http://news.ft.com/cms/s/(...)0a-00000e2511c8.htmlquote:As it steps up pressure on Damascus, the US is actively seeking an alternative who would take over from President Bashar al-Assad, according to sources close to the Bush administration.
Washington has consulted its allies in an inter-agency search co-ordinated by Stephen Hadley, the president's national security adviser. The US is also said to be considering military strikes on the Syrian border in response to its alleged support for Iraqi insur-gents.

cijfers.net :quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.ft.com/cms/s/(...)0a-00000e2511c8.html

Binnenkort wordt het onderzoek naar de moord op oud-premier Hariri van Libanon geopenbaard. Ik denk dat Syrië verantwoordelijk wordt gehouden, maar waarschijnlijk niet direct, maar dat het desalniettemin reden voor Frankrijk en Amerika - en uiteraard Israël - zal zijn om sancties in te stellen, wat uiteindelijk invallen in Syrië, over de Iraakse grens, zal rechtvaardigen. We zullen te horen krijgen dat Syrië terrorisme steunt - zie Libanon -, dat het militanten of terroristen steunt in Irak om de Amerikanen en democratie dwars te zitten - "The influence of Islamic radicalism is also magnified by helpers and enablers. They have been sheltered by authoritarian regimes, allies of convenience like Syria and Iran, that share the goal of hurting America and moderate Muslim governments, and use terrorist propaganda to blame their own failures on the West and America, and on the Jews" - en uiteraard zal er verwezen worden naar massavernietigingswapens, maar na het debacle in Irak zullen ze zich daar niet primair op richten. Operaties net over de grens zullen het regime van Assad doen wankelen, hopen de Amerikanen, en een meer meewerkende - want Bush vergeet nogal eens te vermelden dat Syrië Amerika al een aantal keer geholpen heeft - militaire leider zal geïnstalleerd worden. Lijkt me niet zo'n onvoorstelbaar scenario.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.ft.com/cms/s/(...)0a-00000e2511c8.html

adaptief - adaptive - vermogen tot aanpassen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:52 schreef sigme het volgende:
wat is er adaptief?

Lijkt me ook zeker niet onvoorstelbaar. Wel zal het een heel andere impact hebben op de islamitische wereld, inval in Iran vergeleken met inval in Irak. Saddam en diens regime was ook in de islamitische wereld bepaald niet geliefd. De Iraakse bevolking wordt door moslims als broedervolk herkend, maar het Saddamregime had niets met religieuze waarden uit te staan in de ogen van de meeste moslims.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:46 schreef Monidique het volgende:
-knip-
Lijkt me niet zo'n onvoorstelbaar scenario.

van de aard van of berustend op adaptatiequote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:19 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
adaptief - adaptive - vermogen tot aanpassen?

Ik had het over Syrië, niet over Iran. Eerst dacht ik dat ze Iran ook wel zouden bombarderen, de geluiden die uit Israël en Amerika kwamen, waren behoorlijk agressief. Nu weet ik het niet zo zeker. Iran heeft z'n invloed aardig uitgebreid in Irak en Afghanistan en een aanval op Iran zou een sji'ietische opstand in Irak betekenen. Ik denk dat de Amerikaanse regering op andere omstandigheden had gerekend. Overigens zijn veel landen niet echt blij met Iran. Saoedi-Arabië in het bijzonder en dit land heeft ook gewaarschuwd tegen Iraanse invloed in Irak. De Arabische Liga is ook voornamelijk een soennitische club, maar de vraag is natuurlijk in hoeverre de regeringen de bevolkingen representeren. Syrië is bijvoorbeeld een overwegend soennitisch land, maar wordt bestuurd door een sji'ietische elite, wat misschien ook een gedeeltelijke verklaring is voor de vriendschap met Iran en de moeizame betrekkingen met het Irak van Saddam Hoessein. Maar bovenal blijft Iran uiteraard en inderdaad een islamitisch land en het zou niet slim zijn, zeer onverstandig zelfs om het land aan te vallen. Ook Syrië aanvallen zal niet slim zijn, hoewel naar mijn mening minder ernstig, ondanks het formele militaire bondgenootschap tussen Syrië en Iran. Israël kon immers een paar jaar geleden ook ongestraft Damascus bombarderen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Lijkt me ook zeker niet onvoorstelbaar. Wel zal het een heel andere impact hebben op de islamitische wereld, inval in Iran vergeleken met inval in Irak. Saddam en diens regime was ook in de islamitische wereld bepaald niet geliefd. De Iraakse bevolking wordt door moslims als broedervolk herkend, maar het Saddamregime had niets met religieuze waarden uit te staan in de ogen van de meeste moslims.
Dit in tegenstelling tot Iran, dat juist op religieuze gronden behoorlijk goed aangeschreven staat in de islamitische wereld. Het wordt lang niet overal gezien als een modelstaat, maar moslims zullen er moeite mee hebben als dit bij uitstek islamitische land wordt verketterd.

quote:104 Teletekst di 11 okt
NPS-programma's blijven tot 2011
DEN HAAG Staatssecretaris Van der Laan
wil meer tijd geven om NPS-programma's
als NOVA,Sesamstraat en Klokhuis,elders
onder te brengen.Ze had aanvankelijk
2008 als deadline gesteld maar nu denkt
ze aan 2011,heeft ze in een Kamerdebat
gezegd.De NPS is blij met het voorstel.
Het is onduidelijk of de VVD en het CDA
daarmee akkoord gaan.Ze houden tot nu
toe vast aan 2008.Het kabinet wil van
de NPS af omdat die geen leden heeft.
Van der Laan komt verder terug van haar
plan om 24 euro te laten vragen voor
het omroeplidmaatschap.Ze denkt nu aan
10 tot 15 euro zodat het voor iedereen
betaalbaar blijft.

Je hebt gelijk, ik lees te slordig als ik op kantoor zit. In de SC mag dat wel, toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik had het over Syrië, niet over Iran.

quote:Wat zijn die Marokkanen stil
Koekje erbij?Trouw, misschien wel de beste krant van Nederland *kuch*, lezen wij van GeenStijl met name om de columns van Ephimenco. Het verbaast ons dat meneer er nog altijd niet is uitgeflikkerd bij het huisorgaan van babyboomend Nederland. Vandaag trekt Sylvain opnieuw hard van leer. Dit maal tegen de Marokkaanse regering, die Afrikaanse vluchtelingen zonder water, zonder voedsel en zonder pardon in de woestijn dropt. En dat terwijl Marokko nooit de kans laat schieten om Europese landen de les te lezen als het gaat om zijn eigen geëmigreerden. “Misschien,” zo schrijft Sylvain Ephimenco, “ligt hier nog een taak voor al die Marokkaanse organisaties die vorige maand in Amsterdam tegen de ’onmenselijkheid’ van Verdonks beleid protesteerden: pak met z’n allen het eerste vliegtuig naar Rabat en ga daar luid en krachtig scanderen ’genoeg-is- genoeg’!” Je kan veel zeggen van hem, maar hier heeft hij wel een punt…

Genoeg is genoeg, check je mail.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |