Vroeger heette Feyenoord gewoon Feijenoord, maar die naam is veranderd wegens uitspraakproblemen in het buitenland. En hoewel CM die tijd waarschijnlijk niet heeft meegemaakt, is nostalgie toch keistoer enzo.quote:Op zondag 23 oktober 2005 23:16 schreef Jive_Bunny het volgende:
ik weet niet wie de topic titel heeft verzonnen maar iemand mag toch wel feijenoord vervangen door feyenoord... tis geen deelgemeente!
n00bquote:Op zondag 23 oktober 2005 23:16 schreef Jive_Bunny het volgende:
ik weet niet wie de topic titel heeft verzonnen maar iemand mag toch wel feijenoord vervangen door feyenoord... tis geen deelgemeente!
quote:'De laatste vedette uit Rotterdam-Zuid'
23/10/2005 23:00
Er waren tijden dat profvoetballers nooit zeurden over portretrechten en zich nog niet lieten begeleiden door sluwe advocaten. De sobere, maar tevens veilige en gemoedelijke jaren vijftig waren een lustoord voor de voetbalplaatjes sparende jeugd. In het Betuwse dorp Heteren zag ik mijn helden slechts sporadisch live voetballen. Wageningen, Vitesse en NEC speelden niet op het hoogste niveau, maar een paar keer per jaar werkte Oost-Nederland in De Goffert een lichtwedstrijd af tegen West-Nederland of Zuid-Nederland. Een enkel bezoek aan een heuse interland in De Kuip of het Olympisch Stadion was een onvergetelijke ervaring, maar ik koesterde de bij elkaar gespaarde voetbalplaatjes als kleinoden.
Profvoetballers verdienden in die jaren een habbekrats, maar waren apetrots als hun foto cadeau werd gedaan bij een pakje Rizla, Blue Band, sigaretten, kauwgum, zeeppoeder of Mars. In 1959 zou de benzinemaatschappij Esso er een legendarische serie elftalfoto’s in kleur aan toevoegen. Al mijn zakgeld ging naar de VéGé-winkel van Bram Buijze in de Dorpsstraat, waar allerlei levensmiddelen te koop waren waarbij portretten van bekende voetballers en elftalfoto’s van profclubs zaten. Als enige in het dorp beschikte ik over de elftalfoto’s van Fortuna ’54 en SC Enschede, terwijl mijn portretfoto’s van Gerrit Trooster van Rigtersbleek, Mick Clavan van ADO en de jeugdige Cor Veldhoen van Feyenoord als ruilmateriaal goud waard waren. Ik heb die foto’s zó vaak bekeken, dat ik het jongensachtige hoofd van Cor Veldhoen – hij was destijds achttien jaar – nooit meer vergeet. Op 11 oktober overleed de Feyenoorder, hij werd 66 jaar.
Veldhoen was tien jaar ouder dan ik. Ik realiseer me dat mijn voetbalplaatjeshelden aan het uitsterven zijn. Ik was zuinig op zijn foto, maar als speler sprak hij me niet zo aan, omdat hij onopvallend voetbalde. Coen Moulijn, Henk Schouten, Kees Rijvers en Cor van der Gijp waren mijn Feyenoord-helden. Later, toen ik de club vaker zag spelen, viel het me pas op dat Veldhoen weliswaar onopvallend, maar bijna altijd foutloos speelde. Als rechtsbenige linksback was hij zijn directe tegenstanders technisch altijd de baas. Met zijn snelheid wist Veldhoen fouten op tijd te herstellen en hij lanceerde sterspeler Moulijn jarenlang met de buitenkant van zijn favoriete rechtervoet. De linksbuiten en de linksback waren vrienden voor het leven, maar tijdens de wedstrijden scholden ze elkaar de huid vol. Daar besteedde niemand aandacht aan, het hoorde er gewoon bij.
Veldhoen werd op 6 april 1939 geboren in Rotterdam-Zuid. Hij bezocht met zijn vader de thuiswedstrijden in De Kuip en mocht op twaalfjarige leeftijd lid worden. Hij doorliep de C-, B- en A-junioren en ging in 1956 over naar de senioren. Na een wedstrijd in het derde elftal promoveerde hij al naar het tweede elftal. Feyenoord beschikte in die jaren niet over een vaste linksback. Tinus Osterholt, Nico Roodbergen en Paul Koolen wisselden elkaar af. Trainer Jaap van der Leck liet vervolgens de zeventienjarige Veldhoen op 2 december 1956 debuteren in de derby tegen Sparta. Op Het Kasteel won Feyenoord met 0-4. Vanaf die dag had Veldhoen een basisplaats, terwijl hij tevens uitkwam voor Oranje Onder-18, Onder-20, Onder-23 en uiteindelijk debuteerde hij op 14 mei 1961 in het Nederlands elftal tegen Oost-Duitsland. Dat deed hij in Leipzig tussen roemruchte voetballers als Faas Wilkes, Carol Schuurman, Roel Wiersma en Piet van der Kuil. De uitslag was 1-1.
Voetballers liepen in die jaren nog niet financieel binnen. De meesten investeerden hun voetbalgeld in een winkel. Coen Moulijn zat in de herenmode, Eddy Pieters Graafland had een sportzaak, Piet Steenbergen runde de klassieke sigarenzaak, Cor van der Gijp bezat een benzinestation en Cor Veldhoen opende in de Paradijslaan, in de Rotterdamse volksbuurt Crooswijk, een slijterij. De openingsadvertentie uit de krant van die dag vermeldt dat een fles Vermouth slechts 3,95 gulden kost, als openingsgeschenk krijgen de klanten gratis een fles Spaanse wijn erbij. Mensen die niet helemaal naar Crooswijk willen komen, hoeven maar te bellen. Dan bezorgt de populaire voetballer de bestelling persoonlijk bij hen thuis, zonder bijkomende kosten.
Als debuterende kwajongen keek Veldhoen ontzettend tegen zijn medespelers Schouten en Van der Gijp op. Hij durfde deze vedetten zelfs niet bij hun voornaam aan te spreken. Veldhoen over die periode: ‘Iedereen heeft het altijd over Ove Kindvall, maar Cor van der Gijp is de beste midvoor die Feyenoord ooit heeft gehad. Coen Moulijn is mijn beste vriend geworden, al had ik dat in het begin nooit gedacht. Ik moest van hem altijd in de mandekking blijven. Anders schold hij me verrot. Een van zijn onhebbelijkheden was dat Coen voor de wedstrijd altijd in de kleedkamer naar de wc ging. Om het voor ons wat draaglijker te maken stak hij een krant in de fik. Eerst zaten we met die stank, vervolgens kwamen er rookwolken uit de wc.’ Veldhoen had zelf ook een vreemdsoortig bijgeloof. Hij speelde altijd met een damesslipje onder zijn voetbalbroek. Zijn vrouw deed ooit per ongeluk een damesslip in zijn voetbaltas, maar die middag presteerde hij zó goed dat hij zijn verdere carrière zo’n slip bleef dragen.
Na 27 interlands bedankte de linksback voor het Nederlands elftal. Ook in zijn laatste duel voor Oranje, op 13 september 1967, was Oost-Duitsland de tegenstander. In Amsterdam werd het 1-0. En opnieuw werd hij omringd door beroemde vedetten als Johan Cruijff, Wim Suurbier en Piet Keizer. Veldhoen zette er een punt achter, omdat hij na de slijterij een bedrijf in stuwadoorsartikelen had overgenomen. Hij wilde bij Feyenoord blijven voetballen en zijn zaak opbouwen. Uiteindelijk zou het bedrijf uitgroeien tot de Technische Groothandel Cor Veldhoen, een holding met vijf werkmaatschappijen.
De technisch vaardige linksback speelde 380 wedstrijden voor Feyenoord. Altijd onopvallend, maar zeer professioneel. Trainers konden altijd op hem rekenen en de creatieve linksbuiten Moulijn wist precies hoe hij werd aangespeeld. Veldhoen werd aanvoerder, won twee keer de dubbel, vier keer de nationale titel, maar zat op de bank toen Feyenooord in 1970 als eerste Nederlandse club de Europa Cup I veroverde, tegen Celtic. Trainer Ernst Happel gaf de voorkeur aan de van Ajax overgekomen Theo van Duivenbode. Veldhoen was te veel Feyenoorder om een publicitaire rel te schoppen. Toen de club hem als waardering voor al die jaren trouwe dienst een vrije transfer aanbood, onderhandelde hij nog wel met Excelsior en Holland Sport, maar financieel kwam hij er niet uit met die clubs. Hij koos uiteindelijk voor zijn bedrijf, zakelijke belangen gaven de doorslag. Veldhoen debuteerde geruisloos, was jarenlang een belangrijke schakel in een uitermate succesvol elftal en verdween op 31-jarige leeftijd ook weer geruisloos in de anonimiteit. Hij maakte nog even deel uit van het Feyenoord-bestuur, maar was de laatste jaren vooral supporter en vooraanstaand lid van Oud-Feyenoord.
Veldhoen volgde in Oranje Kees Kuijs op, maar toen hij stopte had bondscoach George Kessler een groot probleem. Hij deed achtereenvolgens een beroep op Peter Kemper, Henk Warnas, Jan van Gorp, Theo van Duivenbode en Pleun Strik, totdat Ruud Krol uiteindelijk de linksbackpositie definitief overnam. Cor Veldhoen kende de afgelopen jaren wat zakelijke zorgen en had problemen met zijn gezondheid. Hij was de laatste Feyenoord-vedette die daadwerkelijk uit Rotterdam-Zuid kwam.
Johan Derksen
hmmm, Feyenoord en Brabantse clubs zijn altijd een lastige combi geweest.quote:Op maandag 24 oktober 2005 21:29 schreef hippo-clippo het volgende:
Komende weken een 'relatief makkelijk' programma, dus ik verwacht dat de winstpartijen weer volgen en de concurrentie punten laat liggenGeen nood Feijenoord, we staan maar 1 punt achter op psv, die pakken we wel in de onderlinge confrontatie
![]()
Ik hoorde Borst zoiets gisteren inderdaad bij SV beweren, maar of dat daadwerkelijk klopt?quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:32 schreef Luni het volgende:
En de KNVB heeft niet eens de moeite genomen, om een kaart te sturen of een advertentie te plaatsen wegens het overlijden van Veldhoen![]()
* Luni krijgt een flashbackquote:Op maandag 24 oktober 2005 23:13 schreef Cart_man het volgende:
Jong Feijenoord met 2-0 gewonnen van jong psv.
Volgende week naar het altijd gezellige Tilburg.
Dat bedoelde ik met die flashbackquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:04 schreef Cart_man het volgende:
Tilburg was ook de eerste keer dat wij elkaar ontmoette.
Romantisch weerzien dus....quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:04 schreef Cart_man het volgende:
Tilburg was ook de eerste keer dat wij elkaar ontmoette.
de positieve toon van het stuk verrast me wel eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:22 schreef FrankyMcG het volgende:
Mooi stuk van Derksen, hij kan dus ook wat anders dan poeppraten!
De speler is eigendom van Feyenorod, dus waarom moeten ze haast maken?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Negen clubs willen Westerlo's Coelho
Negen clubs hebben belangstelling voor Westerlo's Jackson Coelho. De Braziliaanse spelmaker, die eigendom is van Feyenoord, ontpopte zich tot een revelatie in de Belgische Jupiler Liga.
Feyenoord overweegt Coelho terug te halen naar Rotterdam. De club zal echter snel moeten handelen, want er zijn veel meer kapers op de kust: Borussia Mönchengladbach, PSV, Monaco, Ajax, Metz, NAC, Vitesse, NEC en RKC Waalwijk.
Precies 50%? Dan is de speler toch geen eigendom van Feyenoord.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
volgens mij heeft Feyenoord maar de helft van de transferrechten
quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:13 schreef Cart_man het volgende:
Jong Feijenoord met 2-0 gewonnen van jong psv.
Volgende week naar het altijd gezellige Tilburg. Gelukkig vrij vervoer, tenminste geen risico dat we de kroeg weer uitgezet worden door overijverige mannetjes in blauw.
Dat was dezelfde kroeg waar ik zat. Moest me even snel uit de voeten maken, omdat ik nog geen kaart had op dat moment.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:30 schreef Sender_ het volgende:
[..]
Tilburg altijd gezellig. Hoewel ik kan me nog herinneren dat vorig jaar ik met de trein ging. We met ze allen een biertje in het wapen van tilburg, dacht ik, aan het drinken waren. Toen kwam er eerst 1 busje me daarna 2, ik geloof dat er op het laatst wel 6 stonden. Kwamen ze iedereen zonder kaart eruit halen.
En hoe is de overige 60% verdeeld?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:27 schreef Cart_man het volgende:
40% van de rechten...
Jajaquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:22 schreef FrankyMcG het volgende:
Jaja, zo heet trouwens de locale coke-dealer in Weert heb ik van horen zeggen.....
Echt waar!quote:
"Jaa jaa goal!! nee nee jaa jaa"quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:26 schreef methodmich het volgende:
Als ze dan Nené van Alavés halen, heb je een complementaire voorhoede.
Doh...KNVB....pro-neusquote:Op maandag 24 oktober 2005 22:32 schreef Luni het volgende:
En de KNVB heeft niet eens de moeite genomen, om een kaart te sturen of een advertentie te plaatsen wegens het overlijden van Veldhoen![]()
Die anti-nieuw stadion acties zijn ook zo belachelijk. Zit je soms te wachten totdat de Kuip een keer instort met 45.000 suopporters erin? De gehele eerste ring heeft last van metaalmoeheid. Wordt gewoon gevaarlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mag deze link voortaan in het OP?
http://www.geennieuwekuip.nl/
Het zou heel erg ontzettend dom zijn als Feijenoord hem niet haalt...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:58 schreef Cart_man het volgende:
De overige 60% waren in handen van een Braziliaanse club, America Belo Horizonte geloof ik...
Als ik Feijenoord was dan zou ik die de Coulho gewoon halen in de winterstop...
Laatst is er een rapport uitgebracht (TNO?) dat de kuip nog wel ff mee kan, meen 50 jaar..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:51 schreef Kaap het volgende:
[..]
Die anti-nieuw stadion acties zijn ook zo belachelijk. Zit je soms te wachten totdat de Kuip een keer instort met 45.000 suopporters erin? De gehele eerste ring heeft last van metaalmoeheid. Wordt gewoon gevaarlijk.
Mischien moet je je kop eens uit je reet halen en daar eerst eens over nadenken. Je kan niet blijven renoveren namelijk.
sssjjt kijk uit pliesie leest vaker mee op Fok!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:22 schreef FrankyMcG het volgende:
Precies, gewoon halen!
Jaja, zo heet trouwens de locale coke-dealer in Weert heb ik van horen zeggen.....
Aangezien ze zelf 40% van de transferrechten hebben is hij voor Feyenoord natuurlijk wat goedkoper dan voor andere clubs. Daarom zou ik hem sowieso halen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:43 schreef Cart_man het volgende:
Hoezo zou dat dom zijn. Dat hij het goed doet bij Westerlo hoeft niet te betekenen dat hij het ook goed gaat doen bij Feijenoord. Desondanks wil ik hem wel eens zien spelen bij Feijenoord. Al is het alleen maar om andere clubs voor te zijn.
Zo werkt het natuurlijk niet. Maar America is ons nog wel ff een vriendendienstje schuldig na ons op te zadelen met Somalia en Magraoquote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Aangezien ze zelf 40% van de transferrechten hebben is hij voor Feyenoord natuurlijk wat goedkoper dan voor andere clubs. Daarom zou ik hem sowieso halen.
En hij wil op het middenveld spelen, naar het schijnt een van de eisen in z'n contractverlenging met Anderlecht. Bovendien wil hij niet naar Nederland, aangezien dat geen vooruitgang isquote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Het is een rechter centrale verdediger, maar word gebruikt op de rechtsback positie. Helemaal geen linksback dus.
Duidelijk...quote:Feyenoord met Coelho om tafel
De revelatie van Westerlo dit seizoen, Coelho, gaat binnenkort om de tafel met Feyenoord. Technisch directeur Mark Wotte wil van de Braziliaan weten of hij trek heeft in een Rotterdams avontuur. Coelho is gedeeltelijk eigendom van Feyenoord. De bespelers van De Kuip moeten echter voor december laten of het de speler in zijn geheel wil overnemen van het Braziliaanse America MG, waar Feyenoord een samenwerkingsverband mee heeft. De scouts van Feyenoord zijn alvast positief. Spoedig zal technisch adviseur een laatste oordeel over Coelho vellen.
Das een goeie zaak!quote:26-10-2005: Feyenoord start vanaf volgend seizoen in 2e ronde beker
[Bron: FR-Fans.nl]
Feyenoord zal vanaf volgend seizoen twee wedstrijden meer spelen in de Gatorade Cup dan tot nu toe het geval was. De Knvb maakte vanavond namelijk bekend dat de deelnemers aan Europees voetbal dan al in de tweede ronde instromen. Tot op heden kwamen deze ploegen pas in de vierde ronde (1/8 finale) in het toernooi.
quote:Feyenoord heeft volgens de Belgische krant Het Gazet van Antwerpen besloten om de optie op de Braziliaanse spits Jackson de Coelho (kortweg 'Jaja') te lichten. De Rotterdammers hebben dat gedaan bij de club die de meeste rechten had op de aanvaller: Belo Horizonte uit Brazilie. Feyenoord had ook een gedeelte van die rechten, maar wanneer Jaja binnenkort het contract tekent met de Rotterdammers, is Feyenoord voor 100% eigenaar. Dat zal ook betekenen dat Coelho dit seizoen voor Westerlo zal blijven spelen. Feyenoord zal namelijk in juni beslissen of hij naar De Kuip wordt gehaald.
Je komt in ieder geval in de buurt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:04 schreef Cart_man het volgende:
Klote ja, ik wilde naar VVV of MVV.
wanneer?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:24 schreef Cart_man het volgende:
Feijenoord gaat naar Zuid-Afrika hoorde ik...
Die wordt gemist, dat zeker. Maar moet dat gemis opgevangen worden door weer een nieuwe aankoop? Vind ik niet. Vind het korte termijn denken, zoiets is altijd fout.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:06 schreef TC03 het volgende:
Ik weet niet hoe goed deze is. Maar het staat vast dat we middenvelders nodig hebben. Hofs wordt best wel gemist vind ik.
In dat ene weekje winterstop?quote:
Is wel iets meer dan een weekje..quote:
Volgens mij wordt hij al langer gevolgd, ik neem aan dat dit geen korte termijn denken is. Daarnaast: naast Hofs en Ono hebben we eigenlijk geen 'volwaardige' middenvelder. Met iedereen is wel wat. Dus een 'gearriveerde' middenvelder kan zeker geen kwaad, al weet ik niet hoe gearriveerd deze speler is.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:16 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Die wordt gemist, dat zeker. Maar moet dat gemis opgevangen worden door weer een nieuwe aankoop? Vind ik niet. Vind het korte termijn denken, zoiets is altijd fout.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:59 schreef Sammy_Klebold het volgende:
Grootste hoerentent van Nederland?
het Gelredome
40000 man worden genaaid door 11 eikels
Winterstop is dit jaar toch korter?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:58 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Is wel iets meer dan een weekje..
PSV en Feyenoord spelen toch altijd toernooien in de winterstop?
Voor de Feyenoorders geeft het misschien een goed gevoel dat de druk er een beetje vanaf is nu ze 2e staan en eindelijk vrijuit kunnen ballen.
Voor Feyenoord is de winterstop dit jaar van 29-12 tot 15-01. Vanwege de playoffs is de winterstop extra kort dit jaar. Een echte winterstop als andere jaren is er niet meer. Het lijkt mij niet slim om verre reizen te maken in die twee weken, aangezien je meteen weer de reisdagen kwijt bent.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:58 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Is wel iets meer dan een weekje..
Is daar al meer over bekend? Maat zit een jaartje in Kaapstad...al zijn vliegtickets al 800 geloof ikquote:
oh, dat wist ik niet...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:09 schreef mbn het volgende:
[..]
Voor Feyenoord is de winterstop dit jaar van 29-12 tot 15-01. Vanwege de playoffs is de winterstop extra kort dit jaar. Een echte winterstop als andere jaren is er niet meer. Het lijkt mij niet slim om verre reizen te maken in die twee weken, aangezien je meteen weer de reisdagen kwijt bent.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:04 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Winterstop is dit jaar toch korter?
Eindelijk een korte winterstop, ik vind het altijd zo irritant dat het bijna een maand stilligt.quote:
Je bent alle topics van de geinteresseerde clubs wel afgeweest.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:47 schreef methodmich het volgende:
Feyenoord volgt Vito Wormgoor van DOVO.
16 jaar pas. Concurrentie van 5 andere teams, o.a. Ajax en PSV.
Leuk.
Intressant, mijn oom woont er, maar Zuid Afrika is groot, en het is een beetje kort dag..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:24 schreef Cart_man het volgende:
Feijenoord gaat naar Zuid-Afrika hoorde ik...
Mooi.quote:28-10-2005: Bahia: 'Door mijn mentaliteit ga ik slagen bij Feyenoord'
[Bron: SpIts]
Geruisloos ontwikkelt André Bahia (21) zich in de veelbesproken Feyenoord-defensie tot een belangrijke kracht. Vertrouwen is zijn toverwoord. Hij krijgt het onvoorwaardelijk van trainer Erwin Koeman en heeft het in zichzelf en de club. ,,Ik geloof niet dat wij in een dip zitten. Ik denk nog steeds dat Feyenoord kampioen kan worden." De 'rots uit Rio' over het vak verdedigen, vroeg trouwen en moeilijke momenten.
Bahia laat zijn haar groeien en dat maakt hem tot een gemakkelijk slachtoffer van spot binnen de club. ,,Iedereen loopt er grappen over te maken. Ze noemen me Afro, Michael Jackson of Oboema", giert hij het uit. Die laatste bijnaam zegt hem het minst, maar het is hem wel duidelijk geworden dat Jiskefet iets typisch Nederlands is. Weer wat opgestoken.
Veruit het belangrijkste wat hij leerde in zijn nieuwe omgeving, was de taal. Bahia zette afgelopen zomer een streep door zijn geplande huwelijksreis en streek neer in een klooster in Vught om zich te bekwamen in het Nederlands: ,,Die cursus was een goede, intensieve manier om de basisbeginselen onder de knie te krijgen. Ik zie het als een grote en belangrijke stap in mijn loopbaan. Ik begrijp nu tenminste wat de trainer allemaal tegen me zegt. Over andere dingen, zoals het slechte Nederlandse weer, kan je je nog heen zetten, maar de taalbarrière valt niet te omzeilen."
Zijn beginperiode in Nederland was niettemin moeilijk. Bahia sprak geen woord Nederlands, moest wennen aan de nieuwe cultuur en speelde nauwelijks. ,,Gelukkig kon ik terugvallen op mijn ouders en mijn vrouw", kijkt hij terug. ,,Tatiana is echt cruciaal geweest. Zij zorgde ervoor dat ik mij goed voelde. Als ik hier alleen had gezeten, had ik het waarschijnlijk veel moeilijker gekregen."
Bahia moet hard lachen om de vraag waarom voetballers toch zo vroeg trouwen. ,,Ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat ik het van mezelf nooit had gedacht. Ik had me voorgenomen om nooit te trouwen. Maar ja, toen kwam ik Tatiana tegen en ben ik totaal van mening veranderd. Dit is echte liefde. Wat je vaak hoort, en dat is in mijn geval absoluut niet zo, is dat spelers niet alleen naar het buitenland willen en daarom een meisje meenemen. Dat meisje wil dan meestal niet als vriendin mee, maar als echtgenote en dan wordt er snel getrouwd. Tja, dat is niet mijn voorstelling van het huwelijk, maar het gebeurt wel." Enthousiasme Gesteund door zijn grote liefde en leergierig als hij is onderging Bahia de afgelopen tien maanden in Nederland met groeiend enthousiasme. Het ging met vallen en opstaan. Onder trainer Ruud Gullit had de Braziliaan geen basisplaats en maakte hij vooral speelminuten in Jong Feyenoord, maar Koeman zag het wel in hem zitten. Van de elf wedstrijden die Feyenoord dit seizoen speelde, miste Bahia geen minuut.
,,Ik leer elke dag van Koeman", vertelt de stille kracht. ,,Hij is een coach die heel veel individuele aandacht schenkt aan alle spelers en zeer specifiek naar dingen kijkt. Als jij niet zo goed kopt of passt, komt hij naar je toe en gaat hij heel gericht met je aan de slag. Gullit deed dat veel minder, maar ook van het feit dat ik onder hem niet speelde, heb ik geleerd. Zo kon ik in het tweede elftal rustig wennen aan de Nederlandse speelstijl."
Een jaar geleden trok Bahia de aandacht van Feyenoord-directeur Mark Wotte. De verdediger maakte indruk tijdens de beruchte stadsderby in Maracana tussen Flamengo en Fluminense, beter bekend als Fla-Flu. Bahia mocht naar De Kuip komen om zich te bewijzen. Als snel werd zijn halfjaarcontract omgezet in een vaste verbintenis tot 2007. Binnenkort wordt de optie voor nog twee jaar waarschijnlijk gelicht.
Bahia groeide op in het noorden van Rio de Janeiro. In tegenstelling tot veel van zijn landgenootjes die het tot profvoetballer schoppen kwam hij niet uit een favela (sloppenwijk). Discipline kreeg de Braziliaan mee van zijn vader, die marinier was en profbokser. Bahia: ,,Ik had het thuis niet slecht. Mijn ouders werkten allebei en zorgden ervoor dat ik naar school kon. Toch was mijn jeugd niet altijd gemakkelijk. Soms hadden we bij ons thuis niet genoeg eten. Om wat bij te verdienen verkocht ik op straat lasagne en lingerie. Dat was leuk, maar ook moeilijk. Die fases hebben mij wel geholpen bij het vormen van mijn mentaliteit. Veel Braziliaanse spelers in Europa zeggen hetzelfde, maar bij lang niet allemaal is dat terug te zien." Succes Dromen heeft Bahia genoeg. Over een plekje in de selecao, het Braziliaanse elftal, en prijzen winnen met Feyenoord. Hij gelooft in de club en in zijn eigen kunnen. ,,Door mijn mentaliteit ga ik slagen bij Feyenoord", voorvoelt Bahia. ,,Waar ik ook zit; ik werk altijd keihard en probeer me dagelijks te verbeteren. Op het moment dat Feyenoord succes heeft, straalt dat ook op mij af."
Het blijft een vak apart, dat verdedigen. Ook Bahia heeft het moeten leren. ,,Ik ben begonnen als linksbuiten, in de escolinha (voetbalschool, red.) van oud-Flamengo-speler Julio Cesar. Lekker doelpunten maken, leuk was dat. Na een jaar of twee werd ik getest door Flamengo, mijn favoriete club. Ik mocht blijven. Cesar zei echter tegen me dat de concurrentie voor aanvallers zo enorm was dat het een moeilijk verhaal voor me zou worden. Als linksback was mijn kans om te slagen vele malen groter. Zo ben ik in 1994 'omgeschoold'. Ik vind het nu echt leuk om te verdedigen."
,,Het moeilijkste voor verdedigers en keepers is dat ze nooit fouten mogen maken", weet Bahia. ,,Een middenvelder of aanvaller kan nog wel eens de bal kwijtraken of naast schieten, maar elke fout van een verdediger is dodelijk. Ik kan 89 minuten uitstekend spelen en in de 90e minuut toch nog alles verpesten met een fatale blunder."
Hoewel niet foutloos, vormt de rustige Bahia sinds de seizoensstart een degelijk duo met Serginho Greene. De twee blijken snelle leerlingen. Bahia: ,,Serginho is de man met de technische kwaliteiten, ik heb meer fysieke kracht. Dat zijn de juiste ingrediënten voor centraal verdedigingsduo. Serginho en ik voelen elkaar prima aan, communiceren veel en vormen een goede combinatie. Het klikt tussen ons." Verval De drie nederlagen in de laatste vier wedstrijden hebben hem niet verontrust. En ook het gegeven dat de verdediging weer eens ter discussie staat, doet Bahia weinig. Dat geldt al evenzeer voor de feiten die spreken van een defensief verval - Feyenoord kreeg in de eerste zes competitieduels slechts vier goals tegen en in de laatste drie liefst zes.
Bahia: ,,Een aantal tegentreffers is te wijten aan concentratiegebrek, maar ze vielen ook door de kwaliteiten van onze tegenstanders. De sterke competitiestart van Feyenoord heeft ervoor gezorgd dat de opponenten nog meer gemotiveerd en gebrand zijn om ons pijn te doen. Dat is een feit. De nederlaag tegen FC Utrecht had in mijn ogen alles te maken met de Europese uitschakeling tegen Rapid Boekarest. Daarna hebben we tegen Groningen weer goed gespeeld en daarom was het zo jammer dat we tegen RKC onderuitgingen. Het kan natuurlijk een keer gebeuren, maar het mag gewoon niet dat je daar in de laatste minuut verliest. Toch geloof ik niet dat wij in een dip zitten. Als wij zondag bij Willem II winnen, is er niets aan de hand."
,,Ik denk ook niet dat Feyenoord te hoog is ingeschat", vervolgt hij. ,,Ik blijf van mening dat deze club altijd een titelkandidaat is. Wij hebben genoeg kwaliteit en als we het goed blijven doen, denk ik nog steeds dat Feyenoord kampioen kan worden."
bron?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Er zijn sterke vermoedens dat er weer contacten zijn met Theo Jansen van Vitesse
Nou, hij is invaller.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Doet die jongen netjes..... 16 jaar en dan een basisplek bij DOVO
Tot z'n 17de meen ik.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:52 schreef Staanplaats het volgende:
Dirk Kuijt speelde toch ook nog heel lang amateurvoetbal?
quote:Feyenoord-coach Erwin Koeman denkt aan Waterreus als opvolger van Lodewijks
WIKKEN EN WIKKEN EN WEGEN WEGEN
ROTTERDAM, zaterdag
,,Östlund speelt tegen Willem II.” Met een paar woorden gaf Feyenoord-trainer Erwin Koeman de paradoxale situatie aan waarin hij op dit moment verkeert in De Kuip. De opvolger van Ruud Gullit wil dolgraag harde maatregelen nemen, maar alternatieven ontbreken en voor de optie om met spelers te gaan schuiven vindt hij het te vroeg.
In de hoop dat een bonk vertrouwen de Zweed goed doet, kreeg hij gisteren al te horen dat hij blijft gehandhaafd als rechtsachter van Feyenoord. Hoewel Östlund tegen Rapid Boekarest en vorige week tegen RKC beslissende fouten maakte en er na afloop flink van langs kreeg.
De schets is in een notendop Koemans probleem omdat het niet alleen Östlund betreft, maar meer Feyenoorders. De trainer heeft weinig keus, helemaal omdat z’n beoogde middenveldtrio (Alfred Schreuder, Shinji Ono en Nicky Hofs) nauwelijks tot niet beschikbaar is geweest en voorlopig ook niet zal zijn. Wat Koeman siert is dat hij blessures nooit als excuus aandraagt. „Ik doe het met de spelers die tot mijn beschikking staan. Klaar uit. Het heeft geen zin verder te zeuren.” Wat Koeman niet weerhoudt door te selecteren. „Natuurlijk ben ik tegelijkertijd bezig met de toekomst. Ik maak lijstjes met wie we wel en wie we niet door willen gaan.”
Eén naam is zeker. Patrick Lodewijks stopt aan het einde van het seizoen bij Feyenoord. Hoewel de club met Gabor Babos, Maikel Aerts en Sherif Ekramy drie goalies voor 2006-2007 onder contract heeft, denkt de club aan Ronald Waterreus als nieuwe doelman. Koeman liet zich al eens ontvallen gesteld te zijn op de wedstrijdmentaliteit van de ervaren goalie van Glasgow Rangers. Waterreus zelf zou niet afwijzend staan tegenover een verhuizing naar Rotterdam. Bij Feyenoord zou Waterreus worden herenigd met Koeman, z’n oude trainer bij PSV, en z’n oud-PSV-collega Lodewijks, die Pim Doesburg als keeperstrainer opvolgt in De Kuip.
Over de exacte invulling van z’n lijstjes hult Koeman zich in stilzwijgen. Hij moet minimaal nog een halfjaar werken met de huidige spelersgroep. In vergelijking met de seizoensstart zakt Feyenoord langzaam weg. De cijfers ogen nog redelijk met zeven overwinningen en twee nederlagen. Toch ontbreekt het aan een stijgende lijn qua veldspel. Het draait steeds stroever. „Probleem is dat de voorhoede minder scoort, zodat de druk op de rest van het team groter wordt.”
Salomon Kalou zit het hele seizoen nog niet goed in z’n vel na alle commotie rond z’n afgeketste transfer naar PSV en Dirk Kuyt mist de laatste tijd kansen die hij normaliter afrondt. „Kuyt heeft ons verwend”, vindt Koeman. ,,Bijna iedere kans was raak, maar ook Kuyt ontkomt niet aan de golfbeweging en dan gaan ze er net niet in. Zie Roy Makaay bij Bayern München. De ploeg moet goed samenspelen om zo de ruimte te creëren waarin Kuyt of Kalou beslissend kan zijn.”
Feyenoord komt echter kwaliteit tekort om dergelijk samenspel uit te voeren. Zoiets leidt gemakkelijk tot frustraties. Kuyts gedrag van ’vliegende brandweer’ werkt contraproductief. Zijn kwaliteiten sneeuwen onder als hij overal op het veld z’n medespelers te hulp schiet. Dan kan het gebeuren dat je tegen RKC op de linksbackpositie verzeild raakt en vervolgens geheel vrijstaand een voorzet op maat naast kopt.
„Klopt”, aldus Koeman, „Dirk moet in de spits blijven of als voorste middenvelder spelen.” Aan de andere kant is het gebrek aan kwaliteit dat leidt tot Kuyts zwerfgedrag, niet zijn schuld. Gullit zei ooit eens: „Feyenoord heeft de historie van een topclub, maar mist de draag en daadkracht van een huidige topclub.”
Met Koeman aan het roer als trainer zal die constatering niet lek geprikt worden. Ook hij is een gevangene van het spelersmateriaal. Zaak voor de trainer blijft om Kuyt en Kalou te coachen zodat ze individueel toch groeien, of het gevoel hebben te groeien bij Feyenoord. Anders kan Kuyt – in zijn geval onbewust – in de loop van het seizoen wel eens meer met het WK en Oranje bezig zijn dan met Feyenoord. Want je sportief manifesteren op het hoogste internationale platform is voor iedere voetballer het summum en Kuyt kan zich met het oog op een transfer volgende zomer prima in de kijker spelen. Voor Kalou geldt exact hetzelfde.
Het wordt interessant te zien hoe de situatie bij Feyenoord zich op korte termijn ontwikkelt. Morgen tegen Willem II moet een dreigende obsessie voor uitwedstrijden (de laatste drie gingen verloren) de nek worden omgedraaid. Het huidige Feyenoord presteert met één punt minder nagenoeg hetzelfde als het Feyenoord van vorig seizoen. Koeman en consorten kunnen de komende twee maanden wel een inhaalslag maken ten opzichte van een jaar geleden toen Feyenoord tien punten verzamelde uit tien duels.
Hilarisch...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:51 schreef trith het volgende:
De joden hebben een nieuwe Griekse spits op het oog: Alsiemaarraakis
Nooit van gehoord.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:51 schreef trith het volgende:
Nooit van gehoord.
Ik moest bíjna lachen. Maar dat Koeman nu zijn hele middenveld mist had ik nog helemaal niet bij stilgestaan eigenlijk. Al gewend aan deze variatiesquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:51 schreef trith het volgende:
Nooit van gehoord.
Nooit van gehoord.
Nooit van gehoord.
Ik moest helemaal lachenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:51 schreef trith het volgende:
Nooit van gehoord.
quote:Koeman vecht tegen de 'ik-ik-ik-mentaliteit'
R. Deelstra | 30-10-2005 12:51:34
In Rotterdam-Zuid hing al snel een hosanna-stemming toen Feyenoord na zes wedstrijden ongeslagen bovenaan stond in de Eredivisie. Inmiddels is het realisme weer wedergekeerd in De Kuip en moet na twee verloren uitwedstrijden, vanmiddag Willem II in Tilburg verslagen worden.
Trainer Erwin Koeman zegt in het Algemeen Dagblad op dit moment te strijden tegen de ik-ik-ik-mentaliteit in de Feyenoord-selectie. "Veel spelers die erg met zichzelf bezig zijn; het is niet het probleem van Feyenoord alleen. We leven nu eenmaal in een maatschappij waarin de ik-ik-ik-mentaliteit regeert", aldus Koeman. "De nieuwe generatie voetballers is ook zo. Als trainer ben je steeds bezig hun denken te beïnvloeden.’’
In Utrecht (3-1) en Waalwijk (2-1) werd verloren, terwijl ook in de UEFA Cup het uit-complex. Feyenoord parte speelde. Koeman gelooft daar echter niet in. "We hebben laten zien dat we inderdaad verslaanbaar zijn. Zeker de bij RKC is dat te gemakkelijk gegaan, maar van een uit-complex is geen sprake."
Deze week stak Koeman veel tijd in gesprekken met spelers over het maken van keuzes in de wedstrijd. "Spelers kiezen sneller voor de eigen actie op momenten die juist om samenspel vragen. We moeten het weer meer gaan afwisselen. Daar praat je als trainer over en ik verwacht dat spelers meedenken.’’
Vooral Patrick Paauwe liet zich uit over het egoïstische spel van sommige ploeggenoten. "Patrick is nog speler uit de vorige generatie. Hij probeert om zich heen te kijken en spelers op andere posities te helpen. Ik begrijp hem wel. Wat niet wil zeggen dat ik alle keuzes van Patrick goed vind. Ook daar praat je over.’’
Dat zou niet zo mooi zijn. Vind hem de ideale opvolger van Kuijt. Goede werker en ook trefzeker. Hoop dat het niet zo is en dat die volgend jaar in de Kuip te bewonderen is.quote:Huntelaar naar Ajax? 'Zou goed kunnen'
Ajax schoot vrijdagavond 26 keer richting het doel van SC Heerenveen-doelman Boy Waterman, maar trof nimmer het net (0-0). Bij de Friese tegenstander loopt de mogelijke verhelper van het scoringsprobleem bij de Amsterdammers, Klaas-Jan Huntelaar. De bij PSV opgegroeide spits ziet Ajax wel zitten.
"Verkast Huntelaar in de winterstop naar Ajax?", was de meest gestelde vraag vrijdag na afloop van de wedstrijd. Huntelaar probeerde het onderwerp te omzeilen, maar verkleurde telkens wanneer de vraag weer gesteld werd. Uiteindelijk floept er een 'tuurlijk!' uit de mond van de Jong Oranje-aanvaller.
Even later laat Huntelaar meer los. "Of ik naar Ajax verkas? Dat zou heel goed kunnen. Als die kans komt moet je gewoon bekijken of het goed voor je is. Ik denk wel dat Ajax goed in mijn planning past.”
Ajax speelt sinds mensenheugenis in het 4-3-3 systeem, waar geen buitenlandse spits aan wennen kan. Huntelaar wel. "Het is een speelstijl die me wel ligt, ik speel het zelfs het liefst. Feyenoord speelt op dit moment ook wel een beetje zo, maar ik denk dat Ajax meer echt 4-3-3 speelt. En AZ natuurlijk.”
ok.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Gewoon Fortis, ASR was eenmalig.
FEYENOORD B1 NIEUWE KOPLOPER NA ZEGE OP AJAXquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Met de Jeugd gaat het ook goed, de C1, B1 en de A1 allemaal gewonnen en de B1 en A1 staan nu bovenaan.
Nou dat heeft wel geholpen zeg, wat liepen er een aantal egoïstisch te voetballen, met name Kalouquote:Op zondag 30 oktober 2005 13:35 schreef ViVe het volgende:
Koeman vecht tegen de 'ik-ik-ik-mentaliteit'
Vond Kuyt vandaag niet zo slecht spelen hoor, heeft nauwelijks een kans gehad, liep een aantal x goed mee, maar kreeg de bal niet van zijn medespelers.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:33 schreef Sender_ het volgende:
K2 is wel hopeloos uit vorm zeg ze speelde allebei een slechte wedstrijd.
Wat was er dan gebeurd op de Kingside? Hoorde al dat er gevochten was van wat cateringmensen....quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:14 schreef Luni het volgende:
[..]
Vond Kuyt vandaag niet zo slecht spelen hoor, heeft nauwelijks een kans gehad, liep een aantal x goed mee, maar kreeg de bal niet van zijn medespelers.
Zaten er vandaag echt veel met losse kaarten. En wat een helden zeg van de Kingside![]()
uhh ja, waar je maar op let hehquote:Op maandag 31 oktober 2005 08:29 schreef RedGuy het volgende:
De Guzman lijkt op Pharrel.
Waarom zouden we Jansen halenquote:Op maandag 31 oktober 2005 09:57 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
uhh ja, waar je maar op let heh
Ik was afgelopen zaterdag bij de plaatselijke FC, oftewel vitesse. Dikke Theo speelde behoorlijk goed, en vrienden vertelde me dat Theo elke week tot de uitblinkers hoort.
Er ging zo'n beetje een half vak achter 1 gozer aan. O waar zit dat? Op de lange zijde naast het uitvak zaten echt een par 100 Feyenoorders volgens mij.........quote:Op maandag 31 oktober 2005 05:14 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Wat was er dan gebeurd op de Kingside? Hoorde al dat er gevochten was van wat cateringmensen....
Zat zelf op vak O en heb echt 10 minuten op het vak gezeten geloof ik.
Recht tegenover het uitvak. Zaten idd veel mensen buiten het uitvak. Dat is eigenlijk wel standaard bij elke wedstrijd.quote:Op maandag 31 oktober 2005 10:04 schreef Luni het volgende:
[..]
Er ging zo'n beetje een half vak achter 1 gozer aan. O waar zit dat? Op de lange zijde naast het uitvak zaten echt een par 100 Feyenoorders volgens mij.........
Ik vind Paauwe en Pardo niet goed genoeg voor Feyenoord. Paauwe is altijd wel aardig, maar nooit echt een topper geworden/geweest. Daarnaast denk ik dat dikke Theo meer pit en lef in z'n donder heeft dan onze linkspoten, iets wat ik nou mis op 't middenveld nou Hofs niet kan spelen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 10:02 schreef Luni het volgende:
[..]
Waarom zouden we Jansen halenOp wie zijn plaats moet hij komen te spelen? We kunnen beter een goede linksback halen, dat lijkt me veel belangrijker.
Met Jansen erbij i.p.v. Paauwe word het middenveld in mijn ogen te aanvallend.quote:Op maandag 31 oktober 2005 10:18 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik vind Paauwe en Pardo niet goed genoeg voor Feyenoord. Paauwe is altijd wel aardig, maar nooit echt een topper geworden/geweest. Daarnaast denk ik dat dikke Theo meer pit en lef in z'n donder heeft dan onze linkspoten, iets wat ik nou mis op 't middenveld nou Hofs niet kan spelen.
Hahahaha inderdaad! Dacht dat ik de enige was die dat opgevallen wasquote:Op maandag 31 oktober 2005 08:29 schreef RedGuy het volgende:
De Guzman lijkt op Pharrel.
Hij dus...quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:27 schreef sweet_love het volgende:
Voetbal: Jonge linksback voor Feyenoord
ROTTERDAM (ANP) - Feyenoord heeft jeugdinternational Royston Drenthe voor vier jaar aan zich verbonden. De 18-jarige linker vleugelverdediger tekende maandag in de Kuip een contract tot medio 2009. Hij speelt sinds zijn achtste jaar bij de Rotterdamse club, op een kort uitstapje naar Excelsior na. Technisch directeur Mark Wotte heeft hoge verwachtingen van Drenthe, een voormalige linkerspits. ,,Hij heeft zich heel goed ontwikkeld tot linksback'', stelde Wotte op de website van Feyenoord. ,,Hij is een agressieve verdediger met veel duelkracht en een prima mentaliteit. Hopelijk kan hij de komende jaren doorgroeien.''
Hij kijkt ook heel tevreden!quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:28 schreef DeTolk het volgende:
Lijkt wel op Brian Tevreden.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:42 schreef Staanplaats het volgende:
Ahaaa dat verklaart al z'n slippertjes..
Hij moet alleen zijn vriendenkring aanpassen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:34 schreef Cart_man het volgende:
Quote van de week:
'Er komt een Feyenoordtattoo bij een kampioenschap'
Alexander Östlund
[Hand in Hand]
Daar kunnen ze in het 1e een voorbeeld aan nemen!quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:05 schreef Staanplaats het volgende:
JONG FEYENOORD OPPERMACHTIG IN DE ARENA: 1-5
Pardo gaf de bal op Vincken, die niet zelfzuchtig was en afgaf op Timothy Derijck. schoot de bal in het lege doel: 0-2. Vincken brak uit op links en toonde wederom aan in het collectief te denken. De rechtsbuiten had voor eigen succes kunnen gaan, maar legde af op Davids die simpel binnentikte: 1-4.
quote:Feyenoord heeft oogje op Zweed Stenman
31 oktober 2005, 17:39
Door: Nils von der Assen
Fredrik Stenman staat in de belangstelling van Feyenoord. De Zweed (22) moet in Rotterdam-Zuid de linksbackpositie gaan invullen en zou weinig problemen hebben om weg te komen bij zijn werkgever, de Zweedse kampioen Djurgardens IF.
Volgens de Scandinavische media zijn er nog meer belangstellenden. Zowel Birmingham City als Bayer Leverkusen zouden Stenman eveneens nauwlettend volgen. Laatstgenoemde is naar verluidt al in gesprek met de verdediger, dus Feyenoord zal snel in actie moeten komen
Hij heeft er meer recht op dan Kalou in ieder geval. Toekomstige wereldtopper.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:30 schreef Kaap het volgende:
Daar zijn ze wel mee bezig maar ja, ik denk dat Rita het er niet mee eens is om een versnelde procedure te starten.
In het Nederlands elftal lopen ook alleen maar blanken...............quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:45 schreef fernando_redondo het volgende:
DeGuzman klinkt inderdaad erg Nederlands en hij ziet er ook net zo uit als Kuyt
Scheelt niet veel meer tegenwoordigquote:Op dinsdag 1 november 2005 11:39 schreef Luni het volgende:
[..]
In het Nederlands elftal lopen ook alleen maar blanken...............
Ja, zondag dacht ik nog, hij is niest meer van wat hij vorig jaar liet zien.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:14 schreef Sloggi het volgende:
Zoals 'ie nu speelt hadden we 'm best aan PSV kunnen verkopen
quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:38 schreef Cart_man het volgende:
Ophouden met het naturaliseren van buitenlandse spelers.
Vind ik ook raar, je behoort de taal binnen 2 jaar machtig te zijn als je zoveel vrije tijd, geld en middelen hebt als de profvoetballer, zeker als je voor dat land uit wilt komen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:47 schreef Erasmusch het volgende:
Zag op zolder laatst een oude Feyenoord-krant liggen. Die Kalou liep al in de zomer van 2000 stage hiero...en nog steeds geen fatsoenlijk interview kunnen geven
Ik vind Saidi hét voorbeeld van een no-nonsens spijkerharde verdediger, imo een aanwinst voro Feyenoord.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:53 schreef TC03 het volgende:
Wat vinden jullie nou van het geval Saïdi? Dit is toch een behoorlijke verdediger, die volgens mij nog geen minuut heeft gespeeld.Vind het maar gek, alhoewel ik me kan voorstellen dat Bahía de voorkeur boven Saïdi krijgt.
Denk dat Koeman alleen spelers achterin wil hebben die redelijk tot goed nederlands kunnen spreken. Dat kan Saidi niet, die kan alleen de standaard zinnen, maar moet er er meer gecommuniceerd worden krijgt die het toch lastig. Misschien ook een weekje klooster voor hemquote:Op dinsdag 1 november 2005 19:53 schreef TC03 het volgende:
Wat vinden jullie nou van het geval Saïdi? Dit is toch een behoorlijke verdediger, die volgens mij nog geen minuut heeft gespeeld.Vind het maar gek, alhoewel ik me kan voorstellen dat Bahía de voorkeur boven Saïdi krijgt.
Neuh, itt joden en psv geef ik geen zak om CL. Wil liever landskampioen worden elk jaar dan in de halve finale CL eruit liggen. Als je CL speelt doordat je lamdskampioen bent geworden OK, maar CL spelen als je 2des was, belachelijk.quote:
Jah alleen van de namen die jij noemt is alleen Greene een goede rechtsback. En Greene wil je juist in het centrum hebben.quote:Op woensdag 2 november 2005 01:17 schreef Erasmusch het volgende:
Bahia, Greene en Saidi horen allemaal in de basis, itt die fuckin ostlund. moetdr maar ff geschovven worden
quote:Op woensdag 2 november 2005 00:56 schreef TC03 het volgende:
Bahía kan wel goed Nederlands? Die paar lesjes die hij genomen heeft zullen vooralsnog echt geen wereld van verschil maken.
Dat zeker, en het zal er zeker niet slechter op geworden zijn.quote:Op woensdag 2 november 2005 09:51 schreef Luni het volgende:
Daar zouden anderen eens een voorbeeld aan moeten nemen!
Greene zou denk ik wel uit de voeten kunnen op het middenveld, hij is opbouwend erg sterk.quote:Op woensdag 2 november 2005 09:57 schreef snabbi het volgende:
Ik vind ook dat Saidi hoort te spelen. Van mij mag hij er in voor bijvoorbeeld Paauwe. Greene of Saidi iets meer als verdedigende middenvelder zetten. Paauwe is voor mij te traag.
Greene kan inderdaad ook middenveld spelen, alleen is hij op dit moment gewoon erg waardevol in het centrum van de verdediging.quote:Op woensdag 2 november 2005 10:31 schreef Luni het volgende:
[..]
Greene zou denk ik wel uit de voeten kunnen op het middenveld, hij is opbouwend erg sterk.
Dat staat er los van. Sowieso mogen we dan wel weer eens kampioen worden...quote:Op woensdag 2 november 2005 06:25 schreef Kaap het volgende:
[..]
Neuh, itt joden en psv geef ik geen zak om CL. Wil liever landskampioen worden elk jaar dan in de halve finale CL eruit liggen. Als je CL speelt doordat je lamdskampioen bent geworden OK, maar CL spelen als je 2des was, belachelijk.
quote:SC Heerenveen dreigt in de winterstop, of anders aan het eind van het seizoen, Petter Hansson te verliezen aan Feyenoord. Dat meldt het AD woensdag.
Hansson staat hoog op het verlanglijstje van Feyenoord. De Rotterdammers houden de verdediger al langer in de gaten, maar willen dit jaar een serieuze poging wagen om Hansson los te weken. Feyenoord hoopt daarbij, volgens het AD, op een coulante houding van Heerenveen-voorzitter Riemer van der Velde. Die gunt zijn aanvoerder een stap hogerop en zal daarom niet heel erg dwarsliggen.
Petter Hansson zelf is blij met de belangstelling: ,,Bij een topclub spelen is mijn streven. Daar hoef ik niet omheen te draaien. Blijkbaar ben ik de laatste tijd opgevallen. Dat is mooi.'' Trainer Gertjan Verbeek is iets minder blij. ,,Het zijn altijd je beste spelers die door de topclubs worden weggehaald'', weet Verbeek. ,,Voor een trainer is dat niet altijd even prettig, maar een club als Heerenveen is nu eenmaal niet in de positie om iedereen te behouden. Je weet dat dit kan gebeuren, kijk ook naar de belangstelling voor Huntelaar. Of Petter klaar is voor de top? Ja.''
Petter Hansson speelt sinds het seizoen 2002-2003 voor SC Heerenveen. Dat nam hem over van het Zweedse Halmstads BK. Na een moeilijke start werd Hansson door de supporters drie keer op rij uitgeroepen tot Speler van het Jaar. Verder won Hansson in 2003-2004 de zilveren schoen en werd hij afgelopen seizoen vierde in het landelijke Voetballer van het Jaar-klassement.
Bron : Abelenstra.com
Vlaar naar ajax, Hansson naar feyenoord en Luirink naar PSVquote:
Hebben jullie ook een keer een topperquote:Op woensdag 2 november 2005 12:16 schreef Cart_man het volgende:
Goed idee, wij de topper, jullie de twee jongelingen die het niet gaan maken.
Die werd in een Zweedse krant aan PSV gelinkt, zou een leuk duo vormen samen met Stam achterin, daar wordt je als spits denk ik niet vrolijk van.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:38 schreef Cart_man het volgende:
Geef mij maar Mastorovic...
Nee, daar wordt je als spits niet blij van. Wel een mooie achterhoede.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:48 schreef PyTh het volgende:
[..]
Die werd in een Zweedse krant aan PSV gelinkt, zou een leuk duo vormen samen met Stam achterin, daar wordt je als spits denk ik niet vrolijk van.
Luirink wordt misschien wel een beetje gehypt maar heeft wel heel veel potentie.
Wat wil Feyenoord dan met Saidi en Bahia doen als ze Hansson aantrekken?
Want?quote:Op woensdag 2 november 2005 13:26 schreef Cart_man het volgende:
We hebben een groot backprobleem dat opgelost moet worden. De huidige backs voldoen niet...
Kan je dus beter Greene en Bahia op de backs plaatsen en een centrale verdediger kopen. Ipv twee nieuwe backs.
Heb je ergens een lijstje wat dat die nummers precies inhouden?quote:Op woensdag 2 november 2005 15:43 schreef methodmich het volgende:
Bahia zou best linksback kunnen spelen hoor. En Greene is opgeleid als een nummer 2 en 3 bij Ajax.
Zou best kunnen ja (Alex zou ook best rechtsback kunnen staan) maar dan misbruik je hem in mijn ogen en profiteer je niet optimaal van zijn kwaliteiten.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:43 schreef methodmich het volgende:
Bahia zou best linksback kunnen spelen hoor. En Greene is opgeleid als een nummer 2 en 3 bij Ajax.
Ik denk dat we Derijck terug moeten halen en een nieuwe linksback halen. Ik zie Bahia liever in het centrum dan op linksback.quote:Op woensdag 2 november 2005 13:26 schreef Cart_man het volgende:
We hebben een groot backprobleem dat opgelost moet worden. De huidige backs voldoen niet...
Kan je dus beter Greene en Bahia op de backs plaatsen en een centrale verdediger kopen. Ipv twee nieuwe backs.
Snoys die heb ik de afgelopen wedstrijden een pass over 3 meter fout zien geven, dat heeft wel niks met verdedigen te maken, maar dat vind ik ronduit schandalig als je in Feyenoord 1 speelt.quote:Op donderdag 3 november 2005 08:31 schreef Kaap het volgende:
[..]
Ik denk dat we Derijck terug moeten halen en een nieuwe linksback halen. Ik zie Bahia liever in het centrum dan op linksback.
Alhoewel ik Snoyl het daar toch niet verkeerd zie doen.
Maar goed, Luirink staat op de kerstwensenlijst zag ik.
Ik ben zelf ook voorstander van 3-4-3 alleen dan geen ruit.quote:Op donderdag 3 november 2005 08:37 schreef Coencordia het volgende:
Derijck speelt toch in jong-feyenoord/het 2e?
Ik denk dat we gewoon met Bahia, Greene en Saidi moeten spelen als 3 mans blok.
En dan 1 man meer op het middenveld in een verdedigende rol (Zuiverloon)
Snoyl is een leuke speler, ja. Maar dan meer voor een ploeg als RKC...quote:Op donderdag 3 november 2005 09:09 schreef Luni het volgende:
[..]
Snoys die heb ik de afgelopen wedstrijden een pass over 3 meter fout zien geven, dat heeft wel niks met verdedigen te maken, maar dat vind ik ronduit schandalig als je in Feyenoord 1 speelt.
Hoeft toch ook niet in een ruit?quote:Op donderdag 3 november 2005 09:34 schreef Kaap het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook voorstander van 3-4-3 alleen dan geen ruit.
Koeman heeft even bij Hiddink afgekeken : even wat talentjes erbijquote:Royston Drenthe heeft vandaag voor het eerst meegetraind met de selectie van Feyenoord 1. De 19-jarige linksback tekende afgelopen maandag een meerjarig contract. Drenthe was niet het enige talent dat donderdag tijdelijk Varkenoord voor het trainingsveld naast De Kuip verruilde. Sammuel, Evander Sno en Diego Biseswar volgden zijn voorbeeld.
Patrick Lodewijks heeft donderdag voluit getraind. De doelman was voor het eerst in dagen weer op het trainingsveld te vinden, nadat hij afgelopen zondag tijdens het duel met Willem II opnieuw last kreeg van de knie. Lodewijks gaf donderdag aan nog wel wat last te hebben, maar hoefde zich desondanks niet te sparen bij de training van keeperstrainer Pim Doesburg.
Karim Saidi verliet vandaag voortijdig het veld met een op het eerste gezicht niet ernstige hamstringblessure.
Je bedoelt dat ie klaar is voor een stappie omhoog?quote:Op donderdag 3 november 2005 09:35 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Snoyl is een leuke speler, ja. Maar dan meer voor een ploeg als RKC...
Onzin natuurlijk, maar dit bericht mag niet ontbreken hier.quote:'Salomon Kalou naar Arsenal'
Eurosoccer weet u vandaag exclusief te melden dat Salomon Kalou mogelijk al deze winter naar Arsenal verkast, dit hebben wij vernomen uit een zeer betrouwbare bron binnen Feyenoord. Kalou moet in Londen Thierry Henry gaan opvolgen.
Kalou brak vorig seizoen definitief door bij Feyenoord en was al dichtbij transfers naar Valencia en PSV, beide ketsten echter af. Kalou zelf wilde niet naar Valencia omdat hij graag naar PSV verhuisde. Feyenoord's technisch directeur stak daar echter een stokje voor omdat hij een concurrent niet sterker wenste te maken.
Nu lijkt Kalou dus toch zijn toptransfer te hebben verdiend. Voor een bedrag van maarliefst 19 (!) miljoen euro plus het Nederlandse talent Quincy Owusu-Abeyie twee jaar op huurbasis zal de 19-jarige Ivoriaan de overstap naar Londen gaan maken. Clubs schijnen er al uit te zijn, alleen de speler en Arsenal zelf moeten nog tot een akkoord komen. Het is echter niet bekend of de transactie in de winter of in de zomer tot wordt voltooid.
Ook zouden beide clubs al een oplossing hebben gevonden voor de in het Premiership van toepassing zijnde regel dat een speler van buiten de EU de laatste 2 jaar 70% van de wedstrijden als international moest spelen te kunnen omzeilen. Kalou is namenlijk nog geen 20 jaar en dan kan er via de FIFA een oplossing voor worden gevonden zodat Kalou toch kan spelen. Bovendien wordt verwacht dat de Ivoriaan na het WK van komende zomer in Duitsland de Nederlandse identiteit zal ontvangen.
Kalou is nog geen 20 jaar?quote:Op donderdag 3 november 2005 19:34 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, maar dit bericht mag niet ontbreken hier.
Zou het overigens wel goed vinden.
Lijkt me idd ook wel wat. Bosschaart vind ik niet zo, maar de andere verdedigers die er dan staan zijn echt best wel okquote:Op donderdag 3 november 2005 23:30 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik zou voor deze opstelling gaan
Bosschaart - Bahia - Saidi - Greene
Greene op rechts vind ik dan ook wel een beetje gek. Die zou ik toch meer centraal zetten.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:34 schreef fernando_redondo het volgende:
Vqn links naar rechts
Nee, Feyenoord mag Coelho het eerst een contract aanbieden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:08 schreef superdude05 het volgende:
Dus als Feyenoord wil, is Coelho van Feyenoord? Zelfs al biedt PSV ofzo een miljoen meer?
Dan moet Hinnik nu onderhand wel eens beginnen met zijn dirty mindgames. Besides, met Farfan, Beasley en Robert hebben jullie nu toch 3 goede jonge aanvallers met een ervaren oude spits.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:25 schreef cultheld het volgende:
Ik verwacht dan ook dat Coelho (en Kalou) bij PSV onder contract komt te staan.
Dat is zeer zeker nog steeds het geval kan ik je vertellen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 08:28 schreef Kaap het volgende:
Maar concreet, is er uberhaupt nog wel interesse voor Kalou? Hij lijkt geen schim meer van wat hij vorig seizoen was...
Spijt in?quote:Op vrijdag 4 november 2005 08:37 schreef Cart_man het volgende:
Nee, hebben ze geen spijt in. Ophoeren met die kutclub van je.
psv heeft Kalou ook helemaal niet nodig. Koné is sowieso een betere speler dan Kalou
't was zeker weer laat gisteren?quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:25 schreef Cart_man het volgende:
Ken niet zo goed nadenken op de vroege ochtend...
quote:Op vrijdag 4 november 2005 08:28 schreef Kaap het volgende:
. Besides, met Farfan, Beasley en Robert hebben jullie nu toch 3 goede jonge aanvallers
Dan zou Arsenal hem direct weer moeten verhuren aangezien hij in Engeland niet speelgerechtigd is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:24 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
![]()
Trouwens we zouden Kalou toch aan Arsenal verkopen voor 19mln?![]()
Das hun probleem. Afspraak is afspraakquote:Op vrijdag 4 november 2005 11:26 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dan zou Arsenal hem direct weer moeten verhuren aangezien hij in Engeland niet speelgerechtigd is.
Raar? Je weet hoe Feijenoord is. Alle reden om er aan te twijfelen..quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:16 schreef RedGuy het volgende:
Feyenoord heeft gewoon een bepaald deel van de rechten op Coelho, en ik ga er vanuit dat Feyenoord ook de die andere deel gaat kopen zodat Coelho bij Feyenoord komt te spelen.
Raar dat mensen er aan twijfelen.
In dit geval denk ik eerder dat als Coelho niet komt, dat eerder aan hemzelf ligt dan aan Feyenoord.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:30 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Raar? Je weet hoe Feijenoord is. Alle reden om er aan te twijfelen..
Een tropische verrassing kan het niet zijn, want hij speelt het hele seizoen al erg goed in Belgie. Hij is steeds de beste man van Westerlo.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:02 schreef mister_popcorn het volgende:
tjonge jonge zeg, die lampies winnen ook weer 's in de CL en meteen komen ze weer aanzetten met babbeltjes in dit anders zo mooie Feyenoordtopic. nare mannetjes.
Heeft er iemand beelden van die Coelho eigenlijk? Want ik heb nog never nooit niet iets van 'm gezien eigenlijk. Straks is weer zo'n tropische verrassing zoals bijv. Magrao, of nog erger, Song...
Wat nou babbeltjes??quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:02 schreef mister_popcorn het volgende:
tjonge jonge zeg, die lampies winnen ook weer 's in de CL en meteen komen ze weer aanzetten met babbeltjes in dit anders zo mooie Feyenoordtopic. nare mannetjes.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:30 schreef MaxPower het volgende:
Igor Korneev genoemd als nieuwe assistent-trainer van heerenveen...
quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:30 schreef MaxPower het volgende:
Igor Korneev genoemd als nieuwe assistent-trainer van heerenveen...
abelenstra.comquote:Igor Korneev wordt bij Heerenveen mogelijk de nieuwe assistent van hoofdtrainer Gertjan Verbeek. Hij zou dan de vervanger worden van Jan de Jonge.
Igor Korneev bracht donderdag een bezoek aan de wedstrijd tussen zijn oude clubs SC Heerenveen en CSKA Moskou. Trainer Gertjan Verbeek wees Korneev na afloop op de vacature van assistent-trainer en gaf vervolgens aan dat Korneev eigenlijk eens met voorzitter Riemer van der Velde zou moeten bellen. Volgens Omrop Fryslân staat Korneev open voor de overstap.
SC Heerenveen zoekt nog een assistent van Gertjan Verbeek, omdat Jan de Jonge deze week werd benoemd tot hoofdtrainer bij De Graafschap. Op dit moment traint Korneev de A1-junioren van Feyenoord. Een overstap naar Heerenveen past wel in het toekomstbeeld van de Rus. In een interview met abelenstra.com zei Korneev in april van dit jaar: ,,Het lijkt me heel leuk om later terug te komen bij SC Heerenveen, maar de vraag is wanneer. Het antwoord is eigenlijk simpel: als zowel de club als ik er klaar voor zijn.''
quote:EBI SMOLAREK ZATERDAG IN FEYENOORD TV
Oud-Feyenoorder Ebi Smolarek blikt in Feyenoord TV terug op zijn jaren bij Feyenoord. De veelscorende aanvaller van Borussia Dortmund praat ook over het voetbalgeluk dat hem momenteel ten deel valt. Er is een item met linksback Royston Drenthe, het talent dat afgelopen maandag een contract tekende in De Kuip. Diego Biseswar en Jordy Buijs – die met Oranje onder 17 geschiedenis schreven op het jeugd WK – kijken nog eens terug op die unieke prestatie. Ook wordt er stilgestaan bij het overlijden van André van der Louw, oud president-commissaris van de N.V. Stadion.
Feyenoord TV wordt zaterdag om 16:00 uur uitgezonden op RTL 5. Zondagochtend volgt de herhaling om 10:00 uur op RTL 7. Zaterdagavond wordt Feyenoord TV in de carrousel uitzonden op TV Rijnmond.
quote:FEYENOORD TREFT PLOEG IN VORM
Feyenoord voorkwam vorige week een dreigend uitcomplex door te winnen bij Willem II. Daarmee keerde de rust even terug, al kon Feyenoord nu ook weer niet heel veel vertrouwen uit de confrontatie putten. ‘Laat ik eerlijk zijn: een betere ploeg had het ons moeilijker gemaakt. Vitesse heeft meer kwaliteiten dan Willem II, dus het wordt wat dat betreft een interessante ontmoeting’, aldus Koeman.
Koeman liet deze week meerdere talenten van Varkenoord mee trainen. Dat had niets met de korte termijn – de wedstrijd tegen de nummer vijf van de Eredivisie – te maken. De trainer vindt het een goede zaak om de grootste talenten alvast te laten wennen aan het niveau bij het eerste. Evander Sno, Sammuel, Diego Biseswar en Royston Drenthe mochten zodoende hun opwachting maken bij de A-selectie. Laatstgenoemde staat bekend als begenadigd linksback op Varkenoord, maar had op de donderdagtraining handen en voeten nodig om Castelen af te stoppen. Daarnaast gaf hij een aantal verkeerde passes, wat één keer een tegendoelpunt tot gevolg had. Koeman: ‘Dat is goed om mee te maken voor hem en ook voor de andere jongens die moeten aanhaken. Ik zal deze jongens vooral bij de groep halen bij interlands, als ze zelf natuurlijk niet zijn geselecteerd voor jeugdinterlands. Want daar heb je ook nog mee te maken.’
De trainer liet tijdens het perspraatje op vrijdag ook nog even zijn licht schijnen over het mogelijke trainingskamp in Zuid-Afrika in januari. Koeman: ‘Het voordeel is dat er geen sprake is van een tijdsverschil. Daarnaast komen we op een dinsdagochtend terug en hebben we nog vijf dagen om ons voor te bereiden op de eerste wedstrijd tegen Vitesse. Ik ga er wel vanuit dat, als we gaan, we met een grote groep gaan. Ik zal ook een aantal jonge spelers meenemen met het oog op de Afrika Cup, dat in januari begint en waardoor we waarschijnlijk Ghaly, Saidi en Boussaboun voor enkele wedstrijden moeten missen.’
Met het oog op zondag betreffen de enige zorgen toevalligerwijs ook Ghaly en Saidi. Beiden hebben last van een hamstringblessure, waardoor hun inzetbaarheid twijfelachtig is. Patrick Lodewijks is weer helemaal fit en zal spelen. De spelers die zeker niet mee doen zijn de langer geblesseerden Ono, Mtiliga, Schreuder, Gibbs en Hofs.
Vermoedelijke opstelling: Lodewijks; Östlund, Greene, Bahia, Snoyl; Ghaly (Pardo), Paauwe, De Guzman; Castelen, Kuyt en Kalou.
Nou, ze zijn niet zeker dat ze hem halen toch?quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:16 schreef RedGuy het volgende:
Feyenoord heeft gewoon een bepaald deel van de rechten op Coelho, en ik ga er vanuit dat Feyenoord ook de die andere deel gaat kopen zodat Coelho bij Feyenoord komt te spelen.
Raar dat mensen er aan twijfelen.
moet je opletten, zometeen verliezen jullie thuis van die smerige Turken, en uit van de moffen en dan zijn jullie he-le-maal stil. Zoals gewoonlijk, alleen een grote smoel en wat geluid maken als jullie winnen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:46 schreef PyTh het volgende:
[..]
Wat nou babbeltjes??
Niet zo huilen jankzak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |