Tja, baantjesjagers heb je overal.. D66 bevordert dat eigenlijk alleen maar.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:10 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zoals de gekozen premier die Marijnissen voorstelde?
quote:dat men de gewreekte Joodse uitspraak van "His blood shall be upon us and our children" hiermee als onwaar meent te kunnen bestempelen geeft een indicatie uit welke hoek dit komt. alsmede de naam van de schrijfster Ruth..
Door posten verkiesbaar te stellen in plaats van zelf verdelen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:12 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Tja, baantjesjagers heb je overal.. D66 bevordert dat eigenlijk alleen maar.
Goh.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:18 schreef Monidique het volgende:
Vannacht tot vier uur Civilization gespeeld met Rekenmachine.
maakt het wat uit of je pijn hebt in je scheen of je dijbeen? Het doet beiden zeer.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:17 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Door posten verkiesbaar te stellen in plaats van zelf verdelen?
Is dit een algemene aversie tegen democratie?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:23 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
maakt het wat uit of je pijn hebt in je scheen of je dijbeen? Het doet beiden zeer.
Dat lijkt er wel op.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:25 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Is dit een algemene aversie tegen democratie?
leg het verschil eens uit?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:25 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Is dit een algemene aversie tegen democratie?
De metafoor slaat als een tang op een varken. Jij zegt geen verschil tussen democratie en totalitairisme te zien, dat vind ik vreemd.quote:
Waar haal je dat vandaan? Ik heb helemaal niets met totalitairisme, noch met corporatisme.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De metafoor slaat als een tang op een varken. Jij zegt geen verschil tussen democratie en totalitairisme te zien, dat vind ik vreemd.
Als je deze metafoor gebruikt, zeg je dat het jou niets uitmaakt of er democratie of totalitairisme is, want je wordt toch gebeten en dat het spel verplaatst zich alleen maar.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:48 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Ik heb helemaal niets met totalitairisme, noch met corporatisme.
Ik zeg eigenlijk of je nou door de kat of de hond gebeten wordt, dat maakt niet uit. Het spel verplaatst zich, in elke denkbare structuur.
Kan hem het schelen, hij kan niet meer gekozen worden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:51 schreef pberends het volgende:
Bush maakt nog eens 50 miljard extra vrij voor de oorlog in Irak en Afghanistan. Zou ie z'n begrotingsdoelstellingen gaan halen?
Dat lijkt er wel op ja, hou zou Kerry al een teringzooi achterlaten, maar de financiele puinhoop wordt nog erger als Bush eindelijk klaar is. Nog meer goed nieuwsquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:52 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Kan hem het schelen, hij kan niet meer gekozen worden.
quote:Aantal banen in Verenigde Staten daalt
Het aantal banen in de Verenigde Staten, exclusief de landbouw, is voor het eerst in meer dan twee jaar afgenomen.
Orkaangeweld
De oorzaak ligt in het recente orkaangeweld in het zuiden van het land. Veel bedrijven konden van de ene op de andere dag niet meer verder, waardoor mensen op straat kwamen te staan. Dat maakte het Amerikaanse ministerie van Arbeid bekend.
Werkloosheid
Het aantal banen nam in september af met 35.000. Dat cijfer viel nog mee volgens economen, die rekening hadden gehouden met een daling van 150.000. De werkloosheid in de VS is nu gestegen van 4,9 naar 5,1% van de beroepsbevolking. Analisten gaan ervan uit dat de daling van tijdelijke aard zal zijn.
Invloed orkaan
Het ministerie van Arbeid geeft in de cijfers niet precies aan wat de invloed is geweest van de orkanen op de werkgelegenheid. Maar analisten wijzen erop dat buiten de getroffen regio's de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt vorige maand nauwelijks afweken van de periode ervoor. Dat zou betekenen dat door het stormweer in de VS grofweg 230.000 banen verloren zijn gegaan.
Toename
Over het hele afgelopen jaar is het aantal banen in de VS toegenomen met gemiddeld 194.000 per maand. De cijfers over juli en augustus zijn door het ministerie naar boven bijgesteld met bij elkaar 77.000 banen.
Nee, dat begrijp je verkeerd. Het maakt niet uit of de premier gekozen wordt of niet. Dat was volgens mij het onderwerp, toch?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als je deze metafoor gebruikt, zeg je dat het jou niets uitmaakt of er democratie of totalitairisme is, want je wordt toch gebeten en dat het spel verplaatst zich alleen maar.
Word jij niet liever door de SP gebeten dan door Balkie?
Wacht maar tot Greenspan is opgestapt..quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat lijkt er wel op ja, hou zou Kerry al een teringzooi achterlaten, maar de financiele puinhoop wordt nog erger als Bush eindelijk klaar is. Nog meer goed nieuws:
[..]
Hij ziet er uit als een spook, maar de kredietwaardigheid van de VS is nog spookachtiger.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:54 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Wacht maar tot Greenspan is opgestapt..
Let maar op , Amerikanen werken altijd op emotie, zodra hij is opgestapt, keldert de hele zooiquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij ziet er uit als een spook, maar de kredietwaardigheid van de VS is nog spookachtiger.
Je ziet wel een verschil als de keuze van de koningin/informateur anders is dan die van het volk; je hoeft niet voor Balkenende te zijn om CDA te stemmen. De premier heeft best wat macht in Nederland, veel te veel om hem achter gesloten deuren te selecteren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:54 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp je verkeerd. Het maakt niet uit of de premier gekozen wordt of niet. Dat was volgens mij het onderwerp, toch?
Als hij wordt voorgedragen zoals het nu al tijden gaat, (het is altijd een hij), dan zie je nog geen verschil. Een premier zou boven de partijen moeten staan, zoals een burgemeester dat ook zou moeten doen.
tja, ik kies altijd op ideologie, de poppetjes zeggen me meestal weinig voordat zij zich bewezen hebben.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:00 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je ziet wel een verschil als de keuze van de koningin/informateur anders is dan die van het volk; je hoeft niet voor Balkenende te zijn om CDA te stemmen. De premier heeft best wat macht in Nederland, veel te veel om hem achter gesloten deuren te selecteren.
Meestal hebben premiers zich al laten zien in de politiek voordat ze premier worden...Je kunt best willen dat poppetjes niets uitmaken, maar ze maken wel een verschil als er een dun regeringsakkoord is.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:03 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
tja, ik kies altijd op ideologie, de poppetjes zeggen me meestal weinig voordat zij zich bewezen hebben.
Ik zit niet zo te wachten op een discussie met heel Nederland zoals Pechtold dat voorstelt.
En een vlag, die ze elke 2 seconde aan iedereen moeten laten zien....quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:07 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ze hebben wel een mooi volkslied. Moet je ze nageven.
Geen idee, kende jij Balkenende voor 2001 ?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:06 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Meestal hebben premiers zich al laten zien in de politiek voordat ze premier worden...Je kunt best willen dat poppetjes niets uitmaken, maar ze maken wel een verschil als er een dun regeringsakkoord is.
Nope, en je zag in z'n beginperiode dat 'ie onervaren was dus hij begon meteen zonder vertrouwen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:10 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Geen idee, kende jij Balkenende voor 2001 ?
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:10 schreef George-Butters het volgende:
[..]
En een vlag, die ze elke 2 seconde aan iedereen moeten laten zien....
En Pim dan?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:12 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nope, en je zag in z'n beginperiode dat 'ie onervaren was dus hij begon meteen zonder vertrouwen.
En de rest? Negers?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:14 schreef Monidique het volgende:
5% van Amerika vindt Bush het grootste probleem voor het land, 4% terrorisme.
Grappig dat hij voor de oorlog zo goed stond....quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:20 schreef Monidique het volgende:
http://www.cbsnews.com/st(...)lls/main924485.shtml
9/11, hè. Dat had-ie nodig. Zonder de aanslagen zou-ie echt niet herkozen zijn.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:21 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Grappig dat hij voor de oorlog zo goed stond....
* pberends is playing Exile - Kiss You All Overquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:18 schreef RichardQuest het volgende:
* RichardQuest speelt US Marine Band - National Anthem
Get 'em boys
quote:107 Teletekst za 08 okt
Uitspraken Pechtold verbazen Zalm
DEN HAAG Minister Zalm is niet blij met
de uitspraken van D66-minister Pechtold
over de hypotheekrenteaftrek.Die zei
vanmorgen dat de aftrek op termijn in
de huidige vorm niet houdbaar is en dat
politici hier eerlijk over moeten zijn.
Pechtold vindt ook dat ministers moeten
kunnen zeggen wat ze denken.Maar Zalm
vindt het slecht dat ministers openlijk
van het kabinetsbeleid afstand nemen.
Dat leidt volgens hem tot verwarring.
Zalm zal dit in het kabinet aan de orde
stellen.Hij wijst erop dat Pechtold
zelf kwaad was toen premier Balkenende
een afwijkend standpunt innam over de
bestuurlijke vernieuwing.
Doe mij maar de l'inno di Mameliquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:07 schreef RichardQuest het volgende:
Ze hebben wel een mooi volkslied. Moet je ze nageven.
quote:Finland verbiedt omzeilen kopieerbeveiligingen
De Finse regering heeft afgelopen woensdag een wet aangenomen die het kopiëren van cd's met kopieerbeveiliging verbiedt. Een cd die voorzien is van een dergelijke beveiliging mag ook voor prive-doeleinden niet meer overgezet worden. Ook het bezitten, promoten of verspreiden van tools voor het omzeilen van de kopieerbeveiling is met de genoemde wet illegaal geworden. Hier stopt het niet, zelfs het in een georganiseerde vorm bespreken van dergelijke producten is verboden.
KopieerbeveiligingTot nu toe was het kopiëren voor persoonlijk gebruik niet illegaal, ter compensatie moest er wel een heffing op lege media betaald worden. Aan de wet is wel een notitie gekoppeld, waarin gevraagd wordt geen rechtszaken te beginnen tegen particulieren die een enkele kopie maken voor eigen gebruik, aldus het Finse nieuwsagentschap STT. Met 121 stemmen voor een 34 tegen werd de wet met overmacht aangenomen. 44 Stemgerechtigden waren afwezig.
Of op nog tig andere argumenten. Zie de europese grondwet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:18 schreef Sidekick het volgende:
Stel, je hebt als politicus een plan, en het blijkt dat er weinig draagvlak voor is onder de mensen die het uiteindelijk moeten uitvoeren en/of betalen, dan kan je het altijd gooien op een trage poldermentaliteit.
Ja, vanavond ofzo...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:39 schreef Monidique het volgende:
Ooo! Dus we kunnen weer civven?
Mja, misschien de energie voor hun kantoor of zoquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:22 schreef Tafkahs het volgende:
wie kan me dit uitleggen, wat heeft de stijgende olieprijs met mobiel bellen te maken?
Mobiel bellen duurder in 2006.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Mja, misschien de energie voor hun kantoor of zoVage reden...
Volgens mij niets. Ik vermoed dat de topicstarter dit uit zijn dikke duim gezogen heeft.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:22 schreef Tafkahs het volgende:
wie kan me dit uitleggen, wat heeft de stijgende olieprijs met mobiel bellen te maken?
Mobiel bellen duurder in 2006.
hij zegt wel dat hij het van nu.nl heeft. Hoe betrouwbaar is dat?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:27 schreef freako het volgende:
[..]
Volgens mij niets. Ik vermoed dat de topicstarter dit uit zijn dikke duim gezogen heeft.
Dat kan pberends ook zeggen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:28 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
hij zegt wel dat hij het van nu.nl heeft. Hoe betrouwbaar is dat?
Verhip, we zijn gefopt..quote:
Ik heb dat hele nu.nl doorzocht. Zelfs nog gezocht op "Telfort" en op "KPN", en alle berichten van de laatste maand bekeken waar 1 van die woorden in voor kwam. Geen spoor. Hij schrijft OPTA ook met kleine letters. Ook niet erg gebruikelijk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:28 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
hij zegt wel dat hij het van nu.nl heeft. Hoe betrouwbaar is dat?
Ik geloof je op je blauwe ogen, je bent wel vaker een betrouwbaar compendium geblekenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:33 schreef freako het volgende:
[..]
Ik heb dat hele nu.nl doorzocht. Zelfs nog gezocht op "Telfort" en op "KPN", en alle berichten van de laatste maand bekeken waar 1 van die woorden in voor kwam. Geen spoor. Hij schrijft OPTA ook met kleine letters. Ook niet erg gebruikelijk.
Bovendien zou het wel erg stom zijn van telefoonmaatschappijen om openlijk toe te geven dat ze kartelgesprekken voeren. Dat is net zoiets als moedwillig je paspoort op de keukentafel neerleggen van het huis waar je aan het inbreken bent.
-edit-quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
We zijn in het spreekwoordelijke ootje genomen, Harry.
Grolsch is in de aanbieding bij AH.quote:
quote:Als Jozias zo'n minachting heeft voor nederlanders kan hij natuurlijk ook gewoon opzouten naar Israel..
Voor 3,99 moet die wijn wel lekker zijnquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
Grolsch is in de aanbieding bij AH.
En lekkere wijn voor 3.99![]()
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:18 schreef sizzler het volgende:
Schaf bijzonder onderwijs af
Merge-foutje.
Hertog Jan ook, dat heb ik dus gehaaldquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:58 schreef sizzler het volgende:
Grolsch is in de aanbieding bij AH.
En lekkere wijn voor 3.99![]()
zeker weten, de aldi heeft al een lekkere droge witte wijn voor minder dan 2 euri en die is prima te drinken zonder consequenties achteraf.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:09 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Voor 3,99 moet die wijn wel lekker zijn
Halen je ouders geen bier voor je?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hertog Jan ook, dat heb ik dus gehaald
Proost![]()
Chileense Merlot is best te drinken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:09 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Voor 3,99 moet die wijn wel lekker zijn
Nee maar ze hebben nog geen boodschappen gedaan dus heb ik het zelf maar gehaald.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:22 schreef George-Butters het volgende:
Halen je ouders geen bier voor je?
http://www.milliondollarhomepage.com/quote:Million Dollar Homepage
Stel, je gaat studeren maar je wilt geen studieschuld. Hoe pak je dat aan? Alex Tew, een 21-jarige student uit Wiltshire (UK) bedacht een verbijsterend simpele en effectieve methode. Hij maakte een homepage, verdeelde 'm in 10.000 vakjes van elk 10x10 pixels en verkocht die ruimte voor $1 per pixel - dat is samen 1 miljoen dollar voor 1 miljoen pixels. Op 26 augustus ging de pagina live, op 7 september kregen de media er lucht van en op 13 september stond de teller op 46.500 verkochte pixels - oftewel 46.500 dollar, voldoende om zijn studie zonder schuld af te kunnen ronden. Chapeau!
Jaja, zo begon Hazes ook...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee maar ze hebben nog geen boodschappen gedaan dus heb ik het zelf maar gehaald.
Heerlijk zo'n biertje om half vijf
Ik doe het niet elke dagquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:31 schreef RichardQuest het volgende:
Jaja, zo begon Hazes ook...
Omdat je het internet als medium onderschat en er (in het algemeen) nogal lacherig over gedaan wordt sinds de .com-hype. De waarheid is natuurlijk dat er op het internet meer geld om gaat dan menig derde-wereldland aan BNP heeft.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:30 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.milliondollarhomepage.com/
Waarom ben ik daar niet op gekomen?
Dat vraag ik me soms ook weleens af.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:30 schreef sizzler het volgende:
http://www.milliondollarhomepage.com/
Waarom ben ik daar niet op gekomen?
Marktplaats heeft haar "succes" meer te danken aan haar domeinnaam dan aan een andere factor.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoewel ik liever marktplaats had bedacht![]()
Hmm ik denk dat het concept ook heeft bijgedragen aan het succes.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Marktplaats heeft haar "succes" meer te danken aan haar domeinnaam dan aan een andere factor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |