nog nooit gezienquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:10 schreef Chielus het volgende:
Peppadews, dat zijn van die kleine ronde peppertjes. Nu kende ik ze alleen van de Appie gevuld met roomkaas, (en ze zijn zoooo lekker)
[afbeelding]
maar ze zijn ook gewoon leeg te verkrijgen. Nu ben ik benieuwd of iemand daar nog iets leuks voor in weet? Iets anders dan roomkaas?
verwar je ze niet met geroosterde paprika's?quote:Op donderdag 3 november 2005 17:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze verkopen ze hier in de supermarkt, in zo'n glazen pot.
De AH heeft kant-en-klare peppadews, maar die zijn reteduur.
Nou nee, want er staat "peppadews" op de potquote:Op donderdag 3 november 2005 17:57 schreef okkith het volgende:
[..]
verwar je ze niet met geroosterde paprika's?
hoe duur is het dan?quote:Op donderdag 3 november 2005 17:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou nee, want er staat "peppadews" op de pot.
Op zich kan je toon best wat vriendelijker.quote:Op donderdag 3 november 2005 18:21 schreef okkith het volgende:
[..]
hoe duur is het dan?
en WELKE supermarkt?
hoeveel zaten erin dan?quote:Op donderdag 3 november 2005 18:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Op zich kan je toon best wat vriendelijker.
Prijs: geen idee. Iets van 4 euro? Ik wilde ze hebben, dus heb niet op de prijs gelet.
En waar: de Nettomarkt aan de Pleinweg in Rotterdam en ik heb ze ook wel eens bij de Konmar op de 5 Werelddelen gehaald.
Ik heb ze niet geteld. Gewoon een pot vol.quote:Op donderdag 3 november 2005 18:35 schreef okkith het volgende:
[..]
hoeveel zaten erin dan?
5 werelddelen![]()
HOEVEEL ONGEVEER zodat we weten of het daadwerkelijk de moeite waard is... snap jequote:Op donderdag 3 november 2005 18:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb ze niet geteld. Gewoon een pot vol.
En zo heet die straat, kan er niet veel aan veranderen.
Je kan dat ook normaal vragenquote:Op donderdag 3 november 2005 18:37 schreef okkith het volgende:
[..]
HOEVEEL ONGEVEER zodat we weten of het daadwerkelijk de moeite waard is... snap je
je kan ook gewoon duidelijk zijn, ipv te zeggen 'hier' in de supermarkt hebben ze de peppadews in een pot. moeten wij soms ruiken waar 'hier' is?quote:Op donderdag 3 november 2005 18:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je kan dat ook normaal vragen. Dat geschreeuw ben ik niet van gediend.
Als je niet zo gruwelijk lamlendig zou zijn, zou je op m'n profiel hebben geklikt en was je te weten gekomen dat ik in Rotterdam woon.quote:Op donderdag 3 november 2005 18:41 schreef okkith het volgende:
[..]
je kan ook gewoon duidelijk zijn, ipv te zeggen 'hier' in de supermarkt hebben ze de peppadews in een pot. moeten wij soms ruiken waar 'hier' is?
fijnzo.
![]()
Ik ben wel een toomkaas fanquote:
O aha!quote:Op donderdag 3 november 2005 19:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
@Duderinnetje: Ik pak gewoon het goedkoopste bakje "roomkaas" van de AHOf 's-Moret ofzo, die is wat zoutig en die is er ook erg lekker bij
.
Gewoon naturel roomkaas, zonder poespas.
Doe ik nooit, maar misschien kan dat wel jaquote:Op donderdag 3 november 2005 19:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O aha!![]()
's-Moret heb ik wel eens zien liggen ja. Maar moet je er dan niet nog wat bieslook ofzo doorheen pleuren voor de perfecte peppadew?![]()
quote:Op donderdag 3 november 2005 19:08 schreef Brentmeister het volgende:
Maar wat voor pepers zijn dit? Kan je dan niet gewoon die pepers zelf kopen, doormidden snijden, leeghalen, en weer vullen?
nou, ze zijn niet erg pittig hoor... gewoon een lekkere 'bite' hehequote:Op donderdag 3 november 2005 19:29 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb het eigenlijk nooit echt durven kopen omdat ik dacht dat ze erg pittg zouden zijn,
net zoals die japaleno dingetjes die je kunt frituren. Maar dat is dus niet zo?
Ik vind ze zoet-pittig, en lekker.quote:Op donderdag 3 november 2005 19:29 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb het eigenlijk nooit echt durven kopen omdat ik dacht dat ze erg pittg zouden zijn,
net zoals die japaleno dingetjes die je kunt frituren. Maar dat is dus niet zo?
ik heb de hele haagse mart afgestruind... en ja die is behoorlijk groot, maar ze hadden het er niet...quote:Op donderdag 3 november 2005 19:31 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik vind ze zoet-pittig, en lekker.
Hier in Amsterdam zijn ze bij kaasboeren, delicatessenwinkeltjes en op de markt te krijgen, maar er zit soms wel verschil in, sommigen hebben een te hard schilletje, die vind ik iig een stuk minder lekker.
Je bedoelt ongevulde? Of reeds volgemikte?quote:Op donderdag 3 november 2005 19:31 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik vind ze zoet-pittig, en lekker.
Hier in Amsterdam zijn ze bij kaasboeren, delicatessenwinkeltjes en op de markt te krijgen, maar er zit soms wel verschil in, sommigen hebben een te hard schilletje, die vind ik iig een stuk minder lekker.
Reeds volgemikte.quote:Op donderdag 3 november 2005 19:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je bedoelt ongevulde? Of reeds volgemikte?
ga ik morgen even kijken, dus niet gevuld he?quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
je kan ze kopen bij de xenos, 2 of 3 euro voor eenpotje ofzo.
op zich zit er wel aardig wat in, maar ik denk dat die dingen gewoon duurzijn...
Het smaakt beter, verser, en de pepertjes zijn knapperiger... En mijn vriendin heeft het gemaakt met de goedkoopste roomkaas van AH, met dure zal het misschien nog beter smaken?quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:59 schreef Martijn_77 het volgende:
@stukschijt dat ziet er goed uit smaakt het net zo lekker als de kant en klare?
Heb vandaag ook bij de Xenos met zo'n pot in mijn handen gestaan
Nou we hebben er een paar gegeten, en de rest in een bakje gedaan met olijfolie van de Lidl... en daarna heb ik er nog eentje gepakt... smaakte niet lekker, maar goed... dit is ook omdat de Lidl olijfolie niet echt lekker is... dus wel een goeie olie kiezenquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:18 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is een stuk goedkoper dan de 2.99 ofzo per honderd gram (stuk of 4 gevulde dingen) hier bij de lokale kaasboer
Misschien dat ik ze dan toch beter zelf kan maken...
Als je reeds gevulde koopt zitten ze meestal ook in olijf olie... aan te raden met zelf gevulde???
Omdat ik niet goed wist of ze goed te vullen waren enzo.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:10 schreef stukschijt het volgende:
Waarom heb je het niet gekocht dan?
Wat een leuk verslagquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:52 schreef stukschijt het volgende:
Zo, ik ben dus net bij de Xenos geweest en heb daar een pot Peppadews gehaald, 2.99. Inhoud 420 g, uitlekgewicht 170 gram... zo te zien zitten er een stuk of 50 in. Hier is de pot:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Daarna ben ik naar AH gegaan en heb daar Euroshopper roomkaas gekocht: 63 cent voor 125 gram:
[afbeelding][afbeelding]
Toen heb ik er 1 peppadew uitgehaald:
[afbeelding]
En gevuld met roomkaas:
[afbeelding]
Mijn vriendin heeft het even geproefd:
[afbeelding]
En het was heerlijk!!!!!!!
Ja, haar nagellak ziet er niet uit
Toen heeft zij er een stuk of 20 uitgehaald:
[afbeelding][afbeelding]
En ze heeft ze gevuld:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Al met al dus veel goedkoper dan bij de 'kaasboer' of AH, 2.99 voor 50 ongevulde peppadews, 63 cent voor roomkaas..............
Nu gaan we lekker smullen!![]()
Ik koop graag dingen bij een traiteur hoorquote:Op zaterdag 12 november 2005 17:36 schreef stukschijt het volgende:
wie gaat er nou bij een traiteur die dingen kopenbij AH zijn ze al stervensduur
en wa kost ut daquote:Op donderdag 24 november 2005 14:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zie ze tegenwoordig ook staan bij de digros/dirk
... en hoeveel kost dat.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:59 schreef MaLo het volgende:
Bij de toko heb je ze gevuld en ongevuld.
Onze Turk heeft ook tapenade gemaakt van peppadews, zoooooo lekker!
* Malo morgen weer een doosje haalt
Die tapenade is niet goedkoop. Hoeveel de producten afzonderlijk kosten weet ik niet, we slaan altijd een hele zooi hapjes tegelijk in bij de Turk. Ik zal morgen eens kijken wat de tapenade kostquote:
als je het topic leest, dan zie je dat ze zelf vullen goedkoop is. pot van de xenos en roomkaas van euroshopperquote:Op donderdag 24 november 2005 20:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Die tapenade is niet goedkoop. Hoeveel de producten afzonderlijk kosten weet ik niet, we slaan altijd een hele zooi hapjes tegelijk in bij de Turk. Ik zal morgen eens kijken wat de tapenade kost.
jij gaat naar dezelfde turkquote:Op donderdag 24 november 2005 22:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
euhm, hmm
3 euro ofzo, maar ik kan er heel goed naastzitten
Oh, ik dacht dat je wilde weten wat de tapenade van peppadews kostte.quote:Op donderdag 24 november 2005 20:16 schreef stukschijt het volgende:
[..]
als je het topic leest, dan zie je dat ze zelf vullen goedkoop is. pot van de xenos en roomkaas van euroshopper
Helemaal top!!quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:52 schreef stukschijt het volgende:
Zo, ik ben dus net bij de Xenos geweest en heb daar een pot Peppadews gehaald, 2.99. Inhoud 420 g, uitlekgewicht 170 gram... zo te zien zitten er een stuk of 50 in. Hier is de pot:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Daarna ben ik naar AH gegaan en heb daar Euroshopper roomkaas gekocht: 63 cent voor 125 gram:
[afbeelding][afbeelding]
Toen heb ik er 1 peppadew uitgehaald:
[afbeelding]
En gevuld met roomkaas:
[afbeelding]
Mijn vriendin heeft het even geproefd:
[afbeelding]
En het was heerlijk!!!!!!!
Ja, haar nagellak ziet er niet uit
Toen heeft zij er een stuk of 20 uitgehaald:
[afbeelding][afbeelding]
En ze heeft ze gevuld:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Al met al dus veel goedkoper dan bij de 'kaasboer' of AH, 2.99 voor 50 ongevulde peppadews, 63 cent voor roomkaas..............
Nu gaan we lekker smullen!![]()
Ik heb wel eens jalapeñopepper gehad, gevuld met feta, even de oven in... Hoe lang waren die groene pepers die jij bedoelde? Er zijn zoveel soorten-in-een-pot, bijvoorbeeld die lange Turkse (smaken naar paprika), maar ook pittiger soorten zoals jalapeño.quote:Op maandag 12 december 2005 00:31 schreef blackbully het volgende:
ooit lang geleden wel eens gevuldde groene pepers gehad.
maar geen idee waar ze die mee vulden en wat voor pepers ze er presies voor gebruikten.
ik gok dat het ook ingemaakte pepers waren. dus die je zo in een pot kan kopen.
zijn die te vullen of zijn die in de lengte door gesneden?
en waar zijn die normaal mee gevuld? ook met roomkaas?
Klinkt goed, maar denk je niet dat ze daar net iets té klein voor zijn?? Aan de andere kant...quote:Op maandag 12 december 2005 14:23 schreef Chielus het volgende:
Ik ga er vandaag denk ik maar eens mee koken. Ik zat te denken om ze te vullen met gehakt met mexicaanse kruiden en ze daarna te gratineren met kaas.
Hammouse:quote:
gewoon olijfoliequote:Op donderdag 19 januari 2006 01:03 schreef jpg97 het volgende:
Okay, je kunt ze dus zelf vullen e.d., maar als je ze in een pot/bakje koopt zit daar een soort olie in, welke zorgt dat de roomkaas niet droog wordt.
Welke olie ( of wat voor spul ) is dat?
ja dat kloptquote:Op donderdag 19 januari 2006 07:48 schreef Muck het volgende:
ik ben blijkbaar de enige die die dingen echt niet te eten vind...![]()
quote:
het is dat ze zo naar paprika smaken, anders had ik ze wel gelust.quote:
Maar stiekum vind je ze gewoon lekkerquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
het is dat ze zo naar paprika smaken, anders had ik ze wel gelust.
ik heb een tegen-natuurlijke afkeer jegens paprika
dan waren ze echt niet meer goed ofzo (konmar trouwensquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:37 schreef Daantje77 het volgende:
Heb ze afgelopen week voor het eerst geproefd.......... ieuw wat vies . Ben gek van allerlei soorten hapjes en olijven etc maar deze dingen waren echt ranzig. Gekocht bij de konmar . kleffe zoet/pittige smaak en erg zacht van structuur.
neen, helaas.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:09 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Maar stiekum vind je ze gewoon lekker![]()
dadels met spek en chorizo, even in de oven, hmm!quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:41 schreef Daantje77 het volgende:
Met dadels en spek zijn ook niet lekker ik vind de combi ook raar . Bij appie liggen er ook met ontbijtspek en ham gevuld met roomkaas oid
Hoe doe je dat met die chorizo MM? Want die kun je niet wikkelen lijkt me...?quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
dadels met spek en chorizo, even in de oven, hmm!
Ha Xila!quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:54 schreef Xilantof het volgende:
ik werk in een kaaswinkel met veel verschillende delicatesses.. En wij hebben heeeel veel producten met Peppadew er in.
Ik ben er zelf niet echt weg van (gevuld met roomkaas dingen iig). In vleeswaren vond ik het een lekkere aanvulling (bijv. gehakt met peppadew).
Hey Dude!quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ha Xila!
Hoe bedoel je dat, gehakt met peppadew? Er doorheen gemengd?
Ik zou er echt nooit bij stilstaan ze door gehakt te gooien. Maar klinkt wel als een goed idee.quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:13 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Hey Dude!![]()
Dat is gewoon gebraden gehakt. Met daarin stukje peppadew. Netzoals je peper- of uiengehakt hebt.
Verder hebben we nog tig producten waar peppadew in verwerkt wordt.
late reactiequote:Op donderdag 19 januari 2006 18:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met die chorizo MM? Want die kun je niet wikkelen lijkt me...?
Ja dat zat ik ook te denken toen ik zag dat het geschopt wasquote:Op zaterdag 29 april 2006 18:22 schreef Bluezz het volgende:
Jaaa door het gehakt, wat een idee
En ik wist dat je na het kicken antwoord zou gaan geven MM![]()
kijk eens bij AH of Xenos bij de ah kosten ze 3 euries en bij xenos hier 2,50quote:Op donderdag 3 november 2005 18:21 schreef okkith het volgende:
[..]
hoe duur is het dan?
en WELKE supermarkt?
En bij de Jumbo zijn ze geloof ik 2,29quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:29 schreef robnettie het volgende:
[..]
kijk eens bij AH of Xenos bij de ah kosten ze 3 euries en bij xenos hier 2,50
Deze hebben ze bij Xenos. Ook van dat merk is er Peppadew-dressing. Die is superlekker: zoetig, pittig en romig tegelijk.quote:Op donderdag 3 november 2005 18:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[afbeelding]
Zo'n pot.
www.peppadew.com
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |