Het kan toch ook gewoon liggen aan het feit dat de PvdA de beste ideeen heeft voor de toekomst? Je doet nogal wat veronderstellingen in je OP die erg suggestief zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:46 schreef pberends het volgende:
Naar aanleiding van; Peiling: PvdA weer de grootste in Rotterdam
Waarom hoppen veel kiezers weer over na de PvdA? Heeft de PvdA echt haar lesje geleerd? Luisteren ze nu eindelijk weer naar de blanke arbeiders in achterstandswijken? Geloven de kiezers opeens dat de PvdA haar leven verbetert heeft met betrekking tot immigratie en criminaliteit?
Of is het slechts een uitweg om aan het kille sociale beleid van "rechts" te ontsnappen? Of ligt het puur aan de slechte economie?
Ligt de "comeback" van de PvdA aan de sterkte van de PvdA zelf of aan de omstandigheden?
Dit gaat zowel over de PvdA op landelijk niveau als op gemeentelijk niveau.
*eensquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:01 schreef Steijn het volgende:
Waarom is er nog algemeen kiesrecht vraag ik me wel eens af.
Ja, natuurlijk zijn ze suggestief, dat lijkt me de juiste manier om een debat aan te zwengelenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Het kan toch ook gewoon liggen aan het feit dat de PvdA de beste ideeen heeft voor de toekomst? Je doet nogal wat veronderstellingen in je OP die erg suggestief zijn.
Alsof jij dan wel stemrecht zou krijgen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:01 schreef Steijn het volgende:
Domme mensen stemmen op een poppetje, dat zijn er helaas nog teveel. Ik ben het niet eens met een PvdA stemmer, nog minder eens met een Groen Links stemmer maar stemmen op Wouter Bos vanwege ze leuke koppie of ze lekkere kontje.....zulke mensen moet je het kiesrecht ontnemenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:16 schreef ethiraseth het volgende:
En natuurlijk valt het standaardantwoord weer: ''mensen zijn dom'', want alleen mensen die rechts stemmen zijn natuurlijk slim. Alle hoogleraren e.d. stemmen zeker allemaal rechts?Of zijn dat ook domme mensen als ze wel links stemmen?
![]()
Ja, ik heb echt een inhoudelijke mening over veel onderwerpen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:16 schreef ethiraseth het volgende:
Alsof jij dan wel stemrecht zou krijgen.
Jij bent het die begint over links/rechts. Het inperken van het algemeen kiesrecht doe ik niet om rechts of het liberalisme te bevoordelen, ik wil gewoon bereiken dat men meer op inhoud kiest en niet op de persoon.quote:En natuurlijk valt het standaardantwoord weer: ''mensen zijn dom'', want alleen mensen die rechts stemmen zijn natuurlijk slim. Alle hoogleraren e.d. stemmen zeker allemaal rechts?Of zijn dat ook domme mensen als ze wel links stemmen?
![]()
Tuurlijk, kiezers dom noemen om het feit dat ze PvdA stemmen IS idd dom. Maar dat zei ik niet. Het is meer dat heel veel mensen bij zichzelf denken (en lees deze situatie gerust andersom als links regeert en rechts oppositie voert);quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En natuurlijk valt het standaardantwoord weer: ''mensen zijn dom'', want alleen mensen die rechts stemmen zijn natuurlijk slim. Alle hoogleraren e.d. stemmen zeker allemaal rechts?Of zijn dat ook domme mensen als ze wel links stemmen?
![]()
Nee dat is de reden dat de VVD telkens zoveel stemmen krijgt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:53 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Het is heel simpel in feite.
Het merendeel van Nederland (dus ook van Rotterdam) is gewoon dom.
We moeten het natuurlijk beter krijgen in 2/3 jaar naar 4 jaar slecht beleid en anders nemen we diegene aan wie de malaise deels te danken is weer terug.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Omdat dit kabinet beloofd dat we het beter krijgen, maar ondertussen maar blijft bezuinigen en het nieuwe ziekenkostenstelsel gaat invoeren, willen mensen iets anders. Aangezien veel mensen Wilders ook niks vinden, vind ik het niet meer dan logisch weer bij de PVDA uit te komen. De keuze is zo groot nog niet.
Degene aan wie de malaise deels te danken is (VVD) zit er juist nog steeds.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:21 schreef Pracissor het volgende:
[..]
We moeten het natuurlijk beter krijgen in 2/3 jaar naar 4 jaar slecht beleid en anders nemen we diegene aan wie de malaise deels te danken is weer terug.![]()
Ja hoor, het is allemaal de schuld van links.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:21 schreef Pracissor het volgende:
[..]
We moeten het natuurlijk beter krijgen in 2/3 jaar naar 4 jaar slecht beleid en anders nemen we diegene aan wie de malaise deels te danken is weer terug.![]()
Waarom het meeste aan de VVD?quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Degene aan wie de malaise deels te danken is (VVD) zit er juist nog steeds.
Het is idd simpel om gelijk links/rechts er bij te halen...quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja hoor, het is allemaal de schuld van links.![]()
Zo, da's wel een erg simpele manier van discussie-voeren, niet? Zijn we snel klaar.
Oh ja, het is 'NA' 4 jaar slecht beleid hoor.
![]()
Omdat die ook in Paars 2 zaten, slimpie.quote:
... Ik vraag waarom VVD meer. Begrijpend lezen enzo?quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Omdat die ook in Paars 2 zaten, slimpie.![]()
Je hebt het zelf net over de puinzooi die ze toen gemaakt hadden.
De pot verwijt de ketel. Ik zei namelijk niet dat de VVD meer schuld had maar dat de VVD ook deels schuldig is. Alhoewel ik die hele schuldvraag een beetje overdreven vind maar als je die toch stelt dan is het niet netjes om de VVD over het hoofd te zienquote:Op zondag 16 oktober 2005 11:33 schreef Pracissor het volgende:
[..]
... Ik vraag waarom VVD meer. Begrijpend lezen enzo?![]()
Tja, de meningen zijn daarover verdeeld.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:33 schreef Pracissor het volgende:
[..]
... Ik vraag waarom VVD meer. Begrijpend lezen enzo?![]()
Is de PvdA wegens ideologische standpunten niet eerder geneigd tot het uitgeven van meevallers (ten tijde van Paars) i.p.v. het aflossen van de staatsschuld zoals de VVD nu wil?
Maar dat is korte termijn politiek. Op een gegeven moment heb je zoveel leningen uitstaan dat je je schulden niet meer kan betalen, men verliest het vertrouwen in de dollar, de dollar daalt en de economie stagneert in de VS en daarna ook in de wereld.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
En ach... staatsschuld aflossen. Doet bv Amerika dat? Nee, die leven al jaren op de pof, met z'n allen lekker veel geld uitgeven. Dan hou je de welvaart dus wel hoog.
Vraag me af waarom wij dat niet doen. Zal wel met de EU -regeltjes te maken hebben.
In Rotterdam?quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:46 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik blijf er overigens bij dat het aan Wouter z'n kontje ligt
Vast ook daar maar dat is niet de enige plek anders had hij nooit zo hoog in de peilingen gestaanquote:
Het gaat om de plaatselijke lijst in Rotterdam: heeft weinig met kontjes en bosjes te maken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:50 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Vast ook daar maar dat is niet de enige plek anders had hij nooit zo hoog in de peilingen gestaan![]()
Das waar ja, verrek. Maar goed ik denk dat er toch wel degelijk een verband is tussen Wouter z'n kontje en het stemmen op de PvdA in Rotterdam.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:51 schreef SCH het volgende:
Het gaat om de plaatselijke lijst in Rotterdam: heeft weinig met kontjes en bosjes te maken.
Beste of minst slechte?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:24 schreef SCH het volgende:
Het kan toch ook gewoon liggen aan het feit dat de PvdA de beste ideeen heeft voor de toekomst?
Dat heet een prikkelende stelling neerleggen.quote:Je doet nogal wat veronderstellingen in je OP die erg suggestief zijn.
Al wordt de GL nog zo groot, de kans is zeer beperkt dat zij gaan regeren. Als politicologie student moet je dat toch weten?quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:56 schreef remlof het volgende:
Ik overweeg juist om bij de volgende verkiezingen GL te gaan stemmen ipv PvdA... Ik vind dat dat "Linkse Blok" eens een keer een kans moet krijgen en als je PvdA stemt is de kans groot dat ze straks toch weer met het CDA gaan regeren.
Enlighten mequote:Op zondag 16 oktober 2005 12:09 schreef Pracissor het volgende:
Al wordt de GL nog zo groot, de kans is zeer beperkt dat zij gaan regeren. Als politicologie student moet je dat toch weten?![]()
Wat een kontredenatie. Ik ben ook niet al te vermogend maar ik zal het niet in mijn hoofd halen om op de PvdA te stemmen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, de meningen zijn daarover verdeeld.
Als je VVD stemt ga ik ervan uit dat je al rijker bent en dan maakt het niet uit dat er wat wordt bezuinigd hier en daar, en vindt je het aflossen van de staatsschuld belangrijk (wat maakt het uit, jouw koopkracht blijft toch altijd voldoende).
Maar als ik al weinig te makken heb en door bezuinigingen mijn koopkracht nog meer daalt kan die staatsschuld me geen bal schelen natuurlijk. Dus kan ik me voorstellen dat je niet wegloopt met de VVD.
En ach... staatsschuld aflossen. Doet bv Amerika dat? Nee, die leven al jaren op de pof, met z'n allen lekker veel geld uitgeven. Dan hou je de welvaart dus wel hoog.
Vraag me af waarom wij dat niet doen. Zal wel met de EU -regeltjes te maken hebben.
Misschien ook maar de voornaamste reden is dat de PvdA er zo goed als nooit voor zal kiezen om met GL te regeren. Op bepaalde punten blijven ze onontkombaar incompatible en daarnaast zou GL veel van haar principes moeten laten varen wanneer zij deel zou willen nemen in een coalitie wat voor haar principiele achterban onaanvaardbaar zou zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:11 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Enlighten meIk lees af en toe wel eens wat verhalen over het verleden van sommige Groenlinks politici, is dat de reden ?
Ik heb al wat eerder in dit topic aangegeven waarom ik denk dat veel mensen PVDA stemmen. En je hoeft me ook niet helemaal onderuit te halen, zoveel verstand van politiek heb ik inderdaad niet, maar ik doe m'n best.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:05 schreef Sickie het volgende:
[..]
Wat een kontredenatie. Ik ben ook niet al te vermogend maar ik zal het niet in mijn hoofd halen om op de PvdA te stemmen.
Wat jij doet is een pagina terug een andere user van simpele discussieertechnieken betichten om vervolgens op de pagina daarna de complete VVD achterban op een uiterste simplistische wijze over 1 kam te scheren. Dat heeft niks met wel of geen verstand hebben van politiek te maken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb al wat eerder in dit topic aangegeven waarom ik denk dat veel mensen PVDA stemmen. En je hoeft me ook niet helemaal onderuit te halen, zoveel verstand van politiek heb ik inderdaad niet, maar ik doe m'n best.
En daar gaat het toch om, en niet waarom jij wel of niet PVDA stemt.![]()
Pardon?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:15 schreef Sickie het volgende:
[..]
Wat jij doet is een pagina terug een andere user van simpele discussieertechnieken betichten om vervolgens op de pagina daarna de complete VVD achterban op een uiterste simplistische wijze over 1 kam te scheren. Dat heeft niks met wel of geen verstand hebben van politiek te maken.
Dat wekt dan ook niet echt verbazing hier.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Pardon?
Dus begrijp je bemoeienissen eigenlijk niet helemaal.
Het verlies van Leefbaar Rotterdam in de peilingen vind ik alleszins meevallen. Maar vijf zetels, terwijl er zo'n gedonder was in de fractie. Ook de PvdA wint maar drie zetels in de peilingen terwijl er zelden zo'n controversieel college van B&W is geweest, ik vind dat een opvallend kleine winst.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
Het feit dat de PvdA in Rotterdam weer de grootste is vind ik opmerkelijker zeker als je bedenkt dat de problemen in Rotterdam 100% te wijten zijn aan jarenlang lafhartig PvdA beleid. Hieruit zou je twee conclusies kunnen trekken a)een groot deel van de Rotterdammers is ongelofelijk dom en kortzichtig b) ze zijn defaitistisch ingesteld en hebben geen enkele hoop meer dat Rotterdam er ooit weer boven op komt.
Het verschil is nog wel te overzien maar ik vind het toch frappant dat de PvdA weer de grootste is in de peilingen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:13 schreef freako het volgende:
Het verlies van Leefbaar Rotterdam in de peilingen vind ik alleszins meevallen. Maar vijf zetels, terwijl er zo'n gedonder was in de fractie. Ook de PvdA wint maar drie zetels in de peilingen terwijl er zelden zo'n controversieel college van B&W is geweest, ik vind dat een opvallend kleine winst.
"De Rotterdammer"? Misschien dat de hardcore PvdA-man weer teruggekeerd is, maar het grootste deel van de achterban kwam helemaal niet van de PvdA.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:27 schreef MrX1982 het volgende:
Dat zou betekenen dat Rotterdammers weer vertrouwen hebben in de PvdA.
Rotterdam is een klassieke PvdA gemeente het feit dat ze sinds WOII tot aan 2002 onafgebroken aan de macht zijn geweest is daar wel een bevestiging van. Als ze dan vervolgens niet meer de macht hebben kan je wel spreken van een flink verlies.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:42 schreef freako het volgende:
"De Rotterdammer"? Misschien dat de hardcore PvdA-man weer teruggekeerd is, maar het grootste deel van de achterban kwam helemaal niet van de PvdA.
Zo gek veel heeft de PvdA ook niet verloren in 2002, 4 zetels. De VVD verloor meer (5 zetels, en ook de SP kreeg zware klappen, zij verloren 3 zetels.
Naar mijn idee was de uitslag ook niet zozeer een motie van wantrouwen van PvdA-stemmers, maar meer een bundeling van de protestpartijen tegen de PvdA.
De PvdA-stemmers zijn er misschien van overtuigd dat de PvdA z'n lesje geleerd heeft, maar de proteststemmer niet.
Dat speelt zeker mee, maar met lokale partijen is het wel wat tricky om het daar volledig aan toe te schrijven.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:56 schreef dVTB het volgende:
Mensen kiezen ook lokaal massaal voor de PvdA omdat ze niet het onderscheid weten te leggen tussen lokale en landelijke politiek. Het feit dat de PvdA dus zo veel stemmen krijgt, kun je vrijwel geheel toeschrijven aan het kabinet Balkenende II.
En zo gaat het (bijna) altijd....quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:21 schreef Monolith het volgende:
Fortuyn wist effectief te zeiken op paars en daarbij de PvdA de schuld in de schoenen te schuiven. De PvdA weet op haar beurt weer effectief te zeiken op de huidige regering.
Je pleit voor het afschaffen van de democratie? Of alleen politieke invloed van de elite? Klinkt me bekend in de oren, volgens mij hadden ze zoiets in oost-europa destijds ook, en dat was me toch een succesquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:01 schreef Steijn het volgende:
Dat klopt niet helemaal, volgens mij is de PvdA onder allochtonen verreweg de grootste partij.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:18 schreef Pracissor het volgende:
De achterban van de PvdA is wel vaak blank en laag opgeleid, ook belangrijke doelgroep voor de rechtse partijen zoals LR.
Ja Pikkie, nummer 1 infantiel.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:06 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat wekt dan ook niet echt verbazing hier.
Bij de VVD vind je vast wel gehoor als het gaat om extra wegen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ga stemmen op de partij die EINDELIJK de A4 eens door gaat trekken.
Welke partij is dat?
Iquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij de VVD vind je vast wel gehoor als het gaat om extra wegen.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
I
Ik wil ook graag een partij die ook daadwerkelijk doet wat ze zeggen.
Het CDA zou namelijk OOK de A4 doortrekken.
Het CDA zou namelijk OOK het kwartje van kok teruggeven
Het CDA beloofde zoveel, en ze doen geen fuck van wat ze tijden de verkiezingen beloofd hebben.
Ook, ongeveer de helft van alle allochtonen stem PvdA. Maar dat zijn uiteindelijk nog steeds minder kiezers dan de blanke laag opgeleide die erop stemmen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, volgens mij is de PvdA onder allochtonen verreweg de grootste partij.
Zou dat ook voor Rotterdam gelden? Daar ligt het percentage allochtonen iets hoger dan het landelijk gemiddelde?quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:58 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ook, ongeveer de helft van alle allochtonen stem PvdA. Maar dat zijn uiteindelijk nog steeds minder kiezers dan de blanke laag opgeleide die erop stemmen.
fifty-fifty lijkt mij dan waarschijnelijk.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:01 schreef freako het volgende:
[..]
Zou dat ook voor Rotterdam gelden? Daar ligt het percentage allochtonen iets hoger dan het landelijk gemiddelde?
Gelukkig komt de Heiland zèlf even het juiste antwoord geven aan het gepeupel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:50 schreef drammers het volgende:
Het ontwoord op de stelling is hier redelijk eenvoudig. Veel mensen hiervoor hebben al delen van het goede antwoord aangegeven.
Onzin. Iedereen heeft het ovr Drees, Fortuyn, Wiegel en Den Uyl.quote:- mensen hebben over het algemeen - en zeker in de kennis- en informatierijke omgevingen van nu - een kort geheugen.
En jij denkt in chaostheorie?quote:- Mensen denken vaak in causale verbanden.
Welke nieuwe partij?quote:- PvdA, CDA en VVD, zijn 'gevestigde' partijen. Op het moment dat iets (het experiment voor nieuwe partij) niet helemaal aan de verwachting voldoet, keren we terug naar vaste waarden.
Vooral onderwijs in de Nederlandse taal staat hoog op mijn lijstje.quote:- mensen zijn ongeduldig. We leven in een tijd waarin iedereen alles, nu en nog veel meer wilt.
Doodjes in potjes, die zinnetjes van jou.quote:Het is dus virtueel onmogelijk om de interessen van een grote achterban (kiezers) te bevredigen. Zeker op korte termijn. Ons kneuterige systeem en kiesgedrag helpt hier aan bij. Nooit echte consensus en nooit echt daadkrachtig.
Platitude, platitude.quote:- Gebrek aan visie en doel. In Denemarken bijvoorbeeld, zijn links en rechts het op veel punten met elkaar eens, omdat dat eenvoudigweg beter voor de Denen is.. Dat heb je in meer landen. In Nederland heb je 16 miljoen ego's, 16 miljoen bondscoaches, etc. Erg diffuus een verdeeld.
Je bedoelt: je aanpassen aan de realiteit?quote:- Korte termijn denken. Een bedrijf zou eens elke 4 jaar visie en strategisch plan moeten veranderen. Is het snel afgelopen.
Oh, waar had ik dat statistiekje ook maarweer, dat rechts meer uitgeeft dan links?quote:- Als laatste een hele belangrijke reden: niemand houdt ervan om de broekriem aan te trekken. Dat centrumrechts dat nu doet, heeft met paars en macroeconomie te maken). Links (kijk verleden maar en ga terug tot jaren 50) geeft altijd teveel of net op het randje geld uit. En wie houdt er nu niet van Sinterklaas! Rechts is de partij van het werken en betalen. Links heeft haar functie in de historie gehad, maar is echt niet meer van deze tijd....
.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 01:32 schreef Floripas het volgende:
[quote]Zelden zoveel gelul in één lijstje zien staan
Als je terugleest, zie je dat dit wel vaak het geval is. Zijn zat voorbeelden die ik kan aandragenquote:Gelukkig komt de Heiland zèlf even het juiste antwoord geven aan het gepeupel.
Er zijn er maar weinig die mij gelijk hier meer bewijzen dan den Uyl. Drees beheerde onze nationale economie, als zijn eigen huishoudboekje (funest)quote:Onzin. Iedereen heeft het ovr Drees, Fortuyn, Wiegel en Den Uyl.
Nee, want voor chaos moeten we naar andere delen van de wereldquote:En jij denkt in chaostheorie?
(*proest*)
Nieuwe partijen in dit voorbeeld Leefbaar Nederland en LPF, maar straks Wilders. Of heb jij een betere verklaring waarom een partij uit het niets op 10/ 20 zetels kan komen - of in geval Fortyun 35-40. Jij denkt dat het normaal is dat mensen zo zwalken? Natuurlijk val je dan terug op 'vaste waarden'.quote:i]Welke[/i] nieuwe partij?
Heeft verder geen enkele relevantie. Maar als je de hele dag Italiaans praat en het is laat, dan schiet de nauwkeurigheid er nog wel eens bij in... Typisch om een zijspoor te kiezen en af te dalen naar onrelevante zaken... Zoals je toch eigenlijk weinig te melden hebt.quote:Vooral onderwijs in de Nederlandse taal staat hoog op mijn lijstje.
Zoals ik als zei: kritiek zonder onderbouwing...quote:Doodjes in potjes, die zinnetjes van jou.
[..]En wederom...quote:Platitude, platitude.
Heb ik al gedaan en kun jij ook gewoon doen. Jij 'dismissed' het idee gewoon. Kijk nu maar weer naar de alternatieve begroting die de PvdA een paar weken geleden heeft opgesteld.... Korte termijn denken en uithollen economie op lange termijn. Nu geld uitgeven... Maar dat weet jij natuurlijk reeds!!??quote:Oh, waar had ik dat statistiekje ook maarweer, dat rechts meer uitgeeft dan links?
Steek die typtijd in het nalopen van feiten, en wellicht levert het nog wat op.
Kritiek geven zonder daadwerkelijk iets te zeggen. Overtuigd socialist zonder te weten waarom. Denken in een klassiek 'links-rechts' dimensie....quote:Ik ben in een milde bui![]()
Zou misschien een goed teken zijn. Zwanger doet je misschien realiseren de mening van een ander (kind>> empathy) in ieder te overwegen en te beargumenteren..quote:Zou ik zwanger zijn?![]()
Typisch Floripas: fabeltjes verwijzen naar het rijk der fabeltjes.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:47 schreef drammers het volgende:
[..]
.
Typisch links: alles verwijzen naar het rijk der fabeltjes!!
Zij gaven beiden minder uit dan Wiegel-Van Agt, het rechtse kabinet dat op Den Uyl volgde.quote:Als je terugleest, zie je dat dit wel vaak het geval is. Zijn zat voorbeelden die ik kan aandragen
[/quote
Oh, pardon, Heer der heerscharen, waar wilt U het zuiglam dat ik aan U moet offeren hebben?
[quote]
Er zijn er maar weinig die mij gelijk hier meer bewijzen dan den Uyl. Drees beheerde onze nationale economie, als zijn eigen huishoudboekje (funest)
Hoe moet je anders denken dan causaal, hm?quote:Nee, want voor chaos moeten we naar andere delen van de wereld
[..]
26 Zetels, in de mythevorming worden het er ook steeds meer.quote:Nieuwe partijen in dit voorbeeld Leefbaar Nederland en LPF, maar straks Wilders. Of heb jij een betere verklaring waarom een partij uit het niets op 10/ 20 zetels kan komen - of in geval Fortyun 35-40. Jij denkt dat het normaal is dat mensen zo zwalken? Natuurlijk val je dan terug op 'vaste waarden'.
Allora, parliamo italiano. Non c'`e niente cosa ne voglio dirti anche così.quote:Heeft verder geen enkele relevantie. Maar als je de hele dag Italiaans praat en het is laat, dan schiet de nauwkeurigheid er nog wel eens bij in... Typisch om een zijspoor te kiezen en af te dalen naar onrelevante zaken... Zoals je toch eigenlijk weinig te melden hebt.
Ik vraag me af waar jij de wijsheid vandaan haalt dat de tegenbegroting van de PvdA de economie op de lange termijn schaadt.quote:Heb ik al gedaan en kun jij ook gewoon doen. Jij 'dismissed' het idee gewoon. Kijk nu maar weer naar de alternatieve begroting die de PvdA een paar weken geleden heeft opgesteld.... Korte termijn denken en uithollen economie op lange termijn. Nu geld uitgeven... Maar dat weet jij natuurlijk reeds!!??
Jij begint de hele tijd over links en rechts.quote:Kritiek geven zonder daadwerkelijk iets te zeggen. Overtuigd socialist zonder te weten waarom. Denken in een klassiek 'links-rechts' dimensie....
[..]
Mwoch. Wil je een pleister-boelie op je kapotte knie-boelie?quote:Zou misschien een goed teken zijn. Zwanger doet je misschien realiseren de mening van een ander (kind>> empathy) in ieder te overwegen en te beargumenteren..
Minder op de windsurfplank, meer in de schoolbank, zoals mijn grootmoesje al zei.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:33 schreef Windsurfbart het volgende:
UIt bovenstaande redenaties is dus te lezen dat er niet geleerd wordt van keuze uit het verleden.
...en tijdens de eropvolgende kabinetten nog veel meer.quote:Enkele keuzen die gemaakt zijn door Den Uyl in de periode 1967-1986. Hoewel dit alweer bijna 20 jaar geleden is dat deze meneer invloed had op de Nederlandse politiek. Tijdens zijn regeerperiode liep de staatsschuld alleen maar op.
Die Den Uyl natuurlijk eigenhandig heeft veroorzaakt?quote:Onderandere door de oliecrisis.
...maar een schooldiploma!quote:De gevolgen hiervan merken we nog steeds iedere dag. Hij werd geroemd voor zijn 'maakbare maatschappij', 1 van de pilaren van het socialisme. Echter dit drukt zwaar op de keuze die het huidige kabinet moet maken. Politiek is visie, en geen korte termijn denken. Daarom voor mijn geen PVDA.
Punt 1: jij hebt dus ook niets geleerd van het verleden. De oliecrisis heeft duidelijk gemaakt dat er factoren zijn, buiten de eigen PVDA ideeën, die grote invloed hebben op de nederlandse politiek.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:40 schreef Floripas het volgende:
Die Den Uyl natuurlijk eigenhandig heeft veroorzaakt?![]()
[..]
...maar een schooldiploma!
Kom je over drie jaar nog eens terug?
Zoals door collega fokkers is geschreven:quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:59 schreef Floripas het volgende:
Huil me een rivier, Slartibartfast.
Helaas is dit een reactie die niet verwacht wordt van iemand die pro pvda is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:35 schreef Floripas het volgende:
Zoals door Nietzsche is geschreven:
Gott ist tod.
BTW, ik kots OOK op alle andere grote partijen. Allemaal regenteske prutsers (VVD, CDA, PvdA). En ja, ik weet dat alle kleine partijen het gevaar lopen -als ze succesvol worden- om net zo regentesk te worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 01:34 schreef Tup het volgende:
De PvdA is een slinkse partij die door mensen naar de mond te praten (het beestje verliest zijn kunsten niet) het zo gemiste pluche opzoekt. PvdA politici zijn bovengemiddeld charismatisch met een "sociaal gezicht", maar bovenal politieke dieren die eigenlijk maar één ding willen: excelleren in een politieke carriere. Daar hoort ook gedraai bij. Ik kots er op.
Het zijn blijkbaar niet alleen fabeltjes die je naar het rijk der fabeltjes stuurt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
[quote]Typisch Floripas: fabeltjes verwijzen naar het rijk der fabeltjes.
Wel eens gehoord van cyclisch en anti-cyclisch budgetteren? Hm! En wel eens van conjnctuur gehoord!! Als dat het geval is, dan weet je dat de hoogte van uitgaven sterk gebonden zijn aan context. Veel uitgeven is dus niet per definitie slecht. Kijk maar naar Drees. Die gaf niks uit uit omdat de economie er slecht voor stond, terwijl andere landen om ons heen juist leenden en investerdeerden. Hun 'ripresa' was daardoor voorspoediger en krachtiger. Anders gesteld; als er tijdens paars wat was gespaard (en niet alleen voor baisse, maar ook pensioenen), dan was het snijden nu uitgebleven of milder geweest (of zelfs investeringen mogelijk geweest).quote:Zij gaven beiden minder uit dan Wiegel-Van Agt, het rechtse kabinet dat op Den Uyl volgde.
Bovendien ging dit om geheugenlengte.
Nou misschien door dwarsverbanden aan te brengen?! Of denk je nu echt dat elk resultaat één oorzaak heeft.. Nee, het zal toch niet?quote:Hoe moet je anders denken dan causaal, hm?
In jouw mythevorming worden het er waarschijnlijk steeds minder.. Feit is dat we het nooit zullen weten, aangezien een links extremist zonodig iemand moest afmaken. Peilingen stonden in ieder geval rond de 40-45 en daar zaten ook veel PvdA stemmers bij!!quote:26 Zetels, in de mythevorming worden het er ook steeds meer.![]()
Omdat de politieke partijen aan de top van de macht geen oplossingen konden bieden voor acute problemen.
Sì, infatti possiamo palarci in Italiano, ma cosi`gli altri non capiscono nulla..quote:Allora, parliamo italiano. Non c'`e niente cosa ne voglio dirti anche così.
Ik weet niet waar jij de wijsheid vandaan haalt omdat tegen te spreken. CPB had de cijfers doorgerekend. CPB is natuurlijk ook niet geheel 'vlekvrij' na eerdere schandalen. Over de objectiviteit valt dus te twisten. Heb het niet zelf doorgerekend.quote:Ik vraag me af waar jij de wijsheid vandaan haalt dat de tegenbegroting van de PvdA de economie op de lange termijn schaadt.
Dat denk ik niet, maar toevallig gaat het forum wel over de PvdA en dat zijn socialisten. Buiten het feit natuurlijk dat partijideologien ook in de tijd van links naar echts (en andersom) bewegen, is de PvdA nog steeds een socialistische partij....quote:begint de hele tijd over links en rechts.
Is dat je repliek? Kleineren het wapen dat je kiest?quote:Mwoch. Wil je een pleister-boelie op je kapotte knie-boelie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |