De periode van de beide wereldoorlogen en de aanloop daar naar toe. En de moderne geschiedenis boeit mij ook.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 08:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het Romeinse Rijk kan ik begrijpen, megumi. Maar waarom die laatste periode? Daarin is nogal wat gebeurd...
Same here...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 08:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
De periode van de beide wereldoorlogen en de aanloop daar naar toe. En de moderne geschiedenis boeit mij ook.
Da's geen geschiedenis. Geschiedenis is alleen geschiedenis als er mensen bij waren.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:55 schreef Herald het volgende:
het mesozoicum
Ik ook niet. Ik bijt je kop eraf. Woef!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:02 schreef Herald het volgende:
oh sorry, ik ben ook geen vaste poster hier
Lijkt me een interessant onderwerp. Kun je daar niet eens een topic over maken en wat over schrijven ?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:49 schreef Yildiz het volgende:
Kort gezegd, de hele Inca-periode vind ik erg interessant.
Zal ik binnenkort eens doenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:08 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Lijkt me een interessant onderwerp. Kun je daar niet eens een topic over maken en wat over schrijven ?
Ik ben erg benieuwdquote:
Jammer voor je dat die op de Grebbeberg 20 jaar ouder is ongeveer.quote:
Je zit hier op een goed forum voor (grote) beginstappen over WO1, kijk maar eens bijv op deze link resultaat van 'yvonne C&H wo1'quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:42 schreef franzo het volgende:
De Eerste Wereldoorlog heeft mij ook altijd gefascineerd, wellicht door de absurditeit ervan. Miljoenen jonge mensen die (blijmoedig) de dood tegemoet gingen voor vlag en vaderland aan beide zijden. Was vorig jaar in Ieper en heb de plekken bezocht van de strijd. Op een gegeven moment stond ik op een heuveltje met achter mij een Gemenebest oorlogskerkhof. Voor me keek ik naar beneden naar een weidelandschap met in de verte de kerk van Ieper. Op deze kleine vier kilometer zijn 400.000 soldaten gesneuveld voor soms een meter winst per dag..![]()
Zelfde periode voor mij. Voornamelijk om dat er echt heel veel over te vinden is en het gewoon een ongelofelijk interessante periode is geweest.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:00 schreef -calimero- het volgende:
De periode vanaf de aanloop naar WO I tot het einde van de koude oorlog vind ik erg interresant. Vooral omdat het nog zo kort geleden is en omdat het zo'n inpact heeft gehad op de hele wereld, wat het leven voor iedereen wel beinvloed heeft.
Sowieso vind ik de koude oorlog erg 'mooi' als defensie freak.
Rond 1700 werden oude burchten vaak opgekalefaterd puur voor prestige.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jammer voor je dat die op de Grebbeberg 20 jaar ouder is ongeveer.
Maar tot 1700? Dan zijn ze toch eigenlijk allang in onbruik geraakt? Of is het juist dat ook, de nieuwe functies van die dingen? En waarom niet ervoor, de ontstaansgeschiedenis met ringburchten, aarden wallen enz?
En open er eens een topic over!
Al zou je geen echte fascinatie voor WO1 hebben, dan nog is dit een van de betere boeken, EN ligt nu bij de Slegte voor slechts 7 euro.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:41 schreef descendent1 het volgende:
(TS. Heb je het boek 'lenteriten (rites of spring) van Moris Ekstein wel eens gelezen? Gezien je fascinatie voor WO I vast wel, maar mocht je m nog niet gelezen hebben dan raad ik je m van harte aan!![]()
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je zit hier op een goed forum voor (grote) beginstappen over WO1, kijk maar eens bijv op deze link resultaat van 'yvonne C&H wo1'
Nee, sterker nog, ik ben meer geintresseerd in de tot stand koming van en en de opbouw erna, maar dit komt ook omdat er vaak vernieuwingen zijn na de oorlog en een machtsvacuum voor de oorlog.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:50 schreef -Dries- het volgende:
Gek eigenlijk, maar het is wel zo. Zo zit de mens dus in elkaar.
Voor mij hetzelfde hoorquote:Op maandag 10 oktober 2005 22:35 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nee, sterker nog, ik ben meer geintresseerd in de tot stand koming van en en de opbouw erna, maar dit komt ook omdat er vaak vernieuwingen zijn na de oorlog en een machtsvacuum voor de oorlog.
Ja, is niet ongebruikelijk. Wel valt me op dat WO1 en 2 zoveel interesse heeft. Had ik niet verwacht.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:41 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Jullie vinden alles wat oorlog en geweld is interessant hè![]()
WO II had ik wel verwacht; WO I niet zo, omdat NL destijds toch buiten schot is gebleven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:41 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ja, is niet ongebruikelijk. Wel valt me op dat WO1 en 2 zoveel interesse heeft. Had ik niet verwacht.
Uhm in de 20e eeuw?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:17 schreef Vava het volgende:
Vooral de geschiedenis van de 20e eeuw
en dan vooral:
- Industriele revolutie
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:58 schreef miss_sly het volgende:
De Egyptische Oudheid, de Farao-tijd!
Helemaal geweldig, al vanaf dat ik jong was enorm gefascineerd door in eerste instantie de pyramides, en nadat ik er wat meer over gelezen en gezien had, de hele manier van leven, de religeiuze aspecten, het land zelf.
'T is ook maar wat je belangrijk vindtquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:36 schreef descendent1 het volgende:
[..]
WO II had ik wel verwacht; WO I niet zo, omdat NL destijds toch buiten schot is gebleven.
Ach, belangrijk geachte historische gebeurtenissen gaan 9 van de 10 keer samen met geweld, dus zo vreemd is die 'fascinatie voor geweld' niet bij de meesten hier.
Eens kijken of ik mijn ogen lang genoeg open kan houdenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:50 schreef Vava het volgende:
Voor wie de geschiedenis van Egypte interessant vindt en voor wie er wat meer over wil weten
vanavond AVRO Close-up: In het spoor van de mummie, Ned 1, 23:30 uur
Dank je voor de tip!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:50 schreef Vava het volgende:
Voor wie de geschiedenis van Egypte interessant vindt en voor wie er wat meer over wil weten
vanavond AVRO Close-up: In het spoor van de mummie, Ned 1, 23:30 uur
Sissi!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:32 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vind de regeerperiode van Keizer Franz-Josef van Oostenrijk zwaar interessantOp zich zitten er best interessante puntjes in die periode (1840-1917), maar de voornaamse reden is dat ik gewoon een zwak heb voor Franzl en Sissi
Idd, echt lokaal / streek gebonden zo tussen Breda, Den Bosch, Tilburg en de Bergse Maas in en er is hier in de buurt idd een heemkunde vereniging maar daar ben ik nog niet echt verder in gedoken.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:48 schreef _The_General_ het volgende:
En hoe lokaal is dat? Echt je streekgeschiedenis? Dan zou je eens moeten kijken of er een soort heemkunde vereniging is..
Romy Schneiderquote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:34 schreef Thisbe het volgende:
Sissi!
Sissi, ich bin SEHR glucklich!![]()
Er is een tijd geweest dat ik sommige passages van die films uit mijn hoofd kende![]()
Vind je het gek? Niemand kijkt met Kerstmis graag naar een film over een egoistische anorectische trutquote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Romy Schneider
En in het echt was Sissi toch zo'n krengBen momenteel nog (steeds...) bezig in dé biografie over Sissi, geschreven door Brigitte Hamann. Ben ook in het bezit van een nadruk van de eerste biografie die over Sissi geschreven werd, naar aanleiding van de gesprekken die biograf Egon Caesar Conte Corti voerde met haar dochter. Naar ik begrepen heb (heb hem nog niet gelezen) wordt Sissi zo ongeveer als een heilige afgeschilderd en was Sophie een schoonmoeder die je niet graag wilt hebben. Maar dat is niet bepaald de waarheid... Op die biografie zijn de films echter wel gebaseerd.
Het zou wel een welkome afwisseling zijn tussen al dat mierzoete gereutel in die dagenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:28 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Vind je het gek? Niemand kijkt met Kerstmis graag naar een film over een egoistische anorectische trut![]()
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:45 schreef Falco het volgende:
De Koude Oorlog heeft wel mijn interesse en dan vooral de geschiedenis van het Oostblok. Hoe het communisme in praktijk werd gebracht in de diverse landen.
Jouw oma kon er toch nog verhalen van vertellen?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:44 schreef sararaats het volgende:
om heel eerlijk te zijn, sinds ik als jong dropje in Diksmuide naar de oorlogsgraven ging kijken, heb ik nu een heel ander beeld van WO1.
ik zou eigenlijk nog eens naar de Westhoek moeten. kan ik alles eens goed bekijken.
Ach, Karl-Heinz Böhm maakt veel goedquote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:28 schreef Thisbe het volgende:
Vind je het gek? Niemand kijkt met Kerstmis graag naar een film over een egoistische anorectische trut![]()
dat kan ze inderdaad.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jouw oma kon er toch nog verhalen van vertellen?
Uhm, leg uit? Wie, wat, waar?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:52 schreef sararaats het volgende:
[..]
dat kan ze inderdaad.
toen was ik nog niet in de Westhoek geweest.
ik ben eigenlijk best geschrokken toen ik dat daar allemaal zag
Laten we dan een kerstfilm maken over drie kleine neefjes, prinsen, waarvan er ééntje een lamme linkerarm heeft. Voor het betere Dickens-gevoel, maar met een ander soort einde.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 07:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het zou wel een welkome afwisseling zijn tussen al dat mierzoete gereutel in die dagen
Vind ik ook heel interessant ja!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:00 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb een voorkeur voor de geschiedenis van het Midden-Oosten en het Middellandse Zeegebied.
Favoriete tijdperken en onderwerpen;
Alexander de Grote en het Hellenisme
Het Sassaniden-rijk, evenals de inval van de Mongolen en de Safaviden
Byzantium
Sicilie en Italie
Ook de Reformatie en de Britse geschiedenis hebben altijd mijn belangstelling genoten.
mijn grootmoeder van 95 kent vele verhalen van de eerste wereldoorlog.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |