Er staat wel meer over homoseksualiteit dan dat het alleen een keer een 'gruwel' wordt genoemd.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als homoseksualiteit zondig is op grond van de Bijbel dan is het vermoedelijk (check de labels even) geen grotere zonde dan de kleding die jij nu draagt.
Het woord 'gruwel' dat voor homoseksualiteit wordt gebruikt is hetzelfde woord dat wordt gebruikt voor het dragen van kleding die uit meer dan één soort vezel bestaat. Het gemiddelde colbertje is daarmee even zondig volgens de Bijbel als seks met tussen twee mannen.
Niet volgens de betreffende tekst. Het dragen van gemengde weefsels is een grote zonde. Wordt in dezelfde verzen genoemd met het zinnetje dat homo-haters altijd zo graag gebruiken als rechtvaardiging.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Er staat wel meer over homoseksualiteit dan dat het alleen een keer een 'gruwel' wordt genoemd.
Bij het interpreteren moet je volgens mij onderscheid maken tussen belangrijke en minder belangrijke zaken. De omgang tussen mensen is zo ongeveer het belangrijkst. De kleding die je draagt is toch minder belangrijk. Dat lijkt me logisch.
Nou ja, ''homosexualiteit'' bestaat niet in de Bijbel, want zulke mensen zijn immers ''afgeweken'' - dat zou je van een homosexueel niet zeggen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:06 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Als je wil bewijzen dat homoseksualiteit volgens de Bijbel zondig is hoef je niets te verdraaien volgens mij.
En wat zijn de straffen daarvoor?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 17:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet volgens de betreffende tekst. Het dragen van gemengde weefsels is een grote zonde. Wordt in dezelfde verzen genoemd met het zinnetje dat homo-haters altijd zo graag gebruiken als rechtvaardiging.
Cute. et is niet alleen Leviticus maar ook o.a. Romeinen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, wacht even, dus als mensen alles vanaf leviticus verdraaien om te 'bewijzen' dat homoseksualiteit zondig is
Andere Johannes maybe?quote:Op maandag 29 augustus 2005 06:15 schreef wonderer het volgende: Maar dat wil niet zeggen dat hij niet intens van johannes hield, zo intens dat hij zijn fortuin aan hem naliet en aan het kruis tegen zijn moeder zei dat zij nu zijn moeder was, en Johannes haar zoon. Een effectief (homo)huwelijk dus.
Niet bij de Joden.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 02:38 schreef Keromane het volgende:
Qua homosexualiteit was het indertijd wel gezellig met grote badhuizen en erotische religieuze diensten enzo. Tenminste, als je tot de gegoede burgerij behoorde of priester was, anders was het leven ronduit klote. Bisexualiteit de norm.
Ik zou niet weten welke. Jij wel? Het is toch duidelijk dat een apostel zijn favoriet was?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:59 schreef Kwisatz_Haderich het volgende:
Andere Johannes maybe?
[..]
Niet bij de Joden.
redeneren met je verstandquote:Op maandag 29 augustus 2005 14:40 schreef Pracissor het volgende:
[..]
![]()
Of je verdiept je eens in materie, leert Nederlands schrijven en te redeneren met verstand.
Zijn broer mischien?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:54 schreef wonderer het volgende:Ik zou niet weten welke. Jij wel? Het is toch duidelijk dat een apostel zijn favoriet was?
Goh, waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:54 schreef wonderer het volgende:En nee, niet bij de joden, daarom is ie ook veroordeeld door de JODEN en niet door de Romeinen. Pilatus kon namelijk geen wet vinden die Jezus had overtreden en de joden wel. Namelijk onzedige handelingen met mannen. De zoen van Judas was het bewijs.
Wiens broer?quote:Op zondag 4 september 2005 14:43 schreef Kwisatz_Haderich het volgende:
[..]
Zijn broer mischien?
[..]
Goh, waar baseer je dat op?
Euh.. maarre ... als hij nu echt homo was ... dan beledigde hij dus zijn eigen volgelingen?quote:Op woensdag 12 januari 2005 01:06 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ben je nou werkelijk zo dom of die je maar zo voor?
Jezus als homo afschilderen is kwetsend ja.
Oh, hoe ziet Jezus eruit dan volgens jou?quote:Op zondag 4 september 2005 22:56 schreef DarkDancer het volgende:
statistisch gezien is er 30% kans dat een persoon homofiel is.
als je dan nog die nichtenkop van jezus ziet en al die minnaars om hen heen dan kan het niet anders dan dat jezus de koning der nichten was.
Statistiek moet je niet te veel waarde aan hechten. Het is overschat.quote:Op zondag 4 september 2005 22:56 schreef DarkDancer het volgende:
statistisch gezien is er 30% kans dat een persoon homofiel is.
als je dan nog die nichtenkop van jezus ziet en al die minnaars om hen heen dan kan het niet anders dan dat jezus de koning der nichten was.
Ik denk dat meneer Kamp eerst eens zelf een boek moet lezen over het interpreteren van oude bronnen, ik raad hem aan bij Gadamer te beginnen. In het midden-oosten zoenen mannen trouwens nog steeds, er is daar niets homo-erotisch aan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Of latent zoals op pagina 1 van dit topic wordt beweerd... Interessant.
Nicht als een paardquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Is die Walter Kamp zelf ook homo eigenlijk?
Klopt, maar ten tijde van Jezus zelf werden die wetten nog steeds nageleefd.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:59 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Trouwens, leviticus geld niet eens meer voor Christenen, dat viel onder het oude verbond.
Projectie enzo.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:37 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Haha. Ok, dat is wel belangrijk hier denk ik.
Schrijver natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:53 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Van mij of van de schrijver?
Uit de homo-encyclopedie:quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:57 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Schrijver natuurlijk.
Lijkt wel op een soort mislukte poging om het homo-zijn voor de omgeving en mogelijk zichzelf, beter accepteerbaar te maken door te stellen dat Jezus ook homo zou zijn.
Hij is toe aan zijn derde druk... Het kwam echter uit op de dag dat Theo van Gogh vermoord werd, dus hij heeft een hoop publiciteit gemist. En op de dag dat er nog iets in het nieuws zou komen, ben even kwijt wat, was de tsunami. Desondanks doet het het toch wel goed.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:35 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Een zwaargewicht dus. Verkoopt dat boek nog een beetje?
we leven hier in een christelijke samenleving??? Is die stelling gebaseerd op het aantal mensen dat op de CDA heeft gestemd de laaste keer??quote:Op woensdag 12 januari 2005 14:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Duh. We leven hier in een christelijke samenleving. En er wordt ook genoeg gezegd en geschreven over de problemen met homoseksualiteit binnen de Islam. Alleen misschien niet in de literatuur die jij leest. Er bestaat zelfs een speciale organisatie voor moslimhomo's.
Gerrie Knetemann overleed ook op die dag. Ik weet niet of je dat bedoelt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hij is toe aan zijn derde druk... Het kwam echter uit op de dag dat Theo van Gogh vermoord werd, dus hij heeft een hoop publiciteit gemist. En op de dag dat er nog iets in het nieuws zou komen, ben even kwijt wat, was de tsunami. Desondanks doet het het toch wel goed.
Ja, dat zou ook wel kunnen... hij had nogal pech met de publiciteit in ieder geval.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:08 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Gerrie Knetemann overleed ook op die dag. Ik weet niet of je dat bedoelt.
Ik ben ondanks alles wel nieuwsgierig naar het boek. Om dezelfde reden waarom mensen 'Mein Kampf' lezen, denk ik.
Zo begonnen die andere interpretaties ook. Sterker nog, vroeger had de kerk alle macht om het volk hun interpretaties op te dringen, want het volk kon toch niet lezen. Nu kunnen jullie zelf het boek lezen en kijken of je het ermee eens bent of niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:48 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
mwah.. het is wel nadrukkelijk de interpretatie van 1 persoon.
Iedereen die de Bijbel leest, houdt daar een bepaalde interpretatie op na. Of beter gezegd: mensen zetten de teksten naar hun hand. Als er in de Bijbel bijvoorbeeld staat dat 'een man zich niet naast een man zal leggen, zoals hij zich naast een vrouw legt', stelt de zeer bijbelvaste SGP op haar website in hun standpunt over homoseksualiteit doodleuk dat dit 'vanzelfsprekend ook voor vrouwen' geldt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 01:46 schreef wonderer het volgende:
Zo begonnen die andere interpretaties ook. Sterker nog, vroeger had de kerk alle macht om het volk hun interpretaties op te dringen, want het volk kon toch niet lezen. Nu kunnen jullie zelf het boek lezen en kijken of je het ermee eens bent of niet. Alleen schijnt niemand dat te doen...
Hoezo is dat vanzelfsprekend. Er staat NIETS over vrouwen die zich bij andere vrouwen 'hebben gelegen'. Dus is het SGP-standpunt een interpretatie, niks meer, niks minder. Hetzelfde geldt ook voor het huwelijksstandpunt. 'Het spreekt voor zich..' - hoezo?quote:....In de Bijbel lezen wij dat het praktiseren van homofilie, de homosexualiteit, niet mag. Dit kunnen we bijvoorbeeld lezen in Leviticus 20:13: 'Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met een vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan'. Hiermee wordt aangegeven dat homosexuele uitingen tegen de wil van God ingaan. Dit geldt vanzelfsprekend ook voor lesbische uitingen. Het spreekt voor zich dat de SGP dus ook tegen het homohuwelijk is.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik zou dat zeker leuk vinden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:08 schreef 075sailor het volgende:
ik ontving een mailtje dat er hier een hele interesante discussie plaatsvond over het boek Judas. Na de reacties van de afgelopen maanden gelezen te hebben ben ik het ermee eens. Het IS het een belangrijke uitwisseling van gedachten. Als jullie het leuk vinden wil ik wel mee doen aan de discussies.![]()
Graag commentaar
Walter Kamp auteur Judas
Het vetgedrukte gedeelte snap ik niet goed. Als iedereen die in Hem gelooft kan profiteren van het feit dat Hij voor iedereen gestorven is, is het toch voor iedereen toegankelijk? Als je in Hem gelooft, ben je een christen. Dus is het uiteindelijk voor alle christenen. Maar dan draai je de boel om in mijn ogen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:16 schreef 075sailor het volgende:
Nee, dat verbaast me niks. De basis van het gebouw dat christendom heet rust op de pijler dat christus aan het kruis is gehangen tot vergiffenis van de zonden van alle christenen ( de rest doet niet mee...!). De teksten in de bijbel geven royaal aanleiding om te onderstellen dat ie veroordeeld werd op grond van de joodse wetten (leviticus 20; 13) waar de doodstraf staat op seksueel kontakt tussen mannen. De kerken hebben hun uiterste best gedaan om dat te verdoezelen onder meer door homoseksualiteit af te schilderen als iets dat door en door slecht is en van Jezus hebben ze een stralende, boven alles verheven figuur gemaakt. De gedachte dat ie voor homoseksualteit voor schut zou zijn gegaan is daarmee een absurde in de ogen van gelovig kerkvolk. Mijn boek trekt daarmee de basis onder het christendom onderuit. Dat daar commotie over ontstaat...?? Denk het wel.
Het boek gaat over oplichting en bedrog met behulp van religie. Ik gedraag me als een toeschouwer in de zaal bij een goochelaar die na afloop van de act een schijnwerper erop zet en laat zien waar de zwart geschilderde draden lopen, hoe de spiegels staan opgesteld en waar de leeuw is gebleven. Dat de goochelaar daar boos over wordt snapt een kind. Zo voelt een groot deel van de mensen intuitief dat ze met dat geloof om de tuin worden geleid maar ze reageren net als die goochelaar en worden boos.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |