het enige dat hans teeuwen ooit heeft gezegd (zie intervieuw de woestijnridders, vara, uitzending gemist) is dat allah een grote dikke lul had. maar dat zei hij in combinatie met kritiek op meerdere geloven.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoezo? Ik ken Hans Teeuwn niet zo goed, maar z'n grapjes over van alles en nog wat zijn vrij grof, oa ook over Turken enzo. Maar goed, de onschuldige grapjes van Hans Teeuwen gaan dus over de Islam.
Aha, de Deense moslimgemeenschap is aangesteld om over ons te waken? Goeie vergelijking!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:03 schreef gelly het volgende:
Je gaat toch ook niet bij de plaatstelijke discotheek de uitsmijter voor lul uit staan maken omdat je nou eenmaal vrijheid van meningsuiting hebt.
wat hij zegt, nutteloosquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:44 schreef gelly het volgende:
Beetje een nutteloze provocatie als je het mij vraagt.
het nut hiervan is, is dat nu ook de denen weten waarmee ze te maken hebben.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
wat hij zegt, nutteloos
net als stormfront, nutteloos
En dan?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het nut hiervan is, is dat nu ook de denen weten waarmee ze te maken hebben.
dan weten ze in het vervolg dat er met moslims niet te spotten valt... helaas. had je ook mijn stukje over hans teeuwen gelezen?quote:
nee?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan weten ze in het vervolg dat er met moslims niet te spotten valt... helaas. had je ook mijn stukje over hans teeuwen gelezen?
ik had het niet tegen jou. overigens gebruiken zij geen woorden maar daden. je zus voor hoer uitschelden bijvoorbeeld. maar dat terzijde, er is genoeg zelfspot in nederland en onze gebruiken. gaat niemand elkaar voor bedreigen met de dood.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
nee?
en, waar zijn de tekeningen van moslims, die ons afbeeld als ware kaaskoppen, al wiet rokende, naakt over straat hobbelend met klompen en 3 hoeren in de hand? en werkloos?
Moslims mogen niet tekenen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
nee?
en, waar zijn de tekeningen van moslims, die ons afbeeld als ware kaaskoppen, al wiet rokende, naakt over straat hobbelend met klompen en 3 hoeren in de hand? en werkloos?
Gaan 'we' de tekenaar dan bedreigen met de dood?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
nee?
ik vind dat wat eenzijdig overtrokkenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik had het niet tegen jou. overigens gebruiken zij geen woorden maar daden. je zus voor hoer uitschelden bijvoorbeeld. maar dat terzijde, er is genoeg zelfspot in nederland en onze gebruiken. gaat niemand elkaar voor bedreigen met de dood.
wij hadden vroeger al een versje: allah is groot, allah is machtig. hij heeft een lul van 1 meter 80.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
ik vind dat wat eenzijdig overtrokken
tevens ken ik ook geen komiek die gaat bléren dat god een dikke lul heeft, en dat een profeet of zelfs jezus op een rare manier wordt afgebeeld door een 'komiek'
Waarom schelden ze je zus uit? Hoe weten ze dat dat je zus is?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik had het niet tegen jou. overigens gebruiken zij geen woorden maar daden. je zus voor hoer uitschelden bijvoorbeeld. maar dat terzijde, er is genoeg zelfspot in nederland en onze gebruiken. gaat niemand elkaar voor bedreigen met de dood.
nogmaals, tuurlijk mogen moslims gaan demonstreren of kritiek uitten, maar ze mogen je niet met de dood gaan bedreigen, dat standpunt zal ik vast blijven houden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar even serieus, als een of andere Moslim met z'n kop op tv zegt dat Nederlanders varkens zegt staat het land ook op z'n kop. En de media vliegt er als aasgieren op af.
Ik word er kotsmisselijk van. Blijkt wel weer dat ik dit land geen fuck gebeurt dat de aandacht zich steeds op moslims vs nederlanders vestigt.
Als een Nederlander roept dat Moslims varkens zijn ook...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar even serieus, als een of andere Moslim met z'n kop op tv zegt dat Nederlanders varkens zegt staat het land ook op z'n kop. En de media vliegt er als aasgieren op af.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom schelden ze je zus uit? Hoe weten ze dat dat je zus is?
geef eens je repliek op hans teeuwen die blijkbaar helemaal niet zo veel aan moslimkritiek heeft gedaan als jij wel had gedacht, sta je toch een beetje voor lul als je die aanname hebt gemaakt, waar later van blijkt dat het helemaal niet zo is. stigmatiserend en zielig noemen we dat hier.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom schelden ze je zus uit? Hoe weten ze dat dat je zus is?
Zeker met je eens, met de dood bedreigen is ongelooflijk laf.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nogmaals, tuurlijk mogen moslims gaan demonstreren of kritiek uitten, maar ze mogen je niet met de dood gaan bedreigen, dat standpunt zal ik vast blijven houden.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik het oké vind dat ze mensen bedreigen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nogmaals, tuurlijk mogen moslims gaan demonstreren of kritiek uitten, maar ze mogen je niet met de dood gaan bedreigen, dat standpunt zal ik vast blijven houden.
ik heb ook nog geen smile gezet in dit topic, ik hou ook niet van dit soort humor (gregorius nekschot is ook niet mijn humor) maar gelukkig begrijpen we elkaar verder wel. dat is heel erg belangrijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zeker met je eens, met de dood bedreigen is ongelooflijk laf.
Maar ik zie nou ook niet echt de zogenaamde 'humor' van deze cartoons in eerlijk gezegd.
Zeker als het als de profeet mohammed was bedoeld. En hiermee insinueer ik dus niet dat het de schuld van de tekenaars is. Met de dood bedreigen is gewoon ronduit laf. Klaar.
Aanpassen of oprottenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zien de moslims in Denemarken anders
wat heeft het voor nut om dat te plaatsen ? welke doel heeft het meegebracht ?
het gaat niet eens zozeer om moslim vs autochtoon, anders vliegen ze er wel een paar verse in om een eind te maken aan het ridiciluseren van iets waar zij heilig in geloven, maar anderen soms ronduit belachelijk vinden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gezegd dat ik het oké vind dat ze mensen bedreigen.
Maar ik vind dat de mensen die het nu is overkomen dit zich wel vantevoren hadden kunnen bedenken, zeker gezien de situatie moslims vs autochtonen de laatste tijd.
Op die manier wordt het onbegrip van beide kanten alleen maar groter. En dat is wat we willen?
Oh, 'we' ja. Jij spreekt voor de meerderheid ja.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geef eens je repliek op hans teeuwen die blijkbaar helemaal niet zo veel aan moslimkritiek heeft gedaan als jij wel had gedacht, sta je toch een beetje voor lul als je die aanname hebt gemaakt, waar later van blijkt dat het helemaal niet zo is. stigmatiserend en zielig noemen we dat hier.
ok dit is dus al genoeg heur. even zeggen dat je het verkeerd had. dank je.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, 'we' ja. Jij spreekt voor de meerderheid ja.
En je neemt de woorden 'stigmatiserend' en 'zielig' wel erg snel in je mond.
Jij vergist je nooit natuurlijk.![]()
Het moet kunnen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gezegd dat ik het oké vind dat ze mensen bedreigen.
Maar ik vind dat de mensen die het nu is overkomen dit zich wel vantevoren hadden kunnen bedenken, zeker gezien de situatie moslims vs autochtonen de laatste tijd.
Op die manier wordt het onbegrip van beide kanten alleen maar groter. En dat is wat we willen?
sorry? welke toon heb je het over? ik vond mezelf nog steeds uitermate genuanceerd denken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jammer zoalshetis. Je toon wordt in een paar posts ineens heel anders. Het is maar internet.
En dáár wordt ook weer op gereageerd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:13 schreef nikk het volgende:
[..]
[..]Gelukkig wordt Nederland steeds minder laf[..]
Heb ik je al uitgelegd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sorry? welke toon heb je het over? ik vond mezelf nog steeds uitermate genuanceerd denken.
quote:
Ook voor jouw geld, als je in het westen wilt wonen, dan heb je niet alleen de lusten, maar ook de lasten te dragen. Slik of Stik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is weer duidelijk dat er geen lering wordt getrokken uit bv. de gevolgen op de provocaties van wijlen Theo van G. Ook hij wilde zgn. het debat openbreken en wat voor onzin allemaal, hij heeft het met zijn leven moeten bekopen, en op een zeer gruwelijke manier. Provoceren maakt een debat juist onmogelijk, en dan mag Ebru Umar huilen wat ze wil, Theo is toch dood. Bijna iedereen is hem al vergeten, zo kan het deze tekenaar ook vergaan, als je in debat wil gaan doe je dat op een normale manier en waarbij je de tegenpartij niet belachelijk maakt en dus wel respecteert.²
Neen, dat is niet het discussiepunt. De meeste trollen zoals bv. wijlen Theo van G. provoceerden zgn. om het debat open te breken en in discussie te gaan, ik probeer alleen duidelijk te maken dat dit valse redenen zijn, het debat wordt op deze manier nl. onmogelijk gemaakt. Als ik in je gezicht spuug en vervolgens tegen je zeg zullen we lekker in discussie gaan over prairiehonden, dan ben je een stoere vent als je je dan kunt inhouden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook voor jouw geld, als je in het westen wilt wonen, dan heb je niet alleen de lusten, maar ook de lasten te dragen. Slik of Stik.
Als je een maatschappij wilt waar iedere kritiek wordt gesmoort die onwelgevallig is dan ga je toch lekker in Saudi of Iran wonen?
Pas je maar aan, of flikker op.
Wanneer het breed werd uit gemeten in de media, grote kans van wel ja.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Als er een hakenkruis getekend zou zijn, had de tekenaar dan onder moeten duiken?
Ook voor jouw geld, slik of stik, je accepteerd de westerse maatschappij maar als je hier wilt wonen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, dat is niet het discussiepunt. De meeste trollen zoals bv. wijlen Theo van G. provoceerden zgn. om het debat open te breken en in discussie te gaan, ik probeer alleen duidelijk te maken dat dit valse redenen zijn, het debat wordt op deze manier nl. onmogelijk gemaakt. Als ik in je gezicht spuug en vervolgens tegen je zeg zullen we lekker in discussie gaan over prairiehonden, dan ben je een stoere vent als je je dan kunt inhouden.
Onder het mom van "debat" verbergen ze de waren redenen voor hun belachelijke manier van discussieëren: de tegenpartij kleineren en uitkotsen. Wijlen Theo van G. heeft er denk ik wel een beetje spijt van.²
Een swastika is bij de wet verboden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Ga op 4 mei eens op de Dam staan met een swatika op je arm. Het is maar een stukje stof. Zo simpel is het natuurlijk niet.
Met moord uiteraardquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
als je in debat wil gaan doe je dat op een normale manier en waarbij je de tegenpartij niet belachelijk maakt en dus wel respecteert.
Volgens Jezus moest je dan de andere wang toe wenden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik in je gezicht spuug en vervolgens tegen je zeg zullen we lekker in discussie gaan over prairiehonden, dan ben je een stoere vent als je je dan kunt inhouden.
Ik gaf het al eerder in een post aan.... en jij zal vast mijn vraag wel kunnen beantwoorden:quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is weer duidelijk dat er geen lering wordt getrokken uit bv. de gevolgen op de provocaties van wijlen Theo van G. Ook hij wilde zgn. het debat openbreken en wat voor onzin allemaal, hij heeft het met zijn leven moeten bekopen, en op een zeer gruwelijke manier. Provoceren maakt een debat juist onmogelijk, en dan mag Ebru Umar huilen wat ze wil, Theo is toch dood. Bijna iedereen is hem al vergeten, zo kan het deze tekenaar ook vergaan, als je in debat wil gaan doe je dat op een normale manier en waarbij je de tegenpartij niet belachelijk maakt en dus wel respecteert.²
En door elke kritiek een provocatie te noemen maak je een debat niet dood?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, dat is niet het discussiepunt. De meeste trollen zoals bv. wijlen Theo van G. provoceerden zgn. om het debat open te breken en in discussie te gaan, ik probeer alleen duidelijk te maken dat dit valse redenen zijn, het debat wordt op deze manier nl. onmogelijk gemaakt. Als ik in je gezicht spuug en vervolgens tegen je zeg zullen we lekker in discussie gaan over prairiehonden, dan ben je een stoere vent als je je dan kunt inhouden.
Onder het mom van "debat" verbergen ze de waren redenen voor hun belachelijke manier van discussieëren: de tegenpartij kleineren en uitkotsen. Wijlen Theo van G. heeft er denk ik wel een beetje spijt van.²
Het lijkt absurd, maar dat is het absoluut niet. Sterker nog: er zijn duidelijke parallelen tussen wijlen hem en de tekenaar in kwestie. Het zijn beide rasprovocateurs die hun ware toedracht met een rookwolk van "ik wil debatteren" camoufleren, leuk, maar ik trap daar niet in.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:56 schreef kLowJow het volgende:
BSB: probeer eens één zin neer te zetten waar Theo niet in voor komt. Je fixatie met de man grenst aan het absurde. Verdere verwijzingen naar hem zal ik dan ook gewoon wissen.
En hoe zie jij jezelf in dit licht?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het lijkt absurd, maar dat is het absoluut niet. Sterker nog: er zijn duidelijke parallelen tussen wijlen hem en de tekenaar in kwestie. Het zijn beide rasprovocateurs die hun ware toedracht met een rookwolk van "ik wil debatteren" camoufleren, leuk, maar ik trap daar niet in.²
waar trap jij niet in? dat bepaalde moslims het voor jou verpesten zo? ik hou mijn hart vast als dit de toekomstige tijd is. europeanen zullen veel slikken, maar niet het verbod op enkelzijdige provocatie, meningsuiting en godslastering.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het lijkt absurd, maar dat is het absoluut niet. Sterker nog: er zijn duidelijke parallelen tussen wijlen hem en de tekenaar in kwestie. Het zijn beide rasprovocateurs die hun ware toedracht met een rookwolk van "ik wil debatteren" camoufleren, leuk, maar ik trap daar niet in.²
Daar zit de crux hè. '''lering trekken''.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is weer duidelijk dat er geen lering wordt getrokken uit bv. de gevolgen op de provocaties van wijlen Theo van G. Ook hij wilde zgn. het debat openbreken en wat voor onzin allemaal, hij heeft het met zijn leven moeten bekopen, en op een zeer gruwelijke manier. Provoceren maakt een debat juist onmogelijk, en dan mag Ebru Umar huilen wat ze wil, Theo is toch dood. Bijna iedereen is hem al vergeten, zo kan het deze tekenaar ook vergaan, als je in debat wil gaan doe je dat op een normale manier en waarbij je de tegenpartij niet belachelijk maakt en dus wel respecteert.
![]()
Wie is soldaat Mohammed nou weer?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
is dat het probleem met (extremistische, hoewel ik jou zo nog lang niet zie) moslims? dat ze door de keuze van het oude testament altijd achter de feiten aanlopen en zich zien als slachtoffer, terwijl die keuze is gemaakt door de [n]soldaat mohamed?[/n]
Wat bedoel je daar mee?quote:Laten we hopen dat de godsdienstwaanzinnigheid snel bijtrekt bij de laatste gekopieerde godsdienst.
Hoi Akkkerslootquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:56 schreef Godslasteraar het volgende:
Dus:
Protesten na cartoons ''profeet'' Mohammed
Snuggere denkwijze champ. Van welke "profeet" is bewezen dat hij een boodschap uitdroeg die hij van een godheid vernomen had?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:56 schreef Godslasteraar het volgende:
De TT deugt trouwens niet.
Van Dale:
pro·feet (de ~ (m.), -feten)
1 iem. die een boodschap die hij van een godheid vernomen heeft, in het openbaar verkondigt
Dat moslims dat geloven is één ding. Dat is echter géén reden om klakkeloos om ons hun opinie als feit te laten opleggen. Beter ware het profeet tussen aanhalingstekens te zetten, meer dan een mening is het immers niet.
Dus:
Protesten na cartoons ''profeet'' Mohammed
Geen. Daarom is het ook een subjectief woord, numbnuts.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:10 schreef D1 het volgende:
[..]
Snuggere denkwijze champ. Van welke "profeet" is bewezen dat hij een boodschap uitdroeg die hij van een godheid vernomen had?
Dus we gaan alle suggestieve woorden tussen aanhalingstekens zetten, sport?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Geen. Daarom is het ook een subjectief woord, numbnuts.
Dus zou je het altijd tussen "" moeten zetten ? Ik snap het. Net zoalsquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Geen. Daarom is het ook een subjectief woord, numbnuts.
Nou da's dan jammer, we leven in een vrij land waar je recht van meningsuiting hebt en niet in een theocratie, hoezeer je dat ook probeert te vergoeilijken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, omdat je er geen emotionele binding mee hebt itt 4 mei. Het is volgens moslims verboden een afbeelding van Mohammed te maken, en wat doet die krant ? Afbeeldingen van Allah plaatsen, en dan ook nog niet echt complimenteus. Dat is toch niks anders dan een paard een stok in z'n anus steken om vervolgens verontwaardigd te roepen "hij schopte mij! ".
Ik zeg toch ook nergens dat je niet dergelijke cartoons mag maken ? Ik zeg alleen dat je je recht van meningsuiting niet overal en altijd hoeft te bewijzen. En als je mensen graag tegen de schenen schopt dan moet je de consequenties ook aanvaarden, ook al sta je in je gelijk. In elke groep met een eigen mening of ideologie is wel iemand te vinden die het met geweld wil verdedigen, da's bij moslims niet anders.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:57 schreef Demophon het volgende:
[..]
Nou da's dan jammer, we leven in een vrij land waar je recht van meningsuiting hebt en niet in een theocratie, hoezeer je dat ook probeert te vergoeilijken.
Het kan geen kwaad om Akkersloots ''x'' ideetje zo nu en dan onder de aandacht te brengen. Zeker gezien zijn POL/NWS ban.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:10 schreef D1 het volgende:
[..]
Snuggere denkwijze champ. Van welke "profeet" is bewezen dat hij een boodschap uitdroeg die hij van een godheid vernomen had?
Grappig hoe dogmatisch selectief je toch bent: je keurt het hevig af als er mensen (zoals columnisten) zo-wie-zo kritiek hebben op de (theocratische) overtuigingen van bepaalde moslims in onze samenleving (wat moet kunnen vind ik), maar het gedrag van deze extremistische moslims loop je stelselmatig te bagatelliseren, zo van eigen schuld dikke bult.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat je niet dergelijke cartoons mag maken ? Ik zeg alleen dat je je recht van meningsuiting niet overal en altijd hoeft te bewijzen. En als je mensen graag tegen de schenen schopt dan moet je de consequenties ook aanvaarden, ook al sta je in je gelijk. In elke groep met een eigen mening of ideologie is wel iemand te vinden die het met geweld wil verdedigen, da's bij moslims niet anders.
quote:Twee tekenaars zijn ondergedoken na doodsbedreigingen, het gebouw van de krant wordt bewaakt en de ambassadeurs van elf moslimlanden hebben protest aangetekend bij premier Anders Fogh Rasmussen.
Ik zag dit begrip niet bij je toen er met bosjes moskeeen in de brand werden gestoken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:44 schreef gelly het volgende:
Wat is er selectief aan ? Ik zeg alleen dat als je een wat ongenuanceerde of kwetsende mening verkondigd je een reactie kan verwachten. En bepaalde figuren kunnen dat niet met woorden en dan wordt je bedreigd. Dat is dus niet alleen als je moslims schoffeert, maar een iedere groepering met een bepaalde mening of wereldbeeld. Ik bagatelisseer overigens niks, bedreigingen dienen gewoon aangepakt te worden.
Welk begrip ?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zag dit begrip niet bij je toen er met bosjes moskeeen in de brand werden gestoken.
quote:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:44 schreef gelly het volgende:
je een reactie kan verwachten
Hoe moet ik 'kan verwachten' dan interpreteren?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:02 schreef gelly het volgende:
En dat staat gelijk aan begrip tonen voor een bedreiging ?
Ik begrijp het ja, dat is iets anders dan ergens begrip voor opbrengen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe moet ik 'kan verwachten' dan interpreteren?
Je vind het blijkbaar heel logisch dat het gebeurt. je begrijpt het dus.
Ik begreep het wel, malloten genoeg in dit land, maar ik had er geen begrip voor. Dat iit andere Fok! users die het bijna toejuichden.quote:M<aar dat er na de moord op van Gogh een paar brakke schooltjes in de fik gestoiken werden begrepe je niet. Dat was overtrokken en slachtoffer mentaliteit.
Dat is een ERG kleine nuance hoorquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik begrijp het ja, dat is iets anders dan ergens begrip voor opbrengen.
Nee je begreep het niet. Sterker nog, dat werd met een vuriger pleidooi door je bestreden dan dit soort bedreigingen, welke inderdaad door je gebagitaliseerd worden 'Wie kaatst kan de bal verwachten'quote:Ik begreep het wel, malloten genoeg in dit land, maar ik had er geen begrip voor. Dat iit andere Fok! users die het bijna toejuichden.
Nou ja, als jij dat zo wilt lezen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee je begreep het niet. Sterker nog, dat werd met een vuriger pleidooi door je bestreden dan dit soort bedreigingen, welke inderdaad door je gebagitaliseerd worden 'Wie kaatst kan de bal verwachten'
Maar wel een ERG belangrijke. Jij BEGRIJPT denk ik ook wel dat een Feyenoordsupporter in het F-side vak beter niet kan juichen, dat je tegen de lokale uitsmijter beter niet kan zeggen die ie een kutkop heeft. Daarmee heb je toch nog geen BEGRIP voor de eventuele klappen ?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is een ERG kleine nuance hoor
[..]
Het is anders te interpreteren. Hij zegt niets anders dan:"Gezien de huidige ontwikkelingen kun je "wat" verwachten bij dit soort provocaties, echter keur ik het niet goed." Het is maar wat je wilt lezen, als Gelly zijn post vervolgens uitlegt en jij nog steeds het tegenovergestelde over zijn post zegt weet ik wel waar de kink in de kabel zit, en dat is niet bij Gelly.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Was het maar anders te interpreteren.
Al deze nieuwtjes, of het nu Knorretje, ijsjes van Burger King, tekeningetjes van Mohammed, of ook serieuze zaken zijn zoals de moord op Theo en de bedreigingen richting Ayaan. Allemaal komen ze op hetzelfde neer. Moslims die proberen grenzen op te leggen wat wel en niet gezegd mag worden. En vervolgens maak jij van intimidatie ''eigen verantwoordelijkheid''. Dat is voorzichtig geformuleerd niet erg behulpzaam bij het verdedigen van onze vrije samenleving.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, maar dat is ook wel duidelijk. Neemt niet weg dat je ook een stuk eigen verantwoordelijkheid hebt vind ik. In een ideale wereld kun je alles doen en laten wat je wilt, maar dit is geen ideale wereld.
Het probleem is zeker breder. Onlangs waren er in Engeland relletjes door Sikhs die moeite hadden met een of ander toneelstukje. Vergelijkbaar met Aïsha in Nederland ( Elatik) Toneelstuk werd afgelast. Dat is schandalig. Moslims zijn nu eenmaal het fanatiekst als het om intolerantie ten opzichte van critici gaat. De islamitische wereld heeft een lange treurige traditie wat dit betreft.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Het probleem dat ik een beetje ermee heb is dat er wordt gedaan alsof alleen moslims een kort lontje hebben en een mening die ze niet aanstaat retour afzender sturen met een bedreiging. Het lijkt normaal te zijn, of je nou voetbaltrainer of columnist bent. Links of rechts.
Was het maar waar. Een van de beroemste islamitische denkers was Averroes. Zijn naam duikt altijd op als het weer fabeltjeskrant-tijd is wat betreft de islam. Vervlogens ''vergeet'' men te vermelden dat Averroes moslims veroordeelde voor de miserabele positie van de vrouw en het onvermogen van moslims om ''buiten de islam te weten'', én dat Averroes zijn laatste jaren in gevangenschap verbracht en dat na zijn dood het merendeel van zijn werken vernietigd zijn. En dat alles in de 12e eeuw in Cordoba en omgeving.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is echt pertinente flauwekul. Ze zijn vaker doelwit van kritiek, of wat er voor door moet gaan, en de reacties worden breder uitgemeten in de media.
Theo van Gogh?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:16 schreef Godslasteraar het volgende:
Al deze nieuwtjes, of het nu Knorretje, ijsjes van Burger King, tekeningetjes van Mohammed, of ook serieuze zaken zijn zoals de moord op Theo en de bedreigingen richting Ayaan.
Akkersloot, deze grenzen vallen hoogstens onder de noemer fatsoensnormen, niet meer niet minder.quote:Moslims die proberen grenzen op te leggen wat wel en niet gezegd mag worden.
Zo van, geitenneuker?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Theo van Gogh?
[..]
Akkersloot, deze grenzen vallen hoogstens onder de noemer fatsoensnormen, niet meer niet minder.²
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is anders te interpreteren. Hij zegt niets anders dan:"Gezien de huidige ontwikkelingen kun je "wat" verwachten bij dit soort provocaties, echter keur ik het niet goed." Het is maar wat je wilt lezen, als Gelly zijn post vervolgens uitlegt en jij nog steeds het tegenovergestelde over zijn post zegt weet ik wel waar de kink in de kabel zit, en dat is niet bij Gelly.²
quote:
En laat me raden, moslims gaan bepalen wat die fatsoensnormen zijn zeker?quote:deze grenzen vallen hoogstens onder de noemer fatsoensnormen, niet meer niet minder.²
Vergeet het maar.quote:Now, the invention of the scientific method is, I’m sure we’ll all agree, the most powerful intellectual idea, the most powerful framework for thinking and investigating and understanding and challenging the world around us that there is, and it rests on the premise that any idea is there to be attacked. If it withstands the attack then it lives to fight another day and if it doesn’t withstand the attack then down it goes. Religion doesn’t seem to work like that. It has certain ideas at the heart of it which we call sacred or holy or whatever. What it means is, “Here is an idea or a notion that you’re not allowed to say anything bad about; you’re just not. Why not? — because you’re not!” If somebody votes for a party that you don’t agree with, you’re free to argue about it as much as you like; everybody will have an argument but nobody feels aggrieved by it. If somebody thinks taxes should go up or down you are free to have an argument about it. But on the other hand if somebody says “I mustn’t move a light switch on a Saturday,” you say, “I respect that.”
The odd thing is, even as I am saying that I am thinking “Is there an Orthodox Jew here who is going to be offended by the fact that I just said that?” But I wouldn’t have thought, “Maybe there’s somebody from the left wing or somebody from the right wing or somebody who subscribes to this view or the other in economics,” when I was making the other points. I just think, “Fine, we have different opinions.” But, the moment I say something that has something to do with somebody’s (I’m going to stick my neck out here and say irrational) beliefs, then we all become terribly protective and terribly defensive and say “No, we don’t attack that; that’s an irrational belief but no, we respect it.”
Why should it be that it’s perfectly legitimate to support the Labour party or the Conservative party, Republicans or Democrats, this model of economics versus that, Macintosh instead of Windows — but to have an opinion about how the Universe began, about who created the Universe... no, that’s holy? What does that mean? Why do we ring-fence that for any other reason other than that we’ve just got used to doing so? There’s no other reason at all, it’s just one of those things that crept into being, and once that loop gets going it’s very, very powerful. So, we are used to not challenging religious ideas but it’s very interesting how much of a furore Richard creates when he does it! Everybody gets absolutely frantic about it because you’re not allowed to say these things. Yet when you look at it rationally there is no reason why those ideas shouldn’t be as open to debate as any other, except that we have agreed somehow between us that they shouldn’t be. ..
http://www.biota.org/people/douglasadams/index.html
Je stelt een vraag aan me, zo ongeloofwaardig ben ik dus blijkbaar niet, maar dat terzijde. Je vraag is niet echt duidelijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]BSB welke wat zegt over suggestieve reacties.
Jij bent ondertussen zo ongeloofwaardig dat ik alleen nog maar om je kan lachen, ouwe jihad strijder van me
Ja, maar jij BEGRIJPT niet dat wanneer een deze feyenoord support een marokaan is hij OOK de tering wordt geslagen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar wel een ERG belangrijke. Jij BEGRIJPT denk ik ook wel dat een Feyenoordsupporter in het F-side vak beter niet kan juichen, dat je tegen de lokale uitsmijter beter niet kan zeggen die ie een kutkop heeft. Daarmee heb je toch nog geen BEGRIP voor de eventuele klappen ?
Eh nee hoorquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je stelt een vraag aan me, zo ongeloofwaardig ben ik dus blijkbaar niet, maar dat terzijde.
Het was ook geen vraag. Maar in je getroll mis je wel eens watquote:Je vraag is niet echt duidelijk.²
Sikhs zijn geen Moslimsquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het probleem is zeker breder. Onlangs waren er in Engeland relletjes door Sikhs die moeite hadden met een of ander toneelstukje. Vergelijkbaar met Aïsha in Nederland ( Elatik) Toneelstuk werd afgelast. Dat is schandalig. Moslims zijn nu eenmaal het fanatiekst als het om intolerantie ten opzichte van critici gaat. De islamitische wereld heeft een lange treurige traditie wat dit betreft.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar jij BEGRIJPT niet dat wanneer een deze feyenoord support een marokaan is hij OOK de tering wordt geslagen.
In dit geval is je eerste reactie SCHANDALIG in plaats van 'tja... kan je verwachten'
En DAT maakt je een hypocriet ergelijk en bovenal dom stuk vreten.
Je kunt zeggen wat je wilt over Swetsenegger, maar een troll is hij niet hoor.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Het was ook geen vraag. Maar in je getroll mis je wel eens wat
Moet ik het in Jip en Jannekes voor je uitspellen?quote:
Wijs mijn vraag dan even aan BSB. Of ben je ondertussen OOK tot de conclusie gekomen dat je deze keer er volkomen naast zit doordat je zo aan het zuigen, polariseren en trollen ben dat je even je aandacht er niet bij had?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wilt over Swetsenegger, maar een troll is hij niet hoor.²
Dat zijn jouw woorden, dat zei ik net ook al. Als een E-Moumni iets over homo's zegt snap ik ook dat ie bedreigd wordt. Ik vraag me dan ook af wie de triangeljosti van ons 2 is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Moet ik het in Jip en Jannekes voor je uitspellen?
Indien een islamiet op enigerlei wijze onheus bejegend wordt door westerlingen is je eerste reactie 'SCHANDALIG'
Indien een westerling op enigerlei wijze onheus bejegend wordt door een islamiet is je eerste reactie 'Wel te begrijpen, maar ik keur het uiteraard niet goed'.
Tja, de vraagteken smiley gaf me toch het idee dat je het niet helemaal begrepen had.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden, dat zei ik net ook al.
Tja IK plaats geenquote:Ik vraag me dan ook af wie de triangeljosti van ons 2 is.
Ik snap deze trieste vergelijkingen nooit. En eigenlijk had ik jou hoger ingeschat, maar da's mijn fout.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, een spotprentje in de krant mag niet meer... foei, misschien stoort iemand zich eraan. Een onnodige provocatie.
Amerikaanse vlaggen verbranden en protesten tegen israel daarintegen zijn natuurlijk NIET provocerend
Volgens mij zijn we het gewoon eens hoor. Lees het nog eens rustig over.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:49 schreef D1 het volgende:
[..]
Ik snap deze trieste vergelijkingen nooit. En eigenlijk had ik jou hoger ingeschat, maar da's mijn fout.
"Maar zij doen ook stoute dingen..."
Kijk als je op het zelfde niveau wilt zitten als die randdebielen die vlaggen verbranden, waar zeik je dan over???
Je bergijpt het echt niet he?quote:
Volgens mij ook, maar ik vind die laatste zin dan zo frappant. Want dat is juist een dooddoener die ik persoonlijk net zo verachtelijk vind als het gejank van discriminatie van de moslim kant.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het gewoon eens hoor. Lees het nog eens rustig over.
En verder zou het me aan mijn aars roesten hoe je mij inschat.
En wie definieert wanneer iemand beledigd is? Om Salman Rushdie te citeren:quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:34 schreef D1 het volgende:
[..]
Sikhs zijn geen Moslims(en in Engeland een Sikh moslim noemen staat garant for een fikse afranseling). Laten we een aantal dingen strikt gescheiden houden. Als je willens en wetens een bepaalde bevolkingsgroep beledigt om daarmee de vrijheid van meningsuiting te bewijzen dan weet je dat je een reactie krijgt, dat is de hele intentie van dit gedoe.
Voor meer dan 80% van de wereldbevoling is het afbeelden va Mohammed, of wie of wat dan ook, géén zonde. Moslims hebben niet het recht anderen hun eigen wanen op te leggen.quote:Alleen daar komen we op het probleem. Het afbeelden van de Profeet Mohammed is een zonde, vandaar dat een hoop moslims en moslim organisaties fel reageren. Alleen dat felle reageren betekend niet dat zij dezelfde mensen zijn die geweld willen gebruiken tegen de initiatoren van deze farce. Ik ben zelf ook Islamitisch, maar ik wordt niet warm of koud van dergelijke provocaties. Ik kan me wel voorstellen andere Islamieten hier meer moeite mee hebben en dus hiertegen protesteren.
Of je met geweld de wet overtreed is niet relevant. Met geweld overtreed je de meest bassale fatsoensnormen, dáár gaat het om.quote:Waar ik geen begrip voor heb is voor het gebruiken van geweld, omdat je daarmee de wet overtreed.
Zoals jij het formuleert kun je niet anders concluderen dat moslims geen deel wensen uit te maken van de samenleving waarheen ze geëmigreerd zijn. Die ''wetten'' zijn gebaseerd op waarden en normen die het voortvloeisel zijn van eeuwen en eeuwen inzet van moedige mensen. Moslims maken zich die waarden eigen of ze zullen geen deel uitmaken van de samenleving. Een moslim zal zich niet moeten aanpassen, hij zal de waarden moeten accepteren. Aanpassen is iets tijdelijks, iets voorwaardelijks, dan moet je niet klagen dat je niet geaccepteerd wordt.quote:En dat is een aspect binnen de Islam wat vaak wordt vergeten. Het feit dat je je als Moslim moet aanpassen aan de wetten van het land waarin je leeft.
Vertel mij watquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |