een paar feiten op een rij waar deze regering voor gezorgt heeft.
1. Gezondheidszorg ( sociale instelling) - verplichte hoge niet te betalen premies voor de burger, salarissen direkteuren rond de 200 000 euro, lange wachttijden, winst ziekenhuizen in 2004 : 360 000 000 euro, artsen verplicht om oude AOW-ers goed te keuren al vinden ze toch geen baan.-
maar de burger betaald wel, aha, en hoo maar als je de ambulance nodig heb.....
2. Energie - ( social gemeenschaapgoed ) - prijzen rijzen voor de burger de pan uit, energie bedrijven verdubbellen winstuitkeringen aan aandeelhouders, belachlijk hoge salarissen toppers, budzet energiebedrijven voor reklame doeleinden verdubbeld - maar de burger betaald wel.
3. Openbaar vervoer ( sociaal gemeenschaapgoed) - stelselmatig ticket prijzen omhoog, minder service, loketten dicht, niet rendabel trace's dicht, topsalarissen hoog, winst NS 2004 boven 35 000 000 euro
4. snelwegen/filles ( sociaal gemeenschaapgoed ) - allen in NL periodieke belasting, alleen in NL zogenaamde BPM - en volgens de EU regels mag binnen de EU grenzen geen importheffing plaats vinden, daar is toch de EU voor ???, in 2009 kilometerheffing ??? kosten 1.5 milliard euro !!!!! dan heb ik zo iets van : stort dat bedrag naar openbaar vervoer dan kan de hele shit gratis gedurende 1 jaar functioneren. De fille probleem is dan gelijk opgelost en iedereen blij toch !! maar goed.
5. referendum ??? het is toch belachlijk dat maar een keer in de geschiedennis van NL volksradpleging plaats vond ! In de al zo oude demokratie als NL, ze willen het gewoon niet, ze hebben hun lesje gehad met de laatste referendum
6. Gekozen burgemeester ? nee, die plan moet ook afvallen want ze weten verdomd goed dat ze niet meer met de stoelletjes kunnen delen tussen zich zelf
7. Zalm heeft laats gezegd dat de burger maar niet meer op de overheid kan rekenen - hahaha, wat een bak, ik dacht dat de regering in dienst is van de volk en niet andersom.
8. Woningnood ??? kijkt niemand naar, probeer maar als starter een leuke huurwoning te vinden, Forget it. Je moet gelijk hypotheek gaan sluiten waar je 40 jaar aan vast zit, en ho maar als je onslagen word. Dan kun je op straat. Maar ze zeggen dat met de huizen markt goed gaat want de belachlijke prijzen nog aan het stijgen zijn - hahah, de vraag is voor wie is het goed ???? En als je je huis tussentijds wil verkopen moet je boetes betalen en overdrachtbelasting ??? wat is dat voor onzin !!!!!
9. Kosten studie ??? uitspraak minister... ik snap niet dat studenten geen lelningen wiilen sluiten...Onderwijs in Nl moet ook geld verdienen want de aandelen houder wachten op divident zou je zeggen
Zo zijn er veel meer zakken die echt schijf zitten, er ontbreek in Nederland een partij op dit moment die veel aandacht in de media krijgt, wat heel belangrijk is, en dit soort zakken naar boven brengt. Tja, Pin Furtuin maar die is gone...
Ik schijf vanuit visie van een gewone simpele gezin, werkent, er zijn veel meer die het veel moeilijker hebben. Daaroom geef ik groot gelijk aan menssen die voor dit soort zakken willen demonstreren. Wat nu gebeurt kan echt niet meer door de beugel. Overheid dient de burger te dienen en ervoor zorgen dat de sociale sektoren volledig in de hand van de staat blijven, dat is hun taak. Daaroom durven ze ook niet rechstreekse verkiezingen aan waar de man op zijn daden word afgerekent. Sociale sektoren naar mijn mening hoeffen hellemaal geen winst te maken. Daar betaalt de burger belasting voor om het als algemeen goed te gebruiken met zijn alle. Ik snap niet waar dan de belasting naar toe gaat als alles winst moet maken bij de overheid. Ze halen beter rendement dan de vrije sektor zo metteen. Sorry voor de foutjes
![]()
its all i can .............
Power to the poeple !
[ Bericht 0% gewijzigd door crazy-one op 29-10-2005 22:44:45 ]