abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2005 @ 14:15:41 #102
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31927741
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:54 schreef XL het volgende:

[..]

Maar omdat je nieuw bent zal ik nog een keer de uitslag van de discussie herhalen:

Flow is beter, maar de burton-goeroe's in dit topic hebben nog even nodig om daarachter te komen. Tot die tijd is Flow taboe.

dude, skien is way cooler!!!!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 3 november 2005 @ 14:26:32 #103
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31928078
Ga naar je eigen topic, kutskier:

snowboarden of skiën

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31930744
Zo, ik vond dit filmpje op internet:
http://www.youtube.com/watch.php?v=5wdad-V-yAc&search=snowboard
Deze gast kan wel aardig boarden, en vooral goed grinden!

En deze is ook goed!:
http://www.youtube.com/watch.php?v=3Sd2Q3FtBaA&search=snowboard

Of heb je ooit iemand op zo'n klein jumpje een backflip zien maken?!:
http://www.youtube.com/watch.php?v=1BNgaOpkd3I&search=snowboard

[ Bericht 24% gewijzigd door PatrickAlavi op 03-11-2005 16:11:20 ]
  donderdag 3 november 2005 @ 16:26:20 #105
71115 Rnej
I walk the line
pi_31931685
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:53 schreef PatrickAlavi het volgende:

ik heb iemand op een kleiner schansje een backflip zien doen...

kijk afterbang maar ns
pi_31931762
quote:

Das toch helemaal geen backflip? Of is iedere achterwaartse draai om je dwarsas een backflip te noemen?

Niettemin best impressive .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 3 november 2005 @ 16:35:31 #107
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31931919
Die muziek in dat eerste filmpje
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31931972
Heeft iemand From ___, with love, van Mack Dawg al gezien? Vond hem best aardig, wel beetje veel dezelfde stukjes, maar zeker niet verkeerd .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_31933810
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:37 schreef -Mzraki- het volgende:
Heeft iemand From ___, with love, van Mack Dawg al gezien? Vond hem best aardig, wel beetje veel dezelfde stukjes, maar zeker niet verkeerd .
Ik heb hem thuis, ik moet hem alleen nog kijken. nog geen tijd voor gehad helaas
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  donderdag 3 november 2005 @ 20:58:05 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31939094
quote:
Zo, ik vond dit filmpje op internet:
http://www.youtube.com/watch.php?v=5wdad-V-yAc&search=snowboard
Deze gast kan wel aardig boarden, en vooral goed grinden!

En deze is ook goed!:
http://www.youtube.com/watch.php?v=3Sd2Q3FtBaA&search=snowboard

Die "backflip" is best netjes idd.
Beetje rare backflip maar het is er wel degelijk 1:)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_31939162
Leuk al die oakley goggles, maar wat is nou het verschil ertussen. Ik heb al wel een oakley zonnebril, en ben goed te spreken over de kwaliteit van de lenzen , dus qwa goggles is de keus dan ook snel gemaakt, maar het verschil tussen de onderlingen types.
Je had ze hier dacht ik al liggen voor 60 euro, maar ook voor 110 (ff snel gezien). Van sommige zijn de lenzen misschien makkelijk te verwisselen enzo, maar voor de rest is het gewoon de pasvorm en het beslaan van de lenzen of hoe moet ik dat zien

Ik heb nu een gaar ding , ff snel gekocht afgelopen seizoen en ik was nu dus op zoek naar een echte goede, is er misschien iemand die er iets meer over weet te vetellen... (het verschil tussen de lenzen weet ik al wel, daar heb ik niet echt info over nodig)
  donderdag 3 november 2005 @ 23:07:26 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31943775
Het ligt niet alleen aan het model maar ook aan de lens die erin zit.

Er zit ook wel verschil in de modellen maar dat heeft meer te maken met de vorm enzo.
Het grote verschil in de prijzen zit in de lenzen. Je hebt verschillende lenzen. Polarized lenzen zijn duurder dan andere lenzen bijvoorbeeld.
Kijk maar naar een Wisdom met een oranje lens of met een spiegellens oid. Scheelt zo een euro of 40.

tussen de modellen zitten ook wel verschillen maar dat heeft voornamelijk te maken met de sjeikheid van het model. Net zoiets als met 2 broeken van hetzelfde merk. De ene broek is wat goedkoper dan de ander maar dat heeft vaak meer met de print te maken dan met de kwaliteit van de broek
pi_31955675
... en weet je wat het is? Die print die de broek duurder maakt ziet er negen van de tien keer absoluut niet uit. Uiteraard is de duurdere goggle wel weer vele malen mooier dan zijn kleinere broertjes. Althans, ik vind de Wisdom echt een hele ruige goggle. De rest vab Oakley vind ik niet zo bijzonder.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_31962156
Kijk ik heb een oakley A-frame. Erg tevreden over! Maar toen ik hem kocht zat ik ook met het lenzen verhaal. Dat verschilt idd al gouw 40 euro! Ik heb gewoon in de winkel gevraagd welke lens eigenlijk altijd goed is en de verkoper zei dat het niks uitmaakte. Hij zei dat de ene lens gewoon duurder is, omdat hij er vetter uit ziet. bijv. een spiegellens, dat ziet er zo bruut uit!
Ik weet dus weer niet wat het verschil is tussen de lenzen...
Ik heb trouwens Spiegelende Fire lens: http://www.snowandrock.com/products/images/medium/COKJO.jpg
Precies die heb ik.
Maar ik wil toch graag weten wat nou eigenlijk precies het verschil is tussen de lenzen en welke lens voor welke weersomstandigheid beter is...
thnx, Patrick
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:46:58 #115
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31962690
Even heel kort door de bocht: donkere lens bij zonnige condities (oranje, spiegel, etc), lichte lens (bv geel) bij bewolkte omstandigheden, (licht)blauwe lens bij mist. Het is niet zo dat je met een type lens niet kan boarden bij een ander weertype. Ikzelf heb gewoon gekozen voor een lens die optimaal zicht biedt onder de slechtste omstandigheden (mist / bewolking), onder betere omstandigheden heb je dan nog steeds goed zicht.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:09:30 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31963393
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:27 schreef PatrickAlavi het volgende:
Kijk ik heb een oakley A-frame. Erg tevreden over! Maar toen ik hem kocht zat ik ook met het lenzen verhaal. Dat verschilt idd al gouw 40 euro! Ik heb gewoon in de winkel gevraagd welke lens eigenlijk altijd goed is en de verkoper zei dat het niks uitmaakte. Hij zei dat de ene lens gewoon duurder is, omdat hij er vetter uit ziet. bijv. een spiegellens, dat ziet er zo bruut uit!
Ik weet dus weer niet wat het verschil is tussen de lenzen...
Ik heb trouwens Spiegelende Fire lens: http://www.snowandrock.com/products/images/medium/COKJO.jpg
Precies die heb ik.
Maar ik wil toch graag weten wat nou eigenlijk precies het verschil is tussen de lenzen en welke lens voor welke weersomstandigheid beter is...
thnx, Patrick
Dat is echt onzin.
Zoals Sjors al zei zit er wel verschil tussen en met zijn "kort door de bocht" theorie kom je een heel eind. Daarnaast zijn er nog goggles waar je bijna altijd goed mee ziet. Dat zijn over het algemeen ook de duurste.

Wil idd niet zeggen dat je met een bepaalde kleur goggle niet kunt boarden in bepaalde omstandigheden. je zicht is gewoon wel iets minder
pi_31969490
He Thermo, ik heb het geld van de blauwe tomaat binnen. Ik heb 30 euro overgemaakt
pi_31969622
Hier zijn alle 06 flicks te vinden
http://thepiratebay.org
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:46:16 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31971700
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:39 schreef Kentaro het volgende:
EDIT: Ik bedenk me net dat zelfs ik dat niet mag vragen

Heb er al een zooitje gevonden

Hebben jullie die trailer van Frosted Flakes gezien? Die was al vet. Nou de hele film nog

[ Bericht 23% gewijzigd door Komakie op 04-11-2005 20:53:34 ]
pi_31974117
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:35 schreef Kentaro het volgende:
He Thermo, ik heb het geld van de blauwe tomaat binnen. Ik heb 30 euro overgemaakt
Fijn dan kan ik nu mooi op ze gaan kanker

Ik heb een beanie terug gestuurd.

Ik krijg ter vervanging...

Zelfde beanie terug.

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:37:20 #121
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31975098
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:39 schreef Kentaro het volgende:
Ik heb ze van torrentspy en isohunt, een stuk of 5-6 van 2006. Gaat trouwens wel echt tergend langzaam, dvd binnen halen @ 8kb/s duurt ff

Had trouwens zelf eigenlijk niet gezegd dat je ze via torrent sites wel kon vinden omdat ik eigenlijk niet helemaal zeker weet of dat wel mag hier, of mogen we alleen geen directe links geven? In dat geval, zoeken op 'snowboard 2006' op isohunt levert 15 hits op
Life's like music, get the rhythm..
pi_32001989
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:05 schreef Thermo het volgende:

[..]

Fijn dan kan ik nu mooi op ze gaan ......

Ik heb een beanie terug gestuurd.

Ik krijg ter vervanging...

Zelfde beanie terug.

Welke beanie heb je gekocht?
pi_32007149
Ik had een beanie van Neff besteld.

Maargoed

kijk eens waar ik vandaag mee thuis ben gekomen:

Beetje kleur in je leven zullen we maar zeggen

Ik heb ongeveer alles gepast wat ze bij burnside hadden ( www.burnside.nl )

En ik moet zeggen ik ben extreem goed geholpen. En het bier na sluitingstijd smaakte ook erg goed! Super shop.
Morgen ga ik ze proberen en als ze niet goed zijn mocht ik ze zonder problemen omruilen.

hoezee.
  zondag 6 november 2005 @ 11:31:46 #124
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32018774
Sow, die zijn wel lekker fel

En wat te drinken tijdend het passen smaakt altijd wel goed, bij Bonk in Breda kreeg ik ook wat te drinken tijdens het passen.. Dit soort winkels zijn eigenlijk toch wel beter dan van die 'intersports' waar ze je eigenlijk zo snel mogelijk zien vertrekken en daarbij je geld laat liggen

Heb trouwens voor mijn bergschoenen ook een uur zitten passen ofzo, 8 paar aan gehad
pi_32025931
* Thermo naar de wei geweest.

Nice.

Ik had het erg druk verwacht, ik was al een half uur later dan gehoopt door het bier van de avond ervoor, maar ik kwam er aan en het was super rustig.

Heerlijk de ruimte en never moeten wachten.

Boots aan.. wauw zo'n boa zit snel vast. Uit wantrouwen toch maar paar keer geklopt en gedaan maar het blijft allemaal lekker zitten.
Bindingen stonden al goed ( -9 +12 )
Boardje vers laagje wax gegeven dus die was er ook klaar voor.

De boots: Soepel, maar veel steun voor mijn enkels. Ik zit echt GOED vast. voet kan niet bewegen en de maat is ook just right.

De bindingen: Burton bindingen (waaa die Rome bindingen lachte me toe @ burnside...grrr ) dus weinig over te klagen verder, zit goed is behoorlijk wat soepeler dan die C16's ( gelukkig ).

Boardje: ... Les 1 was: denk niet dat omdat hij soepeler is dan je normale plank, hij ook daadwerkelijk makkelijker is om te rijden.
Nose en tail zijn behoorlijk wat zachter dan mijn Devun, maar tussen de bindingen is ie gewoon hard ( harder dan de dominant, veel harder ) en daar zit ook de pop goed in...
Na eerst een keer afgestraft te zijn voor een ongeconcentreerde run, ben ik hem wat meer als mijn devun gaan rijden en dat vindt hij erg fijn.

Pop: soepel met een kleine lift neemt hij je goed mee, erg stabiel daarbij en landen is dan ook geen punt.
Nosepress: net wat stijver dan de tail, heeft beetje neiging om te rollen maar is goed te corrigeren.
Tailpress: swing Geen probleem. Gewoon goed.
Fakie: true twin-tip, voelt gewoon precies hetzelfde aan als normaal rijden, nog net iets makkelijker als mijn Devun ( ook een twin-tip )

180's etc doet hij echt makkelijk, je kan lekker druk zetten en hem eenvoudig omgooien, erg fijn.

Heb nog geen slides gedaan vandaag.. mij even ingehouden en alles eerst eens beetje getest.
Ben tot nu toe erg tevreden, woensdag mijn devun meenemen en dan eens vergelijken.

* Thermo
pi_32031907
Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een nieuwe F2 Gothic en Flow AMP9 bindingen, beide uit 04/05 seizoen maar vet afgeprijst . Vandeweek maar even naar de koelkast om hem te testen.

Ik heb een mooi boek erbij gekregen van Burton waar hun nieuwe schoencollectie in staat. Veters strikken is voor mij niet zo'n probleem, maar ik moet wel elke keer helpen bij mijn vriendin, dus we zijn nu een beetje aan het kijken voor nieuwe schoenen en nu vind iik deze wel heel vet. http://www.burton.com/gear/products.asp?productID=66

Het werkt best goed denk ik, je trekt de veters zoals normaal aan maar in plaats dat je je veters strikt, zet je ze vast in een klem. Het rechter touwtje is voor de bovenste rij veters en het linker touwtje voor de onderste rij. Hiiermee kun je perfect je schoen strak trekken, lijkt mij.
pi_32032591
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:41 schreef GenesiZ het volgende:

Het werkt best goed denk ik, je trekt de veters zoals normaal aan maar in plaats dat je je veters strikt, zet je ze vast in een klem. Het rechter touwtje is voor de bovenste rij veters en het linker touwtje voor de onderste rij. Hiiermee kun je perfect je schoen strak trekken, lijkt mij.
Northwave doet dat nog maar een jaar of 5 ofzo

Kuthaken btw zitten altijd in de weg.
pi_32034646
Zo goed heb ik mezelf er nog niet in verdiept
  zondag 6 november 2005 @ 21:08:14 #129
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32036651
quote:
Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een nieuwe F2 Gothic en Flow AMP9 bindingen, beide uit 04/05 seizoen maar vet afgeprijst . Vandeweek maar even naar de koelkast om hem te testen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb een mooi boek erbij gekregen van Burton waar hun nieuwe schoencollectie in staat. Veters strikken is voor mij niet zo'n probleem, maar ik moet wel elke keer helpen bij mijn vriendin, dus we zijn nu een beetje aan het kijken voor nieuwe schoenen en nu vind iik deze wel heel vet. http://www.burton.com/gear/products.asp?productID=66

gefeliciteerd met je aankoop

Over die schoenen: Je zoekt ook gelijk wel de duurste uit he
pi_32036939
idd, ik heb ze net bekeken, maar ze zijn inderdaad wel gelijk erg duur.
  zondag 6 november 2005 @ 23:02:59 #131
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32040799
Woei derde reisgenoot gevonden die mee wilt van 22dec tot 31 dec

2 down, one to go... dan kunnen we gaan boeken!

en nu maar gaan slapen, morgen om kwart voor vijf, jazeker, vijf eruit...
  maandag 7 november 2005 @ 00:13:46 #132
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32043365
quote:

[afbeelding]
[afbeelding]
Vet spul, ouwe!
pi_32043747
Ouwe Kben pas 22 jaar dude maar tis inderdaad wel vet spul ja, keb al 3x met me snowpants & schoenen aangestaan en mezelf eens lekker vastgeklikt in het board Ik wil hem gvd uitlaten Was het maar zaterdag.
pi_32043914
Ik heb btw wel een klein probleempje (wat ik uiteraard in de winkel had moeten testen, maar dat merk je altijd later als je thuis bent )

Ik heb zodra ik alles netjes afgesteld heb staan, dat ik met een best kleine moeite mijn hak in de binding 2cm op kan tillen. Als ik de flow-cap wat strakker zet, dan gaat het moeilijker maar het is toch nog een beetje mogelijk, bijkomend nadeel is alleen dat mijn voet dan pijn gaat doen en het setje niet lekker meer zit. Dit is dan wel weer op te lossen door mijn hi-back losser te zetten, maar dan komt die weer te los te staan, waardoor ik geen goede suport meer heb aan de achterkant.

Is dit een flow-probleem of heb je dit met straps ook? Ik zat namelijk te twijfelen tussen deze flows of de Burton Cartel straps welke er ook erg geil uitzagen Ik ben voor de flow's gegaan mede door de prijs en gemakelijk aantrekken, maar als die probleem dus niet is bij straps, dan ga ik ze vandeweek mooi even omruilen.

pi_32048105
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:31 schreef GenesiZ het volgende:
Ik heb btw wel een klein probleempje (wat ik uiteraard in de winkel had moeten testen, maar dat merk je altijd later als je thuis bent )

Ik heb zodra ik alles netjes afgesteld heb staan, dat ik met een best kleine moeite mijn hak in de binding 2cm op kan tillen. Als ik de flow-cap wat strakker zet, dan gaat het moeilijker maar het is toch nog een beetje mogelijk, bijkomend nadeel is alleen dat mijn voet dan pijn gaat doen en het setje niet lekker meer zit. Dit is dan wel weer op te lossen door mijn hi-back losser te zetten, maar dan komt die weer te los te staan, waardoor ik geen goede suport meer heb aan de achterkant.

Is dit een flow-probleem of heb je dit met straps ook? Ik zat namelijk te twijfelen tussen deze flows of de Burton Cartel straps welke er ook erg geil uitzagen Ik ben voor de flow's gegaan mede door de prijs en gemakelijk aantrekken, maar als die probleem dus niet is bij straps, dan ga ik ze vandeweek mooi even omruilen.

[afbeelding]
Lijkt me geen typisch Flow probleem. Ik denk dt XL als hij terug is van zijn ochtendsessie langs de friese meren je wel wat tips kan geven
pi_32048109
Kan goed aan je boots liggen
Boots + bindingen moeten bij elkaar passen etc.

Niet dat ik dat gedaan heb maargoed het past perfect

Welk merk boots heb je nu trouwens?
pi_32048132
quote:
Op zondag 6 november 2005 15:33 schreef Thermo het volgende:
* Thermo] naar de wei geweest.[/me]

Nice.

[me=Thermo
Goeie zaak Thermo! Eindelijk een paar goeie sloffen gevonden. Lekkere combi ook met die witte cartels
pi_32048357
quote:
Op maandag 7 november 2005 08:39 schreef Thermo het volgende:
Kan goed aan je boots liggen
Boots + bindingen moeten bij elkaar passen etc.

Niet dat ik dat gedaan heb maargoed het past perfect

Welk merk boots heb je nu trouwens?
Burton nogwattes uit 2003. Bruine softboots
pi_32048393
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:03 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Burton nogwattes uit 2003. Bruine softboots
ja dat is een bekend probleem met de Burton nogwattes. Ik denk dat je beter de Burton weetikveel kan kopen, die zijn een stuk beter.
pi_32048432
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:06 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ja dat is een bekend probleem met de Burton nogwattes. Ik denk dat je beter de Burton weetikveel kan kopen, die zijn een stuk beter.
Precies ja, duidelijk.
pi_32049166
Nee oke. Dan weet ik dat Ik weet helaas niet welk type schoen het heeft. Ik denk dat ik vandeweek maar even langs de winkel ga om te kijken hoe de cartels zitten.
pi_32049383
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:53 schreef GenesiZ het volgende:
Nee oke. Dan weet ik dat Ik weet helaas niet welk type schoen het heeft. Ik denk dat ik vandeweek maar even langs de winkel ga om te kijken hoe de cartels zitten.
Ik keek net is op je site ne dat met die buggy's en die vliegers enzo ziet er wel erg bruut uit. Kan ik voor mijn zeer deskundige hulp welke ik jou in dit topic verstrekt heb niet een keer mee
pi_32049596
Tuurlijk, geen probleem
In welke regio woon je? Ik rij voornamelijk op Ouddorp, dat is 45min vanaf rotterdam rijden.
pi_32049747
Ik woon in Leiden, Ouddorp is in Zeeland ergens toch? Heb je daar een strand? Het zit er wel spectalulair uit, is het een beetje te doen of lig je als je het voor het eerst door alleen maar in het zand?
  maandag 7 november 2005 @ 10:42:16 #145
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32050117
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:53 schreef GenesiZ het volgende:
Zoals werd gemeld is 2 cm speling zelfs voor Flow teveel. Flow wordt altijd ietwat belachelijk gemaakt in dit topic maar als puntje bij paaltje komt is het geen echte rommel. De wereldkampioen Big Jump rijdt op Flow, dat kan hij niet met 2 cm speling tussen schoen en binding. Bij aanschaf van je bindingen zat een cd-rom met een instructiefilmpje over hoe je de bindingen moet monteren en hoe je ze afstelt. Heb je dat filmpje bekeken?

Waar zit die speling precies? Als je schoen vast zit in de binding moet er dus ergens ruimte over zijn (2 cm). Is dat achter je hak? Is dat boven je wreef? Heb je 2 cm bewegingsruimte in de schoen? Zit er speling op de draad die de hiback overeind moet houden? Klappert de bovenkant van de hiback 2 cm mee?

Als je toch terug naar die shop wil, vraag dan of zij ernaar kijken. Vraag bij voorkeur of iemand die zelf met Flow rijdt dat wil doen. Of vraag of ik ook een keer met zo'n buggy kom spelen, dan plak ik er een workshop flow instellen aan vast.

Kentaro, op die ronde langs de Friese meren kom ik straks in het betreffende topic even terug. (topic is een echte aanrader voor de rest, maar jullie lurken er vast al [Centraal] Rolski-topic deel 1
pi_32050388
Er zat bij mijn flows geen cd, wel een mooi rood boekje van Flow met de uitleg hoe je hem afsteld. Deze heb ik netjes gelezen en uitgevoerd en zelf nog wat dingen getest. Mijn voet heeft eigenlijk nergens makkelijk speling. In heb mijn schoen+voet in de binding gezet, cap erop gezet en vast geklikt. Daarna schoen eruitgehaald en de cap nog wat strakker aangezet en vastgeklikt. Daarna mijn voet erin gezet en de hi-back vast geklikt. Nu zit hij erg strak vast, maar toch lukt het me om mijn voet op te tillen zonder erg veel moeite. De cap beweegt een stukje mee waardoor de speling ontstaat. Ik kon dit oplossen door de hiback nog strakker te draaien, maar dan kreeg ik hem met moeite aan en deed het erg veel pijn bij mijn kuit.

De eigenaar van de winkel rijdt zelf met flow en heeft ze me aangeraden. Ook jij mag een keer met mijn buggy spelen hoor, is geen probleem. Ik ben wel daarvoor al langs de winkel geweest zijn, want ik wil het probleem aankomend weekend opgelost hebben want dan ga ik de koelkast in.

Even een teaser wat betreft buggyen: hier een filmje van mijn vakantie dit jaar
pi_32050534
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:26 schreef Kentaro het volgende:
Ik woon in Leiden, Ouddorp is in Zeeland ergens toch? Heb je daar een strand? Het zit er wel spectalulair uit, is het een beetje te doen of lig je als je het voor het eerst door alleen maar in het zand?
Op ouddorp ligt inderdaad een aardig groot strand waar wij vaak vertoeven. Als je 26 of 27 november niets te doen hebt, dan hebben wij NK buggyraces op het strand van Burg-haamstede. Dat is 1 eiland verder en nog groter. Daar krijg je dit soort foto's
http://home.tiscali.nl/adsl642664/NKoktober/
  maandag 7 november 2005 @ 11:01:15 #148
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32050551
quote:
Te onzinnig gewoon
  maandag 7 november 2005 @ 11:03:55 #149
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32050621
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:54 schreef GenesiZ het volgende:
Er zat bij mijn flows geen cd, wel een mooi rood boekje van Flow met de uitleg hoe je hem afsteld. Deze heb ik netjes gelezen en uitgevoerd en zelf nog wat dingen getest. Mijn voet heeft eigenlijk nergens makkelijk speling. In heb mijn schoen+voet in de binding gezet, cap erop gezet en vast geklikt. Daarna schoen eruitgehaald en de cap nog wat strakker aangezet en vastgeklikt. Daarna mijn voet erin gezet en de hi-back vast geklikt.
Perfect, je hebt je workshop al gehaald. Je hoeft de cd niet meer te bekijken (je kunt hem overigens wel gewoon aanvragen op de flow-site, maar het is weinig spannends). Als ik dit zo lees en je kunt je schoen echt 2 cm optillen, dan heb je schoenen die niet samengaan met je flowbindingen. Dan zou ik ruilen van schoen of ruilen voor strapbindingen. Voor de zekerheid zou ik er wel een tweede flowkenner naar laten kijken (lees: die van van de shop er naar laten kijken). Het zou zonde zijn als je ten onrechte overstapt op straps.

Maruku, wel constructieve bijdragen leveren aan ons rolski topic he!
  maandag 7 november 2005 @ 11:13:26 #150
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32050882
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:54 schreef GenesiZ het volgende:
Even een teaser wat betreft buggyen: hier een filmje van mijn vakantie dit jaar
Volgens mij is het hele topic inmiddels dit filmpje aan het downloaden, de downloadsnelheid neemt gestaag af (en dat ligt niet aan de verbinding).
pi_32050961
Bedankt voor je tips. Ik ga vandeweek wel even met mijn complete set naar de winkel, even het probleempje oplossen

Bij mij gaat hij mer 200kb/s.
pi_32051001
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:00 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Op ouddorp ligt inderdaad een aardig groot strand waar wij vaak vertoeven. Als je 26 of 27 november niets te doen hebt, dan hebben wij NK buggyraces op het strand van Burg-haamstede. Dat is 1 eiland verder en nog groter. Daar krijg je dit soort foto's
http://home.tiscali.nl/adsl642664/NKoktober/
Ziet er goed uit, maarre kunne we dan zelf ook ff knalle..
  maandag 7 november 2005 @ 11:19:00 #153
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32051029
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:16 schreef GenesiZ het volgende:
Bedankt voor je tips. Ik ga vandeweek wel even met mijn complete set naar de winkel, even het probleempje oplossen

Bij mij gaat hij mer 200kb/s.
Daar begon ik ook mee... inmiddels ga ik nog met 25kb/s.
pi_32051237
Ik ga in februari voor het eerst boarden. Ik ga zóó hard op m'n bek!
  maandag 7 november 2005 @ 11:28:35 #155
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32051240
zo... een constructieve bijdrage geleverd...
en dan meteen een vraagje erbij: Hoe waterdicht moet boardkleding zijn? Ik heb nu broek en jas van 5000mm, maar waarvoor is dit genoeg. Ik neem aan dat ik met 5000mm niet in een meter diepe poeder wil landen, of wel? Ik heb eigenlijk geen flauw idee.
Duzzuh... wat zijn de do's en don'ts met 5000mm?
owjah... en damn... jullie zijn maf met dat rolskieen... ik lig hier dubbel .
  maandag 7 november 2005 @ 11:30:08 #156
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32051270
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:28 schreef Roellio het volgende:
Ik ga in februari voor het eerst boarden. Ik ga zóó hard op m'n bek!
als je de eerste keer gaat is het wel de moeite waard om op zijn minst kniebeschermers te dragen. Beter had ik dat ook gedaan de eerste keer...
Gelukkig had ik na elke val wel zoiets van, harder proberen dan gaat het vast goed. Maar zo'n andere gast werd alleen maar bang en shit en die stopte er toen uiteindelijk mee.
  maandag 7 november 2005 @ 11:34:49 #157
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32051420
Filmpje ziet er goed uit... alleen die WMV(3)-bestanden, dat is toch klote he.
In Quicktime stopt ie er te vroeg mee, in VLC heb ik alleen geluid en Microsoft Mediaplayer is een rotprogramma (op de mac).
pi_32051429
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:17 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, maarre kunne we dan zelf ook ff knalle..
Buiten het raceparcour mag jij van mij best knallen hoor. Als jij de vlieger in bedwang kan houden en tergelijkertijd met je voeten de buggy kan besturen en ook nog eens naar de vlieger en voor je uit kan kijken, dan mag je met plezier gaan knallen
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:34 schreef XL het volgende:
In Quicktime stopt ie er te vroeg mee, in VLC heb ik alleen geluid en Microsoft Mediaplayer is een rotprogramma (op de mac).
Wie werkt er dan ook op een mac
pi_32051486
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:30 schreef Maruku het volgende:

[..]

als je de eerste keer gaat is het wel de moeite waard om op zijn minst kniebeschermers te dragen. Beter had ik dat ook gedaan de eerste keer...
Gelukkig had ik na elke val wel zoiets van, harder proberen dan gaat het vast goed. Maar zo'n andere gast werd alleen maar bang en shit en die stopte er toen uiteindelijk mee.
Ik heb wel altijd veel geskateboard, dus daar heb ik nog een hele kluit beschermers van liggen. Ik dacht alleen dat ik het wel kon, gezien mijn skateboard verleden, maar toen ik een keertje naar Snowplanet ben geweest viel dat vies tegen.

Al merk ik wel dat het na 1/2 uurtjes wel redelijk gaat.
pi_32051557
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:28 schreef Maruku het volgende:
zo... een constructieve bijdrage geleverd...
en dan meteen een vraagje erbij: Hoe waterdicht moet boardkleding zijn? Ik heb nu broek en jas van 5000mm, maar waarvoor is dit genoeg. Ik neem aan dat ik met 5000mm niet in een meter diepe poeder wil landen, of wel? Ik heb eigenlijk geen flauw idee.
Duzzuh... wat zijn de do's en don'ts met 5000mm?
owjah... en damn... jullie zijn maf met dat rolskieen... ik lig hier dubbel .
Je hebt waterdicht en ademend. Waterdicht word weergegeven in MM en ademend in G.
Een jas en broek van 5000MM / 5000G is prima. Dat is gewoon goed waterdicht en laat ook het zweet eruit.
  maandag 7 november 2005 @ 11:42:25 #161
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32051641
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:35 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Buiten het raceparcour mag jij van mij best knallen hoor. Als jij de vlieger in bedwang kan houden en tergelijkertijd met je voeten de buggy kan besturen en ook nog eens naar de vlieger en voor je uit kan kijken, dan mag je met plezier gaan knallen
[..]

Beetje vliegeren kenne we allemaal wel toch
  maandag 7 november 2005 @ 11:48:05 #162
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32051822
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:42 schreef XL het volgende:

[..]

Beetje vliegeren kenne we allemaal wel toch
Met een vliegertje van de Aldi ja Denk dat zo'n 10 vierkante meter vlieger ff een stuk moeilijker in bedwang te houden is

Rolski topic is trouwens wel heersend
pi_32051829
Beetje vliegeren is 2 lijns. Wij rijden met 4 lijns vliegers varierdend van 2 t/m 10/12m2 groot
  maandag 7 november 2005 @ 11:50:32 #164
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32051901
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:40 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Je hebt waterdicht en ademend. Waterdicht word weergegeven in MM en ademend in G.
Een jas en broek van 5000MM / 5000G is prima. Dat is gewoon goed waterdicht en laat ook het zweet eruit.
ok ok... dan zit ik wel goed dus? 5000mm/5000g is mijn broek en 6000mm/?g is mijn jas.
  maandag 7 november 2005 @ 11:54:28 #165
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32052020
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:48 schreef GenesiZ het volgende:
Beetje vliegeren is 2 lijns. Wij rijden met 4 lijns vliegers varierdend van 2 t/m 10/12m2 groot
Touwtjes en wind, daar worden wij Zeeuwen groot mee
Hoe lang heb je erover gedaan voor je goed genoeg kon kiten om het te combineren met die buggy
pi_32052147
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:54 schreef XL het volgende:

[..]

Touwtjes en wind, daar worden wij Zeeuwen groot mee
Hoe lang heb je erover gedaan voor je goed genoeg kon kiten om het te combineren met die buggy
Het rijden zelf is makkelijk te leren, ben je een beetje snugger (je moet dus zoiezo een man zijn ) dan is het binnen een aantal uurtjes makkelijk te leren. Je bent alleen daarna nog een aantal jaar bezig om je technieken te verfijnen en de vlieger te leren kennen. Ik rij namelijk met race-matten welke erg onstabiel zijn en niet echt geschikt voor beginners. Ze rijden rete-snel, maar zijn erg onvoorstelbaar. Maw. tijdens het rijden kan hij spontaan inklappen. Maar het rijden zelf is best makkelijk te leren.
pi_32052195
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:01 schreef NoComment het volgende:

[..]

Te onzinnig gewoon
. Toen hij net geopend was eventjes gelezen, maar het wordt alsmaar beter .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 7 november 2005 @ 12:37:27 #168
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32053375
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:34 schreef XL het volgende:
quote:

Ff over dat schoenen+Flow verhaal:
hoe vaak moet ik nog zeggen dat je zo veel mogelijk de schoenen bij je bindingen moet zoeken (of andersom) Bij voorkeur van hetzelfde merk. Aangezien dit altijd het beste past!

btw, me boardje staat met bindingen en al op me kamer
Zaterdag weer ff een koelkast in. Zal wel weinig zelf boarden worden aangezien ik beloofd heb om een paar collega's les te geven

Ach, volgens mij wordt het wel grappig
  maandag 7 november 2005 @ 15:19:56 #169
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_32058168
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:37 schreef Roellio het volgende:

[..]

Ik heb wel altijd veel geskateboard, dus daar heb ik nog een hele kluit beschermers van liggen. Ik dacht alleen dat ik het wel kon, gezien mijn skateboard verleden, maar toen ik een keertje naar Snowplanet ben geweest viel dat vies tegen.

Al merk ik wel dat het na 1/2 uurtjes wel redelijk gaat.
polsbeschermers zijn ook zeker aan te raden.
en iets voor je kont
pi_32058176
oooeeeww mensen, ik WIL boarden !!

Ik koop nu elke keer wat en krijg alleen maar meer zin, ik ga echter pas in februari op vakantie !
In het vorige deel had ik gepost dat ik schoenen ging/wilde kopen, en dat heb ikonderhand gedaan. En ook bindingen. Mijn F2 Legal boardje kan er tegenaan !
Wat ik nu erbij heb gekocht zijn:
DC Judge

En de nieuwe Burton Mission bindingen :

Ik zal binnekort fototje posten van de hele setup... (l)
Fingerspitzgefühl
pi_32058211
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:19 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[..]

en iets voor je kont
TOen ik voor mijn 1e week boarde waren er 2 die hun polsen geknakt hadden en 2 die niet meer durfden gestopt !

/edit: nog een tipje voor fwnk: ga de eerste 2 dagen niet te veel na je les nog op de piste staan. Je bent waarschijnlijk kapot. De 2 die hun polsen gebroken hadden dat was allebei na de les gebeurt. Je moet je overgeven aan het gevoel dat je moet bent, wat dat ben je echt na een dag vallen en opstaan. Je wilt er de volgende dag (en de rest van de week) immers ook tegenaan kunnen. Dus mol jezelf niet meteen de 1e dagen, is zo zonde !
Fingerspitzgefühl
pi_32058365
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:19 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[..]

en iets voor je kont
NOOIT polsbeschermers gebruiken.

Polsbeschermers veroorzaken alleen maar gecompliceerde breuken.
  maandag 7 november 2005 @ 15:26:51 #173
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32058420
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:20 schreef ForumGek het volgende:

[..]

TOen ik voor mijn 1e week boarde waren er 2 die hun polsen geknakt hadden en 2 die niet meer durfden gestopt !

/edit: nog een tipje voor fwnk: ga de eerste 2 dagen niet te veel na je les nog op de piste staan. Je bent waarschijnlijk kapot. De 2 die hun polsen gebroken hadden dat was allebei na de les gebeurt. Je moet je overgeven aan het gevoel dat je moet bent, wat dat ben je echt na een dag vallen en opstaan. Je wilt er de volgende dag (en de rest van de week) immers ook tegenaan kunnen. Dus mol jezelf niet meteen de 1e dagen, is zo zonde !
Je moet ook je val niet met je polsen breken. Vallen doe je netjes op je onderarmen. Voor die skater van enkele posts terug. Skateboarders leren het doorgaans heel snel.
  maandag 7 november 2005 @ 15:29:13 #174
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_32058486
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:25 schreef Thermo het volgende:

[..]

voor een beginner die 5 kilometer per uur gaat en meestal in het begin toch alleen maar aan het vallen is .

spreekt uit ervaring en bedoel niet precies roellio mee
pi_32058669
He Forumgek, hebben die Missions een flessenopener in de highback zitten, of lijkt het maar zo?
pi_32058979
Lijkt maar zo, is gewoon blingbling. Een bieropenen moet je in je riem hebben
pi_32059003
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:25 schreef Thermo het volgende:

[..]

Toch vaak genoeg steun aan gehad, zeker als je gewoon op de piste bent dan helpt een polsbeschermer wel, niet per se bij het vallen, maar vooral bij het opstaan, dat je niet te ver door je pols heengaat.

Wel een keertje bij een rail hard gevallen, had toen polsbeschermers om en toen elleboog ernstig overstrekt, maar nooit iets gebroken. Maarja, dat kan natuurlijk ook een gelukje zijn, mss dit jaar dan toch geen polsbeschermers om doen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 7 november 2005 @ 16:05:18 #178
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_32059593
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:34 schreef Kentaro het volgende:
He Forumgek, hebben die Missions een flessenopener in de highback zitten, of lijkt het maar zo?
Met die klem kan je de highback vast zetten (dus dat je hem niet zomaar in kan klappen). Hierdoor staat ie een stuk steviger, waardoor je betere controle schijnt te hebben...
  maandag 7 november 2005 @ 16:10:32 #179
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32059751
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:05 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Met die klem kan je de highback vast zetten (dus dat je hem niet zomaar in kan klappen). Hierdoor staat ie een stuk steviger, waardoor je betere controle schijnt te hebben...
Kun je niet gewoon een fles tussen die gaten steken?
* XL weet dat niet zo goed. Kronenbourgh kun je draaien, Oostenrijk is bij mij altijd blik
  maandag 7 november 2005 @ 16:18:41 #180
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_32059980
ai.... dubbel?
pi_32060004
Halve liter blikken achter in de backpack voor op woensdag avond (nacht ski-lauf) op de oefenpiste !
Fingerspitzgefühl
  maandag 7 november 2005 @ 16:20:11 #182
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_32060023
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:10 schreef XL het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon een fles tussen die gaten steken?
* XL weet dat niet zo goed. Kronenbourgh kun je draaien, Oostenrijk is bij mij altijd blik
Ohw.. ik zie nu welke flesopener je bedoelt
Ja, dat is bling bling

Als ze iets minder bling bling meer zijn wil ik ze wel eens als flesopener gebruiken, kijken hoe dat werkt
pi_32060185
Doe dat nou niet met je bindingen maar gewoon met je riem.
pi_32060265
Maar als je hem dan openmaakt komt er bier uit en dat zit dan precies daar zo bij je piem0l ! !!11 !11one !11! : !11
Fingerspitzgefühl
  maandag 7 november 2005 @ 16:33:49 #185
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32060366
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:29 schreef ForumGek het volgende:
Maar als je hem dan openmaakt komt er bier uit en dat zit dan precies daar zo bij je piem0l ! !!11 !11one !11! : !11
Whahahahaha Forumgek doet zich voor als man, want hij doet alsof hij een piem0l heeft. Maar hij verspilt zijn bier dus het is een vrouw!!!!111!!!einzeinz11eleven1!!!11
pi_32060769

Wanneer komt de film: First Descent Snowboard Movie uit? Die moét ik gewoon hebben !

Ohja, bij mijn DC Boots kreeg ik een dvd' tje, maar deze is regio 1 omdat DC import schoenen zijn. Daarom kan ik deze niet afspelen !

Als iemand deze dvd wil kan je me mail naar matthijs.blok@gmail.com

Maar alleen als je hem ook om wilt zetten naar DIVX en dan via MSN naar mij wilt versturen. Zodat ik hem alsnog kan zien !

Anyone?
Fingerspitzgefühl
pi_32060883
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:49 schreef ForumGek het volgende:

Wanneer komt de film: First Descent Snowboard Movie uit? Die moét ik gewoon hebben !

Ohja, bij mijn DC Boots kreeg ik een dvd' tje, maar deze is regio 1 omdat DC import schoenen zijn. Daarom kan ik deze niet afspelen !

Als iemand deze dvd wil kan je me mail naar matthijs.blok@gmail.com

Maar alleen als je hem ook om wilt zetten naar DIVX en dan via MSN naar mij wilt versturen. Zodat ik hem alsnog kan zien !

Anyone?
2 december, maar dat is US.

En je kunt regio 1 dvd's wel afspelen op je computer, althans, ik kan zo'n 30 keer overschakelen van regio ofzo. Vast wel ergens een leuk programmatje voor te vinden.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_32061091
Dan weet jij niet hoe je bier moet openen, want dat gaat makelijk. Ook met zo'n ding in mijn keuken

pi_32062009
Morgen naar amsterdam, kijken voor boots en andere gear....

Iemand nog tips watbetreft winkels daar, ben er namelijk niet heel goed op de hoogte daar..
Er zat wel iets vlakbij de dam meen ik, maja zien we morgen wel...
pi_32062122
check snowboard.pagina.nl ffkes. Daar staan er een aantal. Burnside zit toch ook in Adam?
pi_32063087
Nee burnside zit in ( of all places.. ) deventer.
  maandag 7 november 2005 @ 20:12:43 #192
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32066915
Het is gewoon heel simpel.
Koop een Analog broek en dikke kans dat er 1 in je broek zit aan een touwtje
Is bij mij ook zo

Burnside is een vette winkel trouwens. Vorig jaar 16% korting gekregen op me backcountrygear.
Alleen vind ik het matig dat ze geen Burton willen verkopen. Het is een statement, maar je verliest er een hoop klanten mee.
Verder erg vetten winkel trouwens. Vriend van me skate vaak op de baan erachter

Ik heb trouwens nooit begrepen waarom mensen op hun handen vallen. Is heb het nog nooit onbedoeld hard gedaan volgens mij. Heb alleen een keer een scheurtje in een vinger gehad. Kleintje, want ik heb het niet eens laten verbinden. Deed wel 2 maanden daarna nog pijn maar goed
Dat was iig omdat ik sprong en een beetje raar terecht kwam.
Maar verder... Nooit!
pi_32074625
He komakie, als ik zo naar de foto kijk van jou board heb je Burton Cartell bindingen. Waarom heb je niet de zwarte gekozen. Die passen toch beter bij je board? En waarom ben je voor die gegaan en niet voor de mission? Heb je er al mee gereden?

Veel vragen, maar ik heb ook wel intresse in die bindingen namelijk
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:02:37 #194
71115 Rnej
I walk the line
pi_32074826
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:57 schreef GenesiZ het volgende:
He komakie, als ik zo naar de foto kijk van jou board heb je Burton Cartell bindingen. Waarom heb je niet de zwarte gekozen. Die passen toch beter bij je board? En waarom ben je voor die gegaan en niet voor de mission? Heb je er al mee gereden?

Veel vragen, maar ik heb ook wel intresse in die bindingen namelijk
komakie is een grote jongen, cartels hebben een hogere highback dan de mission en is net ietsje stijver dan de mission

(dat is waarom ik m heb gekozen, en ik ben ook een grote jongen )

ik heb trouwens net gehoord dat ik gratis in een chalet kan zitten tijdens kerst+oud en nieuw in oostenrijk... via via een pro boardster uit oostenrijk

woohoo!

en ik ga een 2ehands custom kopen van 3 jaar oud .. zonder beschadigingen aan de base of staalkant....
pi_32075207
hmm, ik ben zelf niet 1 van de langste. 1.75 dus dan zou de hoge high bij alleen maar in de weg zitten.
pi_32079688
Klopt, ik zat ook te twijfelen tussen de Cartel en de Mission. Als voordeel word gegeven dat de cartel hogere highbacks heeft, maar die van de mission komen net tot niet tot de bovenkant van de achterkant van mijn boot. Daarbij moetik wel zeggen dat ik gigantisch kleine voeten heb, namelijk maat 39. Dus voor mij zijn de missions perfect dunkt me !
Fingerspitzgefühl
pi_32079872
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:12 schreef Komakie het volgende:
Het is gewoon heel simpel.
Koop een Analog broek en dikke kans dat er 1 in je broek zit aan een touwtje
Is bij mij ook zo

Burnside is een vette winkel trouwens. Vorig jaar 16% korting gekregen op me backcountrygear.
Alleen vind ik het matig dat ze geen Burton willen verkopen. Het is een statement, maar je verliest er een hoop klanten mee.
Verder erg vetten winkel trouwens. Vriend van me skate vaak op de baan erachter
Hij verkoopt geen burton meer omdat hij niet meer achter de kwaliteit van de producten staat.
Hij is in NL als eerste begonnen met burton 17 jaar geleden ofzo
De garantie mag dan wel super mooi zijn zegt hij, maar de manier waarop de spullen kapot gaan kan hij niet achter staan.

Ik denk dat hij het op deze manier nog erg goed doe.. de bindingen die hij heeft gaan behoorlijk hard iig. ( Rome, Agency, Forum )

Owja bij mijn Rome handschoenen zat ook een flesopener
  dinsdag 8 november 2005 @ 10:24:26 #198
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32081340
Gebruik gewoon de bindingen van een willekeurige skieer als flesopener, n00bs. Of een van zijn staalkanten. Of ga gewoon naar eine gemütliche Schneebar
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:12 schreef GenesiZ het volgende:

hmm, ik ben zelf niet 1 van de langste. 1.75 dus dan zou de hoge high bij alleen maar in de weg zitten.
Nee hoor, ook bij 1,75 zitten ze niet in de weg. Enige waar je met de Cartel highbacks mee moet opppassen is het instappen in stoeltjesliften. De stoeltjes willen nog wel eens tegen de highback van je achterste binding aan beuken.
pi_32081435
Wel grappig, je lichaamslengte gebruiken als maatstaaf voor de hoogte van je highback

Elke dag verzinnen ze iets nieuws.
pi_32082190
Heb je de high-back van een cartel wel eens gezien? Ze zijn een stukje groter dan de normale highbacks. Het lijkt me erg kut als hij lekker in je kuit zit te drukken. Dus ja, dat kun je met je lichaamslengte bepalen lijkt mij.
pi_32082233
Nee ik heb ze nog niet gezien, ik board er alleen maar op.

Misschien zal ik dan ook maar uitleggen waarom dat zogezegd kut voor je kuiten is.

Die highback is zo hoog ( nog hoger bij de C16/C60 etc ) zodat je meer druk kan zetten.
Er staat dan ook meer druk op op je kuiten ja, moet je je kuitspieren maar trainen
Dat heeft niks met je totale lichaamslengte te maken.
Wel kan je natuurlijk grotere/kleinere kuiten dan een ander persoon hebben.
pi_32082566
"The old man" is de beste boardshop van A'dam!

Damstraat 14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')