Hij heeft jou een vrije keus gegeven en hij heeft jou goede en slechte pad getoont. Over treed je regels? Tjaa dan wordt je gestraft.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:16 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Nee want HIJ heeft ons de keus gegeven om zelf te kiezen. Als je iemand een keus geeft kan je hem niet straffen als hij een keus maakt.
Verder geef je dus aan dat god niet zo eerlijk en oprecht is als de meeste christenen denken.
edit: oww je bent moslim...nagoed bijbel en koran zijn grotendeels hetzelfde zeker het oude testament. Verder heb ik de koran ook hier liggen.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:23 schreef displission het volgende:
God is menselijk en kan nu niks doen. Als hij sterft verandert alles..want dan is hij weer god..hij moest alleen even geboren worden en bewust worden van zijn kunnen. Het duurt echt niet lang meer iig..ik denk dat 2012 wel aardig op de lijn ligt.
Dat zou dan een zelf opgelegde beperking zijn van god hemzelf.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:23 schreef displission het volgende:
God is menselijk en kan nu niks doen. Als hij sterft verandert alles..want dan is hij weer god..hij moest alleen even geboren worden en bewust worden van zijn kunnen. Het duurt echt niet lang meer iig..ik denk dat 2012 wel aardig op de lijn ligt.
Ja omdat jouw mening van god is dat hij alles kan maken wat HIJ wil en zijn wil dus wet is, staan we dus in een padstelling.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij heeft jou een vrije keus gegeven en hij heeft jou goede en slechte pad getoont. Over treed je regels? Tjaa dan wordt je gestraft.
God verbiedt je om te stelen/moorden bijvoorbeeld, doe je het wel? verwacht dan een straf.
NL geeft jou keuze om staan en zitten doen en laten wat je wilt, maar overtreedt je een wet.. Verwacht dan wel dat je berecht wordt.
Je stelling klopt toch niet?
"Verder geef je dus aan dat god niet zo eerlijk en oprecht is als de meeste christenen denken."
Mijn idee over eerlijkheid en oprecht zijn als dat niet overeen komt met beeld dat ik van jou heb betekent nog niet dat ik gelijk over jou heb. Laat staan over een Goddelijk wezen. Hoe zou ik met een beperkte menselijk brein daarover moeten oordelen?
Over bijbel reageer ik algemeen niet zo veel, maar wanneer je stukjes uit Koran aan haalt hoop ik toch wel dat je context en tafseer (uitleg) erbij pakt. Voordat je zomaar solo interpretaties gaat geven. Want met alle respect maar dat neem ik nooit serieus en reageer er dan zodanig nie op
geloof je toch allemaal zelf niet?quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:28 schreef displission het volgende:
hij moet waarschijnlijk ervaren wat mensen ook ervaren
Nou waarom niet na de zondvloed zei god dat hij dat nooit meer zou doen. Dat geeft aan dat god fouten maakt en zichzelf ook niet prefect kent. We zijn toch ook gemaakt naar het evenbeeld van god?quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
geloof je toch allemaal zelf niet?
Ja omdat ik geloof dat zijn wil de wet is en de wet zijn wil. Dat is een credopunt voor me.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:33 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ja omdat jouw mening van god is dat hij alles kan maken wat HIJ wil en zijn wil dus wet is, staan we dus in een padstelling.
Verder is/zijn de interpretaties in de bijbel en koran niet erg verschillend. Er zijn honderden zoniet duizenden interpretaties te vinden in beiden. En het blijk ook wel doordat er zoveel verschillende stromingen zijn binnen een geloof.
Ik vertouw geen interpretaties van mensen die zeggen dat hun intrepetaties de waarheid zijn. Zeker niet als hun interpretaties de tien geboden overtreden.
Ben moslim, dus nee we zijn niet naar het evenbeeld van God geschapen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:38 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Nou waarom niet na de zondvloed zei god dat hij dat nooit meer zou doen. Dat geeft aan dat god fouten maakt en zichzelf ook niet prefect kent. We zijn toch ook gemaakt naar het evenbeeld van god?
p.s. ben ff weg nna de stad
shalomquote:Op zaterdag 5 november 2005 12:40 schreef HRR het volgende:
Volgens mij heeft Sapientiea een afkeer gekregen van God ofzo . Want ipv. dat hij erover nadenkt of God misschien bestaat schopt ie tegen alles aan wat met God temaken heeft.
En ps. je zei dat God z'n eigen wetten overtreed.. wil je nu concreet aangeven WAAR dat gebeurt ? En dan niet zeggen : "het staat er" maar als je zoiets groots beweert moet je ook wel weten waar het staat vind ik .
dus komt u maar.
"Gij zult niet doden."quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:40 schreef HRR het volgende:
En ps. je zei dat God z'n eigen wetten overtreed.. wil je nu concreet aangeven WAAR dat gebeurt ?
Tien Geboden he?quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:08 schreef HRR het volgende:
wanneer heeft hij die regel / wet gesteld
Ik heb eerder al een hele lange post geplaatst met allemaal Bijbel-teksten waarin er door, of namens God flink wordt gemoord.quote:en wanneer heeft hij die wet "overtreden" ?
Heb snel ff in vogelvlucht discussie punten gelezen rondom dit ..quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:51 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, het was natuurlijk een ander topic..
God zoeken..........hoe pak ik dat aan?
Als ik het oude testament lees, kan ik niks anders concluderen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:52 schreef HRR het volgende:
[..]
wanneer je God ziet als een ouderwetse barbaarse woestijngod denkik dat je de plank heeeelemaaal mis slaat.
Dat concludeer ik in sommige gevallen ook.quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als ik het oude testament lees, kan ik niks anders concluderen.
Pak Al-Furqan er bijquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als ik het oude testament lees, kan ik niks anders concluderen.
Ik heb geen afkeer van God ik heb een afkeer van mensen die zeggen te weten wat god bedoeld door een bijbel of koran zomaar voor waar aan te nemen of klakkeloos interpretaties aan te nemen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:40 schreef HRR het volgende:
Volgens mij heeft Sapientiea een afkeer gekregen van God ofzo . Want ipv. dat hij erover nadenkt of God misschien bestaat schopt ie tegen alles aan wat met God temaken heeft.
En ps. je zei dat God z'n eigen wetten overtreed.. wil je nu concreet aangeven WAAR dat gebeurt ? En dan niet zeggen : "het staat er" maar als je zoiets groots beweert moet je ook wel weten waar het staat vind ik .
dus komt u maar.
Tja, dat zien wij nu als iets verkeerds of als iets vies. Maar zou toch best kunnen dat het voor hun in die tijd heel normaal was.quote:Op maandag 7 november 2005 13:28 schreef Sapientiea het volgende:
Het ontstaan van de mens [adam en eva] klopt ook niet mijninziens; Als dat waar zou zijn dan zouden wij allemaal het resultaat zijn van incest.....
Ik denk dat als God de bijbel laat samenstellen ( wat ik dus ook geloof ). Dat Hij daar wel de juiste mensen voor uitzoekt.quote:Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de bijbel en koran niet geheel waar zijn en dat we zo een verkeerd beeld krijgen van god?! Tenslotte is de bijbel geschreven door mensen, gedicteerd door god dat wel, maar wie zegt dat diegene niet gelogen heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |