Schandelijke actie. Waarom begrijpen zulke, waarschijnlijk, extreem linkse groeperingen niet dat dit niets uithaalt. Wanneer gaat men in Nederland deze naar terrorisme neigende groeperingen eens harder aanpakken?quote:Onbekenden hebben het afgelopen weekend de banden van 480 legerwagens lekgestoken. De voertuigen stonden op de legerbasis in het Gelderse Stroe geparkeerd op een afgesloten terrein.
De actie is middels een e-mail aan het ANP opgeëist door de RAMA, de Radicale Anti Militaristische Actie. De groepering sluit zich aan bij de Priemende Priemen, die op 8 mei tachtig banden lekstaken op een kazerne in Schaarsbergen. De actiegroepen richten zich tegen de Nederlandse betrokkenheid bij de strijd tegen het terrorisme in Irak en Afghanistan.
Radicaal anti militaristisch is veelal linksquote:Op maandag 3 oktober 2005 23:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik haal nergens uit het bericht dat het een linkse groepering is.
Veelal ja. Niet altijd dus.quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:47 schreef Dagonet het volgende:
Radicaal anti militaristisch is veelal links
Ehmquote:Op maandag 3 oktober 2005 23:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Veelal ja. Niet altijd dus.
Het kan voor het zelfde geld dus ook een extreem rechtse, door een bandenfabrikant gesponsorde groepering zijn.
links militant-pacifistische clubjes, dierenrechten terroristen, anti biotechnologie clubjes, anti-pelsdierfokkerij terroristen en anderssoortig links tuig bestaat al sinds jaar en dag. in de jaren 70 was dit naar mijn idee het meest hip. ik zie geen opwaartse trend. het blijft alleen gebeuren, vanwege het gebrek aan politieke wil om deze mensen echt eens aan te pakken. immers zijn deze clubs oververtegenwoordigd in de 2e kamerquote:Op maandag 3 oktober 2005 23:49 schreef _The_General_ het volgende:
De laatste jaren richt men zich ( naar mijn idee ) vooral op extreem rechts en moslim extremisme en verliest men de extreme linkse groeperingen uit het oog. Klopt dit of zie ik dit fout ?
Nou, in principe is daar natuurlijk helemaal niks mis mee, met dat idealisme. De wereld van nuquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:17 schreef electricity het volgende:
[..]
links militant-pacifistische clubjes, dierenrechten terroristen, anti biotechnologie clubjes, anti-pelsdierfokkerij terroristen en anderssoortig links tuig
quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het kan voor het zelfde geld dus ook een extreem rechtse, door een bandenfabrikant gesponsorde groepering zijn.
Heej het i best een goede complottheorie dus stuur hem dan door naar TRUquote:
Dat zijn bijvoorbeeld van die gasten die s'nachts bij fokkerijen over de hekken klimmen en alle kooien openzetten, met als gevolg dat alle beestjes de natuur insprinten en daar doodgaan van de honger omdat ze niet gewend zijn aan het leven daar...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:55 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
. Geef mij maar eerder een dierenrechten terrorist (wat houdt dat precies in?) dan een moslimterrorist.
Je kent ze?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat zijn bijvoorbeeld van die gasten die s'nachts bij fokkerijen over de hekken klimmen en alle kooien openzetten, met als gevolg dat alle beestjes de natuur insprinten en daar doodgaan van de honger omdat ze niet gewend zijn aan het leven daar...
Of, extremer, van die mensen die recentelijk nog het lijk van de moeder van een fokker uit haar graf haalden en de fokker daarmee chanteerden om zijn bedrijf te sluiten...
Ok die sporen dan inderdaad niet neequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat zijn bijvoorbeeld van die gasten die s'nachts bij fokkerijen over de hekken klimmen en alle kooien openzetten, met als gevolg dat alle beestjes de natuur insprinten en daar doodgaan van de honger omdat ze niet gewend zijn aan het leven daar...
Of, extremer, van die mensen die recentelijk nog het lijk van de moeder van een fokker uit haar graf haalden en de fokker daarmee chanteerden om zijn bedrijf te sluiten...
In een nazi-staat, ja. Sinds wanneer is banden leeglaten/leksteken terrorisme?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:40 schreef DaMook het volgende:
Waar was de bewaking van die basis ? Waarom hebben ze niet met scherp geschoten ? Dit is gewoon terrorisme.
Het klopt helaasquote:Op maandag 3 oktober 2005 23:49 schreef _The_General_ het volgende:
De laatste jaren richt men zich ( naar mijn idee ) vooral op extreem rechts en moslim extremisme en verliest men de extreme linkse groeperingen uit het oog. Klopt dit of zie ik dit fout ?
Lul niet zo zwakzinnig...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:13 schreef zoalshetis het volgende:
links gooit netzoals de moslims hun eigen glazen in. niet verwonderlijk dat pvda en de moslims samen strijden voor een fascistische samenleving.
Het is geen terrorisme maar toch is het wel vreemd dat mensen zomaar die basis op konden en die banden lek konden steken. De bewaking heeft compleet gefaald. Het met scherp schieten vind ik ook overdreven, het is beter om dat tuig op te pakken en te berechten en alle kosten op hen te verhalen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:50 schreef FuTilE het volgende:
[..]
In een nazi-staat, ja. Sinds wanneer is banden leeglaten/leksteken terrorisme?
Gewoon een zooitje herdershonden laten lopen. Bewaken is toch iets wat honden beter kunnen dan mensen en lang zo duur niet als een beveiliginsbedrijf inhuren ofzoquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 02:27 schreef beelz het volgende:
De bewaking heeft compleet gefaald. Het met scherp schieten vind ik ook overdreven, het is beter om dat tuig op te pakken en te berechten en alle kosten op hen te verhalen.
Mja of een nijlpaard, die zijn een stuk sterker en kunnen opeens toeslaan vanuit een sloot ofzoquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:33 schreef UnleashMitch het volgende:
Gewoon een zooitje herdershonden laten lopen. Bewaken is toch iets wat honden beter kunnen dan mensen en lang zo duur niet als een beveiliginsbedrijf inhuren ofzo
Nee, dat geloof ik niet, of wil ik niet geloven. Dat is zó ziek.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Waarom precies?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:12 schreef Meki het volgende:
Mooie actie
Het is wachten op spc enzoquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:16 schreef Tamagotchi het volgende:
Hey, wat is dit nou?
Bewaken we onze legerbases niet meer?
Goed nieuws voor de Hofstadgroep.
En maar blijven beweren dat defensie een verzameling professionals is.
Ja.. alleen jammer dat door bezuinigingen etc. de bewaking vaak wordt uitbesteed aan een particuliere rent-a-copquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:16 schreef Tamagotchi het volgende:
Hey, wat is dit nou?
Bewaken we onze legerbases niet meer?
Goed nieuws voor de Hofstadgroep.
En maar blijven beweren dat defensie een verzameling professionals is.
en daarom blijf ik zeggen: herdershonden op het terrein laten lopen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:25 schreef nixxx het volgende:
Ja.. alleen jammer dat door bezuinigingen etc. de bewaking vaak wordt uitbesteed aan een particuliere rent-a-cop
Wapen en munitieopslag is over het algemeen wel met alarmen beveiligd, maar gezien die diefstal van honderde glock-pistolen werkt dat ook niet altijdquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Kunnen ze ook zo makkelijk bij de wapens en de munitie komen op dat kamp? Of en passant even een F-16 saborteren?
Hoe willen ze gaan schieten als ze niet eens in de gaten hebben dat ze er zijn?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wapen en munitieopslag is over het algemeen wel met alarmen beveiligd, maar gezien die diefstal van honderde glock-pistolen werkt dat ook niet altijdF-16's saboteren schijnt ook een koekie te zijn..
Met scherp of rubberen kogels schieten lijkt me wel een mooie oplossing. Misschien ook wel goede training.
Dat komt dus doordat er niemand is op zo'n kazerne behalve de particuliere bewaking. Heb het niet gelezen, maar zal wel in het weekend geweest zijn.. edit ja dus.. weekend.. voorspelbaarquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hoe willen ze gaan schieten als ze niet eens in de gaten hebben dat ze er zijn?
Succesquote:Misschien ga ik ook maar ff een tank jatten, heb ik ook geen last meer van parkeerproblemen. Hoewel zijn SUV's en dieselwagens al verboden in de binnensteden? Want dan zal ik met een tank wel helemaal een vette bon krijgen....
Das het mooie, die wordt doorgestuurd naar Defensie want jij bent de eigenaar helemaal nietquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Want dan zal ik met een tank wel helemaal een vette bon krijgen....
Hoe komen jullie toch steeds op terroristen? Het zijn een paar debielen, ok. Maar ze terroriseren toch helemaal niemandquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:39 schreef ErwinRommel het volgende:
deze terroristen mogen ze wat mij betreft zonder pardon naar een werkkamp sturen voor een x aantal jaren.
Wat heeft dit nu weer voor zin deze stupide acties?
Het word eens tijd dat het leger zelf weer de acht gaat houden ipv deze laat uitbesteden door een particulier beveiligingsbedrijf.
Ik ben voor de instructie: Halt, wie daar!! Geen reactie nog eenmaal. Daarna gericht schieten.
En die zgn anti-militairistische groepering is lijkt mij toch duidelijk links daar deze gelieerd is aan een andere linkse actiegroep. Dit ff voor de nitwits die ontkennend bezig zijn.
Nee niet direct, nou ja, misschien wel iemand die niet doorhad dat zijn band lek was ofzoquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:15 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Geweldadig ja, maar banden leksteken daar is nog nooit iemand aan doodgegaan.
Geloof het maar, het is recentelijk gebeurt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik niet, of wil ik niet geloven. Dat is zó ziek.
.
Terrorisme wordt te pas en te onpas gebruikt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:15 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Geweldadig ja, maar banden leksteken daar is nog nooit iemand aan doodgegaan.
Vandaag in Bagdad zijn 50 mensen omgekomen door een man die midden op straat zijn eigen banden lek stak
Het zijn in mijn ogen terroristen omdat ze moedwillig en kwaadaardig te werk gaan door sabotage te plegen aan militair materieel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:09 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Hoe komen jullie toch steeds op terroristen? Het zijn een paar debielen, ok. Maar ze terroriseren toch helemaal niemandHet woord betekent daadwerkelijk iets hoor, het is geen krachtterm voor hoe erg je een groep wel niet vindt.
Frustraties botvieren denk ik, maar ik heb vandalisme nooit begrepen en hoop dat dat wat harder aangepakt wordt, ook als dat betekent dat je voor 1 vergrijp op je 14e, de rest van je 80 jarige leven aan het afbetalen bent.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:54 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het prima dat mensen tegen de Nederlandse inbreng in Irak etc is. Ben ik ook.
Maar waarom daar dan maar vernielzucht bij om de hoek moet komen kijken is mij een volkomen raadsel...
V.
Ja zo zie ik het ook.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Doe niet zo achterlijk met jullie terroristen en levensgevaarlijk. De enige strafbare feiten die ze hebben gepleegd zijn het betreden van verboden terrein en het plegen van vandalisme.
't Is van de zotten dat ze dat doen, maar het is bedoelt als het maken van een statement, als een symbool voor pacifisme, of tegen de betrokkenheid van Nederland in Irak ofzo. Zoiets doet de naam van de groep die het opeist in ieder geval vermoeden. Uit niets blijkt dat deze groep ook bereid is om lichamelijk geweld te plegen of om dingen te saborteren waardoor onze burgerveiligheid in het gedwang komt.
Ik blijf vernieling een vreemd middel vinden om je pacifisctische gevoelens te tonen, bovendien blijft het de vraag watze nog meer in petto hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Doe niet zo achterlijk met jullie terroristen en levensgevaarlijk. De enige strafbare feiten die ze hebben gepleegd zijn het betreden van verboden terrein en het plegen van vandalisme.
't Is van de zotten dat ze dat doen, maar het is bedoelt als het maken van een statement, als een symbool voor pacifisme, of tegen de betrokkenheid van Nederland in Irak ofzo. Zoiets doet de naam van de groep die het opeist in ieder geval vermoeden. Uit niets blijkt dat deze groep ook bereid is om lichamelijk geweld te plegen of om dingen te saborteren waardoor onze burgerveiligheid in het gedwang komt.
Radicaal antimilitairistische actiedinges... van een radicaal kun je alles verwachten. Met zulke acties laat je zien dat je bereid bent om de wet te overtreden om je doel te bereiken. Of je nu wel of niet politici omlegt of trams opblaast, het principe blijft. Een statement kan je ook maken op een wijze die binnen de wet blijft. Ga lekker met zijn allen op het binnenhof staan!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Veiligheid niet in het geding???quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dat vind ik ook. Maar dit soort dingen maakt je nog niet levensgevaarlijk of staatsgevaarlijk ofzo. En dat wordt hier beweerd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik blijf vernieling een vreemd middel vinden om je pacifisctische gevoelens te tonen, bovendien blijft het de vraag watze nog meer in petto hebben.
Als die wagens echt van direct belangrijk waren en gereed moesten zijn voor het direct uitrukken van manschappen, dan is dit wel een hele erge blunder van Defensie en eis ik dat de verantwoordelijke minister per direct opstapt. Als een stelletje hippies al ongemerkt belangrijk strategisch legermateriaal kan uitschakelen. Wat had El-Qauda of een Duitse invasiemacht dan wel niet kunnen doen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Veiligheid niet in het geding???
Mocht men onverhoopt moeten uitrukken en dan blijken de banden lek te zijn. De veiligheid is dus wel degelijk in het geding.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Veiligheid niet in het geding???
Mocht men onverhoopt moeten uitrukken en dan blijken de banden lek te zijn. De veiligheid is dus wel degelijk in het geding.
En ik zie dit dus anders dan gewoon vandalisme.
De rea;iteit is dat dit geen kwajongens daad is geweest.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als die wagens echt van direct belangrijk waren en gereed moesten zijn voor het direct uitrukken van manschappen, dan is dit wel een hele erge blunder van Defensie en eis ik dat de verantwoordelijke minister per direct opstapt. Als een stelletje hippies al ongemerkt belangrijk strategisch legermateriaal kan uitschakelen. Wat had El-Qauda of een Duitse invasiemacht dan wel niet kunnen doen?
Kom op een beetje realiteitsbesef graag....
Op dit moment hebben ze geen levens-, danwel staatsgevaarlijke acties ondernomen, maar ze komen blijkbaar wel simpel op een militair terrein en hebben de tijd om daar 480 banden lek te steken, dat vind ik een beangstigende gedachte, want in die tijd kun je misschien ook 40 voertuigen saboteren of erger.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Maar dit soort dingen maakt je nog niet levensgevaarlijk of staatsgevaarlijk ofzo. En dat wordt hier beweerd.
En wat ze nog meer in petto hebben? God, mag het weten. Maar als ze echt kwaad willen dan hadden ze niet een paar banden lek gestoken. Dat is geen echte sabotage, het is alleen een mooie klus voor de plaatselijke Kwik-Fit. Ze hebben alle gelegenheid gehad om die wagens echt goed te slopen of zelfs op te blazen of in de fik te steken. Wie weet waar ze allemaal wel niet de gelegenheid voor hebben gehad met die lakse beveiliging......
Maar als je de kans krijgt om echt kwaad te doen en je houd het bij een simpel vergrijp als banden lek prikken dan verwacht ik niet dat je volgende stap echt heel erg gevaarlijk zal zijn.
Het doelbewust onklaar maken van militair materieel vanuit idealistisch oogpunt klinkt mij wel degelijk in de oren als zijnde terrorisme. Geen kwajongensdaad zoals ik al eerder schreef.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:58 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Deze is bijna net zo erg als 'door bandenfabrikant gesponsord'.
Maar het is inderdaad vandalisme, maar terrorisme en levensgevaarlijk, come on.
Overdrijven is hier ook een vak.
Ach, van mij mag het leger voor een groot deel afgeschaft worden. Maar als je dan toch een leger wil, zorg dan niet voor een zooi prutsers die het niet eens merken als er 480!!!! wagens onklaar gemaakt worden. Doe het goed, of doe het niet zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:01 schreef nixxx het volgende:
Maar als je met je post pleit voor zeer versterkte bewaking voor alle militaire objecten in nederland, dan heb ik verder niets gezegd en ben ik het compleet met je eens
met je eerste zin ben ik het 100% oneens. Maar goed dat weet men al wel van mij op FOK!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ach, van mij mag het leger voor een groot deel afgeschaft worden. Maar als je dan toch een leger wil, zorg dan niet voor een zooi prutsers die het niet eens merken als er 480!!!! wagens onklaar gemaakt worden. Doe het goed, of doe het niet zou ik zeggen.
Even een hypothetisch vraagje voor je danquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ach, van mij mag het leger voor een groot deel afgeschaft worden. Maar als je dan toch een leger wil, zorg dan niet voor een zooi prutsers die het niet eens merken als er 480!!!! wagens onklaar gemaakt worden. Doe het goed, of doe het niet zou ik zeggen.
Als die situatie er zou zijn dan zou ik het er ernstig mee oneens zijn. En het ook heel erg vinden als er daadwerkelijk doden zouden vallen. Maar ik zou het de soldaten die orders uitvoeren niet aanrekenen, wel de verantwoordelijken die die orders hebben bedacht.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Even een hypothetisch vraagje voor je dan
Stel. Elk militair terrein wordt bewaakt door gewapende militeiren ipv particulieren, er hangen overal netjes bordjes "Dit terrein wordt bewaakt door gewapende militairen. Op inbrekers wordt geschoten"
Een groepje pacifisten denkt dat het zo'n vaart niet lopen zal, knippen een gat in het hek en worden prompt neergeschoten, resultaat: 5 doden 4 gewonden.
Eigen schuld? de gewonden alsnog de nor in?
Dat weet ikquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar er zijn andere alternatieven voor een goede beveiliging naast "shoot-to-kill" hoor
Dat ben ik helemaal met je eens. Dit soort dingen horen gewoon niet. Punt. Dan moet je niet zeiken als je gepakt word. ik vind neerschieten alleen wel weer een beetje tequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Er zijn idd andere manieren. Echter dan moeten die actievoerders niet gaan zeiken als er klappen vallen. Dan ook de consequenties aanvaarden.
Ik zou dit niet erg vinden, het kapot maken van de beveiling van het land is niet zomaar ietsquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Even een hypothetisch vraagje voor je dan
Stel. Elk militair terrein wordt bewaakt door gewapende militeiren ipv particulieren, er hangen overal netjes bordjes "Dit terrein wordt bewaakt door gewapende militairen. Op inbrekers wordt geschoten"
Een groepje pacifisten denkt dat het zo'n vaart niet lopen zal, knippen een gat in het hek en worden prompt neergeschoten, resultaat: 5 doden 4 gewonden.
Eigen schuld? de gewonden alsnog de nor in?
Ik vraag me af wat gevaarlijker is, een paar stinkende kuthippies die een zooi banden leksteken, of de doorsnee jan/janneke soldaat de hele tijd met scherpe munitie laten rondlopen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als die situatie er zou zijn dan zou ik het er ernstig mee oneens zijn. En het ook heel erg vinden als er daadwerkelijk doden zouden vallen. Maar ik zou het de soldaten die orders uitvoeren niet aanrekenen, wel de verantwoordelijken die die orders hebben bedacht.
En voor de slachtoffers zou ik het kut vinden, maar wel iets hebben van: dat had je kunnen weten.
Maar er zijn andere alternatieven voor een goede beveiliging naast "shoot-to-kill" hoor
Ik kan je mening wel begrijpen, de mijne is anders.. neigt meer naar eigen schuld kogel in je lijf..quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Als die situatie er zou zijn dan zou ik het er ernstig mee oneens zijn. En het ook heel erg vinden als er daadwerkelijk doden zouden vallen. Maar ik zou het de soldaten die orders uitvoeren niet aanrekenen, wel de verantwoordelijken die die orders hebben bedacht.
En voor de slachtoffers zou ik het kut vinden, maar wel iets hebben van: dat had je kunnen weten.
Ik denk dat er dan een heleboel veteranen met per-ongeluk-zelf-geamputeerde ledematen zouden rondlopenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat gevaarlijker is, een paar stinkende kuthippies die een zooi banden leksteken, of de doorsnee jan/janneke soldaat de hele tijd met scherpe munitie laten rondlopen.
ik denk dat het wel meevalt hoor.. heb je enig idee hoe simpel wapenveiligheid is?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik denk dat er dan een heleboel veteranen met per-ongeluk-zelf-geamputeerde ledematen zouden rondlopen
Enig idee hoe vaak het voorkomt dat soldaten (en voornamelijk politieagenten) zich per ongeluk in hun eigen voet schieten? of hun voortanden kwijt zijn dankzij de terugslag van hun wapenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
ik denk dat het wel meevalt hoor.. heb je enig idee hoe simpel wapenveiligheid is?
Dat neerschieten was een order nog uit de tijd van de koude oorlog.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Dit soort dingen horen gewoon niet. Punt. Dan moet je niet zeiken als je gepakt word. ik vind neerschieten alleen wel weer een beetje te
Nee.. jij wel?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Enig idee hoe vaak het voorkomt dat soldaten (en voornamelijk politieagenten) zich per ongeluk in hun eigen voet schieten? of hun voortanden kwijt zijn dankzij de terugslag van hun wapen
Mijn vader loopt al een jaartje of 30+ rond bij Defensie en komt op veel lokaties, die heeft regelmatig leuke anekdotes over blunderende militairen. D'r gebeuren met de regelmaat van de klok stomme ongelukken.quote:
Zoals scherpe mijnen gebruiken bij een instructie en het slachtoffer ervan jarenlang geen schadevergoeding geven..quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mijn vader loopt al een jaartje of 30+ rond bij Defensie en komt op veel lokaties, die heeft regelmatig leuke anekdotes over blunderende militairen. D'r gebeuren met de regelmaat van de klok stomme ongelukken.
Ja, het is dolle pret bij het Nederlandse legerquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals scherpe mijnen gebruiken bij een instructie en het slachtoffer ervan jarenlang geen schadevergoeding geven..
Ik denk dat je met een wielklem op de rupsbanden van een tank je geen zorgen hoeft te maken igv een belgische invasiequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:57 schreef SpugendeLama het volgende:
Dus als de Belgen een invasie willen plegen sturen ze gewoon een Jerommeke met een beitel om gewoon de banden van al onze legerwagens lek te prikken en ze zetten wat wielklemmen op onze tankjes en we zijn weerloos![]()
![]()
Ik zie nu pas hoe lullig het gebruik van de doofpot is in deze zinquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, het is dolle pret bij het Nederlandse leger
Met z'n allen in een dronken bui je mede-militair doordrenken in benzine en hem in de fik steken. Lachen joh, komt toch wel in de doofpot.
Dan gooien ze toch gewoon wat rotzooi in de tank, dat de motor vastloopt, is ook moeilijker te maken. En ik kan me niet voorstellen dat rupsvoertuigen een tankdop met sleutel hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik denk dat je met een wielklem op de rupsbanden van een tank je geen zorgen hoeft te maken igv een belgische invasie![]()
Die wielklem zal aan stukken gereten worden vrees ik![]()
Ow mên ... oorlogsrecht in vredestijd graag.. *pang*pang*quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:46 schreef Basp1 het volgende:Nu ik het toch over wachtlopen heb, in mijn dienstopleiding moesten we dat ook, maar dan zonder munitie. En ik en mijn toendertijd pubtent collega moesten van 4 tot 5 snachts. Maar we hadden die pubtent helemaal volgestoomd met wiet en werden later dei ancht dus ruw uit onze slaap verstoord om te moeten gaan wachtlopen terwijl we nog zo stoned als een stel kanaries waren, toen hebben we minsten van 4 tot 7 wacht gelopen omdat we de weg kwijt geraakt waren in het donker.![]()
Wat ziek.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof het maar, het is recentelijk gebeurt.
Britse fokkerij stopt na zes jaar intimidatiequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:13 schreef Floripas het volgende:
Wat ziek.
Heb je daar ook een bron voor?
militaire bewakers lopen gewoon met echte kogels voor hun pistool rond.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat gevaarlijker is, een paar stinkende kuthippies die een zooi banden leksteken, of de doorsnee jan/janneke soldaat de hele tijd met scherpe munitie laten rondlopen.
en in het ideale geval c7 en/of minimiquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:29 schreef electricity het volgende:
militaire bewakers lopen gewoon met echte kogels voor hun pistool rond.
net als de politie. alleen hebben ze een glock![]()
BBC bericht:quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:13 schreef Floripas het volgende:
Heb je daar ook een bron voor?
alleen als er een verhoogde alarmfase isquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
en in het ideale geval c7 en/of minimi
Oh my god! Danny's moeder? Het zit ze niet mee. Knorretje ook al geband las ik.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh, in Engelandquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:23 schreef nixxx het volgende:
[..]
Britse fokkerij stopt na zes jaar intimidatie
Heb je daar ook een bron voor?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:12 schreef Floripas het volgende:
Oh, in Engeland![]()
Daar binden jagers ook vreedzame dierenactivisten aan bomen om ze op te laten vreten door de jachthonden.
"Halt, wie daar"quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:39 schreef ErwinRommel het volgende:
deze terroristen mogen ze wat mij betreft zonder pardon naar een werkkamp sturen voor een x aantal jaren.
Wat heeft dit nu weer voor zin deze stupide acties?
Het word eens tijd dat het leger zelf weer de acht gaat houden ipv deze laat uitbesteden door een particulier beveiligingsbedrijf.
Ik ben voor de instructie: Halt, wie daar!! Geen reactie nog eenmaal. Daarna gericht schieten.
En die zgn anti-militairistische groepering is lijkt mij toch duidelijk links daar deze gelieerd is aan een andere linkse actiegroep. Dit ff voor de nitwits die ontkennend bezig zijn.
Is dat niet uit een James Bond film?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, in Engeland![]()
Daar binden jagers ook vreedzame dierenactivisten aan bomen om ze op te laten vreten door de jachthonden.
In geval van een aanval door een hond steek je je arm op het moment dat het beest bijt zo ver mogelijk in z'n bek (nee, niet met je hand naar voren maar dwarsquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:34 schreef xFriendx het volgende:
[afbeelding]
Die beesten werken prima. Een keer bij een discotheek wat reljeugd, politie er bij, maar die worden keihard uitgelachen. Tot er een agent kwam met zo'n beest en 1 zo'n raddraaier een hond aan z'n arm had hangen....toen als 1 man stapte de hele groep een paar stappen achteruit. Gave beesten.
De meeste reljeugd heden ten dage zit niet bij de special forces, maar bij 1 of andere kliek waar ze allemaal bontjassen in de zomer dragen, en hun vingers zo maf in de lucht steken. Dan zitten ze bij de Westside of iets dergelijks. De gozer die gepakt werd....huilen stond hem nader dan het lachen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:22 schreef Northside het volgende:
[..]
In geval van een aanval door een hond steek je je arm op het moment dat het beest bijt zo ver mogelijk in z'n bek (nee, niet met je hand naar voren maar dwars), pak je met je andere hand de onderkaak vast en scheur je deze los (en ja, iedere enigzins fitnessende gast kan dit). Dat soort dingen leerden ze special forces vroeger...
En zo hoort het ook natuurlijk! Dat verhaaltje van mij was alleen maar om onschuldige fokkers die ooit op een boze dag door valse honden mochten worden aangevallen een steuntje in de rug te geven. Bontgejaste nepgangsters mogen van mij best een flinke hap uit dat bontjasje missen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:25 schreef xFriendx het volgende:
[..]
De meeste reljeugd heden ten dage zit niet bij de special forces, maar bij 1 of andere kliek waar ze allemaal bontjassen in de zomer dragen, en hun vingers zo maf in de lucht steken. Dan zitten ze bij de Westside of iets dergelijks. De gozer die gepakt werd....huilen stond hem nader dan het lachen.
boontje komt om zijn loontjequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, in Engeland![]()
Het was een jaar of zes geleden op het journaal, ergens in Noord-Engeland.quote:
Er is pas een aanslag gepleegd op de eigenaar van een of ander bedrijf, molotov-cocktail of bom oid. (weet het niet meer precies) is gelukkig niemand overleden of gewond geraakt (hij was zelf niet thuis, zijn vrouw en kind wel). Pim Fortuyn is door een extreem-linkse idioot doodgeschoten, en er wordt op grote schaal vanalles vernield en verhinderd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:33 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Ok die sporen dan inderdaad niet nee![]()
Beetje raar die extreme middelen voor zo'n onschuldig doel. Ik hoor ook wel eens
dingen op het nieuws, maar dat is dan heel sporadisch en er vallen geen 50 dooien.
Ik zie het daarom ook niet als een gigantisch probleem, dit itt extreem rechts en moslimterrorisme.
Natuurlijk moet er wel iets aan gedaan worden, ik pleit ze niet vrij, maar het probleem is wel een stuk minder groot in verhouding.
Duurt toch een tijdje om al die banden binnen te krijgen, te vervangen etc. en in die tijd kunnen die voortuigen (ruim 460) niet gebruikt worden, er zal inderdaad geen oorlog minder gevoerd worden, maar het is toch een redelijke tik voor de inzetbaarheid.quote:Maar ontopic over die banden leegsteken, dat is natuurlijk gewoon zonde van het geld. Meer is het ook niet, want die banden worden toch vervangen en er zal geen oorlog minder door gevoerd worden. Idioten die zo iets doen.
"Halt, wie daar"quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:03 schreef Northside het volgende:
[..]
"Halt, wie daar"
"Halt, wie daar"
"Halt, wie daar"
>waarschuwingsschot<
>gericht vuren<
ik zie twee levende mannen die dood zouden zijn. beetje vage teksten weer van meneer floris.quote:
Het zijn stinkende, langharige, ongeschoren en werkschuw tuig.quote:Veelal ja. Niet altijd dus.
niemand hoort iets als ze allemaal neergehaald zijn, en dat zou terecht zijn. eindelijk wraak na al die jaren vol aanslagen van links.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:35 schreef RuL0R het volgende:
[..]
"Halt, wie daar"
"Halt, wie daar"
*gericht vuren*
*"waarschuwingsschot"*
Lijkt mij makkelijker (wie hoort het verschil tussen een waarschuwingsschot en een gericht schot?)
Ik ben een mevrouw.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 02:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie twee levende mannen die dood zouden zijn. beetje vage teksten weer van meneer floris.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:12 schreef Floripas het volgende:
Ik ben een mevrouw.
een waarheid als eenquote:En foto's zijn een momentopname.
Dat zal Erik O. ook wel gedacht hebbenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:35 schreef RuL0R het volgende:
[..]
"Halt, wie daar"
"Halt, wie daar"
*gericht vuren*
*"waarschuwingsschot"*
Lijkt mij makkelijker (wie hoort het verschil tussen een waarschuwingsschot en een gericht schot?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |