Jeetje, er is wel weer veel gebeurd zeg in ons weekje vakantie!
Heb niet alles gelezen, maar ben een beetje ingehaakt bij Jannekes logopedie-verhaal.
Gelukkig kunnen jullie er wat mee en het klinkt ook allemaal wel logisch. Als dan lees wat de logopediste uitlegt denk ik echt, wat doe ik alles volgens het boekje zeg!
![]()
Heb helemaal geen boekjes over opvoeding en ontwikkeling (Oei, ik Groei is allang verdwenen hier), maar kennelijk volg ik wel de regeltjes.
![]()
Maar even serieus, ik benadruk dus ook die woorden die Léon duidelijk uitspreekt. Het enige woord waar ik hem niet meer om hoef te prijzen is 'auto'. Dat roept ie de hele dag door.
![]()
Je merkt het ook wel met voorlezen inderdaad. Hij heeft diverse mooie voorleesboeken, maar kan zijn aandacht nog niet vasthouden op een heel verhaal. Dus boekjes met kleine zinnetjes en grote plaatjes werken beter voor hem. En dan praat hij je ook na. Bij lange zinnen bladert hij gewoon door.
Poemojn, ik hoop niet dat je nu niet reageert omdat je je aangevallen voelt door Jessie. Wat LB ook al zei, je moet het niet zo droog zien. Wat voor de een werkt hoeft voor de ander nog niet perse zo te zijn. Als jij merkt dat wat jij doet goed werkt voor Myrthe, moet je dat gewoon blijven doen. Maar dat wil niet zeggen dat het de enige juiste methode is. Many ways lead to Rome.
![]()
Om maar even onder de Bo en Janneke-sneeuw vandaan te komen
![]()
: Léon loopt en wel helemaal. Het heeft 16 maanden geduurd, maar daar gaat ie hoor. Hij loopt bijna een marathon op een dag, doet niets liever meer. Nog wel gammel en met rondmaaiende armen, maar hij loopt. Hij moet wel heel erg lachen om zichzelf. Vooral ook als hij mij in de maling neemt. Dan doet hij net alsof hij naar je toe loopt, maar wijkt net op tijd af en wandelt vrolijk ergens anders naar toe. Rondjes draaien doet hij nu ook veel. En hij denkt dat hij kan springen.
![]()
Dat lijkt dus nergens op.
Vandaag toch maar naar de kapper geweest met hem. We willen het wat langer laten groeien, maar het zat echt nergens meer naar. Een mat van krullen in zijn nek en wat vlassige steile draadjes bovenlangs. Dus de kapster heeft het nu zo geknipt dat er wat model in zit en dat het gewoon kan gaan groeien. Heb wel wat van zijn babykrulletjes mee naar huis genomen.
![]()
Man, het wordt al een echte vent zo!