Als je zou aangeven waar het staat zou je zien dat de tien geboden werden gegeven [b[na[/b] de zondvloed en Sodom & Gomorra. In deze gaat die stelling dat God zijn eigen wet overtreed dus niet opquote:Op maandag 7 november 2005 12:55 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ik heb geen afkeer van God ik heb een afkeer van mensen die zeggen te weten wat god bedoeld door een bijbel of koran zomaar voor waar aan te nemen of klakkeloos interpretaties aan te nemen.
Verder over dat God zn eigen regels overtreedt;
De tien geboden [moet ik daadwerkelijk aangeven waaar dat staat?];
Met de zondvloed heeft hij alle mensen vermoord [moet ik dat ook aangeven?];
Sodom en Gomorra;
Dat heeft Ie dan weer pienter opgelostquote:Op maandag 7 november 2005 21:42 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Als je zou aangeven waar het staat zou je zien dat de tien geboden werden gegeven [b[na[/b] de zondvloed en Sodom & Gomorra. In deze gaat die stelling dat God zijn eigen wet overtreed dus niet op![]()
Het genesis verhaal, zoals we dat nu in de bijbel kennen, is waarschijnlijk ontstaan toen de joden in babylonische ballingschap verkeerde. Daar maakte de joden kennis met het originele genesis verhaal van de soemeriers. Daarin haden ze het nog over goden inplaats van god.quote:Op maandag 7 november 2005 21:31 schreef Zombine het volgende:
[..]
Tja, dat zien wij nu als iets verkeerds of als iets vies. Maar zou toch best kunnen dat het voor hun in die tijd heel normaal was.
En nee, ik doe niet aan incest![]()
![]()
[..]
Waar baseer je dit op?quote:Ik denk dat als God de bijbel laat samenstellen ( wat ik dus ook geloof ). Dat Hij daar wel de juiste mensen voor uitzoekt.
Verder wil ik niet impliceren dat de bijbel een waardeloos boek is.quote:Ik denk dat als God de bijbel laat samenstellen ( wat ik dus ook geloof ). Dat Hij daar wel de juiste mensen voor uitzoekt.
Ja ach dan is het goed! Hmmm maar god is alwetend en wist dus al dat hij dat ging doen en welke regels hij zou gaan opleggen......dus hij overtreedt ze dus wel.quote:Op maandag 7 november 2005 21:42 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Als je zou aangeven waar het staat zou je zien dat de tien geboden werden gegeven [b[na[/b] de zondvloed en Sodom & Gomorra. In deze gaat die stelling dat God zijn eigen wet overtreed dus niet op![]()
Dat zijn van die argumenten die een discussie stilleggen. Ik heb het erover dat de bijbel is geschreven door mensen en dus onderhevig is aan.....quote:Op maandag 7 november 2005 21:31 schreef Zombine het volgende:
[..]
Tja, dat zien wij nu als iets verkeerds of als iets vies. Maar zou toch best kunnen dat het voor hun in die tijd heel normaal was.
En nee, ik doe niet aan incest![]()
![]()
[..]
Ik denk dat als God de bijbel laat samenstellen ( wat ik dus ook geloof ). Dat Hij daar wel de juiste mensen voor uitzoekt.
quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:56 schreef Sapientiea het volgende:
Ja ach dan is het goed! Hmmm maar god is alwetend en wist dus al dat hij dat ging doen en welke regels hij zou gaan opleggen......dus hij overtreedt ze dus wel.
Het feit dat er meerdere manusripten en zeerollen zijn gevonden die hetzelfde woord verkondigen als onze huidige bijbel vind ik 1 van de redenen om de bijbel voor waar aan te nemen. Er zijn inderdaad wel vertaalfouten gevonden, maar deze zijn niet van het formaat dat het de bijbel ontkracht.quote:
Nou dat is het nu juist. De manipulatie van de geschriften gaan verder dan schrijffouten.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:49 schreef Zombine het volgende:
[..]
Het feit dat er meerdere manusripten en zeerollen zijn gevonden die hetzelfde woord verkondigen als onze huidige bijbel vind ik 1 van de redenen om de bijbel voor waar aan te nemen. Er zijn inderdaad wel vertaalfouten gevonden, maar deze zijn niet van het formaat dat het de bijbel ontkracht.
Verhalen als de zondvloed worden ook in andere geschriften teruggevonden. Geschriften die gemaakt zijn door mensen die nog geen bijbel kende.
Ik vind dat juist daardoor de kans wordt vergroot dat de bijbel wel de waarheid spreekt.
Hoe zou je dat vandaag de dag weten (dat de Heilige geest zal leiden tot de volle waarheid) als de bijbel er niet was geweest?quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:00 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Dat de bijbel spirituele waarheden bevat staat voor mij ook vast.
En mochten we aannemen dat de bijbel DE waarheid spreekt, spreek je je zelf tegen, want het is in die zelfde bijbel waarin staat dat het de heilige geest/de helper is die je zal leiden tot de volle waarheid.
Niet de bijbel dus.
Ik verwerp de bijbel en het christendom ook niet!quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:20 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Hoe zou je dat vandaag de dag weten (dat de Heilige geest zal leiden tot de volle waarheid) als de bijbel er niet was geweest?
Misschien moet je er eens over nadenken dat God dus God is.. en dus IS Hij gelijk aan de wet. God is niet een mens en hoeft zich dus niet te onderwerpen aan een wet, want Hij staat boven alles.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:56 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ja ach dan is het goed! Hmmm maar god is alwetend en wist dus al dat hij dat ging doen en welke regels hij zou gaan opleggen......dus hij overtreedt ze dus wel.
Wat is daar zoveel gekker aan dan jouw standpunt? Eerlijk gezegd heb ik dat ook met moslims of christenen: "geloof je toch allemaal zelf niet?"quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
geloof je toch allemaal zelf niet?
God almachtig, alwetend. Kent geen begin en geen einde. De alles schepper. Bron van alle kracht, macht, waarde, leven en dood.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wat is daar zoveel gekker aan dan jouw standpunt? Eerlijk gezegd heb ik dat ook met moslims of christenen: "geloof je toch allemaal zelf niet?"
Mijn punt is ook niet om te zeggen dat god niet boven de wet staat, hij staat duidelijk boven de wet!quote:Op woensdag 9 november 2005 02:09 schreef logisnack het volgende:
[..]
Misschien moet je er eens over nadenken dat God dus God is.. en dus IS Hij gelijk aan de wet. God is niet een mens en hoeft zich dus niet te onderwerpen aan een wet, want Hij staat boven alles.
God beloofde trouwens na de zondvloed niet om nooit meer mensen te straffen, maar om nooit meer de hele mensheid (op een paar na) te vernietigen.
Dat heeft hij vooralsnog ook niet meer gedaan.. aangezien God altijd zijn beloften nakomt.
Je vergelijkt elke keer God met mensen.. alsof hij zich aan de zelfde wetten als ons zou moeten onderwerpen..
Wij leven onder de zonde.. hij staat BOVEN de zonde.
En trouwens.. Hij kwam 2000 jaar geleden naar de aarde.. waar Hij 32 jaar lang ons lot heeft ondergaan.. en als klap op de vuurpijl ook nog eens is gestorven.. verraden en vermoord... en dat deed hij onder andere voor jou! Als onvoorwaardelijk geschenk.. Een cadeau van eeuwig leven.. voor een ieder die het accepteert!
Doet me denken een dictatuur niet?quote:Wij leven onder de zonde.. hij staat BOVEN de zonde.
Nou precies! voor iemand die tot alles instaat is doet hij wel erg moeilijk vind je niet? Als hij de bron van alles is, is hij dus ook de bron van het slechte [de duivel], het leed, het geweld.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
God almachtig, alwetend. Kent geen begin en geen einde. De alles schepper. Bron van alle kracht, macht, waarde, leven en dood.
Moet ervaren wat een mens ervaart. Door te sterven?![]()
Tuurlijk is God bron van alles, je hebt toch een vrije wil gekregen?quote:Op woensdag 9 november 2005 10:22 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Nou precies! voor iemand die tot alles instaat is doet hij wel erg moeilijk vind je niet? Als hij de bron van alles is, is hij dus ook de bron van het slechte [de duivel], het leed, het geweld.
Ene wat jij zegt is wel mooi, maar dan moet alles wel waar zijn wat we denken over god!
Als het aan God had gelegen, had de Mens niet eens het verschil tussen goed en kwaad leren kennen...quote:Op woensdag 9 november 2005 10:29 schreef Triggershot het volgende:
Tuurlijk is God bron van alles, je hebt toch een vrije wil gekregen?
Hoezo naief?quote:Op woensdag 9 november 2005 10:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als het aan God had gelegen, had de Mens niet eens het verschil tussen goed en kwaad leren kennen...
De hele verlossingsleer is onbijbels.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:16 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Mijn punt is ook niet om te zeggen dat god niet boven de wet staat, hij staat duidelijk boven de wet!
Ik zeg dus dat god een moordenaar is! En ik volg geen moordenaars...
[..]
Doet me denken een dictatuur niet?
God is dood gegaan voor mij? Nou had de almachtige nou echt geen andere methode dan dat om ons iets duidelijk te maken? En gezien het leed wat zich de eeuwen daarna heeft afgespeeld kan ik niet zeggen dat het gewerkt heeft!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |