Het grootste moslimland ter wereld heeft slechts 250 miljoen inwoners. Met dat getal kan je moeilijk groter worden dan de VS (300 miljoen). China (1,3 mijlard) en India (1,1 miljard) kunnen dat wel.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Hebben China en India dan werkelijk veel meer uitzicht op suprematie dan de meeste Islamitische landen? Serieuze vraag!
Dáár ben ik ook erg benieuwd naar. Ik verheug me al op de dag dat het Chinese vliegdekschip, de Deng Xiao Ping, voor de kust van Saoedië Alibaba ligtquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:03 schreef pberends het volgende:
Hoe zal de radicale Islam reageren op de toekomstige suprematie van China en India? Zullen ze het boeddistische China en hindoestaanse India net zo gaan verketteren als de huidige joods-christelijke westerlijke wereld van nu? Hoe zullen de nieuwe grootmachten omgaan met de radicale islam? China en ook India kent nu al aardig wat conflicten met hun islamitische minderheden.
Suprematie is natuurlijk niet alleen voorbehouden aan de wet van de grote aantallen. Technologie lijkt me toch ook een aardig doorslaggevende factor.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Het grootste moslimland ter wereld heeft slechts 250 miljoen inwoners. Met dat getal kan je moeilijk groter worden dan de VS (300 miljoen). China (1,3 mijlard) en India (1,1 miljard) kunnen dat wel.
Joh, ik had het ook over de toekomstige suprematie van China en India, niet over de huidige.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Suprematie is natuurlijk niet alleen voorbehouden aan de wet van de grote aantallen. Technologie lijkt me toch ook een aardig doorslaggevende factor.
Dat zie ik zo snel niet gebeuren, aangezien ze alleen maar voortborduren op bestaande technieken en er nauwelijks NIEUWE technologie wordt ontwikkeld in de genoemde landen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Joh, ik had het ook over de toekomstige suprematie van China en India, niet over de huidige.
Prognose is een jaar of 15, en lekker belangrijk of het 10 of 30 jaar duurt, het gaat gebeuren! daar gaat het topic over, en niet hoe lang het duurt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zie ik zo snel niet gebeuren, aangezien ze alleen maar voortborduren op bestaande technieken en er nauwelijks NIEUWE technologie wordt ontwikkeld in de genoemde landen.
Daarin is het westen nog steeds nummer 1
Ik denk niet dat het gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Prognose is een jaar of 15, en lekker belangrijk of het 10 of 30 jaar duurt, het gaat gebeuren! daar gaat het topic over, en niet hoe lang het duurt.
Denk dat het echt heel snel zal gaan. Nu is het nog kopieren, maar straks zullen ze het allemaal zelf kunnen ontwikkelen. Allemaal Chinese studenten in het buitenland.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zie ik zo snel niet gebeuren, aangezien ze alleen maar voortborduren op bestaande technieken en er nauwelijks NIEUWE technologie wordt ontwikkeld in de genoemde landen.
China en India laten véél meer innovatie zien dan islamitische landen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
So what, dit topic gaat over als het zou gaan gebeuren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het gaat gebeuren.
Radicaal, dat is toch ook maar een klein percentage van alle moslims, Berend?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:03 schreef pberends het volgende:
Zullen ze het boeddistische China en hindoestaanse India net zo gaan verketteren als de huidige joods-christelijke westerlijke wereld van nu?
Voor zover ik weet is India het land met de meeste Moslims. En om nou te zeggen dat die vreedzaam samenleven met de andere religies aldaar..quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:16 schreef pberends het volgende:
Het grootste moslimland ter wereld heeft slechts 250 miljoen inwoners. Met dat getal kan je moeilijk groter worden dan de VS (300 miljoen). China (1,3 mijlard) en India (1,1 miljard) kunnen dat wel.
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het gaat gebeuren.
Nope Indonesie.. maar goed.. die leven ook niet vreedzaam met andere religiesquote:Op zondag 30 oktober 2005 11:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is India het land met de meeste Moslims. En om nou te zeggen dat die vreedzaam samenleven met de andere religies aldaar..
Das niet waar:quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is India het land met de meeste Moslims. En om nou te zeggen dat die vreedzaam samenleven met de andere religies aldaar..
Dus 150 miljoen moslims.quote:Religions:
Hindu 80.5%, Muslim 13.4%, Christian 2.3%, Sikh 1.9%, other 1.8%, unspecified 0.1% (2001 census)
natuurlijk gaat dat problemen geven, met moeslims heb je toch altijd problemenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:03 schreef pberends het volgende:
Hoe zal de radicale Islam reageren op de toekomstige suprematie van China en India? Zullen ze het boeddistische China en hindoestaanse India net zo gaan verketteren als de huidige joods-christelijke westerlijke wereld van nu? Hoe zullen de nieuwe grootmachten omgaan met de radicale islam? China en ook India kent nu al aardig wat conflicten met hun islamitische minderheden.
Oh ja nu zijn wij het die onze cultuur willen opdringen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:44 schreef Nyrem het volgende:
Ligt eraan of ze net als het Westen hun cultuur willen opdringen aan de voornamelijke arabische moslim landen.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:45 schreef Dementor het volgende:
[..]
Oh ja nu zijn wij het die onze cultuur willen opdringen.
Ik zie geen nieuwe kerken gebouwd worden in islamitische landen hoor terwijl er hier in Rotterdam de ene moskee na de andere gebouwd word.
Dan zijn er ook nog de etnische en Islamistische Uighurs die in het westen van China leven, waar de Chinese overheid wel problemen mee heeft.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:56 schreef Pedroso het volgende:
China zal geen gastarbeiders toelaten (chinezen zat) zoals de westerse wereld dat de laatste 40 jaar wel deed. Ze zullen dus in hun eigen land weinig problemen ondervinden van de Islam. Wat er buiten hun land gebeurd zal ze weinig boeien. Alleen als ze bedreigd worden door een buitenlandse mogendheid zullen ze niet kinderachtig reageren, temeer ze tegen die tijd technologies superieur zullen zijn (met alleen de USA in hun kielzog).
Over voorspelbaar gesproken...quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:47 schreef Nyrem het volgende:
[..]
hoe voorspelbaar
joh, pagina 20 tot en met 100 geschiedenisboek Christendom en Midden/Oosten
pagina 10 / 50 geopolitiek Westerse landen subhoofdstuk VS
![]()
ben trouwens nog geen moskee ingetrokken om mezelf te bekeren...
net wel even de deur dichtgedaan voor een aantal Jehova´s.
Dat zal best kunnen maar dat is dan van oudsher een binnenlands probleem maar China importeert geen problemen wat in de toekomst een veel groter gevaar op zou leveren. Dit in tegenstelling tot de westerse wereld.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:27 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Dan zijn er ook nog de etnische en Islamistische Uighurs die in het westen van China leven, waar de Chinese overheid wel problemen mee heeft.
Is het heus?quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:24 schreef JimmyJames het volgende:
1. China en India hebben geen geschiedenis van onderlinge conflicten met de Islam in tegenstelling tot het Westen.
Dat is een gedeelte van Kashmir dat ze in de jaren zestig veroverd hebben op India.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:33 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
En het is niet alleen India die moeite heeft met het islamitische Pakistan, maar ook China, die ook een deel van Kashmir claimed.
Denk dat China en India wel zo slim zijn om niet een of andere oorlog te beginnen met elkaar aangezien het vrij gelijkwaardige partners zijn. Ze zullen steeds meer toenadering zoeken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is een gedeelte van Kashmir dat ze in de jaren zestig veroverd hebben op India.
volgens mij niet er moet ook gevochten worden met zuurstofmaskers dus echt economische waarde heeft het niet. zal wel een principe kwestie zijnquote:Op zondag 30 oktober 2005 16:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Denk dat China en India wel zo slim zijn om niet een of andere oorlog te beginnen met elkaar aangezien het vrij gelijkwaardige partners zijn. Ze zullen steeds meer toenadering zoeken.
Wat is er zo boeiend aan Kashmir trouwens? Zit er olie ofzo?
Ahum, hoe zijn Pakistan en Bangladesh ook alweer ontstaan?quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:24 schreef JimmyJames het volgende:
1. China en India hebben geen geschiedenis van onderlinge conflicten met de Islam in tegenstelling tot het Westen.
2. China en India steunen Israel niet " " ".
3. India heeft wel wat probs met Pakistan, Kasjmir en de moslimminderheid.
Dus China relatief harmonieus en India conflictueel? Het hangt er natuurlijk ook vanaf in hoeverre India en China zich gaan bemoeien met binnenlandse aangelegenheden in moslimlanden in verband met hun olie- en gasafhankelijkheid. En of er ooit sprake zal zijn van cultureel imperialisme vanuit China of India.
Verder reacties zijn overbodig.quote:Op zondag 30 oktober 2005 07:09 schreef Lyrebird het volgende:
Chinezen hebben geen geduld voor Moslimfundi's. Die snappen niet waarom wij zo voorzichtig met Iran omgaan.
Als het aan de gemiddelde Chinees ligt, dan wordt bijvoorbeeld Japan morgen nog platgebombardeerd. Pragmatisme gecombineerd met een olifantengeheugen. Reken er daarom maar niet op dat China gaat onderhandelen met een land als Iran als zij geblackmailed worden.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:52 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Verder reacties zijn overbodig.
Als China daadwerkelijk gaat beginnen met de moslim zuivering dan ben ik geen Amerika fan meer maar dan word ik een China fan.![]()
Dat was mijn vraag aan jou. Hoe zijn Pakistan en Bangladesh onstaan.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:03 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Als jij beter weet, hoor ik het graag.
India en China voeren inderdaad een verstandig beleid. Een beleid dat overgenomen moet worden door het Westen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:27 schreef Dreamscape het volgende:
Ignorant fools. China is Pakistans grootste vriend in de regio. India is Irans grootste vriend.
Landen als China en India zijn niet zo Emperialistisch als het westen. Dus of ze problemen zullen hebben met de Islamitische landen, ik denk het niet aangezien ze nu al dikke vriendjes zijn.
Nou, in tegenstelling tot West-Europa heeft India deze eeuw werkelijk een conflict gekend met een Islamitische groep, en dat was evenmin voor het eerst. China heeft het aan de stok met zijn moslimminderheid.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:03 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Als jij beter weet, hoor ik het graag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |