Owjajoh? Zullen we dan maar samen een tupperwareparty gaan organiseren dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Neuh, je bent net een wijf hoe je zeikt.
Jij stelt dus een selectie op intellect in plaats van leeftijd voor, begrijp ik?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij is de weerlegging van thabits stelling in OP.
Wie denk je dat je voor de gek houdt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:02 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ik suggereer dat ik niet graag door jou met een koosnaampje word aangesproken. Klefbeertje........![]()
Zwak plan. Het is de bedoeling dat het land zo goed mogelijk bestuurd wordt, teneinde dit te bewerkstelligen moet het zo zijn dat alleen de bekwaamsten verkozen mogen worden, dus mensen met een IQ boven de 140; en deze mensen mogen slechts gekozen worden door eenieder met een IQ van boven de 130 (eis hier iets minder streng).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:47 schreef Yildiz het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat je een wiskundige formule zou maken voor je stemrecht.
Als je IQ 100 is dan telt ie gewoon voor 1x mee. Is je IQ 80, dan telt ie voor 80% mee, is je IQ 140, dan telt je stem 1,4x mee.
Ja, zomaar een idee
:SPOILER: NATUURLIJK NIET!![]()
Doe mij maar een lingerieparty.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:04 schreef Sickie het volgende:
[..]
Owjajoh? Zullen we dan maar samen een tupperwareparty gaan organiseren dan?![]()
Nu echt arbeiden.
Je had het over een vastgeroeste houding en mentaliteit, toch? Ik denk dat dat idd wel voorkomt, maar zeker niet alléén bij ouderen, ook bij jongeren, zie die Sicko. Heeft wrs meer te maken met ideologische en andere vastgeroeste vooroordelen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:05 schreef thabit het volgende:
[..]
Jij stelt dus een selectie op intellect in plaats van leeftijd voor, begrijp ik?
Het staat mensen vrij om bijvoorbeeld op Groen Links te stemmen vanwege hun standpunten met betrekking tot het milieu zonder enige kennis van de overige standpunten of op een partij te stemmen omdat ze een bepaalde politic[us/a] goed vinden. Ik zie niet in waarom mensen niet op een partij zouden mogen stemmen omdat ze het partijprogramma niet goed genoeg kennen. Dat ze dan achteraf niet moeten zeiken als dit programma wordt uitgevoerd is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:52 schreef Byte_Me het volgende:
Misschien zou je voordat je je stem mag uitbrengen even een snelle multiple choice test doen. 10 vragen over standpunten van partijen, vier mogelijke antwoorden om uit te kiezen per vraag, en minimaal 6 vragen goed om je stem te mogen uitbrengen. dan mogen van mij 12 jarigen gaan stemmen, zolang ze maar slagen voor de test.
Zoveel nieuwe partijen die ook maar enige rol van betekenis spelen qua zetelaantal ken ik eigenlijk niet. Bovendien blijft een van de kenmerken van een democratie toch dat iedereen die daar behoefte aan heeft een politieke partij kan oprichten. Verder kan een 'popiejopie partij' altijd uitgroeien tot een gevestigde partij met een redelijk zetelaantal.quote:misschien dat dat ook een rem zet op al die nieuwe popiejopie partijen die er elk verkiezingsjaar weer bijkomen, zoals PRDV nu.
Hmm, ja daar heb je gelijk in. Een ieder met frisse ideeen en heldere denkwijzen wordt gelijk afgefikt, alsof deze persoon zichzelf ergens tegen probeert te beschermen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je had het over een vastgeroeste houding en mentaliteit, toch? Ik denk dat dat idd wel voorkomt, maar zeker niet alléén bij ouderen, ook bij jongeren, zie die Sicko. Heeft wrs meer te maken met ideologische en andere vastgeroeste vooroordelen.
Kereltje, die demente opa en oma hebben misschien het land wel opgebouwd, maar je wil toch niet dat ze dat nu weer gaan afbreken middels hun ondoordachte stem?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:11 schreef i-spy24 het volgende:
Wat de debiele TS weer. Alsof mensen van 50+ geen bijdrage meer kunnen leveren. Vergeet niet dat is wel generatie die dit land o.a. heeft groot gemaakt en de basis heeft gelegd voor de welvaart waar jij als snotaap van 18 of 22 de vruchten deels van plukt. Die generatie heeft meegemaakt dat werken inhoudt dat je geen keuze hebt en wel aan de slag moet. Tegenwoordig is mutsje sarah of leip jojo te beroert om voor het minimum loon te gaan zweten of uit zijn bed te komen.
Mensen van de jaren 60 hadden niet al die luxe 'problemen' om te kiezen die de jeugd van tegenwoordig heef en die dan nog te lui zijn om hun neus ergens voor op te halen alsof ze zelf iets gepresteerd hebben. Ja... ouwehoeren over onzinnige dingen zoals soapies/tatoos en de laatste gsm..![]()
Dus een beetje meer respect voor die generatie die jou vader of moeder is en zich ongetwijfeld veel onzegt hebben zodat jij naar school kan gaan en elke dag een maaltijd op tafel hebt.![]()
Dat het mensen vrij staat dat te doen, wil nog niet zeggen dat dat een goede zaak is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:10 schreef Monolith het volgende:
Het staat mensen vrij om bijvoorbeeld op Groen Links te stemmen vanwege hun standpunten met betrekking tot het milieu zonder enige kennis van de overige standpunten of op een partij te stemmen omdat ze een bepaalde politic[us/a] goed vinden. Ik zie niet in waarom mensen niet op een partij zouden mogen stemmen omdat ze het partijprogramma niet goed genoeg kennen. Dat ze dan achteraf niet moeten zeiken als dit programma wordt uitgevoerd is een ander verhaal.
Zoals de LPFquote:Zoveel nieuwe partijen die ook maar enige rol van betekenis spelen qua zetelaantal ken ik eigenlijk niet. Bovendien blijft een van de kenmerken van een democratie toch dat iedereen die daar behoefte aan heeft een politieke partij kan oprichten. Verder kan een 'popiejopie partij' altijd uitgroeien tot een gevestigde partij met een redelijk zetelaantal.
Dus... als je 50+ bent, ben je direct dement?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
Kereltje, die demente opa en oma hebben misschien het land wel opgebouwd, maar je wil toch niet dat ze dat nu weer gaan afbreken middels hun ondoordachte stem?
Ik ben wel bang ivm de toenemende vergrijzing dat dit land ten onder kan gaan, zeker als ouderen de macht krijgen zeg maar. Niet dat het straks zo zal zijn dat wij ons scheel werken voor hun ziektenkosten terwijl ze allemaal wel nog een vette bankrekening hebben.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kereltje, die demente opa en oma hebben misschien het land wel opgebouwd, maar je wil toch niet dat ze dat nu weer gaan afbreken middels hun ondoordachte stem?
Bron?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:20 schreef thabit het volgende:
Op je vijftigste ben je misschien niet zo ver heen als iemand van 80, maar het dementeringsproces in dan wel degelijk al in werking gesteld en in rap tempo gaande.
Volgens mij ben jij met vooruitwerkende kracht aan het dementerenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:20 schreef thabit het volgende:
Op je vijftigste ben je misschien niet zo ver heen als iemand van 80, maar het dementeringsproces in dan wel degelijk al in werking gesteld en in rap tempo gaande.
Hoe oud zijn jouw ouders eigenlijk?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:20 schreef thabit het volgende:
Definieer een goede zaak even. Het is nogal een vreemd begrip in een democratie naar mijn mening.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:16 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Dat het mensen vrij staat dat te doen, wil nog niet zeggen dat dat een goede zaak is.
[..]
Ik geloof dat ik het woord kunnen gebruikte. D66 is een beter voorbeeld, hoewel het daar de laatste tijd iets minder mee gaat.quote:
Zoals de LPF
volgens mij begint dat proces al rond je 20ste. ik ben 30 en merk het regelmatig (maar ik stem wel).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:20 schreef thabit het volgende:
50+, Lucille.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:22 schreef Lucille het volgende:
[..]
Hoe oud zijn jouw ouders eigenlijk?
Er is een oorzakelijk verband.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus... als je 50+ bent, ben je direct dement?
Mogelijk, dat is natuurlijk niet direct van invloed op het stemvermogen, maar wel op de stemlokalen. Er mogen beperkingen worden aangebracht op grondrechten zoals het stemrecht, als a) bij wet voorzien, b) legitiem doel en c) noodzakelijk in een democratische samenleving. De wet i.c. is natuurlijk de strafbaar stelling van zaaksbeschadiging (art 350 Sr); het legitieme doel is het binnen de perken houden van de belastingdruk en het is uiteraard ook noodzakelijk in een democratische samenleving, immers als de kosten van de verkiezingen te hoog worden zal de democratie afgeschaft worden. Dus ja, ook dat zal invloed hebben.quote:Incontinent ook?
Alleen als het nodig is.quote:En krijg je dan ook meteen een nieuwe heup... en een rollator?
Hoezo? Technisch gezien kun je het je wel afvragen, maar waarom zou je? En waarom zou je het niet hebben van stemrecht op je 12e leeftijdsdicriminatie willen noemen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:41 schreef thabit het volgende:
Hier in Nederland heb je beneden de 18 geen stemrecht. Je kunt je afvragen of een dergelijke vorm van leeftijdsdiscriminatie goed is
Misschien is dat wel het probleem van democratie. Daadkracht verzandt in machtsstrijd en mensen kiezen vertegenwoordigers waarvan ze niet eens weten wat ze precies vertegenwoordigen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Definieer een goede zaak even. Het is nogal een vreemd begrip in een democratie naar mijn mening.
[..]
Ik geloof dat ik het woord kunnen gebruikte. D66 is een beter voorbeeld, hoewel het daar de laatste tijd iets minder mee gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |