Waarom?quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:12 schreef fr.oosje het volgende:
Ik vidt dat dus ronduit lelijk die huid zo door dat roodfilter
Nounou, je mag best zeggen dat je het niet mooi vindt hoor. Jij houdt meer van alle huidstructuren (of imperfecties) kunnen zien? Prima, dat is bij sommige portretten ook heel mooi, maar bij andere portretten kan het weer mooi zijn wanneer je een mooi glad huidje kan creeren toch?quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:18 schreef fr.oosje het volgende:
Waarom? omdat ik het niet mooi vind? wat moet ik daar aan uitleggen? Tis mijn stijl niet. Ik heb alweer spijt dat ik wat gezegd heb en zal verder weer mijn commentaar voor mij houden
daar moet ik me ook eens in verdiepen, ik gebruik nooit de channelmixer. Tutje ergens?quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:18 schreef Gizz het volgende:
Roodfilter zet je bij digitaal natuurlijk niet meer op je camera. Dat doe je effect boots je achteraf na met de channelmixer. Mijn laatste portret in dit topic is vooral het groene en blauwe kanaal, zodat je alle sproetjes en onregelmatigheden goed ziet.
Een mooi glad huidjes kan best mooi zijn. echter niet op deze mannier, kan je veel beter in PS doen, dan kun je nml veel selectiever te werk gaan. Hier is de huid bijna doorzichtig. Niet mooi dusquote:Op dinsdag 22 november 2005 16:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Nounou, je mag best zeggen dat je het niet mooi vindt hoor. Jij houdt meer van alle huidstructuren (of imperfecties) kunnen zien? Prima, dat is bij sommige portretten ook heel mooi, maar bij andere portretten kan het weer mooi zijn wanneer je een mooi glad huidje kan creeren toch?
Ik heb bij die flitslampen een aantal verschillende kleurfilters, werken die op dezelfde manier? Re heeft het al een beetje uitgelegd dat je bijvoorbeeld groen kan gebruiken om een groen gloed op de achtergrond ofzo te maken, maar die rode? Doet die hetzelfde als een roodfilter op je camera?quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:43 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Een mooi glad huidjes kan best mooi zijn. echter niet op deze mannier, kan je veel beter in PS doen, dan kun je nml veel selectiever te werk gaan. Hier is de huid bijna doorzichtig. Niet mooi dus
ja dat is een mening, geen feit natuurlijkquote:Op dinsdag 22 november 2005 16:43 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Een mooi glad huidjes kan best mooi zijn. echter niet op deze mannier, kan je veel beter in PS doen, dan kun je nml veel selectiever te werk gaan. Hier is de huid bijna doorzichtig. Niet mooi dus
Filters voor flitsers zijn meestal om je flitslicht qua kleurtemperatuur te laten overeenkomen met het omgevingslicht.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:54 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik heb bij die flitslampen een aantal verschillende kleurfilters, werken die op dezelfde manier? Re heeft het al een beetje uitgelegd dat je bijvoorbeeld groen kan gebruiken om een groen gloed op de achtergrond ofzo te maken, maar die rode? Doet die hetzelfde als een roodfilter op je camera?
Niet zo bescheiden, Olio. Er zullen er vele zijn die niet hetzelfde resultaat uit wel dezelfde jongedame halen. Los van wat al gezegd is, vind ik de korrel in deze foto heel lekker passen.quote:
het effect is enorm leuk maarrrrr....quote:
Beetje late reaktie, maar godallemachtig!quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:17 schreef Olio het volgende:
[..]
Crop van een sproetenkoppie:
[afbeelding]
Vond ik ook een nadeel van die foto. Hier eentje met mond:quote:Op woensdag 30 november 2005 10:35 schreef Puckzzz het volgende:
1
2 jammer van haar mond die niet zichtbaar is
Plek zat, het is een crop van een portretstand full bodyquote:Op woensdag 30 november 2005 11:24 schreef Olio het volgende:
Leuk model!
Bij die eerste, heb je nog ruimte om te croppen? Portretstand zou het hier goed doen,
ja, ik ook wel, en die laatste is dan weer wat ontspannener. Kwestie van smaak ook wel.quote:en ik zie wat mooie onscherpte in heur haar, maar moeilijk te zien of haar gezicht scherp genoeg is. Vind de blik in 2 eigenlijk spannender dan in die laatste.
mmm ja, laat ik het zo zeggen. Ik heb weer een hoop geleerd over belichtingquote:De buitenfoto's zien er allemaal wat scherper uit, kan dat kloppen?
Dit vind ik de mooiste plaat Vlieg. Lekkere blik!quote:Op woensdag 30 november 2005 10:51 schreef Vliegvrager het volgende:
Vond ik ook een nadeel van die foto. Hier eentje met mond:
[afbeelding]
Stond deze er al?? Kan bijna niet, want zo'n mooi koppie mis ik niet snelquote:Op maandag 28 november 2005 19:09 schreef Olio het volgende:
Edit: als foto's veranderd worden om het geloofwaardig te houden![]()
Sproetensmoeltje dan nog maar, voor de liefhebbers:
[afbeelding]
Die foto met die muts ben ik wel beneiuwd naar, dat lijkt me echt zo'n Fishermans Friend fotoquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:31 schreef Ymke het volgende:
Ik heb bij de fotos bewust gekozen voor donkere kleding en een donkere achtergrond , bij foto 1 is dat niet zo mooi geworden bij foto 2 vind ik het wel ok. Ik heb de man op foto 1 ook nog met een donkere muts , was oefenen met licht enzo.
De donshaartjes , tja jammer , ik weet niet of ik dat nog ga wegsoepen , tis een spontaan portretje geweest en verder doe ik er niks mee.
Ik blijf oefenen
bedankt voor de commentaren
Daar lijkt die wel wat op jahquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:37 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Die foto met die muts ben ik wel beneiuwd naar, dat lijkt me echt zo'n Fishermans Friend foto
ik vind jou maar vaagquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:16 schreef N.icka het volgende:
edit
ringflitser gebruikt ?quote:Op maandag 21 november 2005 19:58 schreef Gizz het volgende:
[afbeelding]
klikbaar Maar even een linkje naar de grotere versie, want replique maakt anders een ranzige blauwe rand om de foto..
Roept u maar
geeft bij veel stoerdere fotos een lekker ruig uiterlijk , vind het vaak mooiere fotos om naar te kijken dan super gladhuidjequote:Op dinsdag 13 december 2005 10:55 schreef Puckzzz het volgende:
Mijn vriend heeft ook zo'n ruige kop, vooral als hij zich niet geschoren heeft. Ik vind dat zo mooi altijd
opzich is het een goede foto , licht is aan de lange kant geplaats waardoor je net schaduwverloop krijgt aan de linkerkant (voor de kijkers) , je kan nog zeggen licht is nog iets te hard geweest, maar op de lichtste plek is nog doortekening te zienquote:Op woensdag 16 november 2005 17:58 schreef Gizz het volgende:
[afbeelding]
Zit verder geen gedachte achter, moest gewoon een portretfoto namaken om te leren hoe je bepaalde dingen voor elkaar krijgt in de studio.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:37 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Die foto met die muts ben ik wel beneiuwd naar, dat lijkt me echt zo'n Fishermans Friend foto
De toning zou wat sterker mogen bij de tweede, maar op de een of andere manier vind ik dat toch wel de fraaistequote:Op dinsdag 13 december 2005 15:37 schreef Ymke het volgende:
Dank je , grappig is dat toch , dat vind ik dus juist de minste
Ik vind het absoluut de beste van de tweequote:Op dinsdag 13 december 2005 15:37 schreef Ymke het volgende:
Dank je , grappig is dat toch , dat vind ik dus juist de minste
ahhhhhhhhhhhhhh het kwartje valt , nu snap ik wat jij en froosje bedoelen als ze het over een platte foto hebben , het duurt ff maar het dringt langzaam door hierquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:32 schreef Olio het volgende:
Leuk Ymke!
Bij de eerste muts foto lijkt het alsof het gezicht geknipt is, als je lang genoeg kijkt. Vind hier de blik wel het best.
De sepia foto heeft een raar frutseltje links van zijn neus, wat doorloopt naar de wang.
Van de kinderfoto's vind ik de 2e het mooist, maar mis ik inderdaad wat onscherpte,wat de foto wat plat maakt Dat was dus die andere![]()
Nou ben jij weer
Nieuw, weer eens dichtbij:
[afbeelding]
Ze heeft een hele sterke overbite, vandaar dat haar mond zo vreemd staat, die is niet anders. Ogen iets lichter kan ik proberen, ik heb er verder weinig aan gedaan als omgezet van RAW naar jpg.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:54 schreef Olio het volgende:
Staat ze op het punt te gaan lachen pea4fun? Grappig die mond zo.
Misschien een idee om bij zulke ogen deze iets lichter te maken, zodat ze er meer uitspringen. Oortje rechts vind ik zonde, maar kan bij een snel portretje natuurlijk. Leuk koppie.
Hij lijkt idd net niet helemaal scherp, misschien dat wat unsharp mask nog helpt. Het oor komt omdat het gewoon een point en shoot foto was, niet echt doordacht verder, maar vond hem wel grappig geworden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:59 schreef Ymke het volgende:
Pea ik mis wat scherpte en de ogen vind ik wat dof , jammer van dat oor rechts dat er net niet helemaal opstaat
Um... het hoofd staat er niet helemaal opquote:
Hmm... maar wat ik zeg is geen wetmatigheid. Het is niet meer of minder dan mijn mening. Het is heel eenvoudig: als jij dit een mooie foto vind, dan heb jij helemaal gelijk. Als je alles op artistieke vrijheid gooit, dan bestaat er geen 'goed' of 'fout'.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:55 schreef ide het volgende:
Ja ik ben niet blind maar vond hem toch wel aardig, maar was Gimmick zegt bijvoorbeeld dat wist ik allemaal niet. Die rare achtergrond is btw mijn kamermuur.
ide,quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:02 schreef ide het volgende:
Conclusie, ik heb de foto dus te enthousiast gecropt volgens jullie. Ik heb een simpele digitale camera (nikon 2200) maar ik ga wel eens aan de slag met dat indirecte geflits, misschien kan ik wel een spiegeltje onder een hoek van 45 graden voor de flits houden om het meer indirect te maken. Iig bedankt voor de tips!
Beetje uit een sci-fi serie lijkt wel. Al vind ik de foto iets te licht daarvoor, van mij zou hij wat donkerder mogen, vooral de achtergrondquote:
oi dat ligt nu wel aan de fotograaf en niet aan het model hahaquote:Op donderdag 29 december 2005 00:07 schreef PdeHoog het volgende:Ze staat wel heel erg in het midden he
was dat voor opmerking?quote:Op donderdag 29 december 2005 00:07 schreef PdeHoog het volgende:Ze staat wel heel erg in het midden he
Nou kan ik een heel verhaal over de regel van de derden en zo gaan houden, maar ergens zegt mij iets dat je dat geneuzel wel kentquote:
dat ken ik ook. maar als ik door mijn lens kijk en ik hou die regel aan bij een egale achtergrond dan heb je zo'n gapend gat.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou kan ik een heel verhaal over de regel van de derden en zo gaan houden, maar ergens zegt mij iets dat je dat geneuzel wel kent
neee ruis kan kloppenquote:Op donderdag 29 december 2005 00:36 schreef Xilantof het volgende:
Ik zie wel wat ruis? of is 't een lage .jpg kwaliteit perongelijk?
verder had ik haar gezicht/ogen misschien iets helderder belicht willen zien. Houding en compo vind ik prima in deze shot.
ja sorry schat maar bij 15 graden celcius neem ik altijd kleur smurf aanquote:Op donderdag 29 december 2005 00:41 schreef blackbully het volgende:
[..]
neee ruis kan kloppen
had op JPG geschoten.
maar ehhhh model was beetje Blauw. dus moest iets meer bewerken als wat goed is voor foto. vandaar.
en aangezien ik lui ben heb ik er niet meer dan 3 minuten aan besteed. dus zou beter kunnen maar geen zin in gehad![]()
15 graden, en toch poseren.... als dat geen liefde isquote:Op donderdag 29 december 2005 01:02 schreef prupke het volgende:
[..]
ja sorry schat maar bij 15 graden celcius neem ik altijd kleur smurf aansowwie)
quote:Op donderdag 29 december 2005 01:04 schreef RonaldV het volgende:
[..]
15 graden, en toch poseren.... als dat geen liefde is
Hmmm...Sub is er niet en gelijk grijpt iedereen zijn kansquote:Op donderdag 29 december 2005 01:11 schreef prupke het volgende:
[..]
echte liefde roest niet . ik wel
ok we gaan nu ff sjowsjetten
![]()
Olio, bedankt voor de tip. Was erg jammer dat we die dag welgeteld een uur zon hadden, voor de rest regen en bewolkt. Maar zal zal er zeker (op een zonnige dag) aan werken. Thanksquote:Op zondag 26 februari 2006 15:36 schreef Olio het volgende:
Angela de uitsnede is prima, scherpte is niet optimaal. Als je overdag foto's neemt is het misschien beter te wachten op wat mooi avondlicht, om doortekening in de ogen te krijgen. Ze zijn hier wat donker.
Re ik mis wat, moeilijk uit leggen. De foto is fijn scherp enzo, maar echt spannend vind ik het niet. Maar voor de ouders zal het een prima foto zijn waarschijnlijk.
Mooi!quote:Op woensdag 1 maart 2006 07:57 schreef Puckzzz het volgende:
[afbeelding]
Jimi terwijl hij met de Playstation aan het spelen is. Opperste concentratie dus. Ik heb gebruik gemaakt van het invallende zonlicht tussen de lamellen door.
ja klopt, maar hij had zijn hoofd al een beetje meer naar het raam gedraaid voor mij. Nog meer en hij zou het tv scherm niet meer goed kunnen zienquote:Op woensdag 1 maart 2006 08:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Mooi!misschien had er iets meer licht op 't rechter deel mogen vallen. Maar zo is ook netjes.
hele mooie fotoquote:
ben een ster in resizen. heb nog wel meer foto's waar dat erg duidelijk op tezien vald.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:01 schreef lostminds het volgende:
[..]
hele mooie foto![]()
wilde eerst zeggen dat ik de grain niet zo mooi vind maar de grote foto heeft het niet dus het zal het resizen wel zijn of de compressie
ik haat resizen!! (moppersmurf)quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:01 schreef lostminds het volgende:
[..]
hele mooie foto![]()
wilde eerst zeggen dat ik de grain niet zo mooi vind maar de grote foto heeft het niet dus het zal het resizen wel zijn of de compressie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |