kat in 't bakkie zeker?quote:Dunya is 16. De ouders van Dunya komen uit een ander land met een andere cultuur. Bij haar beste vriendin Desie gaat het er thuis heel anders aan toe. En op school gelden weer totaal andere regels. Daarom probeert Dunya zelf uit te zoeken hoe het leven in elkaar zit. Elke keer, bij elke nieuwe situatie, bedenkt ze voor zichzelf een theorie. En elke keer blijkt de wereld toch weer anders te zijn dan ze dacht. Dunya doet school op haar gemak. Ze is slim en kan zich goed verplaatsen in andere mensen. Ze is loyaal, met haar ouders maar ook met Desie. Alleen heeft ze daardoor soms het gevoel dat ze niet weet wie ze zelf is en wat ze zelf wil. Dunya heeft veel fantasie en is nogal bijgelovig. Toch is Dunya niet bang. Ze durft overal op af te stappen en laat zich niet klein krijgen. Ze is romantisch en denkt vaak na over “de grote liefde”. Komt ie dit jaar?
quote:Mijn favoriete vakantieland is Marokko. Ik heb daar veel familie wonen en de sfeer is er zo heerlijk relaxed.
ik geloofde m'n ogen ook niet, in de eerste instantiequote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat je leest, Harry.
Dat woord dient ten eerste niet in de Nederlandse woordenschat voor te komen, en ten tweede: waarom zou een woord in het Nederlands een eigen leven moeten leiden?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
In het Nederlands is het relaxt.
Hoi.quote:
Ten eerste is het een voldongen feit dat het in de Nederlandse woordenschat voorkomt en ten tweede heb ik de spellingsregels ook niet bedacht.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat woord dient ten eerste niet in de Nederlandse woordenschat voor te komen, en ten tweede: waarom zou een woord in het Nederlands een eigen leven moeten leiden?
Het ware beter indien onze moeder ons nooit ter wereld had gebracht.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ten eerste is het een voldongen feit dat het in de Nederlandse woordenschat voorkomt en ten tweede heb ik de spellingsregels ook niet bedacht.
Voor derden zou dat relaxt zijn geweest.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het ware beter indien onze moeder ons nooit ter wereld had gebracht.
re·laxed [riel¥kst; in België ook: reel–kst]quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Voor derden zou dat relaxt zijn geweest.
Shit, ik ben gesnapt.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:08 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
re·laxed [riel¥kst; in België ook: reel–kst]
bijvoeglijk naamwoord; relaxte, relaxter, meest relaxed; afleiding(en): relaxedheid
ontspannen
Satan swingt!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:58 schreef pberends het volgende:
* pberends is playing Falco - Rock Me Amadeus
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
In het Nederlands is het relaxt.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
In Nederland bestaat het woord "relax" helemaal niet, daar noemt men dat 'ontspannen', maar heel nederland, ja héél nederland kan zich de dag niet meer heugen voor het laatst 'ontspannen' genoten te hebben, bv van twinkelende vogeltjes of een licht zonnetje ...
Héél Nederland...? Nu Ja, één kleine enclave in het nederlandse volk wist succesvolk weerstand te bieden tegen de legioenen van zwaarmoedigheid, nu al meer dan 12 jaar weet hij dit, met behulp van een toverdrank gebrouwen door euro-druiden, te doen:
[afbeelding]
we missen je regulering, SKquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:30 schreef Sidekick het volgende:
Het woordenboek checken om relaxen op te zoeken; het moet niet gekker worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |