abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31599528
Meaghan had Jillian ook alleen een spraakachterstand? En wat bij haar de reden van die achterstan? Wat heerlijk dat Jillian zo zin heeft in school. En wat heerlijk dat ze Jillian zo leuk vinden. Zal haar wel een boost zelfvertrouwen geven.
Ook al hebben de meeste mensen zoiets van ach dat komt allmaal wel goed. Ik zelf vind het best confronterend en moeilijk hoor. Ik zie haar eke dag worstelen. Ik zie dat ze zo graag begrepen wilt worden. Ik zie ook heel vaak wat ze bedoeld en hoe anderen haar dan verkeerd begrijpen. Ik heb net de huisarts gebeld en een adres gekregen van de assistent die zef ervaring had met deze logopedist. Een schat van een vrouw zei ze. Dat klonk me wel lekker in de oren. Die ga ik vanmiddag dus even bellen.
Wat ik begreep op het audiologisch centrum zal de logopedie hier meer voor ons zijn. Ze denken dat Jans zelf nog te klein is om zelf intensief logopedie bij een logopedist te volgen. En dat het in haar eigen omgeving met tips en opdrachten van een logopedist beter zal werken. Maar na jou verhaal ga ik wel goed in de gaten houden of wij het zinvol vinden.

Bedankt voor je verhaal!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31603266
Janneke ligt nu op bed te huilen. We moeten afbouwen met haar speen. Dus beginnen met het middagslaapje zonder. Ze had 2 speentjes aan haar kroel en een losse lievelingsspeen. Die 2 van haar kroel hebben we er vanmiddag samen afgehaald en weggezwaaid. Die liggen nu in haar bewaardoos Haar lievelingsspeen ligt in haar laatje voor vanavond.
Ze vind het vreselijk om zonder speen te moeten slapen. Ze gilt en huilt en is erg verdrietig. Het liefst tover ik ze weer allemaal tevoorschijn. Maar ja ik weet gewoon dat ik dat niet moet doen. Hopelijk valt ze zo wel in slaap.
Het voelt heerlijk!!!!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:01:22 #103
95752 crew  Chell
Kluns
pi_31603957
Achgossie Janneke.

Sterkte Jessie, lijkt me érg moeilijk om vol te houden als je kindje zo'n verdriet heeft.
pi_31604119
Na tussendoor een paar keer getroost te hebben slaapt ze nu Heeft dus iets meer als een half uurtje geduurd. Maar voor je gevoel lijkt het veel langer. Ze kreeg zelfs hoofdpijn van het huilen en gillen. Hopelijk slaapt ze ook lekker zonder speen (het slapen gaat de laatste tijd nu net zo lekker, vanochtend was het half 9 )
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31604541
Wat fijn dat de logopediste zo'n lieve vrouw blijkt te zijn. Dat stelt je toch wel gerust he. Erg sneu voor Janneke dat ze zich niet begrepen voelt, en erg moeilijk voor jou om dat te moeten zien. Jillian heeft hierdoor ook menig driftbui gehad en vaak wist ik me dan geen raad, omdat ook ik niet altijd wist wat ze nou precies bedoelde. En dan voel je je als moeder toch wel behoorlijk kl*te Toen Jill zo oud was als Janneke kwam er alleen nog maar papa, mama, titi (elk dier), hajoe (zusje) en brum (auto) uit. Ze begreep daarentegen wel veel, maar communicatie was erg beperkt.

[ Bericht 62% gewijzigd door Meaghan op 22-10-2005 21:35:59 ]
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:37:24 #106
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31610714
Meaghan, wat een verhaal. Moeilijk, hoor. Ik kan me voorstellen dat je nu wel met extra spanning naar de basisschool toeleeft. Fijn dat de wendag zo lekker verlopen is, dat is in ieder geval al een hele lekkere binnenkomer.

Ik las laatst in de krant een heel stuk van een ontwikkelingspsycholoog, die het nieuwe kleuteronderwijs bekritiseerde. Hij wilde het liefst weer terug naar de oude kleuterscholen in aparte gebouwen, dus echt los van het basisonderwijs. Hij had het gevoel dat kleuters zich nu veel te veel op moeten trekken aan grotere kinderen. En hij zei ook dat je op 4-jarige leeftijd nog nauwelijks een voorspelling kon doen over de toekomst. Kinderen ontwikkelen zich tot hun 5e in een volstrekt eigen tempo.

Ik zal eens kijken of ik het artikel nog kan vinden ergens. Het was wel heel interessant.

edit; ik kan het artikel niet direct vinden, maar het was in het kader van een congres. Meer informatie vind je hier

[ Bericht 10% gewijzigd door livelink op 21-10-2005 19:45:57 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_31610891
Meaghan wat vond die kinderpsychiater bij die 1e afspraak? En wat een rare actie van die juffen van de peuterspeelzaal. Echt heel raar dat ze daar niet mee durfde te komen. Spannend hoe het straks op school zal verlopen joh

Livelink ik vind dat ook hoor. Bo zit nu op de peuterspeelzaal wat dan voorschool heet. Ze heeft het prima naar haar zin, maar dat woord alleen al voorschool. Ze dan 2.5 als ze daar heen gaan. En die werken dan weer samen emt de baisisschool. Hebben hun programma afgestemd op elkaar. Ze zetten zich heel erg in voor de taalontwikkeling. Voornamelijk voor de buitenlandse kindjes. (Maar bv een Jans zou hier straks ook de vruchten van kunnen plukken) Ik had zoiets van als Bo niks van het schoolse merkt en het naar haar zin heeft vind ik het best. Maar het moet wel leuk blijven. Gelukkig is dit nog zo, maar ik heb dus ook een dubbel gevoel bij deze systemen.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:28:57 #108
7074 moussy
kuttekop
pi_31612993
Ah joh, of het nou zo is of niet, juffen kúnnen echt enorme DOMME opmerkingen maken... waarvan je nog dagen wakker ligt
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_31613082
Livelink, dat klinkt als een interessant artikel. Weet je nog in welke krant het stond?

Jillian komt in een combinatieklas van groep 1 en 2. Wij denken en hopen dat ze veel van de oudere kinderen zal opsteken. Maar ik ben het eens met de stelling dat men van kleuters tegenwoordig al veel verwacht. Vooral als ik aan mijn eigen kleutertijd terugdenk waar het voornamelijk nog bij spelen en knutselen bleef en er nu dus al voorzichtig wordt begonnen met taal en rekenen. Het ene kind zal hier qua ontwikkeling al wel aan toe zijn, maar het andere nog helemaal niet en wat heeft dat dan voor consequenties voor dat ene kind. Ze zijn ook nog zo jong en worden meteen geconfronteerd met de hectiek van zo'n grote basischool. Wat dat betreft voel ik wel veel voor het oude systeem van de aparte kleuterschool. Dat lijkt me voor een kind een stuk intiemer en daardoor ook veiliger overkomen.

Jessie het was nog veel te vroeg om ook maar enigszins iets te kunnen zeggen na zo'n eerste intake. Jillian is een erg stil meisje en kan behoorlijk in haar schulp kruipen als vreemde mensen haar aandacht geven. Haar verlegenheid en onzekerheid nemen het dan over en op zo'n moment geeft ze de indruk dat ze moeilijk bereikbaar is. Ze weet zich op zo'n moment even geen raad en valt dan stil en je zou dit als buitenstaander al snel op een andere manier kunnen interpreteren. Erg moeilijk om hier meteen allerlei conclusies aan te verbinden en het beangstigt me ook wel. Het ene kind is het andere niet en verlegenheid zie ik nou niet meteen als een serieus probleem, tenzij het haar op den duur echt gaat belemmeren in haar doen natuurlijk. De juf van de PSZ vindt haar al wel stukken mondiger worden, zo vraagt ze ook of ze naar de wc mag. Iets wat ze voorheen niet snel uit zichzelf zou doen. Ik stimuleer haar hier ook in, zeg dat ze gewoon lekker moet praten en niet bang moet zijn om iets te vragen en als ik het zo hoor luistert ze daar toch wel naar. Ze is ook echt een kind wat veel om erkening vraagt en helemaal opbloeit als je haar een compliment geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meaghan op 21-10-2005 22:00:23 ]
pi_31614010
Ze moesten eens weten wat ze teweeg brengen met hun *kuch* diepgaande en pedagogisch onderbouwde bevindingen moussy! Maar deze juf zag zelf ook al vrij snel in dat haar uitspraak nogal voorbarig was en was het opeens helemaal met ons eens dat we haar niet meer naar de psych. lieten gaan en dat Jillian het wel zou redden Eerder kreeg ik van haar al te horen dat we niet allemaal geleerden kunnen zijn, dat was ook al zo'n fijne opmerking
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:22:26 #111
7074 moussy
kuttekop
pi_31614211
Ik heb hier ook een toestandje lopen met René hoor. Laten we het er maar op houden dat als er binnen nu en zeg een maand of 3 niks veranderd dat ze naar een andere school gaat
pi_31614341
Zo dat klinkt behoorlijk heftig moussy.

[ Bericht 55% gewijzigd door Meaghan op 21-10-2005 23:14:33 ]
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:01:47 #113
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31622061
Onschuldig toch

Pffffffffffffff ik ben even zo boos op d'r. Jolie houdt erg van pulken en plukken, neuspeuteren, vlooien in andermans haar, broodjes uit elkaar trekken maar ze begon overal aan te prutsen. Ze heeft gister van m'n zus van die raamstickers gekregen omdat ze zo van plakken houdt. Dus die kan zich wel even vermaken vanmorgen dacht ik zo. Maar nee heeft ze toch na ongeveer drieduizend waarschuwingen tien centimeter behang van de muur getrokken en toen ik naar d'r toe wou lopen om er wat van te zeggen met zo'n uitdagende blik nog een heel stuk. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
Toen ik zei dat het nu echt afgelopen was, sloeg ze met d'r handen tegen de muur en riep: nee jij! jij! jij!
Nu rent ze helemaal hyper door d'r bed heen omdat ze zich waarschijnlijk afvraagt wat ze daar alleen zit te doen maar ik moet echt even roken en afkoelen. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel opzettelijke slopen van spullen, tis trouwens niet eens behang van mij.....adem in....adem uit.....
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:17:57 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31622179
Het grote opvoeden is nu begonnen, Luchtbel. Opzettelijk dingen kapot maken kan ik ook niet tegen. Gelukkig merk ik dat het steeds beter gaat. Katja en Job zijn al bijna door de fase heen. En consequent er iets van zeggen, helpt wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:46:35 #115
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31624742
Ja nou het opvoeden was natuurlijk al begonnen maar af en toe en dan zo'n uitdagend bekkie erbij dan denk ik echt *van alles* Maar goed, ik heb m'n kater uitgekotst, Jolie d'r stoute bui schijnbaar ook, we hebben samen de klerenkast en commode enzo opgeruimd. Dat vond ze heel leuk en gezellig en nu slaapt ze lief. Even rust dus wel iets om even naar toe te leven op zo'n dag.

Hier staat ook nog het één en ander of de kleuterschool. Ik heb al een keuze gemaakt voor de school waar Jolie naartoe gaat straks want ze gaat ook naar de peuterzaal straks die daar bij hoort. Meer omdat ik d'r graag naar die school wil hebben. Mits we hier nog wonen. Het is een vrije school waarbij de kleuterschool eigenlijk nog apart is van de school. Wel hetzelfde gebouw maar ze doen bijvoorbeeld niet mee met veel dingen waar de grote kinderen wel aan doen, al dat massale dat hoeft van mij nog helemaal niet op die leeftijd. Kleine klasjes ook (daarom nu al inschrijven) Als het verdere systeem me tegen die tijd niet bevalt, kan ze altijd nog naar een andere school tegen de tijd dat ze naar groep drie gaat.
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:08:57 #116
43556 miss_dynastie
pi_31627894
Jolie, ondeugd! Afkoelen lijkt me heel verstandig hoor
pi_31628680
Meaghan echt vreemde juffen hoor!
Jolie En luchtbel dit is nog nisk hoor. Ik heb 2 van die portretten rondlopen

Jans kan volgende week al terecht voor logopedie Ze had het eerst over een wachtlijst van 1 a 2 maanden. Dat vond ze niet zo lang. (kan natuurlijk best dat er overal lange wachttijden staan hoor, ben daar helemaal niet in thuis) Voor een kindje van 2 jaar met 9 maandan spraakachterstand vind ik dat best lang eigenlijk. En dat ook gezegd. Nu kan ze voglende week dus al terecht.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31652237
fijn dat 't zo snel kan jessie. hoe gaat 't nu met het slapen zonder speen?

we hebben voor piet nu zo'n meegroeibed van ikea (jaja cliché de vikare ) gekocht. maar toen we 'm net in elkaar wilden zetten bleek er geen zijsteun bij te zitten. ik had 't nog gevraagd daar omdat hij er op 't voorbeeldmodel ook niet op zat. maar de verkoper zei dat ie er bij de witte gewoon bij zou zitten (en bij de grenen versie niet, ook raar maar ok wij hadden toch de witte op 't oog dus ik vond 't wel best). maar goed, geen zijsteun dus. en los verkopen ze 'm ook niet meer. maar es op zoek naar een tweedehands zijsteun, of zelf een maken. ik zie piet er namelijk echt zo uitrollen zonder zo'n ding. en nog twee vragen aan de vikare-gebruikers: hoe kom je aan geschikte hoeslakentjes voor die 3-delige matrassen? (verkopen ze die ook bij ikea?) en vraag 2: hebben jullie er gewoon een 1-persoons-dekbedje op? is toch nog erg groot voor zo'n vrij klein bedje? ik zit een beetje te twijfelen of we voor de kleine stand speciaal zo'n junior dekbed zullen aanschaffen. maar daar zijn nauwelijks hoezen voor te koop en misschien is 't ook niet echt nodig, beetje zonde van 't geld misschien. nou ja. eerst moet ie 't nog maar even met de gewone ledikant-lakentjes & dekentjes doen.
  zondag 23 oktober 2005 @ 16:05:36 #119
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31652887
bix, die hoeslakens verkopen ze bij Ikea (zag ze toevallig laatst liggen bij de kinderdekbedovertrekken) en volgens mij hebben ze nu bij de Hema van die dekbedden en overtrekken (juniormaat) in de aanbieding
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 23 oktober 2005 @ 16:05:36 #120
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31652888
bix, die hoeslakens verkopen ze bij Ikea (zag ze toevallig laatst liggen bij de kinderdekbedovertrekken) en volgens mij hebben ze nu bij de Hema van die dekbedden en overtrekken (juniormaat) in de aanbieding
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31653270
hmmz moeten we nog een keer naar ikea... (was natuurlijk ook niet zo slim om daar niet van te voren over na te denken...). maar bij de hema hier zag ik niks in die maat. zal nog maar es kijken.
  zondag 23 oktober 2005 @ 17:45:38 #122
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31653803
Nou geheel volgens de wet van de moeder met schuldgevoel is Jolie vandaag hartstikke ziek
Iedere keer dat ik echt boos ben geworden, mankeert ze de dag erna van alles waardoor ik denk; ziiielig! je was gewoon niet lekker gister.

Gisteravond al hard huilen, wezen stomen in de badkamer. Drie keer een kletsnat bed van snot, tranen en zweet. Dan maar bij mama slapen en vandaag de hele dag snotteren, over d'r nek wrijven, hoofd in d'r handen. Zo zielig. Huilen, huilen, huilen. Ze wilde niks eten (zelfs geen krentenbol) maar heeft wel negen tuitbekers met thee leeggedronken als een klein babietje op schoot liggen de hele dag. Echt sneu. Ik heb m'n uitbarsting van gister in ieder geval wel goed kunnen knuffelen....
  zondag 23 oktober 2005 @ 18:07:59 #123
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_31653973
raar idee en slaat misschien nergens op maar kan het geen stress reactie zijn van Jolie als het iedere keer is nadat jij boos bent geweest?
  zondag 23 oktober 2005 @ 18:35:25 #124
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31654190
Ah kom op man, zei er iemand iets over schuldgevoel
  zondag 23 oktober 2005 @ 19:36:22 #125
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_31654715
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 18:35 schreef Luchtbel het volgende:
Ah kom op man, zei er iemand iets over schuldgevoel
neeeeej zo bedoel ik het helemaal niet en wil je ook niks verwijten ( en ja ik weet dat ik nog geen papa ben dus misschien gewoon me bek moet houden ) ik probeer alleen een theorie neer te gooien van wat de oorzaak zou kunnen zijn. Bij volwassenen kan stress ook dergelijke dingen verzoorzaken dus waarom bij een kind niet?

* Magneet kruipt weer terug in zijn lurkershol, het is in ieder geval NIET mijn bedoeling om jouw zwart te maken / aante vallen / whatever ik vind juist dat je het super doet met Jolie
  Jubileum moderator zondag 23 oktober 2005 @ 20:06:31 #126
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31654937
Ow LB het is zooo herkenbaar! Er zijn van die dagen dat je je kind echt wel wat kunt doen, om er vervolgens 2 dagen later achter te komen dat ze gewoon bezig waren met ziek worden.
Dit is me al zo vaak gebeurd! Echt te erg gewoon.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 23 oktober 2005 @ 20:11:02 #127
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31654971
Rustig aan zo erg bedoelde ik het niet hoor! Ik denk alleen niet dat je snotverkouden van stress en het klonk net alsof ik d'r heel wat aangedaan had zo maar niks aan de hand hoor. En je bek houden omdat je nog geen kinderen hebt? Dat is onzin, je kan toch ook gewoon denken
pi_31655029
Bixis fijn he dat ze zo snel terecht kan. Ben ik ook erg blij mee.
Die zijsteuntjes zitten idnerdaad helemaal niet bij tbed.
De hoeslakentjes verkopen ze alleen bij ikea. Wij hadden eerst ook een groot dekbed op Bo dr bedje, maar dat was toch niks hoor. Dan stop je het eronder en liggen die kleintjes helemaal scheef. Wij hebben dus een juniordekbed aangeschaft bij de hema. Daar hebben ze ook hele leuken overtrekken En eens in de zoveel tijd zijn die in de aanbieding. Hou het foldertje maar eens in de gaten. Dan kan je er bv nu 1 kopen en later als ze in de aanbieding zijn nog een paar ofzo.
Maar vind je een zijsteun echt nodig? Hier zijn ze nog nooit uit bed gevallen. En als het al zou gebeuren, zo hoog is het niet toch? En waneer gaat Piet over?

Inderdaad Lois hier gaan er ook altijd zulke buien aan ziek zijn voorag. En nog geregeld heb ik het niet door Waarmee ik niet wil zeggen dat het gedrag dan maar te accepteren moet zijn. Alleen maakt het het voor mezelf wat makkelijk om mee om te gaan als ik weet waar het vandaan komt.
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 23 oktober 2005 @ 20:24:05 #129
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_31655052
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 20:11 schreef Luchtbel het volgende:
Rustig aan zo erg bedoelde ik het niet hoor! Ik denk alleen niet dat je snotverkouden van stress en het klonk net alsof ik d'r heel wat aangedaan had zo maar niks aan de hand hoor. En je bek houden omdat je nog geen kinderen hebt? Dat is onzin, je kan toch ook gewoon denken
ok en idd verkouden word je er niet van maar je weerstand kan er wel van achteruit gaan. waardoor het net ff wat sneller toe kan slaan.
pi_31655198
jessie, ik zie piet echt wel uit bed vallen als er geen zijsteun op zit. hij rolt heel wat om in z'n slaap en is tot nu toe 't ledikantje gewend waarin dat ook makkelijk kan (hij ligt vaak helemaal tegen de spijlen aan). maar ja, misschien toch maar gewoon proberen, wie weet heeft ie 't zo door. ik wilde 'm eigenlijk morgen er voor 't eerst in laten slapen, maar heb dus nog geen passende hoeslakens. maar wie weet kan ik eerst wel bij wijze van noodoplossing een gewoon 1-persoons-hoeslaken om de grootste matras doen en wieghoeslakentjes om die kleine had ik al bedacht. en ja, ik ga denk ik dan toch maar voor zo'n junior dekbed kijken.

luchtbel, dat is me ook al regelmatig overkomen, zielig he! maar ook wel 'fijn' dat je 't vervelende gedrag dan wat beter kunt duiden, ook al is 't achteraf.
pi_31655229
oh en magneet, als die stress al weerstandvermindering op zou leveren, is 't nog vrijwel onmogelijk dat 't de volgende dag al tot een zware verkoudheid leidt. daar gaat echt wel iets meer tijd overheen. dus: hypothese verworpen.
pi_31655314
Om die kleine matrasjes passen precies de aankleedkussenhoezen. Die deed ik er vaak om, omdat dat net iets lekkerder kwijl enzo opneemt als gewoon katoen.
Bo sliep ook heel onrustig in haar ledikantje. Maar in het bedje dus niet. Ze voelde toen gewoon aan (net als wij) dat ze er anders uit zou vallen. Ik zou het gewoon een keer zo proberen.
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 23 oktober 2005 @ 21:45:50 #133
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31655739
Hier ook een heel onrustige slaper (Freek dus ), ik had voor de zekerheid even een matras naast zijn bed gelegd toen ie voor het eerst in het grote bed sliep . We zijn nu een half jaar verder, maar hij is er echt nog nooit uitgevallen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_31655795
goed idee, dat matrasje! en die aankleedkussenhoezen ook! we gaan 't gewoon proberen morgen.
  zondag 23 oktober 2005 @ 21:56:06 #135
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31655854
En dan zijn ze ineens weer zooo klein in dat grote grote bed.
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:00:43 #136
34891 melonovy
La Kutschie
pi_31655901
Met Chiara heb ik het regelmatig andersom gehad, dan was ze meer jengelig en hangerig enzo en dan kwam ik weer met een boost extra positieve aandacht, in de veronderstelling dat ze wel ziek zou worden. Ze genoot ervan, maar werd niet ziek. Gewoon een dipje vermoed ik. Tegenwoordig noem ik het peuterpuberen, dat gedrag van Chiara.
Het voelt goed hč?
A je to!
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:01:42 #137
24188 Belana
kloon van belana
pi_31655914
Ik vraag me af wat Liam zou doen, ik heb steeds maar het idee dat hij uit zo'n bedje zou gaan steeds. Ben benieuwd dus bix

Het is hier echt geweldig op het moment, Liam gaat heel hard met praten. zinnetjes als :doetutnietmeer" en "met de auto mama" komen er zonder aarzelen uit, erg schattig om te horen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:04:14 #138
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_31655942
Huh, ik doe er gewoon een eenpersoonshoeslaken omheen hoor! Werkt uitstekend. Om alledrie de delen dus. Jersey werkt nog makkelijker dan katoen om dat driedelige matras ivm rekbaarheid (en da's handig bij de knikken ).
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:10:34 #139
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31656024
Het is ook wel beter om te weten dat ze ziek is maar ja nu is dit weer zo sneu. Al weer een paar keer uit gweest en vanavond wilde ze ineens een dekentje in bed. Terwijl ze anders nooit wat wil.
Ze had trouwens net honger gekregen, ze stond hap hap te roepen in bed. Knap dat ze dat aan kan geven, d´r buikje knorde ook. Ze had alleen zin in wiwi, broodjes of iets wilde ze niet. Ze at er zo drie op en zei dag. Slapen dus
pi_31656034
spuuglokje, bedoel je dat dat ook kan zolang een van de uiteindes nog omhoog staat?

belana, ik ben ook erg benieuwd of piet er vaak uit zal komen. (afgezien van mogelijk vallen).
pi_31656060
luchtbel, wiwi is kiwi neem ik aan? wow, 3 nog wel! beterschap voor je lieve en stoere meisje.
  FOK!fossiel zondag 23 oktober 2005 @ 22:15:05 #142
2628 Karin
pi_31656063
Spannend Piet voor het eerst in een groot bed.

Ik zou het ook doodeng vinden zonder zo'n rekje, wij zijn ook op zoek naar een bed met een rekje eraan. Bram ligt ook altijd helemaal tegen de zijkant geplakt.

O zoooo herkenbaar dat schuldgevoel LB. Gebeurt hier ook regelmatig. Net als ik het dwarse gedrag echt spuugzat ben en ik de teugels probeer aan te halen was het juist een teken dat hij ziek aan het worden was.

Bram heeft dankzij Iris het fietsen ook helemaal ontdekt Hij kon het ook wel een beetje maar het was nooit echt interessant genoeg en lopend met zijn fietsje ging hij toch harder. Maar van de week was Iris hier op de fiets en toen wou Bram het ook wel doen "met voetjes op trappers". En sindsdien kan hij wel uuuren rondjes fietsen door de kamer, erg leuk gezicht.
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:18:05 #143
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31656087
Jep Bix, ik heb nog nooit een k-klank uit d'r mond gehoord. Maar wiwi zeggen en naar kiwi wijzen lijkt me duidelijk. Jolie eet altijd zo veel fruit
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:23:59 #144
34891 melonovy
La Kutschie
pi_31656177
Chiara heeft een bed met een opstaand randje en dat randje heeft ze ook echt nodig, ze ligt er regelmatig tegenaan.
Op vakantie had ze een ander bed, zonder opstaand randje en daar is ze gemiddeld 2 keer per week uit gerold.
Het voelt goed hč?
A je to!
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:27:27 #145
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_31656247
Ja hoor. Ik heb dat altijd zo gedaan omdat ik niet eens wist dat er speciale hoezen voor zijn. Het is even een handigheidje (een matras aan 1 stuk is toch gemakkelijker, nietwaar), maar ik doe 't hoeslaken eerst om de korte kanten, dan om die knikken, prop die korte stukjes dan in de beduiteinden van de bodem en dan doe ik de lange kanten. Het is zo gepiept! Ik heb wel dat ik 1 kant naar beneden heb geklapt omdat ik bang ben dat ie over de rand kukelt anders (Tristan is een beetje een stunter). Het hoofdeinde staat tegen de muur, dus die kan veilig omhoog.
Snap je dit verhaal nog?
pi_31656272
Bo lag dus in t ledikantje (jans overgens ook) er echt op de gekste manieren in. Beentjes tussen spijlen, hoofd er tegenaan geperst. Maar in t bedje dus helemaal niet. En Bo komt sinds een half jaar pas uit het bedje. Daarvoor bleef ze er ook lekker in. Jans blijft er ook echt in tot ik haar eruit haal. Misschien scheelt het dat bij ons 1 kant tegen de muur aan staat ofzo?

Janneke zegt haar naam Ze noemt zichzelf Jajn jajn
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:31:30 #147
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31656275
Euhm, Freek liep helaas wel heel veel uit zijn bed , wij hebben dit heel onpedagogisch opgelost door zijn deur op slot te doen, ik deed geen oog meer dicht bij het idee dat ie door het hele huis kon gaan spoken, zeker niet nadat ik hem een keer "betrapt" had bij een poging om over het traphekje te klimmen.
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2005 @ 22:34:16 #148
7074 moussy
kuttekop
pi_31656302
Cas heeft van het weekend in een stapelbed geslapen, onder uiteraard. Maar daar had ik mijn stapelbed tegen aan geschoven, tegen het er uit vallen, en meneertje is niet aan de wandel gegaan morgen gaan wij dus ook het peuterbed van zolder halen

Cas hing trouwens wel "tussen" de bedden in, dus die moet vangrails hebben
pi_31656330
gemiddeld 2x per week! arme chiara. maar ik hoor net dat ik het zijsteuntje van een kennis over kan nemen, dus ik denk dat we dat toch maar doen.

spuuglokje ik geloof niet dat ik je beschrijving(en) helemaal begrijp maar ik ga 't in ieder geval eens proberen met zo'n jersey hoeslaken. het lijkt mij dat 't zo makkelijk los kan schieten bij die knikken en dan zit 't natuurlijk meteen heel raar. maar als 't bij jullie altijd goed gaat, waarom niet?
  zondag 23 oktober 2005 @ 22:37:08 #150
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31656335
beterschap jolie

hier dacht ik ook van dat kyllian uit zijnbed zou vallen in het begin omdat hij noooit stil ligt enzo.
hij is er 1 keer uitgevallen en van schrik terug zijn bed in geklommen
en ik toch zeker weten dat ik een boink hoorde en jawel daar kwam het huilen
maar daarna nooit meer
en nog iets hij komt ook echt zijn bed smorgens niet uit om te spelen ofzo he..
terwijl ik gezegt heb dat hij dat mocht maar hij zei nee mama ik blijf lekker in bed
en dan gaat hij liggen lezen tis zo'n schat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')