Dat lijkt me zeer duidelijk. Echter beweren ze onafhankelijk te zijn. Maar al lezend kom ik tot de conclusie dat dit verre van onafhankelijk is. Lijkt dat men schopt tegen alles wat met autoriteit heeft te maken. Zaken probeerd te verdraaien etc.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:50 schreef TechXP het volgende:
Het lijkt me vrije media te zijn. Een platform waarop sociale/idealistische groeperingen hun persberichten kunnen gooien en actie oproepen kunnen doen. Het is denk wel vooral 'linkse' groeperingen die daar op plaatsen.
Nu mag je mij achterdochtig vinden maar wat ik lees is dat het wel erg obscuur is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:27 schreef drugsgebruiker het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Indymedia
Hoe bedoel je dan dat het niet onafhankelijk is? Je kan zo nieuwsberichten en zo toevoegen. Vanalles komt er op te staan. Er is wel enigszins controle geloof ik, maar niet heel erg denk ik.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat lijkt me zeer duidelijk. Echter beweren ze onafhankelijk te zijn. Maar al lezend kom ik tot de conclusie dat dit verre van onafhankelijk is. Lijkt dat men schopt tegen alles wat met autoriteit heeft te maken. Zaken probeerd te verdraaien etc.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:12 schreef TechXP het volgende:
Ik gebruik indymedia alleen om nieuwsberichten en actie info te plaatsen. En ik lees er weleens mee.
Ik niet. Geenstijl is ook meerder malen aangeklaagd?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:23 schreef sp3c het volgende:
ik vind de vergelijking met geenstijl eigenlijk nog best aardig
Stormfront lijkt mij meer op zijn plaats.quote:Ook Indymedia Nederland heeft veel last gehad van dit soort postings. Het Meldpunt Discriminatie Internet dreigde met een rechtszaak wegens antisemitisme op de website. Indymedia NL zegt sinds de zomer van 2002 veel harder op te treden, en claimt dat antisemitische bijdrages in de postings niet meer in het archief te vinden zijn. Ook ongenuanceerde discussies worden in het algemeen door de redactie niet langer geaccepteerd.
quote:
Sorry hoor, ik haalde alleen maar het nederlandse voorbeeld aan. Ik ben niet zo thuis in het MDI bashen van rechtse (of linkse) kant.quote:Rechtszaken
Diverse rechtbanken hebben al hun oordeel gegeven over de werking van Indymedia. De rechtszaak van Deutsche Bahn tegen Indymedia NL van juni 2002 is berucht, omdat rechter Orobio de Castro het linken naar bepaalde pagina's verboden verklaarde. Indymedia NL verloor de rechtszaak. Vanwege een gebrek aan geld heeft zij geen hoger beroep aangetekend [3].
Ook Indymedia Zwitserland heeft een beruchte rechtszaak achter de rug. De Braziliaanse politiek tekenaar Latuff had een cartoon over Israël op de website geplaatst, die door de Zwitserse organisatie Aktion Kinder des Holocaust als antisemitisch werd beschouwd [4]. Indymedia Zwitserland won de rechtszaak omdat de cartoonist met de politieke tekening de Israëlische bezettingspolitiek ter discussie stelde en niet het bestaansrecht van joden in twijfel trok. De rechtbank stelde: Het onderwerp is niet een zekere karakterisering van joden, maar hun methodes in het huidige conflict. De constitutionele gelijkheid van joden als menselijke wezens wordt hiermee niet ontkend [5].
Berucht is ook de keer dat Indymedia België in het Belgisch parlement behandeld werd. Dit was naar aanleiding van een al oudere publicatie over een mogelijk fascistische verleden van Soetkin Collier, die namens België uitgevaardigd zou worden voor het Eurovisiesongfestival. In het parlement werd toen in negatieve bewoordingen naar de website verwezen [6]. De advocaat van Collier dreigde met een rechtszaak, waarna Indymedia België de inhoud van het oorspronkelijke bericht heeft aangepast [7].
weet ik veel, het interesseert me weinigquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:29 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik niet. Geenstijl is ook meerder malen aangeklaagd?
stormfront is een betere jaquote:[..]
Stormfront lijkt mij meer op zijn plaats.
Verbaasd me niks, enige selectiviteit is jou niet vreemd, niet waar?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:36 schreef SCH het volgende:
Ben niet zo onder de indruk van de 'misdaden', beetje Fok-achtig. Het is maar hoe snel er een klacht wordt ingediend.
Nou ja, niet alle klachten waren terecht en de klachten die wel terecht waren, is dat nou zo'n halsmisdaadd?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:38 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Verbaasd me niks, enige selectiviteit is jou niet vreemd, niet waar?
Geenstijl is tenminste cynisch, totaal niet objectief nee, maar een beetje zeikerig op een kostelijke manier. Indymedia en Stormfront zijn van die ideologische verwerpelijk schreeuwsites.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:38 schreef sp3c het volgende:
ik vind het allemaal (alle drie) zo schreeuwerig
wij vinden dit en dat en de rest heeft geen gelijk, vandaar die vergelijking.
Of 1 van die sites daadwerkelijk gelijk heeft wil ik in het midden laten want ik vind het vervelend om te lezen en doe dit daarom ook niet regelmatig
Kostelijk? Dat zielige schreeuwen van GeenStijl, dat sneue rechtse gelijk en die enorme haat tegen alles wat hen niet zint? Ik vind die Telegraaf mentaliteit doodeng.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:41 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Geenstijl is tenminste cynisch, totaal niet objectief nee, maar een beetje zeikerig op een kostelijke manier. Indymedia en Stormfront zijn van die ideologische verwerpelijk schreeuwsites.
een vergelijking met strontfront lijkt me nu juist totaal niet op zijn plaatsquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:29 schreef Pracissor het volgende:
als je bush naast hitler zet zou je denk ik nog best wel wat vergelijkingen kunnen vindenquote:[b]Op dinsdag 18 oktober 2005 19:44
is als Bush naast Hitler zetten. Idioot dus.
IndyMedia is een soort Stormfront inderdaad. Een aantal landen hebben hun eigen website/gedeelte, actie, een hoop agressief en onzinnig geblaat, veel hersenloze randdebielen. De vergelijking met Stormfront gaat dus prima op.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:29 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik niet. Geenstijl is ook meerder malen aangeklaagd?
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |