Dat dus.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:53 schreef Skaai het volgende:
8 lessen gehad, hoofdpijn na het rijden, kramp in mijn handen tijdens het rijden, maar ik vind het rijden o zo leuk
Ik dacht 2,3,1.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:25 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Verkeer is iedereen.
Bestuurders niet.
Anyway, wie denk jij dat er hier eerst gaat?
[afbeelding]
Had ik dus wel gelijkquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
Nog eenmaal de uitslag van de kruisingtest:
[afbeelding]
Tis trouwens 3-1-2 hoor ik net van meedere collega's...
2 moet voorrang geven aan 1. 3 moet voorrang geven aan 1 maar aangezien 3 niks te maken heeft met 1 en rechtdoor gaat, gaat hij als eerste. Daarna gaat 1 en als laatste 2!
of
3. rechtdoor op eenzelfde weg gaat voor.
1. Verkeer van rechts heeft voorrang
2. heeft vrije baan nu
-edit- ik vind in het donker rijden eigenlijk veel relaxter als met daglicht
Dat heb je binnen een uur onder de kniequote:Op maandag 31 oktober 2005 16:02 schreef Sylvana het volgende:
owja, ik moet dus ook nog ff heel snel in een nieuwe auto leren rijden, wnt me instructeur heeft dus een nieuwe auto, dus dat zal wel ff wennen worden
ooow, okeej, dan heb ik aan dat ene lesje vandaag dus wel genoegquote:Op maandag 31 oktober 2005 16:03 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat heb je binnen een uur onder de knie.
Vooral als het ook een diesel is!
Lukt in 1 lesje wel hoor. Paar keer schakelen enzo en het gaat helemaal goedquote:Op maandag 31 oktober 2005 16:02 schreef Sylvana het volgende:
owja, ik moet dus ook nog ff heel snel in een nieuwe auto leren rijden, wnt me instructeur heeft dus een nieuwe auto, dus dat zal wel ff wennen worden
Het geschetste voorbeeld is ook wel een lastige, met iedereen die op iemand voorrang heeft, maar ook aan iemand voorrang moet geven.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
allemaal verschillende anwoorden..
dat is dus precies waar ik problemen mee heb..quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het geschetste voorbeeld is ook wel een lastige, met iedereen die op iemand voorrang heeft, maar ook aan iemand voorrang moet geven.
Uhm ik maak me helemaal niet druk om het feit dat ik 1 fout had hoor, boeit me helemaal niks, meldt het alleen even zodat ik een hoog aanzien krijgquote:Op maandag 31 oktober 2005 16:25 schreef Gelderland het volgende:
nou, dit is dan misschien 1 !!! fout op je examen. Ik bedoel, zo'n situatie kan je hoogstens 1 keer verwachten en vaak gebruiken ze zulke moeilijke geen eens. Ik kreeg een paar keer gewoon een kruispunt (gelijkwaardig) waar alleen een auto van rechtskwam. Daarbij de vraag: 'moet je deze voor laten gaan'. Of van bovenaf 'wie mag er eerst'
Dus maak je AUB niet zo druk :S .....je mag 6 fouten hebben en zo'n situatie heb ik niet gehad....
--------
owja: mijn antwoord op de vraag is: 1 -2 -3 = je moet niet kijken naar rechtdoor op dezelfde weg, want dit is een gelijkwaardig kruispunt waar RECHTS altijd voor moet gaan...in deze situatie is dat (volgens MIJ) niet van toepassing....
Gaat het andere verkeer ook te snel?quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:38 schreef ImPrEzA het volgende:
Deze topics gaan echt te snel! Tvp dus.. vrijdag 2e les
Zo een als deze is vragen ze niet op het examen hoor.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
dat is dus precies waar ik problemen mee heb..
Hierbij de oplossing:quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
Je haalt twee regels door elkaar. Bestuurders van rechts op een gelijkwaardig kruispunt gaan altijd voor, ongeacht of die bestuurder links, rechts of rechtdoor gaat.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja maar, 1 slaat toch af en moet dfan toch 2 voor laten gaan
of heb je als verkeer van rechts altijds voorrang, ongeacht of je afslaat of niet.
Dat heb ik ook, voordat ik opgetrokken ben kon de andere auto al 30 keer voorbij zijnquote:Op maandag 31 oktober 2005 16:36 schreef Wombcat het volgende:
Zelf net weer les gehad, en er zit vooruitgang in. Ik moet nog beter vooruitkijken en als ik voorrang heb iets assertiever handelen.
thnxquote:Op maandag 31 oktober 2005 16:04 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Lukt in 1 lesje wel hoor. Paar keer schakelen enzo en het gaat helemaal goed.
Succes met je TTT.
Dit krijg je nooit op een examen. op een examen krijg je zoiets alleen als bijv auto 1 een tram is. in dat geval is het direct duidelijkquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
[afbeelding]
2 moet voorrang geven aan 1. 3 moet voorrang geven aan 1 maar aangezien 3 niks te maken heeft met 1 en rechtdoor gaat, gaat hij als eerste. Daarna gaat 1 en als laatste 2!
of
2. heeft vrije baan nu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus maak je niet zo druk en scan anders een paar van die situaties in die je niet snapt, dan kan iedereen hier even discussieren over waarom het zo is![]()
je hebt ze nog veel mooier. je komt met zn 4en elk uit een zijstraat aan. wie mag er eerst (gelijkwaardig kruispunt)? dit is gewoon zo'n situatie dat het is, wie gaat er het eerst, aangezien iedereen dan voorrang heeft op een, en voorrang moet verlenen aan de ander.
het is niet bepaald wie er als eerste moet gaan. gewoon oogcontact zoeken (zoals iemand anders ook al zei). heb zo'n situatie met 4 auto's een keer op les gehad. mijn leraar vond het echt leukmaar goed ik ging uiteindelijk maar als eerste (want op zo'n moment sta je ook weer zo'n beetje stil met zn allen)
"Trust can kill you, or set you free"
Mij is ooit geleerd, dat als je voorrang moet verlenen aan iemand die op zijn beurt de voorrang niet kan nemen omdat ie ook voorrang moet verlenen, dat je dan door mag rijden. De ander kan immers toch niet.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:57 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Hierbij de oplossing:1 moet 3 voor laten gaan (auto 3 is rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg)
2 moet 1 voor laten gaan (auto 1 is een bestuurder van rechts op een gelijkwaardige kruising)
3 moet 2 voor laten gaan (auto 2 is een bestuurder van rechts op een gelijkwaardige kruising)
conclusie: impasse, want iedereen moet op een ander wachten.
oplossing: oogcontact maken en seinen. Wees galant en geef een teken dat je de ander voor laat gaan (anders staan ze er morgen nog)
Deze situatie krijg je overigens niet bij een officieel theorie-examen
morgen ga je hem even halen! ZET M OPquote:Op maandag 31 oktober 2005 19:52 schreef Frasier het volgende:
Morgen, 1 uur, Leusden, 4e keer examen. Slagen hoop ik. Al heb ik me al neergelegd bij staats-examen.
Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin inquote:Op maandag 31 oktober 2005 20:59 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
morgen ga je hem even halen! ZET M OP![]()
![]()
Veel succesquote:Op maandag 31 oktober 2005 19:52 schreef Frasier het volgende:
Morgen, 1 uur, Leusden, 4e keer examen. Slagen hoop ik. Al heb ik me al neergelegd bij staats-examen.
Er klopt iets niet... let op: het CBR geeft examen-data vrij en de rijscholen kunnen dan via de computer zelf examenplaatsen kopen. Tot een week voor het examen mogen ze daar zelf de naam van een kandidaat aan koppelen (of als dat al gebeurd is: kandidaten wijzigen/ruilen).quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:54 schreef Sylvana het volgende:
godverdomme
Ik zou morgen me TTT hebben om 10 voor 4. Had ik vandaag rijles, zegt me instructeur: ja, ze hebben het bij het CBR omgegooid, je hebt hem nu om 10 voor 10. Maar dan zit ik op school en dan heb ik een presentatie waar ik echt bij moet zijnEn ik kan ook niet met iemand anders ruilen, dus nou moet het weer opnieuw aangevraagd worden en duurt het weer een tijdje voordat ik hem heb
Baal er echt van
nee, cbr heeft het echt zelf omgegooid, want ik had dus om 10 voor 4, maar toen kon die examinator onverwachts niet en me rij-instructeur heeft tijdens mijn rijles een andere jongen gebeld die nu voor mij in de plaats gaat rijden, maar dat had ie dus niet van te voren gedaan. Dus om 10 voor 4 is er gewoon helemaal geen examen nu. En die jongen die tijdens rijles is gebeld heeft nu dus om 10 voor 10.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:31 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Er klopt iets niet... let op: het CBR geeft examen-data vrij en de rijscholen kunnen dan via de computer zelf examenplaatsen kopen. Tot een week voor het examen mogen ze daar zelf de naam van een kandidaat aan koppelen (of als dat al gebeurd is: kandidaten wijzigen/ruilen).
Wanneer een rijschool één of meer plaatsen van een examinator-rooster heeft gekocht, dan kan het CBR dat rooster niet zonder meer terugdraaien. Het CBR gooit nooit (!) een dag van te voren een kandidaten-rooster om. Dat kan ook niet zomaar omdat alle examenroosters een week voor de examendatum worden afgesloten en geblokkeerd.
Het kan wel gebeuren dat je een andere examinator krijgt op de dag van het examen (bijvoorbeeld bij ziekte), maar als een rijschool een plaats eenmaal heeft gereserveerd, dan kan het CBR dat niet zomaar terugdraaien. Het maakt voor het CBR in principe ook niet uit welke kandidaat op een bepaald tijdstip examen komt doen. Het verkopen van examenplaatsen loopt via de rijschool.
Je rijschool zal zelf geruild hebben en schuift het in de schoenen van het CBR. Laat je niks wijsmaken, je rijschool zet je (bewust of onbewust) op het verkeerde been!
Bij ons in de regio (Zuid-Holland) gebeurd dat niet; wij zorgen er dan voor dat er een andere examinator beschikbaar is om dat extra negende examen te rijden. De kandidaat mag er immers niet de dupe van zijn dat het CBR geen examinator kan leveren. Een andere regio gaat daar blijkbaar anders mee om (of er is echt sprake van een uitzonderlijke situatie, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen).quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:34 schreef Sylvana het volgende:
nee, cbr heeft het echt zelf omgegooid, want ik had dus om 10 voor 4, maar toen kon die examinator onverwachts niet en me rij-instructeur heeft tijdens mijn rijles een andere jongen gebeld die nu voor mij in de plaats gaat rijden, maar dat had ie dus niet van te voren gedaan. Dus om 10 voor 4 is er gewoon helemaal geen examen nu. En die jongen die tijdens rijles is gebeld heeft nu dus om 10 voor 10.
tja, kan idd best zijn dat dat per regio verschillend is, maar kut is het welquote:Op maandag 31 oktober 2005 23:45 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Bij ons in de regio (Zuid-Holland) gebeurd dat niet; wij zorgen er dan voor dat er een andere examinator beschikbaar is om dat extra negende examen te rijden. De kandidaat mag er immers niet de dupe van zijn dat het CBR geen examinator kan leveren. Een andere regio gaat daar blijkbaar anders mee om (of er is echt sprake van een uitzonderlijke situatie, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen).
Dat is zeker waar. Ik ga er maar uit vanuit dat het inderdaad een zeer uitzonderlijke situatie is. Hopelijk kun je heel snel alsnog examen doen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:56 schreef Sylvana het volgende:
tja, kan idd best zijn dat dat per regio verschillend is, maar kut is het wel
Ik verbaas me erover hoeveel mensen hier moeite mee hebben, het is toch gewoon een kwestie van logisch nadenken. Vereiste is natuurljik wel dat je de regel kan toepassen. Koop de dvd van de bruna, hier wordt veel uitleg gegeven dmv een filmpje, heeft mij erg geholpen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
[afbeelding]
of
2. heeft vrije baan nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |