moet eruit.quote:Op maandag 21 november 2005 23:45 schreef rubbereend het volgende:
dan zou het Bos van Wallers ook niet meer kunnen![]()
Als iets publicitair interessant is komen de ploegen vanzelf hé. Dat zie je nu ook , spreken van een boycot , maar de Italianen willen niks boycotten in Italië , de Spanjaarden niks in Spanje, de Fransen niks in Frankrijk en de Belgen en Nederlanders niks in het noorden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:37 schreef placebeau het volgende:
[..]
Juist ja. Veel te gevaaerlijk zoiets, het veroorzaakt meer onrecht dan spektakel, dat moet eruit.
Dat in de giro valt nog allemaal te bezien, uiteindelijk wordt het veel minder erg dan iedereen nu zit te roepen.
En ze moeten iets doen om tegen de tour op te kunnen... (publicitair bedoel ik dan. of ze er renners/ploegen mee lokken is een andere vraag)
Dreigen met een boycot is een machtsmiddel en dat weten Italianen en Spanjaarden veel beter dan de Noord-Europeanen. Die dreigen met een boycot een week voor de start van een ronde. Hartsikke effectief. Zie vorig jaar met de startgelden van de Giro.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als iets publicitair interessant is komen de ploegen vanzelf hé. Dat zie je nu ook , spreken van een boycot , maar de Italianen willen niks boycotten in Italië , de Spanjaarden niks in Spanje, de Fransen niks in Frankrijk en de Belgen en Nederlanders niks in het noorden.
Iemand als Lefevre kan wel luid roepen schreeuwen over een giro-boycot , maar als hij straks niet aan de start verschijnt heeft hij ongetwijfeld meteen zijn sponsor aan deur om hem eens duidelijk te maken wat hun marktaandeel op de Italiaanse markt wel is ...
Noem eens 1 fout bericht die ze gepubliceerd hebben ? L'Equipe heeft nog nooit een proces over een van hun gepubliceerde artikels verloren hé ...quote:Op woensdag 23 november 2005 21:00 schreef komrad het volgende:
Léquipe![]()
dat is nou eens een krant die alle geloofwaardigheid kwijt is
Die Vueltawinnaar sponsort geen dopingbestrijding en probeert niet de carriere te breken van iemand omdat die één van z'n favoriete doktertjes (terecht) beschuldigt.quote:Op woensdag 23 november 2005 22:21 schreef kawotski het volgende:
het is toch op z'n minst vreemd dat l'equipe zo'n ophef maakt over een sporter waarvan absoluut niet is bewezen of die doping heeft gebruikt - en aan de andere kant hoor je van diezelfde l'equipe bijna niets over de winnaar van de Vuelta dit jaar die in dezelfde schuit zit..
Daar mag je toch op kotsen op zo'n uitgekookte riooljournalistiek..
Het is wel een feit dat l'équipe altijd probeert het werk van het gerecht over te nemen.quote:Op woensdag 23 november 2005 21:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Noem eens 1 fout bericht die ze gepubliceerd hebben ? L'Equipe heeft nog nooit een proces over een van hun gepubliceerde artikels verloren hé ...
waar heb jij deze info vandaan .?? kan het nergens vindenquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:53 schreef Bartoli het volgende:
Heras zijn B-staal ook positief. Later vandaag (tussen 5 en 6) een persconferentie. Het ziet er naar uit dus dat Heras zijn:
1. Vuelta zege kwijt is
2. 2 jaar geschorst wordt
3. Gezien hij al de 30 gepasseerd is, kan stoppen
Dat betekent dat het eindpodium in de Vuelta dan kan worden (indien die geschorst wordt, er zullen eerst wel weer rechtzaken, CAS, TAS en andere instanties bij geroepen worden zoals bij Hamilton):
1 Menchov
2 Sastre
3 Mancebo
En verder heb je het qua consequenties wel gehad
thank you, wel jammer dat dit gebeurt voor de wielersport en het is zo,n mooie sport vind ik, blijf het ook verdomme vinden ook ,.tis om boos van te worden, maar aan de andere kant vraagt commercie, publiek ect ect ook niet veel van die renners. er zijn er die zwijken onder die druk zoveel is mij wel duidelijk.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:21 schreef Bartoli het volgende:
Maril je kan het vinden op o.a todociclismo, tuttobici, sporza.be, sport.be en de rest van de sites nu ongeveer ook wat met wielrennen te maken heeft
quote:DOPAJE: ya es oficial el positivo en el contraanálisis de Roberto Heras
El contraanálisis de Roberto Heras ha confirmado el positivo por EPO del corredor en la última edición de la Vuelta, después de que el Laboratorio Antidopaje de Madrid concluyera en la tarde del viernes las pruebas que se iniciaron el pasado lunes.
El abogado de Heras, José María Buxeda, ha anunciado el desenlace, poco antes de las 16.30 horas y ha explicado que el Laboratorio de Madrid contrastó el resultado con los de París y Lausana antes de trasladar el mismo a la Unión Ciclista Internacional (UCI), organismo que autorizó la comunicación al corredor.
El ciclista, cuatro veces ganador de la Vuelt, dio positivo por EPO en la penúltima etapa de la ronda española, una contrarreloj individual que tuvo lugar en Alcalá de Henares. La UCI comunicó la incidencia a su equipo, el Liberty Seguros, el 27 de octubre, fecha en la que la sociedad responsable de la gestión profesional de la entidad, decidió apartarle del mismo.
Las partes acordaron la fecha del 21 de noviembre para realizar el contraanálisis en el Laboratorio de Madrid y en un principio se esperaba conocer el resultado definitivo el pasado miércoles.
En esa fecha el Laboratorio decidió prolongar la analítica, acogiéndose a la normativa de la Agencia Mundial Antidopaje (AMA) que posibilita la continuación o la reanudación del proceso desde el punto que se considere necesario.
La postura del Laboratorio fue cuestionada por el corredor y su abogado, que solicitaron la anulación del proceso al CSD y a la UCI; abogaron por "la suspensión del análisis", la declaración del positivo como "no detectado" y por el restablecimiento del honor del ciclista.
El abogado de Heras señaló que lo ocurrido el miércoles demostraba que el método que se está utilizando para detectar la presencia de EPO "no ofrece garantías", lo que abriría dudas sobre el desarrollo de cualquier otro paso.
La petición de nulidad no fue atendida ni por la UCI ni por el Consejo Superior de Deportes, que confirmó la "corrección" en el proceso del contraanálisis, cuyo resultado se conoció a primera hora de la tarde del viernes, después de varias horas de retraso sobre el momento anunciado, cuando el representante de Heras abandonó las instalaciones del Laboratorio de Madrid.
Dat hebben ze al gedaan. De test was paar dagen terug toen hij opgeschort werd na vandaag ook al positief. Het is niet zoals aanvankelijk beweert werd door het Heras kamp dat er fouten zijn gemaakt. Integendeel de B-sample van Heras was toen ook al positief. Maar de positieve waarde bleek niet overtuigend genoeg om hem het predikaat "Heras B-staal ook positief" op te spelden. Dat is nu 2 dagen later wel het geval.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:22 schreef Leatherface het volgende:
Tsja, dus toch.
Maar dit verhaal zal zeker een staartje krijgen, aangezien de advocaten van Heras zich zeker gaan beroepen op het aanvankelijke falen van de contra expertise en dus zullen opvoeren dat de test onbetrouwbaar casu quo onnauwkeurig is.
Hij beweert nooit doping gebruikt te hebben. Nog in de Vuelta, nog in de Tour, nog in een andere wedstrijd. Hij trekt de testen ook in twijfel. Hij gaat dus verder nog in beroep tegen de uitslag.......quote:Heras: «Nunca me he dopado, siempre he ganado con limpieza» 25/11/2005
Roberto Heras ha asegurado tras la notificación del resultado definitivo del contraanálisis con resultado positivo en EPO que nunca se ha dopado y que siempre ha «ganado con limpieza».
En un conferencia de prensa en Madrid, Heras aseguró: «Nunca me he dopado. No lo hice en la Vuelta ni en ninguna ocasión. Siempre he ganado con limpieza».
«No puedo admitir que se echen por tierra tantos sacrificios por culpa de un error. Tengo que asumir el resultado pero lo cuestiono», agregó el ganador de la Vuelta 2005.
Roberto Heras anunció que va a «recurrir a las instancias que sean precisas».
Dat is inderdaad opmerkelijk.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:32 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Maar ja dat is vreemd in 2 dagen gebeurd er vrij weinig met zo'n staal. Dus als het 2 dagen terug al Nihil was om hem te veroordelen dan komt dat staartje zeker.
Maar formeel zou hij dan toch negatief zijn?quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:32 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Dat hebben ze al gedaan. De test was paar dagen terug toen hij opgeschort werd na vandaag ook al positief. Het is niet zoals aanvankelijk beweert werd door het Heras kamp dat er fouten zijn gemaakt. Integendeel de B-sample van Heras was toen ook al positief. Maar de positieve waarde bleek niet overtuigend genoeg om hem het predikaat "Heras B-staal ook positief" op te spelden. Dat is nu 2 dagen later wel het geval.
Maar ja dat is vreemd in 2 dagen gebeurd er vrij weinig met zo'n staal. Dus als het 2 dagen terug al Nihil was om hem te veroordelen dan komt dat staartje zeker.
Met het staal gebeurt niks, maar je kan wel het aantal testen opvoeren, waardoor je betrouwbaarheid van je oordeel omhoog gaat. Ook kun je in een eventuele langere test de onbetrouwbaarheidsmarges verkleinen. Dit door bijvoorbeeld bloedmonsters langer te centrifugeren, waardoor stoffen beter van elkaar worden gescheiden en je metingen betrouwbaarder worden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:32 schreef Bartoli het volgende:
Ja ok maar dat gaat normaal toch niet zo snel in 2 dagen?quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:41 schreef mbn het volgende:
[..]
Met het staal gebeurt niks, maar je kan wel het aantal testen opvoeren, waardoor je betrouwbaarheid van je oordeel omhoog gaat. Ook kun je in een eventuele langere test de onbetrouwbaarheidsmarges verkleinen. Dit door bijvoorbeeld bloedmonsters langer te centrifugeren, waardoor stoffen beter van elkaar worden gescheiden en je metingen betrouwbaarder worden.
quote:Alhoewel de officiële mededeling slechts vandaag verwacht wordt, zei Rafaël Blanco, directeur van het Antidopingslabo aan een Madrileens radiostation gemeld dat er sporen van epo in het tweede urinestaal van Heras gevonden werden. ,,Weliswaar niet voldoende om meteen een positieve aanwijzing te geven. Daarom werd er woensdag geen officieel communiqué vrijgegeven en niet omdat er fouten bij de tegenexpertise zouden gemaakt zijn, zoals de verdediging van Heras ten onrechte stelt'', aldus Blanco.
Volgens mij was het niet zo dat hij bij de eerste test negatief was, het resultaat was niet goed te lezen (dus nog positief, nog negatief, zo interpreteer ik dat). Ze zijn toen doorgegaan met dezelfde test. Daarvan is vandaag het resultaat binnengekomen, en dat was positief. Zijn B-staal is dus 1 keer gecontroleerd, en was positief, lijkt mij regelementair wel kloppen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar formeel zou hij dan toch negatief zijn?
Op de officiele contra expertise was de hoeveelheid niet genoeg om de staal positief te verklaren. Volgens de officiele wetgeving is hij dan toch negatief en dat er 2 dagen later een waarde wordt gemeten die wel positief is zou er dan toch niet meer toe moeten doen?
Dan heeft het dopinglab in mijn opinie onder valse voorwendselen de B - staal onderzocht.
blijkbaar welquote:Op vrijdag 25 november 2005 18:49 schreef Leatherface het volgende:
Maar de hoeveelheid sporen zijn nu dus wel voldoende, kennelijk?
ok, ik was er niet van op de hoogte dat een test een twijfelgeval kan opleveren.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:50 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Volgens mij was het niet zo dat hij bij de eerste test negatief was, het resultaat was niet goed te lezen (dus nog positief, nog negatief, zo interpreteer ik dat). Ze zijn toen doorgegaan met dezelfde test. Daarvan is vandaag het resultaat binnengekomen, en dat was positief. Zijn B-staal is dus 1 keer gecontroleerd, en was positief, lijkt mij regelementair wel kloppen.
Ik ken de precieze procedure niet van een epo-test, maar ik weet wel dat je in 48 uur bij veel chemische tests de betrouwbaarheid enorm kan opschroeven door je monster verder (beter) te prepareren voor een extra analyse. Zeker als er veel druk op zit zoals in een zaak als die van Heras.quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:44 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja ok maar dat gaat normaal toch niet zo snel in 2 dagen?
Hm, ja, eigenlijk wel. Jammer, daar gaat mijn etappezege.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:54 schreef Zwansen het volgende:
Dan moet de wielerprono ook aangepast worden...
Daarin geloof ik dus niet, de Italianen gaan nooit hun eigen Giro boycotten, zie maar naar pakweg Simoni die nu al bezig is met alle ritten te verkennen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:57 schreef mbn het volgende:
Wordt een leuk gevecht dan tussen de Italiaanse rennersorganisatie en de Giro. Als de Italiaanse renners de Giro daadwerkelijk boycotten dan is de rondeorganisatie meteen failliet. Ze draaien de laatste jaren al in de min, moet je vooral dit soort streken gaan uithalen.
Ach, de renners hebben de tijd. Ze kunnen nu nog tot de start dreigen en desnoods laten ze de eerste paar dagen aan zich voorbij gaan. Die Italiaanse renners zullen niet zoveel hebben met de Belgische ritten, dus dat komt voor hen best wel mooi uit. Ik denk ook dat mannen als Colombo en Bugno ook nog wel dermate invloedrijk zijn om hun dreigementen lang vol te houden.quote:Op zaterdag 26 november 2005 21:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Daarin geloof ik dus niet, de Italianen gaan nooit hun eigen Giro boycotten, zie maar naar pakweg Simoni die nu al bezig is met alle ritten te verkennen.
Dat is het typische aan zo'n boycot , ze willen allemaal altijd boycotten, maar de Italianen niet in Italië, de Spanjaarden niet in Spanje, niemand bij de Tour, en de Belgen/Nederlanders niet in het noorden.
Ik denk dat ze die eerste ritten zéker niet gaan boycotten, die Giro-start in België is er trouwens gekomen omdat men net dan de grote mijnramp van 20 ? 25 ? jaar geleden in Jumet waarbij héél wat Italiaanse mijnwerkers om het leven kwamen gaat herdenken. En ze doen ook nog eens met hun start en aankomstplaatsen net de wijken aan waar de meeste van de ca 500.000 (nakomelingen) van al die Italiaanse mijn-immigranten van toen nu wonen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 21:22 schreef mbn het volgende:
[..]
Ach, de renners hebben de tijd. Ze kunnen nu nog tot de start dreigen en desnoods laten ze de eerste paar dagen aan zich voorbij gaan. Die Italiaanse renners zullen niet zoveel hebben met de Belgische ritten, dus dat komt voor hen best wel mooi uit. Ik denk ook dat mannen als Colombo en Bugno ook nog wel dermate invloedrijk zijn om hun dreigementen lang vol te houden.
Maar ik ben benieuwd. Als alle partijen door blijven gaan met dit strijdmodel dan maken ze hun eigen sport kapot. Zie wat er met het schaken is gebeurd na de tweedeling daarin. Als de grote rondes zich daadwerkelijk afscheiden van de ProTour zal het erg slecht zijn voor het wielrennen. Ik zie dan binnen een aantal jaar wel een aantal van de grote ploegen stoppen.
die werd toch berekend op basis van het ploegenklassement van (oa) de Vuelta ? Ik denk niet dat Rabo daar nog wat mee opschiet ?quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:19 schreef rubbereend het volgende:
heeft de (alsnog) overwinning van Menchov nog gevolgen voor de uitslag van het ploegenklassement van de ProTour?
Wordt dat ploegen eindklassement in de vuelta niet berekend op basis van de tijdsverschillen tussen de ploegenklassementen van elke rit (net zoals bij de renners maar dan per ploeg) ? Waardoor voor Liberty eigenlijk enkel de resultaten van de voorlaatste rit (degene waarin hij betrapt is) zouden veranderen, en veel kan zal niet uitmaken voor het klassementquote:Op maandag 28 november 2005 19:41 schreef Bartoli het volgende:
Rabo kan er wat mee opschieten want Heras wordt dan geschrapt en dan telt de tijd van de eerst volgende 3 liberty renners. Rabo kan er misschien 1 plek mee winnen of niks idd.
Ag2r wordt btw de 20e ProTour ploeg
Ah ja klopt. Dan wordt Heras in de tijdrit geschrapt. En er waren idd 3 liberty's collectief beter dan de 3 rabo's. Dus Rabo schier er idd niks mee op.quote:Op maandag 28 november 2005 19:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wordt dat ploegen eindklassement in de vuelta niet berekend op basis van de tijdsverschillen tussen de ploegenklassementen van elke rit (net zoals bij de renners maar dan per ploeg) ? Waardoor voor Liberty eigenlijk enkel de resultaten van de voorlaatste rit (degene waarin hij betrapt is) zouden veranderen, en veel kan zal niet uitmaken voor het klassement
quote:Op dinsdag 29 november 2005 00:43 schreef NRH het volgende:
Er zitten een paar echte wielerkenners op de teletekstredactie van de NOS. Op pagina 664 wordt bericht over AG2R naar de Pro-Tour. Bij de renners die bij de Franse ploeg onder contract staan worden Moreau en Mancebo NIET genoemd. Gelukkig wel toppers als Flickinger en Asterloza.
Zo sterk dat hij zelfs vaak twee keer finisht.quote:
en Lefevre die oproept om het charter te respecteren. Laat me niet lachenquote:Kan ook moeilijk. De Colombiaan had in zijn contract met Davitamon een clausule waardoor hij zijn verbintenis voor 200.000 euro kon afkopen.
”En daar gaat Rabobank zich achter verbergen”, denkt Sergeant. ”Mauricio koopt zich vrij en is dus een renner zonder contract. Dat zal hun redenering zijn. Kijk, bij de laatste vergadering van het AICP (de vereniging van ProTourploegen, red.) heeft voorzitter Patrick Lefevere nog opgeroepen om het charter te respecteren.
Hij heeft iedere ploeg gevraagd een lijst op te sturen met de namen van alle renners die nog onder contract liggen. En dan krijg je zoiets.”
Ja, tof. Zodat er meer mensen vallen waardoor hun carriere bijna beëindigd is, zoals Museeuw in Wallers.quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:49 schreef JorgeCampos het volgende:
Ik pleit voor MEER off-road gedeelten.![]()
Off road gedeelten zijn normaal gesproken niet bijzonder gevaarlijk. Dit geldt alleen voor het Bos, omdat dat niet alleen zwaar is, maar omdat de kasseien daar ongelofelijk glad zijn. Bij een normale kasseien strook, of een grindpad zoals op de Finestre, is dat niet het geval, waardoor het gevaar voor valpartijen niet groter is dan op een normale weg.quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, tof. Zodat er meer mensen vallen waardoor hun carriere bijna beëindigd is, zoals Museeuw in Wallers.
en op zo'n off road gedeelte bergop maakt het helemaal niks uit. De kans datje valt is bergop toch klein.quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Off road gedeelten zijn normaal gesproken niet bijzonder gevaarlijk. Dit geldt alleen voor het Bos, omdat dat niet alleen zwaar is, maar omdat de kasseien daar ongelofelijk glad zijn. Bij een normale kasseien strook, of een grindpad zoals op de Finestre, is dat niet het geval, waardoor het gevaar voor valpartijen niet groter is dan op een normale weg.
Eindelijk.quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het bos van Wallers zou volgend jaar ook niet in PR zitten bij de weg.
daar zijn die malloten langs de weg meestal het grootste gevaarquote:Op vrijdag 2 december 2005 13:34 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en op zo'n off road gedeelte bergop maakt het helemaal niks uit. De kans datje valt is bergop toch klein.
Misschien is men druk bezig bewijsstukken kwijt te raken?quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:10 schreef Wombcat het volgende:
Is Heras nu al geschorst trouwens? Ik heb al even niets meer over gehoord.
Van de week nog wel op www.lavuelta.com gekeken, maar daar stond helemaal niets over de hele zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |