abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:52:18 #51
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_31363692
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:42 schreef Repeat het volgende:
zoals ik al eerder vroeg zonder enige respons ( ) heeft er iemand hier ervaring met zo'n cursus van 10 dagen of 10 weken van de anwb?
Lijkt me nl zeer relaxed om ff in de kerstvakantie af te rijden ofzo
Ik heb een 10-daagse cursus gedaan van de anwb (waarvan 8 lesdagen met elk 4 uur rijden) en daar zat een TTT in het pakket en een examen. Je moet veel leren in een korte tijd en op een gegeven moment was ik er wel zat van om 4 uur achter elkaar te rijden. Eerste keer gezakt voor m'n examen dus die TTT was ook verspilde moeite, maar de 2e keer wel geslaagd. Dus als je bereid bent lang achter elkaar te rijden met in het begin veel gezeik aan je kop van je instructeur moet je het zeker doen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_31364432
weet je ook iets over de slagingspercentages bij zo'n cursus? Je doet zoiets toch met een groepje ofzo, haalden veel daarvan het niet?
pi_31364487
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:45 schreef ARKON het volgende:
Stel dat je de theorie niet haalt, kan ej de herkansing dezelfde dag later doen mits er plaats is?
HM er zijn niet elke dag theorie-examens... Hier is het maar 2 dagen in de week. Althans in juli toen ik het haalde. Eerste keer 1 vraag teveel fout en ging de andere dag. aLLES ZAT VOL, maar als je vroeg kwam (lees in mijn geval voor 8 uur), dan pak je een nummer waarmee je een reserveplaats krijgt mits er mensen niet komen opdagen.

Vandaag ging het wel... Oh leuk de vraag werd weer gesteld of ik vanavond nog even mijn theorie boek toch wilde doornemen. Pfff doe dat duus niet, daarmee is het niet bepaald of ik morgen slaag. De theorie zit in mijn hoofd maar het toepassen laat misschien soms nog te wensen over. Weet het wel, maar reageer bv. een fractie te laat. Het enige wat hiervoor nodig is is: meer oefenen.
Oh leuk, ik moest na het verlaten van een snelweg toch weer eens stilstaan want hij moest weer een situatie'tje uittekenen. Hahaha, staat de politie aan de overkant en komen ze hem een waarschuwing geven.
"Ik sta op een ongebruikelijke plek" zei tie. Nee meneer u staat op een verboden plek!

:-) LEUK!!

Wie moet er hier nu het theorieboek doornemen?

MOrgen nog 1 les en dan ben ik van die man af.... Alleen dan nog afrijden en daarna zie ik wel.

JUlius: gefeliciteerd met je theorie
pi_31364526
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:45 schreef ARKON het volgende:
Stel dat je de theorie niet haalt, kan ej de herkansing dezelfde dag later doen mits er plaats is?
Ja, er is meestal wel iemand die niet komt opdagen of iets dergelijks. Dus er is kans dat je het dezelfde dag nog een keer kunt proberen.

Morgen mag ik weer voor praktijkexamen. Voor de 3e keer, ik ben in al die keren nog niet zo zenuwachtig geweest maar ik heb nu wel weer meer vertrouwen in.
X
X
X
pi_31364549
@ frasier: ben je er klaar voor?? wens je superveel succes!!
pi_31364573
Vandaag weer lesje gehad. Bijzondere verrichtingen gedaan, keren ging in 1 keer goed, bochtje achteruit en fileparkeren lukte eerste keer niet goed genoeg, maar bij allebei de tweede keer wel Had wel weer paar foutjes qua inzicht, dat ik dacht dat ik wel kon en dat het dan niet kon of andersom, maar die blijf ik gewoon houden denk ik heb dat inzicht gewoon niet en ben bang dat heter ook nooit gaat komen

Vanavond belt me instructeur als het goed is wanneer me TTT is, dus ben benieuwd
pi_31364580
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:30 schreef lambrusco_bianco het volgende:
valdispertje lenen?
pi_31364621
sylvana: tuurlijk komt dat wel...

van proberen kan je leren... en dat doet ieder op zijn eigen tempo... laat je niet opjagen
pi_31364640
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:30 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Ja jij ook veel succes.
X
X
X
pi_31364672
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:32 schreef lambrusco_bianco het volgende:
sylvana: tuurlijk komt dat wel...

van proberen kan je leren... en dat doet ieder op zijn eigen tempo... laat je niet opjagen
Nouja, ik heb gewoon me hele leven al geen inzicht gehad, en zou beetje raar zijn als ik het dan nu wel ff in een jaartje heb Maar baal er wel van, want zijn gewoon steeds dezelfde dingen die ik fout doe Niet goed genoeg vooruit kijken, denken en handelen, afstanden en snelheid verkeerd inschatten waardoor ik in de problemen kom enzo, erg frustrerend
pi_31364737
Nog een half jaar, dan mag ik ook rijlessen nemen
......Signature-loos......
pi_31364748
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:25 schreef Repeat het volgende:
weet je ook iets over de slagingspercentages bij zo'n cursus? Je doet zoiets toch met een groepje ofzo, haalden veel daarvan het niet?
Ja niet bijzonder hoog

Kijk op www.cbr.nl en dan bij rijschoolgegevens checken bij de anwb cursus.

Nu ik mijn compacte cursus (normaal 10 weken maa rbij mij een week of 14 omdat de lessen niet vlot werden ingepland in het begin) morgen beeindig kan ik wel zeggen dat 2 uur lessen soms echt al LANG is. Als je een dag heb dat het eens klote gaat dan is die 2 uur haast weggegooid. Raad die 10 daagse cursus je niet aan.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:40:52 #63
88233 Steve
Still the best.
pi_31364783
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:28 schreef lambrusco_bianco het volgende:

(..)

Vandaag ging het wel... Oh leuk de vraag werd weer gesteld of ik vanavond nog even mijn theorie boek toch wilde doornemen. Pfff doe dat duus niet, daarmee is het niet bepaald of ik morgen slaag. De theorie zit in mijn hoofd maar het toepassen laat misschien soms nog te wensen over. Weet het wel, maar reageer bv. een fractie te laat. Het enige wat hiervoor nodig is is: meer oefenen.

(..)
Precies het probleem wat ik ook nog steeds heb
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_31365498
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:39 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

Ja niet bijzonder hoog

Kijk op www.cbr.nl en dan bij rijschoolgegevens checken bij de anwb cursus.

Nu ik mijn compacte cursus (normaal 10 weken maa rbij mij een week of 14 omdat de lessen niet vlot werden ingepland in het begin) morgen beeindig kan ik wel zeggen dat 2 uur lessen soms echt al LANG is. Als je een dag heb dat het eens klote gaat dan is die 2 uur haast weggegooid. Raad die 10 daagse cursus je niet aan.
daar staan alleen maar algemene slagingspercentages van de anwb, niet alleen van die 10 daagse cursus...

Maar anders doe ik wel zo'n 10 weekse cursus, dat is ook al een stuk minder dan gebruikelijk Heb jij die 10 weekse cursus ook bij de anwb?
pi_31366253
De meeste mensen doen volgens mij de 10 daagse cursus... ken uit de praktijk een paar mensen en die waren niet geweldig positief.

10 daagse cursus is bij de anwb...

Waarom ga je niet voor een compacte cursus?? 10 weekjes?? Nu beginnen en dan kan je ook in de kerstvakantie bv.
pi_31366738
Vraagje, wat is het verschil tussen beperkt en volledig eenrichtings verkeer?
pi_31366793
ik DENK dat beperkt is dat (brom)fietsers wél de straat in mogen en auto's niet. Bij volledig mag NIEMAND (dus ook geen bromfietsers/fietsers) de weg in ...

en ik DENK dat ik dit goed heb
Haleloeja
pi_31367500
Ik DENK dat je best eens gelijk kan hebben, thanks
pi_31367759
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:40 schreef lambrusco_bianco het volgende:
De meeste mensen doen volgens mij de 10 daagse cursus... ken uit de praktijk een paar mensen en die waren niet geweldig positief.

10 daagse cursus is bij de anwb...

Waarom ga je niet voor een compacte cursus?? 10 weekjes?? Nu beginnen en dan kan je ook in de kerstvakantie bv.
ja dat lijkt me ook een goed idee. Maar waar doe jij die compacte cursus dan?
pi_31369927
Mensen, op 1 november om 10 voor 4 allemaal heel hard voor me duimen, want dan heb ik me TTT
pi_31370090
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:51 schreef Sylvana het volgende:
Mensen, op 1 november om 10 voor 4 allemaal heel hard voor me duimen, want dan heb ik me TTT
Dan hoop ik m'n rijbewijs al te hebben! Al een hele dag. Maar ik zal duimen hoor .

Groetjes,

veldmuis
pi_31370108
ach TTT boeit niet :S
Haleloeja
pi_31370194
Donderdag m'n 14e les alweer, 2 uur achter elkaar. Kan nu bijna alle bijzondere verrichtingen, alleen fileparkeren geeft nog wat moeite. Verder ben ik nog een ramp met kijken, maar op zich ben ik trots op mezelf! En heel snel de snelweg op!
Back in business.
pi_31370235
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:56 schreef Gelderland het volgende:
ach TTT boeit niet :S
nou, wil die vrijsteling voor bijzondere verrichtingen toch wel graag hebben, hoef ik me daar op me examen niet meer zo druk over te maken
pi_31370442
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

nou, wil die vrijsteling voor bijzondere verrichtingen toch wel graag hebben, hoef ik me daar op me examen niet meer zo druk over te maken
Ja, daar ga ik ook op hopen straks met m'n TTT.
Back in business.
pi_31370712
aan de anderekant dan heb je wel meer tijd om fouten te maken tijdens je afrijden

anders was je BVtjes aan het doen
'The Less you know, The more you believe'
pi_31370795
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:12 schreef juliusbackpacking het volgende:
aan de anderekant dan heb je wel meer tijd om fouten te maken tijdens je afrijden

anders was je BVtjes aan het doen
ja, maar met BV's kun je ook fouten maken hoor
pi_31372488
nou dat valt wel mee met die fouten...tuurlijk kan het, als je niet goed kijkt ofzo of iets nét verkeerd doet. Maar als je paar keer oefent mag dat geen (groot) probleem zijn.

Mijn instructeur vind zo'n TTT onnodig en nutteloos (als je naar prijs/kwaliteit verhouding kijkt). ikzelf vind dat ook, voor die prijs heb ik liever wat extra lessen .

Mijn instructeur kan zelf goedgenoeg zien (heeft al 28 jaar ervaring ofzo) wat ik goed en fout doe, en daar heeftie geen CBR mannetje voor nodig die je iets van 120/130 euro laat betalen....(of het moet in het pakket zitten natuurlijk, dán moet je het gewoon doen
Haleloeja
pi_31373187
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:02 schreef Gelderland het volgende:
ik DENK dat beperkt is dat (brom)fietsers wél de straat in mogen en auto's niet. Bij volledig mag NIEMAND (dus ook geen bromfietsers/fietsers) de weg in ...

en ik DENK dat ik dit goed heb
is het niet iets algemener? dat beperkt is met een onderbord (dat kan dus allerlei vormen aannemen).
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31373215
succes lambrusco en frasier morgen (vandaag )!!! ZET M OP!!
pi_31377569
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:04 schreef Gelderland het volgende:
nou dat valt wel mee met die fouten...tuurlijk kan het, als je niet goed kijkt ofzo of iets nét verkeerd doet. Maar als je paar keer oefent mag dat geen (groot) probleem zijn.

Mijn instructeur vind zo'n TTT onnodig en nutteloos (als je naar prijs/kwaliteit verhouding kijkt). ikzelf vind dat ook, voor die prijs heb ik liever wat extra lessen .

Mijn instructeur kan zelf goedgenoeg zien (heeft al 28 jaar ervaring ofzo) wat ik goed en fout doe, en daar heeftie geen CBR mannetje voor nodig die je iets van 120/130 euro laat betalen....(of het moet in het pakket zitten natuurlijk, dán moet je het gewoon doen
Ik ben het met je eens.... Bij ons kost het 140 euro bovenop je pakket. Ik Had daar ook liever mee rlessen voor gehad. Een rijinstructeur moet zelf al zien wat jouw minder sterke punten zijn. Die van mijn zei: na de ttt weten we waar we extra aan moeten gaan werken. Sja bullshit. Wist hij dat van te voren niet? De punten die de examinator eruit haalde waren mij allemaal al bekend.

Weet niet hoe ik een bericht schrijf waarin ik meerder berichten quote.... dus er komen nu wat berichtjes van mij onder elkaar te staan. Lekker irritant he. Hahaha./..
pi_31377587
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:31 schreef Ferryfan4ever het volgende:
succes lambrusco en frasier morgen (vandaag )!!! ZET M OP!!
Dank je wel!

Enne nog een keertje: Frasier 3 keer is scheepsrecht, je gaat het halen, let maar op!
pi_31377667
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:45 schreef Repeat het volgende:

[..]

ja dat lijkt me ook een goed idee. Maar waar doe jij die compacte cursus dan?
Hahaha, als je het forum een beetje gevolgd heb dan snap je dat ik GEEN RECLAME ga maken voor de rijschool waar ik les.

Maarre informeer van van te voren goed (vraag aan kennissen in je buurt bij wie ze gereden hebben)... Volgens mij doet ELKE RIJSCHOOL de compacte opleidingen.
Zorg er ook voor dat je er zeker van bent dat ze jou de uren gaan geven (bv, 2 x 2 uur per week, 3 x 2 uur per week). Bij mij kwam er de eerste helft van de cursus niets terecht van de planning. Ik haalde toen maar net een gemiddelde van 2 uur per week. Ha, laatste anderhalve week is het wel erg opgeschroefd, heb 10 uur les gehad in deze korte periode.
pi_31377729
Er zal een zorg van mijn schouders vallen vanmiddag. Ik wil natuurlijk wel slagen straks maar zelfs als dat niet mocht lukken zal geen sombere dag hebben.

YES guys, om 14:00 ben ik namelijk van mijn rijinstructeur af!!! En verheug me nu al op zijn gezicht te zien als ik vertel dat ik niet meer bij hem zal lessen (mocht ik zakken). En als ik slaag, sja dan komt dat door me zelf en niet door hem. Zal geen reclame maken voor zijn schooltje!

:-)

En goh hoe zit het met de zenuwen? Het valt wel mee op dit moment. Voel het wel, maar met ttt was het erger geloof ik.

Nou tot later vandaag!
pi_31379008
Haha ben eigenlijk best wel zenuwachtig moet ik zeggen, ik krijg gewoon geen hap door me keel . Zo nog ff pasfoto's laten maken. Ik kwam er net achter dat ik er 1 te weinig heb.
X
X
X
pi_31379117
Succes!!
Van het concert des levens, krijgt niemand het program
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:13:00 #87
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_31379428
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:58 schreef almeersmeisje het volgende:
Succes!!
rij je ook in Almere?
pi_31379503
oh frasier... 2 pasfoto's nodig? ik heb er twee... maarre op mijn formulier waarop staat wat ik allemaal mee moet nemen staat dat ik 1 pasfoto nodig heb..
pi_31379651
succes jullie 2!! En gewoon halen hè!!!
pi_31379889
ja 2 pasfoto's heb je nodig als je je rijbewijs gaat ophalen bianco

succes vanmiddag , frasier & bianco
Altijd aan het dromen...
pi_31379912
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:16 schreef lambrusco_bianco het volgende:
oh frasier... 2 pasfoto's nodig? ik heb er twee... maarre op mijn formulier waarop staat wat ik allemaal mee moet nemen staat dat ik 1 pasfoto nodig heb..
volgens mij heb je er zelfs 3 nodig als je gelijk je papiertje wilt halen tenminste
en meerdere quotes doe je gewoon door bijv in een nieuw scherm topic te openen en daar op quote te drukken, kopieren wat er staat en dan pagina terug etc. kan vast makkelijker, maar zo doe ik dat LOL
gelukkig heb je niet zoveel last van zenuwen, ik werd helemaal gek toen ik mn 1e examen had. was ook om 14u. nou ik heb slecht geslapen en viel overdag echt niet meer in slaap. nee dat was niet leuk. mn 2e examen was om 9.50u, dat vond ik veel beter, ben je veel eerder van de stress af
maar goed nogmaals succes he het komt goed
pi_31380846
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:13 schreef Radjesh het volgende:

[..]

rij je ook in Almere?
Hahah nee
Heb 3 weken geleden eindelijk me rijbewijs gehaald
(heb in bussum gereden)
pi_31381700
En, Lambrusco en Frasier?????

pi_31382110
Ben erg benieuwd
pi_31382806
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:45 schreef marsterretje het volgende:
En, Lambrusco en Frasier?????

2uur pas toch? dus nog half uurtje wachten en dan beginnen ze.. daarna 40 minuutjes rijden, 10 minuutjes afronden cbr, naar gemeentehuis, half uurtje wachten.. oftewel over uurtje of 2 zullen we het pas weten
pi_31384165
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:35 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

2uur pas toch? dus nog half uurtje wachten en dan beginnen ze.. daarna 40 minuutjes rijden, 10 minuutjes afronden cbr, naar gemeentehuis, half uurtje wachten.. oftewel over uurtje of 2 zullen we het pas weten
Ha shit zeg! Ik zit dit topic bij te houden om te kijken of die lui zijn geslaagd, in de VOLLE overtuiging dat het vandaag donderdag is. Dus ik denk: 'nou dat wordt wel eens tijd!' Is het vandaag woensdag

Ergo: zet hem op op dit moment.
pi_31384782
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:29 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Ha shit zeg! Ik zit dit topic bij te houden om te kijken of die lui zijn geslaagd, in de VOLLE overtuiging dat het vandaag donderdag is. Dus ik denk: 'nou dat wordt wel eens tijd!' Is het vandaag woensdag

Ergo: zet hem op op dit moment.
hehe maar toch zullen we het vandaag weten!! spanning
pi_31385548
ik vind het wel spannend hoor Frasier en Lambrusco, hopelijk hebben jullie het allebei gehaald
pi_31385663
damn, derde 2 uurs les achter de rug(6e uur les dus)

Sturen gaat goed, soms pik ik nog wel eens een bochtje links mee maar als ik er op let dan gaat het goed, schakelen vind ik beter gaan, ga alleen nog wel te hard op een rotonde af

bv: Straatje keren(gaat prima ), helling proef(eitje ), achteruit hoekie(koekie ) verder eigenlijk nog niks!!

Heb een beetje het gevoel dat ik wat achter lig op de norm? klopt dat of gaat het redelijk op?
pi_31385744
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:33 schreef juliusbackpacking het volgende:
damn, derde 2 uurs les achter de rug(6e uur les dus)

Sturen gaat goed, soms pik ik nog wel eens een bochtje links mee maar als ik er op let dan gaat het goed, schakelen vind ik beter gaan, ga alleen nog wel te hard op een rotonde af

bv: Straatje keren(gaat prima ), helling proef(eitje ), achteruit hoekie(koekie ) verder eigenlijk nog niks!!

Heb een beetje het gevoel dat ik wat achter lig op de norm? klopt dat of gaat het redelijk op?
Voor 6 uur les vind ik niet dat je achterloopt ofzo hoor, dit deed ik ook zo'n beetje na 6 uur les. Maar ligt er ook maar net aan of je er gevoel voor hebt, of je al stiekum had gereden enzo, iedereen doet het op zijn eigen tempo en het is dus niet heel erg als een vriend na 6 lessen op de snelweg zit bijvoorbeeld en jij na 10 lessen Gewoon in je eigen tempo doen allemaal en niet naar anderen kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')