abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31987140
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:16 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Nee want HIJ heeft ons de keus gegeven om zelf te kiezen. Als je iemand een keus geeft kan je hem niet straffen als hij een keus maakt.

Verder geef je dus aan dat god niet zo eerlijk en oprecht is als de meeste christenen denken.

edit: oww je bent moslim...nagoed bijbel en koran zijn grotendeels hetzelfde zeker het oude testament. Verder heb ik de koran ook hier liggen.
Hij heeft jou een vrije keus gegeven en hij heeft jou goede en slechte pad getoont. Over treed je regels? Tjaa dan wordt je gestraft.

God verbiedt je om te stelen/moorden bijvoorbeeld, doe je het wel? verwacht dan een straf.

NL geeft jou keuze om staan en zitten doen en laten wat je wilt, maar overtreedt je een wet.. Verwacht dan wel dat je berecht wordt.

Je stelling klopt toch niet?
"Verder geef je dus aan dat god niet zo eerlijk en oprecht is als de meeste christenen denken."

Mijn idee over eerlijkheid en oprecht zijn als dat niet overeen komt met beeld dat ik van jou heb betekent nog niet dat ik gelijk over jou heb. Laat staan over een Goddelijk wezen. Hoe zou ik met een beperkte menselijk brein daarover moeten oordelen?

Over bijbel reageer ik algemeen niet zo veel, maar wanneer je stukjes uit Koran aan haalt hoop ik toch wel dat je context en tafseer (uitleg) erbij pakt. Voordat je zomaar solo interpretaties gaat geven. Want met alle respect maar dat neem ik nooit serieus en reageer er dan zodanig nie op
pi_31987160
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:23 schreef displission het volgende:
God is menselijk en kan nu niks doen. Als hij sterft verandert alles..want dan is hij weer god..hij moest alleen even geboren worden en bewust worden van zijn kunnen. Het duurt echt niet lang meer iig..ik denk dat 2012 wel aardig op de lijn ligt.
pi_31987190
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:23 schreef displission het volgende:
God is menselijk en kan nu niks doen. Als hij sterft verandert alles..want dan is hij weer god..hij moest alleen even geboren worden en bewust worden van zijn kunnen. Het duurt echt niet lang meer iig..ik denk dat 2012 wel aardig op de lijn ligt.
Dat zou dan een zelf opgelegde beperking zijn van god hemzelf.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:28:24 #204
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_31987260
iid
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:28:42 #205
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_31987264
hij moet waarschijnlijk ervaren wat mensen ook ervaren
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_31987391
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij heeft jou een vrije keus gegeven en hij heeft jou goede en slechte pad getoont. Over treed je regels? Tjaa dan wordt je gestraft.

God verbiedt je om te stelen/moorden bijvoorbeeld, doe je het wel? verwacht dan een straf.

NL geeft jou keuze om staan en zitten doen en laten wat je wilt, maar overtreedt je een wet.. Verwacht dan wel dat je berecht wordt.

Je stelling klopt toch niet?
"Verder geef je dus aan dat god niet zo eerlijk en oprecht is als de meeste christenen denken."

Mijn idee over eerlijkheid en oprecht zijn als dat niet overeen komt met beeld dat ik van jou heb betekent nog niet dat ik gelijk over jou heb. Laat staan over een Goddelijk wezen. Hoe zou ik met een beperkte menselijk brein daarover moeten oordelen?

Over bijbel reageer ik algemeen niet zo veel, maar wanneer je stukjes uit Koran aan haalt hoop ik toch wel dat je context en tafseer (uitleg) erbij pakt. Voordat je zomaar solo interpretaties gaat geven. Want met alle respect maar dat neem ik nooit serieus en reageer er dan zodanig nie op
Ja omdat jouw mening van god is dat hij alles kan maken wat HIJ wil en zijn wil dus wet is, staan we dus in een padstelling.

Verder is/zijn de interpretaties in de bijbel en koran niet erg verschillend. Er zijn honderden zoniet duizenden interpretaties te vinden in beiden. En het blijk ook wel doordat er zoveel verschillende stromingen zijn binnen een geloof.

Ik vertouw geen interpretaties van mensen die zeggen dat hun intrepetaties de waarheid zijn. Zeker niet als hun interpretaties de tien geboden overtreden.

Maar even voor de duidelijkheid ik geloof niet in een god, zoals jij geloofd in een god of zoals in een geloof.
pi_31987400
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:28 schreef displission het volgende:
hij moet waarschijnlijk ervaren wat mensen ook ervaren
geloof je toch allemaal zelf niet?
pi_31987510
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

geloof je toch allemaal zelf niet?
Nou waarom niet na de zondvloed zei god dat hij dat nooit meer zou doen. Dat geeft aan dat god fouten maakt en zichzelf ook niet prefect kent. We zijn toch ook gemaakt naar het evenbeeld van god?

p.s. ben ff weg nna de stad
pi_31987546
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:33 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Ja omdat jouw mening van god is dat hij alles kan maken wat HIJ wil en zijn wil dus wet is, staan we dus in een padstelling.

Verder is/zijn de interpretaties in de bijbel en koran niet erg verschillend. Er zijn honderden zoniet duizenden interpretaties te vinden in beiden. En het blijk ook wel doordat er zoveel verschillende stromingen zijn binnen een geloof.

Ik vertouw geen interpretaties van mensen die zeggen dat hun intrepetaties de waarheid zijn. Zeker niet als hun interpretaties de tien geboden overtreden.
Ja omdat ik geloof dat zijn wil de wet is en de wet zijn wil. Dat is een credopunt voor me.

Wanneer je je erin verdiept zijn het 2 interpretaties in de islam van de soenieten die meeste aanhang en respect hebben. Stromingen in de Islam zijn niet op basis van de koran, eerder op persoonljke geschillen. Kijk maar naar Soenieten/shieten splitsing is begonnen op basis van leiderschap.

De interpretaties van Ibn katheer en Ibn Abbas zijn de interpretaties van een geleerde en een metgezel van Mohammed die weten in welke situatie de vers is geopenbaart waarom de vers is geopenbaart en wat Mohammed er over gezegt heeft. In Arabische taal zonder dat de verzen hun essentie verliezen.
pi_31987559
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:38 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Nou waarom niet na de zondvloed zei god dat hij dat nooit meer zou doen. Dat geeft aan dat god fouten maakt en zichzelf ook niet prefect kent. We zijn toch ook gemaakt naar het evenbeeld van god?

p.s. ben ff weg nna de stad
Ben moslim, dus nee we zijn niet naar het evenbeeld van God geschapen.
pi_31987562
Volgens mij heeft Sapientiea een afkeer gekregen van God ofzo . Want ipv. dat hij erover nadenkt of God misschien bestaat schopt ie tegen alles aan wat met God temaken heeft.

En ps. je zei dat God z'n eigen wetten overtreed.. wil je nu concreet aangeven WAAR dat gebeurt ? En dan niet zeggen : "het staat er" maar als je zoiets groots beweert moet je ook wel weten waar het staat vind ik .

dus komt u maar.
pi_31987582
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:40 schreef HRR het volgende:
Volgens mij heeft Sapientiea een afkeer gekregen van God ofzo . Want ipv. dat hij erover nadenkt of God misschien bestaat schopt ie tegen alles aan wat met God temaken heeft.

En ps. je zei dat God z'n eigen wetten overtreed.. wil je nu concreet aangeven WAAR dat gebeurt ? En dan niet zeggen : "het staat er" maar als je zoiets groots beweert moet je ook wel weten waar het staat vind ik .

dus komt u maar.
shalom
pi_31989465
Salam ;-)
pi_31989520
quote:

En ps. je zei dat God z'n eigen wetten overtreed.. wil je nu concreet aangeven WAAR dat gebeurt ?
"Gij zult niet doden."

Easy.
pi_31989659
o k , kan je dan ff voor mij aanwijzen waarin God tegen z'n eigen regels ingaan , en ook vanaf wanneer ? oftewel , wanneer heeft hij die regel / wet gesteld , en wanneer heeft hij die wet "overtreden" ?
pi_31989739
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:08 schreef HRR het volgende:

wanneer heeft hij die regel / wet gesteld
Tien Geboden he?
quote:
en wanneer heeft hij die wet "overtreden" ?
Ik heb eerder al een hele lange post geplaatst met allemaal Bijbel-teksten waarin er door, of namens God flink wordt gemoord.
pi_31990614
kan je mss dan de link geven van die post ?
pi_31990734
Oh, het was natuurlijk een ander topic. .
God zoeken..........hoe pak ik dat aan?
pi_31997870
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:51 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, het was natuurlijk een ander topic. .
God zoeken..........hoe pak ik dat aan?
Heb snel ff in vogelvlucht discussie punten gelezen rondom dit ..

wanneer je God ziet als een ouderwetse barbaarse woestijngod denkik dat je de plank heeeelemaaal mis slaat.
wil zeker ff discussie aangaan maar kga nu naar verjaardag ! arrevedeci
pi_32007895
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:52 schreef HRR het volgende:

[..]

wanneer je God ziet als een ouderwetse barbaarse woestijngod denkik dat je de plank heeeelemaaal mis slaat.
Als ik het oude testament lees, kan ik niks anders concluderen.
  zondag 6 november 2005 @ 11:08:56 #221
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32018367
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 23:36 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat concludeer ik in sommige gevallen ook.
wanneer ik aan christenen denk, associeer ik dat woordje toch altijd met mensen die de bijbel als onveilbaar woord van god aanvaarden.
Alles wat in tegenspraak met die bijbel is wordt in het algemeen als onwaar, werelds, misleiding en duivels opgevat.
De hele bijbel ansich is daardoor een dogma geworden en maakt een objectieve discussie onmogelijk. In dat geval is alles wat de dogma's niet omvatten per defenitie onwaar.

Toch zijn er ook mensen die zich chistenen noemen die de bijbel zien als een verzameling door de kerk uitverkoren, gemanipuleerde en geevalueerde geschriften waarin dogma's en theologische stellingen moedwillig ' ingepast' zijn.

Dan zijn er weer christenen die op een andere manier hun christenzijn ervaren.

Dus over welke groep of individuele christen hebben we het hier in dit topic?
Ik neem aan over de eerste groep.

[bovenstaande is zonder waardeoordeel]
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_32018910
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 23:36 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Pak Al-Furqan er bij
pi_32053891
quote:

dus komt u maar.
Ik heb geen afkeer van God ik heb een afkeer van mensen die zeggen te weten wat god bedoeld door een bijbel of koran zomaar voor waar aan te nemen of klakkeloos interpretaties aan te nemen.

Verder over dat God zn eigen regels overtreedt;
De tien geboden [moet ik daadwerkelijk aangeven waaar dat staat?];

Met de zondvloed heeft hij alle mensen vermoord [moet ik dat ook aangeven?];
Sodom en Gomorra;
pi_32054907
Ik wil even verduidelijken dat ik niets tegen gelovigen heb. Zolang je, je aan de regels houdt zal het me een worst wezen wat je geloofd.

Ik geloof zelf niet [en dat zal wel de understatement van het jaar zijn voor mensen die me kennen ]
Ik heb de Bijbel en Koran gelezen en ik ben zelf van mening dat dat het een goede lijdraad kan zijn voor mensen die dat nodig hebben. Mits het niet misbruikt word uiteraard. Moorden uit naam van god in welke vorm dan ook keur ik af, of je nou god, allah, mozes etc. beledigd.

Verder heb ik mijn eigen ideeen over de verhalen/verzen in de Bijbel en Koran. Als ik de verhalen lees krijg ik bij god niet echt de indruk dat hij vergevendgezind, allmachtig is. Hijzelf maakt fouten die hijzelf toegeeft. Veder kan ik er niet over uit dat als je almachtig zou zijn dat je dan zou WILLEN dat mensen je aanbidden......wat voor goed zou HEM dat doen?
Het ontstaan van de mens [adam en eva] klopt ook niet mijninziens; Als dat waar zou zijn dan zouden wij allemaal het resultaat zijn van incest.....

Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de bijbel en koran niet geheel waar zijn en dat we zo een verkeerd beeld krijgen van god?! Tenslotte is de bijbel geschreven door mensen, gedicteerd door god dat wel, maar wie zegt dat diegene niet gelogen heeft?
  maandag 7 november 2005 @ 21:31:25 #225
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_32069520
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:28 schreef Sapientiea het volgende:

Het ontstaan van de mens [adam en eva] klopt ook niet mijninziens; Als dat waar zou zijn dan zouden wij allemaal het resultaat zijn van incest.....
Tja, dat zien wij nu als iets verkeerds of als iets vies. Maar zou toch best kunnen dat het voor hun in die tijd heel normaal was.
En nee, ik doe niet aan incest
quote:
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de bijbel en koran niet geheel waar zijn en dat we zo een verkeerd beeld krijgen van god?! Tenslotte is de bijbel geschreven door mensen, gedicteerd door god dat wel, maar wie zegt dat diegene niet gelogen heeft?
Ik denk dat als God de bijbel laat samenstellen ( wat ik dus ook geloof ). Dat Hij daar wel de juiste mensen voor uitzoekt.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')