De periode van de beide wereldoorlogen en de aanloop daar naar toe. En de moderne geschiedenis boeit mij ook.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 08:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het Romeinse Rijk kan ik begrijpen, megumi. Maar waarom die laatste periode? Daarin is nogal wat gebeurd...
Same here...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 08:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
De periode van de beide wereldoorlogen en de aanloop daar naar toe. En de moderne geschiedenis boeit mij ook.
Da's geen geschiedenis. Geschiedenis is alleen geschiedenis als er mensen bij waren.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:55 schreef Herald het volgende:
het mesozoicum
Ik ook niet. Ik bijt je kop eraf. Woef!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:02 schreef Herald het volgende:
oh sorry, ik ben ook geen vaste poster hier
Lijkt me een interessant onderwerp. Kun je daar niet eens een topic over maken en wat over schrijven ?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:49 schreef Yildiz het volgende:
Kort gezegd, de hele Inca-periode vind ik erg interessant.
Zal ik binnenkort eens doenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:08 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Lijkt me een interessant onderwerp. Kun je daar niet eens een topic over maken en wat over schrijven ?
Ik ben erg benieuwdquote:
Jammer voor je dat die op de Grebbeberg 20 jaar ouder is ongeveer.quote:
Je zit hier op een goed forum voor (grote) beginstappen over WO1, kijk maar eens bijv op deze link resultaat van 'yvonne C&H wo1'quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:42 schreef franzo het volgende:
De Eerste Wereldoorlog heeft mij ook altijd gefascineerd, wellicht door de absurditeit ervan. Miljoenen jonge mensen die (blijmoedig) de dood tegemoet gingen voor vlag en vaderland aan beide zijden. Was vorig jaar in Ieper en heb de plekken bezocht van de strijd. Op een gegeven moment stond ik op een heuveltje met achter mij een Gemenebest oorlogskerkhof. Voor me keek ik naar beneden naar een weidelandschap met in de verte de kerk van Ieper. Op deze kleine vier kilometer zijn 400.000 soldaten gesneuveld voor soms een meter winst per dag..![]()
Zelfde periode voor mij. Voornamelijk om dat er echt heel veel over te vinden is en het gewoon een ongelofelijk interessante periode is geweest.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:00 schreef -calimero- het volgende:
De periode vanaf de aanloop naar WO I tot het einde van de koude oorlog vind ik erg interresant. Vooral omdat het nog zo kort geleden is en omdat het zo'n inpact heeft gehad op de hele wereld, wat het leven voor iedereen wel beinvloed heeft.
Sowieso vind ik de koude oorlog erg 'mooi' als defensie freak.
Rond 1700 werden oude burchten vaak opgekalefaterd puur voor prestige.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jammer voor je dat die op de Grebbeberg 20 jaar ouder is ongeveer.
Maar tot 1700? Dan zijn ze toch eigenlijk allang in onbruik geraakt? Of is het juist dat ook, de nieuwe functies van die dingen? En waarom niet ervoor, de ontstaansgeschiedenis met ringburchten, aarden wallen enz?
En open er eens een topic over!
Al zou je geen echte fascinatie voor WO1 hebben, dan nog is dit een van de betere boeken, EN ligt nu bij de Slegte voor slechts 7 euro.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:41 schreef descendent1 het volgende:
(TS. Heb je het boek 'lenteriten (rites of spring) van Moris Ekstein wel eens gelezen? Gezien je fascinatie voor WO I vast wel, maar mocht je m nog niet gelezen hebben dan raad ik je m van harte aan!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |