abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31710223
Jeetje wat naar Jessie. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wilt dat Bo gewoon een gelukkig meiske is en dat ze niet hoeft te piekeren over van alles en nog wat. Had de juf nog meer tips?
pi_31710259
Bo heeft dat verder dan weer niet met dat boos worden naar mij of Geer of wie dan ook toe. Het was meer dat ze voor haar gevoel met mij een afspraak maakt en ze zich daar kosste wat t kost aan wil houden. Dat heeft ze eigenlijk met heel veel dingen. Het liefst plan ze dr hele dag en verwacht ze ook dat die zo verloopt. Terwijl er ook dagen zijn dat dit minder is hoor. Maar ik vind het zo zielig.

Voor jou ook moeilijk coolbabe dat je je dan bijna een boebaas gaat voelen terwijl je dat helemaal niet bent.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31710279
Nee ze liep niet echt over van de tips
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31710367
Wij hadden natuurlijk zelf al wel gemerkt dat haar zelfvertrouwen wel wat boost kon gebruiken. Vandaar dat we bv ook begonnen met naar toneelvoorstellingen kijken. De laatste keer ging dat ook de laatste helft van de voorstelling goed. 9 nov gaan we weer. Ze was toen zelf heel trots dat ze het laatste gedeelte niet eng vond maar juist leuk. Ze zat toen heel trots te klappen. Verder geven we haar veel complimentjes. Maar dat gaan we toch maar wat meer doen. Schoot er de laatste tijd wel bij in daar Jans nogal driftig enzo was door dat niet praten.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:09:50 #205
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_31710399
O Jessie, wat sneu dat er zoveel in dat koppie maalt, waar je gewoon geen weet van hebt. Misschien is ze ook al wel heel druk bezig met de overgang naar de basisschool en komt daar het onzekere vandaan? Moeilijk hoor, hopelijk krijgt ze gauw weer wat rust in d'r koppie en kan ze weer lekker onbezorgd kind zijn. Ze is ook al zo'n flinke grote bijna 4-jairge.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_31710495
Ja dat van dat schooltje dachten ze daar ook. Maar ze vonden dat wel wat vroeg dat ze er mee bezig was. Maar ja we zijn natuurlijk bij 2 schooltjes wezen kijken. En eigenlijk waren we daar juist laat mee (vandaar dat ze er nu ook bij 1 op de wachtlijst staat) Je neemt dan toch je kind mee. Dus dat vroeg er mee bezig zijn vond ik een beetje wazig. Maar voor bo is het wel wat onzeker en dat zal ze wel voelen denk ik. Voor mij is het ook maar gissen soms.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:13:36 #207
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31710530
Jessie, hier staan allemaal voorstellingen voor kinderen vanaf 2 jaar http://www.vanaf2.nl/
Ik heb gehoord dat dit heel erg leuk is omdat alle kindjes (als ze willen) mee mogen doen enzovoorts. Succes met Bo
pi_31710639
Thx Ik had hier in Rotterdam al veel leuke dingen gevonden.

http://www.rotterdamseschouwburg.nl/vitamineT/ Deze is overgens ook leuk. Ook voor de oudere kindjes .
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:19:59 #209
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31710757
Oke, als je bij speeldata kijkt kan je zien of het ook bij jullie is. Mocht er nog iets bij zijn dat je leuk lijkt!
pi_31710859
Ja heel veel is al uitverkocht. Ik heb al wel kaartjes gereserveerd voor Nijntje (in maart )
En 9 nov gaan we naar een heel poppentheater voor een 2 plus voorstelling (de 4 jaar vond ze vorige keer op een kinderfeestje eng, de poppenspeelster zelf zei toen dat de 2 plus erg leuk voor haar zou zijn) Dan zitten ze op kleine boomstammetjes te kijken (of gewoon lekker op schoot) naar een beer die van alles kwijt is en dan moeten ze helpen zoeken. Jans gaat dan ook mee.
Niet dat ze dit nou perse moet hoor. Maar zelf denk ik dat het haar kan helpen. Mocht ze niet willen is het een ander verhaal. Maar wil zelf graag.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:26:45 #211
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_31710969
Tjee Jessie moeilijk voor Bo en zo jammer, sterkte ermee en hopelijk vindt ze snel die boost die ze kan gebruiken
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:31:52 #212
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31711147
Misschien als je zoiets vaker doet dat ze dan ook meer kan genieten omdat ze misschien minder onder de indruk is van het geheel zeg maar.

Om je op te vrolijken deze avond. Ik kan niet wachten tot Jolie zulke dingen leuk vindt en we hebben haar een keer meegenomen naar een kinderconcertgedoe. De dochter van een vriendin van mij (van zes) stond vooraan met Jolie. Een half uur lang heeft ze kwijlend staan kijken tot ze ineens stond te gillen alsof ze gevild werd. D'r hoofd zat vast tussen de spijlen van zo'n dranghek d'r oren gaven niet zo mooi mee toen ze eruit wilde ze was binnen een minuut bevrijd maar heeft nog een flinke tijd het concert overstemd
pi_31711373
Hahahahahahahahahaha, ik had dat nieuwsgierige koppie wel willen zien
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31711565
Jolie leuk zo'n concert

Jessie, jammer dat 't niet helemaal plezierig gaat. Ook lastig om dan een school te vinden die voldoende gestructureerde dagen kent, of valt dat nog mee en hebben de meeste scholen dat nu wel?
Waarom vindt ze een cassetterecorder eng, kent ze dat niet van thuis ofzoiets?
pi_31711736
Nu ben ik juist nog blijer met de montesorri waar we voor gekozen hebben. Die is goed gestructureerd. Morgen belt de directeur ons terug. Ze staat daar op de wachtlijst, en nu wilde we haar inschrijven op een andere school voor de maanden dat ze nog niet terecht kan. Maar ze mag niet op 2 scholen tegelijk ingeschreven staan. Nu was onze vraag of ze dus ingeschreven is of alleen op de wachtlijst staat. Want uitschrijven doen we haar echt niet. Hopelijk hebben ze gelijk goed nieuws dat er zooooooooveel afgevallen zijn dat ze er in jan gelijk heen kan en niet eerst naar een andere school, hoeft.

Ze is niet bang voor het apparaat zelf maar voor wat er uit komt. Ze hebben een keer een liedje gehad over regen en onweer. En dat was met gedonder. Vanaf toen had ze geen voorkeur voor muziek
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31712423
Ach, wat vervelend voor Bo. Al die emoties in dat kleine koppie, er komt ook wel veel op ze af op deze leeftijd. Ik herken het gedrag zelf niet, Jillian is juist heel erg gesloten en bij haar moet ik het er echt uittrekken als er iets is, maar daar herken ik mezelf weer heel erg in. Herkennen jullie niet die onzekerheid bij jezelf als kind? En hoe gingen jullie ouders hier mee om en hoe kijk je daar zelf op terug? Mss kun je daar iets mee. Die voorstellingen lijken me zeker goed voor haar. Ik hoop met je mee dat ze meteen op de school van jullie keus mag beginnen. Wel fijn dat je zo positief bent over die school. Bo zal het daar vast naar haar zin krijgen

[ Bericht 0% gewijzigd door Meaghan op 27-10-2005 02:18:29 ]
  donderdag 27 oktober 2005 @ 00:18:36 #217
103793 kozakken
Living the life
pi_31712687
Oh jessie.. wat rot van die lieve Bo.
Weet geen enkele goede tip behalve volgens mij blijven herhalen dat ze lief is, jullie trots zijn, dat ze best [bang, verdrietig, boos, blij etc] mag zijn.
Tenminste, denk dat ik dat met Jonne zou proberen.
Misschien is 'zijn' voorlopig wel gewoon het belangrijkste.
Maar eh... is het ook niet gewoon een periode waarin Bo nu ontdekt dat de wereld toch groter is dan haar 'eigen veilige terrein'? Zou dat mee kunnen spelen?
-vertrekt nu weer naar spuit elf modus want ik heb al teveel gezegd sterkte!-
  donderdag 27 oktober 2005 @ 00:22:52 #218
103793 kozakken
Living the life
pi_31712820
Vergeet bijna ons eigen 'uitdaginkje'. Jonne heeft een nieuwe beste vriend. Een vis die luistert naar de naam 'Tis' omdat Vis gewoon nog te moeilijk is.
Maarrrr...
Hoe voorkom ik dat ik 't beest onder de etensresten heb zitten omdat 'ie tegen zich aangeklemd wordt tijdens het eten. (dus concreet: waar zet ik 't ding zonder de scenes van de afgelopen paar dagen).
Daarnaast is de douche zonder 'Tis' ook een stuk minder leuk. Maar ook voor hier geldt: geen rede boven verstand.
T'is hier een heel gedoe om Tis de Vis.
pi_31716850
kozakken, 'vis' is hier lange tijd uitgesproken als 'pis', heel serieus. en dan was 't nog 'meneer pis' ook. maar over dat afpakken, tsja volgens mij gewoon doorbijten. dan maar met scènes, maar sommige dingen kunnen/mogen gewoon niet. als je het stellig genoeg brengt moet 't op den duur wel makkelijker gaan volgens mij. succes..!

jessie, fijn dat Bo nu zeker meteen naar die school kan! en sneu zeg dat ge'pieker'. er kan inderdaad al zoveel omgaan in die koppies. ik verbaas me er soms ook over hoe veel er bij Piet al binnen komt. (en dan heb ik 't niet over eten.... coolbabe, hier is 't momenteel ook echt drama met eten, bijna niks gaat erin van de avondmaaltijd! vervelend he.).
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2005 @ 08:51:39 #220
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31717136
zet vis ergens neer met een schoteltje met een boterham ofzo.
vis moet ook eten
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:00:44 #221
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31718096
Jessie, wat lastig. Sterkte er mee
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31718481
Bixis dat is helemaal niet zeker
Kozakken je bent helemaal geen spuit elf hoor
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31718589
Jessie.....

Wat ik me trouwens afvroeg..
Kun je (in zo'n geval als dit) geen urgentie krijgen voor die Montesori? Dat Bo zeg maar voorang krijgt.

Weet trouwens helemaal niet óf zoiets bestaat hoor? Maar misschien het onder/opzoeken wel waard?
W ~ H ~ T
pi_31724623
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:21 schreef jessie het volgende:
Bixis dat is helemaal niet zeker
En terwijl ik mijn computer afsloot belde de onderdirecteur.
Bo mag vanaf dec/jan gewoon al komen
Echt ik ben zo blij, niet normaal meer.
We krijgen van de week een brief met uitleg en afspraken om te wennen enzo.

Vandaag wilde Bo weer helemaal niet naar schooltje. Echt huilen en gillen. Op school weer van een huilend, zwaaidend kind voor het raam afscheid genomen. Na een half uur gebeld. ze zat toen met een juf te puzzelen met af en toe nog een snikje Als het echt mis bleef gaan zouden ze bellen. Om kwart over 3 ga ik haar weer lekker ophalen
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31724673
Kozakken en Bix met Tis en Pis
Hier wil Jans ook haar stoffen poppen mee onder de douche. Dat mag dus ook niet en dan zoeken we iets van een plastic pop die wel mee mag. Dus misschien een Tis/ Pis vervanger zoeken van plastic?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_31724716
oops, had ik je post gewoon met mijn helderziende blik gelezen jessie. maar alsnog een echte HOERA nu dan!
pi_31726813
Jessie wat fijn dat Bo al meteen terecht kan! Lekker hoor, een hele zorg minder!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:29:07 #228
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31733077
Fijn dat Bo meteen naar de 'goede' school kan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31734655
Jessie, wat goed! Net op het juiste moment
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator donderdag 27 oktober 2005 @ 20:48:54 #230
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31735611
Wauw wat een goed nieuws Jessie

Moeilijk hoor wat je kunt doen aan het zelfvertrouwen van Bo. Veel complimentjes komt inderdaad in me op, en misschien af en toe iets speciaals doen met zijn 2en? Wij doen dat vaak om de beurt met Eva en Iris, de ene keer mag Eva bijv. met Jeroen mee naar de garage ofzo, en dan neem ik Iris weer eens mee voor een autoritje of een winkeluitstapje. De kinderen vinden dat geweldig, even qualitytijd met papa of mama en ze vinden zichzelf heel erg stoer dat ze apart meemogen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_31737870
Ja dat doen wij eigenlijk ook al. Doordat Geer onregelmatig werkt is hij vaak zat overdag thuis waardoor we wel eens los van elkaar met de kids appart weg gaan. Zelf vind ik het onzekere gedrag wel meevallen. Ik zie meer het niet om kunnen gaan met situaties die afwijken van hoe het "normaal" gaat. Maar zelf ben ik ook wel een tikje dwangmatig dus ik weet wel waar dat vandaan komt Hetgeen waar ik me het meest zorgen om maak is haar gevoel van zich niet lekker voelen op schooltje. Hopelijk draait dat nog bij.
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:00:22 #232
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31737914
jessie wat een goed goed nieuws zeg..
en wat vervelnd voor bo met haar zelf vertrouwen
veel succes ermee hoor....

jeetje kyllian word echt een lang eind had hem vandaag eens opgemeten schrok best wel 108 cm
en weer kreeg ik van de week te horen moet hij nog niet naar school?
nee sorry meneer hij is 3 dus hij zo dan is hij wel groot hij zei ik heb ook een zoontje van 3 maar die is ruim een kop kleiner als hem..
maar ja het ene oor in het andere uit
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:09:21 #233
103793 kozakken
Living the life
pi_31738217
tanx voor alle tips rondom 'onze Tis'. Ik geloof dat het vandaag al wel weer iets beter ging.
Vis moet ook eten vond ik trouwens briljant!
Maar ik denk dat we of voor de doorpak-variant gaan of de plastic vervanger. Was ik dus echt zelf niet opgekomen! tanx allemaal.

En wat fijn dat Bo toch terecht kan. Ik zat later nog te bedenken, misschien moet je gewoon maar je gevoel volgen. Zeker wanneer je zegt dat het onzekere gedrag wel meevalt. Misschien heeft ze gewoon haar plekje nog niet goed genoeg gevonden. Het lijkt zich trouwens wel erg te concentreren op dat schooltje. Of is dat iets wat ik tussen de regels lees maar er echt niet staat?
voor de beide prachtige meiden!
pi_31738574
De angst voor nieuwe situaties en het erg vasthouden aan hoe het "normaal"gaat heeft ze thuis ook. Maar de huilbuien en onzekere gedrag weer niet. Zodra ze thuis is dan gaat ze knutselen, met de barbies spelen. Springt op dr fietsie naar vriendinnentjes in de straat, loopt de deur plat bij het buurmeisje enz. Dus gewoon lekker gezond gedrag voor een bijna kleuter hoor lijkt me........ Zo ook vanmorgen vroeg

Ze was vanacht wakker geworden om te poepen (had ze gisteren de hele dag opgehouden ivm verstopte wc perikelen) en daarna bij mij in bed gekropen waar Jans ook al alg omdat ze steeds wakker werd (Geer had de nacht en ik vind dat stiekum best gezellig) Tot Geer sochtends thuis kwam en ik erg moe was. Bo springlevend en wilde al naar beneden. Ik vond dat goed en zei dat ik nog een half uurtje bleef liggen. Hoor ik na een half uur ineens gegil in de tuin." Hallo maantje ik zie je, hallo maantje waar ben je" Dus Geer en ik rechtop in bed "Bo" De achterdeur is op slot met t rolluik naar beneden hoe komt ze nou in de tuin. Geer was s'ochtends thuis gekomen en de voordeur was van slot. Maar ze loopt nooit zomaar weg ofzo. Zeg nooit nooit.
Ik doe het rolluik omhoog zie ik Bo daar staan. In dr winterjas met daaronder...alleen dr onderbroekie en dr pantoffels Ik moest echt zo me lach inhouden. Wat had ze gedaan. Ze was dus in dat inderbroekie met winterjas en toffies dr voordeur uitgestapt. Omgelopen dr fietsje gepakt en een paar blokjes wezen fietsen Ze wilde zo graag de maan buiten zien

Ben benieuwd of er mensen zijn die haar gezien hebben en wat die dachten. Toen ik haar naar school ging brengen heb ik aardig wat buren gezien, maar niemand die me met een scheef hoofd aankeek

[ Bericht 2% gewijzigd door jessie op 27-10-2005 22:30:13 (spelfouten...natuurlijk :o) ]
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:26:14 #235
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_31738812
wat een verhaal zeg, wel fijn dat ze goed naar huis kwam.
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2005 @ 22:33:05 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_31739074
Ow Jessie, wat heb je een kleine René in alles..
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_31739139
Hahahaha ja he zeiden we pas nog he Had ik het maar nooit hardop gezegd
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2005 @ 22:36:29 #238
7074 moussy
kuttekop
pi_31739188
Ik zie René nu nog in dr onderbroekje in de zandbak zitten spelen, 2 jaar, midden in de winter
pi_31739320
Hahahahahaha.
Bo dr reaktie toen ik zei je hebt hele koude billetjes. Dat voel je niet goed hoor mama ze zijn echt warm
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:23:32 #240
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31752451
Nou Jessie dat scheelt alweer iets. Ik hoop dat als straks alles een beetje gaat wennen, misschien ook omdat iedere dag dan een beetje hetzelfde is.

Jolie en ik moesten vanmorgen even wat opruimen in de schuur en vonden daar het badje, nog opgeblazen. Jolie begon meteen enthousiast te gillen dus tja, verwarming op 24 graden en Jolie in d'r blootje in de huiskamer met water kliederen en door het bad heen rollen. Het was erg gezellig
pi_31762751
Jolie Echt leuk vind ik dat, van die spontane acties luchtbel!

Ik ben vanmorgen met Jans naar de logopedie geweest. Wat een leuke meid was dat. Ze heeft me nu al opdrachten gegeven waar ik mee aan de slag moest. Ze kon zich mijn zorgen heel goed voorstellen. Ze vond die donald duck geluiden ook extreem. Vanaf nu moeten we die geluiden dus gaan negeren. Bij elke klank of ander geluid/woord wat ze maakt moeten we heel enthousiast doen en haar nazeggen (maar dan in het goede woord, dus als ze bv au au zegt en ze bedoelt auto, moeten we zeggen "Wat goed Jans, ja dat is een auto.) Ook moeten we de woorden langer maken en heel duidelijk zeggen. Dus auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuto ipv auto. Verder moeten we in de spraakbenadering een jaar terug. Ze begrijpt nu wel alles, maar ze moet de woorden na gaan zeggen. Dit doen ze normaal op 1 jaar of anderhalf jaar. Op die leeftijd benader je je kind zelf ook wat simpeler. Nu ze oduer is en meer begrijpt niet. Maar omdat Jans dus nog moet leren nazeggen moeten we haar ook weer simpel gaan benaderen. Dit zal de grootste omschakeling zijn voor ons. Als ze bv aan het puzzelen is en ze laat me een stukje zien waar een poes opstaat zou ik normaal zeggen "dat is een poes" nu moet ik dus zeggen "poeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees" Als we Bo uit school gaan halen zou ik normaal zeggen "Kom Jans ff je jas aan dan gaan we Bo uit school halen. Nu moet ik dus zeggen Jans jas, Bo school. Die lange zinnen zou ze namelijk nooit gaan nazeggen. Dit is best ff omschakelen hoor. Thuis gaat dat nog wel, maar als er mensen om me heen zijn lijkt me dit wel moeilijk. Het komt zo dom over. Maar ja dat zal wel wennen.
De volgende keer gaat ze oefeningen met Jans doen. Nu was het nog meer even over de ontwikkeling praten enz. Van het audiologisch centrum heb ik helemaal geen verslag ofzo gehad. Daar moet ik nog ff achteraan dus. Daar heeft ze namelijk de meeste onderzoeken gehad. Zou een beetje dubbelop worden anders.
Maar om een erg lang verhaal kort te maken
Ik ben er wel enthousiast over.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:18:57 #242
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31764929
Jessie, dat klinkt best wel logisch die adviezen. Maar zelf zou je daar natuurlijk nooit opgekomen zijn. Het zal best moeilijk zijn voor jullie om deze omschakeling te maken, maar het lukt jullie vast wel.
Veel succes!

En ook al goed nieuws met betrekking tot de school van Bo. Gelukkig dat je daar nu ook zekerheid over hebt. Ik ben heel benieuwd hoe het wennen zal gaan met Bo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:40:25 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_31765562
klinkt toch positief jessie en idd wel logisch ook. Gaat jullie allemaal helemaal lukken succes!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:01:28 #244
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_31769534
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:19 schreef jessie het volgende:
Ik doe het rolluik omhoog zie ik Bo daar staan. In dr winterjas met daaronder...alleen dr onderbroekie en dr pantoffels Ik moest echt zo me lach inhouden. Wat had ze gedaan. Ze was dus in dat inderbroekie met winterjas en toffies dr voordeur uitgestapt. Omgelopen dr fietsje gepakt en een paar blokjes wezen fietsen Ze wilde zo graag de maan buiten zien
Oh wat schrikken, als je haar ineens door je raam buiten hoort. Storm stond laatst een keer ochtends in zijn pyama buiten om de grijze tonnen aan de straat te zetten. Had ik hem ook niet gehoord want mama was dat vergeten vond ie en hij zou wel even helpen. Terwijl hij niet eens aan de grijze tonnen mag komen, die vind ik veel te zwaar voor hem, hij moet ermee tussen de onze auto en de auto van de buren door en ik ben altijd bang dat hij schade maakt.
En hier gaat papa sochtends om kwart over zes de deur uit en is dus ook de voordeur van de knip...
pi_31769544
(Even toevoegen: niet bedoeld als domper ofzo, gewoon mijn gedachten bij jouw verhaal Jessie:)
Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd om in je manier van aanspreken een stap terug te moeten. Juist omdat Janneke je wel begrijpt. 'k vind 't een beetje klinken alsof de normale taalontwikkeling abcd verloopt, Janneke ontwikkelt zich nu acd, dus jij moet weer terug naar a om haar b aan te leren, en doen alsof ze cd niet aankan. Dus gebaseerd op de gemiddelde ontwikkeling ipv op Janneke. Maar misschien denk ik te moeilijk hoor ik zou 't alleen zelf niet goed kunnen om zo simpel te moeten doen. Spreken jullie allemaal dan in tweewoordzinnetjes tegen jullie kleintjes?
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:05:19 #246
30488 coolbabe
My little pwny
pi_31769681
Ik spreek al vanaf dag 1 in gewone taal tegen mijn kinderen omdat ik van mening ben dat ze nooit gewone taal leren als ik ze die niet aanbied.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:10:07 #247
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_31769837
Jessie, wat lekker dat logopedie zo goed klikt. En fijn voor jullie lijkt me, dat je al wat handvaten hebt om Jans te helpen. Het gaat best in orde komen met jullie meis...
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:16:58 #248
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_31770099
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:01 schreef poemojn het volgende:
. Spreken jullie allemaal dan in tweewoordzinnetjes tegen jullie kleintjes?
Ik spreek niet echt in tweewoordzinnetjes, maar ik merk wel dat ik de zinnetjes langer en moeilijker maak nu ze ouder worden. Eerst dus wel heel eenvoudig en basiswoorden, nu komt er meer begrijpende zinnetjes bij. Met als ---.> dan erbij. En ik kan me inderdaad wel voorstellen dat als Janneke de woorden nog niet zelf kan uitspreken dat ze het uit langere zinnen ook niet meer kan halen, dan komt er zoveel tegelijk binnen dat je de basis er niet meer uithaalt. Lune herhaalde ook steeds de basiswoorden zoals poes, boom, blaadje. En dan komt er steeds wat bij: poes aaien, poes Ayla aaien lief en zo verder. Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben.
pi_31770375
Poejmon de meeste kinderen leren praten doorherhaling. Dat is wel een basisvoorwaarden van taal leren. die herhaling is meestal vanzelfsprekend. Bij Jans dus niet. En dus heeft Jans een extra zetje/steun nodig. Door de zinnen te verkorten word dit voor haar makkelijker gemaakt. Ook een groot probleem van Janneke is haar eigen "donald duck taal" Die dus echt extreem is. Janneke praat dus in een andere taal en maakt weinig "normale" klanken. Die moet ze dus echt leren, is ook niet vanzelfsprekend. Bv poeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees (deed ze daar bij logopedie ook ineens na toen zij dat zo tegen Jans zei, niet echt poes, maar wel iets wat er voor door moest gaan) Zo leert ze dus ook klanken.
Jans heeft bv ook nooit gebrabbeld. Ze mist dus echt een heel groot stuk in haar ontwikkeling mbt spraak. Een kind wat niet kan rollen zal ook niet makkelijk kunnen gaan lopen.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:27:13 #250
7074 moussy
kuttekop
pi_31770404
Cas kwekt ook weinig en ik zou het niet eens kunnen om een stap terug te doen in de manier waarop we tegen hem praten.. Daar moet je toch enorm bij nadenken...?

Tijdje terug zei ik tegen hem dat ik even naar boven ging, een andere broek aan doen. Toen ik beneden kwam had hij zijn eigen broek aan achterste voren, maar hij had hem wel aan! Dus achterlijk is ie niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')