Je heb 't boek dus al doorgelezen, das goed. Nu gewoon elke avond wat proefexamens via die cdrom maken (is reuzehandig), en that's it. Theorie stelt niets voor...serieus. Je moet 't alleen wel ff allemaal doenquote:Op zondag 9 oktober 2005 17:30 schreef Gelderland het volgende:
Ik had de vraag ook op het einde van het vorige topic gesteld, maar die is nu dicht dus vraag het nog een keer:
Ik heb over een week theorie en heeft iemand nog tips over hoe het beste te leren? Ik heb het boek van vekabest doorgelezen én heb de cd-rom met proefexamens. Maar wat kan je het beste voor de theorie doen(zijn er speciale tips nog?)
Ook voor gewone openbare weg geldigquote:Op zondag 9 oktober 2005 18:01 schreef Heatseeker het volgende:
Ik begin volgende week voor me militaire rijbewijs B
ja gewoon veel oefenen met vragen. en als je dan ziet dat je slecht scoort op een bepaald type vraag, gewoon nog even dat stuk doornemen uit je boek. weet niet of er op de cdrom ook uitleg gegeven wordt? maar bij vragen in je boek is dat meestal wel het geval, dus die kun je dan ook even bekijken! veel succes iigquote:Op zondag 9 oktober 2005 17:50 schreef H4ze het volgende:
[..]
Je heb 't boek dus al doorgelezen, das goed. Nu gewoon elke avond wat proefexamens via die cdrom maken (is reuzehandig), en that's it. Theorie stelt niets voor...serieus. Je moet 't alleen wel ff allemaal doenAls je totaal onvoorbereid naar 't theorie-examen gaat (wat veel mensen doen) dan is de kans groot dat je 't niet haalt. Maar met de bovenstaande voorbereiding moet 't dus gewoon lukken
![]()
wat voor extra dingen leer je daarbij?quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:02 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ook voor gewone openbare weg geldig [afbeelding]
samenvatting?quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:41 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Hi allemaal,
Voor wie al het gedoe rondom mijn cursus heeft gevolgd:
Vandaag is het voor me duidelijk geworden dat ik na het examen woensdag NIET met de instructeur terugrijd. Stap geen minuut langer in de auto dan nodig is met die man naast me. Word bij het CBR opgehaald door familie, of ik zak of slaag maakt verder niet uit.
Is een niet zo aardige meneer, om het zo maar even te zeggenquote:Op zondag 9 oktober 2005 18:45 schreef ARKON het volgende:
[..]
samenvatting?
sorry dit is pas me eerste post hier![]()
vandaag? wat is er nu nog gebeurd? of je hebt er gewoon over nagedacht?quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:41 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Hi allemaal,
Voor wie al het gedoe rondom mijn cursus heeft gevolgd:
Vandaag is het voor me duidelijk geworden dat ik na het examen woensdag NIET met de instructeur terugrijd. Stap geen minuut langer in de auto dan nodig is met die man naast me. Word bij het CBR opgehaald door familie, of ik zak of slaag maakt verder niet uit.
Jawel het staat alleen niet netjes op datum, ben aan het leren voro mijn theorie voor morgen, vinnik net iets belangrijkerquote:Op zondag 9 oktober 2005 21:30 schreef Boink het volgende:
He ik sta niet in de OP!
boink 22 september
Een theoriekaart jaquote:Op zondag 9 oktober 2005 16:32 schreef ARKON het volgende:
heb gehoord dat je ook iets moet invullen ofzo voordat je theorie mag doen? maar dat weet ik niet zeker
Morgenmiddag weer, om 3 uur de weg op met een CBF 500...quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:29 schreef veldmuis het volgende:
Jeej, woensdag ofzo weer rijles.
tvp ja
Groetjes,
veldmuis
ik heb ervan gehoord ja. dat examinator even overlegt ofzo. maar ik heb het zelf niet meegemaakt. waarschijnlijk omdat het voor hem al direct duidelijk was dat ik gezakt wasquote:Op maandag 10 oktober 2005 06:36 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Oh hahaha goedemorgen allemaal,
Bedacht me nog iets...
Is het gebruikelijk dat je na een examen zelf eerst de auto uit moet stappen en dat de instructeur en examinator blijven zitten om het een en ander door te nemen? Zo ging dat bij mijn TTT.
Vind ik eigenlijk erg raar. De mening van de examinator kan zo beinvloed worden door de instructeur.
En dat nagesprek.... zit de instructeur daar ook altijd bij? Wil ik eigenlijk ook niet.
gefeliciteerdquote:Op zondag 9 oktober 2005 19:25 schreef TommyKnocker84 het volgende:
Afgelopen donderdag (6 oktober) heb ik ook me rijbewijs behaald..![]()
was bij mij ook. volgens mij was dat zelfs de reden waarom ik mijn rijbewijs toen heb gehaald want echt geweldig ging mn examen nietquote:Op maandag 10 oktober 2005 06:36 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Oh hahaha goedemorgen allemaal,
Bedacht me nog iets...
Is het gebruikelijk dat je na een examen zelf eerst de auto uit moet stappen en dat de instructeur en examinator blijven zitten om het een en ander door te nemen? Zo ging dat bij mijn TTT.
Vind ik eigenlijk erg raar. De mening van de examinator kan zo beinvloed worden door de instructeur.
En dat nagesprek.... zit de instructeur daar ook altijd bij? Wil ik eigenlijk ook niet.
Ja! dat was het, weet jij toevallig ook wanneer je dat kan ophalen en daarna kan invullen? Kan dat meteen voordat je de theorie doet?quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:26 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Een theoriekaart jaeffe aan de balie halen dat ding, invullen en theorie doen...
Ik was binnen 20 minuten alweer terug bij het cbr...En toen stape me instructeur en examinator allebei gelijk uit en toen zelf uitgestapt en de auto afgesloten. Maar goed ben niet voor niets binnen 20 minuten terug dus toen wist die al zeker of ik gezakt of geslaagd was! En gelukkig was het positief en had die niks aan te merken op me rijden en toen de magische woorden in het kantoortje "JE BEN GESLAAGD GEFELICITEERD!!!"quote:Op maandag 10 oktober 2005 06:36 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Oh hahaha goedemorgen allemaal,
Bedacht me nog iets...
Is het gebruikelijk dat je na een examen zelf eerst de auto uit moet stappen en dat de instructeur en examinator blijven zitten om het een en ander door te nemen? Zo ging dat bij mijn TTT.
Vind ik eigenlijk erg raar. De mening van de examinator kan zo beinvloed worden door de instructeur.
En dat nagesprek.... zit de instructeur daar ook altijd bij? Wil ik eigenlijk ook niet.
Ja, stel je voor:quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:48 schreef ARKON het volgende:
[..]
Ja! dat was het, weet jij toevallig ook wanneer je dat kan ophalen en daarna kan invullen? Kan dat meteen voordat je de theorie doet?
mooi, dan hoef ik deze week niet alvast zo''n kaart in te vullen en kan dat allemaal op de theorie dag zelf. thnxquote:Op maandag 10 oktober 2005 22:55 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Ja, stel je voor:
15.00 theorie doen, 14.30 binnenvallen, goeie pasfoto, uitreksel bevolkings-/ persoonsregister en geldig legitimatiebewijs meenemen (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) aanleveren en je theoriekaart invullen (staan maar een paar dingetjes op hoor).
Dan wordt het in een mapje gemikt en je krijgt je stoelnummer doorgegeven.
Mócht je 't niet halen, dan krijg je je uitreksel en pasfoto terug.
Er zijn ook rijscholen (zoals de mijne) die die theoriekaarten op de rijschool zelf hebben liggen, hoef je ze niet op het laatste moment bij het CBR te kopen/ in te vullen. Zo ging het bij mij, superrelaxed, kan je op je gemak (met een cappucino) je kaart invullen, nog ff alles dubbel checken en dan theorie gaan doen...quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:55 schreef ARKON het volgende:
[..]
mooi, dan hoef ik deze week niet alvast zo''n kaart in te vullen en kan dat allemaal op de theorie dag zelf. thnx![]()
Dat vind ik persoonlijk dan ook meteen de makkelijkste bijzondere verrichting!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hoi!
Gisteren lessen ging lekkerrrr. Geen negers, scooters of politieauto's geramd, en hellingproef (gisteren voor het eerst gedaan) ging meteen bij 1e poging perfect
Bij ons kwam ze gewoon persoonlijk langs bij iedereen en zei ze of je geslaagd was of niet en kreeg je je spullen en kon je gaanquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:37 schreef juliusbackpacking het volgende:
Dat mens van het cbr ging de nummers opnoemen die gezakt waren,
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 wow eerste 2 rijen konden gelijk inpakken en wegwezen. Waren volgens mij meer gezakt dan geslaagd.
Dus tip, lees het boek, bekijken de Bruna DVD en gebruik een cdrom met oefeningen. 1 weekend is genoeg om te leren
hier moest je opstaan per rij, en die kregen dan hun uitslag te horen, terwijl ze de rij uitliepenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:37 schreef juliusbackpacking het volgende:
Dat mens van het cbr ging de nummers opnoemen die gezakt waren,
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 wow eerste 2 rijen konden gelijk inpakken en wegwezen. Waren volgens mij meer gezakt dan geslaagd.
Dus tip, lees het boek, bekijken de Bruna DVD en gebruik een cdrom met oefeningen. 1 weekend is genoeg om te leren
Ik heb een 10-daagse cursus gedaan van de anwb (waarvan 8 lesdagen met elk 4 uur rijden) en daar zat een TTT in het pakket en een examen. Je moet veel leren in een korte tijd en op een gegeven moment was ik er wel zat van om 4 uur achter elkaar te rijden. Eerste keer gezakt voor m'n examenquote:Op maandag 10 oktober 2005 12:42 schreef Repeat het volgende:
zoals ik al eerder vroeg zonder enige respons () heeft er iemand hier ervaring met zo'n cursus van 10 dagen of 10 weken van de anwb?
Lijkt me nl zeer relaxed om ff in de kerstvakantie af te rijden ofzo
HM er zijn niet elke dag theorie-examens... Hier is het maar 2 dagen in de week. Althans in juli toen ik het haalde. Eerste keer 1 vraag teveel fout en ging de andere dag. aLLES ZAT VOL, maar als je vroeg kwam (lees in mijn geval voor 8 uur), dan pak je een nummer waarmee je een reserveplaats krijgt mits er mensen niet komen opdagen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:45 schreef ARKON het volgende:
Stel dat je de theorie niet haalt, kan ej de herkansing dezelfde dag later doen mits er plaats is?
Ja, er is meestal wel iemand die niet komt opdagen of iets dergelijks. Dus er is kans dat je het dezelfde dag nog een keer kunt proberen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:45 schreef ARKON het volgende:
Stel dat je de theorie niet haalt, kan ej de herkansing dezelfde dag later doen mits er plaats is?
valdispertje lenen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:30 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ frasier: ben je er klaar voor?? wens je superveel succes!!
Ja jij ook veel succes.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:30 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ frasier: ben je er klaar voor?? wens je superveel succes!!
Nouja, ik heb gewoon me hele leven al geen inzicht gehad, en zou beetje raar zijn als ik het dan nu wel ff in een jaartje hebquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:32 schreef lambrusco_bianco het volgende:
sylvana: tuurlijk komt dat wel...
van proberen kan je leren... en dat doet ieder op zijn eigen tempo... laat je niet opjagen
Ja niet bijzonder hoogquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:25 schreef Repeat het volgende:
weet je ook iets over de slagingspercentages bij zo'n cursus? Je doet zoiets toch met een groepje ofzo, haalden veel daarvan het niet?
Precies het probleem wat ik ook nog steeds hebquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:28 schreef lambrusco_bianco het volgende:
(..)
Vandaag ging het wel... Oh leuk de vraag werd weer gesteld of ik vanavond nog even mijn theorie boek toch wilde doornemen. Pfff doe dat duus niet, daarmee is het niet bepaald of ik morgen slaag. De theorie zit in mijn hoofd maar het toepassen laat misschien soms nog te wensen over. Weet het wel, maar reageer bv. een fractie te laat. Het enige wat hiervoor nodig is is: meer oefenen.
(..)
daar staan alleen maar algemene slagingspercentages van de anwb, niet alleen van die 10 daagse cursus...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:39 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Ja niet bijzonder hoog
Kijk op www.cbr.nl en dan bij rijschoolgegevens checken bij de anwb cursus.
Nu ik mijn compacte cursus (normaal 10 weken maa rbij mij een week of 14 omdat de lessen niet vlot werden ingepland in het begin) morgen beeindig kan ik wel zeggen dat 2 uur lessen soms echt al LANG is. Als je een dag heb dat het eens klote gaat dan is die 2 uur haast weggegooid. Raad die 10 daagse cursus je niet aan.
ja dat lijkt me ook een goed idee. Maar waar doe jij die compacte cursus dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:40 schreef lambrusco_bianco het volgende:
De meeste mensen doen volgens mij de 10 daagse cursus... ken uit de praktijk een paar mensen en die waren niet geweldig positief.
10 daagse cursus is bij de anwb...
Waarom ga je niet voor een compacte cursus?? 10 weekjes?? Nu beginnen en dan kan je ook in de kerstvakantie bv.
Dan hoop ik m'n rijbewijs al te hebben! Al een hele dag. Maar ik zal duimen hoorquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:51 schreef Sylvana het volgende:
Mensen, op 1 november om 10 voor 4 allemaal heel hard voor me duimen, want dan heb ik me TTT
nou, wil die vrijsteling voor bijzondere verrichtingen toch wel graag hebben, hoef ik me daar op me examen niet meer zo druk over te makenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:56 schreef Gelderland het volgende:
ach TTT boeit niet :S
Ja, daar ga ik ook op hopen straks met m'n TTT.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nou, wil die vrijsteling voor bijzondere verrichtingen toch wel graag hebben, hoef ik me daar op me examen niet meer zo druk over te maken
ja, maar met BV's kun je ook fouten maken hoorquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:12 schreef juliusbackpacking het volgende:
aan de anderekant dan heb je wel meer tijd om fouten te maken tijdens je afrijden
anders was je BVtjes aan het doen
is het niet iets algemener? dat beperkt is met een onderbord (dat kan dus allerlei vormen aannemen).quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:02 schreef Gelderland het volgende:
ik DENK dat beperkt is dat (brom)fietsers wél de straat in mogen en auto's niet. Bij volledig mag NIEMAND (dus ook geen bromfietsers/fietsers) de weg in...
en ik DENK dat ik dit goed heb
Ik ben het met je eens.... Bij ons kost het 140 euro bovenop je pakket. Ik Had daar ook liever mee rlessen voor gehad. Een rijinstructeur moet zelf al zien wat jouw minder sterke punten zijn. Die van mijn zei: na de ttt weten we waar we extra aan moeten gaan werken. Sja bullshit. Wist hij dat van te voren niet? De punten die de examinator eruit haalde waren mij allemaal al bekend.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:04 schreef Gelderland het volgende:
nou dat valt wel mee met die fouten...tuurlijk kan het, als je niet goed kijkt ofzo of iets nét verkeerd doet. Maar als je paar keer oefent mag dat geen (groot) probleem zijn.
Mijn instructeur vind zo'n TTT onnodig en nutteloos (als je naar prijs/kwaliteit verhouding kijkt). ikzelf vind dat ook, voor die prijs heb ik liever wat extra lessen.
Mijn instructeur kan zelf goedgenoeg zien (heeft al 28 jaar ervaring ofzo) wat ik goed en fout doe, en daar heeftie geen CBR mannetje voor nodig die je iets van 120/130 euro laat betalen....(of het moet in het pakket zitten natuurlijk, dán moet je het gewoon doen
Dank je wel!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:31 schreef Ferryfan4ever het volgende:
succes lambrusco en frasier morgen (vandaag)!!! ZET M OP!!
![]()
![]()
Hahaha, als je het forum een beetje gevolgd heb dan snap je dat ik GEEN RECLAME ga maken voor de rijschool waar ik les.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja dat lijkt me ook een goed idee. Maar waar doe jij die compacte cursus dan?
volgens mij heb je er zelfs 3 nodig als je gelijk je papiertje wilt halen tenminstequote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:16 schreef lambrusco_bianco het volgende:
oh frasier... 2 pasfoto's nodig? ik heb er twee... maarre op mijn formulier waarop staat wat ik allemaal mee moet nemen staat dat ik 1 pasfoto nodig heb..
Hahah neequote:
2uur pas toch? dus nog half uurtje wachten en dan beginnen ze.. daarna 40 minuutjes rijden, 10 minuutjes afronden cbr, naar gemeentehuis, half uurtje wachten.. oftewel over uurtje of 2 zullen we het pas wetenquote:
Ha shit zeg! Ik zit dit topic bij te houden om te kijken of die lui zijn geslaagd, in de VOLLE overtuiging dat het vandaag donderdag is. Dus ik denk: 'nou dat wordt wel eens tijd!' Is het vandaag woensdagquote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:35 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
2uur pas toch? dus nog half uurtje wachten en dan beginnen ze.. daarna 40 minuutjes rijden, 10 minuutjes afronden cbr, naar gemeentehuis, half uurtje wachten.. oftewel over uurtje of 2 zullen we het pas weten![]()
![]()
hehequote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:29 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Ha shit zeg! Ik zit dit topic bij te houden om te kijken of die lui zijn geslaagd, in de VOLLE overtuiging dat het vandaag donderdag is. Dus ik denk: 'nou dat wordt wel eens tijd!' Is het vandaag woensdag![]()
Ergo: zet hem op op dit moment.
Voor 6 uur les vind ik niet dat je achterloopt ofzo hoor, dit deed ik ook zo'n beetje na 6 uur les. Maar ligt er ook maar net aan of je er gevoel voor hebt, of je al stiekum had gereden enzo, iedereen doet het op zijn eigen tempo en het is dus niet heel erg als een vriend na 6 lessen op de snelweg zit bijvoorbeeld en jij na 10 lessenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:33 schreef juliusbackpacking het volgende:
damn, derde 2 uurs les achter de rug(6e uur les dus)
Sturen gaat goed, soms pik ik nog wel eens een bochtje links mee maar als ik er op let dan gaat het goed, schakelen vind ik beter gaan, ga alleen nog wel te hard op een rotonde af
bv: Straatje keren(gaat prima), helling proef(eitje
), achteruit hoekie(koekie
) verder eigenlijk nog niks!!
Heb een beetje het gevoel dat ik wat achter lig op de norm? klopt dat of gaat het redelijk op?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |