Alsof blut zijn gunstig is voor de economie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:34 schreef Dagonet het volgende:
Alsof staken zo gunstig is voor de economie.
Overgrote meerderheid of buitensporig herrie producerende minderheid?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:28 schreef Ylias het volgende:
Met scheinheiligbedoel ik dat we braaf alles pikken terwijl de overgrote meerderheid het niet eens is met de overheid. Zie de Fransen die massaal gaan staken wanneer de overheid iets voorstelt waar de meesten het niet mee eens zijn. Het hele land ligt dan plat. De Belgen ook trouwens. Waarom wij niet?? Voor mij is dat scheinheiligheid. Op internetfora een grote mond tegen de overheid, maar in reallife dok je je helemaal blut aan alles waar je het niet mee eens bent.
We hebben de duurste benzine, de zorg is niet meer te betalen, energie is bijna duurder dan goud et. etc.
Of we moeten niet meer zo zeuren en ermee leren leven, of we pakken het aan zoals de Fransen het doen.
cut the crap over fransen, dit is een serieus topic.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:59 schreef Sickie het volgende:
Ach, als ik Fransoos zou zijn zou ik ook rare bokkesprongen uithalen.
Ja erg serieus.....quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:30 schreef Prego het volgende:
[..]
cut the crap over fransen, dit is een serieus topic.
Je moet niet gaan vergelijken met China waar meer dan 1 miljard mensen wonen, met een heel ander cultuur. Wij met maar 16 miljoen inwoners zijn nog meer gefixeerd op geld dan de chinezen. Maar dat de overheid aan de mensen gaat verdienen gaat te ver. Met de bezines is de overheid de boosdoener die zoveel belasting int. Zo maak je niet alleen de burger kapot, maar uiteindelijk ook de economie, want de economie draait om die burger. Een voorbeeld, onlangs werd het grijskenteken afgeschaft. Veel mensen die redelijk voordelig konden rijden (met deze dure benzines) kunnen dat niet meer, maar dat is niet eens het probleem. De Verkoop van de particuliere bestelbussen is totaal ingestort. Weer een paar bedrijven die kunnen sluiten. Waarom? Omdat de overheid meer "winst" wilde maken. Ik weet het niet meer.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb niet zoveel te klagen over de overheid. Na een paar maanden China zie je hett allemaal een beetje anders.
Dat is juist het probleem. iedereen heeft iets te vertellen. Ieder onbenullig belangengroepje kan miljardenprojecten eindeloos redden omwille van een klein kut reptieltje. Om 2 gezinnen met geluidsoverlast, over vogeltjes die wel eens terecht zouden kunnen komen in die verwaarloosbare vierkante meters windturbine etc.quote:Op zondag 30 oktober 2005 00:25 schreef du_ke het volgende:
Ach Nederland is geen land van grote lange conflicten. Heeft zo z'n voor en nadelen.
Want niet werken heeft ons altijd ver vooruit geholpenquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:47 schreef retteketet het volgende:
Het komt gewoon omdat Nederlanders veel te volgzaam zijn. Daar zijn ze niet uniek in; veel noord-europeanen hebben er last van... Neem Polen en Tsjechen, die bereid zijn om 48 uur per week te werken. Gewoonweg gestoord vind ik, maar die gedachtengang is daar heel normaal. In Nederland is het minder extreem, maar ook hier zie je weinig protest.
Die "we kenneh er toch niks an verandereh"-mentaliteit breekt mensen gewoon op. De enigen die er wat aan hebben zijn werkgevers, die natuurlijk graag zien dat werknemers hun ogen sluiten en doen wat de werkgever hen vertelt.
Ja, zo werken is ook een hele verbetering. Je komt thuis eind van de maand, pakt je loonstrookje: "Yesss! ik heb weer de helft van mijn loon af mogen dragen aan de overheid! Beter! En voor dat geld mag ik morgen weer extragratis in de file staan, 2 uur lang. Maar hey, dat is niet mijn tijd, dat is de baas zijn tijd."quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:52 schreef D1 het volgende:
[..]
Want niet werken heeft ons altijd ver vooruit geholpen
Ja. En als het tijd is om te stemmen blijft 40% van Nederland mokkend thuiszitten!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:28 schreef Ylias het volgende:
Met scheinheiligbedoel ik dat we braaf alles pikken terwijl de overgrote meerderheid het niet eens is met de overheid.
En jij hebt niet door dat je met je eeuwige salaris eis en je drang naar goedkope producten jezelf uit de markt prijst en de goedkope chinezen in de hand werkt. Wat koop jij? Uitsluitend Hollandsche waar? Nee, want dat is te duur.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:06 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Ja, zo werken is ook een hele verbetering. Je komt thuis eind van de maand, pakt je loonstrookje: "Yesss! ik heb weer de helft van mijn loon af mogen dragen aan de overheid! Beter! En voor dat geld mag ik morgen weer extragratis in de file staan, 2 uur lang. Maar hey, dat is niet mijn tijd, dat is de baas zijn tijd."
Nog niet zo'n probleem dus. Je kruipt achter je pc om te gaan telebankieren, en werderom denk je: "Yessss! Ik heb weer flink voor de zorg betaald, want ik vind het in dit land zo fijn dat zodra ik naar de tandarts moet, en ik daar toch extra voor verzekerd ben, ik alsnog 500 euro weg kan leggen voor een kroon! Wil ik steunzolen, moet ik daar 130 euro voor betalen, hoewel ik daar extra voor verzekerd ben!"
Voor je uberhaubt in je auito stapt en wegrijdt bedenk je je al wat je al betaald hebt zonder gereden te hebben. Verzekering, wegenbelasting, klein beetje accijns maar op je brandstof. (En dat is gelukkig ook niet absurd veel! Gelukkig is de overheid zo wijs de accijnzen te verlagen omdat wij ons toch al scheel betalen aan andere belastingen)
Ach, dat je alsnog belasting moet betalen als je vreten gaat halen neem je maar voor lief want hey, dat is wat lager tarief!
Er zin altijd idioten die je vertellen dat je maar blij mag zijn met je baantje in Nederland, waar je jezelf kapot mag werken voor een mager kutloontje terwijl een stel teveel verdienende vette zwijnen in Den Haag alweer een nieuwe verkapte belasting innings vorm aan het bedenken zijn. Want ja: "Je had ook in China kunnen wonen, dan had je het pas slecht gehad..!"
Ben ik dan de enige die doorheeft dat wij straks in China werken? China dat zich niets aantrekt van milieuregeltjes waaraan alle industrieen moeten voldoen? Omdat wij hier niet doorhebben dat de rijken in dit land zichzelf nog verder verrijken en ermee wegkomen, terwijl ze het klootjesvolk en alle industrietakken in Nederland compleet keihard laten verrekken..? Concurrentiepositie? Hebben wij al jaren niet meer.
Vroegah was het guillotinetijd geweest! Koppen eraf van die zwijnen in Den Haag! En als het ff kan ook bij die bosjosti's die vinden dat mensen maar in China moeten gaan wonen om te kijken "dat het ook slechter kan". Of je nou onderdrukt wordt door je overheid of compleet bestolen wordt, mijns inziens is het 1 pot nat.
Mag jij mij aanwijzen wat Hollandse waar is en wat niet.. Het duurdere? Kan ook uit een ander land komen hoor. Feit is gewoon dat veel Oosterese economieen hun producten goedkoop op de markt kunnen zetten over de rug van het personeel, maar ook bijvoorbeeld omdat deze bedrijven niet aan bepaalde milieu-eisen hoeven te voldoen, terwijl wij, met ons "lever maar 70% van je loon in" salaris weer haantje de voorste zijn met bijvoorbeeld het Kyoto verdrag. Een bedrijf moet hiervoor dure aanpassingen doen, over welke rug gaat dit denk je? Ik ben werkzaam in een industrie die o.a. hierdoor zijn bestaansrecht in Nederland bijna kwijt is. Dus ik ben zeker wel iemand die er een uitgesproken mening over mag hebben, het raakt mij namelijk direct.quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:16 schreef beerten het volgende:
En jij hebt ... Wat koop jij? Uitsluitend Hollandsche waar? Nee, want dat is te duur.
Hierin heb je m.i. gelijk. behalve dan de 2e regel. Ik zie bepaalde politici blunder op blunder maken zonder dat ze hiervoor ooit op het matje geroepen worden. Is in het bedrijfsleven wel anders, daar gaat het om prestaties. Aftreden! Politici worden slechts eens in de 4 jaar afgerekend op hun fouten. (vol verwachting klopt mijn hart..)quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:16 schreef beerten het volgende:
Als mensen geld .. salarissen worden betaald.
quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:16 schreef beerten het volgende:
En als je thuis op je deurmat een ontslagbrief vind, van wie krijg je dan geld? .. Ben jezelf directeur en verdien je veel geld.
Dit land maakt het te makkelijk als een parasiet in dit land te leven. Gelukkig wordt dit nu een beetje aangepakt. Jaarlijks is er een onderzoekje over de mate waarin landen corrupt zijn. Jij zegt dat dit land niet corrupt is. Waar bazeer jij dit op? Hoe is dit onderzocht? Hoe breng je in godsnaam zoiets in kaart? verschil met China is dat je hier een mening mag hebben. Als je hem uitspreekt maakt het ook niets uit, er wordt gewoon niets mee gedaan. Ik heb zomaar het vermoeden dat het referendum over de EU grondwet ook direct de laatste is geweest.quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:16 schreef beerten het volgende:
Je lult alsof je .. we leven niet in China.
tuurlijk, je weet ook niet op welke zakkenvuller je moet stemmen, t is allemaal niks.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja. En als het tijd is om te stemmen blijft 40% van Nederland mokkend thuiszitten!
uhm...quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:32 schreef neo2000 het volgende:
En dat laatste moet ik je ook gelijk in geven, we leven niet in China..
Je kunt op Marijnissen stemmen indien je geen zakkenvuller wenst.quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:35 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
tuurlijk, je weet ook niet op welke zakkenvuller je moet stemmen, t is allemaal niks.
Ik zie ook mijn werk uit China komen. Letterlijk. Sterker nog, ik werk aan mee. Dat Oosterse bedrijven produceren over de rug van hun personeel, dat zal best. het blijft een feit dat wij die producten kopen. In plaats van onze eigen duurdere producten.quote:
Hmm.. Zitten we al met al toch redelijk op 1 lijn.quote:Op woensdag 2 november 2005 21:51 schreef beerten het volgende:
[..]
En komen we aan die schuld? Wie mag dat oplossen? Wie mogen straks dit land draaiende houden, ten koste van onszelf? Juist, mijn generatie. En met die gedachte steekt de honger om meer welvaart mij onbeschrijflijk.
quote:Op woensdag 2 november 2005 21:51 schreef beerten het volgende:
[..]
En komen we aan die schuld? Wie mag dat oplossen? Wie mogen straks dit land draaiende houden, ten koste van onszelf? Juist, mijn generatie. En met die gedachte steekt de honger om meer welvaart mij onbeschrijflijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |