Heeft niets te maken met de grond in duwen. Ik heb andere talenten. Dit is er niet 1 van. Gelukkig hoef ik niet alles te kunnen.quote:Op zondag 27 november 2005 22:18 schreef Neuralnet het volgende:
Duw jezelf niet zo de grond in. Het is een lastig beroep en iedereen kan het in principe leren, maar gelukkig kies je er niet voor om je tot het uiterste te drijven.

Ik doe mee. Ik heb een aantal weken besloten om ook te stoppen. Het lesgeven bevalt me niet. Het is nog niet eens zo dat ik het niet kan, maar ik heb totaal geen plezier in lesgeven. Na mijn stage vorig jaar is me dat weer duidelijk geworden. Ik vond het wel een lastige keuze omdat ik al een tijd bezig ben maar samen met de decaan heb ik dus besloten om te stoppen en ik moet zeggen dat dat een hele opluchting isquote:Op zondag 27 november 2005 18:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ringo, zullen wij ons binnenkort gezamenlijk bezatten om ons vertrek uit het onderwijs te vieren?
Ik stop definitief 1 december. Ik heb mijn lesje geleerd en ga lekker wat anders doen.Kudos voor de mensen die het wel kunnen.

Dat geldt voor mij precies hetzelfde. Verstandige keus dan denk ik.quote:Op maandag 28 november 2005 14:33 schreef Tristessa het volgende:
Ik doe mee. Ik heb een aantal weken besloten om ook te stoppen. Het lesgeven bevalt me niet. Het is nog niet eens zo dat ik het niet kan, maar ik heb totaal geen plezier in lesgeven. Na mijn stage vorig jaar is me dat weer duidelijk geworden. Ik vond het wel een lastige keuze omdat ik al een tijd bezig ben maar samen met de decaan heb ik dus besloten om te stoppen en ik moet zeggen dat dat een hele opluchting is.

Nee hoor! Still going strong!quote:Op maandag 28 november 2005 16:09 schreef bloempjuh het volgende:
Stopt echt iedereen, of lijkt dat maar zo?![]()

Ik mag pas in september als LIO beginnen, tot die tijd leen ik voluit, en heb ik weinig te doen als straks mijn onderzoek af is...(ik doe een Educatiemaster op de uni)quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:13 schreef nickybol het volgende:
Je gaat lessen filmen....waarom in godsnaam. Ga lesgeven, daar leer je voor....

Ja, maar als leerling, niet als leraarquote:Op zaterdag 3 december 2005 18:26 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Hebben jullie ook trouwens binnenkort POP-gesprekken?![]()

Bij mij is het Persoonllijk Ontwikkelings Plan. Weet natuurlijk niet hoe dat met de rest zit.quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:57 schreef imago het volgende:
Wat zijn POP-gesprekken? Zoiets als tafeltjesavond?

Bij mij op school iig.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
POP - Persoonlijk OntwikkelingsPlan
Ik kan die term niet meer horen

Dat zei ik dus ook alquote:Op zaterdag 3 december 2005 22:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Bij mij op school iig.
Ik haaaat het!

En die krijg ik dus op de ouderavondquote:Op zaterdag 3 december 2005 22:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ze waren wel moeilijk voor die kinderen die eigenlijk niet op een gymnasium thuishoorden, maar die door hun streberige ouders gepushed werden om toch gymnasium te proberen.

Ik heb dat nooi zo expliciet uitgelegd gekregen tijdens de lessen Latijn (en Grieks!), maar zag op een gegeven moment die structuren vanzelf. Dat vind ik ook een waardevol inzicht, want opeens vallen dan alle stukjes op hun plaats, ook bij andere talen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:20 schreef nickybol het volgende:
Niet echt rijtjes gaan zitten stampen maar meer taalkundige structuren, begrijpen hoe een taal in elkaar zit en hoe dat van invloed is geweest op andere talen.

Ik ben toekomstig PABO'erquote:Op zaterdag 3 december 2005 22:52 schreef Svensational het volgende:
Zijn er eigenlijk wel PABO'ers in dit topic?

Ik zou dat erg lastig vinden. Ik maak me heel boos om dat soort gedrag. Je eigen streberigheid ten koste laten gaan van je kind.quote:

quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:52 schreef Svensational het volgende:
Zijn er eigenlijk wel PABO'ers in dit topic?

Vrouwen in overvloed op alle PABO's in ieder gevalquote:Op maandag 5 december 2005 08:39 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik ben toekomstig PABO'er
Dit jaar hoop ik mijn VWO-diploma te halen, daarna ga ik zeer waarschijnlijk naar de Thomas More.
Woensdag ga ik een dagje meelopen aan deze PABO. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Thomas More? Het liefst van niet al te lang geleden, want Thomas More is tijdje terug overgenomen door HS Leiden. Dus er zouden dingen veranderd kunnen zijn.

Het Russische onderwijs, daar heb ik altijd een groot zwak voor gehad. Daar kan men in Nederland nog eens een voorbeeld aan nemen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 23:29 schreef thaleia het volgende:
Is Rusland is 'taalkunde' (algemeen dus) een vak op de middelbare school, heb ik mij laten vertellen. Als we dat hier hadden gehad had ik het supertof gevonden denk ik

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |