StefanP | donderdag 27 oktober 2005 @ 05:41 |
quote:Bron: http://www.degeinigekoe.nl/index.php?name=News&file=article&sid=683 quote:Hehe, Koosje Spee heeft zijn zin hoor. Na eindeloos doorprocederen is het hem -met dank aan de oneindige financiele middelen van de belastingbetaler, ik bedoel overheid, die alles betaalde- gelukt om Frank Jacobs van de Tuftufclub te veroordelen. Franks schuld? De afschuwelijke karaktermoord op de interege en eerlijke heer Spee in de vorm van een affiche met daarop een afbeelding van Spee, en de tekst "leider van een criminele organisatie." Het zal de komende afleveringen van Wegmisbruikers wel te zien zijn. Spee die nog harder dan ooit tevoren duidelijk maakt dat hard rijden echt niet kan, dat drempels echt goed zijn, dat rijden zonder functionerende sigarettenaansteker echt tegen de wet is, enz. omdat hij nu eenmaal zijn "gelijk" gehaald heeft. Jacobs is een schoft. Spee is een eerlijke man die het beste voor heeft met Nederland. Want zo is het nu eenmaal door de rechter, pardon een op de vijf rechters, bepaald. ![]() | |
indahnesia.com | donderdag 27 oktober 2005 @ 07:07 |
Mooi dattie veroordeeld is. | |
Libris | donderdag 27 oktober 2005 @ 07:13 |
nu nog voor aanzetten tot crimineel gedrag. | |
StefanP | donderdag 27 oktober 2005 @ 07:24 |
Indahnesia als je niet volwassen kunt reageren, ga dan maar een eindje fietsen een auto zul je nl. wel niet hebben. Libris, hoor je jezelf wel praten? Je daalt toch wel enorm in mijn aanzien hoor. Laten we vooral censuur toepassen ja, waarom geven we het OM ook niet meteen de eindredactie bij de kranten? En mensen die het er niet mee eens zijn, die sluiten we gewoon preventief op. Want anders hebben ze misschien wel eens kritiek, euh ik bedoel zetten ze aan tot crimineel gedrag. Politici worden wekelijks voor veel rottere vis uitgemaakt terwijl daar zelden een punt van gemaakt wordt, maar Spee voelt zich persoonlijk aangesproken omdat hij in zijn fantasiewereldje smetteloos is en altijd gelijk heeft. "Die domme burgers toch, waarom snappen die mijn beleid nou niet? Waarom toch? Ik heb toch zo'n gelijk! En dan vooral die Jacobs, dat is toch een etter, die ondermijnt continu mijn gezag. Daar moeten we iets aan doen... namelijk doorprocederen, keer op keer op keer op keer, tot iemand inziet dat ik in het algemeen belang bezig ben!" | |
Klonk | donderdag 27 oktober 2005 @ 07:27 |
omg heeft ome koos het nog een 5de keer geprobeerd, die gozer is niet lekker zeg, en dit keer nog gewonnen ook ![]() | |
_o_ | donderdag 27 oktober 2005 @ 07:53 |
Ik ben het natuurlijk niet altijd eens met het beleid van meneer Spee en zeker niet met de schoolmeesterachtige wijze waarop hij dat beleid doceert in programma's als "Wegmisbruikers". Ik vind het echter wel legitiem dat hij een dergelijke aanval op zijn persoon verdedigt middels een gang naar de rechter. De man heeft, in de ogen van sommige mensen, een verfoeilijke baan, maar die kan hij niet uitoefenen zonder met woord en daad achter zijn beleid (dat helaas wel nodig is) te staan. Ik ben het er alleen niet mee eens dat daar tot 5 maal toe belastinggeld voor gebruikt wordt; ik neem aan dat je als burger ook een andere burger kan aanklagen wegens smaad of laster. | |
Keromane | donderdag 27 oktober 2005 @ 07:53 |
Er komt hoger beroep. Trouwens... bericht 08.09.2005 http://www.eorg.nl/ | |
Jalu | donderdag 27 oktober 2005 @ 08:24 |
quote:Ja, alleen zal er geen rechter zijn die als er al 4 keer grove fouten gemaakt zijn in de aanklacht, de 5de keer de zaak in behandeling nemen en nog tot een veroordeling overgaan ook. Deze zaak riekt echt naar klassejustitie, en de persoon Koos Spee is er zeker een persoon naar om in zijn positie alle te | |
Murray | donderdag 27 oktober 2005 @ 08:28 |
quote:Op zo'n kinderlijk jankverhaal volwassen reageren? | |
Jalu | donderdag 27 oktober 2005 @ 08:35 |
quote:Lees je eens in in de materie, en oordeel dan over wie er een kinderlijk jankverhaal op hangt. Ik zal een hint geven: zijn achternaam begint met een S. Het zal mij ook eens benieuwen hoe deze uitspraak stand houdt in hoger beroep. | |
harlingen | donderdag 27 oktober 2005 @ 08:46 |
Perfect dat het eindelijk gelukt is om die jongen aan te pakken. Ik ben er heel blij mee, die hele tuf tuf club en de moedwille vernielingen die de belastingbetaler weer mag opbrengen. Alle schade verhalen op die vent! | |
indahnesia.com | donderdag 27 oktober 2005 @ 08:48 |
quote:Makkelijk praten heb je met je vooroordelen, druif dat je bent ![]() ![]() | |
Jalu | donderdag 27 oktober 2005 @ 09:02 |
quote:Je kent de tuf tuf club duidelijk niet he? Op die site is nooit aangezet tot vernieling, sterker nog, men heeft nooit expliciet goedkeuring uitgesproken over deze vernielingen. En er is helemaal niets gelukt, hij is weliswaar veroordeeld, maar de rechter heeft door zijn uitspraak (geen straf...) duidelijk laten blijken dat hij eigenlijk de hele zaak nogal overtrokken vindt. | |
indahnesia.com | donderdag 27 oktober 2005 @ 09:03 |
quote:nee, die ondertoon van de TTC dan ook. ![]() ![]() | |
Jalu | donderdag 27 oktober 2005 @ 09:04 |
quote:Tja, het is ook erg kwalijk om het misbruik van wetten om de schatkist te spekken aan de kaak te stellen. ![]() | |
desaparacido | donderdag 27 oktober 2005 @ 09:11 |
Het zijn allebei gewoon twee kleine kindertjes. Laat ze lekker uithuilen bij mammie in plaats van belachelijke rechtzaken aanspannen over wie wie nu het ergst gepest heeft. Ik dacht dat de puberteit eindigde als je eenmaal uit je tienerjaren was. | |
#ANONIEM | donderdag 27 oktober 2005 @ 09:21 |
Op de website van de Tuf Tuf Club is Spee afgebeeld als Hitler; een man die verantwoordelijk is voor de moord op zes miljoen Joden. Dat Spee en zijn verkeersbeleid niet sporen, zal zo zijn, maar de vergelijking met Hitler is misselijkmakend. | |
RemcoDelft | donderdag 27 oktober 2005 @ 09:29 |
De tuftufhuilies deden ook van alles wat niet mag! Goede zaak dat deze sukkel veroordeeld is. | |
Jalu | donderdag 27 oktober 2005 @ 09:55 |
quote:Kan best zijn, die beschuldiging klopt niet. Er heeft een foto van dat affiche op de website gestaan. Dat affiche is niet gemaakt door de TTC maar door iemand anders. Stel je voor zeg, wat zou je de gemiddele krant vaak moeten vervolgen als die verantwoordelijk zou zijn voor zaken die eventueel op de foto afgebeeld worden. | |
indahnesia.com | donderdag 27 oktober 2005 @ 09:58 |
je hebt het wel dik op met de TTC he Jalu | |
Halinalle | donderdag 27 oktober 2005 @ 10:06 |
Ik vond het een vieze manier waarop Frank Jacobs op de man speelde. Terecht dat hij schuldig verklaard is. Jacobs kan dan wel de verloren onschuld spelen, hij was gewoon fout bezig. | |
Pietverdriet | donderdag 27 oktober 2005 @ 10:15 |
quote:Anne Frank erbij halen als je het over een medepolitcus hebt ook? Hoe vaak worden de Nazi's er hier op fok niet bijgehaald? Slechte manieren, ja, maar een reden tot veroordeling is belachelijk. Je moet eens in Israel gaan kijken, daar maakt men elkaar iedere tweede zin uit voor Nazi. | |
Jalu | donderdag 27 oktober 2005 @ 10:19 |
quote:Helemaal niet. Maar ik heb wel een ongelovelijke schurft aan de manier waarop Koos Spee misbruik maakt van zijn positie als OvJ om een burger met terechte kritiek op zijn beleid de mond probeert te snoeren, dit nog wel betaald uit belastingcenten(!). Als deze snel op zijn teentjes getrapte OvJ zijn zin krijgt is dat zelfs een gevaarlijke ontwikkeling voor de vrijheid van meningsuiting in dit land. Om het nog maar niet te hebben over het lef van Spee om de toch al zwaar overbelastte rechterlijke macht te belasten met dergelijke futiliteiten... [ Bericht 10% gewijzigd door Jalu op 27-10-2005 10:24:35 ] | |
Jalu | donderdag 27 oktober 2005 @ 10:20 |
quote:Waarom? Koos Spee is toch verantwoordelijk voor het gevoerde beleid? De man zou de functie niet moeten hebben aanvaarden als hij niet tegen terechte kritiek kan. | |
Halinalle | donderdag 27 oktober 2005 @ 10:25 |
quote:Nee, Donner en Peijs. | |
Jalu | donderdag 27 oktober 2005 @ 10:31 |
quote:Er is politieke verantwoordelijkheid en er is dagelijkse, functionele verantwoordelijkheid. Aangezien het beleid op het gebied van verkeersveiligheid de afgelopen jaren ondanks diverse politieke aardverschuivingen totaal niet veranderd is zegt wat mij betreft genoeg over de verantwoordelijkheid van Spee. | |
nikk | donderdag 27 oktober 2005 @ 11:20 |
Is er misschien nog een andere bron dan die huilie-verhaal uit de OP? | |
kippenek | donderdag 27 oktober 2005 @ 11:22 |
Eindelijk weer eens goed nieuws dus. | |
Mr.J | donderdag 27 oktober 2005 @ 11:26 |
quote:Hoho, daarvoor is hij niet aangeklaagd. Voor een andere poster waarop stond dat het struikrovers waren ofzo, maar niet die Hitler poster dus. | |
Kadesh | donderdag 27 oktober 2005 @ 11:36 |
quote:Er komt een hoger beroep. ![]() ![]() | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 11:45 |
Spee heeft dus gelijk gekregen, en terecht ![]() | |
Dagonet | donderdag 27 oktober 2005 @ 11:45 |
quote:Dus als die dingen niet vernield waren dan was er meer naar de schatkist gegaan. | |
Furby | donderdag 27 oktober 2005 @ 11:57 |
Bij de 5e rechter krijgt hij pas gelijk. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat je naar de rechter blijft gaan om je gelijk te krijgen. Het is al te gek voor woorden dat je voor zoiets nog daadwerkelijk mag voorkomen. En we gaan trouwens weer de volgende ronde in. De kritiek op Spee komt niet alleen van TTC maar zelfs voorzichtig van corpsbeheerders. De aanpak van Spee werkt door op de beleving van de nederlander op de algehele politie en ze vragen zich dan ook af waar die jongen mee bezig is. De een roept dat wat hem betreft het wel 140 mag worden en de ander vraagt zich af "handhaven we dit alleen maar vanwege de norm de norm is" De eerste de beste cabaretier die dit roept en veel meer impact heeft zal ongetwijfeld niet aangepakt worden. Maar ja, die hebben zelf natuurlijk wel de financieele middelen om zich 5 keer vol gas te kunnen verdedigen tegen het ongelimiteerde budget van Spee om te procederen. | |
Furby | donderdag 27 oktober 2005 @ 12:00 |
quote:Nee. De gemeentes betalen flitskasten met apparatuur maar de boetes gaan naar het rijk. Dat is ook de reden dat er veel niet meer gerepareert worden. Onverzekerbaar en de gemeentes blijven geen geld steken in iets waarvan de opbrengt naar een ander gaat. | |
Furby | donderdag 27 oktober 2005 @ 12:06 |
quote:Dit is eigenlijk de essentie waarom ik tegen die kasten ben. Het heeft geen fuck te maken met veiligheid maar het is gewoon cashen waaraan zelfs doelen zijn gesteld aan opbrengsten. Ik woon hier vlak bij een lagere school. 2 keer per jaar komt er hier zo'n mobiele post flitsen. Kijk DAAR sta ik nu wel achter. Veel meer mobiele posten en dan gaan controleren op punten die potentieel en/of echt gevaarlijk zijn gebleken. Niet 4 kasten per kant op een rechte weg tussen 2 kerkdorpen of een 4 baans weg midden in Eindhoven die de uitstraling heeft van snelweg. Je komt net van de snelweg, gewent aan 120, je knort met je auto de Kennedylaan op en dan zit je echt al vlug boven de 70 omdat het zo langzaam lijkt. Dat is niet omdat je aan het racen bent maar omdat je geen zin hebt om constant op je meter te kijken hoe hard het gaat. | |
Kadesh | donderdag 27 oktober 2005 @ 12:41 |
quote:Mooi toch. ![]() | |
harlingen | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:21 |
Gelukkig krijgen we nu nieuwe digitale flitspalen met een rechtstreekse verbinding met het politiebureau, eens zien wie nu nog het lef heeft om het te vernielen. Niet alleen worden alle beelden opgeslagen, dus ook van iemand die ervoor staat met een brandende lucifer (bij wijze van spreken), maar de politie is gelijk geallimeerd en pakt de vandalen op. Van mij mag op elke weg een flitspaal staan, ik houd mij aan de snelheid en heb er totaal geen probleem mee als mensen die dat niet doen een bon krijgen. Al die lulsmoezen ook altijd van: ik kom van de snelweg en wil niet op mijn meter kijken. Jezus zeg, hoe heb je dan je rijbewijs gehaald? Pak dan een fiets als je je niet aan de regels kan houden. En de tuftuf club moet mijn inziens wel opdraaien voor de schade. Ook al is het niet te bewijzen dat ze ertoe hebben aangeroepen, het plaatsen van de foto's is genoeg voor een veroordeling vind ik. Het zou wat worden als je niet verantwoordelijk bent voor wat je op je website zet. Of je het nu zelf gemaakt hebt of niet (om even de posters aan te halen). Vernielen van dingen is gewoon triest, of het nu een flitspaal is of bijv. het aftrappen van een auto spiegeltje. Spee is goed hiermee bezig, ik vind het prima! | |
Daffodil31LE | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:43 |
Dus, m'n beste harlingen, is volgens jou de Telegraaf, het Algemeen Dagblad, de Volkskrant... hell, alle geschreven pers morgen aan te klagen wegens die brand vannacht op Schiphol? Tuurlijk, want ze hebben erover geschreven, ze hebben er misschien wel foto's van afgedrukt. Leer nou eerst eens zelf te denken voordat de staat voor jou gaat beslissen wat je wel of niet mag denken. | |
FragmasterFreddy | donderdag 27 oktober 2005 @ 15:04 |
Haha mooi. Ik zou willen dat het ook gelijk afgelopen was met die TTC. Oprollen die poppenkast. | |
Daffodil31LE | donderdag 27 oktober 2005 @ 15:17 |
Overigens: Voordat de mensen weer eens collectief vergeten waar het nou om ging... Hier is een afbeelding van het affiche wat in Eindhoven hing, gefotografeerd werd, naar Frank gemaild werd. En Frank heeft er een stukje tekst bijgeschreven. Affiche: ![]() De pagina met de foto's en het commentaar van Frank staat hier... Met welgemeende excuses voor eventuele pop-ups. En de Adolf Spee-affiche, waar Frank helemaal niets mee te maken had, maar "per ongeluk" in het dossier zat heb ik ook nog op z'n originele locatie gevonden. ![]() En nou? Gaat Koosje mij nou ook opjagen? Overigens is het tweede stukje in de OP van mijn hand, de bovenste van Primera Si. Dat even voor de goede orde. Kom maar op, Koosje! Nogmaals, juist hetzelfde als in een vorig topic: Modjes, het is onnodig om mij hiervoor te bannen. Ik heb de foto's niet gemaakt, ik heb ze niet online gezet, ik ben Frank Jacobs niet. Ik stoffeer m'n replies gewoon graag zodat het voor iedereen duidelijk is waarover het gaat. [ Bericht 18% gewijzigd door Daffodil31LE op 27-10-2005 15:33:48 (URL gefixt.) ] | |
Zemi77 | donderdag 27 oktober 2005 @ 15:21 |
quote:Ik vind het eigenlijk heel trieste posters. Speel het niet zo op de man, maar discussieer gewoon op een nette manier over het beleid. Hiermee krijg je in ieder geval van mij absoluut 0 respect ![]() | |
Daffodil31LE | donderdag 27 oktober 2005 @ 15:22 |
Triest of niet; de posters (hebben) bestaan. En waarom zou je daar geen verslag van mogen doen? | |
Halinalle | donderdag 27 oktober 2005 @ 15:40 |
quote:Ik hoop dat je niet op dezelfde manier verslag gaat doen van, zeg, kinderporno. | |
Daffodil31LE | donderdag 27 oktober 2005 @ 15:56 |
quote:Ben maar niet bang. Not my cup-of-tea. | |
multatuli | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:18 |
Jezus wat een onzinnig gebazel in de OP. Ik weet niet wie dat geschreven heeft, maar die moet eerst zijn middelbare school maar eens afmaken. Een batterij drogredenen in een chaotisch stuk. Verder dacht ik dat mr. Spee gewoon het beleid handhaafde dat de minister en kamer vastgesteld hebben. Wie de regels niet goed vindt, moet gewoon naar zijn politieke partij toe en daar klagen. | |
Daffodil31LE | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:26 |
quote:EINDELIJK iemand die het juist verwoordt. Meestal komen de dooddoeners in de vorm van "dat hebben WE met z'n allen zo afgesproken". Ze zouden eens een bindend referendum moeten uitschrijven omtrent de maxima op de snelwegen en over hoe men denkt over het beleid dat tot heden is gevoerd. Dan gaan de minister en de kamer wel anders piepen. | |
StefanP | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:34 |
laat maar, ik zie de foto hierboven al. | |
StefanP | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:35 |
quote:Anders houd jij ook gewoon je mond ok? Lees voortaan maar het ANP nieuws als je niet gediend bent van sarcasme. | |
Halinalle | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:38 |
quote:Na het referendum over de Europese grondwet is het enthousiamse in de politiek voor referenda ietsjes getemperd. ![]() | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 17:37 |
quote: ![]() | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 17:56 |
quote:Spee voert razzia's uit op hardrijdende automobilisten, zo kan ik het het best omschrijven denk ik, zijn missie is pas voltooid als op de A2 50 gereden wordt en er 0 verkeersslachtoffers per jaar vallen. Erg nobel, maar ook erg dom en naief die man. | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 17:57 |
quote:Wat een onzin elgi. Hoe kom je daar nou bij? Zoals je kon lezen voert die man gewoon de wet uit maar jij bent ook al anarchistisch geworden? | |
Deliverance | donderdag 27 oktober 2005 @ 18:02 |
quote:Een pispaal in de vorm van één persoon is nou eenmaal makkelijker voor de gefrustreerde hardrijders die naar eigen zeggen 'onterecht' worden geflitst. Zullen ze na al die jaren het nog steeds niet door hebben dat het zo vreselijk doorzichtig is te klagen over "geldcashen" terwijl ze zich zelf simpelweg niet aan de regels houden? | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 18:02 |
quote:Nee hoor ik ben niet anarchistisch al zijn er wat zaken die ik feller verdediger dan andere en 1 daarvan is de auto. meneer Spee volgt uiteraard de wet, maar selt zelf ook discussies op om zodoende een wet aan te dragen en dat vindt ik te ver gaan. Hij ziet hardrijders als schorem dat zo hard mogelijk moet worden aangepakt, harder dan wie ook, en hij zou het niet erg vinden als bij elk hectometerpaaltje een flitskast zou staan. Er zijn dringendere zaken die de politie moet aanpakken ivm het verkeer, hardrijders zo'n beetje als laatste. | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 18:03 |
quote:De politie moet de wet handhaven, jouw particuliere mening doet verder niet ter zake. | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 18:08 |
quote:De wet handhaven is iets anders dan je prioriteiten verkeerd stellen, dat snap je toch ook wel? Als het kabinet veel zaken verwaarloost, maar miljarden gaat uittrekken om mensen te bekeuren die hun hond op de stoep laten schijten hebben ze wel een punt, maar zijn ze ook verkeerd bezig. | |
Jalu | donderdag 27 oktober 2005 @ 18:27 |
quote:En de rechter heeft, door geen straf uit te delen, impliciet laten blijken dat hij Spee maar een aansteller vindt. | |
Deliverance | donderdag 27 oktober 2005 @ 18:30 |
quote:Ik denk dat de mate van proriteit die aan hardrijders in het huidige beleid wordt gegeven zeker niet onterecht is. Een langzamere snelheid is immers een langzamere botssnelheid, wat in elk ongeluk een niet te onderschatten rol speelt. Daarbij nog geeneens meegenomen dat mensen die zich aan de snelheid houden meer op tijd kunnen reageren op onverwachte verkeerssituaties en een kortere remweg hebben. Ook vormt de hardrijder (naast ondermeer de bumperklever) een bron van ergenis voor een groep automobilisten die zich wel gewoon aan de regels houden. | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 18:47 |
quote:Dat is allemaal waar, alleen vormt bijv bumperkleven een veel groter gevaar dan te hard rijden, al is bumperkleven een moeilijk geval omdat het soms onvermijdbaar is en soms uitgelokt wordt. Hoeveel doden/slachtoffers vallen er percentage-gewijs in het verkeer doordat de enkele oorzaak : te hard rijden is? Mensen die geen richting aangeven, slingeren op de weg, met andere zaken bezig zijn dan het bestuen van de auto, geen snelheidsgevoel hebben, bij alle 'enge' gevallen standaard op de rem trappen vind ik veel gevaarlijker dan de 5% die 140 rijdt waar je 120 mag.. Wat mij betreft mag het rijbewijs flink uitgebreid worden, want je komt weleens mensen tegen waarvan je denkt hoe die ooit hun rijbewijs hebben kúnnen halen. Bij een anti-slipcursus, en een anticipatiecursus. | |
Kadesh | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:00 |
quote:De wet, de wet................. als het over uitgeprocudeerde asielzoekers gaat lul jij altijd heel anders. ![]() | |
Keromane | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:00 |
quote:Foto 2 was gebruikt op een affiche langs de openbare weg, waar FJ een foto van maakte. Dit 'bewijsstuk' verdween bij de eerste zitting dan ook direct van tafel. | |
Kadesh | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:09 |
quote:Hahaha! ja natuurlijk kunnen die flitspalen dat. ![]() | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:12 |
quote:Helaas is het vernielen van die dingen (ok, ik ben er ook niet blij mee, maar ik betaal ze mede en ze kosten behoorlijk wat euri's) onmogelijk te voorkomen dus alle onnodige geldstromen ten spijt: ze moeten iets anders verzinnen. | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:14 |
quote:Uit zo'n bewering blijkt weinig kennis van het recht en de rechtspraak ![]() De rechter zegt niks over Spee. | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:15 |
quote:NMaar het blijft een aansteller ![]() | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:16 |
quote:Inderdaad, van die idioten die 160 menen te moeten rijden | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:16 |
quote:Oh zeker, al die linksche lui van justitie ![]() | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:23 |
quote:Die zijn doorgaans wat beter in het verkeer dan mensen die 40 rijden waar 50 is toegestaan.. De meeste hardrijders zijn bovenmodale bestuurders hoor en die hebben meestal terecht hun rijbewijs gehaald, maar sommige dames hebben blijkbaar meer onder dan boven het dashboard gezeten tijdens het examen vrees ik. | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:24 |
quote: ![]() ![]() | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:28 |
quote:Ik zou zeggen: test het eens.... Laat eens een controle-test uitvoeren (waarin naar voen komt of je de auto goed controleert en goed kunt anticiperen) tussen beide bestuurders, reken er maar op dat ik gelijk heb. Het tweede stuk is natuurlijk een overdrijving, maar als ik mijn zusje zie inparkeren of achteruit rijden was ze ook bij mij (als ik examinator was) overduidelijk gezakt en zo ken ik er wel meer. | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:29 |
quote:Je mag geen 160 rijden in Nederland, chauffeurs die dat wel doen zijn per definitie geen goede bestuurders. Gelukkig gaat het puntenrijbewijs dat morgen door het kabinet wordt ingesteld daar een einde aan. | |
Grrrrrrrr | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:34 |
Ach de tuftufclub.. Ze komen op mij over als een stelletje gefrustreerde pubertjes die klagen dat ze hun brommer niet op mogen voeren. Leuk dat die vent veroordeeld is ![]() | |
multatuli | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:35 |
quote:Maar hier wordt de wet gehandhaafd, de verkeersveiligheid bevorderd, de luchtkwaliteit verbeterd en de schatkist gespekt. Perfecte prioriteit dus. | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:40 |
quote:Het heeft niets met besturen van doen, ze nemen alleen risico's die door de wet te hoog worden geacht en de wet gaat uit van de slechte bestuurder. Dus jij vindt achtervolgende politiewagens die 160 rijden ook bevolkt door slechte bestuurders? (Nee, want zijn aarvoor opgeleid zul je zeggen) Droom maar verder, want echt ridjen kunnen ze ook niet. Het valt allemaal wel mee SCH, als iemand te hard rijdt en wordt aangehouden/geflitst moet je gewoon niet zeuren en die boete betalen die ervoor staat en als het 50 te hard is ben je je rijbewijs gewoon tijdelijk kwijt, vrij simpel en vrij terecht imo. Ik vind alleen dat we geen heksenjacht moeten ontketenen op automobilisten die 10% van de maximumsnelheid te hard rijden, want in de praktijk veroorzaken zij niet de onveiligheid. Weet jij trouwens door wie dat eigenlijk beoordeeld wordt dat puntenrijbewijs, mag een agent oordelen dat de overtreding zwaar genoeg is of wordt dat aan zijn meerderen overgelaten en zijn er zoiets als standaardzaken die buiten dat systeem vallen of die immer een punt opleveren? Verder natuurlijk een goede zaak dat puntenrijbewijs, de meeste jongeren met nét hun rijbewijs op zak, willen nog weleens tegen de regels van de rijschoolhouder ingaan. | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:41 |
quote:Met miljoenste delen van promillages inderdaad, zoals je weet is een auto de 130-140 rijdt schoner dan diezelfde auto die 50 rijdt. Het gaat voornamelijk om je laatste argument en eigenlijk het enige argument dat door de overheid écht wordt bekeken. | |
Hyperdude | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:41 |
TufTufclub en Spee zijn allebei echte rukkers En je vanuit de USA over dit soort NL dwarffights druk lopen te maken lijkt mij ook een enigszins overdreven. | |
Grrrrrrrr | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:44 |
quote:Stefan wil nog een keertje terugkomen naar dit "kutland" waarschijnlijk... | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:46 |
quote:In Amerika wonend kun je je inderdaad beter druk maken over het feit dat 16-jarigen daar in een SUV rondcrossen, een maand nadat de skelter is ingeleverd. | |
BlaZ | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:57 |
quote:Waarom zouden 16-jarigen geen auto kunnen rijden, mischien zou het minder verkeersdoden opleveren als ze auto gingen rijden ipv op opgevoerde brommertjes. | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 20:02 |
quote:Dat betwijfel ik, maar het is een goed uitgangspunt voor een onderzoek. Ik denk dat 16-jarigen de verantwoordelijkheid niet aankunnen om overzicht te houden en je te beheersen, niet voor niets voert 3/4 hun brommers op, dus waarom zouden ze niet extra hard willen rijden in een auto? | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 20:03 |
Bij dat puntenrijbewijs zullen vooral die 160 rijdende kutvertegenwoordigers de klos zijn. | |
Ulx | donderdag 27 oktober 2005 @ 20:04 |
Gewoon keihard rijbewijzen intrekken. Heb je de auto nodig voor je baan? Ga maar solliciteren! | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 20:04 |
quote:Bij 160 heb ik er geen moeite mee, bij 130-140 wel, maar het is dus niet alleen bedoeld voor mensen die nét (tot 5 jaar) hun rijbewijs hebben? Maar hoe weet jij dat ze vagina's vertegenwoordigen? | |
Ulx | donderdag 27 oktober 2005 @ 20:32 |
quote:Zeker niet getrouwd? | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 20:36 |
quote:haha, nee ik ben gelukkig nog niet getrouwd ![]() | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 20:38 |
quote:En bij wat voor overtreding moet er 'keihard het rijbewijs worden ingetrokken'? is dat niet een beetje overdreven en te vergelijken met het gedwongen castreren van ouders als ze hun kind nalatig opvoeden? | |
Ulx | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:01 |
quote:een rijbewijs kun je weer opnieuw halen. Kost een paar duizend pop. En die sanctie mag wat mij betreft wat vaker worden uitgedeeld. Het intrekken van een rijbewijs betekent niet automatisch een eeuwigdurend rijverbod. Ben je voor je beroep afhankelijk van je auto dan had je helemaal moeten opletten. Castreren is tamelijk permanent. | |
drexciya | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:03 |
Wat mensen vergeten is dat de meeste boetes worden uitgedeeld (2/3 zo'n beetje) in de 30 euro categorie; 4-7 km/h te hard na correctie. En dat is dus op alle wegen. Dat is in Blik op de weg ter sprake gekomen, waarbij ook de discussie rond de radarverklikker werd gevoerd. Dat was een opvallend eerlijke discussie, dat had ik niet van de presentator verwacht. Verder snap ik al die antipathie jegens de tuf-tuf club niet; zij deden niets anders dan een discussie starten over het snelheidsbeleid in Nederland en de manier waarop dat wordt gehandhaafd. Ik zie niet in waarin ze daarbij over de schreef zijn gegaan. Dat een aantal mensen het oneens zijn met die insteek dat mag; ieder zijn mening tenslotte. Waarom mag Peter R. de Vries wel kritiek uitoefenen op het (rij)gedrag van agenten en de tuf-tuf club niet? Waarom mag de deugdelijkheid van flitsapparatuur niet aan de kaak worden gesteld? Zeker als dhr. Spee zich regelmatig in de media laat zien dan weet hij dat hij een mikpunt wordt van kritiek. Dan ben ik van mening dat hij gewoon zich als een vent moet gedragen en die kritiek links moet laten liggen of serieus op een discussie in moet gaan. Dat hij overheidsgeld (dus belastinggeld) inzet om z'n priveoorlogje uit te vechten vindt bij mij al helemaal geen genade. Ten aanzien van al dat gejank over puntenrijbewijs; zet strafpunten op mensen die brokken maken, extra strafpunten op dronken achter 't stuur zitten (daar wordt veel te weinig op gecontroleerd) en gedrag zoals bumperkleven, door rood rijden en rechts inhalen. Sommige mensen zitten hier weer zo fijn te trollen ten aanzien van snelheid, maar wees eens eerlijk? Waardoor worden meer of ernstiger ongelukken veroorzaakt, door snelheid of het andere genoemde gedrag? Ten aanzien van hard rijden is het mijns inziens heel simpel; je zult altijd mongolen houden die zichzelf overschatten, dat roeit zichzelf dan wel uit. Het is alleen jammer dat de snelheidslimieten in mijn omgeving daardoor moeten worden aangepast (60 zones). Daarnaast heb je mensen die kennelijk een dusdanige rijvaardigheid hebben dat ze dat wel kunnen. Die zullen trouwens ook niet zo snel gaan janken over boetes, dat weet je als je dat doet. Als je hier post en minder dan 5000 km/jaar rijdt dan heb je sowieso geen recht van spreken. De kans is dan groot dat je beter een paar rijlessen kunt nemen als je een rijvaardigheidstest laat afnemen. | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:06 |
quote:merkwaardig dan dat je zwaarder gestraft wordt voor 30 km/uur te hard rijden dan de overheid voor miljarden op te lichten via bouwprojecten... kortom: Je overdrijft gruwelijk en laat zien weinig inhoudelijke kennis over de zaken qua verkeer te hebben. Men moet af van het idee dat 160 rijden overeenkomt met Mohammed B een geladen pistool overhandigen. | |
Arnold_fan | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:10 |
quote:Welnee, die zijn al veel ouder en hebben geen puntenrijbewijs. | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:12 |
quote:Een beetje te hard is ook te hard en ook een overtreding. Ik snap niet waarom daar altijd zo slachtofferig over gedaan wordt. Ik betaal me scheel aan boetes, eigen schuld dikke bult. quote:Dat geldt niet voor mij maar waarom vind je dat? Regels zijn regels of je nou 10 of 20000000 km per jaar rijdt. | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:15 |
quote:het puntenrijbewijs geldt dus alleen voor jongeren (die net of maximaal 5 jaar hun rijbwijs hebben)? SCH bracht me in verwarring namelijk. | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:16 |
quote:Het gaat voor iedereen gelden. | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:18 |
quote:Dan ben ik benieuwd naar de jury. | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:18 |
quote:De plannen die op Prinsjesdag zijn gepresenteerd en ws. volgend jaar effectief worden omvatten een puntenrijbewijs voor alle automobilisten | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:19 |
quote:Het is geen Idols. Het gaat om zware overtredingen middels een soort creditcardsyteem. | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:22 |
quote:ik vrees dat ze hier gedonder mee gaan krijgen ivm de EU en dat het in de praktijk onhaalbaar is om iemand die 5 maal minder dan 50 km/uur te hard gereden heeft het rijbewijs te ontnemen. Maar wat weet je er verder over? - 5 strikes and you're out? - Kun je meteen je nieuwe rijbewijs aanvragen, of wordt het je ontzegd voor een paar maanden? - Welke overtredingen komen in aanmerking voor een punt (rood licht negeren, op een invalide-parkeerplaats staan?) - En is alles een ippon (een ol punt) of zijn er ook halve? | |
BlaZ | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:24 |
quote:Mja op de echte zware overtredingen > alcohol gebruik, door rood licht rijden etc wordt toch nooit gecontroleerd. Regels zijn regels ben ik met je eens, maar een zelfde snelheidslimiet op een enorm drukke weg overdag en helemaal leeg snachts vind ik erg raar. Ik pleit voor geloofwaardige snelheidslimieten meer aangepast aan de situatie. Een bord zoals in Duitsland veel voorkomt (120) 7-19uur zou hier ook bruikbaar zijn op een flink aantal snelwegen. Mensen die bijv 5 of meer ongelukken veroorzaakt hebben mogen ze meteen het rijbewijs afpakken. | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:24 |
quote:Ik weet er niet zoveel over, wil wel even zoeken. In Frankrijk is het ook, valt dus wel mee met die EU-regels. | |
V. | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:25 |
Ik vind het onzin om die gast 5 keer veroordeeld te krijgen voor dit gedoe.... maar dat maakt die Jacobs nog geen held, natuurlijk. Het is een pueriele klerelijer die eens normaal moet gaan doen ![]() V. | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:42 |
quote:En wat zijn de zware overtredingen dan? | |
SCH | donderdag 27 oktober 2005 @ 21:49 |
DIRECT RIJONTZEGGING BIJ TWEEDE ZWARE OVERTREDING Een automobilist of bromfietser die binnen vijf jaar twee maal een zware verkeersovertreding begaat, krijgt automatisch een rijontzegging. Het wetsvoorstel richt zich op drie delicten, waaronder rijden onder invloed. Het voorstel is door minister Donner (Justitie) en minister Peijs (Verkeer en Waterstaat) voor advies naar verschillende instanties gestuurd. De plannen zijn een uitwerking van het puntenrijbewijs, zoals dat eerder door het kabinet is aangekondigd. Volgens de ministers vormen automobilisten en bromfietsers die opnieuw een verkeersovertreding begaan een groot gevaar voor de verkeersveiligheid. Ontzegging van de rijbevoegdheid is volgens de ministers een gerechtvaardigde maatregel, omdat deze weggebruikers blijkbaar niet hebben geleerd van een eerdere straf. De ministers verwachten dat de maatregel een sterk preventieve werking heeft. 'Een gewaarschuwd mens telt voor twee', aldus Donner en Peijs. Voorstel van het kabinet In de huidige situatie kan de rechter voor een groot aantal zware verkeersdelicten al een rijontzegging opleggen, maar de rechter is daartoe niet verplicht. In het nieuwe voorstel volgt automatisch een rijontzegging voor een bepaalde periode bij een tweede zware verkeersovertreding binnen vijf jaar. Het gaat hierbij om rijden onder invloed, zware snelheidsovertredingen en het veroorzaken van een verkeersongeval met ernstige gevolgen. Een automobilist die na een herhaalde overtreding door de rechter een rijontzegging van meer dan een jaar krijgt opgelegd, verliest het rijbewijs definitief. Deze automobilist moet dan opnieuw rijexamen doen. Het voorstel maakt geen onderscheid tussen privé- of werkgebruik. Dit betekent dat beroepschauffeurs die in hun vrije tijd een ernstig verkeersdelict begaan, bij recidive het rijbewijs kunnen kwijtraken. Alleen zware overtredingen Lichte verkeersovertredingen die op kenteken worden bekeurd en veelal met een geldboete worden afgedaan, vallen buiten het voorstel. De drie soorten overtredingen die wel meetellen, zijn vooral gekozen omdat ze veel gevaar voor de verkeersveiligheid opleveren. Bovendien blijkt uit onderzoek van het ministerie van Justitie dat er vooral na veroordelingen voor rijden onder invloed en zware snelheidsovertredingen sprake is van een hoge recidive. In totaal gaat circa veertig procent van de mensen die een zware verkeersovertreding begaat, binnen vijf jaar opnieuw in de fout. Bron: www.regering.nl | |
Elgigante | donderdag 27 oktober 2005 @ 22:00 |
quote:'Een gewaarschuwd mens telt voor twee', aldus Donner (en Peijs).< Als het van iemand ongeloofwaarig klinkt is het Piet Hein wel, maar goed. Ik denk dat men juridische problemen gaat krijgen met de zaken: rijden onder invloed, aangezien het toegestane promillage nogal eens schommelt. En natuurlijk de aanrijding veroorzaken met ernstige gevolgen (wat ik het ernstigste vergrijp vind), aangezien de rechterlijke uitspraak ook bindend zou moeten zijn voor verzekeraars en ik denk dat verzekeraars op dit stuk meer macht hebben en dat betekent dat een definitieve uitkomst jaren op zich kan laten wachten en dat komt de veiligheid niet ten goede. Nu spreek ik dus over veroorzakers die geen schuld willen bekennen, of waarover twijfel bestaat. Maar ik vind het puntenrijbewijs wel logisch eigenlijk, al betwijfel ik of het slachtoffers of gewonden scheelt, en iemand die werkelijk een gevaar vormt op de weg ( zie topic over Diender in de kreukels) moet gewoon voor het leven geschorst worden om een motorisch voertuig te besturen. | |
Furby | vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:12 |
Waarom quoten mensen altijd de post helemaal voor hun? | |
Furby | vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:31 |
quote:Hier zien we de standaard nederlander. Regels zijn regels. Dat de kasten staan op plaatsen waar ze kunnen flitsen ipv gevaarlijke plaatsen maakt niet uit. Dat er targets zijn gesteld (ze gaan er dus op voorhand al vanuit dat er te hard wordt gereden) maakt niet uit. Dat een weg slecht ontworpen is of de beperking niet in verhouding staat tot de weg maakt niet uit. Dat auto's steeds beter worden waardoor je steeds minder merkt behalve de meter ... maakt allemaal niet uit. Regels zijn regels en als goed nederlander moet je dan al 3 km voordat de ritsstrook start de weg blokkeren. Hey we gaan ritsen DUS mag jij er niet meer langs. Ik snap goed dat er een grens is want zonder een harde grens is er niet te werken als politie. Wat ik niet aanvaart is dat er mongolen alleen maar rolletjes verwisselen omdat de norm de norm is. Dat is net zoiets als dat er een stadswacht (een heleboel) rondlopen en iedereen die de vuilnisbak voortijdig buiten zet (ja ja , dat kan) gaat beboeten. Verder vraag ik me af waarom ik steeds die hitler poster zie. Heeft verder niets met dit topic van doen. Tevens vraag ik me af waarom Sch net zoals koossie zelf waarschijnlijk nu ineens zegt "ik heb gelijk". 4 rechters gaven 'm ongelijk. De 5e geeft 'm een beetje gelijk. Niet vergeten dat Frankie z'n geld op is en Koossie nog steeds ONS geld opbrast met die zooi EN er komt nog eens een hoger beroep aan. We zijn op het punt dat Koos geen struikrover genoemt mag worden. Nee puur juridisch staat hij daar ook niet nee. Maar nog eens ... wie van jullie idioten zou zelf geld geven aan een imbeciele verkeersofficier om zich te verdedigen tegen de term "struikrover" (ja SCH, dat is waar het om gaat, niet al die andere erbijgehaalde onzin) | |
StefanP | vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:48 |
quote:Onzin lijkt me, want bij 80 km/u gebeuren er ook genoeg dodelijke ongelukken. Dan moet je de snelheid op de snelwegen overal omlaag brengen naar 50km/u wil je iets merken van meer overlevingskans. Bovendien is snelheid maar de hoofdoorzaak van, oh, 10% van alle ongevallen. De rest komt door mensen die niet opletten, geen voorrang verlenen e.d. Als laatste durf ik te wedden dat er op de snelweg zelden ongelukken gebeuren, de grote meerderheid vindt plaats in de bebouwde kom. Maar ze staan wel lekker langs de snelweg te flitsen, omdat mensen daar al makkelijk 10km/u te hard rijden. Naast natuurlijk hun favoriete plaatjes waar je maar 60 mag terwijl het een kaarsrechte vierbaansweg in the middle of nowhere is. Het is geld waar de overheid expres achteraan gaat. In plaats van dat ze alle asociale klojo's eens een boete geven wegens rommel op straat gooien, of criminelen boetes gaan opleggen, dag in dag uit massale drank controles houden tot er niemand meer drinkt (het ging toch om de veiligheid? nou, dan kunnen ze hier goed mee beginnen) erof desnoods fietsers zonder licht en mensen die hun hond op straat laten schijten, bekeuren. Dan doen ze nog iets nuttigs. Maar daar moet natuurlijk energie in gestoken worden, dus daar beginnen ze niet aan. Want met 1 mannetje in een stoeltje langs een snelweg is het kassa, terwijl je al gauw 1 agent (een echte, niet zo'n domme BOA) nodig hebt per crimineel. En dan loont het niet meer natuurlijk. quote:Geen haar op m'n hoofd die er ooit nog aan denkt. Standaard zinnetje van de jaloerse Fokkers. Heb je commentaar, "dan emigreer je toch?!". Doe je dat en post je nog op Fok, dan is het "wat doe je hier nog?!" ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door StefanP op 28-10-2005 03:01:01 ] | |
StefanP | vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:58 |
quote:1. Dit is wel het laatste punt uit de wet wat mensen gehandhaafd willen. Kijk eens om je heen naar de ellende en overlast in dit land, houd desnoods een enquete en vraag welke wetten mensen gehandhaafd willen. Drie x raden wat er onderaan eindigt - mensen die 160 rijden waar je 120 mag. 2. Zoals ik al zei, snelheid is een verwaarloosbare factor als veroorzaker van ongelukken. als het echt om veiligheid ging, dan staken ze de 'moeite' (als je daarvan kunt spreken met een stoeltje in de berm) wel in het aanpakken van mensen die geen richting aangeven, die geen voorrang verlenen of die dronken achter het stuur stappen. 3. Die verbetering in de luchtkwaliteit wordt wel een factor 1000x ongedaan gemaakt door alle drempels in dit land. 4. Jij bent blijkbaar van mening dat je er als burger enkel bent om de schatkist te spekken. Want ze doen zoveel goeds met dat geld! Men werkt voor de staat in dit land. Als je geluk hebt, mag je 20% van je inkomen houden. Dat dat geld is waar JIJ zelf hard voor gewerkt hebt, en waar een of andere pennelikkende bureaucraat maar van af moet blijven en in plaats daarvan een sluitende begroting maakt, gaat je blijkbaar de pet boven. Of je werkt nog niet en dan kom je er zelf nog wel achter. Kinderlijk eenvoudig dus te weerleggen die "argumenten". | |
LangeTabbetje | vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:08 |
1. Flitspalen, te hard rijden is zo ongeveer de enige overtreding waarbij de pakkans 100 % is. (op een weg met flitspalen). Tuurlijk is het zuur dat je met 5 km te hard wordt geflitst, maar je hebt wel te hard gereden (en dus een overtreding gemaakt). De discussie over maximum snelheden (te hoog of te laag), moet je dan ook niet met de politie voeren maar met de politiek. Die maken de wet, en de politie handhaaft hem. 2. Dit 'gevecht' tussen Spee en die meneer van de TTC gaat natuurlijk helemaal nergens meer over. Dat moeten ze allebei toch wel inzien ? | |
multatuli | vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:07 |
quote:Nonsensicale opmerking. Niemand tracht automobilisten te dwingen om 50 te rijden waar nu 100/120 geldt. Als je ipv 130-140 teruggaat naar 120 of 100 veroorzaak je duidelijk minder luchtvervuiling. Verder vond je het zonde van het belastinggeld om dit te handhaven en een verkeerde prioriteit, maar dat ben je inmiddels vergeten? Het puntenrijbewijs voor iedereen heeft overigens in Frankrijk al zeker 1000 'bespaard', dus dat lijkt mij een prima zaak. Al die zogenaamde 'goede automobilisten' die volgens zichzelf de wet mogen overtreden en eindeloos blijven betogen dat dit geen gevaar oplevert zijn net zo gestoord als mensen die toevallig wel heel goed tegen drank kunnen en daar heel goed bij kunnen rijden. Allemaal borrelpraat. Gewoon je houden aan de wet en als je er tegen bent, er naar streven de wet te veranderen. | |
multatuli | vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:11 |
quote:Lieve jongen, je feiten zijn niet correct. Neem de moeite ze te checken ipv te blaten. Je vraag of ik werk is komiek. Ik ben werkgever, dus ik betaal veel meer belasting dan jij, maar heb daar geen enkele moeite mee. Het enige wat ik weiger is de boetes van mijn personeel te betalen. Eigen schuld dikke bult. Ik hou niet van mensen die de wet overtreden en wie dat toch boet moet maar dokken of brommen. | |
Deliverance | vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:44 |
quote:Misschien een bescheiden factor als veroorzaker, maar wat je vergeet (en je bent niet de enige) is dat er een verschil van leven en dood bij een botsing van bijv. 50 en 60 km p/u kan zitten. Dus ook als iemand nog geen 10 km p/u te hard rijd kan dat ernstig zijn. In elk ongeluk speelt snelheid op die manier een rol: hoe langzamer de snelheid, hoe minder ernstig het ongeluk. | |
Erik_Westerveld | vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:47 |
Net zag ik dit topic nog voorbijkomen: Koos S. predikt de onwaarheid. quote:alles ff op rijtje. Iemand ziet een affiche op een bord, en neemt daarvan een foto. Stuurt op naar Jacobs, die publiceert 't op zijn site. Koos Spee achtervolgt hem met 5 dagvaardigingen. Hij wint, en Jacobs moet de vergoeding voor al die rechtzaken zelf ophoesten. en het is nog niet eens klaar omdat koos nog een andere zaak tegen Jacobs heeft wegens belediging van BOA's, dat worden weer vele nutteloze strafzaken. Intussen loopt 't tuig vrij rond op straat terwijl plisie mensen naait door te gaan laseren op 3 km/h te hard. Ping, ping kassa!! | |
Kadesh | vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:38 |
quote:160km (op een 120km) is en blijft nog steeds een Mulderfeit, dus geen punten. ![]() | |
Kadesh | vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:42 |
En als ze je punten willen afpakken moeten ze je ook nog staande houden, dat kan niet op kenteken. En hoe vaak wordt je nu daadwerkelijk aangehouden? Juist in 0,00000000001% van de gevallen. Dushu.............ik blijf gewoon lekker door crossen, die boete's intreseren me helemaal geen reet. | |
StefanP | zaterdag 29 oktober 2005 @ 03:41 |
quote:Put your money where your mouth is. 1. Ik zet er 50 euro op dat 50 willekeurige mensen die de volgende lijst met irritaties mogen sorteren, met waar ze het liefst iets aan gedaan zien bovenaan, de snelheidsovertreding niet in de bovenste helft zet. -mensen die op de snelweg te hard rijden -mensen die hun hond op straat laten poepen -hangjongeren die overlast veroorzaken -politie die niet reageert op inbraken en fietsendiefstallen -recidivisten en junks die bij hun 51e winkeldiefstal nog niet in de cel gegooid worden -criminelen die er met een paar weken taakstraf afkomen -mensen die met drank op rijden 2. Ik zet er 50 euro op dat uit het lijstje "drank-te hoge snelheid-geen voorrang verlenen-niet opletten", "te hoge snelheid" niet in de bovenste 2 voorkomt als die lijst gesorteerd wordt op % aandeel in oorzaken van ongelukken. 3. Ik zet er 50 euro op dat de verminderde uitstoot van CO en CO2 als iedereen 120 rijdt ipv 140, een fractie is van wat de uitstoot veroorzaakt door alle drempels. Kom maar op. "Je feiten zijn niet correct" - laat me niet lachen... Als ik niet al wist dat je toch niet reageert of toch niet betaalt stuurde ik wel direct mijn gironummer. Dit is trouwens allemaal offtopic, want het gaat er hier om dat egotripper en fantast Koos Spee een klein kind is dat gemeenschapsgeld misbruikt om iemand te vervolgen die helemaal niets misdaan heeft, tot 5x toe omdat hij 4x geen gelijk krijgt van de rechtbank. | |
Mr.J | zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:31 |
quote:Yeps, maar dat niemand die man dan terugfluit. ![]() | |
indahnesia.com | zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:38 |
Ik vind het eigenlijk wel geniaal dat zo'n Spee het voor elkaar krijgt dat Nederland weer eens een punt van discussie heeft.. Altijd wat te zeiken... | |
dazzle123 | zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:08 |
quote:Nee en dat is ook het hele probleem in Nederland. Het zijn niet de ministers en de kamer die de regels bepalen maar de ministeries en de machtige personen op die ministeries. Dat zie je ook terug in het feit dat bij het aantreden van een andere regering het gevoerde beleid nauwelijks wijzigt. En natuurlijk is het zo dat formeel de macht ligt bij de minister maar in de praktijk werkt het anders. Op het moment dat een minister aantreedt blijven dezelfde topambtenaren in functie en die bestoken de minister vervolgens met informatie en plannen en vervolgens worden weer dezelfde, vaak ook nog de verkeerde beslissingen genomen. Misschien wordt het tijd dat we in Nederland toe gaan naar een ander systeem waarbij topambtenaren bij iedere nieuwe regering ook vertrekken. Iets wat in andere landen vrij normaal is. Dat Zou het vertrouwens in de politiek onder de burger ook bevorderen. Dan hebben mensen tenminste het idee dat hun stem iets uitmaakt. | |
dazzle123 | zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:22 |
quote:Ja echt geniaal joh dat de man het voor elkaar krijgt dat iemand een strafblad heeft omdat meneer Spee persoonlijk beledigd is. ![]() Echt ongelooflijk dat mensen dit nog gaan verdedigen ook. We leven zo langzamerhand in een land waarin je om de minste geringste lullige overtreding de meest zware straffen krijgt. Mensen die op straat lopen zonder id bewijs belanden in een politiecel, rijd je te hard dan wordt je behandeld alsof je een zware crimineel bent. Maar schiet je op klaarlichte dag op een school een leraar een kogel door zijn kop dan krijg je 5 jaar cel. En het dan heel raar vinden dan mensen LPF gaan stemmen. En begrijp me niet verkeerd ik ben en was en van de grootste tegenstanders van de LPF en ik ben zelf nota bene links maar de prioriteiten van de NL politie gaan echt helemaal nergens meer over. De politie dient criminelen te bestrijden. En natuurlijk moet je ook lichte overtredingen bestraffen. Maar dat betekent niet dat je als politieagent lullig op je motor achter een muurtje moet gaan staan om te wachten tot de eerste fietser weer door rood rijdt zodat je weer een geel papiertje kan gaan schrijven. Of dat je met je lasergun achter een boom staat om mensen die 56km/h rijden waar ze 50 mogen een boete te geven van 30 euro. Een goede politiemacht richt zich in eerste instant op echte misdrijven. Een slechte politiemacht richt zich eerst op lichte overtredingen en gaat daarna eens kijken of er misschien nog tijd en geld is om zware criminelen aan te pakken. En dat laatste is van toepassing op de nederlandse politie. Echt werkelijk de omgekeerde wereld. | |
Elgigante | zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:34 |
quote:ik had het over een grote auto, geen VW polo ofzo en die motoren verbranden beter op kruissnelheid endie ligt op 130-140 en niet op 100 zoals je stelt. De luchtvervuiling is dus ook minder bij 130 dan bij 100. je kletst uit je nek Multa en dat weet je net zo goed als ik, wie ben jij om twee compleet verschillende zaken met elkaar te vergelijken, er vervolgens een oordeel over te geven als je niet weet waar je over praat? Duidelijk iemand die niet de praktijk bekijkt mar de theorie. | |
drexciya | zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:54 |
quote:Regels zijn regels? Dus als ik een bord zie moet ik per direct op de rem trappen om geen bon te krijgen? Goed voor de verkeersveiligheid. Volgens mij bestaat er bij het verkeer juist een grijs gebied. Als bestuurder moet je de situatie op het moment kunnen beoordelen en dan ligt het soms ietwat genuanceerder. Ten aanzien van het aantal kilometers is het heel erg simpel; wanneer je weinig op de weg zit dan is het veel moeilijker om je rijvaardigheid op peil te houden. Ik denk dat heel veel mensen nogal hard door de mand gaan vallen als er iemand objectief naar hun rijgedrag kijkt. | |
StefanP | zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:11 |
quote:Goed punt. Zo gebeurt het in de VS ook. Elke regering levert zijn eigen topambtenaren. Anders krijg je inderdaad Nederlandse toestanden waar het beleid min of meer ongewijzigd blijft, wie er ook de verkiezingen wint. | |
SCH | zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:28 |
quote:Het meeste wangedrag komt toch echt van mensen die veel op de weg zitten en denken dat ze in een soort vrijstaat verkeren en dat je ergens echt veel sneller bent als je 150 rijdt ![]() | |
Erik_Westerveld | zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:32 |
quote:idd, alvast een nieuw topique opgesnord: topambtenaren die willen blijven | |
Keromane | zondag 30 oktober 2005 @ 09:19 |
Als in de media iets verschijnt waar iemand het niet mee eens is kan ie naar de rechter stappen en een rectificatie eisen. Gaat een stuk media ondanks aanwijzingen van de rechter continu over de schreef dan kan de rechter beslissen dat het stuk media moet worden opgedoekt. Een situatie die vrijwel nooit is voorgekomen. Ook met TTC niet. Meneer Spee wilde TTC weg. TTC werd te groot. Het was geen site van/voor wegpiraten maar een breed maatschappelijk discussieforum over allerlei onderwerpen. Oprichter Jacobs zag de humor in in alle ophef en aandacht die ontstond en plaatste met plezier foto's van verbrande flitskasten. Ook interviews en fotoreportages van opsporingsbeambten werden geplaatst. De meeste mensen waren joviaal en werd er een praatje gemaakt, mochten er gedetailleerde foto's van flitsapparatuur worden gemaakt, werd de werking uitgelegd. Helaas had je ook een enkele BOA die handtastelijk werd. Verbaal en fysiek geweld. En ja, die mensen kregen een wat minder vleiende benaming op de site. Helemaal als meneer in kwestie zelf nota bene na gedane 'arbeid' met een rotgang nog even voorbij kwam racen of een tukkie lag te doen. TTC ontgroeide het 'kwajongensniveau' rap in een paar jaar tijd. Allerlei mensen waren op het forum te vinden, ook advocaten, politie, BOA's, gemeenteambtenaren etc. En als er weer eens iets in de media verscheen, zoals een rapportje waaruit moest blijken dat iedere km te hard x extra ongevallen betekent, dan werd hier kritisch naar gekeken. Dan werden de bronnen nader bekeken. Dingen die niet klopten werden zwart op wit gezet. Er werden stukken geschreven aan politici en voor de media. TTC groeide door en in het laatste jaar werden de mensen achter TTC steeds vaker gevraagd voor RTV programma's. Om commentaar te leveren, om mee te doen in discussieprogramma's etc. Dhr. Spee is diverse malen uitgenodigd in dergelijke programma's, maar de man weigerde telkens terwijl Minister Netelenbos de 'conforntatie' wel durfde aan te gaan. Ook Tineke is wel eens minder vleiend neergezet op TTC, maar de ontmoeting was vriendelijk. Hoe dan ook, TTC moest verdwijnen en het werd een 1-2-tje. Naar de rechter stappen om TTC verboden te krijgen zou alleen brandstof en extra aandacht zijn geweest voor de site. Een enkele politicus heeft het wel geprobeerd, wilde TTC zelfs als terroristische organisatie bestempelen. Verdomde moeilijk voor een openbaar forum, dus werd het over een andere boeg gegooid. Standaard Uitgeverij (Suske en Wiske) liet een brief bezorgen met een megaclaim voor het gebruik van de naam 'Tuf Tuf Club'. De uitgever wenste niet geassocieerd te worden met wegpiraten, alhoewel Lambik toch regelmatig in beschonken toestand achter het stuur kroop in de albums en er is zelfs een scene waarin onze kale held met een mokerhamer een flitspaal te lijf gaat. Anyway, het uizicht op een kostbare procedure zag Jacobs (gewoon een particulier met een eigen website) niet zitten. Naamsverandering kon niet uitblijven. Vrijwel tegelijkertijd ploften een paar andere brieven op de mat bij Jacobs. Dagvaardigingen voor laster en smaad. In hoeverre de aanklager een punt had laat ik in het midden, maar het doel was om Jacobs klem te zetten. Kapot te procederen. Bij de eerste zitting lagen de 'bewijsstukken' op tafel uitgespreid, waaronder een foto van een foto van een poster van Dhr. Spee met een Chaplin-snorretje. Dit stuk werd direct van tafel geveegd. De andere punten? De aanklager werd keer op keer naar huis gestuurd met de boodschap het huiswerk beter te doen omdat er dingen werden beweerd waarvan de aanklager zelf ook wel begreep dat ie er geen punt mee had. En nu bij zitting 5 ordeelt de rechter dat de aanklager welliswaar een punt heeft, maar dat het niet tot een veroordeling komt. Maakt niet uit, mission was een jaar geleden al accomplished toen Jacobs de site (toen al met een andere naam) offline haalde en vanwege z'n werk had aangekondigd definitief te stoppen met alle internetactiviteiten. | |
drexciya | zondag 30 oktober 2005 @ 10:23 |
quote:Het spijt me, maar dat gaat echt niet werken. Dat soort acties (rijbewijs afpakken na grove overtredingen) staat in schril contrast met hoe vaak je een rijbewijs moet laten zien. Toevallig stond er in de zaterdagbijlage van de AD iets over een ongeluk op de A12 bij Reeuwijk. Van de schuldige was zijn rijbewijs ingevorderd (vanwege alcohol) en hij reed onverzekerd rond. Tsja, als daar niets aan wordt gedaan is het allemaal een wassen neus. ga zelf eens na, hoe regelmatig heb jij je rijbewijs moeten laten zien in de afgelopen pakweg 5 jaar? Verder is het gevaar bij het puntenrijbewijs dat er nog meer mensen gaan doorrijden na het veroorzaken van een ongeluk of schade. Zorg er eerst maar eens voor dat iedereen verzekerd rondrijdt. | |
drexciya | zondag 30 oktober 2005 @ 10:32 |
quote:Daar vergis je je nogal in mijns inziens, de meeste mensen die zich in de kreukels rijden zijn de Golf II rijders met petje en verwante lieden die hun rijvaardigheid overschatten. De factoren drank, onvoldoende voertuigbeheersing en onervarenheid scoren veel hoger. Verder is het een feit dat de meeste (dodelijke) ongelukken plaatsvinden op provinciale wegen, NIET op snelwegen. Maar goed, dit is een uitgekauwd onderwerp. Blijf vooral denken dat alle ongelukken op de snelweg plaatsvinden en dat je een misdadiger bent als je >140 rijdt. | |
SCH | zondag 30 oktober 2005 @ 11:16 |
quote:Geen misdadiger, maar een wetsovertreder. | |
Pietverdriet | zondag 30 oktober 2005 @ 11:37 |
quote:SCH geloof me, je bent echt sneller als je continu 150-170 kan doorrijden. In NL heeft dat echter niet veel zin, je kan namelijk overdag dit soort snelheden niet continu rijden, je kan het hooguit ff toppen, de afstanden zijn er niet naar, en het rijd niet prettig met al die idioten op de weg die hem er ff tussen gooien. Persoonlijk rij ik dan liever lekker relaxed, een luisterboek op en dan maar 5 minuten later aangekomen (max). Rij ik echter weer eens naar Frankfurt of Hamburg, dan scheelt het me een uur of ik wat gas trap of niet | |
Amando | zondag 30 oktober 2005 @ 23:53 |
Ik vind zowiezo dat auto's gewoon moeten worden begrensd op 130, kun je de meeste flitspalen ipv de snelweg gebruiken voor provinciale wegen en binnen de bebouwde kom. | |
Pietverdriet | maandag 31 oktober 2005 @ 07:15 |
quote:Jij rijd nooit in het buitenland? | |
Knarf | maandag 31 oktober 2005 @ 07:31 |
quote:Noem eens 1 auto die bij 100 km/h meer verbruikt dan bij 120 km/h? Verder ben ik het er wel mee eens dat deze rechtzaak echt nergens overgaat, dit is gewoon geld en tijd verspilling. Ego tripperij van K. Spee. [ Bericht 0% gewijzigd door Knarf op 31-10-2005 16:33:43 ] | |
Knarf | maandag 31 oktober 2005 @ 07:37 |
quote:In de randstad kun je gewoon niet te hard rijden. En wat nou, idioten die hem er tussen gooien? Als iemand 110 voor mij rijd en ik met 120 ga inhalen en jij komt er aan met 170, ga ik echt niet voor jou afremmen om jou voor te laten gaan. Dit doe ik wel als jij vol in de ankers moet, maar als jij nog 100 -150 meter ver bent, 'gooi' ik hem er wel voor, zodat jij maar moet afremmen (op je moter). En als jij dan zo gek bent om niet op je moter afteremmen maar pas op het laatste moment, zodat je wel vol in de ankers moet, dan heb ik daar ook geen boodschap aan. (Dit alles geldt echter niet als ik in Duitsland ben, dan rij ik zelf ook 150-170 of harder.) Ach zo maar weer in de file staan op de A13, kon ik daar maar 100 (of 80 ![]() | |
multatuli | maandag 31 oktober 2005 @ 11:39 |
quote:1) jij begon over verkeerde prioriteiten en verkeerde besteding van belastinggeld. Dat ben je inmiddels vergeten, maar lees je eerdere posts even door om je geheugen op te frissen. Als je moet kiezen welke van de grote en kleine ongemakken die jij noemt je moet bestrijden en je hangt er een prijskaartje aan, dan kiezen de meeste Nederlanders waarschijnlijk wel voor bestrijding maximumsnelheid daar iedereen die zich aan de wet houdt daar RIJKER VAN WORDT. \Dat is het mooie van dit systeem. Het meerendeel van de bevolking houdt zich 99% van de tijd aan de maximumsnelheid. Een kleine groep niet en die veroorzaakt veel onrust in het wegbeeld, draagt in ernstige mate bij aan de luchtvervuiling en de geluidsoverlast, zorgt voor meer en ernstiger ongelukken. Een kleine investering in politietijd en flitskastjes levert kapitalen op waardoor alle nette automobilisten minder belasting hoeven te betalen. Perfect geregeld en dus een verstandige prioriteitsstelling. 2) kan best zijn dat het op 3 komt; wat maakt dat uit? Het is goedkoop te bestrijden, verbetert de luchtkwaliteit, vermindert de geluidsoverlast, maakt het verkeersbeeld rustiger waardoor het aantal files afneemt en zorgt en passant nog eens voor minder doden. Wat wil je nog meer? 3) volstrekte nonsens. Kom maar met een bron aan die dat kan aantonen. Knappe jongen die zulke wartaal kan staven met feiten. | |
multatuli | maandag 31 oktober 2005 @ 11:39 |
[quote:Jij kijkt naar de theorie, niet ik. De praktijk is dat het nederlandse wagenpark minder uitstoot produceert op lagere snelheden dan 130-140. Misschien kan jij ergens een auto vinden met zo'n slechte transmissie en koppel dat deze een uitzondering vormt, maar dat geldt toch echt niet voor de gewone auto's die hier op de wegen rondrijden. | |
Drive-r | maandag 31 oktober 2005 @ 11:48 |
Pff, jankers. Je kent de regels, leer er maar mee leven. Ik ben zelf vaak genoeg slachtoffer geweest van dhr. Spee en zal het niet altijd met hem eens zijn, maar dat eeuwig Nederlandse gezeik (en zoals altijd weer verwoord door StefanP, de ras huiler). Neem gewoon je eigen verantwoordelijkheid en betaal de prijs die er blijkbaar staat op de overtreding, kap met zeiken. De regels zijn nou niet ideaal, maar zoveel slechter dan andere landen in Europa is het niet. Natuurlijk baalde ik ook toen ze mijn papiertje in namen, maar goed, ik was de zak die te hard reed. Je zult mij er geen moment over horen huilen.... | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2005 @ 12:02 |
quote:Dat is nou goed, je eigen verantwoordelijkheid nemen ![]() | |
Drive-r | maandag 31 oktober 2005 @ 12:05 |
quote:Dank je, ik ben dat gezeur in Nederland helemaal zat, iedereen blijft maar mekkeren. en het beter weten... | |
Jalu | maandag 31 oktober 2005 @ 15:44 |
quote:Nee. Spee zelf stelt dat iedere automobilist gemiddeld 1 keer per jaar een bekeuring krijgt. Daarnaast wordt 70%(!) van alle boetes uitgedeeld voor snelheidsovertredingen van kleiner dan 10 km/h boven de maximumsnelheid. Nou niet bepaald snelheidsverschillen die enorme ongevallen of zelfs maar een onrustig verkeersbeeld veroorzaken. Flauwekul dus, en stuitend om te zien hoe makkelijk sommigen eraan voorbij gaan dat de wetshandhaving in Nederland langzaamaan afglijdt naar een systeem van belasting heffen voor het mogen begaan van overtredingen. | |
Erik_Westerveld | maandag 31 oktober 2005 @ 17:21 |
@driver, jij geeft al toe dat de regeltjes van Koos S. niet kloppen (niet ideaal), waarom zouden wij het niet mogen verbeteren cq. corrigeren? Stel hier gaat wat mis, moeten wij het toelaten omdat het nog niet zo erg is dan in mbeki boeki? zo zie je maar weer dat jouw redenatie op den duur ontspoort, nog 1 vraagje, toen je Stefanp als rashuiler betitelde, niet dat ik eens ben maar wat betekent een rashuiler eigenlijk? | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2005 @ 17:23 |
quote:Dat verbeteren/corrigeren moet dan wel via de politiek, niet door voor jezelf maar te bepalen met welke regels je het wel en niet eens bent. | |
Keromane | maandag 31 oktober 2005 @ 20:15 |
quote:Kom, snelheidshandhaving is een melkkoe. Natuurlijk moeten er limieten zijn en natuurlijk moet iedereen er zich aan houden. Maar het gaat natuurlijk nergens over als de gemiddelde automobilist domweg 1 boete per jaar krijgt, dat er boete quota worden uitgestippeld ipv als streven hebben om snelheidsovertredingen tegen te gaan. Ik heb op de weg geen last van de meeste mensen, vrijwel iedereen rijdt netjes en brengt niemand in gevaar. Je rijdt met het verkeer mee. En ja, soms een paar kilometer 'te hard'. Iedereen dan maar beboeten omdat we regeltjesgeil zijn? Sec genomen bega je op elke rit wel een paar overtredingen en de huidige meetapparatuur haakt hier prima op in. Het gaat nergens over. Als een snelheidslimiet de absolute limiet zou zijn waarboven er dodelijke taferelen zouden ontstaan dan zouden da limieten wel lager liggen. En sterker nog, ook dan zou er net zo halfzacht op worden gecontroleerd. Zogenaamd voor de verkeersveiligheid, maar in de boeken doodleuk als bron van inkomsten. | |
StefanP | maandag 31 oktober 2005 @ 22:49 |
quote:Terugkrabbelen he? Geen zin om die 150,- over te maken? Dan had je ook je mond moeten houden met je "je feiten zijn niet correct check ze maar eens voordat je blaat". Ik daag je hier en nu uit om op elk van die drie punten, en je krabbelt er bij 2 al meteen terug. Over de derde: je moet wel heel simpel zijn wil je ontkennen dat drempels vele malen meer vervuiling veroorzaken dan 140 ipv 120 rijden. "Remmen en optrekken geven extra vervuiling" - http://www.milieucentraal(...)p=Zuinige%20rijstijl "emissions tend to be higher during acceleration than during steady-speed driving" - http://www.epa.gov/otaq/consumer/15-remot.pdf "try to avoid harsh acceleration and heavy braking" - http://www.fiafoundation.(...)resentation_1104.ppt ![]() | |
StefanP | maandag 31 oktober 2005 @ 22:56 |
quote:Altijd op de man spelen, zielig figuur. Nou, dat kan ik ook. Je bent zo stoer achter je PC. Zal ik je mijn adres eens geven? Dan mag je het persoonlijk ook eens proberen, eens kijken of je nog zo'n held bent. En zo te lezen ben jij de kneus, want ik heb nog nooit van mijn leven zelfs maar een parkeerboete gehad, laat staan een snelheidsboete. Desondanks heb er een pesthekel aan hoe de overheid een stelletje aasgieren zijn, hoe ze je leegzuigen voor elke cent onder het mom van 'veiligheid', aangemoedigd door de linkse kudde en milieumaffia. Dat jij een befehl-ist-befehl naloper bent die zich mak en gewillig naar de slacht laat leiden, is jouw probleem. Maar houd dan voortaan je 'blabla de ras huilie' gezeik bij je in elke post. | |
Drive-r | maandag 31 oktober 2005 @ 23:43 |
quote:Sorry Stefan, maar ik speel het inderdaad op de man. Als mensen hier maar lang genoeg irriteren heb ik daar wel eens last van. Maar goed, ik zie niet in wat ik met je adres zou moeten, ik ben niet bepaald geweldadig aangelegd en zal niet snel richting de vs komen. Ik heb gewoon een enorme hekel aan al dat gezeur omtrent die snelheidsboetes. Als we de snelheidslimieten zouden verhogen, dan vonden jullie wel weer iets anders om over te zeuren. Ik vind het systeem op dit moment functioneren, maar niet altijd ideaal. Als ik hier iets aan wil veranderen, zal ik dit zelf moeten doen. Ik doe dit echter niet, zoals jij bijvoorbeeld, door alles en iedereen die het beleid slechts uitvoert, maar met de grond gelijk te maken. Zelfs Spee doet gewoon waar hij voor aangesteld is en oom agent kan er al helemaal niks aan doen. En ach, als boetes kneuzig zijn, dan loop je hier met 90% kneuzen rond, zelfs mijn oma heeft haar auto wel eens fout geparkeerd. Ik heb in mijn jongere jaren moeten leren omgaan met een iets te snelle wagen en rally aspiraties. Inmiddels is die kwaal wel weer over en ben ik ook al jaren boete vrij, als dat je gerust stelt. Ik zie trouwens niet in waarom iemand die jouw mening niet deelt per direct een 'befehl-ist-befehl' naloper moet zijn, maar die tik schijn je in elk topic te hebben. Er zijn mensen die zich niet boven de rest verheven voelen en een andere, wellicht wat nuchtere mening zijn toegedaan. Uiteindelijk overlijden er ieder jaar weer idioten door stomme snelheidsovertredingen. Ik begrijp dat een hoop mensen hier te intelligent zijn en over teveel voertuigbeheersing om diezelfde fout te maken, maar laten we in ieder geval de minder gezegende en hun omgeving in bescherming nemen? Niemand is onfeilbaar, op jou na natuurlijk, lieve Stefan. | |
Drive-r | maandag 31 oktober 2005 @ 23:49 |
quote:Erik, Waar ik in mijn post meer op doelde is het feit dat mensen het hier, in mijn mening, te ver doorvoeren. Als je een probleem met de regeltjes van Koos S. hebt, dan zul je iets aan het beleid moeten doen, helaas kan dit alleen via de politiek. Een hoop mensen hier maken in mijn ogen twee belangrijke fouten. De eerste is de schuld neerleggen bij die mensen die hun boterham moeten verdienen door het beleid uit te voeren. Ze hebben de ondankbare taak om dit te doen en ik heb daar, net als voor ieder ander, respect voor. De tweede fout is de enorme zelfoverschatting die menigeen hier tentoon spreidt. We weten het allemaal beter wat betreft de werkelijke gevaren in het verkeer, maar er komt helaas weinig feitelijks uit voort. Ik doe al langere tijd verschillende dingen in de autosport en heb daarvan in ieder geval geleerd dat die zelfoverschatting goed misplaatst is. Ik dacht net als een hoop anderen in dit topic, totdat je ontdekt dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dat je iemand anders met 120 meer kans op leven geeft dan met 160. Het is leuk om zelf over een enorme controle te beschikken en goed te kunnen functioneren met 200km/h, maar hoeveel ruimte voor fouten laat je aan andere, minder 'getalenteerd' mensen? PS: Een rashuiler is gewoon iemand die geboren is met een zwartgalige kijk op zaken en een neiging tot klagen over elke kiezeltje in zijn schoen. Mensen die anderen niet in hun waarde kunnen laten, omdat zij zich op een of andere manier door hen belemmerd voelen en voorbij gaan aan het feit dat dit nu eenmaal hoort in een maatschappij. | |
StefanP | dinsdag 1 november 2005 @ 01:39 |
Alleen in de Nederlandse maatschappij blijkbaar. | |
StefanP | dinsdag 1 november 2005 @ 01:49 |
quote: | |
Drive-r | dinsdag 1 november 2005 @ 10:29 |
quote: ![]() Maar goed, niet alleen in de Nederlandse samenleving, Stefan. In de hele wereld zul je altijd mensen tegenkomen die dingen doen die je niet bevallen. Daardoor kun je jezelf belemmerd voelen of je kunt jezelf er gewoon niet aan ergeren. Wij kiezen beiden voor de andere optie. Ik erger me gewoon niet aan dit soort dingen, daar is het leven te kort voor. Jouw leven bestaat uit het ergeren aan dingen? | |
multatuli | dinsdag 1 november 2005 @ 12:06 |
quote:Ongelooflijk wat een bord jij voor je kop hebt. Ik krabbel helemaal niet terug. Jij verzint een gare weddenschap over wat er door de burger het belangrijkst gevonden wordt en zet wat niet vergelijkbare zaken op een rijtje. Ik ga daar uitvoerig op in, maar ik begrijp niet waarom ik de moeite genomen heb want je leest kennelijk heel selectief. Ik gaf aan dat het voor de meeste burgers een prima prioriteitsstelling is omdat het geld oplevert in plaats van geld kost. Vervolgens blaat je weer door door linkjes aan te geven die stellen dat versnellen meer vervuiling oplevert dan een vaste snelheid. Ja duh, dacht dat je ik achterlijk was? Natuurlijk is dat zo, maar dat heeft niets met jouw kletskoek stelling te maken. Iedereen 80 ipv 140 levert natuurlijk een veel grotere besparing op dan het weghalen van die verkeersdrempels. Jij bent ongetwijfeld het type dat een verkeersdrempel beschouwt als het startpunt voor een race naar de volgende drempel en dan vol in de remmen omdat je anders je pats spoilertjes beschadigd. Zo zijn ze echter niet bedoeld en veel automobilisten begrijpen dat gelukkig wel (en hebben wat meer bodemspeling). Als je bewijs voor je debiele stelling hebt kom daar dan maar mee. Krijg je van mij die 50Euro. Overigens staat in je eerste linkje dat het beter is om 80 te rijden. Overheen gelezen? | |
dazzle123 | zondag 6 november 2005 @ 13:18 |
quote:De meeste ongelukken worden toch echt veroorzaakt door onervaren bestuurders. Dus hoe ligt volgens jou dan dat verband tussen verkeersovertredingen begaan aan de ene kant en de veiligheid aan de andere kant? | |
Keromane | vrijdag 18 november 2005 @ 13:46 |
De site onzinboetes.nl die indertijd zo'n beetje verderging op de leest van TTC lijkt op z'n eind te lopen.quote:http://www.onzinboetes.nl/viewforum.php?f=27 | |
Mr.J | vrijdag 18 november 2005 @ 14:08 |
Lag mijn inziens al in de lijn der verwachtingen toen de TTC op zwart ging. | |
PLAE@ | vrijdag 18 november 2005 @ 15:45 |
Zowel Koos Spee, als de presentator van wegmisbruikers, als alle vrouwen die de laatste jaren Verkeer en Waterstaat geleid hebben als alle overige mongolen in Leeuwarden en Den Haag mogen wat mij betreft een enge ziekte krijgen. Ik poep op ze. |