Zo leuk hoe ze hunzelf kunnen noemen
![]()
Hier is het altijd "Bam"
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 23:00 schreef bixister het volgende:wat leuk trouwens dat fietsen van bram, karin. en hoe ze elkaar dus kunnen stimuleren he. maar bram slaapt dus ook nog in een ledikantje? hoe is 't verder met 'm?
Ja hij slaapt nog steeds in zijn ledikantje. Moet zeggen dat ik het wel lekker vind dat hij zijn bed niet uitkan. Wij hebben een zoldertrap die heel eng is en niet weggeklapt kan worden maar waar ook geen hekje voor kan, moeten daar eerst maar eens een oplossing voor bedenken voordat het ledikantje eruit kan. Maar mogen ondertussen wel opschieten, het wordt wel krapjes in zijn ledikantje.
Met Bram gaat het lekker zijn gangetje. Het donker maakt hier heftige indruk. Hij vind het eigenlijk best wel eng en ik probeer dat wel wat minder te laten worden want over een tijdje is het natuurlijk wel heel vroeg donker. Dus vaak samen donker kijken en dan zegt Bram "donker niet leuk, beefje eng" en ik dan vertellen dat ik het wel leuk vind want dan gaan alle lichtjes branden enzo.
Vanacht lag hij opeens te huilen in zijn bedje en zowaar begon hij te vertellen wat er aan de hand was. 1 van zijn schilderijtjes boven het bed was auw. Geen idee waarom. Hij wou graag andersom in zijn bedje slapen, niet onder dat schilderijtje.
Het kleien is hier helemaal ontdekt, hij vind het prachtig! En voor de rest natuurlijk nog steeds lego en zijn autootjes. Hij heeft een paar weken geleden samen met Peet een regenboog gezien. Op zijn nijntje DVD komt ook een regenboog voor. Dus elke keer als het stukje met de regenboog komt moet ik samen met hem voor de tv gaan staan wachten tot die regenboog voorbij komt. Dan moeten we ook buiten gaan kijken waar die regenboog was en dan vertelt hij dat hij die samen met papa heeft gezien. Soms wordt dan ook nog voorgedaan hoe een regenboog doet, gaat hij op 1 been staan met zijn handjes op de grond, andere been de lucht in "kijk mama zo doet regenboog".
Soms sta ik ook versteld van wat hij onthoudt. Zo heb ik hem een paar weken geleden gewogen en trots staan klappen dat hij er goed op ging staan en verteld dat hij nu 15 kilo is. Vanavond ging hij zelf op de weegschaal staan "vijf kilo" zei hij.
We waren vanmiddag op bezoek bij mijn schoonzusje en zwager en hun 1,5 jaar oude zoontje. Wel heel grappig om dat gedrag te zien, zo herkenbaar maar het lijkt ondertussen al tijden geleden. Dat onbehouwen gedrag en gewoon absoluut niet luisteren en dan ook nog eens je moeder uitlachen als ze je probeert te corrigeren. Vanaf alle kanten op de bank proberen te klimmen en er dan bijna afvallen, dat soort dingen. Wat kan een kind in 1 jaar dan echt een hoop leren. Heel stom voorbeeldje: ze liepen alletwee met een snotneus en mijn schoonzusje rende achter mijn neefje aan om die af te kunnen vegen (hahaha ook zo herkenbaar, dan gaan ze juist de andere kant op). Ik vroeg aan Bram of hij even zijn neus wilde snuiten en hij pakt zelf een zakdoek, snuit na wat aanmoediging zelf heel goed zijn neus en ging toen op zoek naar de prullenbak "prullenbak gebleven?" Niet dat Bram altijd zo braaf is hoor
![]()
Maar dit was zo leuk om te zien.