Yousef, het criminele vriendje van Junior, is de nieuwste aanwinst van ONM. Natuurlijk willen we allemaal weten of Hicham (de acteur) in het echt op Yousef lijkt. Vandaar dat we ‘m onderwerpen aan een uitgebreid interview. En daarin komen we heel wat te weten. Wat dacht je hiervan: een van Hicham’s grote liefdes is… wiskunde!
Naam: Hicham Chairi Slaimani
Geboortedatum: 16 januari 1984
Sterrenbeeld: Steenbok
Bezet: Nee, ‘Niet bezet, wel bezeten’
![]()
Het had niet veel gescheeld of Hicham had de hoofdrol in ‘Het Schnitzelparadijs’ gespeeld. Door omstandigheden kon dat jammer genoeg niet door gaan. Goed, daar kennen we Hicham dus niet van, maar waarvan wel? ‘Ik heb in 12x12 gespeeld. Dat was een soort reallife-programma. Ik speelde daarin met 11 andere jongeren, en het ging een beetje over de ins en outs van ons leven. Verder heb ik nog wat kleine dingetjes gedaan op toneelgebied, maar ONM is toch wel het grootste dat ik tot nu toe heb gedaan.’
Voetbal en wiskunde als grote liefdes‘Twee jaar geleden heb ik mijn VWO afgemaakt en toen ben ik psychologie gaan studeren. Ik heb toen ook een paar maanden les gegeven als wiskundeleraar en dat ging me best wel goed af.’ Hicham wiskundeleraar? ‘Ja, ik was altijd erg goed in wiskunde. Op de middelbare school kwamen medeleerlingen altijd al naar me toe met vragen. Toen ik twee jaar geleden terugkwam van vakantie zocht ik werk. Ik ben toen een wiskundeleraar gaan vervangen. Wiskunde is toen eigenlijk een beetje een liefde van me geworden.’ Hicham is daarom begonnen met een tweede studie, namelijk HBO-Wiskunde. 'Eigenlijk is voetbal ook een liefde van me, de eerste liefde zeg maar. Dat doe ik ook zo veel als het kan, maar als je niet goed genoeg bent moet je toch iets anders kiezen.' Het is wel duidelijk dat deze man van meer markten thuis is dan alleen acteren en we zien hem ongetwijfeld terug in het ONM-zaalvoetbalteam.
Als acteur voor de klasEn dan ben je nu ineens acteur! ‘Nou ja, niet echt ineens. Voor de klas ben je eigenlijk ook een soort acteur. Ik had vaak leerlingen in de klas die ouder waren dan ik, dus dan moet je wel een bepaalde rol spelen.’ Het feit dat we Hicham nu zien schitteren in ONM, is eigenlijk heel toevallig. ‘Ik had dus auditie gedaan voor Het Schnitzelparadijs, maar dat was niets geworden. Ik had al heel lang niets gehoord van het castingbureau waar ik me had ingeschreven en toen zei ik tegen een vriend dat ik wel weer eens een rol zou willen krijgen. En de volgende dag werd ik gebeld door het castingbureau van Harry Klooster! Ik stond daar niet eens ingeschreven maar ze hadden mijn naam dus van het castingbureau van Het Schnitzelparadijs.’
Al jaren bij ONM‘Hier bij ONM werken is echt heerlijk. Al m’n collega’s zijn vriendelijk en gezellig. De eerste dag, of eigenlijk de eerste tien minuten, moest ik even de kat uit de boom kijken, maar iedereen deed heel enthousiast en heette me welkom. Nu voel ik me al aardig thuis, het lijkt of ik hier al jaren zit, terwijl ik hier eigenlijk nog maar twee maanden werk! Gürkan is een van m’n maatjes hier, echt een leuke gozer. En ik speel natuurlijk veel met Levi. Echt een goede acteur! Hij heeft me verteld dat hij in het dagelijks leven nog nooit iets met drugs te maken heeft gehad, en nu speelt ‘ie net of hij er al jaren in zit.’
Lekker potje vechten‘Yousef moet je zien als een jongen die al aardig wat meegemaakt heeft. Ik denk dat een gebroken gezin de oorsprong van zijn problemen is, net als bij Junior, die komt ook uit een gebroken gezin. Yousef is Juniors beste vriend, maar ja, in dat wereldje is vriendschap natuurlijk relatief en gevaarlijk. En in het begin is Yousef een beetje schuchtere en bange jongen, maar bij Junior zoekt hij wel een gaatje waar hij zijn eigen kracht in kwijt kan.’
‘Of ik op Yousef lijk? Haha, qua uiterlijk wel natuurlijk. Ik heb wel wat iets van mezelf in de rol gegooid, maar nee, ik lijk niet echt op Yousef.
De leukste scène die ik tot nu toe heb gedaan, is een vechtscène. Yousef krijgt ruzie met een oude kennis en ze raken slaags. Was echt leuk om te doen, daar kon ik echt al mijn energie ik kwijt!’