Dan kan ik je Anthony Beavor's The Devil's Disciples aanradenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:26 schreef Rampestamper het volgende:
Zo'n beetje alles wat met WO2 te maken heeft, maar vooral Hitler, zijn directe ondergeschikten, de top-nazi's dus, en wat er om hen heen speelde hebben mijn aandacht getrokken. Begrijp me niet verkeerd, zijn/hun ideeën keur ik geenszins goed, maar ik vind het toch een zeer intrigerende groep van personen.
Grutte Pierquote:Op maandag 28 november 2005 19:11 schreef LedZep het volgende:
Ik woon in Friesland, maar weet verder niets van de Friese geschiedenis of dergelijke. Wat is er zo boeiend aan?
In de eerste plaats ben ik ook een Fries, met de regio heb ik natuurlijk dan sowieso meer binding, vandaar dat Friese geschiedenis mij trekt. Daarnaast is het zo dat het al vanaf de prehistorie door de romeinse tijd en de middeleeuwen heen z'n sporen heeft achtergelaten. Er is heel veel gebeurt in Friesland. Wat anderen wellicht niet zo boeiend vinden, maar ik des te meer.quote:Op maandag 28 november 2005 19:11 schreef LedZep het volgende:
Ik woon in Friesland, maar weet verder niets van de Friese geschiedenis of dergelijke. Wat is er zo boeiend aan?
- Edit LV -quote:Op maandag 28 november 2005 16:49 schreef LedZep het volgende:
Gelukkig zijn die Amerikanen al aardig het haasje, zowel politiek als economisch. Die wereldmacht van hen duurt niet lang meer.
Mannentrekje denk.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:41 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Jullie vinden alles wat oorlog en geweld is interessant hè![]()
Wat niet wegneemt dat de invloeden van oorlog en politiek zo enorm groot zijn, dat een enigzins steekhoudend begrip van de geschiedenis zonder deze twee onderwerpen onmogelijk is.quote:Op dinsdag 29 november 2005 02:08 schreef ethiraseth het volgende:
Mannentrekje denk.Hoewel ik er een uitzondering op ben, vind oorlog totaal niet interessant. Mijn interesse gaat veel meer uit naar kunst- en cultuurgeschiedenis. Ben dan ook bezig om in mijn studie alles wat met oorlog, geweld en/of religie te maken heeft te mijden en voor vakken te gaan die daar voor de verandering eens niet overgaan. Er is zoveel meer te vertellen over de geschiedenis dan oorlog en politiek.
Voor dit soort 'first person eye witness accounts', kan ik je het Screaming Eagle kwartet van Donald R. Burgett aanraden. Dezen zijn tegenwoording ook bij Bol.com en het ABC (Kalverstraat A'dam) voor een redelijke prijs aan te schaffen.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:49 schreef Prosac het volgende:
Maar ook dagboek fragmenten van soldaten lees ik graag. kijken wat ze meemaken enzo.
Ik weet net niks van deze oorlog afquote:Op donderdag 22 december 2005 03:45 schreef Clairvaux het volgende:
Mijn favoriet is echter de "Boerenoorlog" in Zuid-afrika. Na mijn eerste bezoek
aan dat land in 1984 was ik verkocht. Elke keer als ik daar weer kom geniet ik
omdat het ook nog zo zichtbaar is.
Inderdaad, het zorgde nogal voor wat patriotisme hier in Nederland. Het waren toch zeker Nederlandse afstammelingen die met de oude VOC spirit vochten tegen de Engelse overheersers! Nederland heeft zelfs " hulp" gestuurd: de kruiser "de Gelderland." Niet dat die wat uit kon richten, maar ja het was ook symbolisch.quote:Op donderdag 22 december 2005 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een apart topic over de Boerenoorlog zou verwelkomd worden
EN Rorke's Drift en de ridicule geschiedsschrijving en VC toekenningenquote:Op donderdag 22 december 2005 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een apart topic over de Boerenoorlog zou verwelkomd worden
http://www.greatwardiffer(...)odville/Boer_War.htmquote:Op donderdag 22 december 2005 03:45 schreef Clairvaux het volgende:
Ik heb zoals vele interesse in WO 2, Egypte en Amerikaanse burgeroorlog.
Mijn favoriet is echter de "Boerenoorlog" in Zuid-afrika. Na mijn eerste bezoek
aan dat land in 1984 was ik verkocht. Elke keer als ik daar weer kom geniet ik
omdat het ook nog zo zichtbaar is. Ik heb er iig enkele voor mij waardevolle
vriendschappen aan overgehouden.![]()
Nee, vertel eens?quote:Op donderdag 22 december 2005 11:45 schreef yvonne het volgende:
Oh en ik mag aannemen dat bekend is welke periode ik interessant vind?
Zichtbaar in de zin van monumenten, musea en het land zelf wat relatiefquote:Op donderdag 22 december 2005 07:42 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik weet net niks van deze oorlog afKun je er iets over vertellen en hoe bedoel je zichtbaar?
![]()
Heb dat inderdaad ervaren met een Britse dame. Die had een duidelijke mening overquote:Op donderdag 22 december 2005 15:22 schreef yvonne het volgende:
Clairvaux, ik kan je garanderen dat dat leuke discussies met Britten oplevert, begin over de concentratie kampen, wat ze niet allemaal weten, vervolg met Haig en eindig met de VC's, garantie voor een leuke avond!
Generaal "Butcher" Haig, de man die de meeste Engelsen vermoordde, jawel z'n eigen volk dus.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:36 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Kan me vaag een docu herinneren over achtergebleven oorlogstuig uit WO I
waarin de naam Haig gevallen is. Is dat dezelfde Haig??
Had Jofre niet eenzelfde functie bij de roodbroeken?quote:Op donderdag 22 december 2005 19:53 schreef yvonne het volgende:
Generaal "Butcher" Haig, de man die de meeste Engelsen vermoordde, jawel z'n eigen volk dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |