abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:43:46 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31536265
Indymedia, de media welke een nogal obscuur imago heeft. Wat is hun doel?
Het lijkt me meer een anti-media, of een anti-autoriteit beweging. Deze kliek lijkt me het medium voor de AFA, IS, en andere groepen. heeft het tot doel obstructie te plegen? "Onafhankelijke" media rond te gooien? Of hebben ze naast deze agenda wellicht ook een andere agenda?

Ik heb de diverse sites welke een afdeling heeft in vele landen eens doorgenomen en ik kan concluderen dat het een zeer vertekend beeld geeft welke hun natuurlijk in hun straatje willen doen passen.
Het staat ze vrij. Maar erg onafhankelijk kan ik deze groep niet achten gezien de artikelen welke op de diverse landentakken zijn geplaatst.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:50:03 #2
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_31536358
Het lijkt me vrije media te zijn. Een platform waarop sociale/idealistische groeperingen hun persberichten kunnen gooien en actie oproepen kunnen doen. Het is denk wel vooral 'linkse' groeperingen die daar op plaatsen.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:54:21 #3
110987 ErwinRommel
pi_31536449
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:50 schreef TechXP het volgende:
Het lijkt me vrije media te zijn. Een platform waarop sociale/idealistische groeperingen hun persberichten kunnen gooien en actie oproepen kunnen doen. Het is denk wel vooral 'linkse' groeperingen die daar op plaatsen.
Dat lijkt me zeer duidelijk. Echter beweren ze onafhankelijk te zijn. Maar al lezend kom ik tot de conclusie dat dit verre van onafhankelijk is. Lijkt dat men schopt tegen alles wat met autoriteit heeft te maken. Zaken probeerd te verdraaien etc.
pi_31537066
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:50:27 #5
110987 ErwinRommel
pi_31537503
quote:
Nu mag je mij achterdochtig vinden maar wat ik lees is dat het wel erg obscuur is.
Neem alleen al deze zinnen van wat wikipedia zegt :"Indymedia zegt zelf onafhankelijk te zijn van formele machtsinstituten zoals de staat en het is vrij van commercie. Onduidelijk is echter wie Indymedia financiert en welke personen of instanties erachter zitten."

Waar men te vuur en te zwaard bv andere sites aanvecht schijnt deze club gewoon ongestoort hun gang te kunnen gaan.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:12:01 #6
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_31537954
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat lijkt me zeer duidelijk. Echter beweren ze onafhankelijk te zijn. Maar al lezend kom ik tot de conclusie dat dit verre van onafhankelijk is. Lijkt dat men schopt tegen alles wat met autoriteit heeft te maken. Zaken probeerd te verdraaien etc.
Hoe bedoel je dan dat het niet onafhankelijk is? Je kan zo nieuwsberichten en zo toevoegen. Vanalles komt er op te staan. Er is wel enigszins controle geloof ik, maar niet heel erg denk ik.
Indymedia is natuurlijk niet de mensen achter de berichten die neergezet worden. Het is meer en platform wat de mogelijkheid bied je nieuws e.d. te publiceren. Dus als er iemand dingen verdraaid zit de schuldige bij degene die een bericht neerzet.
Door wie indymedia gesponsord word ofzo dat weet ik niet. Ik ken ze verder ook niet. Ik gebruik indymedia alleen om nieuwsberichten en actie info te plaatsen. En ik lees er weleens mee.
pi_31538546
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:12 schreef TechXP het volgende:
Ik gebruik indymedia alleen om nieuwsberichten en actie info te plaatsen. En ik lees er weleens mee.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:14:04 #9
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_31540751
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:38 schreef JohnDope het volgende:

Sorry, ik snap 'm niet...?
pi_31540881
Indymedia is gewoon 1 van de vele nieuwssites vanuit een bepaalde stroming. Niet objectief, wel onafhankelijk. Je kan het obscuur noemen, net zoals je GeenStijl obscuur kan noemen.

Het prettige aan Indymedia is dat ze in ieder geval wel vrij helder zijn over hun achtergrond en doelstellingen en niet moeilijk doen als je ze (extreem)links noemt waar andere websites gaan steigeren als ze (extreem)rechts worden genoemd.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:23:53 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31540978
ik vind de vergelijking met geenstijl eigenlijk nog best aardig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:29:58 #12
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31541132
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:23 schreef sp3c het volgende:
ik vind de vergelijking met geenstijl eigenlijk nog best aardig
Ik niet. Geenstijl is ook meerder malen aangeklaagd?
quote:
Ook Indymedia Nederland heeft veel last gehad van dit soort postings. Het Meldpunt Discriminatie Internet dreigde met een rechtszaak wegens antisemitisme op de website. Indymedia NL zegt sinds de zomer van 2002 veel harder op te treden, en claimt dat antisemitische bijdrages in de postings niet meer in het archief te vinden zijn. Ook ongenuanceerde discussies worden in het algemeen door de redactie niet langer geaccepteerd.
Stormfront lijkt mij meer op zijn plaats.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31541195
Het MDI telt nu ineens wel?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:34:14 #14
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31541245
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:32 schreef SCH het volgende:
Het MDI telt nu ineens wel?
quote:
Rechtszaken

Diverse rechtbanken hebben al hun oordeel gegeven over de werking van Indymedia. De rechtszaak van Deutsche Bahn tegen Indymedia NL van juni 2002 is berucht, omdat rechter Orobio de Castro het linken naar bepaalde pagina's verboden verklaarde. Indymedia NL verloor de rechtszaak. Vanwege een gebrek aan geld heeft zij geen hoger beroep aangetekend [3].

Ook Indymedia Zwitserland heeft een beruchte rechtszaak achter de rug. De Braziliaanse politiek tekenaar Latuff had een cartoon over Israël op de website geplaatst, die door de Zwitserse organisatie Aktion Kinder des Holocaust als antisemitisch werd beschouwd [4]. Indymedia Zwitserland won de rechtszaak omdat de cartoonist met de politieke tekening de Israëlische bezettingspolitiek ter discussie stelde en niet het bestaansrecht van joden in twijfel trok. De rechtbank stelde: Het onderwerp is niet een zekere karakterisering van joden, maar hun methodes in het huidige conflict. De constitutionele gelijkheid van joden als menselijke wezens wordt hiermee niet ontkend [5].

Berucht is ook de keer dat Indymedia België in het Belgisch parlement behandeld werd. Dit was naar aanleiding van een al oudere publicatie over een mogelijk fascistische verleden van Soetkin Collier, die namens België uitgevaardigd zou worden voor het Eurovisiesongfestival. In het parlement werd toen in negatieve bewoordingen naar de website verwezen [6]. De advocaat van Collier dreigde met een rechtszaak, waarna Indymedia België de inhoud van het oorspronkelijke bericht heeft aangepast [7].
Sorry hoor, ik haalde alleen maar het nederlandse voorbeeld aan. Ik ben niet zo thuis in het MDI bashen van rechtse (of linkse) kant.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:36:00 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31541296
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:29 schreef Pracissor het volgende:

[..]

weet ik veel, het interesseert me weinig
quote:
[..]

stormfront is een betere ja
pi_31541301
Ben niet zo onder de indruk van de 'misdaden', beetje Fok-achtig. Het is maar hoe snel er een klacht wordt ingediend.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:38:00 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31541349
ik vind het allemaal (alle drie) zo schreeuwerig

wij vinden dit en dat en de rest heeft geen gelijk, vandaar die vergelijking.
Of 1 van die sites daadwerkelijk gelijk heeft wil ik in het midden laten want ik vind het vervelend om te lezen en doe dit daarom ook niet regelmatig
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:38:30 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31541359
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:36 schreef SCH het volgende:
Ben niet zo onder de indruk van de 'misdaden', beetje Fok-achtig. Het is maar hoe snel er een klacht wordt ingediend.
Verbaasd me niks, enige selectiviteit is jou niet vreemd, niet waar?
pi_31541405
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:38 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Verbaasd me niks, enige selectiviteit is jou niet vreemd, niet waar?
Nou ja, niet alle klachten waren terecht en de klachten die wel terecht waren, is dat nou zo'n halsmisdaadd?

Ik ben het verder met sp3c eens: niet echt interessante en prettige site, in die zin vergelijkbaar met GeenStijl, al hoewel die laatste er consequent een cynische kuttoon aan toevoegt.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:41:50 #20
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31541462
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:38 schreef sp3c het volgende:
ik vind het allemaal (alle drie) zo schreeuwerig

wij vinden dit en dat en de rest heeft geen gelijk, vandaar die vergelijking.
Of 1 van die sites daadwerkelijk gelijk heeft wil ik in het midden laten want ik vind het vervelend om te lezen en doe dit daarom ook niet regelmatig
Geenstijl is tenminste cynisch, totaal niet objectief nee, maar een beetje zeikerig op een kostelijke manier. Indymedia en Stormfront zijn van die ideologische verwerpelijk schreeuwsites.
pi_31541529
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:41 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Geenstijl is tenminste cynisch, totaal niet objectief nee, maar een beetje zeikerig op een kostelijke manier. Indymedia en Stormfront zijn van die ideologische verwerpelijk schreeuwsites.
Kostelijk? Dat zielige schreeuwen van GeenStijl, dat sneue rechtse gelijk en die enorme haat tegen alles wat hen niet zint? Ik vind die Telegraaf mentaliteit doodeng.

Indymedia met Stormfront vergelijken is als Bush naast Hitler zetten. Idioot dus.
pi_31543274
quote:

een vergelijking met strontfront lijkt me nu juist totaal niet op zijn plaats

indymedia is slechts een onafhankelijk nieuwsplatform waar berichten kunnen worden geplaatst maar waar geen ruimte is voor discussie en berichten met een fascistische inhoud worden consequent verwijderd

daarentegen op strontfront word je geprezen als als je de holocaust onkent als je naar alfred J kwak kijkt dan ben je een linkse fascist (likse fascisten bestaan niet )

de getallen 14 18 C18 28 88 44x2 87+1 192 vliegen je bij strontfront om de oren

daarentegen heb ik nog nooit enig teken dat daar op lijkt gezien op indymedia

dus volgensmij gaat die verge;lijking niet echt op

ik zou eerder denken aan een soortemet van ongesubsidieerde vrije media machine waarop iedereen met goede bedoelingen nieuws kan plaatsen en waarbij extreem rechts zoveel mogelijk word geweerd daarbij heeft niemand van indymedia ooit graven beklad met hakenkruizen of marrokkanen in mekaar gerost of moskeeën in de hens gestoken iets dat wel word toegejuicht op strontfront en waarbij je een extra rank kan krijgen
Officieel eigenaar van #rp op tweakers.net/fok! IRC :)
pi_31543414
quote:
[b]Op dinsdag 18 oktober 2005 19:44
is als Bush naast Hitler zetten. Idioot dus.
als je bush naast hitler zet zou je denk ik nog best wel wat vergelijkingen kunnen vinden
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:49:38 #24
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31543445
quote:

[..]

[..]

IndyMedia is een soort Stormfront inderdaad. Een aantal landen hebben hun eigen website/gedeelte, actie, een hoop agressief en onzinnig geblaat, veel hersenloze randdebielen. De vergelijking met Stormfront gaat dus prima op.
Hup, aan het werk!
pi_31543695
ciurlizza zoals ik hierboven al schreef hebben mensen van indymedia

nog nooit een neger vermoord nog nooit een marokkaan gedood

nog nooit hakenkruizen op joodse graven gespoten

dus die vergelijking kan gewoonn niet opgaan

en linkse fascisten is een grote fabel want die bestaan gewoon niet

fascisme is een staatsvorm en links leeft niet georganiseerd

daarbij ik moet nog de eerste indymedia nazi zien
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:01:40 #26
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31543804
Misschien moet je eens leren wat fascisme is. Kennelijk weet of begrijp je dat niet, want links fascisme bestaat wel degelijk.

De ETA is nazistisch te noemen qua standpunten, toch wordt het gesteund door extreem-linkers. Links pleegt aanslagen, valt politieke tegenstanders aan, vernielt andermans eigendommen, etc.

Dus niet zo dom praten.
Hup, aan het werk!
pi_31544891
ik praat niet dom

links fascisme bestaat niet

fascisme is een staatsvorm net als kapitalisme

fascisme is onder andere censuur plegen zoals het verbieden van feesten met een enorme politiemacht

het toestaan dat er bevolkingsgroepen worden gediscrimineerd en wanneer er een tegendemo komt deze uiteenslaan met politiegeweld

een aanslag op eigen grondgebied plegen en deze misbruiken om een land binnen te vallen

wat beteft de IRA de ira strijd/streed? voor een onafhankelijk ierland een ierland dat niet bezet word gehouden of geclaimd door engeland

en als je terugkijkt naar de tweede wereldoorlog dan zul je zien dat we hier in nederland het verzet hadden dat desnoods gewapend streed tegen de bezetters
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:48:29 #28
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31545199
Je praat wel dom. Censuur plegen gebeurt in tal van landen met een links regime zoals bijvoorbeeld China en Cuba, maar in het verleden ook in bijvoorbeeld de USSR. Demonstreren in China, de voormalige USSR en Cuba valt/viel ook niet zo mee.

Je praat DOM dus.
Hup, aan het werk!
pi_31558304
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:01 schreef Ciurlizza het volgende:
Misschien moet je eens leren wat fascisme is. Kennelijk weet of begrijp je dat niet, want links fascisme bestaat wel degelijk.

De ETA is nazistisch te noemen qua standpunten, toch wordt het gesteund door extreem-linkers. Links pleegt aanslagen, valt politieke tegenstanders aan, vernielt andermans eigendommen, etc.

Dus niet zo dom praten.
Volgens mij stond in mijn geschiedenisboekje, (maar das toch al zeker 10 jaar geleden) dat het Fascisme het geloof was in een sterke nationale staat, die geleid werd door een sterke man in een eenpartij regime. Het fascisme is uitgevonden en voor het eerst verwezenlijkt door Mussolini.

Aangezien links over het algemeen anti-nationalistisch is kun je zeggen dat links fascisme niet bestaat. Linkse dictators en linkse foute regimes bestaan natuurlijk wel.

Wat je over de ETA zegt is gewoon kul. Niet zo dom praten dus
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:57:26 #30
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31559769
Ach, Indymedia is in zoverre onafhankelijk dat iemand met een (extreem)linkse signatuur daar inderdaad vrij kan posten, zonder dat-ie op zijn obscure denkbeelden wordt beoordeeld. Daarin onderscheiden ze zich van de reguliere media; ze staan daar los van.

Verder is het een tamelijk sektarisch zooitje ongeregeld. Ik zou nooit mijn oordeel willen baseren alleen op basis van wat daar over de wereld wordt verteld. Maar ja, ieder zijn meug.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:56:04 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31560862
Vroeger had je de Bluf!! en dingen als Radikal en Rampspoed (van de roemruchte "Doe meer, saboteer" poster)
Tegenwoordig heb je Indymedia.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31561657
Ach, het zijn voornamelijk mensen die niet zo heel erg logisch kunnen denken. Nagenoeg dezelfde groep die niet begrijpt dat er een samenhang is dat ze het recht hebben op vrijheid van meningsuiting en het feit dat de staat ze hard aanpakt als ze die vrijheid van meningsuiting verwarren met het gooien van stenen.
pi_31563601
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:55 schreef HiZ het volgende:
vrijheid van meningsuiting verwarren met het gooien van stenen.
dus iedereen die gebruik maakt van de vrijheid van meningsuiting gooit stenen naar de smeris ik lach me een ongeluk

ik begin dit topic steeds meer te waarderen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:00:53 #34
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31563916
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:48 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Volgens mij stond in mijn geschiedenisboekje, (maar das toch al zeker 10 jaar geleden) dat het Fascisme het geloof was in een sterke nationale staat, die geleid werd door een sterke man in een eenpartij regime. Het fascisme is uitgevonden en voor het eerst verwezenlijkt door Mussolini.

Aangezien links over het algemeen anti-nationalistisch is kun je zeggen dat links fascisme niet bestaat. Linkse dictators en linkse foute regimes bestaan natuurlijk wel.

Wat je over de ETA zegt is gewoon kul. Niet zo dom praten dus
Jij praat dom, kereltje. De ETA is heel erg nationalistisch. Of wist je dat soms niet? Dan ben je echt heel erg dom.
Hup, aan het werk!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:02:21 #35
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31563958
Geloof in een sterke nationale staat, geleid door 'n eenpartijregime, etc... Het gaat ook allemaal op voor linkse regimes. Niet zo dom praten dus.
Hup, aan het werk!
pi_31564574
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Vroeger had je de Bluf!! en dingen als Radikal en Rampspoed (van de roemruchte "Doe meer, saboteer" poster)
En aan de andere kant Geen Stijl, Meervrijheid.nl, wijlen Gezonde Roker, hetvrijevolk.com enz.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:46:31 #37
45206 Pietverdriet
pi_31564637
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:42 schreef SCH het volgende:

[..]

En aan de andere kant Geen Stijl, Meervrijheid.nl, wijlen Gezonde Roker, hetvrijevolk.com enz.
Met het verschil dat Bluf en Radikal grote problemen hadden met justitie
pi_31567552
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:44 schreef claudandus het volgende:

[..]

dus iedereen die gebruik maakt van de vrijheid van meningsuiting gooit stenen naar de smeris ik lach me een ongeluk

ik begin dit topic steeds meer te waarderen
Goh, je kunt niet alleen niet logisch redeneren, maar ook niet lezen.
pi_31567676
ER maakt zn faam waar, wederom een goed topic.

Indymedia... zogenaamd onafhankelijk maar de linkse-rakker mentaliteit druipt er imo vanaf. maar goed. Kom er dan ook niet en laat ze lekker hun gang gaan.
I went clubbing. Softest coat ever.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:51:32 #40
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31569915
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:57 schreef claudandus het volgende:
ciurlizza zoals ik hierboven al schreef hebben mensen van indymedia

nog nooit een neger vermoord nog nooit een marokkaan gedood

nog nooit hakenkruizen op joodse graven gespoten

dus die vergelijking kan gewoonn niet opgaan

daarbij ik moet nog de eerste indymedia nazi zien
- Linkse fascisme bestaat niet?
- Links leeft niet georganiseerd?

Zeker nog nooit van AFA gehoord zeker. Dat je durft te stellen dat links geen log overheidsapparaat voorstaat, en zelfs streeft naar een ongeorganiseerde maatschappij zal ik maar even door de vingers zien voor deze ene keer.
Say your prayers
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:54:03 #41
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31569985
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:36 schreef claudandus het volgende:
ik praat niet dom
Dan praat je waarschijnlijk een stuk anders dan je typt.
Say your prayers
pi_31574166
quote:
ik praat niet dom

links fascisme bestaat niet

fascisme is onder andere censuur plegen zoals het verbieden van feesten met een enorme politiemacht

het toestaan dat er bevolkingsgroepen worden gediscrimineerd en wanneer er een tegendemo komt deze uiteenslaan met politiegeweld

een aanslag op eigen grondgebied plegen en deze misbruiken om een land binnen te vallen

wat beteft de IRA de ira strijd/streed? voor een onafhankelijk ierland een ierland dat niet bezet word gehouden of geclaimd door engeland

en als je terugkijkt naar de tweede wereldoorlog dan zul je zien dat we hier in nederland het verzet hadden dat desnoods gewapend streed tegen de bezetters
Volgens mij ben jij ook heel goed in sinterklaas rijmpjes gezien je schrijfstijl. Je mening komt ook aardig in de buurt van sinterklaas.
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
pi_31574840
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:02 schreef Ciurlizza het volgende:
Geloof in een sterke nationale staat, geleid door 'n eenpartijregime, etc... Het gaat ook allemaal op voor linkse regimes. Niet zo dom praten dus.
Nu heb ik je boven al uitgelegd wat fascisme is. Moet ik je nu ook gaan uitleggen wat een nationale staat is? Blijkbaar wel. Een nationale staat is een eenheidsstaat die één volk representeert. Ein Volk, Ein Reich, eigen volk eerst etc. De grenzen van de staat worden gelegd daar waar het ene volk ophoudt en het andere begint.

Nu gaan we even totalitaire linkse regimes langs. Sovjet unie: UIt hoevel volkeren bestond dat land? Euh Russen, kazakken, letten litouwers, esten, Tsjetsenen, Turgai etc. etc. etc.
Joegoslavie: Bosniers, Serven, Kroaten etc.
Tsjechoslowakije: Tsjechen en slowaken.
Niet echt nationale staten dus. Je mag van mij proberen een linkse staat te noemen die wel met opzet een nationale staat heeft gevormd. Ik denk niet dat je dat gaat lukken. Ideologisch rijmt het ook niet, want links wilt een smaneleving waarin nationaliteit geen rol meer speelt.

Nogmaals over de ETA. De ETA wilt een onafhankelijk Baskenland ten opzichte van de Catalanen. Erg nationalistisch dus, dat had je goed . Dit omdat ze vinden dat ze achtergesteld worden. Links zou proberen de situatie vanuit de huidige bestel te verbeteren. Immers iedereen is gelijk en heeft de zelfde rechten ongeacht kleur, afkomst, nationaliteit, religie, economische klasse. Fascisten willen dat verbeteren door een eigen staat te stichten en voor zichzelf te zorgen. Zij kunnen zich niet voorstellen dat een ander volk voor hun voorspoed kan instaan. Je mag nu zelf beslissen of de ETA links of fascistisch is.
pi_31574980
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:51 schreef Sickie het volgende:

[..]

- Linkse fascisme bestaat niet?
- Links leeft niet georganiseerd?

Zeker nog nooit van AFA gehoord zeker.
Wat is er met AFA dan? Je gaat toch niet beweren dat dat een fascistische club is?
quote:
Dat je durft te stellen dat links geen log overheidsapparaat voorstaat
Tuurlijk, links is heel erg voor log.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 12:31:37 #45
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31578275
quote:
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31578483
Indymedia zijn de mensen die tegen oorlog, ziekte, honger, en dood zijn. En voor een schoner milieu, een "eerlijkerere" inkomensverdeling, een "socialer" beleid, het "meer" doen voor ouderen, kinderen, gehandicapten, vrouwen en allochtonen enzovoort... Kortom wereldvreemd geitenwollensokken volk dat graag open deuren intrapt en geen flauw benul heeft van wat er werkelijk op onze schone planeet aan de gang is.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_31580331
niemand die er blijkbaar over na heeft gedacht dat Indymedia misschien gewoon wel is wat het zelf zegt te zijn:

"Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid."

FOK is toch ook niet 'extreem-rechts' , of 'gematigd nationalistisch' ????
FOK is een website, een forum en een community.
pi_31582887
Indymedia is duidelijk de hang-out van veel links-extremisten. Veel nieuwsberichten tonen vol trots demonstraties waarbij het vernielen van publiek eigendom als de normaalste zaak van de wereld wordt gezien. Desondanks is het mooi dat het niet aan de maatschappij bijdragende deel van de samenleving ook een uitlaatklep heeft. Het grappige is dat de levenstijl van veel van deze links-extremisten alleen mogelijk is het behulp van uitkeringen/subsidies ...... toevallig afkomstig van kapitalistische belastingbetalers.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:28:52 #49
110987 ErwinRommel
pi_31583487
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:55 schreef BillGates het volgende:
niemand die er blijkbaar over na heeft gedacht dat Indymedia misschien gewoon wel is wat het zelf zegt te zijn:

"Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid."

FOK is toch ook niet 'extreem-rechts' , of 'gematigd nationalistisch' ????
FOK is een website, een forum en een community.
Indymedia denkt zich in door te stellen dat wat geplaatst word niet hun verantwoordelijkheid is.
Linkse actiegroepen, radicale levensverbeteraars en dierenactivisten etc etc kunnen echter wel vol trots oproepen tot geweld tegen doelen waar al die groepen tegen zijn. Dit via links naar weer hun websites van de desbetreffende organisaties.

Dit gebeurd op Fok! weer niet. Dat is het verschil.
pi_31583641
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Indymedia denkt zich in door te stellen dat wat geplaatst word niet hun verantwoordelijkheid is.
Linkse actiegroepen, radicale levensverbeteraars en dierenactivisten etc etc kunnen echter wel vol trots oproepen tot geweld tegen doelen waar al die groepen tegen zijn. Dit via links naar weer hun websites van de desbetreffende organisaties.

Dit gebeurd op Fok! weer niet. Dat is het verschil.
Op Fok wordt niet opgeroepen tot geweld?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:50:12 #51
110987 ErwinRommel
pi_31583915
Nee want dan krijg je een ban.
pi_31584378
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Op Fok wordt niet opgeroepen tot geweld?
Die vergelijking gaat niet helemaal op. Op Indymedia kunnen vernielers van andermans eigendom een hele eigen verslaggeving zonder problemen posten. Veel van dat volk is minstens zo gevaarlijk als sommige haatverspreiders op extreemrechtse-websites.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31584628
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:14 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat niet helemaal op. Op Indymedia kunnen vernielers van andermans eigendom een hele eigen verslaggeving zonder problemen posten. Veel van dat volk is minstens zo gevaarlijk als sommige haatverspreiders op extreemrechtse-websites.
Tja, als je het bevrijden van nertsen afkeurt, dan moet je daar niet komen.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 18:31:18 #54
45206 Pietverdriet
pi_31584672
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Je praat er weer omheen, Sch, blijf aan de bal..
pi_31584809
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is nog een 'mild' wapenfeit ... Ik heb gewoon niets met mensen die zich overal tegen afzetten, maar wel de vruchten van het kapitalisme plukken.
pi_31584986
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je praat er weer omheen, Sch, blijf aan de bal..
Waar omheen?

Jij praat erom heen door niet in te gaan op allerlei vergelijkbare websites. Indymedia is geen illegale site, anders werd ze wel verboden
pi_31585130
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar omheen?
Jij komt aanzetten met nertsjes .. Het vernielen van militair-materiaal wat betaald is door de Nederlandse burger vind ik misdadig.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:06:15 #58
110987 ErwinRommel
pi_31585224
quote:

[..]

Waar omheen?

Jij praat erom heen door niet in te gaan op allerlei vergelijkbare websites. Indymedia is geen illegale site, anders werd ze wel verboden
Indymedia is idd geen illegale site, anders lag die er al uit.
Ze hebben zichzelf ook heel mooi ingedekt door te stellen dat wat geplaatst word niet hun verantwoordelijkheid is. Zie de "Disclaimer".

Justitie zou ipv haar ogen eens te richten op extreem rechtse sites eens beter kunnen kijken naar ALLE extremistische sites. Nu is de site van Indymedia niet extremistisch, maar wel mogen alle links extremistische sites berichten plaatsen icl het geven van informatie en op te roepen tot actie.
Nu is actie voeren niet verboden, maar het vernielen dus wel.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 20:10:01 #59
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31586370
quote:

[..]

Waar omheen?

Stormfront is ook nog steeds niet verboden. Dus dat argument gaat niet op. Je praat eromheen zoals Piet Verdriet zegt. Blijf eens ontopic.
Hup, aan het werk!
pi_31591512
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:58 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Jij komt aanzetten met nertsjes .. Het vernielen van militair-materiaal wat betaald is door de Nederlandse burger vind ik misdadig.
En waar staat dat op indymedia?
pi_31592664
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:08 schreef SCH het volgende:

[..]

En waar staat dat op indymedia?
http://www.indymedia.nl/nl/2005/10/30902.shtml

http://www.indymedia.nl/nl/2005/10/30780.shtml

http://www.indymedia.nl/nl/2005/08/30069.shtml

Maar van jou verwacht ik niet anders dan eenzijdig links-commentaar.
pi_31594106
Komt SCH toevallig uit een klein dorp in Drenthe?
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 07:25:35 #63
45206 Pietverdriet
pi_31597690
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 00:43 schreef Musketeer het volgende:
in een rood, rood, rood trollen-trollen land
daar zaten er twee heel parmant
De een blies de ander zijn fluit te fluit
En de ander poste rommel.
pi_31598940
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 00:43 schreef Musketeer het volgende:
Onder een Hunebed
pi_31633037
Indymedia is een links kritisch forum waar bezoekers informatie of nieuws kunnen plaatsen. Niemand doet er geheimzinnig over dat Indymedia een linkse signatuur heeft. Sommige berichten gaan om demonstraties, acties of verwijzingen naar bepaalde sites met extra informatie, andere berichten zijn verslagen van bepaalde plekken in de wereld, nieuws, ontwikkelingen etc.
Geschreven door mensen met grotendeels een sociaal, kritische kijk op de wereld.

Zoals op álle fora en vaak óok ál het nieuws (uit kranten en tv) is het slim om zelf je oordeel te vormen over de mogelijke vertekening in berichtgeving. Hetgeen op Indymedia geplaatst wordt is vaak zinnig omdat het berichten zijn die je niet vaak elders tegen komt. Wat je met die informatie doet, is jouw zaak.

Ik herinner me ooggetuigenverslagen mét filmmateriaal van wereldnieuws die ik zeer interessant vond omdat het vanuit een heel andere hoek kwam. Denk aan de globaliseringsbeweging en het politieoptreden in Seattle, Gotenburg en Genua. De reguliere media geven éen beeld, vaak beinvloed door de mening van beleidsmakers en politie; indymedia's verslagen komen van actievoerders of linkse journalisten. Geen van beide zal het volledige beeld geven, maar ik beschouw Indymedia als een waardevolle aanvulling op de reguliere nieuwskanalen.

Blijft staan dat ook daar berichten geplaatst worden door zotten of idioten, en dat de redactie geen verantwoordelijkheid voor draagt. Als in Zwitserland iemand een antisemitische cartoon plaatst, dan hoop ik dat die weer verwijderd wordt en anders kun je zelf een bericht plaatsen over de idioterie van zo'n cartoon.

Ik vind Indymedia niets om je over op te winden. Integendeel.
Het is een mooi gebruik van internet waarbij kritische mensen met linkse waarden elkaar en anderen op de hoogte kunnen houden van nieuws dat elders niet te vinden is en van acties over milieu, antiracisme, minderheden van indianen in Mexico tot stammen in Afrika en ludieke acties hier om de hoek.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:51:16 #66
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_31633112
quote:
En stickers met Stem Niet, Denk Zelf.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:54:25 #67
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31633167
SCH is uitgeluld
Hup, aan het werk!
pi_31633194
Het stormfront van extreem-links.

Totaal niet serieus te nemen en net zo bekrompen als hun tegenhangers aan de extreem-rechtse kant.
pi_31637374
Tja, ik ken één persoon wiensbijdrages standaard worden verwijderd bij indymedia als 'zionistisch', en dat is nou toevallig wat de persoon in kwestie niet is. Ik ken weinig mensen die zo consencieus een evenwicht proberen te vinden.
pi_31638276
Mwah, ik zie het vandaag voor het eerst, en ze posten gewoon rare dingen, die dan linken naar betrouwbare bronnen

als je een beetje filtert is het best wel n goede eye-opener denk ik
'De grotere inbreng van de markt leidt ertoe dat steeds grotere stukken van het landschap zullen worden ingericht naar de smaak van de meerderheid die meent dat Pim Fortuyn de grootste Nederlander allert tijden was.'
Willem van Toorn-NRC Handelsblad
pi_31643496
quote:
Vroeger had je de Bluf!! en dingen als Radikal en Rampspoed
Bluf werd omgedoopt tot NN en heet nu Ravage
pi_32792075
*komt weer es langs en geeft een schopje

was indymedia maar het stormfront van extreem links

dan zouden ze tenminste net als "blokkie" (iemand die onder de mindere kant van fok! erg bekend is)

mensen met een vrije mening met de dood bedreigen en dat meerdere keren achter mekaar

en daarna een propagandistisch emailtje sturen waarin iedereen die hem met zijn leugens confronteerd afdoet als zijnde gemeen
pi_32795289
Indymedia vind ik een uitstekend initiatief.

Helaas biedt het ook onderdak aan Linkse idioten die geen donder van de wereld snappen.

De hetze tegen Fortuyn was gebaseerd op een dogmatische, hysterische denkwijze.

Ze hebben zich daarmee in eigen voet geschoten, want als ze werkelijk wisten hoe de machtstructuren in elkaar zitten, dan hadden ze Fortuyn voor 100% gesteund.

In de daarop volgende Bilderberg conferentie mocht voor het eerst een minister aanschuiven.

Klaas de Vries.......
  zondag 4 december 2005 @ 02:09:33 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32798316
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:42 schreef COLAIUTA het volgende:
Indymedia vind ik een uitstekend initiatief.

Helaas biedt het ook onderdak aan Linkse idioten die geen donder van de wereld snappen.

De hetze tegen Fortuyn was gebaseerd op een dogmatische, hysterische denkwijze.

Ze hebben zich daarmee in eigen voet geschoten, want als ze werkelijk wisten hoe de machtstructuren in elkaar zitten, dan hadden ze Fortuyn voor 100% gesteund.

In de daarop volgende Bilderberg conferentie mocht voor het eerst een minister aanschuiven.

Klaas de Vries.......
wat is zo goed aan het initiatief? ze worden niet voor niks scherp in de gaten gehouden door de aivd. het is een stel stinkende gevaarlijke stenengooiers en minstens net zo ondemocratisch als de afa.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32798347
Ik kan me helemaal vinden in de term "het linkse stormfront". Er zullen best normale genuanceerde mensen tussenzitten, maar het deel groenfronters/milieudefensie/anarchisten verpest het wat mij betreft voor die groep. Net zoals bij Stormfront dus...
Ja, ik generaliseer.
pi_32805095
beste northside het is een conclusie die helemaal NIET opgaat

strontfront is van nature aan al een broedplaats geweest van neonazisme antisemitisme fascisme nationaal socialisme en racisme zij willen het liefst een land waar je als je anders bent maar weg moet of dood moet of als je enigzins kotst op dat soort dingen dan mag je uit handen van rene van G. alias blokkie een doodsbedreiging krijgen en dat meerdere keren achter mekaar en je hele zieltjesclub loopt braaf achter je aan en doet vrolijk mee
nee hoor we maken op deze manier geen mensen dood, alleen maar

indymedia daarentegen probeert door middel van open postings een inzicht te geven van kleiner nieuws dat je niet in een journaal of actualiteiten programma terugvind
ik heb nog nooit gelezen op indymedia dat kusters van de nazi volkunie omdat ie een vervelend figuur is die met een idote zaak bezig is maar zonodig dood moet iets wat wel op extreem rechtse fora voorkomt

P.S. kom nou niet met zulke lulverhalen aan dat pim fortuyn is vermoord door links want dan ben je wel heel idioot een beetje slim mens weet dat de AIVD hier een hele dikke vinger in de pap heeft gehad en dat volkert er is ingeluisd

en de AIVD is van oudsher een apparaat dat sterke gevoelens opbrengt aan de gestapo de geheime politie van nazi duitsland
  zondag 4 december 2005 @ 13:24:16 #77
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_32805191
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:21 schreef claudandus het volgende:
een beetje slim mens weet dat de AIVD hier een hele dikke vinger in de pap heeft gehad en dat volkert er is ingeluisd
Kut, daar gaat m'n zelfbeeld.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 4 december 2005 @ 14:08:17 #78
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_32806465
Wat Indymedia is verschilt een beetje van land tot land. In België en Nederland bv. neemt Indymedia steeds pro-Palestijnse standpunten in, terwijl bepaalde Amerikaanse Indymedia's eerder pro-Israëlisch zijn. Over het algemeen is Indymedia echter een website die de aankondigingen verzorgt van allerhande extreem-linkse activisten. Van openheid zoals jij en ik dat kennen is er geen sprake. Met "openheid" bedoeld Indymedia dat ze vinden dat ze in de grotere media onvoldoende aandacht krijgen en dat ze daarom hun eigen website hebben waar de rollen omgekeerd zijn, m.a.w. enkel aandacht voor de extreem-linkse standpunten. Het feit dat Indymedia volledig door en voor extreem-linkse activisten gemaakt wordt zorgt voor een zeer beperkt spectrum aan opinies.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_32811644
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:08 schreef DeGroeneRidder het volgende:]
Van openheid zoals jij en ik dat kennen is er geen sprake. Met "openheid" bedoeld Indymedia dat ze vinden dat ze in de grotere media onvoldoende aandacht krijgen en dat ze daarom hun eigen website hebben waar de rollen omgekeerd zijn
het is vaak zo dat eerst nieuws op indymedia moet verschijnen voordat andere media het oppikken
quote:
, m.a.w. enkel aandacht voor de extreem-linkse standpunten. Het feit dat Indymedia volledig door en voor extreem-linkse activisten gemaakt wordt zorgt voor een zeer beperkt spectrum aan opinies.
dat is dus al helemaal om je te bescheuren

in feite zeg je dat iedereen die iets op indy post extreem links van aard is

was het maar zo simpel

maar helaas dat is het niet
pi_32812778
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:14 schreef claudandus het volgende:

Oh, slechts 95% ofzo?
Ja, ik generaliseer.
pi_32812887
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:21 schreef claudandus het volgende:

- Lang verhaal -
Dat bedoel ik niet. Natuurlijk zijn extreem links en extreem rechts niet met elkaar te vergelijken (behalve dat ze allebei vertekende denkbeelden hebben). Wat ik bedoel te zeggen is dat imho stromfront de broedplaats van extreem rechts is, indymedia de broedplaats van extreem links en dat ze daarom allebei "fout" zijn.

(Wat betreft doodsbedreigingen.... moet je eens opletten wat er met je gebeurt als je zegt dat je nertsen fokt ofzo op indymedia )
Ja, ik generaliseer.
  zondag 4 december 2005 @ 18:02:50 #82
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_32812975
quote:

was het maar zo simpel

Uiteindelijk wel. Als je namelijk iets van wat rechtsere snit op Indymedia post, halen ze het vaak doodleuk weer weg.

Ik vind het een navelstaarderig & kleingeestig clubje dat er vooral op uit is om het eigen kleine gelijk te halen. Geen haar beter of slechter dan andere clubjes die de werkelijkheid naar hun hand willen zetten en uitmunten in selectieve verontwaardiging.
Stop the world, I want to get out.
pi_32813066
quote:
Op zondag 4 december 2005 17:59 schreef Northside het volgende:

(Wat betreft doodsbedreigingen.... moet je eens opletten wat er met je gebeurt als je zegt dat je nertsen fokt ofzo op indymedia )
ja vooral dat ofzo dat maakt het vooral interessant het klinkt daardoor ook zo lekker onderbouwd NOT

het klinkt eerder als ik heb gehoord dat alle marokanen op gejatte brommers rijden iets dat ook niet klopt
pi_32813426
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:02 schreef Lkw het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel. Als je namelijk iets van wat rechtsere snit op Indymedia post, halen ze het vaak doodleuk weer weg.
het ligt er maar net aan wat je onder rechtse shit opvat als je zo een neonazi bent die gaat roepen linkse fascisten dit en linkse fascisten dat dan kun je er de donder op zeggen dat je posting verwijderd word *duh*
  zondag 4 december 2005 @ 18:33:56 #85
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_32813627
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:23 schreef claudandus het volgende:

[..]

het ligt er maar net aan wat je onder rechtse shit opvat als je zo een neonazi bent die gaat roepen linkse fascisten dit en linkse fascisten dat dan kun je er de donder op zeggen dat je posting verwijderd word *duh*
Geen rechtse shit, maar 'van wat rechtsere snit'

En daarmee bedoel ik geen neonazi-gebalk, maar bijvoorbeeld kritiek op een actie die via Indymedia wordt aangekondigd. Als je daar je afkeuring over uitspreekt en onderbouwt met voor Indymedia onwelgevallige argumenten, kan je bericht een dag later zomaar gewist zijn. Oók als je het normaal verwoordt.
Stop the world, I want to get out.
pi_32813782
[quote]Op zondag 4 december 2005 18:06 schreef claudandus het volgende:
Bla bla
[/quote ]

Wat jij wil. Genoeg mensen hier die eenzelfde standpunt als ik hebben.
Ja, ik generaliseer.
  zondag 4 december 2005 @ 19:12:34 #87
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32814599
quote:
Op zondag 4 december 2005 18:23 schreef claudandus het volgende:

[..]

Als je in een topic waar hel en verdoemenis over genetische manipuleerde planten wordt gesproken op de voordelen van "gouden rijst"wijst (scheelt miljoenen doden en gehandicapten per jaar), wordt dit ook al verwijderd. Het is niet alleen rechts gedachtegoed wat verwijderd wordt, alle informatie die niet binnen hun eigen denken past wordt verwijderd.

Je mocht ook al geen kritiek hebben op de dierenactivisten die de dode (schoon?)moeder van een nertsenfokker hadden opgegraven om de man te bewegen te stoppen met z'n bedrijf......
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 4 december 2005 @ 19:27:41 #88
57381 DeGroeneRidder
pi_32815060
quote:

[..]

het is vaak zo dat eerst nieuws op indymedia moet verschijnen voordat andere media het oppikken
[..]
Ik denk heus niet dat ernstige nieuwsbronnen Indymedia lezen...
quote:
dat is dus al helemaal om je te bescheuren

was het maar zo simpel

Nou, het woord "extreem-links" heeft nogal negatieve connotaties die niet altijd gepast zijn, maar ik denk toch niet dat er links van het Indymedia-volkje nog ruimte is.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  zondag 4 december 2005 @ 19:47:40 #89
57381 DeGroeneRidder
pi_32815723
Even wat interessante informatie over Indymedia uit de Nederlandstalige wikipedia:
quote:
Zo verscheen er rond de verkiezingen voor een nieuw parlement in 2003 op Indymedia België propaganda voor de verkiezingslijst RESIST (noot van DeGroeneRidder: Resist was de gezamelijke lijst van de AEL en de Belgische PvdA). Ook een vaste medewerker van Indymedia België stond op die lijst. Een aantal negatieve publicaties en vooral commentaren hierover, werden van de website verwijderd door de redactie, terwijl verslaggeving over de lijst in die periode de website overspoelde. Onvrede hierover speelde ook bij medewerkers van Indymedia België een rol. Een aantal heeft daarom nieuwe Indymedia-centra opgezet, die georganiseerd zijn op een lokaal, provinciaal of regionaal niveau, naar het voorbeeld van Indymedia West-Vlaanderen.

...

Een aantal mensen ziet sterke banden tussen Indymedia Belgium en de Belgische PVDA... . Volgens sommigen van hen is er een sterke link omdat de domeinnaam indymedia.be en de PVDA-afdeling Geneeskunde voor het Volk een tijdlang een adres hadden in hetzelfde huis. Dit verband werd ook vermeld op een lijst van de Antwerpse politie over terroristische en extremistische organisaties in Antwerpen die in mei 2005 aan het licht kwam. Daarin vermeldt men Indymedia (Belgium) als voor 70% een deelorganisatie van de PVDA.
Voor alle duidelijkheid, de Belgische PvdA is geen fijne linkse organisatie of respectabele communistische partij. De Belgische PvdA is vandaag de dag een zeer autoritair bestuurd clubje dat zich vooral bezig houdt met het verspreiden van anti-trostkystische drukwerken, het minimaliseren en excuseren van de gulags, en het afleggen van bezoekjes aan Noord-Korea. Waarmee we meteen zijn aanbeland bij m'n volgende reply...

[ Bericht 1% gewijzigd door DeGroeneRidder op 04-12-2005 19:55:52 ]
  zondag 4 december 2005 @ 19:54:17 #90
57381 DeGroeneRidder
pi_32815945
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:57 schreef claudandus het volgende:

Zo'n warboeltje... totaal gebrek aan organisatie als je het mij vraagt.
pi_33103562
als je het over noord korea hebt dan heb je het over een extremiteit

een helaas is die extremiteit aan de rechterzijde steeds dichter bij de VVD en CDA te vinden

en dan heb ik het nog niet eesn gehad over ons aller uitgekotste neonazi michiel smit (en voor degenen die mij nu weer een linkse fascist gaan noemen ik MAG het zeggen want het IS zo en linkse fascisten is een excuus woord van rechts om aan te kunnen vallen )

magoed over strontfront gesproken
quote:
Afgelopen weekend hebben de neo-nazi's van Stormfront zich ernstig misdragen in Zwolle. Pissen tegen een synagoge, homo's en lesbiennes beledigen en vechten met gekleurde mensen, ga zo maar door.

De neo-nazi's van de website Stormfront hebben zich bij hun maandelijkse borrel weer eens schofterig misdragen.
en nee ik heb geen zin om het hele stuk hierin te plakken want ik ga haast kotsen van de misselijkmakende gedachtengang van dat stelletje mongolen
  donderdag 15 december 2005 @ 15:43:58 #92
110987 ErwinRommel
pi_33103981
Claudantus wees hier dan ook maar trots over.

pi_33104068
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Claudantus wees hier dan ook maar trots over.

[afbeelding]
zow wat zou ik me graag eens opgeven als me-er.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 15 december 2005 @ 15:49:19 #94
110987 ErwinRommel
pi_33104187
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zow wat zou ik me graag eens opgeven als me-er.
Speciaal voor jou

Maar idd, wat die zgn "AFA's" vaak vergeten is dat ze zelf aanstichters zijn door geweld te gebruiken om een andermans mening welke hen niet aanstaat.
pi_33104753
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:30 schreef claudandus het volgende:
Als je het over een heleboel andere landen hebt ook.
Als je het over een aantal organisaties hier in Nederland hebt ook.
quote:
een helaas is die extremiteit aan de rechterzijde steeds dichter bij de VVD en CDA te vinden
VVD en CDA extreem rechts? daar ga ik denk ik maar niet eens op reageren..
quote:
en dan heb ik het nog niet eesn gehad over ons aller uitgekotste neonazi michiel smit (en voor degenen die mij nu weer een linkse fascist gaan noemen ik MAG het zeggen want het IS zo en linkse fascisten is een excuus woord van rechts om aan te kunnen vallen )
Dus linkse mensen mogen rechtse mensen wel uitschelden (vrijheid van meningsuiting) en andersom niet (discriminatie/racisme/..whatever)?
quote:
magoed over strontfront gesproken
[..]
Je zal mij niet horen ontkennen dat daar ook tuig onder zit, maar dit komt een beetje over als "extreem-rechtse mensen zijn gewelddadig dus dan mogen linkse mensen dat ook zijn."
quote:
en nee ik heb geen zin om het hele stuk hierin te plakken want ik ga haast kotsen van de misselijkmakende gedachtengang van dat stelletje mongolen
Aansteller.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_33110233
Lord forgive claudandus for he knows not what he says.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_33111876
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:06 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Als je het over een heleboel andere landen hebt ook.
Als je het over een aantal organisaties hier in Nederland hebt ook.
[..]
inderdaad

nieuw rechts
NVU
nationazi alliantie
quote:
VVD en CDA extreem rechts? daar ga ik denk ik maar niet eens op reageren..
[..]
als je nu effe had gelezen dan had je misschien gesnapt dat het gedachtegoed van CDA en VVD steeds meer opschuift naar de extreem rechtse vleugel
quote:
Dus linkse mensen mogen rechtse mensen wel uitschelden (vrijheid van meningsuiting) en andersom niet (discriminatie/racisme/..whatever)?
[..]
volgens het hooggerechtshof mag je smitje een neonazi noemen

zie ook deze link
quote:
Je zal mij niet horen ontkennen dat daar ook tuig onder zit, maar dit komt een beetje over als "extreem-rechtse mensen zijn gewelddadig dus dan mogen linkse mensen dat ook zijn."
[..]
heb je het bij links geweld over geweld dat DIT JAAR is gebeurt of heb je het over geweld van langer gelee
quote:
Aansteller.
dat vind ik er nu ook van
pi_33111899
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:25 schreef Overlast het volgende:
Lord forgive claudandus for he knows not what he says.
indeed you don't know what you say because god is deader than dea-ead
  donderdag 15 december 2005 @ 20:47:14 #99
57381 DeGroeneRidder
pi_33112895
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:30 schreef claudandus het volgende:
Inderdaad, over extreem-links. Nou ja, ze zijn niet echt links in de zin dat ze voorstanders zijn van veel burgerlijke en politieke vrijheden, maar ze hebben in elk geval de ruïnes van een overdreven rigide planeconomie en extreem-links associeert zichzelf graag met Noord-Korea e.d. landen...

Smit is idd een mislukte nazi (en geen neo-nazi, want nazi vs. neo-nazi is een valse dichotomie), maar dat neemt niet weg dat een klein deeltje van de linkerzijde maar eens moet stoppen met de andere progressieven te discrediteren door steeds maar weer als apologeet op te treden voor allerhande vormen van links fascisme.
pi_33113745
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:19 schreef claudandus het volgende:

[..]

indeed you don't know what you say because god is deader than dea-ead
You have a droppel on your nose, you think it's water but it's snot
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')