Op hoeveel fora ben jij dan wel niet actief?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag per ongeluk een dag werk weggegooid. Netwerkbeheer kon het niet voor me redden. Die kwamen met het advies in een rustig hoekje terug te trekken, uithuilen, opnieuw beginnen. Computers veroorzaken veel leed.
[..]
Niet hier hoor. Hier pruttel ik wat in de marge. Elders zet ik wel eens hele lappen neer (nee, niet bij de oosterburen). Die bewaar ik ook. Nergens voor nodig, daar wordt niet gemodereerd en er is een werkende zoekmachine.
Beeld -> werkbalken -> formulierenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:44 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nee ik ben er niet uitWas bezig in een tabel...
Nou, niet zoveel hoor. (Toch?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:51 schreef Sickie het volgende:
[..]
Op hoeveel fora ben jij dan wel niet actief?
In jouw termen betekent dat gewoon dat je een full-time baan hebt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, niet zoveel hoor. (Toch?) Bovendien, bijvoorbeeld op fok! besteed ik niet veel tijd aan verzorgde posten, en bij de oosterburen ook niet. En ik beperk fok tot POL (en een beetje NWS)
Maar naast die 2 heb ik er nog 3 die ik volg. Dat zijn hele kleintjes, maar 1 ervan is vaak van hoge kwaliteit. Daar zet ik wel eens een heel epistel.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Beeld -> werkbalken -> formulieren
Optie 1:
Kies van werkbalkje de ‘vervolgkeuzelijst’
- grijs balkje verschijnt op je blaadje
Klik recht daarop, kies eigenschappen
Voeg je vijf keuzemogelijkheden een voor een toe als item
Optie 2:
Kies van werkbalkje het checkboxje
Deze verschijnt op je blaadje.
Type er de beschrijving van de keuzeoptie naast (of voor, wat je wil). Enter. Kies weer een checkboxje (herhaal zovaak als nodig)
Ziet het er nu goed uit?
Klik dan op het ‘slotje’ in het formulier-werkbalkje.
Nu zijn alleen nog maar de grijze dingetjes aan te klikken en alleen te gebruiken zoals jij hebt aangegeven.
Sla je bestand op, maak er een ‘alleen lezen’ bestand van. Invullers moeten zich nu houden aan jouw formulier, en moeten het opslaan met een nieuwe naam.
bronquote:27/5/2004
Supertaaie bacterie overleeft 120.000 jaar in permafrost op Groenland
Filed under:
* Wetenschap
— @ 5:10 pm
http://vl.altermedia.info(...)-groenland_2578.html
Miljoenen kleine microben hebben 120.000 jaar overleefd, diep in het ijs van een gletsjer op Groenland, zo heeft een team rond Vanya Miteva en Jean Brenchley van de Penn State University woensdag een conferentie van de Amerikaanse Vereniging voor Microbiologie in New Orleans voorgehouden.
''Btw'' is een microscopisch woord, maar om nou te zeggen dat degene die het gebruikt een bacterie is...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:24 schreef pberends het volgende:
yvonne wordt toch al jaren levend gehouden door zulke bacteriën??
Ik weet wel dat je een kikkersoort hebt die zich in de winter in laat vriezen en met het voorjaar weer ontdooit om verder te kunnen leven.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Kan iemand mij iets vertellen over bacterieeen die bijna of zelfs geheel sterven, en dan toch weer tot leven komen? Als we het dan toch niet over politiek hebben. Ik heb hier lang geleden eens iets over gehoord, maar dat was een gedeelte van een documentaire. Het verschijnsel was opgemerkt in het hoge Noorden, meen ik.
Nee, iets geheel anders, maar toch bedankt.quote:
de zogenaamde diepvrieskikker.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik weet wel dat je een kikkersoort hebt die zich in de winter in laat vriezen en met het voorjaar weer ontdooit om verder te kunnen leven.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:12 schreef George-Butters het volgende:
Je bent echt een schat!
Jammer dat je al bezet bent.
![]()
[..]
Grr. Dit dan?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:28 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, iets geheel anders, maar toch bedankt.
bronquote:Oeroude bacterie ontwaakt uit winterslaap
Gepubliceerd op vrijdag 25 februari 2005
Een bacterie die 32.000 jaar lang in een ijslaag zat opgesloten, is onder de microscoop spontaan tot leven gekomen.
Volgens de astrobioloog Richard Hoover van de NASA is de ontdekking van belang voor het vinden van buitenaards leven, bijvoorbeeld op Mars.
()
De micro-organismen raakten aan het einde van het Pleistoceen bevroren en ontwaakten nu pas onder de microscoop uit hun winterslaap die 32 duizend jaar heeft geduurd. De bacterie kreeg de toepasselijke naam ‘Carnobacterium pleistocenium’.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:09 schreef Sickie het volgende:
[..]
In jouw termen betekent dat gewoon dat je een full-time baan hebt.![]()
![]()
Dan zit ik toch aan het idee te denken dat ik eerder al opschreef. koude tolerante bacteriën die zich door uitdrogen wapenen tegen de kou en bij hogere temperaturen weer tot 'leven' komen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:45 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, ook niet, maar wederom dank. Het betreft een jaarlijks fenomeen.
Ik zag het, ja. Ik wilde ook net schrijven dat dat het dichtst in de buurt komt, verreweg zelfs.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan zit ik toch aan het idee te denken dat ik eerder al opschreef. koude tolerante bacteriën die zich door uitdrogen wapenen tegen de kou en bij hogere temperaturen weer tot 'leven' komen.
Oh, bedoel je de cysteuze vormen van spirocheten?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:45 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, ook niet, maar wederom dank. Het betreft een jaarlijks fenomeen.
quote:Kalverstraat daalt op durestratenlijst
ROTTERDAM, 27 OKT.Op het beroemde bordspel Monopoly mag de Kalverstraat de duurste van alle straten zijn, in werkelijkheid is de Amsterdamse winkelstraat uit de toptwintig van duurste winkellocaties ter wereld getuimeld.
Op een jaarlijks door het vastgoedadviesbureau Cushman en Wakefield Healy en Baker opgestelde ranglijst van 237 winkelstraten prijkt de Kalverstraat op de 21ste plaats (vorig jaar 19), met een gemiddelde huur van 1.650 euro per jaar voor één vierkante meter winkelvloer.
Net als vorig jaar wordt de lijst van 2005 aangevoerd door Fifth Avenue in New York. Een vierkante meter kost daar niet minder dan 11.558 euro per jaar - een stijging van 37 procent vergeleken met 2004.
De op één na duurste winkellocatie is Causeway Bay in Hongkong. Een ondernemer moet daar gemiddeld 9.625 euro ophoesten voor een vierkante meter winkeloppervlak, 3.000 euro meer dan zijn collega's langs de Champs Elysées. De boulevard in Parijs bezet de derde plaats.
Wereldwijd stegen de huurprijzen van winkelruimtes het afgelopen jaar met gemiddeld 8 procent. In Europa bedroeg de gemiddelde toename 4 procent, met opmerkelijke uitschieters in enkele nieuwe lidstaten van de Europese Unie: in Tsjechië stegen de huren met 5 procent en in Hongarije zelfs met 9,9 procent.
De Kalverstraat is gedaald op de ranglijst omdat de huurprijzen er nauwelijks zijn gestegen in vergelijking met vorig jaar. Ook in andere drukke winkelstraten in Nederland stegen de prijzen niet als gevolg van de haperende economie. In de populaire winkelgebieden in het buitenland gaan de huren nog wel omhoog. Zo lijken de exclusieve winkels aan Fifth Avenue niet te lijden onder de hoge olieprijs en de recente orkanen in de Verenigde Staten.
Cushman en Wakefield verwacht dat de vastgoedsector volgend jaar zal profiteren van een toenemend vertrouwen onder winkelbedrijven en consumenten. Als gevolg daarvan zullen ook meer buitenlandse winkelketens naar Nederland komen.
Daar is onz excuus-allochtoon!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
Ja.
quote:Vuurspiegel was wèl gevaarlijk
ROTTERDAM, 27 OKT. Een erg effectief wapen is het misschien niet geweest, maar vast staat wel dat Archimedes in 212 voor Christus de Romeinse schepen die zijn vaderstad Syracuse belegerden in brand heeft kunnen steken door met een enorme spiegel zonnestralen te bundelen.
Vorig jaar deden de makers van het op Discovery Channel uitgezonden programma Mythbusters een poging deze 'straal des doods' na te bootsen, maar zij slaagden daar niet in. David Wallace, hoogleraar aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT) in Boston, dacht te weten hoe het wel moest. Met hulp van zijn twijfelende studenten - meer dan 95 procent had laten weten er niet in te geloven - deed hij twee weken geleden een serieuze poging. Ze plaatsten 127 vlakke badkamerspiegels op zo'n veertig meter afstand van een houten imitatie van een Romeins schip en richtten deze op één gemeenschappelijk punt op de boeg. Binnen enkele minuten laaide daar het vuur op.
Dat konden de makers van Mythbusters natuurlijk niet over hun kant laten gaan. Afgelopen zaterdag deden ze daarom andermaal een poging in de baai van San Francisco. Dit keer met driehonderd bronzen spiegels, en op grotere afstand. Als doel fungeerde een tachtig jaar oud vissersschip. Opnieuw wisten de studenten het vuur te ontsteken, al duurde het veel langer en was het effect veel minder spectaculair, wat ze toeschrijven aan het met water doordrenkte hout van het schip. Mythbusters houdt het er vooralsnog op dat de mythe is ontzenuwd: dit soort brandjes hadden de Romeinen zo geblust.
Ohwquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:10 schreef Johan_de_With het volgende:
We waren toch al niet geheel blank, Bas-Sjors.
Wauw..... jij gaat er wel heel serieus mee om. Begin nu wel heel benieuwd te geraken naar dat andere forum en je bijdragen aldaar. Wel grappig om te zien dat verschillende mensen op een hun eigen wijze omgaan met het fenomeen internetforum. Van dagboek tot stressbal...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:48 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
32u. Ik post trouwens zelden op m'n serieuze forum vanaf het werk, echt alleen kleine tussendoortjes soms. Wel schrijf ik soms delen daar (of ik zoek wat), maar de dan mail ik die even naar huis. Ik kan ook beter even tot 10 tellen voordat ik daar post, ik wind me anders teveel op, schijnt.
Je mag dewel weglaten hoor.
Omdat je niet fris ruikt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:14 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom wil je dat weten?
Ohquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
Omdat je niet fris ruikt.
Omdat het nauwelijks voorstelbaar is, gezien je teksten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:14 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom wil je dat weten?
Dus je bent 23...gedraag je er dan ook naar!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh
Ik ben in 1982 geboren dus wellicht ligt het daaraan.
Ga avatars jatten en Wolff vrijpleiten bij de grote bazen van Fok, jij schelmquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Omdat het nauwelijks voorstelbaar is, gezien je teksten.
Oud wijf....quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je bent 23...gedraag je er dan ook naar!
*vinkje*quote:
Werk in uitvoering.quote:en Wolff vrijpleiten bij de grote bazen van Fok, jij schelm
Neuh ik blijf liever een kind.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:19 schreef Mutant01 het volgende:
Dus je bent 23...gedraag je er dan ook naar!
In Rotterdam zouden ze zeggen: Amsterdammer, veel woorden weinig dadenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:22 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat is een echte Kafka-klus, natuurlijk. Maar zeg niet dat ik de gedachte niet levend heb gehouden!
Wil je wel eens ophouden mij van Amsterdammerschap te betichten?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In Rotterdam zouden ze zeggen: Amsterdammer, veel woorden weinig daden
Of het moet de ''onderzoeksgroep'' zijn die Marco Pastors op de dodenlijst heeft gezet.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:25 schreef Johan_de_With het volgende:
In Rotterdam weten ze niet eens wie Kafka is.
Waar?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:24 schreef Monidique het volgende:
Zo, dus weer een nederlaag voor Bush.
Tsja zo denken Rotterdammers over jequote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:25 schreef Johan_de_With het volgende:
Wil je wel eens ophouden mij van Amsterdammerschap te betichten?
In Rotterdam weten ze vrij weinig zolang het niet Jules Deelder, Feyenoord, Pim of Carrie is.quote:In Rotterdam weten ze niet eens wie Kafka is.
Ik zet het niet hier neer, mail me als je een url wil. Mijn adres staat in m'n profiel. Het jouwe niet, wel een aansprekende hobbyquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:14 schreef Sickie het volgende:
[..]
Wauw..... jij gaat er wel heel serieus mee om. Begin nu wel heel benieuwd te geraken naar dat andere forum en je bijdragen aldaar.
Dagboek?quote:Wel grappig om te zien dat verschillende mensen op een hun eigen wijze omgaan met het fenomeen internetforum. Van dagboek tot stressbal...![]()
![]()
[ bron ]quote:Shiite militiamen loyal to radical cleric Muqtada al-Sadr clashed Thursday with Sunni militants in fighting that killed at least 15 people, and three American soldiers died in separate attacks the day before, officials said.
Six Iraqis died and 12 were wounded in other attacks Thursday.
The Shiite-Sunni fighting occurred after al-Sadr's Madhi Army militia raided a house in Nahrawan, 15 miles southeast of Baghdad, to free a fellow militiaman kidnapped by Sunni militants, said Amer al-Husseini, an aide to al-Sadr.
The Mahdi Army freed the hostage and captured two militants during the raid, but was ambushed on its way out of Nahrawan, al-Husseini said.
Police Maj. Falah al-Mohammadawi said the 15 deaths included 14 Madhi Army members and a policeman. He said 14 people were wounded, two policemen and the rest either militia members or civilians. No insurgent casualties were reported.
[ bron ]quote:At least 27 people, most of them police, were killed in clashes with civilians in Nahrawan township, 30 kilometres south of Baghdad, Thursday, said Iraqi army sources.
Captain Ahmed Jassin of the Iraqi army said that forces belonging to two brigades of the Interior Ministry launched a raid in Al-Haj village of Nahrawan to release a kidnapped person.
He said the police were in civilian uniform, prompting the villagers to open fire thinking that the police were terrorists. Jassim's army brigade intervened to end the fighting.
He said the severe clashes which took place killed 25 policemen and two civilians. Four villagers were arrested.
Tot over een weekquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:20 schreef George-Butters het volgende:
Ik heb ook een adblocker! in mijn firefox! en het bevalt prima!
Banmeldtopic-mail je tieten/piemel voor een unbandoei mensen
Who cares!??!? Het zijn moslims!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
[ bron ]
[..]
[ bron ]
Vaag! Politieagenten of Mahdi? Soennietische opstandelingen of burgers?
Zij kan beter eerst hersens krijgen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Zou Jett ooit tieten krijgen?
MrX1982 sucked zelfs als user!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:40 schreef MrX1982 het volgende:
Hoewel je hier alles mag zeggen.
Mutant01 sucked als mod.
[ bron ]quote:Some reports said the clash resulted from tensions between the communities.
Whether it involves insurgents or not, it is clearly a case of Sunnis fighting Shias - an alarming development in a country where the fear of civil war is increasingly coming to the fore, says the BBC's Jim Muir in Baghdad.
Leuk, krijgen we de slachtofferrol weer.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Who cares!??!? Het zijn moslims!
Pff krijgen we die slachtofferrol weer over die slachtofferrol van anderenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:46 schreef Sickie het volgende:
[..]
Leuk, krijgen we de slachtofferrol weer.![]()
Wanneer? En wordt het dan werkelijk G.?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:47 schreef Monidique het volgende:
Eerst een toelatingsexamen doen.
Ik denk dat je 30 bent.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pff krijgen we die slachtofferrol weer over die slachtofferrol van anderen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |