abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:55:55 #1
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_31846775
VVD en CDA willen militair ingrijpen om het huidige regime in Iran omver te werpen niet uitsluiten. Maar volgens CDA-Tweede-Kamerlid Ormel 'is het onverstandig om dat nu te doen'.

Isoleren
"Eerst moeten de Iraanse machthebbers volledig worden geïsoleerd en de wig tussen de bevolking en het regime zo veel mogelijk worden vergroot", zegt Ormel.

Arrogantie
De Iraanse president Ahmedinejad riep vorige week op om Israël van de kaart te vegen en een einde te maken aan de westerse arrogantie. Dat zorgde voor veel internationale ophef.
Wat kan je er van nog zeggen als hoewel ik geen grote fan ben van Iran
pi_31847398
Tja.. Iran is nou niet bepaald een land waar je een oorlog mee wilt beginnen.

Jammer dat onze politieke geniën gelijk denken aan militair ingrijpen.
Wartaal.
pi_31847557
Och Bush zal ongetwijfeld al meerdere scenarios klaar hebben liggen voor een inval in Iran.
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:19:43 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_31847571
Hoe wil je het dan doen? lief vragen?
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:22:32 #5
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_31847655
Leuk, precies wat de mondiale economie nodig heeft. Nu al grote delen van het bedrijfsleven al de overstap hebben gemaakt naar Azië (waaronder China), de aandelenhandel jarenlang uit een diep dal probeert te raken wat maar niet lukt, de inflatie lekker hoog is, de koopkracht van de West-Europeanen lekker laag is, en de oliecrisis lekker begint aan te wakkeren hebben we precies een invasie in Iran nodig om de boel nog eens flink op te stoken.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:24:17 #6
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_31847702
Als Iran nog geen kernwapen heeft kunnen ze natuurlijk wel overwegen om zoveel mogelijk radioactief afval te verspreiden middels hun opwekcentrales.

En als de VN dit maal een ingrijpen rechtvaardigt mogen wij (Lees Nederlandse burgers) gaan betalen voor al de tyfuszooi die daar aangericht wordt. Onze militairen zullen ongetwijfeld wel weer er naartoe gestuurd worden.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_31847742
Haha straks is er weer militaire dienstplicht moeten we naar IRAN haha.
pi_31847746
Beetje stoere praat kan geen kwaad.
Een dreigement als 'Israël van de kaart vegen' is een loos dreigement omdat ze de daad niet bij het woord voegen. Zodra dat wel zou gebeuren of er sterke aanwijzingen voor zijn dan zou ik een aanval een goede zaak vinden. Op dit moment zou een aanval prematuur en onverstandig zijn.

De VS vechten een lastige oorlog in Irak. Laten ze dat eerst maar eens goed op de baan krijgen alvorens de pijlen op een ander land te richten. De VS heb je uiteindelijk toch nodig voor zo'n operatie.
pi_31847752
Hoe zou de VVD en het CDA reageren als 1 of andere ayatollah roept "dat een militaire invasie van Nederland niet uit te sluiten is en dat het regime Balkenende ten val dient te worden gebracht." Vast iets over terreur ofzo.
pi_31847753
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:19 schreef Daniel1976 het volgende:
verzet steunen (zoals GB dat nu al doet (volgens de geruchten))

maar kan dit nietr beter bij dat andere iran topic gevoegd worden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31847759
Asjeblieft niet zeg... Weer een trap na voor de wereldeconomie...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:27:19 #12
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31847796
waar halen ze het vandaan
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31847832
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:25 schreef gelly het volgende:
Hoe zou de VVD en het CDA reageren als 1 of andere ayatollah roept "dat een militaire invasie van Nederland niet uit te sluiten is en dat het regime Balkenende ten val dient te worden gebracht." Vast iets over terreur ofzo.
ja maar NL is dan ook niet bezig stelselmatig zijn eigenbevolking te onderdrukken
aan het bouwen aan een kernwapen.
roept niet dat er hele landen van de aardbodem geveegd moeten worden etc. etc.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:31:21 #14
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31847909
Onzinnig
pi_31847967
Ik neem aan dat ze bedoelen dat eventuele deelname aan een Amerikaanse invasie in Iran niet uit te sluiten valt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_31847983
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:25 schreef MrX1982 het volgende:
Beetje stoere praat kan geen kwaad.
Ach jah,met een scheet is Nederland toch van de aardbodem door Iran
pi_31848041
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:32 schreef Monolith het volgende:
Ik neem aan dat ze bedoelen dat eventuele deelname aan een Amerikaanse invasie in Iran niet uit te sluiten valt?
Neeneenee! Natuurlijk niet! Ze bedoelen dat als Amerika Iran binnenvalt dat we dan best wat onderhoudspersoneel en patrouilleschepen willen sturen, zolang ze maar op minstens 2000 kilometer van de echte gevechten zitten. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ons leger zou doen waar het voor bedoelt is, namelijk vechten...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_31848094
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:33 schreef Brainstorm4ever het volgende:
Ach jah,met een scheet is Nederland toch van de aardbodem door Iran
Dat zal wel niet. Ze hebben een kerncentrale maar dat is niet inherent aan het hebben van kernwapens.
pi_31848411
"Iraqis are sick of foreign people coming in their country and trying to destabilize their country." —George W. Bush, interview with Al Arabiya Television, May 5, 2004

I think it's very important for the American President to mean what he says. That's why I understand that the enemy could misread what I say. That's why I try to be as clearly I can." —George W. Bush, Washington, D.C., Sept. 23, 2004

This notion that the United States is getting ready to attack Iran is simply ridiculous. And having said that, all options are on the table." —George W. Bush, Brussels, Belgium, Feb. 22, 2005

Free nations are peaceful nations. Free nations don't attack each other. Free nations don't develop weapons of mass destruction.
George W. Bush

En deze grote l(e)i(j)der gaat onze grote roerganger weer voor in de strijd.
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:47:33 #20
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_31848418
Niets anders dan : Amerika zegt voor - Nederlandse regering blaat na.
We hebben het gezien na de inval van Irak, waar het grootste deel van de bevolking niet achterstond, maar het kabinet wel.
En nog onlangs met de kruisraketten : Amerika zegt : koop - Nederlandse regering trekt (onze) portemonnaie.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:06:12 #21
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31851230
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:47 schreef mvdejong het volgende:
Ja en de Duitse en Franse overheden volgen de VS ook altijd blind m.b.t. het M-O beleid, kortom, je blaat.
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:34:46 #22
93744 Finder_elf_towns
pi_31852203
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat zal wel niet. Ze hebben een kerncentrale maar dat is niet inherent aan het hebben van kernwapens.
Je kunt geen kerncentrales hebben zonder ook de grondstoffen voor kernwapens te maken.
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:37:39 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31852319
quote:
Top-vergelijking!
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31852826
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:37 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Top-vergelijking!
Verschil in perceptie. Komt op hetzelfde neer natuurlijk.
pi_31853051
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Je kunt geen kerncentrales hebben zonder ook de grondstoffen voor kernwapens te maken.
Dat een land silicium kan produceren wil nog niet zeggen dat ze chips hebben.
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:06:05 #26
93744 Finder_elf_towns
pi_31853254
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat een land silicium kan produceren wil nog niet zeggen dat ze chips hebben.
Vreemde vergelijking, chips zijn geen restproduct van het vervaardigen van silicium (het zuiveren van zand).
pi_31854036
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Maar met de grondstoffen alleen heb je nog geen kernwapens. Het lijkt me dat je niet even een kernbom maakt.
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:36:47 #28
93744 Finder_elf_towns
pi_31854238
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar met de grondstoffen alleen heb je nog geen kernwapens. Het lijkt me dat je niet even een kernbom maakt.
Een kernbom maken is zelfs niet met de beste wetenschappers eenvoudig en het vervaardigen van een kernbom stopt niet bij het verkrijgen van een essentiële grondstof, maar dat betekend WEL dat er alleen en enkel tijd zit tussen de ontwikkeling en testdetonatie (of militair gebruik) van een dergelijk wapen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:32:55 #29
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31855771
Dan had Hallulama dit toch mooi voorspeld.
Toch jammer, dat t zo voorspelbaar wordt opgegeven moment, als ze al gewoon jaren op dezelfde plek zitten...

Waarom Iran het volgende doel is (30 oktober dan)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:34:00 #30
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31855801
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:19 schreef Daniel1976 het volgende:
.

Ben jij toevallig adviseur van Bush?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:34:09 #31
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31855806
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja maar NL is dan ook niet bezig stelselmatig zijn eigenbevolking te onderdrukken
Ja, die bewijzen met Irak klopten ook allemaal perfect

verder vergeten we voor het gemak praten en inspecties, 'want dat heeft toch geen zin'

oh brother, zo ernstig gesteld?
pi_31856096
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Een kernbom maken is zelfs niet met de beste wetenschappers eenvoudig en het vervaardigen van een kernbom stopt niet bij het verkrijgen van een essentiële grondstof, maar dat betekend WEL dat er alleen en enkel tijd zit tussen de ontwikkeling en testdetonatie (of militair gebruik) van een dergelijk wapen.
Het is inmiddels inderdaad niet al te moeilijk meer. Toch werd de tijd die het Iran zou kosten om daadwerkelijk kernwapens te maken nog geschat op zo'n 5 jaar. Laat staan het vervaardigen van ICBMs. Iran is echter wel een land waarvan ik absoluut niet zou willen dat het kernwapens krijgt. Kim Yong Il lijkt me bijvoorbeeld machtsbelust genoeg om een atoomwapen niet te gebruken, van die idiote geloofsfanatici in Iran weet ik het zo net nog niet.
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:49:25 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31856141
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is inmiddels inderdaad niet al te moeilijk meer. Toch werd de tijd die het Iran zou kosten om daadwerkelijk kernwapens te maken nog geschat op zo'n 5 jaar. Laat staan het vervaardigen van ICBMs. Iran is echter wel een land waarvan ik absoluut niet zou willen dat het kernwapens krijgt. Kim Yong Il lijkt me bijvoorbeeld machtsbelust genoeg om een atoomwapen niet te gebruken, van die idiote geloofsfanatici in Iran weet ik het zo net nog niet.
Ja, en Saddam was ook een persoon dat de laatste moet zijn dat het kernwapens krijgt, en Noord-Korea ook, en China ook, en , en, en, en, en Chavez vast ook wel ergens, al was het alleen maar omdat zijn naam op Che Guevera lijkt.

Precies jongen, beetje denken dat wij de goeden zijn, en de anderen de kwaden die de goeden van de aarde willen vegen.

Ondertussen dat topic van Hallulama gelezen?
Waarom Iran het volgende doel is
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:58:33 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31856292
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:55 schreef dvdfreak het volgende:
VVD en CDA willen militair ingrijpen om het huidige regime in Iran omver te werpen niet uitsluiten. Maar volgens CDA-Tweede-Kamerlid Ormel 'is het onverstandig om dat nu te doen'.

Isoleren
"Eerst moeten de Iraanse machthebbers volledig worden geïsoleerd en de wig tussen de bevolking en het regime zo veel mogelijk worden vergroot", zegt Ormel.

Arrogantie
De Iraanse president Ahmedinejad riep vorige week op om Israël van de kaart te vegen en een einde te maken aan de westerse arrogantie. Dat zorgde voor veel internationale ophef.
Wat kan je er van nog zeggen als hoewel ik geen grote fan ben van Iran
Is het écht alleen maar die arrogantie? En is Israel wederom het kleutertje met de bloedende neus die niks gedaan heeft?

Mijn god zeg.

Ik bedoel, een ander niet nader te noemen land valt daadwérkelijk een land aan, bepakt met leugens alsof het waarheid is, iedereen trapt erin, het blijkt bullshit te zijn en we kijken allemaal de andere kant op. Want het is eng ofzo. Sjesus mensen waar slaat zulk soort gedrag op? Zijn we bang ofzo? Bang voor handelsembargo's?

[ Bericht 17% gewijzigd door Yildiz op 01-11-2005 01:04:45 ]
  dinsdag 1 november 2005 @ 05:14:48 #35
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_31857477
Behoorlijk nietszeggend standpunt. Alleen diehards pacifisten sluiten oorlog uit, maar die groep is nihil. Ik zou liever wat criteria horen wanneer het wel een goed moment is om militair in te grijpen; op zo'n manier loop je niet achter de feiten aan. Zolang het blijft bij dit soort nietszeggend commentaar zal het bij een eventuele militaire invasie door de VS weer uitmonden in de keuze voor of tegen de VS, waar het uiteraard niet om draait.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_31862549
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 00:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, en Saddam was ook een persoon dat de laatste moet zijn dat het kernwapens krijgt, en Noord-Korea ook, en China ook, en , en, en, en, en Chavez vast ook wel ergens, al was het alleen maar omdat zijn naam op Che Guevera lijkt.

Precies jongen, beetje denken dat wij de goeden zijn, en de anderen de kwaden die de goeden van de aarde willen vegen.

Ondertussen dat topic van Hallulama gelezen?
Waarom Iran het volgende doel is
Ik stel dus in mijn post dat Noord Korea met een atoomwapen mij niet echt riskant lijkt, in tegenstelling tot Iran. Lezen blijft lastig blijkbaar. China was een van de eerste landen met kernwapens en lijkt me ook geen labiel geval. Iran daarentegen past prima in het rijtje met landen als Pakistan en India, die helaas ook al kernwapens hebben.
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:00:06 #37
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31862674
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar Israel weer wel. Hoe terecht is het dan dat Iran zoiets ook gewoon zegt?
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:09:17 #38
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31862961
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 05:14 schreef Sidekick het volgende:
Behoorlijk nietszeggend standpunt. Alleen diehards pacifisten sluiten oorlog uit, maar die groep is nihil. Ik zou liever wat criteria horen wanneer het wel een goed moment is om militair in te grijpen; op zo'n manier loop je niet achter de feiten aan. Zolang het blijft bij dit soort nietszeggend commentaar zal het bij een eventuele militaire invasie door de VS weer uitmonden in de keuze voor of tegen de VS, waar het uiteraard niet om draait.
Ik ken veel Perzen, en die zeggen dat het een kwestie is van het uitsterven van één generatie. Onder de jongeren komt bijna geen conservatisme voor; de universiteiten zijn bolwerken van vernieuwingsdrang.

Als je nu bommen op Teheran en Isphahan gaat gooien (en bedenk je, de meesten herinneren zich de bombardementen van vroeger nog wel), dan drijf je ze rechtstreeks in de armen van het conservatisme, namelijk, de vijand van degene die de bommen gooit.

Wat je moet doen, is Iran lekker met rust laten, Iraniers die hier willen studeren faciliteren, en afwachten tot de regime change komt. Khatani is teleurstellend, maar er komt wel weer een nieuwe veranderingsgezinde opstandeling.

Daarnaast, het is nog niet gelukt om daadwerkelijk een land veiliger en minder conservatief te maken door er bommen op te gooien, getuige Afghanistan en Irak.
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:23:56 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31863376
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik stel dus in mijn post dat Noord Korea met een atoomwapen mij niet echt riskant lijkt, in tegenstelling tot Iran. Lezen blijft lastig blijkbaar. China was een van de eerste landen met kernwapens en lijkt me ook geen labiel geval. Iran daarentegen past prima in het rijtje met landen als Pakistan en India, die helaas ook al kernwapens hebben.
Ja precies, jij stélt. Maar op basis waarvan? Dat de president van Iran n baardje heeft en die van Noord Korea niet?
Ik kan me herinneren dat de wereld inc. Bush en condi rice toch behoorlijk in de stress raakten, toen ze ineens die seals gingen verwijderen, en uranium gingen opwekken voor bommen, en raket-testen uitvoerden etc. etc.

geen oorlog, nee, maar wél heel veel onderhandelen, embargo's ertegenover stellen etc.
En dat zou met Iran ook moeten gebeuren, niet gelijk de lul uit de broek halen om eens te laten zien aan de wereld dat je toch ook wel echt een legertje heb. Ik vind dat zooo kinderachtig.
pi_31864174
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja precies, jij stélt. Maar op basis waarvan? Dat de president van Iran n baardje heeft en die van Noord Korea niet?
Ik kan me herinneren dat de wereld inc. Bush en condi rice toch behoorlijk in de stress raakten, toen ze ineens die seals gingen verwijderen, en uranium gingen opwekken voor bommen, en raket-testen uitvoerden etc. etc.

geen oorlog, nee, maar wél heel veel onderhandelen, embargo's ertegenover stellen etc.
En dat zou met Iran ook moeten gebeuren, niet gelijk de lul uit de broek halen om eens te laten zien aan de wereld dat je toch ook wel echt een legertje heb. Ik vind dat zooo kinderachtig.
Denk onder andere aan de recente uitlatingen van Iraanse president met betrekking tot Israël. Bovendien is er sprake van religieuze leiders met geen enkele verantwoording ten opzichte van hun burgers.
Het regime in Noord-Korea valt toch meer te vergelijken met dat in de voormalige Sovjet Unie en China. Kernwapens ter versteviging van de eigen onderhandelingspositie, maar niet met de daadwerkelijke intentie om deze in te zetten. Dat is mijns inziens ook de voornaamste reden dat de VS tegen Noord-Koreaans kernwapenbezit is. Op het moment dat Noord-Korea deze middelen daadwerkelijk heeft, is dreigen met een oorlog niet echt meer een optie.
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:08:46 #41
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31864540
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Denk onder andere aan de recente uitlatingen van Iraanse president met betrekking tot Israël. Bovendien is er sprake van religieuze leiders met geen enkele verantwoording ten opzichte van hun burgers.
Het regime in Noord-Korea valt toch meer te vergelijken met dat in de voormalige Sovjet Unie en China. Kernwapens ter versteviging van de eigen onderhandelingspositie, maar niet met de daadwerkelijke intentie om deze in te zetten. Dat is mijns inziens ook de voornaamste reden dat de VS tegen Noord-Koreaans kernwapenbezit is. Op het moment dat Noord-Korea deze middelen daadwerkelijk heeft, is dreigen met een oorlog niet echt meer een optie.
Luister naar jezelf. Zou dat voor Iran niet gelden?

En religieuze fanatici or no, die bom wordt écht niet zomaar op Israel gegooid.
pi_31864944
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Luister naar jezelf. Zou dat voor Iran niet gelden?

En religieuze fanatici or no, die bom wordt écht niet zomaar op Israel gegooid.
Natuurlijk geldt het argument van een verstevigde onderhandelingspositie ook voor Iran. Ik denk ook niet dat het het huidige Iraanse regime, in het geval dat zij de beschikking krijgt over kernwapens, deze gelijk in zal zetten tegen Israël. De kans dat dit regime gebruik zal maken van kernwapens, indien zij dit nodig vindt, acht ik echter niet irreëel.
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:28:06 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31865061
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk geldt het argument van een verstevigde onderhandelingspositie ook voor Iran. Ik denk ook niet dat het het huidige Iraanse regime, in het geval dat zij de beschikking krijgt over kernwapens, deze gelijk in zal zetten tegen Israël. De kans dat dit regime gebruik zal maken van kernwapens, indien zij dit nodig vindt, acht ik echter niet irreëel.
nee, maar dat kan je van elk land wel zeggen.
USA heeft er nota bene iets van 3200 (laatste jaren zelfs afgebouwd van de 4á5-duizend)
Israel heeft ze, N-K heeft ze vast ook wel.

Als ze het hebben, is er een kans dat ze het inzetten. Zegt men dat ze het niet gebruiken, dan hoef je ze dus net zo goed niet te bouwen, want dan werkt het dus niet met onderhandelen.
pi_32006091
Waardeloos hoor. Dat een Amerikaan direct denkt aan het aanvallen van Iran is nog voor te stellen, gezien de verbazingwekkende naïviteit en wereldvreemdheid van de gemiddelde yankee. Maar dat het CDA en de VVD nu ook al aan dat gelul meedoen...

De situatie is: de VS heeft zelf een zeer grote hoeveelheid kernwapens, samen met de Russische Federatie zijn ze het land dat de meeste kernwapens bezit. Toch vinden ze het nodig om te klagen over Iran, dat ook nog niet eens wapens aan het vervaardigen is, maar naar mijn weten de nucleaire technologie alleen voor vreedzame doeleinden gebruikt.

Ik zou zeggen, als Amerika kernwapens heeft moet het niet zeuren over andere landen. Eerst zelf maar eens ontwapenen, voordat je begint te zaniken. Helemaal als Israël ook al kernwapens heeft... Daar wordt echter niks van gezegd. Ziehier de uiterst hypocriete houding van Amerika, en nu dus ook al van het CDA en de VVD.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_32007579
Het is niet alleen een optie, het is noodzakelijk.
  zaterdag 5 november 2005 @ 23:27:47 #46
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32007622
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 23:26 schreef Speth het volgende:
Het is niet alleen een optie, het is noodzakelijk.
Motivatie?
pi_32007885
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 23:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Motivatie?
In tegenstelling tot de meeste andere voorstanders hier zie ik Iran niet als een grote bedreiging voor de veiligheid in de regio, de militaire capaciteiten van Iran zijn ongeveer gelijk aan die van Irak voor de inval. Niet veel soeps dus.

Veiligheid hoeft echter niet de enige reden te zijn om een regering te verwijderen. Het feit dat de intentie om dit loze dreigement uit te voeren aanwezig is (evenals de intentie om kernwapens te ontwikkelen met behulp van de aan Iran verstrekte verrijkingstechniek van Abdul Qadeer Khan) moet in de internationale gemeenschap mijns inziens voldoende reden zijn om deze godsdienstwaanzinnige antisemiet, samen met zijn raad van hoeders te verwijderen. Dit soort uitspraken hoeven wij als beschaafder westen eenvoudigweg niet te tolereren. Verdere motivatie lijkt me overbodig.
  zaterdag 5 november 2005 @ 23:41:28 #48
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32008023
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 23:36 schreef Speth het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de meeste andere voorstanders hier zie ik Iran niet als een grote bedreiging voor de veiligheid in de regio, de militaire capaciteiten van Iran zijn ongeveer gelijk aan die van Irak voor de inval. Niet veel soeps dus.

Veiligheid hoeft echter niet de enige reden te zijn om een regering te verwijderen. Het feit dat de intentie om dit loze dreigement uit te voeren aanwezig is (evenals de intentie om kernwapens te ontwikkelen met behulp van de aan Iran verstrekte verrijkingstechniek van Abdul Qadeer Khan) moet in de internationale gemeenschap mijns inziens voldoende reden zijn om deze godsdienstwaanzinnige antisemiet, samen met zijn raad van hoeders te verwijderen. Dit soort uitspraken hoeven wij als beschaafder westen eenvoudigweg niet te tolereren. Verdere motivatie lijkt me overbodig.
Maar, ongeveer alle landen in het midden oosten bléren continu Israël te vernietigen, even hard als Israël blért alle landen in het midden oosten te vernietigen.

Verschil is alleen dat Israël al atoombommen heeft, en naar mijn weten een aardige defensie.

Dus, dat het een antisemiet is, en mogelijk bommen kan maken, is dus al reden genóeg?

Even ter controle deze vraag...
pi_32008186
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee. Zogenaamd "weapons grade nuclear fuel" is in veel hogere mate verrijkt dan het uranium dat in kerncentrales wordt gebruikt. Kernwapens vereisen een meer geavanceerde verrijkingstechniek.
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee. Een atoombom is slechts een kwestie van het comprimeren van een bepaalde hoeveelheid verrijkt uranium (dat wil zeggen, met voldoende isotopen 235) of plutonium tot een klein genoeg oppervlak zodat er een kritieke massa ontstaat. De eerste atoombommen op nagasaki en hiroshima waren in principe gewoon hopen uranium omringd met explosieven om het geheel samen te drukken. Deze bommen waren erg groot en moeilijk in te zetten doordat het uranium slechts in kleine mate verrijkt was. Beter verrijkt uranium betekent een kleinere bom, maar het maken van de bom zelf is niet moeilijk. Het enige wat nodig is, is een hoeveelheid voldoende verrijkt uranium in combinatie met een raket of vliegtuig dat in staat is om de hele zaak te vervoeren.

Ter illustratie:

[ Bericht 4% gewijzigd door Speth op 05-11-2005 23:58:11 ]
pi_32008230
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 23:41 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Maar, ongeveer alle landen in het midden oosten bléren continu Israël te vernietigen, even hard als Israël blért alle landen in het midden oosten te vernietigen.

Verschil is alleen dat Israël al atoombommen heeft, en naar mijn weten een aardige defensie.

Dus, dat het een antisemiet is, en mogelijk bommen kan maken, is dus al reden genóeg?

Even ter controle deze vraag...
Ik zou graag willen zien waar Israel in het recente verleden letterlijk heeft gezegd landen in het midden oosten "van de kaart te willen vegen".

Het van de kaart willen vegen van een land (dus niet van een regering, zoals bijvoorbeeld in Irak gebeurd is, wat heel wat anders is), is voldoende om ingrijpen te rechtvaardigen, ja. Je moet begrijpen dat deze man in staat is tot het plegen van genocide (of, accurater, religocide), mits hij de middelen hiervoor in handen zou hebben. Dit maakt hem niet veel beter dan Adolf Hitler.

[ Bericht 3% gewijzigd door Speth op 06-11-2005 00:14:39 ]
pi_32027450
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 23:36 schreef Speth het volgende:

[..]

Hoevaak is het al niet gebeurd dat Israël dergelijke uitlatingen deed aan het adres van Arabische landen? Het verschil is dat dat niet wordt uitvergroot in de media. De uitspraken van een moslim worden daarentegen wel met veel bombarie op de voorpagina gekalkt.

even een off-topic voorbeeld: een of andere rabbijn (was dat Binyamin Kahane?) zei laatst dat je organen van niet-joden mocht gebruiken om het leven van een jood te redden. Daarvoor mocht je die niet-joden ook dóden, heeft-ie erbij gezegd...
Of die uitspraak van rabbijn Aryeh Balyag, dat "joden spirituele zelfmoord plegen als ze zich vermengen met niet-joden." Daar wordt geen ophef over gemaakt, de krant schrijft er misschien vijf zinnen over...
Als een moslim zo'n uitspraak doet is het hek van de dam, daar wordt echt werk van gemaakt...

Een Westen dat zo hypocriet is zou ik niet snel "beschaafder" noemen, eerlijk gezegd.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_32029194
VVD en CDA:" ingrijpen Iran is optie"

Ik zou zeggen ga uw gang Dhr. Balkenende en zijn crew. Kijken hoe ver jullie komen in jullie eentje. Eens kijken of jullie dan nog zo stoer zijn.
pi_32032713
quote:
even een off-topic voorbeeld: een of andere rabbijn (was dat Binyamin Kahane?) zei laatst dat je organen van niet-joden mocht gebruiken om het leven van een jood te redden. Daarvoor mocht je die niet-joden ook dóden, heeft-ie erbij gezegd...
Of die uitspraak van rabbijn Aryeh Balyag, dat "joden spirituele zelfmoord plegen als ze zich vermengen met niet-joden." Daar wordt geen ophef over gemaakt, de krant schrijft er misschien vijf zinnen over...
Als een moslim zo'n uitspraak doet is het hek van de dam, daar wordt echt werk van gemaakt...
Een rabbijn is geen staatshoofd.
pi_32032792
Precies, waardeloze vergelijking.

Ik kan me niet herinneren dat Sharon oproept tot de vernietiging van Iran.
pi_32032960
Overigens:
Iran wil meer uranium verrijken

Helaas weten we niet tot welke graad de verrijking plaatsvindt. Een kernreactor (tenzij het een zwaar water reactor is, maar die komen niet zoveel voor, volgens mij gebruikt de reactor in Iran gewoon water) gebruikt verrijkt uranium met een U235 gehalte van ongeveer 12%. Een kernbom gebruikt uranium dat ongeveer 90% verrijkt is.

[ Bericht 60% gewijzigd door Speth op 06-11-2005 19:28:59 ]
pi_32033180
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:10 schreef Speth het volgende:

[..]

Een rabbijn is geen staatshoofd.
Een off-topic voorbeeld, zeg ik. Gewoon om effe te laten zien hoe men in het Westen met twee maten meet.
pi_32033348
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:25 schreef retteketet het volgende:

[..]

Een off-topic voorbeeld, zeg ik. Gewoon om effe te laten zien hoe men in het Westen met twee maten meet.
Ik heb nergens beweerd dat hier in het westen geen verwerpelijke uitspraken ten opzichte van moslims worden gedaan, maar wij hanteren hier een overwegend beschaafder rechtssysteem.

Idioten zitten overal, het verschil tussen ons en Iran is dat daar idioten het land mogen besturen.
pi_32036317
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 22:42 schreef retteketet het volgende:
Waardeloos hoor. Dat een Amerikaan direct denkt aan het aanvallen van Iran is nog voor te stellen, gezien de verbazingwekkende naïviteit en wereldvreemdheid van de gemiddelde yankee. Maar dat het CDA en de VVD nu ook al aan dat gelul meedoen...

De situatie is: de VS heeft zelf een zeer grote hoeveelheid kernwapens, samen met de Russische Federatie zijn ze het land dat de meeste kernwapens bezit. Toch vinden ze het nodig om te klagen over Iran, dat ook nog niet eens wapens aan het vervaardigen is, maar naar mijn weten de nucleaire technologie alleen voor vreedzame doeleinden gebruikt.

Ik zou zeggen, als Amerika kernwapens heeft moet het niet zeuren over andere landen. Eerst zelf maar eens ontwapenen, voordat je begint te zaniken. Helemaal als Israël ook al kernwapens heeft... Daar wordt echter niks van gezegd. Ziehier de uiterst hypocriete houding van Amerika, en nu dus ook al van het CDA en de VVD.

Free nations are peaceful nations.
Free nations don't attack each other.
Free nations don't develop weapons of mass destruction.

George W. Bush ..

yeah right
pi_32036550
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:18 schreef Speth het volgende:
Overigens:
Iran wil meer uranium verrijken

Helaas weten we niet tot welke graad de verrijking plaatsvindt. Een kernreactor (tenzij het een zwaar water reactor is, maar die komen niet zoveel voor, volgens mij gebruikt de reactor in Iran gewoon water) gebruikt verrijkt uranium met een U235 gehalte van ongeveer 12%. Een kernbom gebruikt uranium dat ongeveer 90% verrijkt is.
35% is al genoeg net als 5% al genoeg is voor kernenergie
en 90% is veel is het U dan niet teveel verrijkt en heeft het dan de kritieke massa al bereikt
  zondag 6 november 2005 @ 21:10:22 #60
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32036730
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:47 schreef mvdejong het volgende:
We hebben het gezien na de inval van Irak, waar het grootste deel van de bevolking niet achterstond, maar het kabinet wel.
En nog onlangs met de kruisraketten : Amerika zegt : koop - Nederlandse regering trekt (onze) portemonnaie.
Naar mijn weten zijn die kruisraketten nog niet aangekocht, en staat het helemaal niet vast of dat wel gaat gebeuren.
Say your prayers
  zondag 6 november 2005 @ 21:12:25 #61
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32036823
quote:
Tuurlijk, de regering Balkenende heeft dan ook in diverse media laten weten Belgie van de kaart te willen vegen en is momenteel druk bezig om een kernkop in elkaar te knutselen.
Say your prayers
  zondag 6 november 2005 @ 21:16:10 #62
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32036977
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar Israel weer wel. Hoe terecht is het dan dat Iran zoiets ook gewoon zegt?
Rennen er vandaag de dag dan ook al Israeliers met van die explosieve bodywarmers dor Iran heen dan? Of is die vergelijking gewoon een beetje krom?
Say your prayers
  zondag 6 november 2005 @ 21:30:30 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32037464
quote:
Op zondag 6 november 2005 21:16 schreef Sickie het volgende:

[..]

Rennen er vandaag de dag dan ook al Israeliers met van die explosieve bodywarmers dor Iran heen dan? Of is die vergelijking gewoon een beetje krom?
Voor zover ik weet gebeurd het ook niet omgekeerd, dus in dat opzicht is die vergelijking wel ietwat krom, ben ik van mening.
pi_32038572
quote:
Op zondag 6 november 2005 21:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

35% is al genoeg net als 5% al genoeg is voor kernenergie
en 90% is veel is het U dan niet teveel verrijkt en heeft het dan de kritieke massa al bereikt
Je hebt gelijk (nog even nagevraagd), maar meestal wordt het percentage van 90% gebruikt voor een zo krachtig mogelijk explosie. 35% kan echter ook, maar meestal is het dus meer

De 12% voor kernenergie die ik noemde was het percentage dat gebruikt wordt in onderzoeksreactors, die in Iran was zo'n onderzoeksreactor meende ik.
pi_32051340
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:02 schreef Speth het volgende:

[..]

Je hebt gelijk (nog even nagevraagd), maar meestal wordt het percentage van 90% gebruikt voor een zo krachtig mogelijk explosie. 35% kan echter ook, maar meestal is het dus meer

De 12% voor kernenergie die ik noemde was het percentage dat gebruikt wordt in onderzoeksreactors, die in Iran was zo'n onderzoeksreactor meende ik.
ja ik wist het limiet niet meer maar 90% is dus nog mogelijk
pi_32361384
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:59 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:

[..]

Free nations are peaceful nations.
Free nations don't attack each other.
Free nations don't develop weapons of mass destruction.

George W. Bush ..

yeah right
Ach zolang de ongeveer de helft van de amerikanen achter martelen staat moeten ze hun mond houden en moet Nederland niet zo achter ze aan lopen. 1 ding moet je CDA en VVD nagegeven. Ze letten wel op wat er in de VS gebeurt. Zouden ze les krijgen van ene Karl Rove? Het volk langzaam voorbereiden voor een oorlog. Het gebeurde met Irak en het zal met de volgende inval niet anders zijn. Maar ja, de politiek is de hypocrisie in het kwadraat. Alleen zal ingrijpen niet zo gauw gebeuren omdat Iran een veel te sterk leger heeft.
Iran mag best aangepakt worden, maar van het CDA en VVD worden ze echt niet bang hoor.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')