quote:Vuurspiegel was wèl gevaarlijk
ROTTERDAM, 27 OKT. Een erg effectief wapen is het misschien niet geweest, maar vast staat wel dat Archimedes in 212 voor Christus de Romeinse schepen die zijn vaderstad Syracuse belegerden in brand heeft kunnen steken door met een enorme spiegel zonnestralen te bundelen.
Vorig jaar deden de makers van het op Discovery Channel uitgezonden programma Mythbusters een poging deze 'straal des doods' na te bootsen, maar zij slaagden daar niet in. David Wallace, hoogleraar aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT) in Boston, dacht te weten hoe het wel moest. Met hulp van zijn twijfelende studenten - meer dan 95 procent had laten weten er niet in te geloven - deed hij twee weken geleden een serieuze poging. Ze plaatsten 127 vlakke badkamerspiegels op zo'n veertig meter afstand van een houten imitatie van een Romeins schip en richtten deze op één gemeenschappelijk punt op de boeg. Binnen enkele minuten laaide daar het vuur op.
Dat konden de makers van Mythbusters natuurlijk niet over hun kant laten gaan. Afgelopen zaterdag deden ze daarom andermaal een poging in de baai van San Francisco. Dit keer met driehonderd bronzen spiegels, en op grotere afstand. Als doel fungeerde een tachtig jaar oud vissersschip. Opnieuw wisten de studenten het vuur te ontsteken, al duurde het veel langer en was het effect veel minder spectaculair, wat ze toeschrijven aan het met water doordrenkte hout van het schip. Mythbusters houdt het er vooralsnog op dat de mythe is ontzenuwd: dit soort brandjes hadden de Romeinen zo geblust.
Ohwquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:10 schreef Johan_de_With het volgende:
We waren toch al niet geheel blank, Bas-Sjors.
Wauw..... jij gaat er wel heel serieus mee om. Begin nu wel heel benieuwd te geraken naar dat andere forum en je bijdragen aldaar. Wel grappig om te zien dat verschillende mensen op een hun eigen wijze omgaan met het fenomeen internetforum. Van dagboek tot stressbal...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:48 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
32u. Ik post trouwens zelden op m'n serieuze forum vanaf het werk, echt alleen kleine tussendoortjes soms. Wel schrijf ik soms delen daar (of ik zoek wat), maar de dan mail ik die even naar huis. Ik kan ook beter even tot 10 tellen voordat ik daar post, ik wind me anders teveel op, schijnt.
Je mag dewel weglaten hoor.
Omdat je niet fris ruikt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:14 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom wil je dat weten?
Ohquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
Omdat je niet fris ruikt.
Omdat het nauwelijks voorstelbaar is, gezien je teksten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:14 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom wil je dat weten?
Dus je bent 23...gedraag je er dan ook naar!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh
Ik ben in 1982 geboren dus wellicht ligt het daaraan.
Ga avatars jatten en Wolff vrijpleiten bij de grote bazen van Fok, jij schelmquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Omdat het nauwelijks voorstelbaar is, gezien je teksten.
Oud wijf....quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je bent 23...gedraag je er dan ook naar!
*vinkje*quote:
Werk in uitvoering.quote:en Wolff vrijpleiten bij de grote bazen van Fok, jij schelm
Neuh ik blijf liever een kind.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:19 schreef Mutant01 het volgende:
Dus je bent 23...gedraag je er dan ook naar!
In Rotterdam zouden ze zeggen: Amsterdammer, veel woorden weinig dadenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:22 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat is een echte Kafka-klus, natuurlijk. Maar zeg niet dat ik de gedachte niet levend heb gehouden!
Wil je wel eens ophouden mij van Amsterdammerschap te betichten?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In Rotterdam zouden ze zeggen: Amsterdammer, veel woorden weinig daden
Of het moet de ''onderzoeksgroep'' zijn die Marco Pastors op de dodenlijst heeft gezet.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:25 schreef Johan_de_With het volgende:
In Rotterdam weten ze niet eens wie Kafka is.
Waar?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:24 schreef Monidique het volgende:
Zo, dus weer een nederlaag voor Bush.
Tsja zo denken Rotterdammers over jequote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:25 schreef Johan_de_With het volgende:
Wil je wel eens ophouden mij van Amsterdammerschap te betichten?
In Rotterdam weten ze vrij weinig zolang het niet Jules Deelder, Feyenoord, Pim of Carrie is.quote:In Rotterdam weten ze niet eens wie Kafka is.
Ik zet het niet hier neer, mail me als je een url wil. Mijn adres staat in m'n profiel. Het jouwe niet, wel een aansprekende hobbyquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:14 schreef Sickie het volgende:
[..]
Wauw..... jij gaat er wel heel serieus mee om. Begin nu wel heel benieuwd te geraken naar dat andere forum en je bijdragen aldaar.
Dagboek?quote:Wel grappig om te zien dat verschillende mensen op een hun eigen wijze omgaan met het fenomeen internetforum. Van dagboek tot stressbal...![]()
![]()
[ bron ]quote:Shiite militiamen loyal to radical cleric Muqtada al-Sadr clashed Thursday with Sunni militants in fighting that killed at least 15 people, and three American soldiers died in separate attacks the day before, officials said.
Six Iraqis died and 12 were wounded in other attacks Thursday.
The Shiite-Sunni fighting occurred after al-Sadr's Madhi Army militia raided a house in Nahrawan, 15 miles southeast of Baghdad, to free a fellow militiaman kidnapped by Sunni militants, said Amer al-Husseini, an aide to al-Sadr.
The Mahdi Army freed the hostage and captured two militants during the raid, but was ambushed on its way out of Nahrawan, al-Husseini said.
Police Maj. Falah al-Mohammadawi said the 15 deaths included 14 Madhi Army members and a policeman. He said 14 people were wounded, two policemen and the rest either militia members or civilians. No insurgent casualties were reported.
[ bron ]quote:At least 27 people, most of them police, were killed in clashes with civilians in Nahrawan township, 30 kilometres south of Baghdad, Thursday, said Iraqi army sources.
Captain Ahmed Jassin of the Iraqi army said that forces belonging to two brigades of the Interior Ministry launched a raid in Al-Haj village of Nahrawan to release a kidnapped person.
He said the police were in civilian uniform, prompting the villagers to open fire thinking that the police were terrorists. Jassim's army brigade intervened to end the fighting.
He said the severe clashes which took place killed 25 policemen and two civilians. Four villagers were arrested.
Tot over een weekquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:20 schreef George-Butters het volgende:
Ik heb ook een adblocker! in mijn firefox! en het bevalt prima!
Banmeldtopic-mail je tieten/piemel voor een unbandoei mensen
Who cares!??!? Het zijn moslims!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
[ bron ]
[..]
[ bron ]
Vaag! Politieagenten of Mahdi? Soennietische opstandelingen of burgers?
Zij kan beter eerst hersens krijgen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Zou Jett ooit tieten krijgen?
MrX1982 sucked zelfs als user!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:40 schreef MrX1982 het volgende:
Hoewel je hier alles mag zeggen.
Mutant01 sucked als mod.
[ bron ]quote:Some reports said the clash resulted from tensions between the communities.
Whether it involves insurgents or not, it is clearly a case of Sunnis fighting Shias - an alarming development in a country where the fear of civil war is increasingly coming to the fore, says the BBC's Jim Muir in Baghdad.
Leuk, krijgen we de slachtofferrol weer.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Who cares!??!? Het zijn moslims!
Pff krijgen we die slachtofferrol weer over die slachtofferrol van anderenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:46 schreef Sickie het volgende:
[..]
Leuk, krijgen we de slachtofferrol weer.![]()
Wanneer? En wordt het dan werkelijk G.?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:47 schreef Monidique het volgende:
Eerst een toelatingsexamen doen.
Ik denk dat je 30 bent.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pff krijgen we die slachtofferrol weer over die slachtofferrol van anderen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |