abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31770663
Herhalen doet Myrthe ook niet echt, ze merkt dat ze 't niet goed doet en stopt met proberen. Ze begrijpt wel alles (doe de tv uit, pak je boekje over Noach maar, leg de appel op de fruitschaal, noem maar op) maar zegt nog weinig woordjes (alleen dingen als bah, aai, mama enzo, erg makkelijke klanken dus).
Maar ik hoop dat de tips voor jullie wel goed werken. Het lijkt me alleen erg lastig omdat het ingaat tegen je normale manier van doen. Succes!
pi_31770696
Ik moet er ook erg bij nadenken. En Jans is ook niet achterlijk. De begrippen kent ze prima. Dat zag zij eigenlijk ook wel gelijk. Daarom is en vind ik het zo moeilijk, omdat ik haar voor mijn gevoel dom benader. Toch leek Jans er geen probleem mee te hebben.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31770752
Myrthe is ook bijna een jaar jonger als Jans Poemojn!
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:43:41 #254
7074 moussy
kuttekop
pi_31770969
Ik ga het morgen ook eens proberen Jessie Cas gilt voornamelijk

Vanavond zat de kat op schoot (ja de hamstervreter ) en dat zinde Cas niet. toen zei hij; toetoe Cas en klopte op mijn schoot. Oftewel, oprotten kat, ik wil daar zitten!

Toetoe komt van toetoet, aan de kant, dat zeg ik vaak
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_31771009
Hahahahahahahaha
Jans en Cas zouden best een leuk gesprek kunnen voeren samen
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31771037
Ja, dat weet ik Jessie, ik maak me ook echt geen zorgen 'k Denk alleen een beetje eroverna hoe ik t zou vinden om zulke oefeningen te moeten doen.
Ik merk trouwens wel nu ik erover nadenk dat ik dingen vaak dubbelop zeg, als in 'Ga je jas maar pakken Myrthe, waar is je jas? Pak je jas maar!' zodat dat kernwoordje steeds terug komt. Maar ik bouw er wel een zin omheen. Dat vind jouw logopedist dus te moeilijk voor Janneke (bang dat dat imiteren ontmoedigt)?
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:47:27 #257
7074 moussy
kuttekop
pi_31771101
Ja Cas en Jans zouden een filmpje waard zijn denk ik
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:45 schreef poemojn het volgende:
Ja, dat weet ik Jessie, ik maak me ook echt geen zorgen 'k Denk alleen een beetje eroverna hoe ik t zou vinden om zulke oefeningen te moeten doen.
Ik merk trouwens wel nu ik erover nadenk dat ik dingen vaak dubbelop zeg, als in 'Ga je jas maar pakken Myrthe, waar is je jas? Pak je jas maar!' zodat dat kernwoordje steeds terug komt. Maar ik bouw er wel een zin omheen. Dat vind jouw logopedist dus te moeilijk voor Janneke (bang dat dat imiteren ontmoedigt)?
Wat ik begrijp is dat ze het niet te moeilijk vind, maar te veel woorden.
pi_31771305
Ja, maar ik bleef hier bij haken
quote:
Verder moeten we in de spraakbenadering een jaar terug. Ze begrijpt nu wel alles, maar ze moet de woorden na gaan zeggen. Dit doen ze normaal op 1 jaar of anderhalf jaar. Op die leeftijd benader je je kind zelf ook wat simpeler.
Ik spreek Myrthe dan blijkbaar op een hoger niveau aan dan je volgens die logopediste hoort te doen op deze leeftijd. De logopedist gaat er blijkbaar vanuit dat je kind moet aanspreken op het niveau waarop kind zelf praat + 1 treetje, en ik begrijp niet goed waarom dat de normale manier van doen zou zijn (als het kind meer begrijpt). 't Gaat me meer om de theorie erachter dan om Janneke's oefeningen eigenlijk.. dus ik zal er nu maar over ophouden.
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:56:20 #259
7074 moussy
kuttekop
pi_31771394
Omdat je dan je kind de mogelijkheid geeft om het te kúnnen herhalen denk ik. Ze kan moeilijk herhalen; Goh, kijk eens naar de kassiére, wát een lekker bananenschuimpje biedt ze je aan hè?!
pi_31771647
Ik vraag me alleen af of taalstimulering op die manier werkt.
'k Zal eens kijken of ze dit boek in onze bieb hebben, lijkt me wel leuk, en misschien voor meer hier wel leuk om te lezen:

Oetsiekoetsie - De meest gestelde vragen over kindertaal en meertalig opvoeden.
pi_31772507
Goh wat een logische benadering van die logopediste Jessie. Zo hebben wij het niet uitgelegd gekregen met Jillian. Nu ik dit zo lees krijg ik wel erg de indruk dat 'onze' logopediste maar wat deed en alles behalve professioneel bezig was. Ook die uitleg mbt het missen van een stap in de taalontwikkeling klinkt voor mij erg aannemelijk. Zo verbaas ik me vaak over het verschil in taalontwikkeling tussen Jill en Pascalle. Die simpele taal zal best even wennen zijn voor jullie, maar dat zal vast lukken. Ik ben ook automatisch meer op mijn spraak gaan letten, duidelijk en langzamer praten, want ik had ook wel het idee dat een waterval aan woorden geen zoden aan de dijk zou zetten. Je verhaal klinkt iig erg positief en ik kan me heel goed voorstellen dat dit je een heel goed gevoel moet geven
pi_31773517
praten jullie aldoor tegen jullie kinderen?

Ik betrap me er namelijk nogal eens op, dat ik eigenlijk maar heel weinig tegen thijs praat, ja tijdens het wandelen, of wanneer we samen wat spelen, maar de rest van tijd spreek ik eigenlijk nouwlijks tegen thijs
Tenzij hij iets doet wat hij niet mag ;-)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:12:24 #263
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31774512
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:52 schreef poemojn het volgende:
Ja, maar ik bleef hier bij haken
[..]

Ik spreek Myrthe dan blijkbaar op een hoger niveau aan dan je volgens die logopediste hoort te doen op deze leeftijd. De logopedist gaat er blijkbaar vanuit dat je kind moet aanspreken op het niveau waarop kind zelf praat + 1 treetje, en ik begrijp niet goed waarom dat de normale manier van doen zou zijn (als het kind meer begrijpt). 't Gaat me meer om de theorie erachter dan om Janneke's oefeningen eigenlijk.. dus ik zal er nu maar over ophouden.
Misschien moet je het even wat minder droog zien allemaal, omdat één iemand het heeft gezegd betekent ook niet direct dat het zo hoort natuurlijk. En dat het helemaal niet anders kan zijn blabla.
Ik praat regelmatig in zinnen van drie woorden ofzo tegen haar, misschien zelfs minder dan drie.
Als ik tegen Jolie zeg; pak jij je jas eventjes, het is koud en we gaan weg, hoor ik regelmatig dat ze iets uit de zin probeert te herhalen. Bijvoorbeeld Jas of Weg. Dan zeg ik; ja we gaan weg of ja jas. Met de nadruk op het woord dat ze probeert te herhalen. Zodat ze het nog even hoort en bijna los.

Ik praat meestal wel veel tegen haar hoor Bar, is het niet stil anders? Ik praat ook wel eens terug in haar eigen bedachte taal, als ze echt iets wil en ze legt het in haar taal uit dan ga ik daar ook gewoon op in. Ze wil gehoord worden dan, ik verbeter d'r wel maar doe wel wat ze graag wil.

Jessie fiets je nog wel eens alleen met Janneke, ik merk dat Jolie voor op de fiets heel veel dingen probeert te benoemen en dat ik zelf dan ook snel dingen benoem. Misschien ook wat voor jullie. Succes
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:00:47 #264
7074 moussy
kuttekop
pi_31774842
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 03:01 schreef Bar_en_Mar het volgende:
praten jullie aldoor tegen jullie kinderen?
Ja de hele dag door. Alles wat we zien en doen wordt 789089034890x benoemd, vooral door René die kwek van haar staat nooit stil.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:14:47 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31775336
Poemojn, jij gaat min of meer uit van een kind dat zich tot nog toe 'normaal' ontwikkelt qua taal. Janneke heeft op één of andere manier toch wat stappen overgeslagen, dus de normale intuitieve benadering die Jessie en Geer tot nog toe gebruikt hebben heeft geen resultaat gehad. Dan kan ik het me wel voorstellen dat je bewust terug moet naar een eerdere stap. Lijkt me wel heel moeilijk, maar als het resultaat zou hebben maakt het het natuurlijk wel een stuk makkelijker.

En Bar_en_Mar, ik praatte in het begin heel weinig tegen Katja. Ik was veel te geconcentreerd bezig met alles wat ik moest doen. Ik ben er toen door diverse mensen op gewezen, die het kennelijk opvallend vonden dat ik zo weinig tegen haar zei. Toen ben ik me aan gaan leren om tegen haar te praten en inmiddels lul ik ook de hele dag door tegen ze.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_31776432
Ik ben zelf ook een echte kwek Bo ook!!! Jans zelf ook, maar dan in haar eigen taal

Poemojn als je naar leesboekjes kijkt, zie je daar bij de boekjes voor de kleine kindjes ook nooit hele verhalen in staan. Maar vaak 1 woordje onder het plaatje. Zo moet je dit ook zien. En niet zo letterlijk. Tuurlijk zegt een ouder tegen zijn kind van 1 jaar niet alleen maar 1 zinswoorden. Maar ga je samen een boekje lezen op dat nivo, lees je het vaak wel op die manier. Zo ook met puzzeltjes enz. Aangezien de ontwikkeling meestal normaal gaat vloeit dit al snel over in meer woordjes tot hele zinnen. Bij Jans dus niet, extreem niet. Vandaar dat wij terug moeten naar 1 zinnetjes. Alleen moeten wij dit wel doortrekken in onze hele benadering (en ook de andere mensen die dicht om haar heen staan) daar zij echt heel veel steuntjes in de rug nodig heeft.
Net met voorlezen plukte ik alweer wat vruchten.
Vorige week las ik een nijntje boek bv nog in zelfgemaakte zinnen voor. (ik vertelde dan zelf een heel verhaal bij de plaatjes) Nu niet. Nu benoemde ik alleen het voorwerp. En ze zegt sommige dingen gewoon na!!!!!! Ik sta hier echt super van te kijken. Zoiets simpels voor mijn gevoel wat zo'n reactie geeft!!!!

Poemojn verder heb ik best wat moeite met jou reakties. Ik merk en voel al heel lang dat Jans dr spraak achter is en vooral anders is. In mijn omgeving hoorde ik niets anders dan, ach t zal wel goed komen, en je maakt je druk om niks enz enz. Tot ik bij t audiologisch centrum kwam en nu ook bij de logopediste. Die aangaven dat haar eigen taaltje erg extreem is. Die bevestiging vond ik wel even fijn. Dan komt zij met een aanpak die ik kan begrijpen, waar ik achter sta, waar ik ook al gelijk een reaktie van Jans op zie waar ik van sta te kijken En dan kom jij weer met je theorie-tjes.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:37:53 #267
7074 moussy
kuttekop
pi_31777227
Jezus Jessie, als het zo simpel is met Jans vraag dan gewoon of ze beter wil articuleren

Fijn dat ze het snel oppikt
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:43:18 #268
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_31777403
Vreselijk offtopic, maar ik had gisteren je verhaal gelezen Jessie en raadt eens waar ik vanacht over droom? Juist, over Jans en Bo... Ik vond het zo vreemd, dat ik dus kan dromen over kinderen van hier die ik nog nooit gezien heb en waar ik alleen over lees. Einde vreselijk offtopic
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_31778840
Hahahahahah lol Moussy. Ja ik zal straks eens aan haar vragen of ze niet even normaal kan praten Wie weet zegt ze "ja hoor"
Geer ging net een appel voor haar maken en ze zegt gewoon appel!!!! (dat woordje stond dus vanmorgen in haar nijntje boek, nou ja staat er nog steeds, maar had ik vanmorgen dus voorgelezen ) Echt super vreemd dit!!!!

Marie 79 t was toch geen nachtmerrie he
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31779002
Ik zit overgens wel dit hele topic vol te blaten over Bo en Jans. Het is niet mijn bedoeling om andere dingen onder te laten sneeuwen hoor. Maar ineens is er gewoon veel schrijfvoer.

Hoe is het met de andere dreumussen en peuters?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:41:20 #271
7074 moussy
kuttekop
pi_31779029
goed, je krijgt de groeten

Cas heeft net "hajin" gegeten en is nu naar bed
pi_31779055
Haring?
Jans ligt ook in bed ..... te smachten naar haar speen
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:43:32 #273
7074 moussy
kuttekop
pi_31779081
Ja en toen moest de haring toetoe, oprotten, hij hoefde niet meer
pi_31779101
Hahahahahahahahaha dat toetoe is echt wel schitterend.
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:54:55 #275
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_31779357
nee hoor Jessie, was wel een normale droom geloof ik
18-11-2008 Maarten Alexander
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:55:42 #276
7074 moussy
kuttekop
pi_31779375
Het klinkt ook zo lief

Als Cas drinken wil en krijst dan geef ik niks, sta ik niet eens op. Hij moet normaal vragen of ik drinken wil pakken. Dan trekt ie aan mn broek brult TOETOE oftewel, ik moet opsoutuh en in de benen
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:28:39 #277
24188 Belana
kloon van belana
pi_31780258
jessie, zo gata dat gewoon, je hebt ff veel te vertellen het is ook nogal wat allemaal!

Met Liam gaat het wel goed, hij heeft een beetje aanpassingesmoeilijkheden op het moment geloof ik. Nogal drukke week geweest met de nieuwe oppas, bij mijn schoonouders gelogeerd, samen op stap geweest en nu is meneer dus redelijk onhandelbaar en slaapt slecht
Nou zag ik ook weer snotjes verschijnen, dus ach... dat kan het dan ook weer zijn
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:05:49 #278
37150 livelink
pi_31781174
Met Katja en Job gaat het ook lekker. Het concert van K3 was een succes. Ik was er zelf natuurlijk niet bij, maar Katja was er helemaal vol van toen ze terugkwam. Het programma wat ze gekocht hadden moet elke avond mee naar bed. Katja's nichtje van 5 jaar was ook mee en Katja heeft meer naar haar nichtje dan naar K3 gekeken. Als het nichtje begon te klappen, deed Katja het ook en als grote nicht ging dansen ging Katja ook dansen. Wel heerlijk, zo'n grote nicht als voorbeeld.
pi_31781306
De nieuwe oppas is wel fijn geloof ik. Ik las dat in t kinderopvang topic. Of is dat een andere oppas als waar je het nu over hebt? Lijkt me wel een prettig gevoel.

Livelink wat leuk dat het zo'n succes was. Maarre waar zijn de foto's
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:13:22 #280
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31781375
Jeetje, er is wel weer veel gebeurd zeg in ons weekje vakantie!
Heb niet alles gelezen, maar ben een beetje ingehaakt bij Jannekes logopedie-verhaal.
Gelukkig kunnen jullie er wat mee en het klinkt ook allemaal wel logisch. Als dan lees wat de logopediste uitlegt denk ik echt, wat doe ik alles volgens het boekje zeg! Heb helemaal geen boekjes over opvoeding en ontwikkeling (Oei, ik Groei is allang verdwenen hier), maar kennelijk volg ik wel de regeltjes.

Maar even serieus, ik benadruk dus ook die woorden die Léon duidelijk uitspreekt. Het enige woord waar ik hem niet meer om hoef te prijzen is 'auto'. Dat roept ie de hele dag door.
Je merkt het ook wel met voorlezen inderdaad. Hij heeft diverse mooie voorleesboeken, maar kan zijn aandacht nog niet vasthouden op een heel verhaal. Dus boekjes met kleine zinnetjes en grote plaatjes werken beter voor hem. En dan praat hij je ook na. Bij lange zinnen bladert hij gewoon door.

Poemojn, ik hoop niet dat je nu niet reageert omdat je je aangevallen voelt door Jessie. Wat LB ook al zei, je moet het niet zo droog zien. Wat voor de een werkt hoeft voor de ander nog niet perse zo te zijn. Als jij merkt dat wat jij doet goed werkt voor Myrthe, moet je dat gewoon blijven doen. Maar dat wil niet zeggen dat het de enige juiste methode is. Many ways lead to Rome.

Om maar even onder de Bo en Janneke-sneeuw vandaan te komen : Léon loopt en wel helemaal. Het heeft 16 maanden geduurd, maar daar gaat ie hoor. Hij loopt bijna een marathon op een dag, doet niets liever meer. Nog wel gammel en met rondmaaiende armen, maar hij loopt. Hij moet wel heel erg lachen om zichzelf. Vooral ook als hij mij in de maling neemt. Dan doet hij net alsof hij naar je toe loopt, maar wijkt net op tijd af en wandelt vrolijk ergens anders naar toe. Rondjes draaien doet hij nu ook veel. En hij denkt dat hij kan springen. Dat lijkt dus nergens op.

Vandaag toch maar naar de kapper geweest met hem. We willen het wat langer laten groeien, maar het zat echt nergens meer naar. Een mat van krullen in zijn nek en wat vlassige steile draadjes bovenlangs. Dus de kapster heeft het nu zo geknipt dat er wat model in zit en dat het gewoon kan gaan groeien. Heb wel wat van zijn babykrulletjes mee naar huis genomen.
Man, het wordt al een echte vent zo!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_31781549
Wat goed van Leon!!!!
Hoe vond hij het bij de kapper?
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:20:55 #282
37150 livelink
pi_31781554
Sorry, geen foto's gemaakt Het maken van foto's zit niet in ons systeem. Arme Katja en Job zullen later nergens tastbare herinneringen aan hebben. Ik weet het en iedere keer als ik foto's zie van bijvoorbeeld Luchtbel die allerlei alledaagse dingen van Jolie vastlegt, neem ik me ook voor om meer foto's te maken. Maar het blijft bij voornemens.

Wat goed van Léon dat hij al loopt en zelfs al probeert te springen. Als ze eenmaal gaan lopen, dan zijn ze ook niet meer te houden. Dat vind ik altijd zo leuk.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:31:22 #283
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_31781757
In eerste instantie zat hij echt iedereen argwanend aan te kijken en heel even verscheen dat pruillippie. Maar met een koekje is hij makkelijk om te kopen.
Op het laatst was hij het wel zat, maar de kapster heeft vreselijk haar best gedaan.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:08:55 #284
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31784077
Lieve jessie, succes met de nieuwe communicatie! Klinkt logisch en het werkt, wat wil je nog meer? Fijn dat Janneke meteen zo goed reageert, joh.
Ik denk trouwens dat we allemaal op Poemojns manier praten tegen onze kindjes (begrijpelijk, maar niet op "overdreven kinderniveau"). Alleen gelden voor sommige kinderen ws op heel veel verschillende vlakken uitzonderingen in de beste aanpak. Zo te lezen deed je eerst ook wat Poemojn zegt, jessie. En nu moet het anders, omdat dat wél werkt voor Janneke. Logisch en goed om te weten, toch?

Poemojn, jij vraagt je af of taalstimulering op die manier werkt. Via herhalen. En dus kans geven om te herhalen.
Ben je er al meer uit? Alles in mij denkt namelijk van wel en ben benieuwd.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_31786055
Mijn man is jarig vandaag dus dit is de eerste keer dat ik online ben. Ben nu wel bijgelezen maar ik zal later uitgebreid reageren ok? Weten jullie iig dat ik me niet aangevallen voel ofzo.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:33:14 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_31786496
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:10 schreef jessie het volgende:
De nieuwe oppas is wel fijn geloof ik. Ik las dat in t kinderopvang topic. Of is dat een andere oppas als waar je het nu over hebt? Lijkt me wel een prettig gevoel.

Livelink wat leuk dat het zo'n succes was. Maarre waar zijn de foto's
Ja, die oppas is geweldig! Een surinaamse vrouw die als frnachiser werkt voor het gastouderbureau. Echt een lieve vrouw! Liam noemt haar oma, dus het zal wel goed zijn. Toen ik hem kwam halen wilde hij wel erg graag mee, hij begon meteen om zijn jas te vragen en zei al zwaaiend :doei doei Is idd erg prettig, kan je echt met een gerust hart naar je werk
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:35:45 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_31786560
over voorleesboekjes, ik (en Liam ook) vinden de boekjes van Bobbi beer erg leuk. hele eenvoudige verhaaltjes over "bobbi doet boodschappen" bv met steeds 4 regeltjes die nog rijmen ook. erg leuk om voor te lezen en het lijkt ook makkelijk te herhalen voor Liam.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:15:17 #288
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31787775
Livelink ik heb nog wel een mooie foto van Katja voor je

Jolie is helaas nog steeds niet zo lekker ze zou eigenlijk vandaag gaan logeren maar ze heeft steeds zo'n nare hoest dat ik liever thuis bleef. Ze heeft wel een nieuw bad!

Turk
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:17:32 #289
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31787870
kyllian vind alles leuk wat ik voorlees van sjakie en de chocolade fabriek tot aladdin de toverbeer
en hij weet ook nog heel goed wat ik voor gelezen heb
soms wil hij mij voorlezen en dan hoor ik echt wat ik zlef voor gelezen heb en dat is zo ontzettend leuk om te horen hij is een echte boek freak net als ik
en heb hem pas geleden ook lid gemaakt van de bieb en dat is goed in de smaak gevallen bij hem
mag zelf kiezen wat hij wil lenen enzo echt super leuk
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:23:56 #290
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31788066
Wat heeft Jolie een aparte benen op de onderste foto?

Ik ben op zoek naar 'woezel en pip' om voor te lezen. (maar aangezien 't niet overal verkocht wordt zal ik 't wel op internet bestellen). Dat is het boekje/cd van Guusje Nederhorst. De cd is Saskia helemaal wild van op het kdv, ze wil 'm steeds opnieuw horen en 't boekje dat erbij zit lijkt me hartstikke leuk om voor te lezen. Ben benieuwd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31788443
Dat turkenbad En beterschap voor Jolie.
Hier hebben we het boekje met cd (ze zijn helemaal weg hier van t liedje als je bang ben dan trek je een laken over je kop en fliperdeflap paardje hop paardje hop) Maar het boekje is dus echt heel leuk.
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:50:44 #292
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31788922
Wij zijn ook nog volop bezig om Eva te leren (verstaanbaar) te praten en ik heb heel erg veel aan voorleesboekjes met foto's erin van gebruiksvoorwerpen, eten, kleding e.d. We wijzen dan het plaatje aan, zeggen het woord, herhalen dat zo'n 50 keer (niet op 1 dag natuurlijk) en Eva heeft dan weer een nieuw woord geleerd.
Waar ze ook erg veel opsteekt, en dat is bijna genant om toe te geven, zijn de video's van Nijntje. (De getekende versie, dus niet de 3D uitvoering) Daar worden hele simpele verhaaltjes verteld, over alledaagse dingen en dat vind ze prachtig. Voor de rest is het vooral heeel heeel veel herhalen, woordje voor woordje. Eva heeft ook nog de vreemde gewoonte om een woord eerst heel vaak goed te zeggen en het vervolgens geheel verfrommeld te herhalen en te onthouden. Zoals bijv. Glijbaan. Dat zei ze eerst helemaal goed en tegenwoordig heet dat ding "kleibagen". Je krijgt het er ook niet meer uit, maar goed wij begrijpen haar wel.
Het gaat hier ook woordje voor woordje maar ze begrijpt wel heel erg veel.

Jolie wat een gaaf bad!

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 29-10-2005 21:29:02 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:56:29 #293
30488 coolbabe
My little pwny
pi_31789100
Ik leer Tom woordjes aan de hand van het Albert Heijn aanbiedingenboekje
Daar staan mooie duidelijke productfoto`s in
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Jubileum moderator zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:01:01 #294
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31789249
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:05:13 #295
30488 coolbabe
My little pwny
pi_31789390
Hij komt er zelf steeds iedere week mee aansjouwen, ik kan het hem moeilijk verbieden
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Jubileum moderator zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:08:48 #296
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31789510
Nu we het toch over taal hebben, Iris is woensdagmiddag thuis gekomen uit het kdv met een nieuw woord. Echt een geweldig woord, het woordje "huh?" met bijbehorende gezichtsuitdrukking.
Op alles wat je nu zegt of aan haar vraagt hoor je "huh?" en dat irriteert onvoorstelbaar. Ik heb nooit geweten hoe irritant dat is zeg, wij zeggen het zelf nooit, en ik probeer haar nu ook te leren dat ze "wat zeg je" moet zeggen maar het dringt nog niet erg door.

Aan de andere kant kwam vanmiddag wel weer een staaltje goede opvoeding voorbij toen we even bij de buren stonden te praten. Ze vroeg aan mij "mama, wat doet die meneer nou?"
(Iris is gek op folders lezen en als we een man zien was het voorheen altijd "ook een papa" maar nu noemen we hem meneer. )
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:20:43 #297
24188 Belana
kloon van belana
pi_31789893
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:56 schreef coolbabe het volgende:
Ik leer Tom woordjes aan de hand van het Albert Heijn aanbiedingenboekje
Daar staan mooie duidelijke productfoto`s in
das wel een hele goeie tip eigenlijk!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:54:30 #298
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31791095
die AH boekjes vind kyllian ook leuk en hij noemt zelf daar alles al uit op
de biertjes van de opa's
de danoontjes van hem en ga zo maar door
pi_31792217
Lois in de wachtkamer zag ik dat ze ook van die fotoboekjes verkochten en uitleg om ze zelf te maken. En wat goed om te lezen dat het bij jullie op die manier ook goed werkt bij Eva.
En wat is Iris toch een snelle he!!!!!! En vooral ook lekker pittig en eigenwijs als ik zo tussen de regels doorlees
Tom Zegt ie ook de prijzen erbij Maar op zich vind ik het wel slim, want fruit brood enz alle dingen staan erin!
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:43:57 #300
37150 livelink
pi_31792666
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:15 schreef Luchtbel het volgende:
Livelink ik heb nog wel een mooie foto van Katja voor je
Jaaa, ik weet het nog. Dat was een dromerige Katja in de zandbak. Een hele mooie foto, die ik dan ook meteen schaamteloos gelijk heb opgeslagen.

Leuke foto's weer van Jolie in haar grote nieuwe bad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')