abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31762455
Met scheinheilig bedoel ik dat we braaf alles pikken terwijl de overgrote meerderheid het niet eens is met de overheid. Zie de Fransen die massaal gaan staken wanneer de overheid iets voorstelt waar de meesten het niet mee eens zijn. Het hele land ligt dan plat. De Belgen ook trouwens. Waarom wij niet?? Voor mij is dat scheinheiligheid. Op internetfora een grote mond tegen de overheid, maar in reallife dok je je helemaal blut aan alles waar je het niet mee eens bent.

We hebben de duurste benzine, de zorg is niet meer te betalen, energie is bijna duurder dan goud et. etc.

Of we moeten niet meer zo zeuren en ermee leren leven, of we pakken het aan zoals de Fransen het doen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:34:07 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31762606
Alsof staken zo gunstig is voor de economie.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_31762702
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:34 schreef Dagonet het volgende:
Alsof staken zo gunstig is voor de economie.
Alsof blut zijn gunstig is voor de economie.
pi_31762780
Net of in Den Haag een banenmachine staat .
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:43:14 #5
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31762814
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:28 schreef Ylias het volgende:

Met scheinheilig bedoel ik dat we braaf alles pikken terwijl de overgrote meerderheid het niet eens is met de overheid. Zie de Fransen die massaal gaan staken wanneer de overheid iets voorstelt waar de meesten het niet mee eens zijn. Het hele land ligt dan plat. De Belgen ook trouwens. Waarom wij niet?? Voor mij is dat scheinheiligheid. Op internetfora een grote mond tegen de overheid, maar in reallife dok je je helemaal blut aan alles waar je het niet mee eens bent.

We hebben de duurste benzine, de zorg is niet meer te betalen, energie is bijna duurder dan goud et. etc.

Of we moeten niet meer zo zeuren en ermee leren leven, of we pakken het aan zoals de Fransen het doen.
Overgrote meerderheid of buitensporig herrie producerende minderheid?
Say your prayers
pi_31762823
Poldermodel.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:43:41 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_31762824
Net alsof dat zin heeft. Daar trekken ze zich écht niks van aan.
We kunnen moeilijk een revolutie beginnen toch ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_31763085
In Frankrijk lijken ze niets anders te doen dan staken. Kijk voor de rest even naar de staat van dat land.

Nee dan is het in Nederland nog redelijk positief.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:59:51 #9
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31763176
Ach, als ik Fransoos zou zijn zou ik ook rare bokkesprongen uithalen.
Say your prayers
pi_31763212
Wat hebben we te klagen dan?
pi_31763913
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:59 schreef Sickie het volgende:
Ach, als ik Fransoos zou zijn zou ik ook rare bokkesprongen uithalen.
cut the crap over fransen, dit is een serieus topic.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:06:56 #12
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31772751
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:30 schreef Prego het volgende:

[..]

cut the crap over fransen, dit is een serieus topic.
Ja erg serieus.....
Say your prayers
pi_31772788
Fransen hebben tenminste nog een stukje cultuur om te verdedigen...
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:42:10 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31774695
Zullen we van de TT even 'schijnheilig' maken, dan? 'scheinheilig' is duits en betekent 'railsheilig'
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31775946
Zie je op het NOS Journaal zo'n allochtone Belg van een jaar of 30 staken omdat hij door het brugpensioen acht jaar langer moet werken... .

Kijk als je 55 bent, kan ik snappen dat je gaat staken als vervroegd pensioen weggedaan wordt. Maar als je 30 bent moet je echt niet denken dat je met al die bejaarden in de toekomst acht jaar eerder dan 65 kan stoppen met werken. Tegen die tijd mag je blij zijn als je gewoon op je 65ste mag stoppen .
pi_31776543
Ik heb niet zoveel te klagen over de overheid. Na een paar maanden China zie je hett allemaal een beetje anders.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:23:18 #17
133753 crazy-one
Enjoy the live still it can...
pi_31782860
een paar feiten op een rij waar deze regering voor gezorgt heeft.

1. Gezondheidszorg ( sociale instelling) - verplichte hoge niet te betalen premies voor de burger, salarissen direkteuren rond de 200 000 euro, lange wachttijden, winst ziekenhuizen in 2004 : 360 000 000 euro, artsen verplicht om oude AOW-ers goed te keuren al vinden ze toch geen baan.-
maar de burger betaald wel, aha, en hoo maar als je de ambulance nodig heb.....

2. Energie - ( social gemeenschaapgoed ) - prijzen rijzen voor de burger de pan uit, energie bedrijven verdubbellen winstuitkeringen aan aandeelhouders, belachlijk hoge salarissen toppers, budzet energiebedrijven voor reklame doeleinden verdubbeld - maar de burger betaald wel.

3. Openbaar vervoer ( sociaal gemeenschaapgoed) - stelselmatig ticket prijzen omhoog, minder service, loketten dicht, niet rendabel trace's dicht, topsalarissen hoog, winst NS 2004 boven 35 000 000 euro

4. snelwegen/filles ( sociaal gemeenschaapgoed ) - allen in NL periodieke belasting, alleen in NL zogenaamde BPM - en volgens de EU regels mag binnen de EU grenzen geen importheffing plaats vinden, daar is toch de EU voor ???, in 2009 kilometerheffing ??? kosten 1.5 milliard euro !!!!! dan heb ik zo iets van : stort dat bedrag naar openbaar vervoer dan kan de hele shit gratis gedurende 1 jaar functioneren. De fille probleem is dan gelijk opgelost en iedereen blij toch !! maar goed.

5. referendum ??? het is toch belachlijk dat maar een keer in de geschiedennis van NL volksradpleging plaats vond ! In de al zo oude demokratie als NL, ze willen het gewoon niet, ze hebben hun lesje gehad met de laatste referendum

6. Gekozen burgemeester ? nee, die plan moet ook afvallen want ze weten verdomd goed dat ze niet meer met de stoelletjes kunnen delen tussen zich zelf

7. Zalm heeft laats gezegd dat de burger maar niet meer op de overheid kan rekenen - hahaha, wat een bak, ik dacht dat de regering in dienst is van de volk en niet andersom.

8. Woningnood ??? kijkt niemand naar, probeer maar als starter een leuke huurwoning te vinden, Forget it. Je moet gelijk hypotheek gaan sluiten waar je 40 jaar aan vast zit, en ho maar als je onslagen word. Dan kun je op straat. Maar ze zeggen dat met de huizen markt goed gaat want de belachlijke prijzen nog aan het stijgen zijn - hahah, de vraag is voor wie is het goed ???? En als je je huis tussentijds wil verkopen moet je boetes betalen en overdrachtbelasting ??? wat is dat voor onzin !!!!!

9. Kosten studie ??? uitspraak minister... ik snap niet dat studenten geen lelningen wiilen sluiten...Onderwijs in Nl moet ook geld verdienen want de aandelen houder wachten op divident zou je zeggen

Zo zijn er veel meer zakken die echt schijf zitten, er ontbreek in Nederland een partij op dit moment die veel aandacht in de media krijgt, wat heel belangrijk is, en dit soort zakken naar boven brengt. Tja, Pin Furtuin maar die is gone...

Ik schijf vanuit visie van een gewone simpele gezin, werkent, er zijn veel meer die het veel moeilijker hebben. Daaroom geef ik groot gelijk aan menssen die voor dit soort zakken willen demonstreren. Wat nu gebeurt kan echt niet meer door de beugel. Overheid dient de burger te dienen en ervoor zorgen dat de sociale sektoren volledig in de hand van de staat blijven, dat is hun taak. Daaroom durven ze ook niet rechstreekse verkiezingen aan waar de man op zijn daden word afgerekent. Sociale sektoren naar mijn mening hoeffen hellemaal geen winst te maken. Daar betaalt de burger belasting voor om het als algemeen goed te gebruiken met zijn alle. Ik snap niet waar dan de belasting naar toe gaat als alles winst moet maken bij de overheid. Ze halen beter rendement dan de vrije sektor zo metteen. Sorry voor de foutjes its all i can .............

Power to the poeple !

[ Bericht 0% gewijzigd door crazy-one op 29-10-2005 22:44:45 ]
pi_31783332
Crazy one, de overheid heeft voor jou ook een studie betaald. Jammer om te zien dat je nooit naar Nederlands bent geweest
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:30:12 #19
133753 crazy-one
Enjoy the live still it can...
pi_31784701
dat hoort ook vind ik in een normale land, onderwijs, ook de hoge, gratis voor de mensen uit de laagste inkomens groepen. By the way, toen ik klaar was, had ik een schuld van 12 000 guldens, ik zeik niet, aleen ik vind dat sommige zaken toch wat schappelijker voor de bevolking geregeld zouden kunnen worden toch ?

greez
pi_31793244
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb niet zoveel te klagen over de overheid. Na een paar maanden China zie je hett allemaal een beetje anders.
Je moet niet gaan vergelijken met China waar meer dan 1 miljard mensen wonen, met een heel ander cultuur. Wij met maar 16 miljoen inwoners zijn nog meer gefixeerd op geld dan de chinezen. Maar dat de overheid aan de mensen gaat verdienen gaat te ver. Met de bezines is de overheid de boosdoener die zoveel belasting int. Zo maak je niet alleen de burger kapot, maar uiteindelijk ook de economie, want de economie draait om die burger. Een voorbeeld, onlangs werd het grijskenteken afgeschaft. Veel mensen die redelijk voordelig konden rijden (met deze dure benzines) kunnen dat niet meer, maar dat is niet eens het probleem. De Verkoop van de particuliere bestelbussen is totaal ingestort. Weer een paar bedrijven die kunnen sluiten. Waarom? Omdat de overheid meer "winst" wilde maken. Ik weet het niet meer.
pi_31797280
Ach Nederland is geen land van grote lange conflicten. Heeft zo z'n voor en nadelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31805274
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 00:25 schreef du_ke het volgende:
Ach Nederland is geen land van grote lange conflicten. Heeft zo z'n voor en nadelen.
Dat is juist het probleem. iedereen heeft iets te vertellen. Ieder onbenullig belangengroepje kan miljardenprojecten eindeloos redden omwille van een klein kut reptieltje. Om 2 gezinnen met geluidsoverlast, over vogeltjes die wel eens terecht zouden kunnen komen in die verwaarloosbare vierkante meters windturbine etc.

We kunnen geen keuzes maken, alles wordt tot in den treure geschikt, tot in den treure gemiddeld zodat iedereen een heel klein beetje blij is. Maar niemand echt gelukkig.

We schreeuwen om het hardst om "democratiue", de wil van het volk. De meerderheid regeert bla bla bla. Dat betekent dus ook als je een plan maakt, zeg betuwelijn, dat je je aan die plannen houdt. En niet eindeloos doorlult over onbenulligheden van de minderheid.
(Betuwelijn is EEN voorbeeld, voor of tegen laat ik achterwege)

We moeten knopen doorhakken. keuzes maken. Beleid met visie. D'r zijn een paar serieuze maatschappelijke problemen. betaalbare zorg, pensioenen, concurrentiepositie etc. Die dingen doen pijn, kost geld, kost zekereheid en wat dies meer zij. Maar we moeten ophouden met zeuren en keuzes maken en de gevolgen accepteren.
pi_31806084
Het komt gewoon omdat Nederlanders veel te volgzaam zijn. Daar zijn ze niet uniek in; veel noord-europeanen hebben er last van... Neem Polen en Tsjechen, die bereid zijn om 48 uur per week te werken. Gewoonweg gestoord vind ik, maar die gedachtengang is daar heel normaal. In Nederland is het minder extreem, maar ook hier zie je weinig protest.

Die "we kenneh er toch niks an verandereh"-mentaliteit breekt mensen gewoon op. De enigen die er wat aan hebben zijn werkgevers, die natuurlijk graag zien dat werknemers hun ogen sluiten en doen wat de werkgever hen vertelt.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:52:13 #24
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31806199
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:47 schreef retteketet het volgende:
Het komt gewoon omdat Nederlanders veel te volgzaam zijn. Daar zijn ze niet uniek in; veel noord-europeanen hebben er last van... Neem Polen en Tsjechen, die bereid zijn om 48 uur per week te werken. Gewoonweg gestoord vind ik, maar die gedachtengang is daar heel normaal. In Nederland is het minder extreem, maar ook hier zie je weinig protest.

Die "we kenneh er toch niks an verandereh"-mentaliteit breekt mensen gewoon op. De enigen die er wat aan hebben zijn werkgevers, die natuurlijk graag zien dat werknemers hun ogen sluiten en doen wat de werkgever hen vertelt.
Want niet werken heeft ons altijd ver vooruit geholpen
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_31847119
Eens kijken wat Shell te bieden heeft voor haar werknemers die daar werken, nu ze massaal gaan staken. Iedereen weet dat de kosten elk jaar stijgen, maar Shell kan niet ontkennen dat het dit jaar weer dikke winst maakte. Het zou niet meer dan eerlijk zijn als de werknemers ook van die winst profiteerden. Het lijkt Nederland wel, bezuinigen tewijl het goed gaat.
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:06:09 #26
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_31849088
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:52 schreef D1 het volgende:

[..]
Want niet werken heeft ons altijd ver vooruit geholpen
Ja, zo werken is ook een hele verbetering. Je komt thuis eind van de maand, pakt je loonstrookje: "Yesss! ik heb weer de helft van mijn loon af mogen dragen aan de overheid! Beter! En voor dat geld mag ik morgen weer extragratis in de file staan, 2 uur lang. Maar hey, dat is niet mijn tijd, dat is de baas zijn tijd."
Nog niet zo'n probleem dus. Je kruipt achter je pc om te gaan telebankieren, en werderom denk je: "Yessss! Ik heb weer flink voor de zorg betaald, want ik vind het in dit land zo fijn dat zodra ik naar de tandarts moet, en ik daar toch extra voor verzekerd ben, ik alsnog 500 euro weg kan leggen voor een kroon! Wil ik steunzolen, moet ik daar 130 euro voor betalen, hoewel ik daar extra voor verzekerd ben!"
Voor je uberhaubt in je auito stapt en wegrijdt bedenk je je al wat je al betaald hebt zonder gereden te hebben. Verzekering, wegenbelasting, klein beetje accijns maar op je brandstof. (En dat is gelukkig ook niet absurd veel! Gelukkig is de overheid zo wijs de accijnzen te verlagen omdat wij ons toch al scheel betalen aan andere belastingen)
Ach, dat je alsnog belasting moet betalen als je vreten gaat halen neem je maar voor lief want hey, dat is wat lager tarief!
Er zin altijd idioten die je vertellen dat je maar blij mag zijn met je baantje in Nederland, waar je jezelf kapot mag werken voor een mager kutloontje terwijl een stel teveel verdienende vette zwijnen in Den Haag alweer een nieuwe verkapte belasting innings vorm aan het bedenken zijn. Want ja: "Je had ook in China kunnen wonen, dan had je het pas slecht gehad..!"
Ben ik dan de enige die doorheeft dat wij straks in China werken? China dat zich niets aantrekt van milieuregeltjes waaraan alle industrieen moeten voldoen? Omdat wij hier niet doorhebben dat de rijken in dit land zichzelf nog verder verrijken en ermee wegkomen, terwijl ze het klootjesvolk en alle industrietakken in Nederland compleet keihard laten verrekken..? Concurrentiepositie? Hebben wij al jaren niet meer.
Vroegah was het guillotinetijd geweest! Koppen eraf van die zwijnen in Den Haag! En als het ff kan ook bij die bosjosti's die vinden dat mensen maar in China moeten gaan wonen om te kijken "dat het ook slechter kan". Of je nou onderdrukt wordt door je overheid of compleet bestolen wordt, mijns inziens is het 1 pot nat.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:43:50 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31850387
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:28 schreef Ylias het volgende:

Met scheinheilig bedoel ik dat we braaf alles pikken terwijl de overgrote meerderheid het niet eens is met de overheid.
Ja. En als het tijd is om te stemmen blijft 40% van Nederland mokkend thuiszitten!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_31878590
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:06 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Ja, zo werken is ook een hele verbetering. Je komt thuis eind van de maand, pakt je loonstrookje: "Yesss! ik heb weer de helft van mijn loon af mogen dragen aan de overheid! Beter! En voor dat geld mag ik morgen weer extragratis in de file staan, 2 uur lang. Maar hey, dat is niet mijn tijd, dat is de baas zijn tijd."
Nog niet zo'n probleem dus. Je kruipt achter je pc om te gaan telebankieren, en werderom denk je: "Yessss! Ik heb weer flink voor de zorg betaald, want ik vind het in dit land zo fijn dat zodra ik naar de tandarts moet, en ik daar toch extra voor verzekerd ben, ik alsnog 500 euro weg kan leggen voor een kroon! Wil ik steunzolen, moet ik daar 130 euro voor betalen, hoewel ik daar extra voor verzekerd ben!"
Voor je uberhaubt in je auito stapt en wegrijdt bedenk je je al wat je al betaald hebt zonder gereden te hebben. Verzekering, wegenbelasting, klein beetje accijns maar op je brandstof. (En dat is gelukkig ook niet absurd veel! Gelukkig is de overheid zo wijs de accijnzen te verlagen omdat wij ons toch al scheel betalen aan andere belastingen)
Ach, dat je alsnog belasting moet betalen als je vreten gaat halen neem je maar voor lief want hey, dat is wat lager tarief!
Er zin altijd idioten die je vertellen dat je maar blij mag zijn met je baantje in Nederland, waar je jezelf kapot mag werken voor een mager kutloontje terwijl een stel teveel verdienende vette zwijnen in Den Haag alweer een nieuwe verkapte belasting innings vorm aan het bedenken zijn. Want ja: "Je had ook in China kunnen wonen, dan had je het pas slecht gehad..!"
Ben ik dan de enige die doorheeft dat wij straks in China werken? China dat zich niets aantrekt van milieuregeltjes waaraan alle industrieen moeten voldoen? Omdat wij hier niet doorhebben dat de rijken in dit land zichzelf nog verder verrijken en ermee wegkomen, terwijl ze het klootjesvolk en alle industrietakken in Nederland compleet keihard laten verrekken..? Concurrentiepositie? Hebben wij al jaren niet meer.
Vroegah was het guillotinetijd geweest! Koppen eraf van die zwijnen in Den Haag! En als het ff kan ook bij die bosjosti's die vinden dat mensen maar in China moeten gaan wonen om te kijken "dat het ook slechter kan". Of je nou onderdrukt wordt door je overheid of compleet bestolen wordt, mijns inziens is het 1 pot nat.
En jij hebt niet door dat je met je eeuwige salaris eis en je drang naar goedkope producten jezelf uit de markt prijst en de goedkope chinezen in de hand werkt. Wat koop jij? Uitsluitend Hollandsche waar? Nee, want dat is te duur.

Als mensen geld willen verdienen gaan ze niet in de politiek. Als jij eens goed zou bestuderen wat politici doen qua werk en verantwoordeklijkheid, in vergelijking met het bedrijfsleven, dan zal zelfs jij moeten concluderen dat politiek een roeping is. Of dat er in het bedrijfsleven veel te hoge salarissen worden betaald. Maar weiger jij een hoger salaris?

En als je thuis op je deurmat een ontslagbrief vind, van wie krijg je dan geld? En als je te weinig verdient, waarom zoek je dan geen werk dat beter betaald? Als je vind dat de heren directeuren te veel verdienen, waarom begin je dan niet voor jezelf? Ben jezelf directeur en verdien je veel geld.

Je lult alsof je in een derde wereld land woont waar door en door corrupte politici jou uitkleden tot op het bot.
Ditzelfde kutland zorgt ervoor dat je ten alle tijde wat te vreten hebt, naar de dokter kan, een huis hebt en in vrede kan wonen. Alleen besef je dat met kortzichtige blik niet.
Hoe de berg belasting verdeelt moet worden, daar kunnen we het over hebben. Maar met jou geschreeuw komen we nergens. Er is maar één ding waar ik je groot gelijk in kan geven: we leven niet in China.
  dinsdag 1 november 2005 @ 23:32:55 #29
48067 neo2000
pi_31883681
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:16 schreef beerten het volgende:
En jij hebt ... Wat koop jij? Uitsluitend Hollandsche waar? Nee, want dat is te duur.
Mag jij mij aanwijzen wat Hollandse waar is en wat niet.. Het duurdere? Kan ook uit een ander land komen hoor. Feit is gewoon dat veel Oosterese economieen hun producten goedkoop op de markt kunnen zetten over de rug van het personeel, maar ook bijvoorbeeld omdat deze bedrijven niet aan bepaalde milieu-eisen hoeven te voldoen, terwijl wij, met ons "lever maar 70% van je loon in" salaris weer haantje de voorste zijn met bijvoorbeeld het Kyoto verdrag. Een bedrijf moet hiervoor dure aanpassingen doen, over welke rug gaat dit denk je? Ik ben werkzaam in een industrie die o.a. hierdoor zijn bestaansrecht in Nederland bijna kwijt is. Dus ik ben zeker wel iemand die er een uitgesproken mening over mag hebben, het raakt mij namelijk direct.
Kan je aandragen dat het beter voor het milieu etc is. Zeker is dat zo. Maar 1 kanttekening, ik woon in Brabant, kan mij nog een nieuwsitem op Fok! herinneren met een kaart van NL en daarop een sattelietfoto m.b.t. luchtvervuiling. Brabant was qua luchtvervuiling daarin de smerigste, dankzij het Ruhrgebied en de industrie uit Antwerpen. Maar wij zijn weer haantje de voorste hoor! (Maar goed, gaan we wel erg offtopic. Mijn MENING is dat in Den Haag gewoon steeds de prio legt op het beeld dat NL naar buiten heeft, over de rug van het werkende "klootjesvolk")
quote:
Als mensen geld .. salarissen worden betaald.
Hierin heb je m.i. gelijk. behalve dan de 2e regel. Ik zie bepaalde politici blunder op blunder maken zonder dat ze hiervoor ooit op het matje geroepen worden. Is in het bedrijfsleven wel anders, daar gaat het om prestaties. Aftreden! Politici worden slechts eens in de 4 jaar afgerekend op hun fouten. (vol verwachting klopt mijn hart..)
Anyways, zo moeilijk is het ook niet om als politicus wat bij te verdienen, denk aan Paul Rosenmuller die laatst in opspraak was over zijn "bijverdiensten" in de Pavem commissie, denk aan de Europarlementariers die handig hun krabbeltje zetten, zo wat knaken opstreken zonder uberhaubt aanwezig te zijn..
quote:
En als je thuis op je deurmat een ontslagbrief vind, van wie krijg je dan geld? .. Ben jezelf directeur en verdien je veel geld.

Dan krijg ik geld van de rest van de belastingbetalende bevolking. Echter, ik zou daar zelf persoonlijk niet snel gebruik van maken. Trots enzo. Zou eerder achter een vuilniswagen gaan staan (ook niks mis mee) dan uitkering trekken. Ik begin niet voor mezelf omdat ik nu al een redelijke stressbaan heb en het me niet voor kan stellen hoe het is om de last van een bedrijf op mij te nemen. 24/7 klaarstaan voor je bedrijf, je personeel, kan voor mij niet tegen dat salaris op.
En dan lees ik weer dat er 40.000 euro uitgegeven wordt van "ons" belastinggeld voor een koffietest op de diverse ministeries.. Weet niet welke ambtenaar zoiets verzint, maar dan heb je denk ik geen verantwoordelijksgevoel, in ieder geval niet het besef dat je met geld van iemand anders aan het smijten bent. Betuwelijn iemand?
quote:
Je lult alsof je .. we leven niet in China.
Dit land maakt het te makkelijk als een parasiet in dit land te leven. Gelukkig wordt dit nu een beetje aangepakt. Jaarlijks is er een onderzoekje over de mate waarin landen corrupt zijn. Jij zegt dat dit land niet corrupt is. Waar bazeer jij dit op? Hoe is dit onderzocht? Hoe breng je in godsnaam zoiets in kaart? verschil met China is dat je hier een mening mag hebben. Als je hem uitspreekt maakt het ook niets uit, er wordt gewoon niets mee gedaan. Ik heb zomaar het vermoeden dat het referendum over de EU grondwet ook direct de laatste is geweest.
En dat laatste moet ik je ook gelijk in geven, we leven niet in China..

Ik probeer je niet te flamen o.i.d., dit is gewoon mijn mening. Ik zie rondom mij steeds meer mensen die moeite hebben met rondkomen, en ik kan dan niets anders doen dan achter mijn oren krabben, en als ik dan weer een nieuwsitem lees.. tsjah, dan gaat het soms gewoon fout..
Sorry van het inkorten van de quotes, ik ben nogal lang van stof vandaag..
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_31883770
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja. En als het tijd is om te stemmen blijft 40% van Nederland mokkend thuiszitten!
tuurlijk, je weet ook niet op welke zakkenvuller je moet stemmen, t is allemaal niks.
De Puta Madre
pi_31885307
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 23:32 schreef neo2000 het volgende:

En dat laatste moet ik je ook gelijk in geven, we leven niet in China..
uhm...
pi_31885386
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 23:35 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

tuurlijk, je weet ook niet op welke zakkenvuller je moet stemmen, t is allemaal niks.
Je kunt op Marijnissen stemmen indien je geen zakkenvuller wenst.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_31911004
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 23:32 schreef neo2000 het volgende:

[..]

...
Ik zie ook mijn werk uit China komen. Letterlijk. Sterker nog, ik werk aan mee. Dat Oosterse bedrijven produceren over de rug van hun personeel, dat zal best. het blijft een feit dat wij die producten kopen. In plaats van onze eigen duurdere producten.
Dat het krom in elkaar zit snap ook ik. Echter zal eenieder toe moeten geven dat de manier waarop wij, mensheid, op de huidige manier doorgaan met het exploiteren van de natuur er geen prettige toekomst voor niemand zal zijn. Nergens. Die omslag doet pijn en kost geld. En wij hebben nu eenmaal het meeste geld over. Over? Ja, over. Die uitgebuite arbeiders in Azie waar jij over spreekt hebben wel iets anders aan hun kop dan het welzijn van de mussen. Die mensen eten eerst zelf. Wat China en Kyoto betreft: China heeft ondertekend. Maar dit terzijde.

40.000 euro voor koffiezetapparatenonderzoeken op een ministerie schiet ook mij in het verkeerde keelgat. Evenals alle bijstandgeld dat naar het "moederland" wordt doorgesluisd. Werkloze immigranten, die leven van een uitkering, hebben dus geld over? En dat geld gaat naar "familie" in het vaderland? Sorry, maar zijn de uitkeringen dan niet te hoog?
En ik weet hoe het is om van een minimum rond te komen. Als kind jarenlang in de bijstand gewoon met mijn moeder. Hoe krijg je het beter? Juist, niet klagen maar werken. En wat doet de gemiddelde Hollander? Juist, klagen.
Jij en ik gelukkig niet. En vuilnisman is helemaal niet verkeerd, voor een tijdje, als je op zoek bent naar leuker werk. helemaal mee eens.

Wat corruptie betreft: http://www.transparency.o(...).pressrelease.en.pdf

Wat het referendum betreft: Democratie = het volk kiest een groepje wijze mensen om het land te besturen. En dus NIET "het volk bestuurt". Ik heb als lasser geen fuck verstand van financien. Dus kies ik iemand die dat wel heeft. Daarnaast geloof ik niet dat "de kiezer" werkelijk zit te wachten op veel meer kiesmomenten. Kijk maar eens naar de opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen, het europees parlement, waterschap!!! etc. Welke burger verdiept zich oprecht in de standpunten van de diverse partijen en kiest bewust voor een partij/persoon? Het ontaard veelal in populistisch geschreeuw. En of daar nu verstandige dingen bij zitten...
Wat die ministers betreft: ja ze zijn veranwtoordelijk. Maar laten we ophouden om bij ieder wissewasje om ontslag te vragen. Mogen er nog fouten gemaakt worden in dit land? Mag iemand nog ergens iets van leren? Verkapte gevoelens van wraak, een schreeuw van machteloosheid. De emotie regeert, niet de ratio.

En wat die mensen betreft die bijna niet rond kunnen komen: ze komen rond. We leven verdomme in een van de meest welvarende landen ter wereld. We geven geld uit aan "dierenambulances". En dan gaat het ons slecht? Laat me niet lachen.
En zolang wij met zijn allen blijven schreeuwen om nog meer geld, nog meer welvaart graven we ons eigen graf. Geld uitgeven om de massa tevreden te stellen is niet moeilijk. maar kan je dat over 20 jaar ook nog? Als de massa grijs in een tehuis zit, op kosten van slechts een handjevol werkenden?
Mijn/onze toekomst is het onderhouden van de na-oorlogse geboortegolf. Betaalden ooit 7 werkenden het pensioen van 1, straks nog maar 2 werkenden voor 1 pensioenair. Dat een groot deel van de belasting opgaat aan staatschuld en aflossing van de rente.
Je weet dat de rente zo 8% is op de staatsschuld en dat die staatschuild zo ongeveer 2000.000.000 euro is? Dus zeg 15 Miljard euro per jaar aan rente. Kunnen we leuke dingen mee doen hoor.
En komen we aan die schuld? Wie mag dat oplossen? Wie mogen straks dit land draaiende houden, ten koste van onszelf? Juist, mijn generatie. En met die gedachte steekt de honger om meer welvaart mij onbeschrijflijk.
pi_31915344
was het niet Julias Ceasar die zei: "Mensen die andere mensen citeren hebben een gebrekkige fantasie voor eigen gedachten" aldus Aldo71. <br>
En ja ik maak ZpelVouten... So shoot me.
  donderdag 3 november 2005 @ 08:41:53 #35
48067 neo2000
pi_31919710
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:51 schreef beerten het volgende:

[..]
En komen we aan die schuld? Wie mag dat oplossen? Wie mogen straks dit land draaiende houden, ten koste van onszelf? Juist, mijn generatie. En met die gedachte steekt de honger om meer welvaart mij onbeschrijflijk.
Hmm.. Zitten we al met al toch redelijk op 1 lijn.
(Dat China trouwens het Kyoto verdrag ook getekend heeft is voor mij nieuwe, weer wat geleerd vandaag. ) Thanks voor de link trouwens, zal dat eens door gaan nemen. Misschien wordt ik er iets wijzer van hoe die corruptie nou gemeten wordt dan..

Ik geef toe, mijn reaktie is misschien wat overtrokken geweest. Maar goed, ik blijf erbij, naar mijn idee heeft het gros van de mensen het toch een stuk "moeilijker" (ja, ook dat is relatief, zeker als je naar armere landen kijkt) dan voorheen om rond te kunnen komen.

Het zou inderdaad niet goed zijn als er in Nederland geen fouten meer gemaakt mochten worden. Echter, als er in de politiek fouten gemaakt worden, heb ik niet het idee dat mensen ervoor op het matje geroepen worden. Althans, hier horen wij natuurlijk nooit meer wat over. Aftreden is al met al ook weer een beetje over the top (alhoewel er af en toe wel groffe fouten gemaakt worden, waarbij ik mezelf afvraag: als er in het bedrijfsleven zulke bedragen mee gemoeid waren geweest was die persoon nu werkloos geweest waarschijnlijk, maar dat terzijde) maar je hoort nooit wat over diciplinaire maatregelen. Nou is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat mensen publiekelijk aan de schandpaal genageld worden, maar dan nog..

Verder, de uitspraak "De emotie regeert, niet de ratio" is naar mijn idee even uitspraak van de dag. Gisteravond even tv gekeken, herdenking Theo van Gogh, als je hoorde wat daar allemaal gebruld werd door de menigte.. Mensen gaan inderdaad meer uit van een gevoelswaarde dan hun gezond verstand. Er werden dingen over bepaalde bevolkingsgroepen gezegd (tegen Balkenende ) die gewoon racistisch van aard waren. Dat "de ellende met de Marrokanen" (en dat was dan nog het netst verwoord) de dood van Theo overschaduwd. Nou, dan heb je echt niet begrepen waar deze man voor stond. Over het algemeen ga ik ervan uit dat mensen alles gewoon rustig relativeren, helaas gaat dat af en toe niet echt helemaal op.
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:51 schreef beerten het volgende:

[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')