Wilyan schreeuwt sinds kort ook best veel.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:14 schreef bixister het volgende:
piet kan soms ook aardig gillen of in ieder geval te hard praten naar mijn zin. vooral als we aan tafel zitten en een gewoon gesprek(je!) willen voeren heeft ie er soms een handje van om met luide stem er door heen te gaan roepen, om 't even wat. en nu hij naar 't kinderdagverblijf gaat heeft ie thuis ook vaker van die 'stoere buien' waarin ie overdreven hard gaat roepen of zingen.
LOLquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:05 schreef Luchtbel het volgende:
Oh en iets wat ik zo ontzettend leuk vond. Jolie speelt heel veel met de magneten op de koelkast. Opplakken en er weer afhalen, andere opstelling. Ze roept er steeds heel hard 'moooooi!' bij.
Vanavond vroeg ze zich schijnbaar ineens af waarom sommige dingen wel op de koelkast blijven plakken en andere dingen niet![]()
![]()
[afbeelding]
Let op de batterijen en het pincet
Ze heeft het met ons halve huishouden getest, alles wat viel was 'nee, boem!' zo leuk en knap!
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:12 schreef E.T. het volgende:
Zo'n dag he.. dat je kind super gezellig is de hele dag, dat ze lekker met je wil spelen, dat hartstikke lief is, geen dingen doet die niet mogen, dus ook geen driftbuien heeft, in conflicten met andere kinderen de wijste lijkt te zijn, grote nicht laat zien dat rozijntjes WEL lekker zijn, je steeds meer 2-woord combi's hoort, je gewoon supertrots en verliefd bent op je kind...
Zo'n dag was vandaag
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:12 schreef E.T. het volgende:
Zo'n dag he.. dat je kind super gezellig is de hele dag, dat ze lekker met je wil spelen, dat hartstikke lief is, geen dingen doet die niet mogen, dus ook geen driftbuien heeft, in conflicten met andere kinderen de wijste lijkt te zijn, grote nicht laat zien dat rozijntjes WEL lekker zijn, je steeds meer 2-woord combi's hoort, je gewoon supertrots en verliefd bent op je kind...
Zo'n dag was vandaag
Terug gegevenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:24 schreef livelink het volgende:
MeNicole, je hebt je neefje toch maar weer teruggegeven?Fijn dat het zo leuk voor je is geweest.
Ja het slapen gaat heel goed!! Maar daar heeft ie nooit moeite mee. En heb hem net lekke in bad gedaanquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:05 schreef livelink het volgende:
Ah, dus er is nog zo'n heerlijke dag op komst. Gaat het slapen wel goed? Ik heb zelf een bijna-kleuter in huis die nergens anders dan thuis wil slapen.
Er is er hier net 1 terug gebrachtquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:05 schreef livelink het volgende:
Ah, dus er is nog zo'n heerlijke dag op komst. Gaat het slapen wel goed? Ik heb zelf een bijna-kleuter in huis die nergens anders dan thuis wil slapen.
Zeker weten, wat hebben wij een mazzel gehad... Typisch gevalletje van het was- je- tijd- nog niet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:37 schreef jessie het volgende:
Leah wat heerlijk voor je dat je moeder in de categorie wonder valt![]()
![]()
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:49 schreef moussy het volgende:
Ach gos, dus Saskia kan over een paar jaar naar de psych omdat ze een dwangneurose heeft, "ik moet van mezelfpapa en mama alles tellen meneer"
neeeeej zo bedoel ik het helemaal niet en wil je ook niks verwijten ( en ja ik weet dat ik nog geen papa ben dus misschien gewoon me bek moet houden ) ik probeer alleen een theorie neer te gooien van wat de oorzaak zou kunnen zijn. Bij volwassenen kan stress ook dergelijke dingen verzoorzaken dus waarom bij een kind niet?quote:Op zondag 23 oktober 2005 18:35 schreef Luchtbel het volgende:
Ah kom op man, zei er iemand iets over schuldgevoel![]()
quote:Op zondag 23 oktober 2005 20:11 schreef Luchtbel het volgende:
Rustig aanzo erg bedoelde ik het niet hoor! Ik denk alleen niet dat je snotverkouden van stress en het klonk net alsof ik d'r heel wat aangedaan had zo
maar niks aan de hand hoor. En je bek houden omdat je nog geen kinderen hebt? Dat is onzin, je kan toch ook gewoon denken
![]()
quote:Op zondag 23 oktober 2005 22:30 schreef jessie het volgende:
Janneke zegt haar naam![]()
![]()
Ze noemt zichzelf Jajn jajn
![]()
![]()
Ja hij slaapt nog steeds in zijn ledikantje. Moet zeggen dat ik het wel lekker vind dat hij zijn bed niet uitkan. Wij hebben een zoldertrap die heel eng is en niet weggeklapt kan worden maar waar ook geen hekje voor kan, moeten daar eerst maar eens een oplossing voor bedenken voordat het ledikantje eruit kan. Maar mogen ondertussen wel opschieten, het wordt wel krapjes in zijn ledikantje.quote:Op zondag 23 oktober 2005 23:00 schreef bixister het volgende:
wat leuk trouwens dat fietsen van bram, karin. en hoe ze elkaar dus kunnen stimuleren he. maar bram slaapt dus ook nog in een ledikantje? hoe is 't verder met 'm?
dat komt omdat 't forum zo traag isquote:
En terwijl ik mijn computer afsloot belde de onderdirecteur.quote:
Oh wat schrikken, als je haar ineens door je raam buiten hoort. Storm stond laatst een keer ochtends in zijn pyama buiten om de grijze tonnen aan de straat te zetten. Had ik hem ook niet gehoordquote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:19 schreef jessie het volgende:
Ik doe het rolluik omhoog zie ik Bo daar staan. In dr winterjas met daaronder...alleen dr onderbroekie en dr pantoffels![]()
![]()
Ik moest echt zo me lach inhouden. Wat had ze gedaan. Ze was dus in dat inderbroekie met winterjas en toffies dr voordeur uitgestapt. Omgelopen dr fietsje gepakt en een paar blokjes wezen fietsen
![]()
![]()
Ze wilde zo graag de maan buiten zien
![]()
Ik spreek niet echt in tweewoordzinnetjes, maar ik merk wel dat ik de zinnetjes langer en moeilijker maak nu ze ouder worden. Eerst dus wel heel eenvoudig en basiswoorden, nu komt er meer begrijpende zinnetjes bij. Met als ---.> dan erbij. En ik kan me inderdaad wel voorstellen dat als Janneke de woorden nog niet zelf kan uitspreken dat ze het uit langere zinnen ook niet meer kan halen, dan komt er zoveel tegelijk binnen dat je de basis er niet meer uithaalt. Lune herhaalde ook steeds de basiswoorden zoals poes, boom, blaadje. En dan komt er steeds wat bij: poes aaien, poes Ayla aaien lief en zo verder. Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:01 schreef poemojn het volgende:
. Spreken jullie allemaal dan in tweewoordzinnetjes tegen jullie kleintjes?
Wat ik begrijp is dat ze het niet te moeilijk vind, maar te veel woorden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:45 schreef poemojn het volgende:
Ja, dat weet ik Jessie, ik maak me ook echt geen zorgen'k Denk alleen een beetje eroverna hoe ik t zou vinden om zulke oefeningen te moeten doen.
Ik merk trouwens wel nu ik erover nadenk dat ik dingen vaak dubbelop zeg, als in 'Ga je jas maar pakken Myrthe, waar is je jas? Pak je jas maar!' zodat dat kernwoordje steeds terug komt. Maar ik bouw er wel een zin omheen. Dat vind jouw logopedist dus te moeilijk voor Janneke (bang dat dat imiteren ontmoedigt)?
Ik spreek Myrthe dan blijkbaar op een hoger niveau aan dan je volgens die logopediste hoort te doen op deze leeftijd. De logopedist gaat er blijkbaar vanuit dat je kind moet aanspreken op het niveau waarop kind zelf praat + 1 treetje, en ik begrijp niet goed waarom dat de normale manier van doen zou zijn (als het kind meer begrijpt). 't Gaat me meer om de theorie erachter dan om Janneke's oefeningen eigenlijk.. dus ik zal er nu maar over ophouden.quote:Verder moeten we in de spraakbenadering een jaar terug. Ze begrijpt nu wel alles, maar ze moet de woorden na gaan zeggen. Dit doen ze normaal op 1 jaar of anderhalf jaar. Op die leeftijd benader je je kind zelf ook wat simpeler.
Misschien moet je het even wat minder droog zien allemaal, omdat één iemand het heeft gezegd betekent ook niet direct dat het zo hoort natuurlijk. En dat het helemaal niet anders kan zijn blabla.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:52 schreef poemojn het volgende:
Ja, maar ik bleef hier bij haken
[..]
Ik spreek Myrthe dan blijkbaar op een hoger niveau aan dan je volgens die logopediste hoort te doen op deze leeftijd. De logopedist gaat er blijkbaar vanuit dat je kind moet aanspreken op het niveau waarop kind zelf praat + 1 treetje, en ik begrijp niet goed waarom dat de normale manier van doen zou zijn (als het kind meer begrijpt). 't Gaat me meer om de theorie erachter dan om Janneke's oefeningen eigenlijk.. dus ik zal er nu maar over ophouden.
Ja de hele dag door. Alles wat we zien en doen wordt 789089034890x benoemd, vooral door Renéquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 03:01 schreef Bar_en_Mar het volgende:
praten jullie aldoor tegen jullie kinderen?
Ja, die oppas is geweldig! Een surinaamse vrouw die als frnachiser werkt voor het gastouderbureau. Echt een lieve vrouw! Liam noemt haar oma, dus het zal wel goed zijn. Toen ik hem kwam halen wilde hij wel erg graag mee, hij begon meteen om zijn jas te vragen en zei al zwaaiend :doei doeiquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:10 schreef jessie het volgende:
De nieuwe oppas is wel fijn geloof ik. Ik las dat in t kinderopvang topic. Of is dat een andere oppas als waar je het nu over hebt? Lijkt me wel een prettig gevoel.
Livelink wat leuk dat het zo'n succes was. Maarre waar zijn de foto's![]()
das wel een hele goeie tip eigenlijk!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:56 schreef coolbabe het volgende:
Ik leer Tom woordjes aan de hand van het Albert Heijn aanbiedingenboekje
Daar staan mooie duidelijke productfoto`s in
Jaaa, ik weet het nog. Dat was een dromerige Katja in de zandbak. Een hele mooie foto, die ik dan ook meteen schaamteloos gelijk heb opgeslagen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:15 schreef Luchtbel het volgende:
Livelink ik heb nog wel een mooie foto van Katja voor je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |