abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:01:40 #26
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31543804
Misschien moet je eens leren wat fascisme is. Kennelijk weet of begrijp je dat niet, want links fascisme bestaat wel degelijk.

De ETA is nazistisch te noemen qua standpunten, toch wordt het gesteund door extreem-linkers. Links pleegt aanslagen, valt politieke tegenstanders aan, vernielt andermans eigendommen, etc.

Dus niet zo dom praten.
Hup, aan het werk!
pi_31544891
ik praat niet dom

links fascisme bestaat niet

fascisme is een staatsvorm net als kapitalisme

fascisme is onder andere censuur plegen zoals het verbieden van feesten met een enorme politiemacht

het toestaan dat er bevolkingsgroepen worden gediscrimineerd en wanneer er een tegendemo komt deze uiteenslaan met politiegeweld

een aanslag op eigen grondgebied plegen en deze misbruiken om een land binnen te vallen

wat beteft de IRA de ira strijd/streed? voor een onafhankelijk ierland een ierland dat niet bezet word gehouden of geclaimd door engeland

en als je terugkijkt naar de tweede wereldoorlog dan zul je zien dat we hier in nederland het verzet hadden dat desnoods gewapend streed tegen de bezetters
Officieel eigenaar van #rp op tweakers.net/fok! IRC :)
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:48:29 #28
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31545199
Je praat wel dom. Censuur plegen gebeurt in tal van landen met een links regime zoals bijvoorbeeld China en Cuba, maar in het verleden ook in bijvoorbeeld de USSR. Demonstreren in China, de voormalige USSR en Cuba valt/viel ook niet zo mee.

Je praat DOM dus.
Hup, aan het werk!
pi_31558304
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:01 schreef Ciurlizza het volgende:
Misschien moet je eens leren wat fascisme is. Kennelijk weet of begrijp je dat niet, want links fascisme bestaat wel degelijk.

De ETA is nazistisch te noemen qua standpunten, toch wordt het gesteund door extreem-linkers. Links pleegt aanslagen, valt politieke tegenstanders aan, vernielt andermans eigendommen, etc.

Dus niet zo dom praten.
Volgens mij stond in mijn geschiedenisboekje, (maar das toch al zeker 10 jaar geleden) dat het Fascisme het geloof was in een sterke nationale staat, die geleid werd door een sterke man in een eenpartij regime. Het fascisme is uitgevonden en voor het eerst verwezenlijkt door Mussolini.

Aangezien links over het algemeen anti-nationalistisch is kun je zeggen dat links fascisme niet bestaat. Linkse dictators en linkse foute regimes bestaan natuurlijk wel.

Wat je over de ETA zegt is gewoon kul. Niet zo dom praten dus
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:57:26 #30
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31559769
Ach, Indymedia is in zoverre onafhankelijk dat iemand met een (extreem)linkse signatuur daar inderdaad vrij kan posten, zonder dat-ie op zijn obscure denkbeelden wordt beoordeeld. Daarin onderscheiden ze zich van de reguliere media; ze staan daar los van.

Verder is het een tamelijk sektarisch zooitje ongeregeld. Ik zou nooit mijn oordeel willen baseren alleen op basis van wat daar over de wereld wordt verteld. Maar ja, ieder zijn meug.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:56:04 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31560862
Vroeger had je de Bluf!! en dingen als Radikal en Rampspoed (van de roemruchte "Doe meer, saboteer" poster)
Tegenwoordig heb je Indymedia.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31561657
Ach, het zijn voornamelijk mensen die niet zo heel erg logisch kunnen denken. Nagenoeg dezelfde groep die niet begrijpt dat er een samenhang is dat ze het recht hebben op vrijheid van meningsuiting en het feit dat de staat ze hard aanpakt als ze die vrijheid van meningsuiting verwarren met het gooien van stenen.
pi_31563601
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:55 schreef HiZ het volgende:
vrijheid van meningsuiting verwarren met het gooien van stenen.
dus iedereen die gebruik maakt van de vrijheid van meningsuiting gooit stenen naar de smeris ik lach me een ongeluk

ik begin dit topic steeds meer te waarderen
Officieel eigenaar van #rp op tweakers.net/fok! IRC :)
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:00:53 #34
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31563916
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 13:48 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Volgens mij stond in mijn geschiedenisboekje, (maar das toch al zeker 10 jaar geleden) dat het Fascisme het geloof was in een sterke nationale staat, die geleid werd door een sterke man in een eenpartij regime. Het fascisme is uitgevonden en voor het eerst verwezenlijkt door Mussolini.

Aangezien links over het algemeen anti-nationalistisch is kun je zeggen dat links fascisme niet bestaat. Linkse dictators en linkse foute regimes bestaan natuurlijk wel.

Wat je over de ETA zegt is gewoon kul. Niet zo dom praten dus
Jij praat dom, kereltje. De ETA is heel erg nationalistisch. Of wist je dat soms niet? Dan ben je echt heel erg dom.
Hup, aan het werk!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:02:21 #35
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31563958
Geloof in een sterke nationale staat, geleid door 'n eenpartijregime, etc... Het gaat ook allemaal op voor linkse regimes. Niet zo dom praten dus.
Hup, aan het werk!
pi_31564574
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Vroeger had je de Bluf!! en dingen als Radikal en Rampspoed (van de roemruchte "Doe meer, saboteer" poster)
Tegenwoordig heb je Indymedia.
En aan de andere kant Geen Stijl, Meervrijheid.nl, wijlen Gezonde Roker, hetvrijevolk.com enz.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:46:31 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31564637
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:42 schreef SCH het volgende:

[..]

En aan de andere kant Geen Stijl, Meervrijheid.nl, wijlen Gezonde Roker, hetvrijevolk.com enz.
Met het verschil dat Bluf en Radikal grote problemen hadden met justitie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31567552
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:44 schreef claudandus het volgende:

[..]

dus iedereen die gebruik maakt van de vrijheid van meningsuiting gooit stenen naar de smeris ik lach me een ongeluk

ik begin dit topic steeds meer te waarderen
Goh, je kunt niet alleen niet logisch redeneren, maar ook niet lezen.
pi_31567676
ER maakt zn faam waar, wederom een goed topic.

Indymedia... zogenaamd onafhankelijk maar de linkse-rakker mentaliteit druipt er imo vanaf. maar goed. Kom er dan ook niet en laat ze lekker hun gang gaan.
I went clubbing. Softest coat ever.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:51:32 #40
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31569915
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:57 schreef claudandus het volgende:
ciurlizza zoals ik hierboven al schreef hebben mensen van indymedia

nog nooit een neger vermoord nog nooit een marokkaan gedood

nog nooit hakenkruizen op joodse graven gespoten

dus die vergelijking kan gewoonn niet opgaan

en linkse fascisten is een grote fabel want die bestaan gewoon niet

fascisme is een staatsvorm en links leeft niet georganiseerd

daarbij ik moet nog de eerste indymedia nazi zien
- Linkse fascisme bestaat niet?
- Links leeft niet georganiseerd?

Zeker nog nooit van AFA gehoord zeker. Dat je durft te stellen dat links geen log overheidsapparaat voorstaat, en zelfs streeft naar een ongeorganiseerde maatschappij zal ik maar even door de vingers zien voor deze ene keer.
Say your prayers
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:54:03 #41
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31569985
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:36 schreef claudandus het volgende:
ik praat niet dom
Dan praat je waarschijnlijk een stuk anders dan je typt.
Say your prayers
pi_31574166
quote:
ik praat niet dom

links fascisme bestaat niet

fascisme is onder andere censuur plegen zoals het verbieden van feesten met een enorme politiemacht

het toestaan dat er bevolkingsgroepen worden gediscrimineerd en wanneer er een tegendemo komt deze uiteenslaan met politiegeweld

een aanslag op eigen grondgebied plegen en deze misbruiken om een land binnen te vallen

wat beteft de IRA de ira strijd/streed? voor een onafhankelijk ierland een ierland dat niet bezet word gehouden of geclaimd door engeland

en als je terugkijkt naar de tweede wereldoorlog dan zul je zien dat we hier in nederland het verzet hadden dat desnoods gewapend streed tegen de bezetters
Volgens mij ben jij ook heel goed in sinterklaas rijmpjes gezien je schrijfstijl. Je mening komt ook aardig in de buurt van sinterklaas.
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
pi_31574840
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:02 schreef Ciurlizza het volgende:
Geloof in een sterke nationale staat, geleid door 'n eenpartijregime, etc... Het gaat ook allemaal op voor linkse regimes. Niet zo dom praten dus.
Nu heb ik je boven al uitgelegd wat fascisme is. Moet ik je nu ook gaan uitleggen wat een nationale staat is? Blijkbaar wel. Een nationale staat is een eenheidsstaat die één volk representeert. Ein Volk, Ein Reich, eigen volk eerst etc. De grenzen van de staat worden gelegd daar waar het ene volk ophoudt en het andere begint.

Nu gaan we even totalitaire linkse regimes langs. Sovjet unie: UIt hoevel volkeren bestond dat land? Euh Russen, kazakken, letten litouwers, esten, Tsjetsenen, Turgai etc. etc. etc.
Joegoslavie: Bosniers, Serven, Kroaten etc.
Tsjechoslowakije: Tsjechen en slowaken.
Niet echt nationale staten dus. Je mag van mij proberen een linkse staat te noemen die wel met opzet een nationale staat heeft gevormd. Ik denk niet dat je dat gaat lukken. Ideologisch rijmt het ook niet, want links wilt een smaneleving waarin nationaliteit geen rol meer speelt.

Nogmaals over de ETA. De ETA wilt een onafhankelijk Baskenland ten opzichte van de Catalanen. Erg nationalistisch dus, dat had je goed . Dit omdat ze vinden dat ze achtergesteld worden. Links zou proberen de situatie vanuit de huidige bestel te verbeteren. Immers iedereen is gelijk en heeft de zelfde rechten ongeacht kleur, afkomst, nationaliteit, religie, economische klasse. Fascisten willen dat verbeteren door een eigen staat te stichten en voor zichzelf te zorgen. Zij kunnen zich niet voorstellen dat een ander volk voor hun voorspoed kan instaan. Je mag nu zelf beslissen of de ETA links of fascistisch is.
pi_31574980
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:51 schreef Sickie het volgende:

[..]

- Linkse fascisme bestaat niet?
- Links leeft niet georganiseerd?

Zeker nog nooit van AFA gehoord zeker.
Wat is er met AFA dan? Je gaat toch niet beweren dat dat een fascistische club is?
quote:
Dat je durft te stellen dat links geen log overheidsapparaat voorstaat
Tuurlijk, links is heel erg voor log.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 12:31:37 #45
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31578275
quote:
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31578483
Indymedia zijn de mensen die tegen oorlog, ziekte, honger, en dood zijn. En voor een schoner milieu, een "eerlijkerere" inkomensverdeling, een "socialer" beleid, het "meer" doen voor ouderen, kinderen, gehandicapten, vrouwen en allochtonen enzovoort... Kortom wereldvreemd geitenwollensokken volk dat graag open deuren intrapt en geen flauw benul heeft van wat er werkelijk op onze schone planeet aan de gang is.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_31580331
niemand die er blijkbaar over na heeft gedacht dat Indymedia misschien gewoon wel is wat het zelf zegt te zijn:

"Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid."

FOK is toch ook niet 'extreem-rechts' , of 'gematigd nationalistisch' ????
FOK is een website, een forum en een community.
pi_31582887
Indymedia is duidelijk de hang-out van veel links-extremisten. Veel nieuwsberichten tonen vol trots demonstraties waarbij het vernielen van publiek eigendom als de normaalste zaak van de wereld wordt gezien. Desondanks is het mooi dat het niet aan de maatschappij bijdragende deel van de samenleving ook een uitlaatklep heeft. Het grappige is dat de levenstijl van veel van deze links-extremisten alleen mogelijk is het behulp van uitkeringen/subsidies ...... toevallig afkomstig van kapitalistische belastingbetalers.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  donderdag 20 oktober 2005 @ 17:28:52 #49
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31583487
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:55 schreef BillGates het volgende:
niemand die er blijkbaar over na heeft gedacht dat Indymedia misschien gewoon wel is wat het zelf zegt te zijn:

"Indymedia NL is een onafhankelijk lokaal en mondiaal vrij communicatie orgaan. Indymedia biedt een andere kijk op het nieuws door een open publicatie methode van tekst, beeld & geluid."

FOK is toch ook niet 'extreem-rechts' , of 'gematigd nationalistisch' ????
FOK is een website, een forum en een community.
Indymedia denkt zich in door te stellen dat wat geplaatst word niet hun verantwoordelijkheid is.
Linkse actiegroepen, radicale levensverbeteraars en dierenactivisten etc etc kunnen echter wel vol trots oproepen tot geweld tegen doelen waar al die groepen tegen zijn. Dit via links naar weer hun websites van de desbetreffende organisaties.

Dit gebeurd op Fok! weer niet. Dat is het verschil.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31583641
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Indymedia denkt zich in door te stellen dat wat geplaatst word niet hun verantwoordelijkheid is.
Linkse actiegroepen, radicale levensverbeteraars en dierenactivisten etc etc kunnen echter wel vol trots oproepen tot geweld tegen doelen waar al die groepen tegen zijn. Dit via links naar weer hun websites van de desbetreffende organisaties.

Dit gebeurd op Fok! weer niet. Dat is het verschil.
Op Fok wordt niet opgeroepen tot geweld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')