quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:41 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Fraai hoor. Prettige compo, hele mooie belichting. Die zou ik nou graag eens in kleur zien.
Als we maar lol hebbenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:51 schreef blackbully het volgende:
het is nog even puzelen wat er aan belichting en kleuren leuk uitpakken met deze lens maar het is weer eens iets anders. dat vond ik er vooral leuk aan.
(ziet er alleen wel erg zielig uit op de body. )
Gewoon meenemenquote:Op zondag 30 oktober 2005 00:17 schreef blackbully het volgende:
ik heb het gevoel dat als er een portret meet is en ik deze lens mee neem iedereen me uit gaat lachenen het is zo'n leuk speeltje)
yups! zal je vandaag even terugmailenquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:39 schreef snopprinses het volgende:
jah maar andere foto's hebben weer compleet andere kleurstellingen, was ook niet de bedoeling om het dezelfde te geven
En fijn dat je die sfeer eruit haalt, want dat was mn bedoeling ^^
had je mn mail nog gekregen btw?
Uit je nieuwe studio? De eerste is prima, hoewel ik m zelf iets donkerder gehouden zou hebben. De tweede vind ik wat te direct geflitst, reflecties op de huid te dominant.quote:Op zondag 6 november 2005 18:32 schreef Re het volgende:
fftje dan maar omhoog kicken, even belichting testen
[afbeelding]
[afbeelding]
de eerste is fijn belicht, toch krijg ik elke keer de neiging om dat plukje haar weg te vegen, als dat er niet had gezeten had je de mooie lijn van haar wenkbrauwen goed kunnen zien (die is heel mooi namelijkquote:Op zondag 6 november 2005 18:32 schreef Re het volgende:
fftje dan maar omhoog kicken, even belichting testen
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de krappe uitsnede aan de zijkant vind ik het iets teveel ruimte boven z'n hoofd. Je kan met die 70mm iets verder weg gaan en je diafragme een stuk meer open zetten zodat de achtergrond onscherp wordt.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:55 schreef deepart het volgende:
http://www.deepart.nl/displayimage.php?pos=-42
Een kabouter plop
ja...quote:Op woensdag 9 november 2005 23:09 schreef Olio het volgende:
Dank je Xilantof, was er zelf ook wel blij mee.
Maar wat bedoel je met de toning? De lichte sepia tint?
Het lijken mij wat sproetjes ofzo...quote:Op donderdag 10 november 2005 09:49 schreef Vliegvrager het volgende:
Blik, compo en belichting zijn heel erg fraai. Petje af. Maar iets stoort me in de huidstructuur. Dat is niet de huidstructuur van die juffrouw hoop ik. Is het een PS-effectje? Of een hele grove korrel? Of is ie alleen wat ongelukkig geresized?
Hoe kun je dat nou het best oplossen? De flitser gewoon een andere kant opdraaien?quote:Op maandag 7 november 2005 09:18 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
De tweede vind ik wat te direct geflitst, reflecties op de huid te dominant.
Er zijn twee opties: de ene is inderdaad de flitser wegdraaien en het licht reflecteren (bouncen) via een muur of plafond oid. De tweede is er iets voor houden wat wel licht doorlaat, maar het wat difuser maakt.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:29 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou het best oplossen? De flitser gewoon een andere kant opdraaien?
Dankje.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:19 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Er zijn twee opties: de ene is inderdaad de flitser wegdraaien en het licht reflecteren (bouncen) via een muur of plafond oid. De tweede is er iets voor houden wat wel licht doorlaat, maar het wat difuser maakt.
hier vind je daar een heel aardig stukje over.
dat ligt niet aan het digitale, maar aan de nabewerking die tegenwoordig zo in zwang is.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:05 schreef Olio het volgende:
. Ik stoor me bij digitale fotografie trouwens altijd aan de gladde huidjes, kom ik in het echt bijna nooit tegen.
Ja, ze heeftquote:Ter verduidelijking, nog eentje van deze jongedame (die mij zei dat ze niet plakte):
[afbeelding]
Sproetjes dus.
Digitaal geeft toch meestal wat gladdere foto's, om het zo maar te zeggen, ook onbewerkt. Bedoel ik verder niet negatief, maar film heeft een 'andere' look.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:21 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
dat ligt niet aan het digitale, maar aan de nabewerking die tegenwoordig zo in zwang is.
[..]
Ja, ze heeftsproetjes
, maar dat is niet wat mij stoorde aan de vorige plaat. Het zal het resizen wel zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |