Nou, tof he? Hopelijk met veel doden en vuur en ellende zeker?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:52 schreef Razor21 het volgende:
Spannend Spannend gebeurd er dan eindelijk is wat![]()
Zo bedoel ik het niet maar iedereen is altijd in paniek als er wat is. Er wordt gedreigd met aanslagen dit en dat. Gebeurd nooit wat, van mij mag er best weleens iets gebeuren natuurlijk met zo weinig mogelijk dodenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:53 schreef kippenek het volgende:
[..]
Nou, tof he? Hopelijk met veel doden en vuur en ellende zeker?
Ja, stuk of 50 is wel genoegquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:55 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet maar iedereen is altijd in paniek als er wat is. Er wordt gedreigd met aanslagen dit en dat. Gebeurd nooit wat, van mij mag er best weleens iets gebeuren natuurlijk met zo weinig mogelijk doden
Ik hoop dat je moeder er een van is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:55 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet maar iedereen is altijd in paniek als er wat is. Er wordt gedreigd met aanslagen dit en dat. Gebeurd nooit wat, van mij mag er best weleens iets gebeuren natuurlijk met zo weinig mogelijk doden
Ach stelletje moraalridders altijd. Als er iets aan de hand is in Nederland lopen jullie altijd te zeiken is toch loos alarm gebeurd toch niets. En het gebeurd toch niet in Nederland.quote:
Vooruitquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:59 schreef Toeps het volgende:
Hmm, da's een paar metertjes bij mij vandaan, dus liever geen grote Boem.
Jaja, lekker makkelijk zo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:58 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ach stelletje moraalridders altijd.
een staatsgreep, weer eens iets andersquote:
Natuurlijk hoop ik ook dat er niet iets gebeurd ergens, maar het is altijd loos alarm en heel Fok lacht dan weer omdat er een verdacht pakje ergens lag. Van mijj mag er best wel iets gebeuren en het hoeft helemaal niet met slachtoffers of wat dan ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:00 schreef kippenek het volgende:
[..]
Jaja, lekker makkelijk zo.
Ik hoop gewoon dat er helemaal niks gebeurd, mag dat ook? Of dat nou in New York, Madrid of Den Haag is. We zijn niet allemaal van die sensatiebeluste mediageilerds. Lekker op de bank wat rampjes zappen he.
Snap de strekking van je post wel, maar hou het netjes hier aub.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:58 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik hoop dat je moeder er een van is.
bron: http://www.tweedekamer.nl(...)/deze_week/index.jspquote:Week 41
Laatste wijziging: 14-10-05, 10:35 uur
RECES
a) ik ben geen moraalridderquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:58 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ach stelletje moraalridders altijd. Als er iets aan de hand is in Nederland lopen jullie altijd te zeiken is toch loos alarm gebeurd toch niets. En het gebeurd toch niet in Nederland.
Zeg, moetjij je neit melden bij de politie omdat je je tas terug wil?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:06 schreef Yildiz het volgende:
Huey, hadden ze vandaag niet dat overleg tussen Remkes, 2e kamer over het onderwerp van meer macht verschuiven van de korpscheffen naar de ministers van binnenlandse zaken & justitie?
ja, ik weet het wel zeker
Het lijkt er wel degelijk opquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:04 schreef Monidique het volgende:
Ooo... gewoon een oefening.
idd, die machtscentralisatie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:06 schreef Yildiz het volgende:
Huey, hadden ze vandaag niet dat overleg tussen Remkes, 2e kamer over het onderwerp van meer macht verschuiven van de korpscheffen naar de ministers van binnenlandse zaken & justitie?
ja, ik weet het wel zeker
ik zit al n tijdje te FOK!ken en te typen, waterdicht alibiquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:07 schreef Gizmo112 het volgende:
grapje van jou yIldiz ?
Is het niet t van toekomstige tijd ??quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:08 schreef trancethrust het volgende:
Als er iets gaat gebeuren, dan is dat met een t van tegenwoordige tijd.
Ik zou dezelfde opmerking geplaatst hebben en ts is hierna wel gaan inbinden over zijn erg groffe opmerkingen, want als je naar het nieuws kijkt met als doel jezelf vermaken denk ik niet dat iemand de impact in deze begrijpt die dit heeft op anderen levende mensen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Snap de strekking van je post wel, maar hou het netjes hier aub.
dat is ook een vorm van oefening natuurlijk. als je alles aankondigd van tevoren weet je niet echt hoe men reageert op onverwachte dingen....quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het lijkt er wel degelijk op
En tegelijk iedereen weer even bang maken....
Joh serieus?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:10 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik hoor net op het nieuws dat Balkenende onwel is geworden.
En daarom staat er politie en ME in plaats van een ambulance?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:10 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik hoor net op het nieuws dat Balkenende onwel is geworden.
das mijn hele punt, ze hebben herfsvakantie...quote:
Ja, dat is dan wel weer raar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:13 schreef Skv het volgende:
[..]
En daarom staat er politie en ME in plaats van een ambulance?
Misschien is JP heel agressief gewordenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik werd vroeger door de conrector ook nog wel eens een uurtje langer op school gehouden zo vlak voor de vakantie, zou dit hetzelfde principe kunnen zijn ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
das mijn hele punt, ze hebben herfsvakantie...
zou kunnen, ff zoekenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:09 schreef FreedonNadd het volgende:
Tweede kamer vergadert niet op vrijdag maar de ministerraad toch wel?
quote:De ministerraad vergadert in principe iedere vrijdag. Dat gebeurt meestal in de Trêveszaal van het ministerie van Algemene Zaken aan het Binnenhof, in Den Haag.
Ja daar dacht ik ook even aan nadat ik t postte, daarna bedacht ik dat het werkwoord gebeuren eigenlijk nooit in de tegenwoordige tijd wordt gebruikt. Het is altijd "Ik hoop dat dat gebeurt" (toekomstig), of "Dat is er gebeurd" (verleden tijd). Niemand zegt ooit dat iets bezig is met gebeuren. Of nja, "dit gebeurt nu in Den Haag" is wel weer tegenwoordige tijd. Ok, hele post is nutteloos nu...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:10 schreef Moehaha het volgende:
[..]
Is het niet t van toekomstige tijd ??
Nou ja, dat was een commentaar op de Fquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Gijzeling?
Die komen het werk afmakenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:13 schreef Skv het volgende:
[..]
't Is wat, spekCarthy.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:17 schreef speknek het volgende:
De ene verspiller van belastingcenten irriteert de andere verspiller van belastingcenten... En dat allemaal van onze belastingccenten!!.
bronnetje?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:18 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Joustra ontkent dat het een oefening is.
De LULquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:18 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
en dat geeft dus:quote:14 oktober 2005 t/m 23 oktober 2005
Minister Pechtold bezoekt Nederlandse Antillen en Aruba
14 oktober 2005 t/m 24 oktober 2005
Herfstreces Tweede Kamer
bron: http://www.parlement.com/9291000/modulesf/fztf57g0
daar heeft ie dus geen last van...quote:vrijdag 14 t/m zondag 23 oktober 2005
Minister Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties) brengt een werkbezoek aan de Nederlandse Antillen en Aruba.
bron?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:18 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ach, het komt minder beroerd over dan "ehh ja.... Wij hebben eigenlijk zelf ook geen flauw idee met hoeveel ze zijn"quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:18 schreef Marietje_34 het volgende:
Het zou idd maar zo een oefening kunnen zijn, maar ik vind het eigelijk wel erg grof van dat coordinatiepunt dat ze gewoon ijskoud zeggen 'wat je ziet is wat je ziet'.![]()
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:20 schreef Yildiz het volgende:
De agenda van het binnenhof op vrijdag:
RTL Z, op tv, net gehoord, is nu in de herhaling.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:19 schreef Yildiz het volgende:
bronnetje?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach, het komt minder beroerd over dan "ehh ja.... Wij hebben eigenlijk zelf ook geen flauw idee met hoeveel ze zijn"
zal hij ook in het complot zitten?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:21 schreef speknek het volgende:
[..]Die Pechtold is er weer stiekem tussenuit geglipt.
.
ook nos journaal. Om 12h dus al gezegd daarzoquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:21 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
RTL Z, op tv, net gehoord, is nu in de herhaling.
Ik hoop bijna dat het een terroristische aanslag is. Net als die gast die toen de verkeerde toren in gijzeling hield.quote:
Dat zou een goeie zijn, ja,quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik hoop bijna dat het een terroristische aanslag is. Net als die gast die toen de verkeerde toren in gijzeling hield.
ik zat daar ook net aan te denken!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik hoop bijna dat het een terroristische aanslag is. Net als die gast die toen de verkeerde toren in gijzeling hield.
Als je plotseling vrij neemt ben je wel gelijk verdacht natuurlijkquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:26 schreef Sprookjesbos het volgende:
Hier bij BZK en Justitie wordt de boel ook flink in de gaten gehouden. Voelt niet prettig aan kan ik je vertellen.![]()
Was net even naar buiten om een broodje te halen. Aan beide kanten van het gebouw zo'n stoere politiejeep een vrij veel mensen die nerveus heen en weer wandelen.
Denk dat ik vanmiddag maar vrijneem ofzo![]()
Bron: nieuws.nlquote:Op een aantal plaatsen in de hofstad zijn aan het begin van de middag politieacties aan de gang, die mogelijk verband houden met de actie op het Binnenhof. Later in de middag doet de politie meer mededelingen.
Dat is dan weer niet positiefquote:Wel vergadert, zoals elke vrijdag, de ministerraad in de Trêves-zaal.
quote:UPDATE: Aanwezigen in de Tweede Kamer spreken dat er sprake is van een "verhoogde dreiging".
UPDATE 2: Op dit moment zijn meerdere acties gaande in Den Haag. Hierbij zijn ook schoten gevallen.
bron: http://www.nieuws.nl/bericht/4/41867quote:Binnenhof afgesloten door ME
Uitgegeven op 14 oktober 2005 om 12:21 uur
(Novum) - Bewapende leden van de Mobiele Eenheid hebben vrijdag aan het eind van de ochtend het Binnenhof in Den Haag afgesloten voor al het publiek. Het is niet precies duidelijk wat er aan de hand is. Politiemensen lopen rond in kogelvrije vesten. De politie Haaglanden verwijst naar de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding.
Op een aantal plaatsen in de hofstad zijn aan het begin van de middag politieacties aan de gang, die mogelijk verband houden met de actie op het Binnenhof. Later in de middag doet de politie meer mededelingen.
Het kabinet is voor de wekelijkse ministerraad bijeen in het gebouw van de Rijksvoorlichtingsdienst op het Binnenhof. De ministerraad vergadert vooralsnog door.
Oh ja in Amsterdam he? Die had wat te zeiken over breedbeeldTV's of zoquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:25 schreef speknek het volgende:
[..]
In het TV journaal van 12 uur zat het wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:56 schreef Razor21 het volgende:
Raar de NOS bericht er zelf niet over
Of potentiële verdachten. Is dat hindelijk en merkbaar geheim volgen toch nog ergens goed voor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:28 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Bron: nieuws.nl
Waarschijnlijk hebben ze weer een paar potientele terrorristen te pakken![]()
Bush-adepten.quote:De ministerraad vergadert vooralsnog door
Ja lijkt me ook. Voorkomen dat wanhopige terroristen de actie nu uit gaan voeren, in plaats van wanneer het oorspronkelijk gepland stond.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:32 schreef Monidique het volgende:
Suggestie: anti-terreur-operatie van de politie, a la 'Laakkwartier'. Uit voorzorg wat gebouwen beveiligen.
Wel een ijzersterke film over gemaakt; Off-screen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:25 schreef speknek het volgende:
Ja, kom gezellig naar NWS allemaal.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:23 schreef trancethrust het volgende:
Hmm
Binnenhof hermetisch afgesloten
"Waar gaat het toch heen met Nederland?"quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:37 schreef JohnDope het volgende:
En nu mensen??? Moeten we bang zijn?? Zovan het komt nu wel heel dicht bij? Zeg het maar....
Bang? Beetje overdreven hoor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:37 schreef JohnDope het volgende:
En nu mensen??? Moeten we bang zijn?? Zovan het komt nu wel heel dicht bij? Zeg het maar....
Dit is ook wel een goed punt trouwensquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:18 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zolang er geen heli's boven cirkelen is er geen reet aan de hand.
alleen daarvan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:38 schreef the_disheaver het volgende:
hihi: 'temperatuur is afhankelijk van de hoeveelheid zonneschijn"
Normaal wel jaquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:39 schreef IkWilbert het volgende:
Radio 1 meld nog steeds niets. Nou weet ik niet of die normaal wel snel zijn?
You'd better believe itquote:Mijn indruk van het lesprogramma is niet dat er een fundamentalist voor de klas staat.
Was dat niet de zender die twee uur te laat was met het braking news rond 11 september?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:39 schreef IkWilbert het volgende:
Radio 1 meld nog steeds niets. Nou weet ik niet of die normaal wel snel zijn?
bron:quote:Terrorismesite trekt veel bezoekers
De website van de NCTb, de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, is erg populair.
1,2 miljoen hits
In twee weken heeft de site 1,2 miljoen hits opgeleverd, aldus minister Remkes van Binnenlandse Zaken. Daarmee wordt volgens Remkes duidelijk dat bij het grote publiek behoefte bestaat aan informatie over terrorisme. De site - www.nctb.nl - geeft actuele informatie over terreurdreiging.
Crisis
Ook naar de site www.crisis.nl surfen veel mensen. Daarop is bij een echte crisis informatie te vinden. Volgend jaar komt de regering met een lijvige voorlichtingscampagne over terreur.
Ik kon nergens wat vinden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:41 schreef 2609 het volgende:
Is het ook nog op tv dan ga ik even kijken
mwah, nee, niet echt eigenlijk. Het voelt nu niet dichterbij aan dan gisteren ofzo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:37 schreef JohnDope het volgende:
Nee, het duurde bij Radio 1 slechts enkele minuten, kan ik me namelijk nog haarscherp herinneren. Ik denk dat je in de war bent met een andere zender.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:40 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Was dat niet de zender die twee uur te laat was met het braking news rond 11 september?
Een camera-helicopter mag ik toch hopen danquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:36 schreef Meki het volgende:
een helikopter is onderweg richting den haag
niks!?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
bron:
http://www.rtl.nl/(/actue(...)eursite_populair.xml
www.nctb.nl
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:42 schreef speknek het volgende:
Als ze er nou gewoon een Apache op afsturen en het hele Binnenhof aan puin schieten...
(of is dat geen reden voor vervroegde verkiezingen?)
www.crisis.nl is dus vooralsnog ook niet actiefquote:
nu.nl ook nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:45 schreef -Mk- het volgende:
Teletekst van nos schiet niet echt op
Lijkt me ook waarschijnelijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:44 schreef Its_Muppet het volgende:
Radio 1 heeft het over een oefening
oeh..quote:De mobiele eenheid van de politie heeft het Binnenhof in Den Haag vrijdagochtend volledig afgesloten. Onduidelijk is nog wat de reden is. De politie Haaglanden voert "meerdere acties" uit in Den Haag. Wat die inhouden en wat de aanleiding is, wilde zij niet zeggen.
het zal wel om TWEE wietplantages gaanquote:
en wij niks te zienquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Wel met een camera aan boord natuurlijk, anders heeft Hart van Nderland niks te melden
of twee eenden uit Turkijequote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
het zal wel om TWEE wietplantages gaan
Dan zou je geen schoten verwachten, zou je zeggen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:44 schreef Its_Muppet het volgende:
Radio 1 heeft het over een oefening
is daar dan sprake van?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:50 schreef trancethrust het volgende:
En tijdens oefeningen in het openbaar wordt er toch ook niet geschoten, neem ik aan?
Ze weten ook niet wat ze willen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:51 schreef Dante_A het volgende:
Radio 1 meldt nu dat het géén oefening is, meerdere gelijktijdige acties door de politie in verschillende delen van Den Haag.
Met oefeningen mag niet in het openbaar geschoten worden en voor 2 wietplantages wordt helemaal niets hermetisch afgesloten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
het zal wel om TWEE wietplantages gaan
kennelijk verwachten ze wild-west taferelen op straat straks.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:52 schreef Its_Muppet het volgende:
Waaronder een afgesloten, maar NIET ontruimde school :S
Volgens geenstijl.nl wel, en een of ander radiostation ook (zie voorgaande posts)quote:
Doe niet zo serieus man. Er is een hoop berichtgeving alsof er iets VRESELIJKS aan de hand is, maar er is helemaal NIETS concreets. Dan gaat iedereen een beetje lacherig zitten speculerenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Met oefeningen mag niet in het openbaar geschoten worden en voor 2 wietplantages wordt helemaal niets hermetisch afgesloten.
Als je in het openbaar gaat schieten dan breekt alleen maar sneller de paniek uit en dat is wat je in zo'n situatie juist niet wilt. Denk ff na voordat je post
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:53 schreef Dr.Aart het volgende:
niemand die in de buurt woont?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:59 schreef Toeps het volgende:
Hmm, da's een paar metertjes bij mij vandaan, dus liever geen grote Boem.
precies.. niets concreets..daarmee uit.. berichtgeving van GS geloof ik ook niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe niet zo serieus man. Er is een hoop berichtgeving alsof er iets VRESELIJKS aan de hand is, maar er is helemaal NIETS concreets. Dan gaat iedereen een beetje lacherig zitten speculerenIk ook
Da's alles
Ik weet denk ik wel welke school dat is. Ben alleen naam ff kwijt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:53 schreef Dr.Aart het volgende:
niemand die in de buurt woont?
het is wel hinderlijk opvallend in ieder gevalquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is dit nu het verstoren van potentiële terroristen door de politie?
quote:Bij een inval van de politie in een pand aan de Moerweg in Den Haag is vrijdag geschoten. Dat hebben ooggetuigen aan verslaggevers van het Radio 1-Journaal gemeld. Een buurtbewoner, die op het moment van de politieactie in z'n auto kwam aanrijden, heeft gezien dat gemaskerde mannen met mitrailleurs een flatgebouw binnenvielen. De Moerweg is afgezet. De politie van Den Haag wil het schietincident en mogelijke arrestaties op de Moerweg niet bevestigen.
Ah mooi, lekker voor Samirquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
7 moslims gearresteerd volgens het NOS. 6 mannen en 1 vrouw, Samir A. zit er ook bij.
blijkt jaquote:
Progressie... heeft die man tenminste nog iets nuttigs gezegd vandaagquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:01 schreef kLowJow het volgende:
Terrorismecoördinator heeft nu in ieder geval ook gezegd dat het niet om een oefening gaat.
mooi.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:05 schreef SCH het volgende:
ZEVEN TERREURVERDACHTEN AANGEHOUDEN
ANP/177 BIN/1 14/10/2005, 13:05 CRIMI14 TERREUR; DENHAAG-TERREUR-AANDHOUDINGEN
6 mannen en een vrouw waaronder Samir A. hoor ik net (3FM)quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:00 schreef indahnesia.com het volgende:
volgens BNR is er een arrestatie gedaan.
Die vlegel hadden ze al een nekschot moeten geven toen ie los kwam en meteen die journalist op zn bek sloeg.quote:
Jep, hij wilde wapens kopen volgens de NOS.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
6 mannen en een vrouw waaronder Samir A. hoor ik net (3FM)
Mooi. Benieuwd of het echt van die gevaarlijke gasten zijn, dat merken we tijdens de rechtzaak dan wel weer.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:05 schreef SCH het volgende:
ANP/177 BIN/1 14/10/2005, 13:05 CRIMI14 TERREUR; DENHAAG-TERREUR-AANDHOUDINGEN
die hadden ze gewoon moeten opruimen toen hij voor het eerst opgepakt werd vorig jaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:07 schreef MrX1982 het volgende:
Samir A.
Die was toch een tijdje terug vrijgesproken?
Daar is een loketje voor, op het Binnenhof? Of zo?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:07 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jep, hij wilde wapens kopen volgens de NOS.
Nou inderdaadquote:Met een nieuw ‘wapen’ in de strijd tegen terrorisme blijkt dat de politie al enige tijd op diverse plaatsen in Nederland terreurverdachten op de hielen zit. Met het persoonsgericht verstoren wordt een verdachte duidelijk merkbaar en hinderlijk gevolgd door de politie met als doel om de eventueel voorgenomen (voorbereidende) terreurhandelingen van de verdachte te verstoren. Dit meldt Nova donderdagavond.
Dankjequote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:09 schreef 907 het volgende:
livestream gevonden:
http://64.246.34.89:8210/listen.pls
nee, nog nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:09 schreef Monidique het volgende:
Arrestaties in Amsterdam, Den Haag en Almere. Dan lees ik op GeenStijl.nl: Vanmorgen 08:45 op het CS in Almere Stad heb ik meer dan een tiental leden van de BBE 3 jongens met hele grote rugzakkken geblindeerd zien afvoeren....
Weet iemand hier meer over?
Hij wilde wapens en explosiven aanschaffen. Ik denk dat de AIVD vast wel ongeveer een beetje weet wie wat waar (ver)koopt in dat wereldje.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar is een loketje voor, op het Binnenhof? Of zo?
wellichtquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar is een loketje voor, op het Binnenhof? Of zo?
Dat was een beter idee geweest.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:09 schreef indahnesia.com het volgende:
die hadden ze gewoon moeten opruimen toen hij voor het eerst opgepakt werd vorig jaar.
laten we het hopen, dr zijn genoeg blunders geweest van die man, t word gewoon tijdquote:
voorstanderquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:09 schreef pieter_pontiac het volgende:
Laten ze het dan nu wél even goed afhandelen en Samir opknopen aan de hoogte toren.
Donner kennende laat ie hem morgen weer vrij ...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:14 schreef SCH het volgende:
[..]Dit is juist een compliment voor Donner.
Incompetente AIVD en OM zul je bedoelen. De rechters konden vrijwel niets met het bewijs.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat was een beter idee geweest.
Maar ja Nederland he, incompetente rechters.
idd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:14 schreef SCH het volgende:
Hoorde ongeveer 20 minuutjes geleden een brommend helikopter geluid vanaf Rotterdam langskomen. Klonk als een helikopter, heb hem niet visueel kunnen spotten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:14 schreef 907 het volgende:
t lijkt wel alsof er een helikopter aanwezig is in de livestream??
Tja...onvoldoende bewijs is geen bewijs.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat was een beter idee geweest.
Maar ja Nederland he, incompetente rechters.
zou kunnenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:15 schreef kLowJow het volgende:
Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat juist door Samir A. vrij te laten, men deze groep mensen heeft kunnen vinden en nu oppakken. Je weet het niet hè.
Ze konden hem niet meer vast houden dus om daar nou Donner de schuld van te geven he...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:13 schreef 907 het volgende:
[..]
laten we het hopen, dr zijn genoeg blunders geweest van die man, t word gewoon tijd![]()
waarom zou dat nou gebeuren? Het is niet de schuld van Donner dat ie vrij kwam. Hij had nog niets gedaan. Beter zo dan dat ze na een aanslag zeggen 'goh we hadden misschien beter....'quote:
Klopt, laten we hopen dat het O.M. nu wél eens genoeg bewijs heeft weten te verzamelen om hem veroordeeld te krijgen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:07 schreef MrX1982 het volgende:
Samir A.
Die was toch een tijdje terug vrijgesproken?
Dat was ook het eerste wat ik dacht.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:15 schreef kLowJow het volgende:
Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat juist door Samir A. vrij te laten, men deze groep mensen heeft kunnen vinden en nu oppakken. Je weet het niet hè.
Kan ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:15 schreef Monidique het volgende:
Incompetente AIVD en OM zul je bedoelen. De rechters konden vrijwel niets met het bewijs.
Idd, dat is waarschijnelijk ook het geval. Het is bekend dat hij daarna werd gevolgd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:15 schreef kLowJow het volgende:
hoezo?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:17 schreef PLAE@ het volgende:
Ow wat had ik toendertijd achteraf graag bij die vrijlatingvan Samir geweest
Nu hopen dat het OM en de rechters niet nogmaals blunderen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:16 schreef CartWOman het volgende:
Tja...onvoldoende bewijs is geen bewijs.
Ik ga er vanuit dat deze inval goed is voorbereid, ben blij dat ze 'm alsnog te pakken hebben.
quote:DEN HAAG - De politie heeft vrijdag bij diverse acties zeven terreurverdachten aangehouden. Dat gebeurde in een onderzoek van de nationale recherche naar een terroristische organisatie, zo heeft het landelijk parket van het Openbaar Ministerie laten weten.
De verdachten zijn aangehouden in Almere, Amsterdam en Den Haag. Het gaat om zes mannen van achttien tot dertig jaar en een vrouw van 24 jaar.
Hoofdverdachte van het onderzoek is de 19-jarige Samir A., die eerder dit jaar door de rechtbank werd vrijgesproken van het voorbereiden van terreuraanslagen.
Nee, want hij had ten eerste niet vrij rond mogen lopen, en ten tweede had het nooit zo ver mogen komen dat ie blijkbaar op het punt stond om iets aan te richten,quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:14 schreef SCH het volgende:
Voor zover ik weet hééft de rechter niet geblunderd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nu hopen dat het OM en de rechters niet nogmaals blunderen.
zou me niets verbazen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:18 schreef Monidique het volgende:
24-jarige vrouw? Zal wel Samirs echtgenote zijn dan.
Oh ze hadden hem al op moeten pakken toen hij zelf nog niks van plan was.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:20 schreef sweet_love het volgende:
[..]
Nee, want hij had ten eerste niet vrij rond mogen lopen, en ten tweede had het nooit zo ver mogen komen dat ie blijkbaar op het punt stond om iets aan te richten,
Hoe kom je er bij dat de rechter blunderde, het was het OM dat blunderde, de rechter heeft juist gehandeld door hem vrij te laten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nu hopen dat het OM en de rechters niet nogmaals blunderen.
Anders loopt Samir A binnenkort weer vrij rond. Zo verschaf je de arrestatieteams wel werk
Ik denk Martine van den Oquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:18 schreef Monidique het volgende:
op een zaterdagmiddag op de Dam in Amsterdam en live op de TV op alle zenders. Voorbeeld stellen heet dat geloof ikquote:
dr was toen toch ook een vrouw in t nieuws die extreem moslim-fundamentalistisch was?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:18 schreef Monidique het volgende:
Dan krijgt het OM nu mooi een tweede kans.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:21 schreef Dante_A het volgende:
Hoe kom je er bij dat de rechter blunderde, het was het OM dat blunderde, de rechter heeft juist gehandeld door hem vrij te laten.
Laten we 't hopenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:22 schreef zoalshetis het volgende:
little fish ---> big fish.
ik hoop het.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:22 schreef zoalshetis het volgende:
little fish ---> big fish.
ja, hoort bij hun cultuurquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
op een zaterdagmiddag op de Dam in Amsterdam en live op de TV op alle zenders. Voorbeeld stellen heet dat geloof ik![]()
ja, ik ook wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:23 schreef frixir het volgende:
Ik krijg een laak kwartier gevoel. Wel spannend dit
Nee, in een veel eerder stadium hadden ze hem al de cel in moeten flikkeren. Je gaat niet voor niets het binnenhof afsluiten, dan was er waarschijnlijk al iets bijna uitgevoerd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:21 schreef Thieske het volgende:
[..]
Oh ze hadden hem al op moeten pakken toen hij zelf nog niks van plan was.
Klinkt erg logisch!
mooi te lezen dat er eens wordt ingegrepen zo af en toe. Hopelijk hebben ze hier ook daadwerkelijk iets mee voorkomen en sluiten ze bepaalde mensen lang, erg lang op.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:24 schreef SCH het volgende:
toevoeging ANP
"Uit ambtsberichten van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) bleek volgens het OM dat A. op zoek was naar automatische vuurwapens en explosieven. Justitie vermoedt dat hij met anderen aanslagen voorbereidde op een aantal politici en een overheidsgebouw.
Vanwege de risico's rond de aanhoudingen is een snelle interventie-eenheid BBE-SIE ingezet. Minister Donner van Justitie heeft daar toestemming voor gegeven."
Perfect voor de vrijdagmiddag.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:23 schreef frixir het volgende:
Ik krijg een laak kwartier gevoel. Wel spannend dit
wat is dat/waar staat dat voor?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:24 schreef SCH het volgende:
Vanwege de risico's rond de aanhoudingen is een snelle interventie-eenheid BBE-SIE ingezet. Minister Donner van Justitie heeft daar toestemming voor gegeven."
Niet!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:26 schreef IkWilbert het volgende:
Denk dat we het spannenste deel nu wel achter de rug hebben.![]()
Bijzondere Bijstands Eenheid-Snelle Interventie Eenheidquote:
Kopje thee met Cohen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:27 schreef Kiteless het volgende:
hm, zullen we geld inzamelen voor een jeugdhonk voor ze ?
Bron?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:27 schreef RoelerMF het volgende:
Mijn eerder genoemde helikopter bleek een grasmaaier van de gemeente te zijn
Ik denk niet dat het OM bewust fouten heeft gemaak om hem vrijgesproken te laten worden. Dan kun je iemand beter meteen schaduwen zonder de publiciteit van een rechtzaak.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:30 schreef devv05 het volgende:
Slim van justitie om Samir A. te laten lopen, nu rollen ze die hele groep op.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:58 schreef Salvad0R het volgende:
angstpropaganda natuurlijk
ze willen de grens tussen goed en slecht verduidelijken, omdat anders het individualisme de kop opsteekt waardoor de samenleving instabiel wordt.
eerst waren t de communisten, nu de islamieten... blaat.
nu maar hopen dat ze hem nu niet weer te vroeg hebben gepakt zodat het weer moeilijk wordt te bewijzen dat hij echt iets van plan was.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:30 schreef devv05 het volgende:
Nét echtquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:27 schreef RoelerMF het volgende:
Mijn eerder genoemde helikopter bleek een grasmaaier van de gemeente te zijn
Mochten er ooit eens slachtoffers vallen bij een aanslag, dan heb ik liever dat types als hij daarbij horen dan normale mensen als ons.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:32 schreef R@b het volgende:
[..]
![]()
Wie blaat hier nou? Radicale islamieten bedreigen Wilders en Hirsi Ali tot de dag van vandaag met de dood, en jij vindt het allemaal maar prima kennelijk.
Best wel, een man met een baard op een karretje vol met benzine! En geen politie te bekennen hier!quote:
Volgens die jandoedel had Justitie ze gewoon door moeten laten gaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:32 schreef R@b het volgende:
jij vindt het allemaal maar prima kennelijk.
open je eigen topic of zo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:34 schreef sweet_love het volgende:
[..]
Mochten er ooit eens slachtoffers vallen bij een aanslag, dan heb ik liever dat types als hij daarbij horen dan normale mensen als ons.
yep, mooi lokkertje!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:30 schreef devv05 het volgende:
en die lopen niet op het Binnenhof ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:34 schreef sweet_love het volgende:
[..]
Mochten er ooit eens slachtoffers vallen bij een aanslag, dan heb ik liever dat types als hij daarbij horen dan normale mensen als ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |