Nee, sterker nog, ik ben meer geintresseerd in de tot stand koming van en en de opbouw erna, maar dit komt ook omdat er vaak vernieuwingen zijn na de oorlog en een machtsvacuum voor de oorlog.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:50 schreef -Dries- het volgende:
Gek eigenlijk, maar het is wel zo. Zo zit de mens dus in elkaar.
Voor mij hetzelfde hoorquote:Op maandag 10 oktober 2005 22:35 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nee, sterker nog, ik ben meer geintresseerd in de tot stand koming van en en de opbouw erna, maar dit komt ook omdat er vaak vernieuwingen zijn na de oorlog en een machtsvacuum voor de oorlog.
Ja, is niet ongebruikelijk. Wel valt me op dat WO1 en 2 zoveel interesse heeft. Had ik niet verwacht.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:41 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Jullie vinden alles wat oorlog en geweld is interessant hè![]()
WO II had ik wel verwacht; WO I niet zo, omdat NL destijds toch buiten schot is gebleven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:41 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ja, is niet ongebruikelijk. Wel valt me op dat WO1 en 2 zoveel interesse heeft. Had ik niet verwacht.
Uhm in de 20e eeuw?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:17 schreef Vava het volgende:
Vooral de geschiedenis van de 20e eeuw
en dan vooral:
- Industriele revolutie
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:58 schreef miss_sly het volgende:
De Egyptische Oudheid, de Farao-tijd!
Helemaal geweldig, al vanaf dat ik jong was enorm gefascineerd door in eerste instantie de pyramides, en nadat ik er wat meer over gelezen en gezien had, de hele manier van leven, de religeiuze aspecten, het land zelf.
'T is ook maar wat je belangrijk vindtquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:36 schreef descendent1 het volgende:
[..]
WO II had ik wel verwacht; WO I niet zo, omdat NL destijds toch buiten schot is gebleven.
Ach, belangrijk geachte historische gebeurtenissen gaan 9 van de 10 keer samen met geweld, dus zo vreemd is die 'fascinatie voor geweld' niet bij de meesten hier.
Eens kijken of ik mijn ogen lang genoeg open kan houdenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:50 schreef Vava het volgende:
Voor wie de geschiedenis van Egypte interessant vindt en voor wie er wat meer over wil weten
vanavond AVRO Close-up: In het spoor van de mummie, Ned 1, 23:30 uur
Dank je voor de tip!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:50 schreef Vava het volgende:
Voor wie de geschiedenis van Egypte interessant vindt en voor wie er wat meer over wil weten
vanavond AVRO Close-up: In het spoor van de mummie, Ned 1, 23:30 uur
Sissi!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:32 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vind de regeerperiode van Keizer Franz-Josef van Oostenrijk zwaar interessantOp zich zitten er best interessante puntjes in die periode (1840-1917), maar de voornaamse reden is dat ik gewoon een zwak heb voor Franzl en Sissi
Idd, echt lokaal / streek gebonden zo tussen Breda, Den Bosch, Tilburg en de Bergse Maas in en er is hier in de buurt idd een heemkunde vereniging maar daar ben ik nog niet echt verder in gedoken.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:48 schreef _The_General_ het volgende:
En hoe lokaal is dat? Echt je streekgeschiedenis? Dan zou je eens moeten kijken of er een soort heemkunde vereniging is..
Romy Schneiderquote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:34 schreef Thisbe het volgende:
Sissi!
Sissi, ich bin SEHR glucklich!![]()
Er is een tijd geweest dat ik sommige passages van die films uit mijn hoofd kende![]()
Vind je het gek? Niemand kijkt met Kerstmis graag naar een film over een egoistische anorectische trutquote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Romy Schneider
En in het echt was Sissi toch zo'n krengBen momenteel nog (steeds...) bezig in dé biografie over Sissi, geschreven door Brigitte Hamann. Ben ook in het bezit van een nadruk van de eerste biografie die over Sissi geschreven werd, naar aanleiding van de gesprekken die biograf Egon Caesar Conte Corti voerde met haar dochter. Naar ik begrepen heb (heb hem nog niet gelezen) wordt Sissi zo ongeveer als een heilige afgeschilderd en was Sophie een schoonmoeder die je niet graag wilt hebben. Maar dat is niet bepaald de waarheid... Op die biografie zijn de films echter wel gebaseerd.
Het zou wel een welkome afwisseling zijn tussen al dat mierzoete gereutel in die dagenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:28 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Vind je het gek? Niemand kijkt met Kerstmis graag naar een film over een egoistische anorectische trut![]()
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:45 schreef Falco het volgende:
De Koude Oorlog heeft wel mijn interesse en dan vooral de geschiedenis van het Oostblok. Hoe het communisme in praktijk werd gebracht in de diverse landen.
Jouw oma kon er toch nog verhalen van vertellen?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:44 schreef sararaats het volgende:
om heel eerlijk te zijn, sinds ik als jong dropje in Diksmuide naar de oorlogsgraven ging kijken, heb ik nu een heel ander beeld van WO1.
ik zou eigenlijk nog eens naar de Westhoek moeten. kan ik alles eens goed bekijken.
Ach, Karl-Heinz Böhm maakt veel goedquote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:28 schreef Thisbe het volgende:
Vind je het gek? Niemand kijkt met Kerstmis graag naar een film over een egoistische anorectische trut![]()
dat kan ze inderdaad.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jouw oma kon er toch nog verhalen van vertellen?
Uhm, leg uit? Wie, wat, waar?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:52 schreef sararaats het volgende:
[..]
dat kan ze inderdaad.
toen was ik nog niet in de Westhoek geweest.
ik ben eigenlijk best geschrokken toen ik dat daar allemaal zag
Laten we dan een kerstfilm maken over drie kleine neefjes, prinsen, waarvan er ééntje een lamme linkerarm heeft. Voor het betere Dickens-gevoel, maar met een ander soort einde.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het zou wel een welkome afwisseling zijn tussen al dat mierzoete gereutel in die dagen
Vind ik ook heel interessant ja!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:00 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb een voorkeur voor de geschiedenis van het Midden-Oosten en het Middellandse Zeegebied.
Favoriete tijdperken en onderwerpen;
Alexander de Grote en het Hellenisme
Het Sassaniden-rijk, evenals de inval van de Mongolen en de Safaviden
Byzantium
Sicilie en Italie
Ook de Reformatie en de Britse geschiedenis hebben altijd mijn belangstelling genoten.
mijn grootmoeder van 95 kent vele verhalen van de eerste wereldoorlog.quote:
Dan kan ik je Anthony Beavor's The Devil's Disciples aanradenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:26 schreef Rampestamper het volgende:
Zo'n beetje alles wat met WO2 te maken heeft, maar vooral Hitler, zijn directe ondergeschikten, de top-nazi's dus, en wat er om hen heen speelde hebben mijn aandacht getrokken. Begrijp me niet verkeerd, zijn/hun ideeën keur ik geenszins goed, maar ik vind het toch een zeer intrigerende groep van personen.
Grutte Pierquote:Op maandag 28 november 2005 19:11 schreef LedZep het volgende:
Ik woon in Friesland, maar weet verder niets van de Friese geschiedenis of dergelijke. Wat is er zo boeiend aan?
In de eerste plaats ben ik ook een Fries, met de regio heb ik natuurlijk dan sowieso meer binding, vandaar dat Friese geschiedenis mij trekt. Daarnaast is het zo dat het al vanaf de prehistorie door de romeinse tijd en de middeleeuwen heen z'n sporen heeft achtergelaten. Er is heel veel gebeurt in Friesland. Wat anderen wellicht niet zo boeiend vinden, maar ik des te meer.quote:Op maandag 28 november 2005 19:11 schreef LedZep het volgende:
Ik woon in Friesland, maar weet verder niets van de Friese geschiedenis of dergelijke. Wat is er zo boeiend aan?
- Edit LV -quote:Op maandag 28 november 2005 16:49 schreef LedZep het volgende:
Gelukkig zijn die Amerikanen al aardig het haasje, zowel politiek als economisch. Die wereldmacht van hen duurt niet lang meer.
Mannentrekje denk.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:41 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Jullie vinden alles wat oorlog en geweld is interessant hè![]()
Wat niet wegneemt dat de invloeden van oorlog en politiek zo enorm groot zijn, dat een enigzins steekhoudend begrip van de geschiedenis zonder deze twee onderwerpen onmogelijk is.quote:Op dinsdag 29 november 2005 02:08 schreef ethiraseth het volgende:
Mannentrekje denk.Hoewel ik er een uitzondering op ben, vind oorlog totaal niet interessant. Mijn interesse gaat veel meer uit naar kunst- en cultuurgeschiedenis. Ben dan ook bezig om in mijn studie alles wat met oorlog, geweld en/of religie te maken heeft te mijden en voor vakken te gaan die daar voor de verandering eens niet overgaan. Er is zoveel meer te vertellen over de geschiedenis dan oorlog en politiek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |