abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:52:36 #51
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31461127
Grijs die foto had ik ook pas achteraf gemaakt toen ik wilde gaan opruimen. Het lag er zo leuk bij
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:12:50 #52
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31468076
Zo'n dag he.. dat je kind super gezellig is de hele dag, dat ze lekker met je wil spelen, dat hartstikke lief is, geen dingen doet die niet mogen, dus ook geen driftbuien heeft, in conflicten met andere kinderen de wijste lijkt te zijn, grote nicht laat zien dat rozijntjes WEL lekker zijn, je steeds meer 2-woord combi's hoort, je gewoon supertrots en verliefd bent op je kind...

Zo'n dag was vandaag
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31468188
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:12 schreef E.T. het volgende:
Zo'n dag he.. dat je kind super gezellig is de hele dag, dat ze lekker met je wil spelen, dat hartstikke lief is, geen dingen doet die niet mogen, dus ook geen driftbuien heeft, in conflicten met andere kinderen de wijste lijkt te zijn, grote nicht laat zien dat rozijntjes WEL lekker zijn, je steeds meer 2-woord combi's hoort, je gewoon supertrots en verliefd bent op je kind...

Zo'n dag was vandaag
Snap voor een dag wat je bedoeld
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  Jubileum moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:29:32 #54
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31468564
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:12 schreef E.T. het volgende:

Zo'n dag was vandaag
wat heerlijk!

Luchtbel wat een leuke foto! Wat knap van Jolie! Ik heb allebei de meiden ook geleerd hoe ze van de bank af moesten, steeds als ze willen zet ik ze op hun billen en laat ze het goed doen.
In het begin draaide ik Iris op haar buikje en liet haar zien hoe ze er zo kon afglijden, na een weekje ofzo deed ze het zelf.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:24:02 #55
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31470219
MeNicole, je hebt je neefje toch maar weer teruggegeven? Fijn dat het zo leuk voor je is geweest.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:27:34 #56
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31470338
Mijn vader is vandaag jarig en dus heb ik vanmorgen met de meiden geoefend wat we tegen Opa zouden zeggen. Eva had het na 3 keer al door, die liep de hele tijd "gefeeesiteerd opa" te roepen en ook Iris had het even later helemaal door. Onderweg naar opa hebben we het nog een aantal keer herhaald en toen we bij opa aankwamen zei ik tegen de meiden: Wat gaan we zeggen tegen opa?
Eva "Opa! Gefeeesieteerd!"
Iris, heel lang stil en dan ineens "Mogguh opa!"

Ik had de tranen in mijn ogen van het lachen, ze trok er ook zo'n boevengezichtje bij, ze deed het gewoon expres.
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:31:33 #57
3011 E.T.
pi_31470455
Volgens mij is Iris ook echt zo'n rasecht boefje

heerlijk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31471343
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:24 schreef livelink het volgende:
MeNicole, je hebt je neefje toch maar weer teruggegeven? Fijn dat het zo leuk voor je is geweest.
Terug gegeven Mooi niet
Morgenavond moet ie weer weg

Nu heb ik alleen klein probleempje dat de hond eruit met maar de kleine in bed ligt
Liefde
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:05:15 #59
37150 livelink
pi_31471426
Ah, dus er is nog zo'n heerlijke dag op komst. Gaat het slapen wel goed? Ik heb zelf een bijna-kleuter in huis die nergens anders dan thuis wil slapen.
pi_31471580
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:05 schreef livelink het volgende:
Ah, dus er is nog zo'n heerlijke dag op komst. Gaat het slapen wel goed? Ik heb zelf een bijna-kleuter in huis die nergens anders dan thuis wil slapen.
Ja het slapen gaat heel goed!! Maar daar heeft ie nooit moeite mee. En heb hem net lekke in bad gedaan
Liefde
pi_31474224
Iris Moest opa niet heel hard lachen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:04:49 #62
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31475397
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:05 schreef livelink het volgende:
Er is er hier net 1 terug gebracht . Alles leuk en wel, Freek keek ons vanmorgen bij Opa en Oma zo ongeveer de deur uit, maar slapen doe je blijkbaar toch het liefste thuis...

Zo sneu.... ik heb het logeren eerst zelf een tijd tegengehouden, omdat ik Freek te gevaarlijk en te klein vond, en toen ik vond dat het wel kon werd mijn moeder erg ziek. Ik vol "spijt achteraf" (zo van, had ik het nou maar wel gedaan, nu kan het misschien nooit meer), mijn moeder deed iets wat wat in de categorie "wonder" valt, en nou wou ie niet.

Nou ja, nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar zeggen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_31475800
ach gossie freek toch. wonen ze ver af? ik hoop dat er nog veel gelegenheden voor een nieuwe (iets beter geslaagde) logeerpartij komen!

iris, goeie!

en jolie, slimpie!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:33:00 #64
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31476361
Een uur rijden Bix , nou ja, het slaapt ook wel prettig met al het kroost onder 1 dak , en ik mocht toch uitslapen morgen .
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:36:22 #65
37150 livelink
pi_31476478
Ach, Freek. Erg herkenbaar. Inderdaad maar blijven oefenen. De laatste keer dat Katja bij mijn ouders heeft geslapen is het uiteindelijk gelukt, maar daarvoor heeft mijn moeder ongeveer de hele avond bij haar bed moeten zitten totdat ze sliep. En dat is ook niet de bedoeling.
pi_31476529
Leah wat heerlijk voor je dat je moeder in de categorie wonder valt
Misschien is voor Freek juist de afstand ook het moeilijkst. En nu hij thuisgebracht is, weet hij dat hij dus wel altijd naar huis kan, gaat het een volgende keer misschien wel goed.
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:42:46 #67
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31476685
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 23:37 schreef jessie het volgende:
Leah wat heerlijk voor je dat je moeder in de categorie wonder valt
Zeker weten, wat hebben wij een mazzel gehad... Typisch gevalletje van het was- je- tijd- nog niet.
Ik wou je trouwens nog even iets vragen over je schildklier, zullen we even verhuizen naar het bankje, of naar lifestyle?
pi_31476757
O maak niet uit, lifestyle doen?
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:47:09 #69
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_31476829
Ja is goed, kan jij dat topic nog vinden? Zo ja, schop 'm dan ff?
pi_31476889
Gepiept.
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:47:03 #71
3011 E.T.
pi_31492108
Ik geloof dat wij toch echt met zindelijkheid aan de gang kunnen; Saskia staat net in de badkamer in d'r blootje en moet plassen. Dat hadden wij niet snel genoeg door, maar mevrouw gaat dus staan plassen en zegt duidelijk "passen" en wijst naar de wc
Ze weet dus heel goed wat ze doet en dat dat met de wc te maken heeft.
Tijd om weer eens wat meer te trainen
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:54:36 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_31494490
ow, wat goed ET, dan begint het er echt op te lijken! hier heeft het geen vervolg gehad meer, maar dat komt vanzelf wel.

Liam gaat steeds meer met 2 woorden achter elkaar praten, dingen als "magge niet" en "poes tout" zijn hier niet van de lucht. Hij kan ook echt boos worden als ie zich niet kan uitdrukken.
En ik heb het idee dat ie eindelijk een beetje vetjes aan het ontwikkelen is.
Morgen gaan we kennis maken bij een gastouder, ik ben heel benieuwd
stormy waters...
sailin'
  zondag 16 oktober 2005 @ 20:39:17 #73
3011 E.T.
pi_31495452
"kom mee" is hier de favoriet
pi_31495543
sugar ik kom hier veel te weinig meer, maar ik ben zo blij te lezen dat jullie mogen gaan afbouwen met de beugel
Maria ik ben blij voor je geniet maar lekker van alle nieuwe kleertjes die je mama en papa nu gaan kopen voor je ;-)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_31512849
Jammer voor je moeder dat de logeerpartij is mislukt, Leah.

Saskia wat goed!

Myrthe komt nu steeds met de vormenstoof aanzetten, ik moet 'm dan openmaken en dan doet zij de vormpjes erin.. is de (mijn) bedoeling. Alleen houdt zij steeds het vormpje vast zodat hij niet door het gat kan vallen en trekt hem dan hard lachend er weer uit of doet 'm expres in het verkeerde gaatje om mij voor de gek te houden.

Iris

LB, wat een leuk gezicht, die speeltjes en magneetjes op & onder de koelkast!
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:59:51 #76
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_31520344
Zoë is nog steeds ziekies vanmorgen naar de dokter geweest. Ze heeft wat last van haar oortje omdat ze dus verkouden blijkt te zijn heb er niets van gemerkt, ze heeft wel een hardnekkige rochel waarvan wij dachten fikse keelpijn maar nee dat rocheltje komt van de verkoudheid.

Alleen nou wel de afspraak als Zoë weer koorts heeft moet ik een plasje inleveren en dat gewoon elke keer als ze koorts heeft Arme kind heeft straks geen vel meer op haar trutje zitten. Dit omdat hij het niet op een nierbekonsteking wil laten uitlopen. Gebeurt het te vaak dat ze een blaasonsteking heeft worden we doorverwezen naar het ziekenhuis om te kijken of de klepjes van de nieren wel goed werken. Ik ging toch echt alleen voor haar keel daarheen kom met een waslijst thuis

De vormenstoof is hier ook zo'n succes dat ik er af en toe gestoord van wordt
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:12:29 #77
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_31520702
Judith vindt de vormenstoof ook erg leuk. Ik haal de blokjes eruit, doe het deksel erop, zodat Judith de vormpjes er weer in kan doen.
Judith haalt vervolgens het deksel er weer af en gaat de vormpjes "oppeluime"

Tegenwoordig weet ze trouwens wel hoe het werkt en wil ze inderdaad ook met opzet de blokjes in het verkeerde gat doen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:23:37 #78
3011 E.T.
pi_31521024
Dat doet Saskia ook af en toe Grijs
De doos haalt zelf alle vormpjes eruit (die moet ik ondertussen vasthouden) doet de deksel dicht, pakt een blokje, draait de vormenstoof een paar keer rond alsof ze 't goede gat aan t' zoeken is, doet de deksel open en stopt alles er weer in. En vervolgens kijkt ze me met een triomfantelijke grijns aan. 't is natuurlijk ook best slim bedacht voor zo'n kleintje
Regelmatig doet ze ook wel gewoon zoals bedoeld is trouwens
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:36:52 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_31528855
Ow voor dat soort dingen heeft Liam dus echt geen geduld he! Wat knap zeg van saskia!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 01:38:41 #80
7074 moussy
kuttekop
pi_31551016
Hier geen vormengestoof hoor, gooien moet je er mee!!

Vanmiddag waren we ff bij zeeman binnen gehobbeld, ik stond ff in een bak te grutten, kwam Cas aanlopen, die, die, die aan!! Meneer ging op de grond zitten, trok een veter los en probeerde een pantoffeltje aan te doen. Zo'n ding met een eland/rendier er op. Blijkbaar waren de toffels (burgerlijke brave dingen met een rubberen zooltje) die ik 2 weken gelden had gekocht niet mooi genoeg Cas heeft dus nu sloffen met elandjes
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 09:10:58 #81
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31553242
Léon heeft Pardoes-sloffen, met van die belletjes eraan. Gek word je ervan en spijt dat ik heb dat ik ze gekocht heb!
Maar ze staan wel heel schattig.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 10:30:33 #82
7074 moussy
kuttekop
pi_31554700
Knip je die bellen er toch af

Hebben jullie kinderen ook al zo'n voorkeur voor kleuren? Cas is helemaal gek van vooral paars en rood, al weet ik ut hoe lang.

woensdag 19 oktober 2005 @ 10:32:39 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31554744
Cas heeft goede smaak
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 10:33:56 #84
7074 moussy
kuttekop
pi_31554767
hij is nu rood aan het plakken
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:56:30 #85
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31555215
Jolie houdt van groen, groene auto's, duplomannetjes en truien zijn favoriet.

Vanmorgen deed ze d'r jasje dicht met d'r nekhalsofzo tussen de rits. Gillen, bloeden echt zo sneu ik kon d'r niet meer troosten thuis, dacht gewoon gaan dan stopt ze misschien. Heeft de hele weg naar de oppas gehuild, daar stond warme chocolademelk op d'r te wachten en dat maakte wel wat goed maar ze snikte nog zo zielig
  woensdag 19 oktober 2005 @ 11:01:58 #86
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_31555328
Jessai houdt van blauw, net als Chinook. Cheyenne Oranje, en Junah vindt alles mooi.

Maar Jessai drijft het soms erg ver, alleen maar drinken uit een blauwe beker met een blauw rietje, dat soort dingen.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 11:29:45 #87
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31555897
De belletjes eraf knippen ben je gek?! Dan gaat ie gillen joh.

Och Jolie, toen ik het las voelde ik gewoon alsof mijn eigen vel in de rits zat. Auw.. arm meisje.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_31558560
Ik ben met Jans naar het audiologisch centrum geweest. Ik ben super trots op haar. Wat heeft ze zich de 3 en half uur goed gehouden zeg. Ze speelden daar ook wel erg goed op de kinderen in. Haar oortjes zijn helemaal goed (de 1e test was niet goed te doen, ze moest als er een geluidje ging omkijken naar een beertje wat tevoorschijn kwam in een kastje. Dat ging nog, totdat het kerstmannetje kwam. Bang dat ze was echt zielig gewoon. Pas in het tuincentrum waren die dingen er ook en toen ging ze zich achter haar handen verstoppen. Dus toen ik die grijze ventjes weer zag dacht ik al dat word niks) Maar ze hebben de test herhaald maar dan met oordopjes een meting gedaan. Ook haar trommelviezenspanning was goed (lijkt wel een autokeuring )
Nou ja wat er eigenlijk uit kwam was dat haar begrijpend vermogen ook goed was. Maar dat haar spraakontwikkeling op het nivo van 16 maanden zat En dat wisten we eigenlijk al. Die donald duck geluiden hadden ze daar nog nooit eerder gehoord. Jaja Jansje is echt uniek hoor We moeten over 8 maanden weer terug. We moeten nu een afspraak maken bij logopedie. Voor iets van 4 bezoekjes. Deze bezoekjes zijn dan om vooral ons handvaten te geven om hier mee om te gaan. Jans zelf is nog te jong om intensief logopedie te krijgen. Haar speentje moeten we proberen om tijdens het middagslaapje af te bouwen. Ook het vele kwijlen nog enzo hoort eigenlijk niet meer. Haar mondspiertjes zijn te slap. Nou ja eigenlijk wel alles wat ik ook dacht. Zoveel mogelijk uit een rietje drinken, bellen blazen. Dat zijn dingen die haar mondspiertjes ten goed komt. En via logopedie horen we dus meer.
Ze vonden wel ook al was ze nog jong dat we het goed in de gaten moesten houden allemaal. Daarom ook over 8 maanden terug.
Dus aan de ene kant opgelucht dat haar oortjes goed zijn. En dat haar begrijpende capaciteit goed aanwezig is. Ook al wisten we dat wel, toch fijn om dat bevestigd te hebben. En ondanks dat we zelf wel wisten dat haar spraak een stuk achter liep, viel dat voor mij toch nog wel even tegen.

Maar ach, ik heb 1 kind met slappe bandjes, en nu ook nog 1 met een slap mondspiertje. Best appart

[ Bericht 0% gewijzigd door jessie op 19-10-2005 14:18:00 ]
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:01:31 #89
37150 livelink
pi_31559842
Toch klinkt het wel alsof daar met oefeningen wel wat aan te doen is, aan die slappe mondspiertjes. Wel lastig natuurlijk, maar spelenderwijs kom je vast al wel een eind.
Wel lekker dat jullie vermoedens verder bevestigd zijn.
pi_31560208
Je had het dus inderdaad goed gezien Jessie.. Wel vervelend, is niet leuk natuurlijk zo'n achterstand. Maar die oefeningen zullen vast wel helpen.
En heb je de Nuby rietjesbeker al?
pi_31560336
Nee ze heeft een barbie beker met rietje En dat was al haar lievelingsbeker. Als die in de vaatwasser zit was het huilen. Dat word nu dus afwassen
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:25:14 #92
3011 E.T.
pi_31565425
Klinkt wel redelijk goed jessie. Fijn iig dat ze de onderzoeken zo goed doorgekomen is Stoere meid! Ik hoop dat 't door de oefeningetjes van de logopedist snel beter wordt! (zullen vast ook wel dingen bijzitten als 'gekke bekken trekken voor de spiegel enzo.. )

Ons meisje is een beetje ziek
Vanmorgen het kdv ondergekotst Maar daarna wilde ze wel wat drinken en daarna weer verder spelen en ravotten. Ze is ook gewoon de hele dag lekker vrolijk geweest, redelijk goed gegeten, goed gedronken. 's Middags een lekkere spuitluier (weer al d'r kleren uit, schone romper aan) Maar ze was hartstikke vrolijk de hele dag. Zal wel iets verkeerds gegeten hebben ofzo
Ze vind trouwens d'r nieuwe winterjas zo mooi, dat ze 'm het liefste de hele dag aanheeft. Zodra ze 'm ziet probeert ze 'm aan te trekken.. en achterstevoren lukt dat hartstikke goed! (nee, geen foto helaas)
En ze begint met tellen Als we naar boven gaan tellen we altijd de traptreden en nu zegt ze zelf regelmatig "Tee" als we bij de tweede tree zijn en de hele dag hoor ik "eve, ag, ege" Ze heeft 't besef van tellen nog wel niet, maar ze vind 't wel leuke woorden. En ook dat die woorden steeds in dezelfde volgorde langskomen. Dus nu tellen we de hele dag alles (en ze straalt van trots als ze er dan een "tee" of "ag" tussendoor gooit )
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2005 @ 20:49:00 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_31565842
Ach gos, dus Saskia kan over een paar jaar naar de psych omdat ze een dwangneurose heeft, "ik moet van mezelf alles tellen meneer"
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:51:17 #94
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_31565888
Toch fijn Jessie dat"dit" de uitkomst is en hopelijk slaan de oefeningen voor de mondspieren aan zodat Jans niet meer katrien is

Ach gossie Saskia zat het niet zo lekker in je buikkie .
  woensdag 19 oktober 2005 @ 22:13:38 #95
3011 E.T.
pi_31567487
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 20:49 schreef moussy het volgende:
Ach gos, dus Saskia kan over een paar jaar naar de psych omdat ze een dwangneurose heeft, "ik moet van mezelfpapa en mama alles tellen meneer"
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:02:36 #96
24188 Belana
kloon van belana
pi_31575627
Liam vertelde mij net : "kanne nee, pakke niet...groot" en ik snap wat ie bedoeld
(hij kan iets niet pakken want het is te groot)
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator donderdag 20 oktober 2005 @ 20:30:27 #97
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31586752
Liam wat goed

Cas wat kun jij mooi plakken!! Leuk is dat, zo'n sterke voorkeur voor kleur, nu al op deze leeftijd.

Jessie dat klinkt toch nog hoopvol. Oke, ze heeft achterstand maar er is geen gebrek aan begrijpend vermogen en er mankeert niets aan haar gehoor dus het is in te halen. Ik hoop dat de oefeningen bij logopedie gaan helpen.

Iris heeft een nieuwe liefde, haar fietsje. Ze zit er echt de hele dag op, fietst de kamer op en neer, rondjes om de tafel en buiten fietsen vind ze helemaal geweldig.
Gisteravond, ze lag al een tijdje stil in bed en net toen wij dachten dat ze wel sliep hoorden we ineens: "mama! Iehies wakker! Iehies kan wel effe fietsen. Mag wel!"

Ze was niet meer in slaap te krijgen natuurlijk dus toen ben ik maar even met haar in het grote bed gaan liggen voor ze Eva wakker zou brullen. Hele verhalen over waar ze wel niet naar toe zou gaan op de fiets "kroketjes kopen, pizza halen, cola halen, naar Bwam, naar opa djuiffies halen"
Uiteindelijk is ze gelukkig wel gaan slapen maar vanmorgen, toen we beneden kwamen, was het eerste wat ze deed eisen dat ik haar fiets zou pakken en ze ging weer vrolijk rondjes rijden.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:26:08 #98
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31590296
Jeetje Belana wat goed dat Liam al zo kan praten! zo'n lief vers stemmetje
pi_31590340
Iehies toch! super dat je ook binnen mag fietsen! maar kroketjeskopen t/m naar opa djuiffies halen is natuurlijk nóg leuker.

grappig ET, dat alles tellen hebben we hier ook een hele tijd gehad (en soms nog). en hopelijk was 't eemalig dat spugen van saskia en wordt ze niet ziek.

liam, ik heb die vertaling van je mama niet eens nodig hoor, hartstikke duidelijk!

moussy, piet heeft dat niet zo sterk met kleuren. behalve laatst misschien, toen gingen we 'paddestoelen verven' en hij wilde eerst 't liefst alleen maar met wit vanwege het 'witte stippen' lied. maar dat ging daarna toch vrij snel weer over hoor. ik vond de casfoto met dat plakken trouwens echt schitterend, die blauwe ogen...!!

jessie, niet voor niks zorgen gemaakt dus. maar goed, dan kun je nu inderdaad wel ook serieus ermee aan de slag. hopelijk werken die logopedie-oefeningen snel, 't lijkt me voor janneke zelf ook heel frustrerend hoor, alles prima begrijpen maar zelf nog veel te weinig kunnen zeggen. en superstoer dat ze zich zo goed gehouden heeft tijdens dat lange onderzoek!
pi_31593946
Lois wat herkenbaar! Hier is het ook een dagelijks terugkerend ritueel; twee achter elkaar fietsende meiden en een lol dat ze dan met elkaar hebben Enig minpunt is die irri Paula cd die dan persé gedraaid moet worden en waar ik dus meerdere keren per dag verplicht naar moet luisteren

Pascalle begint ook steeds meer te babbelen en ik vind het allemaal zo schattig klinken uit dat kleine bekkie Zo pikte mama laatst nietsvermoedend een snoepje van haar om vervolgens een boze blik toegeworpen te krijgen gevolgd door een "hé mag niet!" Het is maar wat handig dat ze de betekenis van die woorden maar al te goed kent, zo kan ik haar op mijn beurt mooi een beetje in het gareel houden

Jillian heeft ook een tijdje bij een logopediste gelopen Jessie, maar wij waren daar niet zo positief over helaas. Ze moest meer kleuren dan dat ze gerichte oefeningen met haar deden. We waren er ook snel weer mee klaar wat op zich jammer was, want we hadden zoveel meer verwacht. Wat dat betreft hadden we onze ontevredenheid toch wat duidelijker kenbaar moeten maken, maar goed dat is achteraf. Inmiddels gaat haar spraak met sprongen vooruit, ook al is er nog wel sprake van een achterstand als ik andere kindjes van haar leeftijd zo hoor. Ze gaat volgende maand naar de basisschool en we hebben er alle vertrouwen in dat ze die achterstand binnen de kortste keren heeft ingelopen. De school geeft ook gerichte aandacht aan kinderen met een spraakachterstand, dus dat is alleen maar positief. Ik hoop dat jullie het wel treffen met de logopedie en Janneke er veel aan zal hebben, maar dat zal vast goed komen. Vooral blijven aangeven waar Janneke volgens jullie baat bij zal hebben. Maar het blijft vervelend meid. Ik heb menig traan gelaten om Jillian, helemaal toen het even onzeker was of ze wel naar het reguliere onderwijs kon maar dat is weer een ander verhaal. Ze heeft inmiddels de eerste oefenochtend op haar nieuwe school achter de rug en ze vond het prachtig om kennis te maken met haar klasgenootjes en de lieve juf. Op gegeven moment mocht ze een kabouterhuisje op papier uitkiezen waar ze het liefst wilde wonen en vervolgens kozen bijna alle kinderen voor hetzelfde huisje. Ze wilden graag met Jillian in één huisje wonen. Dat vond ik zo'n lief gebaar van die kindjes Ze had een grijns van oor tot oor toen ik haar weer op kwam halen en op de vraag of ze het naar haar zin had gehad kwam meteen een volmondig JA!! Supertrots zijn we op haar

[ Bericht 1% gewijzigd door Meaghan op 21-10-2005 01:38:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')