abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:21:03 #1
17897 Cart_man
Love to be hated
  zondag 23 oktober 2005 @ 23:00:00 #2
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_31656554
Maakt nu toch niet uit meer wat we doen. Grote kans dat we de play-offs hoe dan ook halen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_31656719
ik weet niet wie de topic titel heeft verzonnen maar iemand mag toch wel feijenoord vervangen door feyenoord... tis geen deelgemeente!

OT...

we worden gewoon kampioen.. en als we het niet worden who cares!! (Liever wel natuurlijk..)
Eens een Feyenoorder altijd een Feyenoorder!
  zondag 23 oktober 2005 @ 23:19:16 #4
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31656757
Ken je geschiedenis
A.M.A.B
  zondag 23 oktober 2005 @ 23:20:28 #5
53267 TC03
pi_31656773
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 23:16 schreef Jive_Bunny het volgende:
ik weet niet wie de topic titel heeft verzonnen maar iemand mag toch wel feijenoord vervangen door feyenoord... tis geen deelgemeente!
Vroeger heette Feyenoord gewoon Feijenoord, maar die naam is veranderd wegens uitspraakproblemen in het buitenland. En hoewel CM die tijd waarschijnlijk niet heeft meegemaakt, is nostalgie toch keistoer enzo.

En of het Feijenoord of Feyenoord is valt nog over te twisten, maar het is nog wel altijd met een hoofdletter.
pi_31657477
Tis weer bout
pi_31658158
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 23:16 schreef Jive_Bunny het volgende:
n00b
pi_31659439
En we staan weer derde.......

Was ook wel te verwachten met het vertoonde spel de laatste weken, bij vlagen goed, maar veel te wisselvallig natuurlijk.
pi_31659803
Goh ik had toch wel verwacht dat een aantal mensen een topic zouden vol baggeren over dat Feyenoord eindelijk eens op zijn plek wordt gezet. Ik denk dat die penalty alleen wat meer aandacht trekt in de andere wedstrijd

(verkapte tvp)
pi_31660388
quote:
'De laatste vedette uit Rotterdam-Zuid'

23/10/2005 23:00

Er waren tijden dat profvoetballers nooit zeurden over portretrechten en zich nog niet lieten begeleiden door sluwe advocaten. De sobere, maar tevens veilige en gemoedelijke jaren vijftig waren een lustoord voor de voetbalplaatjes sparende jeugd. In het Betuwse dorp Heteren zag ik mijn helden slechts sporadisch live voetballen. Wageningen, Vitesse en NEC speelden niet op het hoogste niveau, maar een paar keer per jaar werkte Oost-Nederland in De Goffert een lichtwedstrijd af tegen West-Nederland of Zuid-Nederland. Een enkel bezoek aan een heuse interland in De Kuip of het Olympisch Stadion was een onvergetelijke ervaring, maar ik koesterde de bij elkaar gespaarde voetbalplaatjes als kleinoden.
Profvoetballers verdienden in die jaren een habbekrats, maar waren apetrots als hun foto cadeau werd gedaan bij een pakje Rizla, Blue Band, sigaretten, kauwgum, zeeppoeder of Mars. In 1959 zou de benzinemaatschappij Esso er een legendarische serie elftalfoto’s in kleur aan toevoegen. Al mijn zakgeld ging naar de VéGé-winkel van Bram Buijze in de Dorpsstraat, waar allerlei levensmiddelen te koop waren waarbij portretten van bekende voetballers en elftalfoto’s van profclubs zaten. Als enige in het dorp beschikte ik over de elftalfoto’s van Fortuna ’54 en SC Enschede, terwijl mijn portretfoto’s van Gerrit Trooster van Rigtersbleek, Mick Clavan van ADO en de jeugdige Cor Veldhoen van Feyenoord als ruilmateriaal goud waard waren. Ik heb die foto’s zó vaak bekeken, dat ik het jongensachtige hoofd van Cor Veldhoen – hij was destijds achttien jaar – nooit meer vergeet. Op 11 oktober overleed de Feyenoorder, hij werd 66 jaar.

Veldhoen was tien jaar ouder dan ik. Ik realiseer me dat mijn voetbalplaatjeshelden aan het uitsterven zijn. Ik was zuinig op zijn foto, maar als speler sprak hij me niet zo aan, omdat hij onopvallend voetbalde. Coen Moulijn, Henk Schouten, Kees Rijvers en Cor van der Gijp waren mijn Feyenoord-helden. Later, toen ik de club vaker zag spelen, viel het me pas op dat Veldhoen weliswaar onopvallend, maar bijna altijd foutloos speelde. Als rechtsbenige linksback was hij zijn directe tegenstanders technisch altijd de baas. Met zijn snelheid wist Veldhoen fouten op tijd te herstellen en hij lanceerde sterspeler Moulijn jarenlang met de buitenkant van zijn favoriete rechtervoet. De linksbuiten en de linksback waren vrienden voor het leven, maar tijdens de wedstrijden scholden ze elkaar de huid vol. Daar besteedde niemand aandacht aan, het hoorde er gewoon bij.

Veldhoen werd op 6 april 1939 geboren in Rotterdam-Zuid. Hij bezocht met zijn vader de thuiswedstrijden in De Kuip en mocht op twaalfjarige leeftijd lid worden. Hij doorliep de C-, B- en A-junioren en ging in 1956 over naar de senioren. Na een wedstrijd in het derde elftal promoveerde hij al naar het tweede elftal. Feyenoord beschikte in die jaren niet over een vaste linksback. Tinus Osterholt, Nico Roodbergen en Paul Koolen wisselden elkaar af. Trainer Jaap van der Leck liet vervolgens de zeventienjarige Veldhoen op 2 december 1956 debuteren in de derby tegen Sparta. Op Het Kasteel won Feyenoord met 0-4. Vanaf die dag had Veldhoen een basisplaats, terwijl hij tevens uitkwam voor Oranje Onder-18, Onder-20, Onder-23 en uiteindelijk debuteerde hij op 14 mei 1961 in het Nederlands elftal tegen Oost-Duitsland. Dat deed hij in Leipzig tussen roemruchte voetballers als Faas Wilkes, Carol Schuurman, Roel Wiersma en Piet van der Kuil. De uitslag was 1-1.

Voetballers liepen in die jaren nog niet financieel binnen. De meesten investeerden hun voetbalgeld in een winkel. Coen Moulijn zat in de herenmode, Eddy Pieters Graafland had een sportzaak, Piet Steenbergen runde de klassieke sigarenzaak, Cor van der Gijp bezat een benzinestation en Cor Veldhoen opende in de Paradijslaan, in de Rotterdamse volksbuurt Crooswijk, een slijterij. De openingsadvertentie uit de krant van die dag vermeldt dat een fles Vermouth slechts 3,95 gulden kost, als openingsgeschenk krijgen de klanten gratis een fles Spaanse wijn erbij. Mensen die niet helemaal naar Crooswijk willen komen, hoeven maar te bellen. Dan bezorgt de populaire voetballer de bestelling persoonlijk bij hen thuis, zonder bijkomende kosten.

Als debuterende kwajongen keek Veldhoen ontzettend tegen zijn medespelers Schouten en Van der Gijp op. Hij durfde deze vedetten zelfs niet bij hun voornaam aan te spreken. Veldhoen over die periode: ‘Iedereen heeft het altijd over Ove Kindvall, maar Cor van der Gijp is de beste midvoor die Feyenoord ooit heeft gehad. Coen Moulijn is mijn beste vriend geworden, al had ik dat in het begin nooit gedacht. Ik moest van hem altijd in de mandekking blijven. Anders schold hij me verrot. Een van zijn onhebbelijkheden was dat Coen voor de wedstrijd altijd in de kleedkamer naar de wc ging. Om het voor ons wat draaglijker te maken stak hij een krant in de fik. Eerst zaten we met die stank, vervolgens kwamen er rookwolken uit de wc.’ Veldhoen had zelf ook een vreemdsoortig bijgeloof. Hij speelde altijd met een damesslipje onder zijn voetbalbroek. Zijn vrouw deed ooit per ongeluk een damesslip in zijn voetbaltas, maar die middag presteerde hij zó goed dat hij zijn verdere carrière zo’n slip bleef dragen.

Na 27 interlands bedankte de linksback voor het Nederlands elftal. Ook in zijn laatste duel voor Oranje, op 13 september 1967, was Oost-Duitsland de tegenstander. In Amsterdam werd het 1-0. En opnieuw werd hij omringd door beroemde vedetten als Johan Cruijff, Wim Suurbier en Piet Keizer. Veldhoen zette er een punt achter, omdat hij na de slijterij een bedrijf in stuwadoorsartikelen had overgenomen. Hij wilde bij Feyenoord blijven voetballen en zijn zaak opbouwen. Uiteindelijk zou het bedrijf uitgroeien tot de Technische Groothandel Cor Veldhoen, een holding met vijf werkmaatschappijen.

De technisch vaardige linksback speelde 380 wedstrijden voor Feyenoord. Altijd onopvallend, maar zeer professioneel. Trainers konden altijd op hem rekenen en de creatieve linksbuiten Moulijn wist precies hoe hij werd aangespeeld. Veldhoen werd aanvoerder, won twee keer de dubbel, vier keer de nationale titel, maar zat op de bank toen Feyenooord in 1970 als eerste Nederlandse club de Europa Cup I veroverde, tegen Celtic. Trainer Ernst Happel gaf de voorkeur aan de van Ajax overgekomen Theo van Duivenbode. Veldhoen was te veel Feyenoorder om een publicitaire rel te schoppen. Toen de club hem als waardering voor al die jaren trouwe dienst een vrije transfer aanbood, onderhandelde hij nog wel met Excelsior en Holland Sport, maar financieel kwam hij er niet uit met die clubs. Hij koos uiteindelijk voor zijn bedrijf, zakelijke belangen gaven de doorslag. Veldhoen debuteerde geruisloos, was jarenlang een belangrijke schakel in een uitermate succesvol elftal en verdween op 31-jarige leeftijd ook weer geruisloos in de anonimiteit. Hij maakte nog even deel uit van het Feyenoord-bestuur, maar was de laatste jaren vooral supporter en vooraanstaand lid van Oud-Feyenoord.

Veldhoen volgde in Oranje Kees Kuijs op, maar toen hij stopte had bondscoach George Kessler een groot probleem. Hij deed achtereenvolgens een beroep op Peter Kemper, Henk Warnas, Jan van Gorp, Theo van Duivenbode en Pleun Strik, totdat Ruud Krol uiteindelijk de linksbackpositie definitief overnam. Cor Veldhoen kende de afgelopen jaren wat zakelijke zorgen en had problemen met zijn gezondheid. Hij was de laatste Feyenoord-vedette die daadwerkelijk uit Rotterdam-Zuid kwam.

Johan Derksen
pi_31662165
Inderdaad een schitterend stuk, toch jammer dat dit soort dingen niet meer kunnen..
"..and in my brain it's going wrong.."
  maandag 24 oktober 2005 @ 21:29:03 #12
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_31664834
Komende weken een 'relatief makkelijk' programma, dus ik verwacht dat de winstpartijen weer volgen en de concurrentie punten laat liggen Geen nood Feijenoord, we staan maar 1 punt achter op psv, die pakken we wel in de onderlinge confrontatie
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
pi_31666463
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:29 schreef hippo-clippo het volgende:
Komende weken een 'relatief makkelijk' programma, dus ik verwacht dat de winstpartijen weer volgen en de concurrentie punten laat liggen Geen nood Feijenoord, we staan maar 1 punt achter op psv, die pakken we wel in de onderlinge confrontatie
hmmm, Feyenoord en Brabantse clubs zijn altijd een lastige combi geweest.
Gelukkig voor ons speelt W2 nog veel slechter dan wij op dit moment, maar die maaskant is toch wel een goede trainer... Ik ben er nog niet gerust op.

En Erasmusch wilt gij nog naar w2 - Feyenoord of zitten de tentamens in de weg?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_31666508
En de KNVB heeft niet eens de moeite genomen, om een kaart te sturen of een advertentie te plaatsen wegens het overlijden van Veldhoen
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:35:35 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31666603
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:32 schreef Luni het volgende:
En de KNVB heeft niet eens de moeite genomen, om een kaart te sturen of een advertentie te plaatsen wegens het overlijden van Veldhoen
Ik hoorde Borst zoiets gisteren inderdaad bij SV beweren, maar of dat daadwerkelijk klopt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31667350
Is zoiets wel gebruikelijk dan? Bedoel er overlijden zoveel mensen waarmee de KNVB te maken heeft (gehad). Ik vind het meer een taak voor Feyenoord om een advertentie te plaatsen dan van de knvb.
pi_31667802
Mag deze link voortaan in het OP?

http://www.geennieuwekuip.nl/
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:13:39 #18
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31667805
Jong Feijenoord met 2-0 gewonnen van jong psv.

Volgende week naar het altijd gezellige Tilburg. Gelukkig vrij vervoer, tenminste geen risico dat we de kroeg weer uitgezet worden door overijverige mannetjes in blauw.
A.M.A.B
pi_31669187
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:13 schreef Cart_man het volgende:

Volgende week naar het altijd gezellige Tilburg.
* Luni krijgt een flashback

Slechte herinnering aan mijn laatste bezoek aan Tilburg, toen kwam ik ondanks een geldige toegangskaart het stadion niet in. Heb nu braaf een kaart voor het uitvak
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:04:19 #20
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31669228
Tilburg was ook de eerste keer dat wij elkaar ontmoette.
A.M.A.B
pi_31669281
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:04 schreef Cart_man het volgende:
Dat bedoelde ik met die flashback
pi_31669684
Het is weer als vanouds
pi_31674642
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 00:04 schreef Cart_man het volgende:
Romantisch weerzien dus....
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:22:43 #24
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_31678746
Mooi stuk van Derksen, hij kan dus ook wat anders dan poeppraten!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_31678909
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 13:22 schreef FrankyMcG het volgende:
Mooi stuk van Derksen, hij kan dus ook wat anders dan poeppraten!
de positieve toon van het stuk verrast me wel eigenlijk.
pi_31679112
Die kale de bak in, hoor ik?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:22:05 #27
125565 Dorus_
brand goed.
pi_31679603
Als ie wordt veroordeeld ja...

Zal niet gebeuren denk ik.
Even geen signature.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:22:29 #28
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31679612
Over 2 weken uitspraak in FIOD zaak: Feijenoord 1 miljoen euro boete, waarvan 250K voorwaardelijk en die kale een half jaar voorwaardelijk. Niet de bak in dus...
A.M.A.B
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:35:08 #29
125565 Dorus_
brand goed.
pi_31679788
Zie nergens staan dat het een voorwaardelijke celstraf is, alleen dat ie een proeftijd heeft van 2 jaar naast de celstraf...?
Even geen signature.
pi_31681200
Negen clubs willen Westerlo's Coelho

Negen clubs hebben belangstelling voor Westerlo's Jackson Coelho. De Braziliaanse spelmaker, die eigendom is van Feyenoord, ontpopte zich tot een revelatie in de Belgische Jupiler Liga.

Feyenoord overweegt Coelho terug te halen naar Rotterdam. De club zal echter snel moeten handelen, want er zijn veel meer kapers op de kust: Borussia Mönchengladbach, PSV, Monaco, Ajax, Metz, NAC, Vitesse, NEC en RKC Waalwijk.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:35:34 #31
53267 TC03
pi_31681790
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Negen clubs willen Westerlo's Coelho

Negen clubs hebben belangstelling voor Westerlo's Jackson Coelho. De Braziliaanse spelmaker, die eigendom is van Feyenoord, ontpopte zich tot een revelatie in de Belgische Jupiler Liga.

Feyenoord overweegt Coelho terug te halen naar Rotterdam. De club zal echter snel moeten handelen, want er zijn veel meer kapers op de kust: Borussia Mönchengladbach, PSV, Monaco, Ajax, Metz, NAC, Vitesse, NEC en RKC Waalwijk.
De speler is eigendom van Feyenorod, dus waarom moeten ze haast maken?
pi_31681973
volgens mij heeft Feyenoord maar de helft van de transferrechten
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:57:27 #33
53267 TC03
pi_31682107
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
volgens mij heeft Feyenoord maar de helft van de transferrechten
Precies 50%? Dan is de speler toch geen eigendom van Feyenoord.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:27:27 #34
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31682656
40% van de rechten...
A.M.A.B
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:30:04 #35
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_31682706
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:13 schreef Cart_man het volgende:

Volgende week naar het altijd gezellige Tilburg. Gelukkig vrij vervoer, tenminste geen risico dat we de kroeg weer uitgezet worden door overijverige mannetjes in blauw.

Tilburg altijd gezellig. Hoewel ik kan me nog herrineren dat vorig jaar ik met de trein ging. We met ze allen een biertje in het wapen van tilburg, dacht ik, aan het drinken waren. Toen kwam er eerst 1 busje me daarna 2, ik geloof dat er op het laatst wel 6 stonden. Kwamen ze iedereen zonder kaart eruit halen.

Maar gelukkig vrij vervoer en dit jaar maar weer is wat gaan drinken daarzo.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:38:52 #36
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31682880
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:30 schreef Sender_ het volgende:

[..]

Tilburg altijd gezellig. Hoewel ik kan me nog herinneren dat vorig jaar ik met de trein ging. We met ze allen een biertje in het wapen van tilburg, dacht ik, aan het drinken waren. Toen kwam er eerst 1 busje me daarna 2, ik geloof dat er op het laatst wel 6 stonden. Kwamen ze iedereen zonder kaart eruit halen.
Dat was dezelfde kroeg waar ik zat. Moest me even snel uit de voeten maken, omdat ik nog geen kaart had op dat moment.
A.M.A.B
pi_31683233
Feyenoord schijnt die Belg wat ze bij RKC hebben gestalt in de winterstop te willen terughalen.
De Ceular of zoiets.
pi_31684625
Dan hebben ze dus een derde rechtsbuiten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31684740
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:27 schreef Cart_man het volgende:
40% van de rechten...
En hoe is de overige 60% verdeeld?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:58:21 #40
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31684955
De overige 60% waren in handen van een Braziliaanse club, America Belo Horizonte geloof ik...

Als ik Feijenoord was dan zou ik die de Coulho gewoon halen in de winterstop...
A.M.A.B
pi_31685408
Jaja zal vast wel naar Feyenoord komen.
That's all folks!
pi_31685533
Jaja.

Lijkt me wel een speler waar je wat aan hebt, als ie echt linksbuiten zou kunnen spelen.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:22:46 #43
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_31685544
Precies, gewoon halen!

Jaja, zo heet trouwens de locale coke-dealer in Weert heb ik van horen zeggen.....
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_31685628
Als ze dan Nené van Alavés halen, heb je een complementaire voorhoede.
www.thuisuiteten.nl
pi_31685667
Ja inderdaad.
That's all folks!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:09:03 #46
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31687708
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:22 schreef FrankyMcG het volgende:
Jaja, zo heet trouwens de locale coke-dealer in Weert heb ik van horen zeggen.....
Jaja
A.M.A.B
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:25:46 #47
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_31688074
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:09 schreef Cart_man het volgende:
Jaja
Echt waar!
pi_31688093
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:26 schreef methodmich het volgende:
Als ze dan Nené van Alavés halen, heb je een complementaire voorhoede.
"Jaa jaa goal!! nee nee jaa jaa"
pi_31689086
'RBC - Feyenoord verplaatst'

Het fanzine Lunatic News meldt dat de wedstrijd RBC - Feyenoord die gepland stond voor zondag 4 december op verzoek van RBC een dag is vervroegd naar zaterdag 3 december.
pi_31689140
Lijkt me logischer dat Zuiverloon wordt teruggehaald dan De Ceulaer. Kunnen we die transferrechten van Jaja niet ruilen voor de linksback van Westerlo, zie Magrao
pi_31695982
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:32 schreef Luni het volgende:
Doh...KNVB....pro-neus
pi_31696026
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mag deze link voortaan in het OP?

http://www.geennieuwekuip.nl/
Die anti-nieuw stadion acties zijn ook zo belachelijk. Zit je soms te wachten totdat de Kuip een keer instort met 45.000 suopporters erin? De gehele eerste ring heeft last van metaalmoeheid. Wordt gewoon gevaarlijk.

Mischien moet je je kop eens uit je reet halen en daar eerst eens over nadenken. Je kan niet blijven renoveren namelijk.
pi_31696042
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:58 schreef Cart_man het volgende:
De overige 60% waren in handen van een Braziliaanse club, America Belo Horizonte geloof ik...

Als ik Feijenoord was dan zou ik die de Coulho gewoon halen in de winterstop...
Het zou heel erg ontzettend dom zijn als Feijenoord hem niet haalt...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:43:45 #54
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31696933
Hoezo zou dat dom zijn. Dat hij het goed doet bij Westerlo hoeft niet te betekenen dat hij het ook goed gaat doen bij Feijenoord. Desondanks wil ik hem wel eens zien spelen bij Feijenoord. Al is het alleen maar om andere clubs voor te zijn.
A.M.A.B
pi_31698008
Dat blijft altijd een risico natuurlijk, maar het zou zonde zijn om het niet eens te proberen. Stel zon jongen vertrekt naar zon grafclub uit 020 of uit boerhoven.
pi_31698080
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:51 schreef Kaap het volgende:

[..]

Die anti-nieuw stadion acties zijn ook zo belachelijk. Zit je soms te wachten totdat de Kuip een keer instort met 45.000 suopporters erin? De gehele eerste ring heeft last van metaalmoeheid. Wordt gewoon gevaarlijk.

Mischien moet je je kop eens uit je reet halen en daar eerst eens over nadenken. Je kan niet blijven renoveren namelijk.
Laatst is er een rapport uitgebracht (TNO?) dat de kuip nog wel ff mee kan, meen 50 jaar..

Verhaaltje metaalmoeiheid is er doorheen gedrukt om mensen angst in te boezemen, en een multifuncitioneel gedrocht waar ook nog gevoetbald wordt bespreekbaar te maken.
pi_31698123
nrc.nl

De Kuip krijgt mogelijk als eerste voetbalstadion in Nederland een derde ring. Dit bevestigen bronnen rondom het stadion.

De uitbreiding behoort tot de mogelijkheden nu onderzoek van TNO heeft uitgewezen dat het stadion van Feyenoord nog zeker vijftig jaar mee kan. Het bouwrapport van TNO rekende af met de - ook binnen de club levende - gedachte dat het stadion technisch versleten is en nieuwbouw noodzakelijk zou zijn.Rijksmonument De Kuip werd in 1936 opgeleverd en in 1994 voor 100 miljoen euro verbouwd. De huidige capaciteit is ruim 51.000. Met een derde ring zou De Kuip plaats bieden aan circa 65.000 mensen.

Twee jaar geleden werd onderzocht of een nieuw stadion bij de Waalhaven kon worden gebouwd. Een jaar later bleek dat de nadelen van deze verhuizing wegens de hoge kosten te groot waren. Al langer wordt nieuwbouw overwogen op trainingscomplex Varkenoord, recht tegenover de huidige locatie in Rotterdam-Zuid, mogelijk in combinatie met een nieuw te bouwen Ahoy'. Op de grond van het sportpaleis op het Zuidplein, een paar kilometer zuidwaarts van De Kuip gelegen, zou de gemeente woningen willen bouwen.

Door de reeds bestaande Topsporthal, gelegen naast De Kuip, te combineren met een nieuw Ahoy' en een nieuw voetbalstadion zou Rotterdam op één locatie ruimte kunnen bieden aan kleine, middelgrote en grote evenementen. Door een eventuele overkapping kan De Kuip de concurrentie met de Amsterdam Arena beter aan. Op dit moment kiezen organisatoren van grote evenementen vaak doelbewust voor een stadion met een dak, zoals de Arena in Amsterdam.

De bouw van een derde ring gaat alleen door als Ahoy' op de bestaande locatie blijft. Voorwaarde is verder dat het een zelfdragende constructie moet zijn. Een alternatief voor de uitbreiding van de capaciteit is dat het veld wordt verlaagd, zoals enkele jaren geleden bij het stadion van Barcelona is gebeurd. Ook die mogelijkheid wordt op praktische en financiële consequenties getoetst.

Voetbalclub Feyenoord is veruit de grootste huurder van Stadion Feijenoord en betaalt jaarlijks een bedrag van circa 3,5 miljoen euro. Directeur J. van Merwijk van Stadion Feijenoord wil geen commentaar geven zolang de haalbaarheidsstudies niet zijn afgerond.

Namens de voetbalclub reageert een woordvoerder van Feyenoord sceptisch: ,,Een derde ring is niet wenselijk. Het wordt duur en wat gebeurt er met de zichtlijnen vanaf de tribunes? Bovendien is De Kuip een monument en mag de architectuur niet worden aangetast.''
pi_31699017
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:22 schreef FrankyMcG het volgende:
Precies, gewoon halen!

sssjjt kijk uit pliesie leest vaker mee op Fok! Yildiz
  woensdag 26 oktober 2005 @ 15:23:54 #59
53267 TC03
pi_31701780
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:43 schreef Cart_man het volgende:
Hoezo zou dat dom zijn. Dat hij het goed doet bij Westerlo hoeft niet te betekenen dat hij het ook goed gaat doen bij Feijenoord. Desondanks wil ik hem wel eens zien spelen bij Feijenoord. Al is het alleen maar om andere clubs voor te zijn.
Aangezien ze zelf 40% van de transferrechten hebben is hij voor Feyenoord natuurlijk wat goedkoper dan voor andere clubs. Daarom zou ik hem sowieso halen.
pi_31706152
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Aangezien ze zelf 40% van de transferrechten hebben is hij voor Feyenoord natuurlijk wat goedkoper dan voor andere clubs. Daarom zou ik hem sowieso halen.
Zo werkt het natuurlijk niet. Maar America is ons nog wel ff een vriendendienstje schuldig na ons op te zadelen met Somalia en Magrao
pi_31706517
de linksback van ik geloof Anderlecht is echt goed.
Dus dan mag Anderlecht jaja hebben, krijgen wij die van den Borre.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_31709287
Het is een rechter centrale verdediger, maar word gebruikt op de rechtsback positie. Helemaal geen linksback dus.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:40:46 #63
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_31709451
Beetje laat, maar FEYENOORD !

[ Bericht 4% gewijzigd door Merkie op 26-10-2005 22:57:30 ]
2000 light years from home
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:48:30 #64
53267 TC03
pi_31709698
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 18:29 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet.
Ohja, met stom.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:50:25 #65
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31709755
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Het is een rechter centrale verdediger, maar word gebruikt op de rechtsback positie. Helemaal geen linksback dus.
En hij wil op het middenveld spelen, naar het schijnt een van de eisen in z'n contractverlenging met Anderlecht. Bovendien wil hij niet naar Nederland, aangezien dat geen vooruitgang is
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:56:35 #66
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31709955
Feijenoord is in nood ja.
A.M.A.B
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:57:57 #67
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_31709996
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:56 schreef Cart_man het volgende:
Feijenoord is in nood ja.
Jaja, al verbeterd.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:20:45 #68
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31710788
quote:
Feyenoord met Coelho om tafel

De revelatie van Westerlo dit seizoen, Coelho, gaat binnenkort om de tafel met Feyenoord. Technisch directeur Mark Wotte wil van de Braziliaan weten of hij trek heeft in een Rotterdams avontuur. Coelho is gedeeltelijk eigendom van Feyenoord. De bespelers van De Kuip moeten echter voor december laten of het de speler in zijn geheel wil overnemen van het Braziliaanse America MG, waar Feyenoord een samenwerkingsverband mee heeft. De scouts van Feyenoord zijn alvast positief. Spoedig zal technisch adviseur een laatste oordeel over Coelho vellen.
Duidelijk...
A.M.A.B
pi_31717275
Tegen Roda JC voor de Amstel Gatorade Cup.

Moet te doen zijn lijkt me.
pi_31717288
Feyenoord heeft dus wel de eerste optie om Jaja te halen, dat is alvast gunstig.
pi_31717762
quote:
26-10-2005: Feyenoord start vanaf volgend seizoen in 2e ronde beker
[Bron: FR-Fans.nl]

Feyenoord zal vanaf volgend seizoen twee wedstrijden meer spelen in de Gatorade Cup dan tot nu toe het geval was. De Knvb maakte vanavond namelijk bekend dat de deelnemers aan Europees voetbal dan al in de tweede ronde instromen. Tot op heden kwamen deze ploegen pas in de vierde ronde (1/8 finale) in het toernooi.
Das een goeie zaak!
pi_31717806
Zeker, ik ben al veel langer voorstander van een eerlijker bekertoernooi.
pi_31721448
quote:
Feyenoord heeft volgens de Belgische krant Het Gazet van Antwerpen besloten om de optie op de Braziliaanse spits Jackson de Coelho (kortweg 'Jaja') te lichten. De Rotterdammers hebben dat gedaan bij de club die de meeste rechten had op de aanvaller: Belo Horizonte uit Brazilie. Feyenoord had ook een gedeelte van die rechten, maar wanneer Jaja binnenkort het contract tekent met de Rotterdammers, is Feyenoord voor 100% eigenaar. Dat zal ook betekenen dat Coelho dit seizoen voor Westerlo zal blijven spelen. Feyenoord zal namelijk in juni beslissen of hij naar De Kuip wordt gehaald.
Even geen signature.
pi_31722009
Jeuhj,

eens kijken of het geen 2e Vidmar is.....
pi_31724942
Zitten er Volendam, VVV, MVV, Groningen in de pot, loten wij weer Roda
pi_31725004
Denk dat je Groningen op het moment ook niet moet onderschatten, de rest is inderdaad wel minder...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:04:42 #77
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31725755
Klote ja, ik wilde naar VVV of MVV.
A.M.A.B
pi_31725850
Doelde idd meer op het 'reisje' dan de tegenstander. Maar voor de kansen had ik ook liever een andere tegenstander gehad.

Weet iemand hoe het zit met die asia trip? Dr kwam deze zomer toch weer zon toernooitje in Shanghai/Singapore?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:22:32 #79
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_31726238
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:04 schreef Cart_man het volgende:
Klote ja, ik wilde naar VVV of MVV.
Je komt in ieder geval in de buurt.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:24:15 #80
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31726280
Feijenoord gaat naar Zuid-Afrika hoorde ik...
A.M.A.B
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:42:50 #81
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31726822
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:24 schreef Cart_man het volgende:
wanneer?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_31730247
Er zijn sterke vermoedens dat er weer contacten zijn met Theo Jansen van Vitesse
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:00:10 #83
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31730678
Hebben we niet nodig.

Ono, Hofs, de Guzman, Bisewar lopen al bij Feijenoord rond. Ono is weg aan het eind van dit seizoen, klopt. Hofs is nog geblesseerd, klopt ook. Met de Guzman en Bisewar lopen er twee potentiële basisklanten rond. Waarom dan weer informeren naar die vadsige kroegtijger?
A.M.A.B
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:06:10 #84
53267 TC03
pi_31730811
Ik weet niet hoe goed deze is. Maar het staat vast dat we middenvelders nodig hebben. Hofs wordt best wel gemist vind ik.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:07:57 #85
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31730849
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:42 schreef PyTh het volgende:

[..]

wanneer?
Januari
A.M.A.B
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:16:05 #86
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31731024
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:06 schreef TC03 het volgende:
Ik weet niet hoe goed deze is. Maar het staat vast dat we middenvelders nodig hebben. Hofs wordt best wel gemist vind ik.
Die wordt gemist, dat zeker. Maar moet dat gemis opgevangen worden door weer een nieuwe aankoop? Vind ik niet. Vind het korte termijn denken, zoiets is altijd fout.
A.M.A.B
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:20:36 #87
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31731161
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:07 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Januari
In dat ene weekje winterstop?
pi_31732112
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:20 schreef PyTh het volgende:

[..]

In dat ene weekje winterstop?
Is wel iets meer dan een weekje..

PSV en Feyenoord spelen toch altijd toernooien in de winterstop?

Voor de Feyenoorders geeft het misschien een goed gevoel dat de druk er een beetje vanaf is nu ze 2e staan en eindelijk vrijuit kunnen ballen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:59:15 #89
53267 TC03
pi_31732129
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:16 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Die wordt gemist, dat zeker. Maar moet dat gemis opgevangen worden door weer een nieuwe aankoop? Vind ik niet. Vind het korte termijn denken, zoiets is altijd fout.
Volgens mij wordt hij al langer gevolgd, ik neem aan dat dit geen korte termijn denken is. Daarnaast: naast Hofs en Ono hebben we eigenlijk geen 'volwaardige' middenvelder. Met iedereen is wel wat. Dus een 'gearriveerde' middenvelder kan zeker geen kwaad, al weet ik niet hoe gearriveerd deze speler is.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:59:52 #90
133015 Sammy_Klebold
Heeft een hart van goud
pi_31732146
Grootste hoerentent van Nederland?
het Gelredome
40000 man worden genaaid door 11 eikels
De ziekste grappenmaker sinds Pennywise
pi_31732225
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:59 schreef Sammy_Klebold het volgende:
Grootste hoerentent van Nederland?
het Gelredome
40000 man worden genaaid door 11 eikels
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_31733554
Feyenoord volgt Vito Wormgoor van DOVO.

16 jaar pas. Concurrentie van 5 andere teams, o.a. Ajax en PSV.

Leuk.
www.thuisuiteten.nl
pi_31738022
Doet die jongen netjes..... 16 jaar en dan een basisplek bij DOVO
pi_31738041
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:58 schreef Elgigante het volgende:

[..]

PSV en Feyenoord spelen toch altijd toernooien in de winterstop?

Voor de Feyenoorders geeft het misschien een goed gevoel dat de druk er een beetje vanaf is nu ze 2e staan en eindelijk vrijuit kunnen ballen.
Winterstop is dit jaar toch korter?
pi_31738233
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:58 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Voor Feyenoord is de winterstop dit jaar van 29-12 tot 15-01. Vanwege de playoffs is de winterstop extra kort dit jaar. Een echte winterstop als andere jaren is er niet meer. Het lijkt mij niet slim om verre reizen te maken in die twee weken, aangezien je meteen weer de reisdagen kwijt bent.
pi_31739032
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:07 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Januari
Is daar al meer over bekend? Maat zit een jaartje in Kaapstad...al zijn vliegtickets al 800 geloof ik

Maar dat sluit een trippie naar Asia niet uit lijkt me?
pi_31739326
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:09 schreef mbn het volgende:

[..]

Voor Feyenoord is de winterstop dit jaar van 29-12 tot 15-01. Vanwege de playoffs is de winterstop extra kort dit jaar. Een echte winterstop als andere jaren is er niet meer. Het lijkt mij niet slim om verre reizen te maken in die twee weken, aangezien je meteen weer de reisdagen kwijt bent.
oh, dat wist ik niet...

Ik vind dat je twee weken moet gaan als je zo'n toernooi speelt, aangzien je je moet acclimatiseren en dat voor de tweede maal moet doen als je weer terug in NL bent.
In zo'n korte periode lijkt me dat geen strak plan eigenlijk nee.

Hoe staat men in het Feyenoord-kamp tov de 'van den Herik-fraudezaak'?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:53:47 #98
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31739847
Not guilty. OM aan het gas.
A.M.A.B
pi_31740918
Hup Feyenoord !!!
Hand in Hand.
"He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
  donderdag 27 oktober 2005 @ 23:56:07 #100
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31742106
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:04 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Winterstop is dit jaar toch korter?

2 weekjes maar
pi_31742164
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:56 schreef PyTh het volgende:

[..]

2 weekjes maar
Eindelijk een korte winterstop, ik vind het altijd zo irritant dat het bijna een maand stilligt.
Yeah baby Yeah!
pi_31742470
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:47 schreef methodmich het volgende:
Feyenoord volgt Vito Wormgoor van DOVO.

16 jaar pas. Concurrentie van 5 andere teams, o.a. Ajax en PSV.

Leuk.
Je bent alle topics van de geinteresseerde clubs wel afgeweest.
That's all folks!
pi_31746827
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:53 schreef Cart_man het volgende:
Not guilty. OM aan het gas.
pi_31746842
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:24 schreef Cart_man het volgende:
Intressant, mijn oom woont er, maar Zuid Afrika is groot, en het is een beetje kort dag..
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:57:18 #105
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31753250
quote:
28-10-2005: Bahia: 'Door mijn mentaliteit ga ik slagen bij Feyenoord'
[Bron: SpIts]

Geruisloos ontwikkelt André Bahia (21) zich in de veelbesproken Feyenoord-defensie tot een belangrijke kracht. Vertrouwen is zijn toverwoord. Hij krijgt het onvoorwaardelijk van trainer Erwin Koeman en heeft het in zichzelf en de club. ,,Ik geloof niet dat wij in een dip zitten. Ik denk nog steeds dat Feyenoord kampioen kan worden." De 'rots uit Rio' over het vak verdedigen, vroeg trouwen en moeilijke momenten.

Bahia laat zijn haar groeien en dat maakt hem tot een gemakkelijk slachtoffer van spot binnen de club. ,,Iedereen loopt er grappen over te maken. Ze noemen me Afro, Michael Jackson of Oboema", giert hij het uit. Die laatste bijnaam zegt hem het minst, maar het is hem wel duidelijk geworden dat Jiskefet iets typisch Nederlands is. Weer wat opgestoken.

Veruit het belangrijkste wat hij leerde in zijn nieuwe omgeving, was de taal. Bahia zette afgelopen zomer een streep door zijn geplande huwelijksreis en streek neer in een klooster in Vught om zich te bekwamen in het Nederlands: ,,Die cursus was een goede, intensieve manier om de basisbeginselen onder de knie te krijgen. Ik zie het als een grote en belangrijke stap in mijn loopbaan. Ik begrijp nu tenminste wat de trainer allemaal tegen me zegt. Over andere dingen, zoals het slechte Nederlandse weer, kan je je nog heen zetten, maar de taalbarrière valt niet te omzeilen."

Zijn beginperiode in Nederland was niettemin moeilijk. Bahia sprak geen woord Nederlands, moest wennen aan de nieuwe cultuur en speelde nauwelijks. ,,Gelukkig kon ik terugvallen op mijn ouders en mijn vrouw", kijkt hij terug. ,,Tatiana is echt cruciaal geweest. Zij zorgde ervoor dat ik mij goed voelde. Als ik hier alleen had gezeten, had ik het waarschijnlijk veel moeilijker gekregen."

Bahia moet hard lachen om de vraag waarom voetballers toch zo vroeg trouwen. ,,Ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat ik het van mezelf nooit had gedacht. Ik had me voorgenomen om nooit te trouwen. Maar ja, toen kwam ik Tatiana tegen en ben ik totaal van mening veranderd. Dit is echte liefde. Wat je vaak hoort, en dat is in mijn geval absoluut niet zo, is dat spelers niet alleen naar het buitenland willen en daarom een meisje meenemen. Dat meisje wil dan meestal niet als vriendin mee, maar als echtgenote en dan wordt er snel getrouwd. Tja, dat is niet mijn voorstelling van het huwelijk, maar het gebeurt wel." Enthousiasme Gesteund door zijn grote liefde en leergierig als hij is onderging Bahia de afgelopen tien maanden in Nederland met groeiend enthousiasme. Het ging met vallen en opstaan. Onder trainer Ruud Gullit had de Braziliaan geen basisplaats en maakte hij vooral speelminuten in Jong Feyenoord, maar Koeman zag het wel in hem zitten. Van de elf wedstrijden die Feyenoord dit seizoen speelde, miste Bahia geen minuut.

,,Ik leer elke dag van Koeman", vertelt de stille kracht. ,,Hij is een coach die heel veel individuele aandacht schenkt aan alle spelers en zeer specifiek naar dingen kijkt. Als jij niet zo goed kopt of passt, komt hij naar je toe en gaat hij heel gericht met je aan de slag. Gullit deed dat veel minder, maar ook van het feit dat ik onder hem niet speelde, heb ik geleerd. Zo kon ik in het tweede elftal rustig wennen aan de Nederlandse speelstijl."

Een jaar geleden trok Bahia de aandacht van Feyenoord-directeur Mark Wotte. De verdediger maakte indruk tijdens de beruchte stadsderby in Maracana tussen Flamengo en Fluminense, beter bekend als Fla-Flu. Bahia mocht naar De Kuip komen om zich te bewijzen. Als snel werd zijn halfjaarcontract omgezet in een vaste verbintenis tot 2007. Binnenkort wordt de optie voor nog twee jaar waarschijnlijk gelicht.

Bahia groeide op in het noorden van Rio de Janeiro. In tegenstelling tot veel van zijn landgenootjes die het tot profvoetballer schoppen kwam hij niet uit een favela (sloppenwijk). Discipline kreeg de Braziliaan mee van zijn vader, die marinier was en profbokser. Bahia: ,,Ik had het thuis niet slecht. Mijn ouders werkten allebei en zorgden ervoor dat ik naar school kon. Toch was mijn jeugd niet altijd gemakkelijk. Soms hadden we bij ons thuis niet genoeg eten. Om wat bij te verdienen verkocht ik op straat lasagne en lingerie. Dat was leuk, maar ook moeilijk. Die fases hebben mij wel geholpen bij het vormen van mijn mentaliteit. Veel Braziliaanse spelers in Europa zeggen hetzelfde, maar bij lang niet allemaal is dat terug te zien." Succes Dromen heeft Bahia genoeg. Over een plekje in de selecao, het Braziliaanse elftal, en prijzen winnen met Feyenoord. Hij gelooft in de club en in zijn eigen kunnen. ,,Door mijn mentaliteit ga ik slagen bij Feyenoord", voorvoelt Bahia. ,,Waar ik ook zit; ik werk altijd keihard en probeer me dagelijks te verbeteren. Op het moment dat Feyenoord succes heeft, straalt dat ook op mij af."

Het blijft een vak apart, dat verdedigen. Ook Bahia heeft het moeten leren. ,,Ik ben begonnen als linksbuiten, in de escolinha (voetbalschool, red.) van oud-Flamengo-speler Julio Cesar. Lekker doelpunten maken, leuk was dat. Na een jaar of twee werd ik getest door Flamengo, mijn favoriete club. Ik mocht blijven. Cesar zei echter tegen me dat de concurrentie voor aanvallers zo enorm was dat het een moeilijk verhaal voor me zou worden. Als linksback was mijn kans om te slagen vele malen groter. Zo ben ik in 1994 'omgeschoold'. Ik vind het nu echt leuk om te verdedigen."

,,Het moeilijkste voor verdedigers en keepers is dat ze nooit fouten mogen maken", weet Bahia. ,,Een middenvelder of aanvaller kan nog wel eens de bal kwijtraken of naast schieten, maar elke fout van een verdediger is dodelijk. Ik kan 89 minuten uitstekend spelen en in de 90e minuut toch nog alles verpesten met een fatale blunder."

Hoewel niet foutloos, vormt de rustige Bahia sinds de seizoensstart een degelijk duo met Serginho Greene. De twee blijken snelle leerlingen. Bahia: ,,Serginho is de man met de technische kwaliteiten, ik heb meer fysieke kracht. Dat zijn de juiste ingrediënten voor centraal verdedigingsduo. Serginho en ik voelen elkaar prima aan, communiceren veel en vormen een goede combinatie. Het klikt tussen ons." Verval De drie nederlagen in de laatste vier wedstrijden hebben hem niet verontrust. En ook het gegeven dat de verdediging weer eens ter discussie staat, doet Bahia weinig. Dat geldt al evenzeer voor de feiten die spreken van een defensief verval - Feyenoord kreeg in de eerste zes competitieduels slechts vier goals tegen en in de laatste drie liefst zes.

Bahia: ,,Een aantal tegentreffers is te wijten aan concentratiegebrek, maar ze vielen ook door de kwaliteiten van onze tegenstanders. De sterke competitiestart van Feyenoord heeft ervoor gezorgd dat de opponenten nog meer gemotiveerd en gebrand zijn om ons pijn te doen. Dat is een feit. De nederlaag tegen FC Utrecht had in mijn ogen alles te maken met de Europese uitschakeling tegen Rapid Boekarest. Daarna hebben we tegen Groningen weer goed gespeeld en daarom was het zo jammer dat we tegen RKC onderuitgingen. Het kan natuurlijk een keer gebeuren, maar het mag gewoon niet dat je daar in de laatste minuut verliest. Toch geloof ik niet dat wij in een dip zitten. Als wij zondag bij Willem II winnen, is er niets aan de hand."

,,Ik denk ook niet dat Feyenoord te hoog is ingeschat", vervolgt hij. ,,Ik blijf van mening dat deze club altijd een titelkandidaat is. Wij hebben genoeg kwaliteit en als we het goed blijven doen, denk ik nog steeds dat Feyenoord kampioen kan worden."
Mooi.
A.M.A.B
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:56:16 #106
53267 TC03
pi_31755033
Hij zegt wel een beetje wat hij 'moet' zeggen, maar toch leuk stukje. Volgens mij de eerste keer dat er echt openlijk kritiek wordt geuit op Goellie door één van de spelers.
pi_31760987
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Er zijn sterke vermoedens dat er weer contacten zijn met Theo Jansen van Vitesse
bron?
En als hij komt, toppie.
pi_31762302
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Doet die jongen netjes..... 16 jaar en dan een basisplek bij DOVO
Nou, hij is invaller.
www.thuisuiteten.nl
pi_31762316
Ik heb op de site van DOVO gekeken en daar start hij toch vaak in de basis.
pi_31762536
Ze hebben wat blessures, maar als DOVO compleet is, begint hij nog op de bank. Geen schande natuurlijk, als B-junior.
www.thuisuiteten.nl
pi_31763555
Hoe vaak is een speler die van een amateurploeg naar een top 3 ploeg gegaan is geslaagd?

Ik ken er geen in elk geval
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31763619
Dat hangt er vanaf hoe je het wilt uitleggen. Jij bedoelt, neem ik aan, van eerste naar eerste?
www.thuisuiteten.nl
pi_31763677
Nee, een speler die slaagt in het eerste van een top 3 ploeg.

Het lijkt me dat zo'n speler niet voor niks niet eerder is opgepikt door een BVO.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31763700
Ja, dat snap ik. Maar dan bedoel je een speler die uit het eerste van een amateurteam is geplukt en naar ik aanneem niet iemand die via de amateurs in de jeugdopleiding komt.... Anders zijn er genoeg natuurlijk. In het andere geval weinig, alleen via tussenstappen (Kuijt, Van Wonderen).
www.thuisuiteten.nl
pi_31763876
Ik begrijp dat het wel eens kan via een tussenstap(Lucius ook volgens mij) maar ik schat de kans vrij laag in dat een speler die op zijn 16e nog bij een amateurploeg speelt gaat slagen in het eerste van een Top 3 ploeg
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:46:27 #116
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31764208
Ferry de Haan.

A.M.A.B
pi_31764255

Die kwam via Excelsior toch?
pi_31767598
Dirk Kuijt speelde toch ook nog heel lang amateurvoetbal?
pi_31767703
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:52 schreef Staanplaats het volgende:
Dirk Kuijt speelde toch ook nog heel lang amateurvoetbal?
Tot z'n 17de meen ik.
pi_31767733
ff opgezocht, idd als A-junior, voor Bosvelt geldt hetzelfde..

Toch niet de minste om in de sporen van te treden.
pi_31767759
Die gingen niet zonder tussenstap naar Feyenoord
pi_31776769
quote:
Feyenoord-coach Erwin Koeman denkt aan Waterreus als opvolger van Lodewijks

WIKKEN EN WIKKEN EN WEGEN WEGEN

ROTTERDAM, zaterdag
,,Östlund speelt tegen Willem II.” Met een paar woorden gaf Feyenoord-trainer Erwin Koeman de paradoxale situatie aan waarin hij op dit moment verkeert in De Kuip. De opvolger van Ruud Gullit wil dolgraag harde maatregelen nemen, maar alternatieven ontbreken en voor de optie om met spelers te gaan schuiven vindt hij het te vroeg.
In de hoop dat een bonk vertrouwen de Zweed goed doet, kreeg hij gisteren al te horen dat hij blijft gehandhaafd als rechtsachter van Feyenoord. Hoewel Östlund tegen Rapid Boekarest en vorige week tegen RKC beslissende fouten maakte en er na afloop flink van langs kreeg.

De schets is in een notendop Koemans probleem omdat het niet alleen Östlund betreft, maar meer Feyenoorders. De trainer heeft weinig keus, helemaal omdat z’n beoogde middenveldtrio (Alfred Schreuder, Shinji Ono en Nicky Hofs) nauwelijks tot niet beschikbaar is geweest en voorlopig ook niet zal zijn. Wat Koeman siert is dat hij blessures nooit als excuus aandraagt. „Ik doe het met de spelers die tot mijn beschikking staan. Klaar uit. Het heeft geen zin verder te zeuren.” Wat Koeman niet weerhoudt door te selecteren. „Natuurlijk ben ik tegelijkertijd bezig met de toekomst. Ik maak lijstjes met wie we wel en wie we niet door willen gaan.”
Eén naam is zeker. Patrick Lodewijks stopt aan het einde van het seizoen bij Feyenoord. Hoewel de club met Gabor Babos, Maikel Aerts en Sherif Ekramy drie goalies voor 2006-2007 onder contract heeft, denkt de club aan Ronald Waterreus als nieuwe doelman. Koeman liet zich al eens ontvallen gesteld te zijn op de wedstrijdmentaliteit van de ervaren goalie van Glasgow Rangers. Waterreus zelf zou niet afwijzend staan tegenover een verhuizing naar Rotterdam. Bij Feyenoord zou Waterreus worden herenigd met Koeman, z’n oude trainer bij PSV, en z’n oud-PSV-collega Lodewijks, die Pim Doesburg als keeperstrainer opvolgt in De Kuip.

Over de exacte invulling van z’n lijstjes hult Koeman zich in stilzwijgen. Hij moet minimaal nog een halfjaar werken met de huidige spelersgroep. In vergelijking met de seizoensstart zakt Feyenoord langzaam weg. De cijfers ogen nog redelijk met zeven overwinningen en twee nederlagen. Toch ontbreekt het aan een stijgende lijn qua veldspel. Het draait steeds stroever. „Probleem is dat de voorhoede minder scoort, zodat de druk op de rest van het team groter wordt.”
Salomon Kalou zit het hele seizoen nog niet goed in z’n vel na alle commotie rond z’n afgeketste transfer naar PSV en Dirk Kuyt mist de laatste tijd kansen die hij normaliter afrondt. „Kuyt heeft ons verwend”, vindt Koeman. ,,Bijna iedere kans was raak, maar ook Kuyt ontkomt niet aan de golfbeweging en dan gaan ze er net niet in. Zie Roy Makaay bij Bayern München. De ploeg moet goed samenspelen om zo de ruimte te creëren waarin Kuyt of Kalou beslissend kan zijn.”

Feyenoord komt echter kwaliteit tekort om dergelijk samenspel uit te voeren. Zoiets leidt gemakkelijk tot frustraties. Kuyts gedrag van ’vliegende brandweer’ werkt contraproductief. Zijn kwaliteiten sneeuwen onder als hij overal op het veld z’n medespelers te hulp schiet. Dan kan het gebeuren dat je tegen RKC op de linksbackpositie verzeild raakt en vervolgens geheel vrijstaand een voorzet op maat naast kopt.
„Klopt”, aldus Koeman, „Dirk moet in de spits blijven of als voorste middenvelder spelen.” Aan de andere kant is het gebrek aan kwaliteit dat leidt tot Kuyts zwerfgedrag, niet zijn schuld. Gullit zei ooit eens: „Feyenoord heeft de historie van een topclub, maar mist de draag en daadkracht van een huidige topclub.”

Met Koeman aan het roer als trainer zal die constatering niet lek geprikt worden. Ook hij is een gevangene van het spelersmateriaal. Zaak voor de trainer blijft om Kuyt en Kalou te coachen zodat ze individueel toch groeien, of het gevoel hebben te groeien bij Feyenoord. Anders kan Kuyt – in zijn geval onbewust – in de loop van het seizoen wel eens meer met het WK en Oranje bezig zijn dan met Feyenoord. Want je sportief manifesteren op het hoogste internationale platform is voor iedere voetballer het summum en Kuyt kan zich met het oog op een transfer volgende zomer prima in de kijker spelen. Voor Kalou geldt exact hetzelfde.
Het wordt interessant te zien hoe de situatie bij Feyenoord zich op korte termijn ontwikkelt. Morgen tegen Willem II moet een dreigende obsessie voor uitwedstrijden (de laatste drie gingen verloren) de nek worden omgedraaid. Het huidige Feyenoord presteert met één punt minder nagenoeg hetzelfde als het Feyenoord van vorig seizoen. Koeman en consorten kunnen de komende twee maanden wel een inhaalslag maken ten opzichte van een jaar geleden toen Feyenoord tien punten verzamelde uit tien duels.
pi_31778470
Waterreus lijkt me een goede vervanger voor Lodewijks. Veel ervaring en goed coachend van achteruit.
pi_31779401
Hele goede keeper, zou mooi zijn als die kwam. Kan nog zeker 2 a 3 jaar mee.
pi_31786985
De joden hebben een nieuwe Griekse spits op het oog: Alsiemaarraakis
Nooit van gehoord.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:58:28 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31787214
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:51 schreef trith het volgende:
Nooit van gehoord.
Hilarisch...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31787221
quote:
Nooit van gehoord.
pi_31787233
quote:
Nooit van gehoord.
Ik moest bíjna lachen. Maar dat Koeman nu zijn hele middenveld mist had ik nog helemaal niet bij stilgestaan eigenlijk. Al gewend aan deze variaties
pi_31787414
quote:
Nooit van gehoord.
Hand in Hand.
pi_31787737
quote:
Nooit van gehoord.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:29:42 #131
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31788284
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Hilarisch...
A.M.A.B
pi_31788336
Moet kunnen toch? Net als die grappen over Hög en Bröd Nödig, die jaarlijks aan Feyenoord gelinkt worden voor de defensie.
www.thuisuiteten.nl
pi_31788552
quote:
Nooit van gehoord.
Ik moest helemaal lachen
pi_31807281
quote:
Koeman vecht tegen de 'ik-ik-ik-mentaliteit'
R. Deelstra | 30-10-2005 12:51:34

In Rotterdam-Zuid hing al snel een hosanna-stemming toen Feyenoord na zes wedstrijden ongeslagen bovenaan stond in de Eredivisie. Inmiddels is het realisme weer wedergekeerd in De Kuip en moet na twee verloren uitwedstrijden, vanmiddag Willem II in Tilburg verslagen worden.

Trainer Erwin Koeman zegt in het Algemeen Dagblad op dit moment te strijden tegen de ik-ik-ik-mentaliteit in de Feyenoord-selectie. "Veel spelers die erg met zichzelf bezig zijn; het is niet het probleem van Feyenoord alleen. We leven nu eenmaal in een maatschappij waarin de ik-ik-ik-mentaliteit regeert", aldus Koeman. "De nieuwe generatie voetballers is ook zo. Als trainer ben je steeds bezig hun denken te beïnvloeden.’’

In Utrecht (3-1) en Waalwijk (2-1) werd verloren, terwijl ook in de UEFA Cup het uit-complex. Feyenoord parte speelde. Koeman gelooft daar echter niet in. "We hebben laten zien dat we inderdaad verslaanbaar zijn. Zeker de bij RKC is dat te gemakkelijk gegaan, maar van een uit-complex is geen sprake."

Deze week stak Koeman veel tijd in gesprekken met spelers over het maken van keuzes in de wedstrijd. "Spelers kiezen sneller voor de eigen actie op momenten die juist om samenspel vragen. We moeten het weer meer gaan afwisselen. Daar praat je als trainer over en ik verwacht dat spelers meedenken.’’

Vooral Patrick Paauwe liet zich uit over het egoïstische spel van sommige ploeggenoten. "Patrick is nog speler uit de vorige generatie. Hij probeert om zich heen te kijken en spelers op andere posities te helpen. Ik begrijp hem wel. Wat niet wil zeggen dat ik alle keuzes van Patrick goed vind. Ook daar praat je over.’’
I'd rather die like a man than live like a coward
pi_31807357
quote:
Huntelaar naar Ajax? 'Zou goed kunnen'

Ajax schoot vrijdagavond 26 keer richting het doel van SC Heerenveen-doelman Boy Waterman, maar trof nimmer het net (0-0). Bij de Friese tegenstander loopt de mogelijke verhelper van het scoringsprobleem bij de Amsterdammers, Klaas-Jan Huntelaar. De bij PSV opgegroeide spits ziet Ajax wel zitten.

"Verkast Huntelaar in de winterstop naar Ajax?", was de meest gestelde vraag vrijdag na afloop van de wedstrijd. Huntelaar probeerde het onderwerp te omzeilen, maar verkleurde telkens wanneer de vraag weer gesteld werd. Uiteindelijk floept er een 'tuurlijk!' uit de mond van de Jong Oranje-aanvaller.

Even later laat Huntelaar meer los. "Of ik naar Ajax verkas? Dat zou heel goed kunnen. Als die kans komt moet je gewoon bekijken of het goed voor je is. Ik denk wel dat Ajax goed in mijn planning past.”

Ajax speelt sinds mensenheugenis in het 4-3-3 systeem, waar geen buitenlandse spits aan wennen kan. Huntelaar wel. "Het is een speelstijl die me wel ligt, ik speel het zelfs het liefst. Feyenoord speelt op dit moment ook wel een beetje zo, maar ik denk dat Ajax meer echt 4-3-3 speelt. En AZ natuurlijk.”
Dat zou niet zo mooi zijn. Vind hem de ideale opvolger van Kuijt. Goede werker en ook trefzeker. Hoop dat het niet zo is en dat die volgend jaar in de Kuip te bewonderen is.
pi_31807654
Bah, zou de zoveelste keer zijn dat we te laat zijn.
pi_31807720
Dat zou naar zijn ja.
Hand in Hand.
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:33:24 #138
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31808976
Speelt Feyenoord nu met Fortis of met Fortis ASR (zoals eerder dit seizoen) op het shirt?
pi_31811524
Gewoon Fortis, ASR was eenmalig.
  zondag 30 oktober 2005 @ 17:08:21 #140
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31813546
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Gewoon Fortis, ASR was eenmalig.
ok.
pi_31813731
Hmm ik vind Huntelaar een op dit moment overschatte speler. Hij kan best voetballen natuurlijk maar dat staat niet in de verhouding tot de vraagprijzen die ik voor hem gelezen heb.
pi_31814178
Met de Jeugd gaat het ook goed, de C1, B1 en de A1 allemaal gewonnen en de B1 en A1 staan nu bovenaan.
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:33:51 #143
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_31817754
Wel een aardige wedstrijd vanmiddag en de drie puntjes weer binnen.
Vooraf eerst ff biertje in de stad gedronken, grote groep Feyenoorders op het terras.
Vond Ghaly een goede wedstrijd spelen, niet echt uitblinkers vandaag.
K2 is wel hopeloos uit vorm zeg ze speelde allebei een slechte wedstrijd.

I'm Feijenoord till I Die, I'm Feijenoord till I Die
I know I am, I'm sure I am
I'm Feijenoord till I Die
pi_31820091
Goede wedstrijd van Feyenoord kant uit gezien (of erg slechte wedstrijd van Willen II). Vond alleen dat de spitsen veel te egoistisch waren. Hadden ze op het juiste moment afgespeeld en niet voor eigen succes gegaan dan had de score veel hoger geweest.
pi_31821107
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Met de Jeugd gaat het ook goed, de C1, B1 en de A1 allemaal gewonnen en de B1 en A1 staan nu bovenaan.
FEYENOORD B1 NIEUWE KOPLOPER NA ZEGE OP AJAX

Feyenoord B1 heeft zondag dankzij een zege op aartsrivaal Ajax de koppositie gepakt. Dankzij een treffer van Kevin Wattamaleo (foto) in de tweede helft werden de Amsterdammers op De Toekomst verslagen: 0-1. Feyenoord staat nu één punt voor Ajax. Op de uitslag was weinig af te dingen. De ploeg van Cor Adriaanse had het beste van het spel en creëerde de meeste kansen.

Feyenoord en Ajax maakten er een aantrekkelijke wedstrijd van, waarvan menigeen na afloop verbaasd opkeek dat daar slechts één doelpunt uit was voortgevloeid. Feyenoord creëerde alleen voor rust al vier prima mogelijkheden, maar vergat te scoren. Ajax stelde er minder tegenover, maar was met een schot op de lat wel dichtbij de voorsprong. Na rust trokken de bezoekers het duel naar zich toe door een treffer van Wattamaleo. Hagary had de marge kunnen verdubbelen, maar trof de lat. ´Een mooie wedstrijd, waarin we eigenlijk met grotere cijfers hadden moeten winnen. Maar dat maakt niemand momenteel wat uit. We hebben Ajax verslagen en ze afgelost als koploper. Dat is fantastisch´, aldus de contente Adriaanse.

Opstelling Feyenoord B1: Mulder; Van Stee (77´ Barendse), Ramsteijn, Nieveld, Nelom; Kobussen, Wijnaldum, Wattamaleo; Degeling (65´ Pedro), Hagary en Fer.
pi_31821244
Geen wijzigingen aan top van ranglijst

en dat als Ajax gelijkspeelt..
pi_31823391
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:35 schreef ViVe het volgende:

Koeman vecht tegen de 'ik-ik-ik-mentaliteit'
Nou dat heeft wel geholpen zeg, wat liepen er een aantal egoïstisch te voetballen, met name Kalou
pi_31823487
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 19:33 schreef Sender_ het volgende:
K2 is wel hopeloos uit vorm zeg ze speelde allebei een slechte wedstrijd.
Vond Kuyt vandaag niet zo slecht spelen hoor, heeft nauwelijks een kans gehad, liep een aantal x goed mee, maar kreeg de bal niet van zijn medespelers.

Zaten er vandaag echt veel met losse kaarten. En wat een helden zeg van de Kingside
  maandag 31 oktober 2005 @ 05:14:35 #149
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31829460
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:14 schreef Luni het volgende:

[..]

Vond Kuyt vandaag niet zo slecht spelen hoor, heeft nauwelijks een kans gehad, liep een aantal x goed mee, maar kreeg de bal niet van zijn medespelers.

Zaten er vandaag echt veel met losse kaarten. En wat een helden zeg van de Kingside
Wat was er dan gebeurd op de Kingside? Hoorde al dat er gevochten was van wat cateringmensen....
Zat zelf op vak O en heb echt 10 minuten op het vak gezeten geloof ik.
A.M.A.B
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:29:55 #150
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_31830050
De Guzman lijkt op Pharrel.
The Most Incredible, Baby
pi_31831288
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:29 schreef RedGuy het volgende:
uhh ja, waar je maar op let heh

Ik was afgelopen zaterdag bij de plaatselijke FC, oftewel vitesse. Dikke Theo speelde behoorlijk goed, en vrienden vertelde me dat Theo elke week tot de uitblinkers hoort. Hopelijk dat tie 't zondag wat minder doet, maar van mij mag hij komen. Trouwens moeten die joden Hersi en de Mul strak gedekt worden, zijn behoorlijk handige spelers. Ook Swerts deed 't trouwens goed, maar is gelukkig geen aanvaller.

Die dingsdag en knol zijn ook best goed.
Hmm, als vitesse speelt als een team zondag as en Kalou en Kuyt kansen blijven missen kan 't nog erg lastig worden
pi_31831382
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:57 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

uhh ja, waar je maar op let heh

Ik was afgelopen zaterdag bij de plaatselijke FC, oftewel vitesse. Dikke Theo speelde behoorlijk goed, en vrienden vertelde me dat Theo elke week tot de uitblinkers hoort.
Waarom zouden we Jansen halen Op wie zijn plaats moet hij komen te spelen? We kunnen beter een goede linksback halen, dat lijkt me veel belangrijker.
pi_31831425
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 05:14 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Wat was er dan gebeurd op de Kingside? Hoorde al dat er gevochten was van wat cateringmensen....
Zat zelf op vak O en heb echt 10 minuten op het vak gezeten geloof ik.
Er ging zo'n beetje een half vak achter 1 gozer aan. O waar zit dat? Op de lange zijde naast het uitvak zaten echt een par 100 Feyenoorders volgens mij.........
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:11:11 #154
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31831595
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:04 schreef Luni het volgende:

[..]

Er ging zo'n beetje een half vak achter 1 gozer aan. O waar zit dat? Op de lange zijde naast het uitvak zaten echt een par 100 Feyenoorders volgens mij.........
Recht tegenover het uitvak. Zaten idd veel mensen buiten het uitvak. Dat is eigenlijk wel standaard bij elke wedstrijd.
A.M.A.B
pi_31831743
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:02 schreef Luni het volgende:

[..]

Waarom zouden we Jansen halen Op wie zijn plaats moet hij komen te spelen? We kunnen beter een goede linksback halen, dat lijkt me veel belangrijker.
Ik vind Paauwe en Pardo niet goed genoeg voor Feyenoord. Paauwe is altijd wel aardig, maar nooit echt een topper geworden/geweest. Daarnaast denk ik dat dikke Theo meer pit en lef in z'n donder heeft dan onze linkspoten, iets wat ik nou mis op 't middenveld nou Hofs niet kan spelen.
pi_31831837
Ik ben ook wel geharmeerd van de Janssen, wel een gozer met lef en techniek.
Ben het er wel mee eens dat onze prioriteit meer bij de backs liggen.

Trouwens ook wel tekenend dat je afgelopen jaren 3 keepers haalt, en vervolgens nu weer de naam van Waterreus gaat noemen..
pi_31831935
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:18 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ik vind Paauwe en Pardo niet goed genoeg voor Feyenoord. Paauwe is altijd wel aardig, maar nooit echt een topper geworden/geweest. Daarnaast denk ik dat dikke Theo meer pit en lef in z'n donder heeft dan onze linkspoten, iets wat ik nou mis op 't middenveld nou Hofs niet kan spelen.
Met Jansen erbij i.p.v. Paauwe word het middenveld in mijn ogen te aanvallend.
  maandag 31 oktober 2005 @ 11:10:55 #158
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_31832840
Weer 3 nuttige punten, maar het is dood en dood zonde dat ze de kansen niet uitgebuit hebben en er 7, 8 ingestampt hebben.
pi_31839025
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:29 schreef RedGuy het volgende:
Hahahaha inderdaad! Dacht dat ik de enige was die dat opgevallen was

pi_31839057
Voetbal: Jonge linksback voor Feyenoord

ROTTERDAM (ANP) - Feyenoord heeft jeugdinternational Royston Drenthe voor vier jaar aan zich verbonden. De 18-jarige linker vleugelverdediger tekende maandag in de Kuip een contract tot medio 2009. Hij speelt sinds zijn achtste jaar bij de Rotterdamse club, op een kort uitstapje naar Excelsior na. Technisch directeur Mark Wotte heeft hoge verwachtingen van Drenthe, een voormalige linkerspits. ,,Hij heeft zich heel goed ontwikkeld tot linksback'', stelde Wotte op de website van Feyenoord. ,,Hij is een agressieve verdediger met veel duelkracht en een prima mentaliteit. Hopelijk kan hij de komende jaren doorgroeien.''
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:27:39 #161
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_31839076
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:27 schreef sweet_love het volgende:
Voetbal: Jonge linksback voor Feyenoord

ROTTERDAM (ANP) - Feyenoord heeft jeugdinternational Royston Drenthe voor vier jaar aan zich verbonden. De 18-jarige linker vleugelverdediger tekende maandag in de Kuip een contract tot medio 2009. Hij speelt sinds zijn achtste jaar bij de Rotterdamse club, op een kort uitstapje naar Excelsior na. Technisch directeur Mark Wotte heeft hoge verwachtingen van Drenthe, een voormalige linkerspits. ,,Hij heeft zich heel goed ontwikkeld tot linksback'', stelde Wotte op de website van Feyenoord. ,,Hij is een agressieve verdediger met veel duelkracht en een prima mentaliteit. Hopelijk kan hij de komende jaren doorgroeien.''
Hij dus...

maandag 31 oktober 2005 @ 15:28:44 #162
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31839108
Lijkt wel op Brian Tevreden.
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:29:20 #163
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_31839124
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:28 schreef DeTolk het volgende:
Lijkt wel op Brian Tevreden.
Hij kijkt ook heel tevreden!
pi_31839518
Is gewoon het broertje van Greene, joh!
pi_31840176
Zet zondag maar meteen in, slechter dan Bosschaart zal ie toch niet spelen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:34:33 #166
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31840889
Quote van de week:

'Er komt een Feyenoordtattoo bij een kampioenschap'

Alexander Östlund
[Hand in Hand]
A.M.A.B
pi_31841086
Ahaaa dat verklaart al z'n slippertjes..
pi_31841208
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:42 schreef Staanplaats het volgende:
Ahaaa dat verklaart al z'n slippertjes..
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:19:59 #169
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31847583
Jong ajax - Jong Feijenoord 1-5 tot nu toe.
A.M.A.B
pi_31847640
5-1 einstand voorbode op de komende jaren, hehe
pi_31847797
Wie heeft gescoord? En wat waren de opstellingen?
pi_31848473
Hopen dat ze heelhuids thuiskomen...
pi_31849064
JONG FEYENOORD OPPERMACHTIG IN DE ARENA: 1-5

Jong Feyenoord heeft maandagavond rivaal Jong Ajax met grote cijfers verslagen: 1-5. In de Arena verzorgden Resham Sardar, Timothy Derijck, Evander Sno, Lorenzo Davids en Tim Vincken de treffers. Vincken was met een treffer en drie assists beste man van het veld. Sno maakte met een schot van veertig meter het mooiste doelpunt. Rydell Poepon scoorde tegen namens de Amsterdammers. Feyenoord bleef door de zege in het spoor van koploper AZ.

De clash tussen Ajax en Feyenoord staat meestal garant voor spektakel, maar in elk geval voor spanning. Toch was er op dat laatste vlak vreemd genoeg weinig te verwachten. Landskampioen Ajax stond immers op de onwaardige voorlaatste plek op de ranglijst, met slechts vier punten uit zes duels. Daarnaast was er het gegeven dat de ploeg van John van den Brom nauwelijks op versterkingen uit de A-selectie kon rekenen. Ajax vertrok op maandag richting Zwitserland, waar woensdag de confrontatie met FC Thun op het programma staat. Alleen de uit de gratie geraakte Bogdan Lobont bleef zodoende over voor Jong Ajax. Van den Brom zal met jaloezie hebben gekeken naar collega Henk Duut, die met Maikel Aerts, Pieter Collen, Karim Saidi, Pascal Bosschaart, Tim Vincken en Sebastián Pardo honderden wedstrijden aan eredivisie-ervaring in het veld kon brengen.

Feyenoord zal Ajax niet hebben onderschat, wat waarschijnlijk met name te maken had met de ontknoping van het vorige seizoen. Toen gaf Feyenoord in de laatste wedstrijd het kampioenschap uit handen door na een 0-2 voorsprong tegen PSV alsnog te verliezen (3-2). Ajax, dat die dag zelf dik won van NAC, kon daarna volstrekt onverwacht een feestje vieren. De Rotterdammers waren uit op sportieve revanche, wat bevestigd werd door de uitstekende instelling. Het had al snel een doelpunt tot gevolg. Resham Sardar tikte de afgemeten voorzet van Tim Vincken knap binnen, waarmee het zich voortslepende Ajax het laatste restje geloof verloor. De Amsterdammers wilden wel, maar waren afgezien van een schot van Tom Kalkhuis voorin onmachtig. Feyenoords offensieve inspanningen hielden voor rust ook niet over, maar desondanks slaagden de Rotterdammers er wel in de marge te verdubbelen. Pardo gaf de bal op Vincken, die niet zelfzuchtig was en afgaf op Timothy Derijck. De Belg – die dit seizoen bij elke wedstrijd van Feyenoord 1 op de bank zat maar in geen van de tien competitiewedstrijden speelminuten kreeg – schoot de bal in het lege doel: 0-2. Ajax mocht op dat moment al blij zijn dat het nog met elf man op het veld stond. Even voor de treffer had Emmanuel Boakye de doorgebroken Tim Vincken afgestopt, wat door de coulante scheidsrechter De Groot slechts met een gele kaart werd bestraft.

Evander Sno gooide de wedstrijd even na rust in het slot. De wijze waarop de talentvolle centrale verdediger dat tegen zijn oude club deed was indrukwekkend. Vanaf ruim veertig meter verraste Sno de ver voor zijn doel staande Lobont met een prachtig schot: 0-3. Het was een moment waarop Ajax rijp voor de sloop leek. Toch slaagde de ploeg van Van den Brom erin zich nog een keer op te laden, wat ertoe leidde dat Poepon de 1-3 kon maken. Ajax geloofde weer in de eigen kansen, maar lang duurde dat niet. Een counter van Feyenoord bezegelde het lot van de Amsterdammers. Vincken brak uit op links en toonde wederom aan in het collectief te denken. De rechtsbuiten had voor eigen succes kunnen gaan, maar legde af op Davids die simpel binnentikte: 1-4. Vincken kreeg een kwartier voor tijd loon naar werken. De aanvaller kon dit keer op niemand afleggen en besloot het zelf maar eens te proberen met een doeltreffende lob. Voor Lobont werd het zo een uiterst onprettige avond. De doelman werd in Ajax-dienst nooit eerder vijf keer gepasseerd, maar beleefde maandag de primeur die wat hem betreft had mogen uitblijven.

Jong Ajax – Jong Feyenoord 1-5

Scoreverloop:
10´ 0-1 Sardar
42´ 0-2 Derijck
51´ 0-3 Sno
58´ 1-3 Poepon
64´ 1-4 Davids
73´ 1-5 Vincken

Geel: Boakye, Boerrigter, Biseswar, Bosschaart

Opstellingen
Jong Ajax: Lobont; Koenders, Boakye, Schilder, Moisander; Sahadewsing (46´ Sarpong), Kalkhuis (46´ Martina’), Anita; Poepon, Vertongen en Boerrigter.
Jong Feyenoord: Aerts; Collen, Saidi, Sno, Drenthe; Bosschaart, Pardo (64´ Biseswar, Derijck; Sardar, Davids (74´ Harbuzi) en Vincken.
pi_31850428
POEPon
pi_31850557
SMS POEP ON naar 0200
pi_31854250
haha
Hand in Hand.
pi_31854496
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:34 schreef Cart_man het volgende:
Quote van de week:

'Er komt een Feyenoordtattoo bij een kampioenschap'

Alexander Östlund
[Hand in Hand]
Hij moet alleen zijn vriendenkring aanpassen.
pi_31854798
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:05 schreef Staanplaats het volgende:
JONG FEYENOORD OPPERMACHTIG IN DE ARENA: 1-5

Pardo gaf de bal op Vincken, die niet zelfzuchtig was en afgaf op Timothy Derijck. schoot de bal in het lege doel: 0-2. Vincken brak uit op links en toonde wederom aan in het collectief te denken. De rechtsbuiten had voor eigen succes kunnen gaan, maar legde af op Davids die simpel binnentikte: 1-4.
Daar kunnen ze in het 1e een voorbeeld aan nemen!

Voor de rest een heerlijke overwinning!
  dinsdag 1 november 2005 @ 07:26:14 #179
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31857673
quote:
Feyenoord heeft oogje op Zweed Stenman
31 oktober 2005, 17:39
Door: Nils von der Assen
Fredrik Stenman staat in de belangstelling van Feyenoord. De Zweed (22) moet in Rotterdam-Zuid de linksbackpositie gaan invullen en zou weinig problemen hebben om weg te komen bij zijn werkgever, de Zweedse kampioen Djurgardens IF.
Volgens de Scandinavische media zijn er nog meer belangstellenden. Zowel Birmingham City als Bayer Leverkusen zouden Stenman eveneens nauwlettend volgen. Laatstgenoemde is naar verluidt al in gesprek met de verdediger, dus Feyenoord zal snel in actie moeten komen
A.M.A.B
pi_31858475
Wil DeGuzman voor Nederland uitkomen?
pi_31859026
Daar zijn ze wel mee bezig maar ja, ik denk dat Rita het er niet mee eens is om een versnelde procedure te starten.
pi_31859237
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:30 schreef Kaap het volgende:
Daar zijn ze wel mee bezig maar ja, ik denk dat Rita het er niet mee eens is om een versnelde procedure te starten.
Hij heeft er meer recht op dan Kalou in ieder geval. Toekomstige wereldtopper.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:10:36 #183
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31859931
Vind niet dat het kan. Hij is Canadees, geen Nederlander...
A.M.A.B
pi_31860025
Een Canadees met Nederlandse roots, als ik me niet vergis. En hij spreekt vloeiend Nederlands, in tegenstelling tot Kalou.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:38:38 #185
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31860580
Het blijft een Canadees. Zijn broer speelt wel voor het Canadese nationale team.

Ophouden met het naturaliseren van buitenlandse spelers.
A.M.A.B
pi_31860743
Dat ben ik met je eens, maar hij heeft er eerder recht op dan vreemdeling Kalou. We zijn toch verdomme geen Belgen.
pi_31860769
DeGuzman klinkt inderdaad erg Nederlands en hij ziet er ook net zo uit als Kuyt

Krijg je dadelijk net zoiets als Maxiliano die voor Australie speelt en Cristian die voor Italie speelt al zijn die in elk geval nog in het land geboren waar ze voor spelen en zijn ze niet voor het voetbal naar het land gekomen waarvoor ze spelen

pi_31862130
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:45 schreef fernando_redondo het volgende:
DeGuzman klinkt inderdaad erg Nederlands en hij ziet er ook net zo uit als Kuyt
In het Nederlands elftal lopen ook alleen maar blanken...............
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:51:47 #189
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31862433
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:39 schreef Luni het volgende:

[..]

In het Nederlands elftal lopen ook alleen maar blanken...............
Scheelt niet veel meer tegenwoordig
pi_31865572
Zag op zolder laatst een oude Feyenoord-krant liggen. Die Kalou liep al in de zomer van 2000 stage hiero...en nog steeds geen fatsoenlijk interview kunnen geven
pi_31865931
Dan zou 'ie al 6 jaar hier wonen en een paspoort moeten kunnen krijgen.
pi_31866184
5 jaar. Maar hij zal hier niet meteen zijn gaan wonen. En die periode geldt ws pas vanaf het moment dat ie de Nederlandse nationaliteit aanvraagt ofzo
pi_31866250
Volgens mij kan je als je 5 jaar in NL woont en werkt meteen de Nederlandse nationaliteit krijgen. Hij heeft waarschijnlijk pas 3 jaar ofzo een profcontract bij Feyenoord en moet dus nog 2 jaar wachten om de 5 vol te maken.
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:13:09 #194
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31866290
Geef hem een paspoort en verkoop hem meteen aan de hoogstbiedende. Zijn we gelijk verlost van die lastpak.
A.M.A.B
pi_31866321
Zoals 'ie nu speelt hadden we 'm best aan PSV kunnen verkopen
pi_31869348
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:14 schreef Sloggi het volgende:
Zoals 'ie nu speelt hadden we 'm best aan PSV kunnen verkopen
Ja, zondag dacht ik nog, hij is niest meer van wat hij vorig jaar liet zien.
pi_31872977
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:38 schreef Cart_man het volgende:
Ophouden met het naturaliseren van buitenlandse spelers.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_31874397
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:47 schreef Erasmusch het volgende:
Zag op zolder laatst een oude Feyenoord-krant liggen. Die Kalou liep al in de zomer van 2000 stage hiero...en nog steeds geen fatsoenlijk interview kunnen geven
Vind ik ook raar, je behoort de taal binnen 2 jaar machtig te zijn als je zoveel vrije tijd, geld en middelen hebt als de profvoetballer, zeker als je voor dat land uit wilt komen.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:49:40 #199
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_31875454
Iemand op mijn school woont sinds 2000 in Nederland en spreekt vloeiend Nederlands met een Limburgs accent (hij heeft daar vier jaar gewoond). Dus het ligt echt wel aan jezelf als je na vier jaar nog geen goed Nederlands spreekt. Wat dat betreft thumbs down voor Kalou.
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:53:35 #200
53267 TC03
pi_31875582
Wat vinden jullie nou van het geval Saïdi? Dit is toch een behoorlijke verdediger, die volgens mij nog geen minuut heeft gespeeld. Vind het maar gek, alhoewel ik me kan voorstellen dat Bahía de voorkeur boven Saïdi krijgt.
pi_31875688
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:53 schreef TC03 het volgende:
Wat vinden jullie nou van het geval Saïdi? Dit is toch een behoorlijke verdediger, die volgens mij nog geen minuut heeft gespeeld. Vind het maar gek, alhoewel ik me kan voorstellen dat Bahía de voorkeur boven Saïdi krijgt.
Ik vind Saidi hét voorbeeld van een no-nonsens spijkerharde verdediger, imo een aanwinst voro Feyenoord.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:18:04 #202
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31876480
Saïdi moet maar eens Nederlands gaan leren. Schijnt dat hij het niet zo nauw neemt met de regeltjes bij Feijenoord. Is ook regelmatig te laat op trainingen enzo...

Zonde, want ik vind hem een betere verdediger dan Greene...
A.M.A.B
pi_31884948
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:53 schreef TC03 het volgende:
Denk dat Koeman alleen spelers achterin wil hebben die redelijk tot goed nederlands kunnen spreken. Dat kan Saidi niet, die kan alleen de standaard zinnen, maar moet er er meer gecommuniceerd worden krijgt die het toch lastig. Misschien ook een weekje klooster voor hem
pi_31885891
ik wil ook weer CL speln
  woensdag 2 november 2005 @ 00:56:37 #205
53267 TC03
pi_31885898
Bahía kan wel goed Nederlands? Die paar lesjes die hij genomen heeft zullen vooralsnog echt geen wereld van verschil maken.

Vind het ook jammer, hij verdient meer. Ik vind het overigens ook gek dat je er in de media niks over hoort verder.
pi_31886396
Bahia, Greene en Saidi horen allemaal in de basis, itt die fuckin ostlund. moetdr maar ff geschovven worden
pi_31887731
quote:
Op woensdag 2 november 2005 00:56 schreef Erasmusch het volgende:
ik wil ook weer CL speln
Neuh, itt joden en psv geef ik geen zak om CL. Wil liever landskampioen worden elk jaar dan in de halve finale CL eruit liggen. Als je CL speelt doordat je lamdskampioen bent geworden OK, maar CL spelen als je 2des was, belachelijk.
pi_31887733
quote:
Op woensdag 2 november 2005 01:17 schreef Erasmusch het volgende:
Bahia, Greene en Saidi horen allemaal in de basis, itt die fuckin ostlund. moetdr maar ff geschovven worden
Jah alleen van de namen die jij noemt is alleen Greene een goede rechtsback. En Greene wil je juist in het centrum hebben.

Dus als ze Saidi nu omtoveren tot rechtsback.
pi_31889460
quote:
Op woensdag 2 november 2005 00:56 schreef TC03 het volgende:
Bahía kan wel goed Nederlands? Die paar lesjes die hij genomen heeft zullen vooralsnog echt geen wereld van verschil maken.
Die paar lesjes, hij heeft in een klooster gezeten en daar Nederlands geleerd, das een hele intensieve cursus, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Hij zal geen vloeiend Nederlands spreken, maar zal het zeker begrijpen. Daar zouden anderen eens een voorbeeld aan moeten nemen!
pi_31889593
Ik vind ook dat Saidi hoort te spelen. Van mij mag hij er in voor bijvoorbeeld Paauwe. Greene of Saidi iets meer als verdedigende middenvelder zetten. Paauwe is voor mij te traag.

Ook zou je kunnen overwegen met 3 of 5 vededigers te spelen, maar tja met 5 verdedigers hebben we sterke middenvelders nodig...
pi_31889612
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:51 schreef Luni het volgende:
Daar zouden anderen eens een voorbeeld aan moeten nemen!
Dat zeker, en het zal er zeker niet slechter op geworden zijn.
pi_31890327
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:57 schreef snabbi het volgende:
Ik vind ook dat Saidi hoort te spelen. Van mij mag hij er in voor bijvoorbeeld Paauwe. Greene of Saidi iets meer als verdedigende middenvelder zetten. Paauwe is voor mij te traag.
Greene zou denk ik wel uit de voeten kunnen op het middenveld, hij is opbouwend erg sterk.
pi_31890516
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:31 schreef Luni het volgende:

[..]

Greene zou denk ik wel uit de voeten kunnen op het middenveld, hij is opbouwend erg sterk.
Greene kan inderdaad ook middenveld spelen, alleen is hij op dit moment gewoon erg waardevol in het centrum van de verdediging.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zon gek idee om Saidi eens op te stellen op de plek van Paauwe. Zo creeer je met Saidi's instelling wel een bikkelharde ouderwetse voorstop
pi_31891680
quote:
Op woensdag 2 november 2005 06:25 schreef Kaap het volgende:

[..]

Neuh, itt joden en psv geef ik geen zak om CL. Wil liever landskampioen worden elk jaar dan in de halve finale CL eruit liggen. Als je CL speelt doordat je lamdskampioen bent geworden OK, maar CL spelen als je 2des was, belachelijk.
Dat staat er los van. Sowieso mogen we dan wel weer eens kampioen worden...
pi_31892821
quote:
SC Heerenveen dreigt in de winterstop, of anders aan het eind van het seizoen, Petter Hansson te verliezen aan Feyenoord. Dat meldt het AD woensdag.

Hansson staat hoog op het verlanglijstje van Feyenoord. De Rotterdammers houden de verdediger al langer in de gaten, maar willen dit jaar een serieuze poging wagen om Hansson los te weken. Feyenoord hoopt daarbij, volgens het AD, op een coulante houding van Heerenveen-voorzitter Riemer van der Velde. Die gunt zijn aanvoerder een stap hogerop en zal daarom niet heel erg dwarsliggen.

Petter Hansson zelf is blij met de belangstelling: ,,Bij een topclub spelen is mijn streven. Daar hoef ik niet omheen te draaien. Blijkbaar ben ik de laatste tijd opgevallen. Dat is mooi.'' Trainer Gertjan Verbeek is iets minder blij. ,,Het zijn altijd je beste spelers die door de topclubs worden weggehaald'', weet Verbeek. ,,Voor een trainer is dat niet altijd even prettig, maar een club als Heerenveen is nu eenmaal niet in de positie om iedereen te behouden. Je weet dat dit kan gebeuren, kijk ook naar de belangstelling voor Huntelaar. Of Petter klaar is voor de top? Ja.''

Petter Hansson speelt sinds het seizoen 2002-2003 voor SC Heerenveen. Dat nam hem over van het Zweedse Halmstads BK. Na een moeilijke start werd Hansson door de supporters drie keer op rij uitgeroepen tot Speler van het Jaar. Verder won Hansson in 2003-2004 de zilveren schoen en werd hij afgelopen seizoen vierde in het landelijke Voetballer van het Jaar-klassement.

Bron : Abelenstra.com
  woensdag 2 november 2005 @ 12:13:39 #216
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31892908
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:09 schreef Erasmusch het volgende:

[..]
Vlaar naar ajax, Hansson naar feyenoord en Luirink naar PSV
  woensdag 2 november 2005 @ 12:16:47 #217
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31892976
Goed idee, wij de topper, jullie de twee jongelingen die het niet gaan maken.
A.M.A.B
  woensdag 2 november 2005 @ 12:28:58 #218
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31893244
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:16 schreef Cart_man het volgende:
Goed idee, wij de topper, jullie de twee jongelingen die het niet gaan maken.
Hebben jullie ook een keer een topper

Ben trouwens zelf niet echt gecharmeerd van Hansson, is mij een beetje te log en te traag.
Het is wel een harde werker, dus past ie in principe wel goed bij jullie
pi_31893491
Is die Luirink de nieuwe Kruiswijk/Hoogstrate ofzo
  woensdag 2 november 2005 @ 12:38:20 #220
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31893499
Net zoals ik niet zo gecharmeerd ben van Vlaar. En vind het te vroeg om over Luirink te oordelen...
Hansson is mij nooit zo opgevallen. Geef mij maar Mastorovic...
A.M.A.B
  woensdag 2 november 2005 @ 12:48:32 #221
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31893779
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:38 schreef Cart_man het volgende:
Geef mij maar Mastorovic...
Die werd in een Zweedse krant aan PSV gelinkt, zou een leuk duo vormen samen met Stam achterin, daar wordt je als spits denk ik niet vrolijk van.

Luirink wordt misschien wel een beetje gehypt maar heeft wel heel veel potentie.

Wat wil feyenoord dan met Saidi en Bahia doen als ze Hansson aantrekken?
  woensdag 2 november 2005 @ 13:03:57 #222
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31894108
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:48 schreef PyTh het volgende:

[..]

Die werd in een Zweedse krant aan PSV gelinkt, zou een leuk duo vormen samen met Stam achterin, daar wordt je als spits denk ik niet vrolijk van.

Luirink wordt misschien wel een beetje gehypt maar heeft wel heel veel potentie.

Wat wil Feyenoord dan met Saidi en Bahia doen als ze Hansson aantrekken?
Nee, daar wordt je als spits niet blij van. Wel een mooie achterhoede.

Kruiswijk had ook potentie, die is ook ver terug gevallen...

Geen idee. Bahia links, Greene rechts, Saïdi samen met Hansson centraal?
A.M.A.B
pi_31894244
Het lijkt me niet dat Koeman het centrale duo uit elkaar gaat trekken.
That's all folks!
pi_31894343
Ik zou het persoonlijk een overbodige aankoop vinden, we hebben toch al voldoende mensen voor de centrale positie, we hebben Derijcke ook nog.
  woensdag 2 november 2005 @ 13:26:33 #225
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31894663
We hebben een groot backprobleem dat opgelost moet worden. De huidige backs voldoen niet...

Kan je dus beter Greene en Bahia op de backs plaatsen en een centrale verdediger kopen. Ipv twee nieuwe backs.
A.M.A.B
pi_31895699
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:26 schreef Cart_man het volgende:
We hebben een groot backprobleem dat opgelost moet worden. De huidige backs voldoen niet...

Kan je dus beter Greene en Bahia op de backs plaatsen en een centrale verdediger kopen. Ipv twee nieuwe backs.
Want?
  woensdag 2 november 2005 @ 14:08:13 #227
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31895776
Bahia komt centraal achterin het best tot z'n recht, dat is geen back.
pi_31896259
Slechter als Ostlund zal die het toch niet doen?
pi_31897092
Derijck moet na de winterstop maar eens rustig worden gebracht, talentje hoor.
pi_31898379
Backen is toch een andere manier van verdedigen die niet voor iedereen is weggelegd.
pi_31898928
Bahia zou best linksback kunnen spelen hoor. En Greene is opgeleid als een nummer 2 en 3 bij Ajax.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 2 november 2005 @ 15:45:37 #232
53267 TC03
pi_31898999
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:43 schreef methodmich het volgende:
Bahia zou best linksback kunnen spelen hoor. En Greene is opgeleid als een nummer 2 en 3 bij Ajax.
Heb je ergens een lijstje wat dat die nummers precies inhouden?
pi_31899122
2 was destijds rechtsback, 3 inschuivende verdediger (Blind).

Bij RKC was Greene ook nog wel eens linksback.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 2 november 2005 @ 16:37:19 #234
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31900625
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:43 schreef methodmich het volgende:
Zou best kunnen ja (Alex zou ook best rechtsback kunnen staan) maar dan misbruik je hem in mijn ogen en profiteer je niet optimaal van zijn kwaliteiten.

Bahia is een echte centrale verdediger en geen back.
pi_31919590
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:26 schreef Cart_man het volgende:

Ik denk dat we Derijck terug moeten halen en een nieuwe linksback halen. Ik zie Bahia liever in het centrum dan op linksback.

Alhoewel ik Snoyl het daar toch niet verkeerd zie doen.

Maar goed, Luirink staat op de kerstwensenlijst zag ik.
pi_31919645
Derijck speelt toch in jong-feyenoord/het 2e?

Ik denk dat we gewoon met Bahia, Greene en Saidi moeten spelen als 3 mans blok.
En dan 1 man meer op het middenveld in een verdedigende rol (Zuiverloon)
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_31920066
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:31 schreef Kaap het volgende:

[..]

Ik denk dat we Derijck terug moeten halen en een nieuwe linksback halen. Ik zie Bahia liever in het centrum dan op linksback.

Alhoewel ik Snoyl het daar toch niet verkeerd zie doen.

Maar goed, Luirink staat op de kerstwensenlijst zag ik.
Snoys die heb ik de afgelopen wedstrijden een pass over 3 meter fout zien geven, dat heeft wel niks met verdedigen te maken, maar dat vind ik ronduit schandalig als je in Feyenoord 1 speelt.
pi_31920373
quote:
Op woensdag 2 november 2005 00:56 schreef Erasmusch het volgende:
ik wil ook weer CL speln
Ik ook, maar eerst maar eens kampioen worden!!
pi_31920429
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:37 schreef Coencordia het volgende:
Derijck speelt toch in jong-feyenoord/het 2e?

Ik denk dat we gewoon met Bahia, Greene en Saidi moeten spelen als 3 mans blok.
En dan 1 man meer op het middenveld in een verdedigende rol (Zuiverloon)
Ik ben zelf ook voorstander van 3-4-3 alleen dan geen ruit.
  donderdag 3 november 2005 @ 09:35:26 #240
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31920449
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:09 schreef Luni het volgende:

[..]

Snoys die heb ik de afgelopen wedstrijden een pass over 3 meter fout zien geven, dat heeft wel niks met verdedigen te maken, maar dat vind ik ronduit schandalig als je in Feyenoord 1 speelt.
Snoyl is een leuke speler, ja. Maar dan meer voor een ploeg als RKC...
A.M.A.B
pi_31920672
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:34 schreef Kaap het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook voorstander van 3-4-3 alleen dan geen ruit.
Hoeft toch ook niet in een ruit?
Seedorf heeft bij Milan ook 2 verdedigende middenvelders om zich heen om hem zo ook van zijn verdedigende taken te ontdoen. Ik denk dat wij dat trucje met Ono (en in mindere mate met Pardo) moeten uitvoeren.

Het kan zo makkelijk zijn om de spelmaker uit de wind te houden zodat hij zijn krachten kan sparen en kan schitteren. Wij hadden dat ook toen Bosvelt naast Ono stond.
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_31926962
quote:
Royston Drenthe heeft vandaag voor het eerst meegetraind met de selectie van Feyenoord 1. De 19-jarige linksback tekende afgelopen maandag een meerjarig contract. Drenthe was niet het enige talent dat donderdag tijdelijk Varkenoord voor het trainingsveld naast De Kuip verruilde. Sammuel, Evander Sno en Diego Biseswar volgden zijn voorbeeld.

Patrick Lodewijks heeft donderdag voluit getraind. De doelman was voor het eerst in dagen weer op het trainingsveld te vinden, nadat hij afgelopen zondag tijdens het duel met Willem II opnieuw last kreeg van de knie. Lodewijks gaf donderdag aan nog wel wat last te hebben, maar hoefde zich desondanks niet te sparen bij de training van keeperstrainer Pim Doesburg.

Karim Saidi verliet vandaag voortijdig het veld met een op het eerste gezicht niet ernstige hamstringblessure.
Koeman heeft even bij Hiddink afgekeken : even wat talentjes erbij
pi_31936055
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:35 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Snoyl is een leuke speler, ja. Maar dan meer voor een ploeg als RKC...
Je bedoelt dat ie klaar is voor een stappie omhoog?

Net een borrel gehad in de persruimte en lekker broodjes van Norma gehapt
  donderdag 3 november 2005 @ 19:34:32 #244
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31936371
quote:
'Salomon Kalou naar Arsenal'

Eurosoccer weet u vandaag exclusief te melden dat Salomon Kalou mogelijk al deze winter naar Arsenal verkast, dit hebben wij vernomen uit een zeer betrouwbare bron binnen Feyenoord. Kalou moet in Londen Thierry Henry gaan opvolgen.

Kalou brak vorig seizoen definitief door bij Feyenoord en was al dichtbij transfers naar Valencia en PSV, beide ketsten echter af. Kalou zelf wilde niet naar Valencia omdat hij graag naar PSV verhuisde. Feyenoord's technisch directeur stak daar echter een stokje voor omdat hij een concurrent niet sterker wenste te maken.

Nu lijkt Kalou dus toch zijn toptransfer te hebben verdiend. Voor een bedrag van maarliefst 19 (!) miljoen euro plus het Nederlandse talent Quincy Owusu-Abeyie twee jaar op huurbasis zal de 19-jarige Ivoriaan de overstap naar Londen gaan maken. Clubs schijnen er al uit te zijn, alleen de speler en Arsenal zelf moeten nog tot een akkoord komen. Het is echter niet bekend of de transactie in de winter of in de zomer tot wordt voltooid.

Ook zouden beide clubs al een oplossing hebben gevonden voor de in het Premiership van toepassing zijnde regel dat een speler van buiten de EU de laatste 2 jaar 70% van de wedstrijden als international moest spelen te kunnen omzeilen. Kalou is namenlijk nog geen 20 jaar en dan kan er via de FIFA een oplossing voor worden gevonden zodat Kalou toch kan spelen. Bovendien wordt verwacht dat de Ivoriaan na het WK van komende zomer in Duitsland de Nederlandse identiteit zal ontvangen.
Onzin natuurlijk, maar dit bericht mag niet ontbreken hier.

Zou het overigens wel goed vinden.
A.M.A.B
  donderdag 3 november 2005 @ 19:57:06 #245
53267 TC03
pi_31937056
Hehe, 19 miljoen!
pi_31937763
Had best gekund als ie nou voor 4 jaar had bijgetekend en dit hele seizoen top speelde.
  donderdag 3 november 2005 @ 21:56:30 #247
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_31941178
Tjahh voor dat geld ga ik hem zelf brengen.
Denk niet dat dit waar is al zou ik het wel goed vinden.
Die Owusu, is een goede speler die hier een hoop kan leren.

Maar ik weet niet of Arsenal zondag Kalou nog heb zien spelen want hij is dit hele
seizoen al zo slecht.
pi_31943301
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:34 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, maar dit bericht mag niet ontbreken hier.

Zou het overigens wel goed vinden.
Kalou is nog geen 20 jaar?

Idd een onzinbericht
pi_31943935
Coelho: veel interesse, Feyenoord twijfelt nog

Feyenoord bekijkt de Braziliaan Jackson de Coelho op 20 november in de wedstrijd van zijn club Westerlo tegen Anderlecht. Daarna neemt de club volgens Voetbal International een beslissing of zij de aanvaller een contract zal aanbieden. Feyenoord heeft de eerste rechten op Coelho, die bij Westerlo bezig is aan een uitstekend seizoen en inmiddels veel interesse van (grote) clubs heeft gewekt.

De club zag hem dit jaar al enkele keren aan het werk. "We weten wat hij kan, maar willen hem graag nog een paar keer zien", zegt technisch directeur Mark Wotte. "Ik december gaan we eens rustig om de tafel zitten en kijken we wat voor Coelho en Feyenoord het beste is. Komt hij naar ons, of verkopen we hem aan een andere club? Er bestaat veel interesse voor Coelho."
pi_31944658
Ik zou voor deze opstelling gaan

Bosschaart - Bahia - Saidi - Greene
pi_31944700
Greene op links en Bosschaart op rechts?
That's all folks!
pi_31944813
Vqn links naar rechts
  donderdag 3 november 2005 @ 23:40:01 #253
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_31945000
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:30 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik zou voor deze opstelling gaan

Bosschaart - Bahia - Saidi - Greene
Lijkt me idd ook wel wat. Bosschaart vind ik niet zo, maar de andere verdedigers die er dan staan zijn echt best wel ok .
  donderdag 3 november 2005 @ 23:40:24 #254
53267 TC03
pi_31945027
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:34 schreef fernando_redondo het volgende:
Vqn links naar rechts
Greene op rechts vind ik dan ook wel een beetje gek. Die zou ik toch meer centraal zetten.
pi_31945997
Dus als Feyenoord wil, is Coelho van Feyenoord? Zelfs al biedt PSV ofzo een miljoen meer?
pi_31946154
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:08 schreef superdude05 het volgende:
Dus als Feyenoord wil, is Coelho van Feyenoord? Zelfs al biedt PSV ofzo een miljoen meer?
Nee, Feyenoord mag Coelho het eerst een contract aanbieden.
pi_31946210
Dus dan is het voor 100 % aan hem?
pi_31946403
Inderdaad, hij is tenslotte geen bezit van Feyenoord.
pi_31946453
Want in dat geval ga je als speler die verder niets met Feyenoord of Rotterdam heeft toch nooit in op een aanbieding van Feyenoord als je weet dat er ook clubs als PSV zijn (tonnen hoger salaris, veel meer kans op prijzen, succesvol in de Champions League) waar je direct kan tekenen?
pi_31946485
Ik verwacht dan ook dat Coelho (en Kalou) bij PSV onder contract komt te staan.
pi_31947064
Dan moet PSV eerst Farfan en/of Beasley en/of Robert lozen
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:06:54 #262
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31950886
Coelho gaat gewoon bij feyenoord ballen, Kalou zou heel goed nog naar PSV kunnen komen in de winterstop of aan het einde van het seizoen.
pi_31951067
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:25 schreef cultheld het volgende:
Ik verwacht dan ook dat Coelho (en Kalou) bij PSV onder contract komt te staan.
Dan moet Hinnik nu onderhand wel eens beginnen met zijn dirty mindgames. Besides, met Farfan, Beasley en Robert hebben jullie nu toch 3 goede jonge aanvallers met een ervaren oude spits.

Coelho komt gewoon deze winter naar Rotterdam, ik verwacht dat Kalou mischien deze winter al vertrekt maar Kuijt het seizoen volmaakt.

Maar concreet, is er uberhaupt nog wel interesse voor Kalou? Hij lijkt geen schim meer van wat hij vorig seizoen was...
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:32:38 #264
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31951097
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:28 schreef Kaap het volgende:
Maar concreet, is er uberhaupt nog wel interesse voor Kalou? Hij lijkt geen schim meer van wat hij vorig seizoen was...
Dat is zeer zeker nog steeds het geval kan ik je vertellen.

Denk je dat feyenoord achteraf geen spijt heeft dat ze hem aan het begin van dit seizoen niet hebben verkocht voor 8 miljoen + 25% bij doorverkoop?
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:37:42 #265
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31951162
Nee, hebben ze geen spijt in. Ophoeren met die kutclub van je.

psv heeft Kalou ook helemaal niet nodig. Koné is sowieso een betere speler dan Kalou
A.M.A.B
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:38:52 #266
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31951175
Nee, dat denk ik niet.

Coelho is toch voor deen deel van Feyenoord? Koopt PSV de overige 60% dan krijg je denk ik een erg grappige situatie
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:55:57 #267
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31951382
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:37 schreef Cart_man het volgende:
Nee, hebben ze geen spijt in. Ophoeren met die kutclub van je.

psv heeft Kalou ook helemaal niet nodig. Koné is sowieso een betere speler dan Kalou
Spijt in?
Jij Turk?
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:25:18 #268
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31951767
Ken niet zo goed nadenken op de vroege ochtend...
A.M.A.B
pi_31952040
Mee eens hoor, PSV heeft helemaal geen aanvallers meer nodig met Farfan, Robert, Beasley, Janlul en Kone. Daarachter staan ook zat aanvallende middenvelders met Affeknuffelmarrokaan en die andere dodo..

Ik ben het met CM eens, Kone is beter dan Kalou.
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:40:12 #270
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31952042
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:25 schreef Cart_man het volgende:
Ken niet zo goed nadenken op de vroege ochtend...
't was zeker weer laat gisteren?
pi_31952208
Ik denk niet dat ze er spijt van hebben hoor. Het was gewoon een goede keuze. Wanneer Feyenoord de aansluiting met de top wil behouden moet het proberen zijn topspelers lang voor zich te laten voetballen. Dat Kalou nu minder presteert (wat hij overigens vorig seizoen ook vaak genoeg deed, dus ik snap al dat gemekker niet zo), neemt niet weg dat de keuze gewoon een goede is.

Wie beter is, Kalou of Kone durf ik niet echt te zeggen. Geef Kalou een seizoen op zijn beste plek en maak daarna nog een keer een vergelijking.
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:16:51 #272
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_31954351
Feyenoord heeft gewoon een bepaald deel van de rechten op Coelho, en ik ga er vanuit dat Feyenoord ook de die andere deel gaat kopen zodat Coelho bij Feyenoord komt te spelen.

Raar dat mensen er aan twijfelen.
pi_31954550
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:28 schreef Kaap het volgende:
. Besides, met Farfan, Beasley en Robert hebben jullie nu toch 3 goede jonge aanvallers

Trouwens we zouden Kalou toch aan Arsenal verkopen voor 19mln?
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:26:11 #274
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31954589
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:24 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Trouwens we zouden Kalou toch aan Arsenal verkopen voor 19mln?
Dan zou Arsenal hem direct weer moeten verhuren aangezien hij in Engeland niet speelgerechtigd is.
pi_31954606
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:26 schreef PyTh het volgende:

[..]

Dan zou Arsenal hem direct weer moeten verhuren aangezien hij in Engeland niet speelgerechtigd is.
Das hun probleem. Afspraak is afspraak
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:30:03 #276
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31954705
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:16 schreef RedGuy het volgende:
Feyenoord heeft gewoon een bepaald deel van de rechten op Coelho, en ik ga er vanuit dat Feyenoord ook de die andere deel gaat kopen zodat Coelho bij Feyenoord komt te spelen.

Raar? Je weet hoe Feijenoord is. Alle reden om er aan te twijfelen..
A.M.A.B
pi_31955313
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:30 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Raar? Je weet hoe Feijenoord is. Alle reden om er aan te twijfelen..
In dit geval denk ik eerder dat als Coelho niet komt, dat eerder aan hemzelf ligt dan aan Feyenoord.
pi_31957547
tjonge jonge zeg, die lampies winnen ook weer 's in de CL en meteen komen ze weer aanzetten met babbeltjes in dit anders zo mooie Feyenoordtopic. nare mannetjes.

Heeft er iemand beelden van die Coelho eigenlijk? Want ik heb nog never nooit niet iets van 'm gezien eigenlijk. Straks is weer zo'n tropische verrassing zoals bijv. Magrao, of nog erger, Song...
pi_31957853
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:02 schreef mister_popcorn het volgende:
tjonge jonge zeg, die lampies winnen ook weer 's in de CL en meteen komen ze weer aanzetten met babbeltjes in dit anders zo mooie Feyenoordtopic. nare mannetjes.

Heeft er iemand beelden van die Coelho eigenlijk? Want ik heb nog never nooit niet iets van 'm gezien eigenlijk. Straks is weer zo'n tropische verrassing zoals bijv. Magrao, of nog erger, Song...
Een tropische verrassing kan het niet zijn, want hij speelt het hele seizoen al erg goed in Belgie. Hij is steeds de beste man van Westerlo.
pi_31957933
Als je wedstrijden van hem wilt zien moet je naar ik dacht canvas kijken, daar zenden ze de wedstrijden live uit.
pi_31958067
Eens in de zoveel tijd dan, in de samenvattingen kan je hem natuurlijk wel zien.
That's all folks!
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:46:56 #282
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31959107
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:02 schreef mister_popcorn het volgende:
Wat nou babbeltjes??
Niet zo huilen jankzak.
pi_31959262
Ga Hinnik helpen met zijn belastingcentjes joh...
pi_31960081
Ga allemaal eens kappen met dat happen.
That's all folks!
pi_31960527
Igor Korneev genoemd als nieuwe assistent-trainer van heerenveen...
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:33:46 #286
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_31960613
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:30 schreef MaxPower het volgende:
IGOR
pi_31960699
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:30 schreef MaxPower het volgende:

Een man die voetbalde om zijn plezier, niet om het geld....
pi_31960807
quote:
Igor Korneev wordt bij Heerenveen mogelijk de nieuwe assistent van hoofdtrainer Gertjan Verbeek. Hij zou dan de vervanger worden van Jan de Jonge.

Igor Korneev bracht donderdag een bezoek aan de wedstrijd tussen zijn oude clubs SC Heerenveen en CSKA Moskou. Trainer Gertjan Verbeek wees Korneev na afloop op de vacature van assistent-trainer en gaf vervolgens aan dat Korneev eigenlijk eens met voorzitter Riemer van der Velde zou moeten bellen. Volgens Omrop Fryslân staat Korneev open voor de overstap.

SC Heerenveen zoekt nog een assistent van Gertjan Verbeek, omdat Jan de Jonge deze week werd benoemd tot hoofdtrainer bij De Graafschap. Op dit moment traint Korneev de A1-junioren van Feyenoord. Een overstap naar Heerenveen past wel in het toekomstbeeld van de Rus. In een interview met abelenstra.com zei Korneev in april van dit jaar: ,,Het lijkt me heel leuk om later terug te komen bij SC Heerenveen, maar de vraag is wanneer. Het antwoord is eigenlijk simpel: als zowel de club als ik er klaar voor zijn.''
abelenstra.com
pi_31961112
Korneev Daar heb ik nog een shirt met handtekening van
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:30:56 #290
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31962249
Dat vind ik helemaal niet leuk. Hij moet gewoon de jeugd van Feijenoord blijven trainen. Niet naar dat clubje uit het noorden gaan.
A.M.A.B
pi_31962445
Daar komt ie anders ook vandaan...
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:41:50 #292
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31962554
Weet ik. Nu is hij van ons.
A.M.A.B
pi_31964441
quote:
EBI SMOLAREK ZATERDAG IN FEYENOORD TV

Oud-Feyenoorder Ebi Smolarek blikt in Feyenoord TV terug op zijn jaren bij Feyenoord. De veelscorende aanvaller van Borussia Dortmund praat ook over het voetbalgeluk dat hem momenteel ten deel valt. Er is een item met linksback Royston Drenthe, het talent dat afgelopen maandag een contract tekende in De Kuip. Diego Biseswar en Jordy Buijs – die met Oranje onder 17 geschiedenis schreven op het jeugd WK – kijken nog eens terug op die unieke prestatie. Ook wordt er stilgestaan bij het overlijden van André van der Louw, oud president-commissaris van de N.V. Stadion.

Feyenoord TV wordt zaterdag om 16:00 uur uitgezonden op RTL 5. Zondagochtend volgt de herhaling om 10:00 uur op RTL 7. Zaterdagavond wordt Feyenoord TV in de carrousel uitzonden op TV Rijnmond.

Ebi is lekker bezig daaro. Laatst nog een hattrickje.
quote:
FEYENOORD TREFT PLOEG IN VORM

Feyenoord voorkwam vorige week een dreigend uitcomplex door te winnen bij Willem II. Daarmee keerde de rust even terug, al kon Feyenoord nu ook weer niet heel veel vertrouwen uit de confrontatie putten. ‘Laat ik eerlijk zijn: een betere ploeg had het ons moeilijker gemaakt. Vitesse heeft meer kwaliteiten dan Willem II, dus het wordt wat dat betreft een interessante ontmoeting’, aldus Koeman.

Koeman liet deze week meerdere talenten van Varkenoord mee trainen. Dat had niets met de korte termijn – de wedstrijd tegen de nummer vijf van de Eredivisie – te maken. De trainer vindt het een goede zaak om de grootste talenten alvast te laten wennen aan het niveau bij het eerste. Evander Sno, Sammuel, Diego Biseswar en Royston Drenthe mochten zodoende hun opwachting maken bij de A-selectie. Laatstgenoemde staat bekend als begenadigd linksback op Varkenoord, maar had op de donderdagtraining handen en voeten nodig om Castelen af te stoppen. Daarnaast gaf hij een aantal verkeerde passes, wat één keer een tegendoelpunt tot gevolg had. Koeman: ‘Dat is goed om mee te maken voor hem en ook voor de andere jongens die moeten aanhaken. Ik zal deze jongens vooral bij de groep halen bij interlands, als ze zelf natuurlijk niet zijn geselecteerd voor jeugdinterlands. Want daar heb je ook nog mee te maken.’

De trainer liet tijdens het perspraatje op vrijdag ook nog even zijn licht schijnen over het mogelijke trainingskamp in Zuid-Afrika in januari. Koeman: ‘Het voordeel is dat er geen sprake is van een tijdsverschil. Daarnaast komen we op een dinsdagochtend terug en hebben we nog vijf dagen om ons voor te bereiden op de eerste wedstrijd tegen Vitesse. Ik ga er wel vanuit dat, als we gaan, we met een grote groep gaan. Ik zal ook een aantal jonge spelers meenemen met het oog op de Afrika Cup, dat in januari begint en waardoor we waarschijnlijk Ghaly, Saidi en Boussaboun voor enkele wedstrijden moeten missen.’
Met het oog op zondag betreffen de enige zorgen toevalligerwijs ook Ghaly en Saidi. Beiden hebben last van een hamstringblessure, waardoor hun inzetbaarheid twijfelachtig is. Patrick Lodewijks is weer helemaal fit en zal spelen. De spelers die zeker niet mee doen zijn de langer geblesseerden Ono, Mtiliga, Schreuder, Gibbs en Hofs.

Vermoedelijke opstelling: Lodewijks; Östlund, Greene, Bahia, Snoyl; Ghaly (Pardo), Paauwe, De Guzman; Castelen, Kuyt en Kalou.

Belachelijk dat we die Afrikanen zomaar een maand moeten missen. En nog erger, Ostlund die weer een kans krijgt
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:07:21 #294
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31965229
Blijkbaar is er geen beter alternatief...
A.M.A.B
pi_31966892
Krijgen we weer dat afrika gezeur. Echt verassend kan het toch niet zijn dat ze dan spelen. Trouwens ik dacht dat Saidi geblesseerd was (dat met die training enzo)?
Moeten ze maar nederlandse talenten halen hoor, als nederland speelt speelt Feyenoord niet.
pi_31969611
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:16 schreef RedGuy het volgende:

Nou, ze zijn niet zeker dat ze hem halen toch?
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:57:46 #297
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31970275
Ze gaan hem op 20 november, tijdens de wedstrijd Westerlo - Anderlecht, voor het laatst bekijken.
Ik maar denken dat elke scout hem positief beoordeeld had. Dat stond pas geleden nog ergens...

Gewoon kopen.
A.M.A.B
pi_31970941
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:46 schreef PyTh het volgende:

[..]

Wat nou babbeltjes??
Niet zo huilen jankzak.
moet je opletten, zometeen verliezen jullie thuis van die smerige Turken, en uit van de moffen en dan zijn jullie he-le-maal stil. Zoals gewoonlijk, alleen een grote smoel en wat geluid maken als jullie winnen.

En Igor is tof. En ik gun hem wel die baan in 't noorden, toch veel werken met talentjes. Kan Igor 't vak mooi leren om het daarna bij ons in de praktijk te brengen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 08:48:29 #299
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_31983569
Er is niks zeker, maar ik ga er gewoon van uit dat Jaja de Coelho komt.
pi_31985202
Wil Feyenoord niet eerst spelers echt afstoten?
pi_31985530
1. Aerts
2. Ostlund (contract loopt af)
3. Saidi
4. Bahia (contract loopt af, heeft een optie erin)
5. Bosschaart
6. Ghaly
7. Kuyt (vertrekt)
8. Ono (contract loopt af)
9. Lazovic (mag weg van mij)
10. Hofs
14. Pardo
15. Mtiliga (mag weg van mij)
16. Schreuder
17. Paauwe (contract loopt af)
18. Greene
19. Boussabon