abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31161782
quote:
Onbekenden hebben het afgelopen weekend de banden van 480 legerwagens lekgestoken. De voertuigen stonden op de legerbasis in het Gelderse Stroe geparkeerd op een afgesloten terrein.

De actie is middels een e-mail aan het ANP opgeëist door de RAMA, de Radicale Anti Militaristische Actie. De groepering sluit zich aan bij de Priemende Priemen, die op 8 mei tachtig banden lekstaken op een kazerne in Schaarsbergen. De actiegroepen richten zich tegen de Nederlandse betrokkenheid bij de strijd tegen het terrorisme in Irak en Afghanistan.
Schandelijke actie. Waarom begrijpen zulke, waarschijnlijk, extreem linkse groeperingen niet dat dit niets uithaalt. Wanneer gaat men in Nederland deze naar terrorisme neigende groeperingen eens harder aanpakken?
pi_31161825
Ik haal nergens uit het bericht dat het een linkse groepering is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:47:48 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31161841
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik haal nergens uit het bericht dat het een linkse groepering is.
Radicaal anti militaristisch is veelal links
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_31161893
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:47 schreef Dagonet het volgende:
Radicaal anti militaristisch is veelal links
Veelal ja. Niet altijd dus.

Het kan voor het zelfde geld dus ook een extreem rechtse, door een bandenfabrikant gesponsorde groepering zijn.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_31161894
De laatste jaren richt men zich ( naar mijn idee ) vooral op extreem rechts en moslim extremisme en verliest men de extreme linkse groeperingen uit het oog. Klopt dit of zie ik dit fout ?
pi_31162185
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het kan voor het zelfde geld dus ook een extreem rechtse, door een bandenfabrikant gesponsorde groepering zijn.
Ehm
Ja daar is inderdaad een kans van en dat wordt nihil genoemd.
En door een bandenfabrikant gesponsord? <-
Dus...
pi_31162816
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:49 schreef _The_General_ het volgende:
De laatste jaren richt men zich ( naar mijn idee ) vooral op extreem rechts en moslim extremisme en verliest men de extreme linkse groeperingen uit het oog. Klopt dit of zie ik dit fout ?
links militant-pacifistische clubjes, dierenrechten terroristen, anti biotechnologie clubjes, anti-pelsdierfokkerij terroristen en anderssoortig links tuig bestaat al sinds jaar en dag. in de jaren 70 was dit naar mijn idee het meest hip. ik zie geen opwaartse trend. het blijft alleen gebeuren, vanwege het gebrek aan politieke wil om deze mensen echt eens aan te pakken. immers zijn deze clubs oververtegenwoordigd in de 2e kamer
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:21:35 #8
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_31162953
Extreem links is net zo erg als extreem rechts vind ik. Ik ben zelf links maar van mij mogen ze al het extreme tuig oppakken en straffen. Dus zowel extreem links als extreem rechts.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_31163932
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:17 schreef electricity het volgende:

[..]

links militant-pacifistische clubjes, dierenrechten terroristen, anti biotechnologie clubjes, anti-pelsdierfokkerij terroristen en anderssoortig links tuig
Nou, in principe is daar natuurlijk helemaal niks mis mee, met dat idealisme. De wereld van nu
kan wel wat gebruiken. Maar als zo'n groepering geweld gaat gebruiken of andere debiele dingen gaan doen, dan is het tuig ja. Maar dat is iedereen die naar geweld grijpt. Je gooit ze nu op een hoop.
Met hun ideeen an sich ben ik het wel eens. Geef mij maar eerder een dierenrechten terrorist (wat houdt dat precies in?) dan een moslimterrorist.
Dus...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:56:56 #10
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31163974
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

ONZ is verderop.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:01:45 #11
44649 beelz
pi_31164100
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:56 schreef Pracissor het volgende:

[..]

ONZ is verderop.
Heej het i best een goede complottheorie dus stuur hem dan door naar TRU
Besef Regulier!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:13:46 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31164351
links gooit netzoals de moslims hun eigen glazen in. niet verwonderlijk dat pvda en de moslims samen strijden voor een fascistische samenleving.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31164431
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:55 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

. Geef mij maar eerder een dierenrechten terrorist (wat houdt dat precies in?) dan een moslimterrorist.
Dat zijn bijvoorbeeld van die gasten die s'nachts bij fokkerijen over de hekken klimmen en alle kooien openzetten, met als gevolg dat alle beestjes de natuur insprinten en daar doodgaan van de honger omdat ze niet gewend zijn aan het leven daar...

Of, extremer, van die mensen die recentelijk nog het lijk van de moeder van een fokker uit haar graf haalden en de fokker daarmee chanteerden om zijn bedrijf te sluiten...
Ja, ik generaliseer.
pi_31164546
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:17 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat zijn bijvoorbeeld van die gasten die s'nachts bij fokkerijen over de hekken klimmen en alle kooien openzetten, met als gevolg dat alle beestjes de natuur insprinten en daar doodgaan van de honger omdat ze niet gewend zijn aan het leven daar...

Of, extremer, van die mensen die recentelijk nog het lijk van de moeder van een fokker uit haar graf haalden en de fokker daarmee chanteerden om zijn bedrijf te sluiten...
Je kent ze?
pi_31164748
quote:

[..]

Ok die sporen dan inderdaad niet nee
Beetje raar die extreme middelen voor zo'n onschuldig doel. Ik hoor ook wel eens
dingen op het nieuws, maar dat is dan heel sporadisch en er vallen geen 50 dooien.
Ik zie het daarom ook niet als een gigantisch probleem, dit itt extreem rechts en moslimterrorisme.
Natuurlijk moet er wel iets aan gedaan worden, ik pleit ze niet vrij, maar het probleem is wel een stuk minder groot in verhouding.

Maar ontopic over die banden leegsteken, dat is natuurlijk gewoon zonde van het geld. Meer is het ook niet, want die banden worden toch vervangen en er zal geen oorlog minder door gevoerd worden. Idioten die zo iets doen.
Dus...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:40:45 #16
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_31164854
Waar was de bewaking van die basis ? Waarom hebben ze niet met scherp geschoten ? Dit is gewoon terrorisme .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_31164979
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:40 schreef DaMook het volgende:
Waar was de bewaking van die basis ? Waarom hebben ze niet met scherp geschoten ? Dit is gewoon terrorisme .
In een nazi-staat, ja. Sinds wanneer is banden leeglaten/leksteken terrorisme?
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 02:24:20 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31165389
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:49 schreef _The_General_ het volgende:
Het klopt helaas
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 02:25:22 #19
44649 beelz
pi_31165397
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:13 schreef zoalshetis het volgende:
links gooit netzoals de moslims hun eigen glazen in. niet verwonderlijk dat pvda en de moslims samen strijden voor een fascistische samenleving.
Lul niet zo zwakzinnig...
Ik ben links en ik keur dit soort onzin af. Jij bent een in hokjes-denkend persoon. Doe je ogen eens open en besef dat links niet erg is net als dat rechts niet erg is. Extreem links en extreem rechts zijn gevaarlijk maar hebben allebei verdomd weinig met de normale linksen en rechtsen te maken.
Besef Regulier!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 02:27:18 #20
44649 beelz
pi_31165419
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:50 schreef FuTilE het volgende:

[..]

In een nazi-staat, ja. Sinds wanneer is banden leeglaten/leksteken terrorisme?
Het is geen terrorisme maar toch is het wel vreemd dat mensen zomaar die basis op konden en die banden lek konden steken. De bewaking heeft compleet gefaald. Het met scherp schieten vind ik ook overdreven, het is beter om dat tuig op te pakken en te berechten en alle kosten op hen te verhalen.
Besef Regulier!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:46:30 #21
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_31166431
Heeft Wijnand Duyvendak trouwens een alibi?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:54:43 #22
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_31166515
Dood aan alle hippies.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:13:46 #23
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_31166730
Mooie actie.
Zou vaker moeten gebeuren.
Dat verandert alles
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:20:44 #24
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31166845
Lekkere bewaking hebben ze daar want de eerste de beste Marokkaan had die dingen allemaal kunnen affikken
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
pi_31167068
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 02:27 schreef beelz het volgende:
De bewaking heeft compleet gefaald. Het met scherp schieten vind ik ook overdreven, het is beter om dat tuig op te pakken en te berechten en alle kosten op hen te verhalen.
Gewoon een zooitje herdershonden laten lopen. Bewaken is toch iets wat honden beter kunnen dan mensen en lang zo duur niet als een beveiliginsbedrijf inhuren ofzo
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:40:34 #26
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31167181
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:33 schreef UnleashMitch het volgende:

Gewoon een zooitje herdershonden laten lopen. Bewaken is toch iets wat honden beter kunnen dan mensen en lang zo duur niet als een beveiliginsbedrijf inhuren ofzo
Mja of een nijlpaard, die zijn een stuk sterker en kunnen opeens toeslaan vanuit een sloot ofzo
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:52:01 #27
125878 Gabry
Lento Violento
pi_31167400
Wat een prutsers, 'ons leger'
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:52:28 #28
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_31167413
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:13 schreef Kiegie het volgende:
Mooie actie.
Zou vaker moeten gebeuren.
Hippie.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:54:31 #29
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_31167451
Ik vind het prima dat mensen tegen de Nederlandse inbreng in Irak etc is. Ben ik ook.

Maar waarom daar dan maar vernielzucht bij om de hoek moet komen kijken is mij een volkomen raadsel...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:05:22 #30
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_31167660
Ik ben trouwens benieuwd, of men doorheeft dat men deze banden kan beschouwen als zinloze milieuverontreiniging.

U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_31167815
Mooie actie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:21:33 #32
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31168004
quote:

[..]

Nee, dat geloof ik niet, of wil ik niet geloven. Dat is zó ziek.

Ik vind trouwens dat we de term 'terrorisme' veel te vrij gebruiken.
pi_31168238
Klote actie waar niemand wat aan heeft, wij als gemeenschap niet, en ik snap niet wat hun op deze manier van schade toebrengen willen bereiken. Ja het nieuws halen ze omdat ze zelf een persbericht naar het ANP hadden gestuurd, anders had de marrachause dit natuurlijk nooit naar buiten gebracht, want ook dit geeft natuurlijk weer aan dat niets 100% te beveiligen is en we maar in een schijnveiligheid leven.

En wat defensie betreft, dan had men dienstplicht niet moeten afschaffen dan hadden er nog genoeg dronken militairen op stroe rondgelopen, die dit mischien wel gezien zouden hebben.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:47:37 #34
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_31168503
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:12 schreef Meki het volgende:
Mooie actie
Waarom precies?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_31169060
Hey, wat is dit nou?
Bewaken we onze legerbases niet meer?
Goed nieuws voor de Hofstadgroep.

En maar blijven beweren dat defensie een verzameling professionals is.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:19:54 #36
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31169158
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:16 schreef Tamagotchi het volgende:
Hey, wat is dit nou?

Het is wachten op spc enzo
pi_31169166
480 voertuigen en laten we voor het gemak even uitgaan van 4 banden per voertuig....

De jongens en meisjes zijn wel even bezig geweest zonder hinderlijke aanwezigheid van bewakers en zo.. Prachtig, only in The Netherlands.
Fuckin' amateurs.
pi_31169308
Met 10 man duurt het ongeveer eenn half uurtje, half uurtje nog sluipen enzo en je bent binnen een uur weer klaar.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:25:38 #39
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31169325
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:16 schreef Tamagotchi het volgende:
Hey, wat is dit nou?

Ja.. alleen jammer dat door bezuinigingen etc. de bewaking vaak wordt uitbesteed aan een particuliere rent-a-cop
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_31169366
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:25 schreef nixxx het volgende:
Ja.. alleen jammer dat door bezuinigingen etc. de bewaking vaak wordt uitbesteed aan een particuliere rent-a-cop
en daarom blijf ik zeggen: herdershonden op het terrein laten lopen.
pi_31169460
Jezus, en dat moet ons land verdedigen? Ze kunnen niet eens hun eigen materiaal bewaken. 480 legerwagens? Dat betekend dat er of een paar mensen de hele nacht bezig geweest zijn. Of dat er een enorme groep heel even bezig is geweest . Dat nou eentje heel even binnen kan glippen is een klein foutje, maar dit is echt een groffe fout.

Kunnen ze ook zo makkelijk bij de wapens en de munitie komen op dat kamp? Of en passant even een F-16 saborteren?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:32:20 #42
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31169525
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Kunnen ze ook zo makkelijk bij de wapens en de munitie komen op dat kamp? Of en passant even een F-16 saborteren?
Wapen en munitieopslag is over het algemeen wel met alarmen beveiligd, maar gezien die diefstal van honderde glock-pistolen werkt dat ook niet altijd F-16's saboteren schijnt ook een koekie te zijn..

Met scherp of rubberen kogels schieten lijkt me wel een mooie oplossing. Misschien ook wel goede training.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_31169572

Die beesten werken prima. Een keer bij een discotheek wat reljeugd, politie er bij, maar die worden keihard uitgelachen. Tot er een agent kwam met zo'n beest en 1 zo'n raddraaier een hond aan z'n arm had hangen....toen als 1 man stapte de hele groep een paar stappen achteruit. Gave beesten.

Feit blijft wel dat het natuurlijk nogal stom is dat iedereen daar even op dat terrein kan komen (en ook weer verlaten) zonder dat er iets gemerkt is. Als je er bewaking neerzet vind ik het prima als men een waarschuwingsschot in het been geeft, moet je er maar niet binnensluipen.
pi_31169606
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:32 schreef nixxx het volgende:

[..]

Wapen en munitieopslag is over het algemeen wel met alarmen beveiligd, maar gezien die diefstal van honderde glock-pistolen werkt dat ook niet altijd F-16's saboteren schijnt ook een koekie te zijn..

Met scherp of rubberen kogels schieten lijkt me wel een mooie oplossing. Misschien ook wel goede training.
Hoe willen ze gaan schieten als ze niet eens in de gaten hebben dat ze er zijn?

Misschien ga ik ook maar ff een tank jatten, heb ik ook geen last meer van parkeerproblemen. Hoewel zijn SUV's en dieselwagens al verboden in de binnensteden? Want dan zal ik met een tank wel helemaal een vette bon krijgen....
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:39:29 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31169736
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hoe willen ze gaan schieten als ze niet eens in de gaten hebben dat ze er zijn?
Dat komt dus doordat er niemand is op zo'n kazerne behalve de particuliere bewaking. Heb het niet gelezen, maar zal wel in het weekend geweest zijn.. edit ja dus.. weekend.. voorspelbaar
quote:
Misschien ga ik ook maar ff een tank jatten, heb ik ook geen last meer van parkeerproblemen. Hoewel zijn SUV's en dieselwagens al verboden in de binnensteden? Want dan zal ik met een tank wel helemaal een vette bon krijgen....
Succes maar het is niet verboden hoor GL heeft haar zin nog niet gehad
pi_31169758
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Want dan zal ik met een tank wel helemaal een vette bon krijgen....
Das het mooie, die wordt doorgestuurd naar Defensie want jij bent de eigenaar helemaal niet
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:39:14 #47
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31175075
deze terroristen mogen ze wat mij betreft zonder pardon naar een werkkamp sturen voor een x aantal jaren.
Wat heeft dit nu weer voor zin deze stupide acties?

Het word eens tijd dat het leger zelf weer de acht gaat houden ipv deze laat uitbesteden door een particulier beveiligingsbedrijf.
Ik ben voor de instructie: Halt, wie daar!! Geen reactie nog eenmaal. Daarna gericht schieten.

En die zgn anti-militairistische groepering is lijkt mij toch duidelijk links daar deze gelieerd is aan een andere linkse actiegroep. Dit ff voor de nitwits die ontkennend bezig zijn.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31176020
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:39 schreef ErwinRommel het volgende:
deze terroristen mogen ze wat mij betreft zonder pardon naar een werkkamp sturen voor een x aantal jaren.

Het word eens tijd dat het leger zelf weer de acht gaat houden ipv deze laat uitbesteden door een particulier beveiligingsbedrijf.
Ik ben voor de instructie: Halt, wie daar!! Geen reactie nog eenmaal. Daarna gericht schieten.

En die zgn anti-militairistische groepering is lijkt mij toch duidelijk links daar deze gelieerd is aan een andere linkse actiegroep. Dit ff voor de nitwits die ontkennend bezig zijn.
Hoe komen jullie toch steeds op terroristen? Het zijn een paar debielen, ok. Maar ze terroriseren toch helemaal niemand Het woord betekent daadwerkelijk iets hoor, het is geen krachtterm voor hoe erg je een groep wel niet vindt.
Dus...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:14:38 #49
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31176164
iemand of een groepering die door gewelddadige acties of pogingen om angst aan te jagen, hun (politieke/religieuze) punt door proberen te drijven, dat vind ik terroristen
pi_31176201
Geweldadig ja, maar banden leksteken daar is nog nooit iemand aan doodgegaan.

Vandaag in Bagdad zijn 50 mensen omgekomen door een man die midden op straat zijn eigen banden lek stak
Dus...
pi_31176289
Achterlijke linkse mongolen klagen altijd steen en been maar zijn zelf allemaal werkloos, en voeren allemaal geen hol uit voor de maatschappij.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:19:31 #52
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31176323
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:15 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Nee niet direct, nou ja, misschien wel iemand die niet doorhad dat zijn band lek was ofzo maar het principe is dus dat ze een gewelddadig middel kiezen. In onze samenleving is het gebruik van geweld voorbehouden aan de politie (en in zeer uitzonderlijke omstandigheden het leger).
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:26:01 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31176537
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik niet, of wil ik niet geloven. Dat is zó ziek.

.
Geloof het maar, het is recentelijk gebeurt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31176570
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:15 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

Vandaag in Bagdad zijn 50 mensen omgekomen door een man die midden op straat zijn eigen banden lek stak
Terrorisme wordt te pas en te onpas gebruikt.
Mijn definitie van terrorisme: Het bewust ondermijnen van de staatsmacht met ondemocratische middelen. Natuurlijk zijn er verschillende gradaties in terrorisme, waarbij het nemen van levens erger is dan het lekprikken van banden. En of je dit nu terrorisme wilt noemen is ook niet zo interessant.

Wat volgens mij het belangrijkste is, is om te onderkennen dat dit meer is dan een onschuldig idealistisch groepje waar we om kunnen lachen. Deze mensen zijn potentieel levensgevaarlijk en moeten keihard worden aangepakt.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:29:09 #55
110987 ErwinRommel
pi_31176612
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:09 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

Hoe komen jullie toch steeds op terroristen? Het zijn een paar debielen, ok. Maar ze terroriseren toch helemaal niemand Het woord betekent daadwerkelijk iets hoor, het is geen krachtterm voor hoe erg je een groep wel niet vindt.
Het zijn in mijn ogen terroristen omdat ze moedwillig en kwaadaardig te werk gaan door sabotage te plegen aan militair materieel.
Dat dat door de belastingbetaler word betaald ontgaat ze overigens totaal.

Deze gasten zijn dus terroristen en mogen wat mij betreft rekenen op zware straffen.
Stelletje vuile lamlullen.
pi_31176686
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:54 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het prima dat mensen tegen de Nederlandse inbreng in Irak etc is. Ben ik ook.

Maar waarom daar dan maar vernielzucht bij om de hoek moet komen kijken is mij een volkomen raadsel...

V.
Frustraties botvieren denk ik, maar ik heb vandalisme nooit begrepen en hoop dat dat wat harder aangepakt wordt, ook als dat betekent dat je voor 1 vergrijp op je 14e, de rest van je 80 jarige leven aan het afbetalen bent.
Yeah baby Yeah!
pi_31176774
Doe niet zo achterlijk met jullie terroristen en levensgevaarlijk. De enige strafbare feiten die ze hebben gepleegd zijn het betreden van verboden terrein en het plegen van vandalisme.

't Is van de zotten dat ze dat doen, maar het is bedoelt als het maken van een statement, als een symbool voor pacifisme, of tegen de betrokkenheid van Nederland in Irak ofzo. Zoiets doet de naam van de groep die het opeist in ieder geval vermoeden. Uit niets blijkt dat deze groep ook bereid is om lichamelijk geweld te plegen of om dingen te saborteren waardoor onze burgerveiligheid in het gedwang komt.
pi_31176952
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Doe niet zo achterlijk met jullie terroristen en levensgevaarlijk. De enige strafbare feiten die ze hebben gepleegd zijn het betreden van verboden terrein en het plegen van vandalisme.

't Is van de zotten dat ze dat doen, maar het is bedoelt als het maken van een statement, als een symbool voor pacifisme, of tegen de betrokkenheid van Nederland in Irak ofzo. Zoiets doet de naam van de groep die het opeist in ieder geval vermoeden. Uit niets blijkt dat deze groep ook bereid is om lichamelijk geweld te plegen of om dingen te saborteren waardoor onze burgerveiligheid in het gedwang komt.
Ja zo zie ik het ook.
Dus...
pi_31177005
quote:

Ik blijf vernieling een vreemd middel vinden om je pacifisctische gevoelens te tonen, bovendien blijft het de vraag watze nog meer in petto hebben.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:46:47 #60
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31177077
quote:

Radicaal antimilitairistische actiedinges... van een radicaal kun je alles verwachten. Met zulke acties laat je zien dat je bereid bent om de wet te overtreden om je doel te bereiken. Of je nu wel of niet politici omlegt of trams opblaast, het principe blijft. Een statement kan je ook maken op een wijze die binnen de wet blijft. Ga lekker met zijn allen op het binnenhof staan!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:48:18 #61
110987 ErwinRommel
pi_31177114
quote:

Veiligheid niet in het geding???
Mocht men onverhoopt moeten uitrukken en dan blijken de banden lek te zijn. De veiligheid is dus wel degelijk in het geding.

En ik zie dit dus anders dan gewoon vandalisme.
Dit is een daad, welke is gedaan uit bepaalde overtuigingen. Niet door het vernielen van een bushokje. Dat is idd vandalisme.
Dit echter niet. Dit is het moedwillig vernielen van staatseigendom vanuit een idealistisch oogpunt. En gek genoeg is dat het pascifisme.
Als ze een statement willen maken ketenen ze zich maar vast aan hekken ipv het doelbewust vernielen van duur materieel welke door de belastingbetaler word betaald.

Het leger moet weer de bewaking op zich nemen ipv de particuliere bedrijven die nu met enkel een pistool rondlopen. Laat men maar weer wacht lopen, gereden patrouilles uitvoeren langs hekken en grondsensoren plaatsen.
pi_31177124
Moet de topic niet zijn: Groepering uit geweld op banden leger wagens.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31177158
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik blijf vernieling een vreemd middel vinden om je pacifisctische gevoelens te tonen, bovendien blijft het de vraag watze nog meer in petto hebben.
Dat vind ik ook. Maar dit soort dingen maakt je nog niet levensgevaarlijk of staatsgevaarlijk ofzo. En dat wordt hier beweerd.

En wat ze nog meer in petto hebben? God, mag het weten. Maar als ze echt kwaad willen dan hadden ze niet een paar banden lek gestoken. Dat is geen echte sabotage, het is alleen een mooie klus voor de plaatselijke Kwik-Fit. Ze hebben alle gelegenheid gehad om die wagens echt goed te slopen of zelfs op te blazen of in de fik te steken. Wie weet waar ze allemaal wel niet de gelegenheid voor hebben gehad met die lakse beveiliging......

Maar als je de kans krijgt om echt kwaad te doen en je houd het bij een simpel vergrijp als banden lek prikken dan verwacht ik niet dat je volgende stap echt heel erg gevaarlijk zal zijn.
pi_31177244
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mocht men onverhoopt moeten uitrukken en dan blijken de banden lek te zijn. De veiligheid is dus wel degelijk in het geding.
Als die wagens echt van direct belangrijk waren en gereed moesten zijn voor het direct uitrukken van manschappen, dan is dit wel een hele erge blunder van Defensie en eis ik dat de verantwoordelijke minister per direct opstapt. Als een stelletje hippies al ongemerkt belangrijk strategisch legermateriaal kan uitschakelen. Wat had El-Qauda of een Duitse invasiemacht dan wel niet kunnen doen?

Kom op een beetje realiteitsbesef graag....
pi_31177392
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En ik zie dit dus anders dan gewoon vandalisme.

Deze is bijna net zo erg als 'door bandenfabrikant gesponsord'.
Maar het is inderdaad vandalisme, maar terrorisme en levensgevaarlijk, come on.
Overdrijven is hier ook een vak.
Dus...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:00:07 #66
110987 ErwinRommel
pi_31177433
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als die wagens echt van direct belangrijk waren en gereed moesten zijn voor het direct uitrukken van manschappen, dan is dit wel een hele erge blunder van Defensie en eis ik dat de verantwoordelijke minister per direct opstapt. Als een stelletje hippies al ongemerkt belangrijk strategisch legermateriaal kan uitschakelen. Wat had El-Qauda of een Duitse invasiemacht dan wel niet kunnen doen?

Kom op een beetje realiteitsbesef graag....
De rea;iteit is dat dit geen kwajongens daad is geweest.
Deze daad is het doelbewust onklaar maken van militair materieel. vergis je daar niet in.
Het is totaal iets anders dan het vernielen van bushokjes.

Ja, ik ben het ermee eens dat de bewaking echt heeft liggen slapen.
Ik hoop dan ook dat men eens heel goed gaat kijken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Aftreden van een minister zal hier niet bij werken.
Wel door bv eens te kijken hoe goed die particuliere bedrijven nu militaire objecten bewaken en of we niet terug moeten naar weer echte militaire bewaking.
pi_31177445
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Maar dit soort dingen maakt je nog niet levensgevaarlijk of staatsgevaarlijk ofzo. En dat wordt hier beweerd.

En wat ze nog meer in petto hebben? God, mag het weten. Maar als ze echt kwaad willen dan hadden ze niet een paar banden lek gestoken. Dat is geen echte sabotage, het is alleen een mooie klus voor de plaatselijke Kwik-Fit. Ze hebben alle gelegenheid gehad om die wagens echt goed te slopen of zelfs op te blazen of in de fik te steken. Wie weet waar ze allemaal wel niet de gelegenheid voor hebben gehad met die lakse beveiliging......

Maar als je de kans krijgt om echt kwaad te doen en je houd het bij een simpel vergrijp als banden lek prikken dan verwacht ik niet dat je volgende stap echt heel erg gevaarlijk zal zijn.
Op dit moment hebben ze geen levens-, danwel staatsgevaarlijke acties ondernomen, maar ze komen blijkbaar wel simpel op een militair terrein en hebben de tijd om daar 480 banden lek te steken, dat vind ik een beangstigende gedachte, want in die tijd kun je misschien ook 40 voertuigen saboteren of erger.
Ik had het minder gevaarlijk gevonden als ze 480 banden bij Harry Vos zijn opslag hadden lek gestoken omdat men pro-fiets was en anti-brandstof, maar we spreken dus over het leger.

Het blijft dus maar de vraag wat er nog gaat komen, zowel de taal die men uitkraamt als de gekozen naam klinken mij niet positief.

We weten het dus niet, dus is er niets uit te sluiten en vooralsnog ook niets te kwalificeren als staatsgevaarlijk.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:01:07 #68
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31177459
Kijk, het is natuurlijk niet zo dat die hele eenheid op stel en sprong in afghanistan neergezet wordt. Maar als ze nou een band alleen maar beschadigd hebben en die klapt terwijl er mee gereden word, gevolg soldaat dood. Tsja, daar sta je dan met je pacifistische bedoelingen...

Maar als je met je post pleit voor zeer versterkte bewaking voor alle militaire objecten in nederland, dan heb ik verder niets gezegd en ben ik het compleet met je eens
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:02:39 #69
110987 ErwinRommel
pi_31177514
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:58 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

Deze is bijna net zo erg als 'door bandenfabrikant gesponsord'.
Maar het is inderdaad vandalisme, maar terrorisme en levensgevaarlijk, come on.
Overdrijven is hier ook een vak.
Het doelbewust onklaar maken van militair materieel vanuit idealistisch oogpunt klinkt mij wel degelijk in de oren als zijnde terrorisme. Geen kwajongensdaad zoals ik al eerder schreef.
Het doelbewust onklaar maken van militair materieel brengt zeer zeker de veiligheid in het geding.
pi_31177585
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:01 schreef nixxx het volgende:
Maar als je met je post pleit voor zeer versterkte bewaking voor alle militaire objecten in nederland, dan heb ik verder niets gezegd en ben ik het compleet met je eens
Ach, van mij mag het leger voor een groot deel afgeschaft worden. Maar als je dan toch een leger wil, zorg dan niet voor een zooi prutsers die het niet eens merken als er 480!!!! wagens onklaar gemaakt worden. Doe het goed, of doe het niet zou ik zeggen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:11:26 #71
110987 ErwinRommel
pi_31177746
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ach, van mij mag het leger voor een groot deel afgeschaft worden. Maar als je dan toch een leger wil, zorg dan niet voor een zooi prutsers die het niet eens merken als er 480!!!! wagens onklaar gemaakt worden. Doe het goed, of doe het niet zou ik zeggen.
met je eerste zin ben ik het 100% oneens. Maar goed dat weet men al wel van mij op FOK!

Maar ja, de bewaking. Dat zijn idd een stelletje prutsers bij elkaar.
Toen ik nog in dienst was van het vaderland werden deze wachten geintroduceerd. Jan Soldaat had er toen al geen hoge pet van op gezien hun houding en bewapening.
Dit blijkt telkens weer te worden bevestigd doordat bepaalde groeperingen het kunnen presteren door militair materieel te saboteren/beschadigen zonder dat men dat opmerkt.

Word dus tijd dat de minister eens heel goed gaat kijken hoe het nu kan gebeuren.
Mijn voorstel: Haal die particuliere diensten af van militair terrein en laat het bewaken doo militairen. Gemotoriseerd, bewapend met geweren ipv pistolen. Zet grondsensoren in langs de hekken etc.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:11:33 #72
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31177753
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Even een hypothetisch vraagje voor je dan
Stel. Elk militair terrein wordt bewaakt door gewapende militeiren ipv particulieren, er hangen overal netjes bordjes "Dit terrein wordt bewaakt door gewapende militairen. Op inbrekers wordt geschoten"
Een groepje pacifisten denkt dat het zo'n vaart niet lopen zal, knippen een gat in het hek en worden prompt neergeschoten, resultaat: 5 doden 4 gewonden.

Eigen schuld? de gewonden alsnog de nor in?
pi_31177926
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:11 schreef nixxx het volgende:

[..]

Stel. Elk militair terrein wordt bewaakt door gewapende militeiren ipv particulieren, er hangen overal netjes bordjes "Dit terrein wordt bewaakt door gewapende militairen. Op inbrekers wordt geschoten"
Een groepje pacifisten denkt dat het zo'n vaart niet lopen zal, knippen een gat in het hek en worden prompt neergeschoten, resultaat: 5 doden 4 gewonden.

Als die situatie er zou zijn dan zou ik het er ernstig mee oneens zijn. En het ook heel erg vinden als er daadwerkelijk doden zouden vallen. Maar ik zou het de soldaten die orders uitvoeren niet aanrekenen, wel de verantwoordelijken die die orders hebben bedacht.

En voor de slachtoffers zou ik het kut vinden, maar wel iets hebben van: dat had je kunnen weten.

Maar er zijn andere alternatieven voor een goede beveiliging naast "shoot-to-kill" hoor
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:20:22 #74
110987 ErwinRommel
pi_31178034
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Maar er zijn andere alternatieven voor een goede beveiliging naast "shoot-to-kill" hoor
Dat weet ik
Ik heb zelf in 1991 toen ik dienstplichtig militair was op vliegbasis Volkel menig actievoerder met de hard houten knuppel mogen bewerken
dat doet erg "auw!!!" aan je klauwen

Er zijn idd andere manieren. Echter dan moeten die actievoerders niet gaan zeiken als er klappen vallen. Dan ook de consequenties aanvaarden.
pi_31178102
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Er zijn idd andere manieren. Echter dan moeten die actievoerders niet gaan zeiken als er klappen vallen. Dan ook de consequenties aanvaarden.
Dat ben ik helemaal met je eens. Dit soort dingen horen gewoon niet. Punt. Dan moet je niet zeiken als je gepakt word. ik vind neerschieten alleen wel weer een beetje te
pi_31178104
=dubbelpost=
pi_31178127
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:11 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik zou dit niet erg vinden, het kapot maken van de beveiling van het land is niet zomaar iets En als er dan een bord staat dat je niet binnen moet komen moet je het ook niet doen. En de 4 die gewond zijn mogen zelf de ziekenhuiskosten betalen uiteraard, en daarna moeten ze 500 uur w.c.'s op kazerne's schoon gaan maken.

Geen begrip voor terroristen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:24:44 #78
45206 Pietverdriet
pi_31178147
quote:

[..]

Als die situatie er zou zijn dan zou ik het er ernstig mee oneens zijn. En het ook heel erg vinden als er daadwerkelijk doden zouden vallen. Maar ik zou het de soldaten die orders uitvoeren niet aanrekenen, wel de verantwoordelijken die die orders hebben bedacht.

En voor de slachtoffers zou ik het kut vinden, maar wel iets hebben van: dat had je kunnen weten.

Ik vraag me af wat gevaarlijker is, een paar stinkende kuthippies die een zooi banden leksteken, of de doorsnee jan/janneke soldaat de hele tijd met scherpe munitie laten rondlopen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:26:08 #79
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31178190
quote:

Ik kan je mening wel begrijpen, de mijne is anders.. neigt meer naar eigen schuld kogel in je lijf..

Maar zoals je zegt, er zijn meer wegen naar Rome, ik zie de minister van defensie ook nog geen shoot-to-kill orders afgeven.. Zelfs niet voor mogelijke/nooiterkende/huh wat voor/ Kernwapens die de amerikanen hier ooit zouden hebben opgeslagen
pi_31178219
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat gevaarlijker is, een paar stinkende kuthippies die een zooi banden leksteken, of de doorsnee jan/janneke soldaat de hele tijd met scherpe munitie laten rondlopen.
Ik denk dat er dan een heleboel veteranen met per-ongeluk-zelf-geamputeerde ledematen zouden rondlopen
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:30:29 #81
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31178312
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik denk dat er dan een heleboel veteranen met per-ongeluk-zelf-geamputeerde ledematen zouden rondlopen
ik denk dat het wel meevalt hoor.. heb je enig idee hoe simpel wapenveiligheid is?
pi_31178367
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:30 schreef nixxx het volgende:

[..]

ik denk dat het wel meevalt hoor.. heb je enig idee hoe simpel wapenveiligheid is?
Enig idee hoe vaak het voorkomt dat soldaten (en voornamelijk politieagenten) zich per ongeluk in hun eigen voet schieten? of hun voortanden kwijt zijn dankzij de terugslag van hun wapen
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:36:23 #83
110987 ErwinRommel
pi_31178474
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Dit soort dingen horen gewoon niet. Punt. Dan moet je niet zeiken als je gepakt word. ik vind neerschieten alleen wel weer een beetje te
Dat neerschieten was een order nog uit de tijd van de koude oorlog.
Zo van: Halt, wie daar?.........tot 3 maal toe geen gehoor, dan waarschuwings schot geven. Nog niet willen luisteren? Dan gericht schieten.
Toch waren enkele criminelen hen voor en hielden hen onder schot om ze van hun Uzi's te ontdoen
Zelfs met een kruisboog lukte dit eens.

Hehehe, weer flauwe anekdotes komen boven over het wachtlopen en de confrontaties met actievoerders
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:37:40 #84
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31178517
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Enig idee hoe vaak het voorkomt dat soldaten (en voornamelijk politieagenten) zich per ongeluk in hun eigen voet schieten? of hun voortanden kwijt zijn dankzij de terugslag van hun wapen
Nee.. jij wel?
pi_31178617
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:37 schreef nixxx het volgende:

[..]

Nee.. jij wel?
Mijn vader loopt al een jaartje of 30+ rond bij Defensie en komt op veel lokaties, die heeft regelmatig leuke anekdotes over blunderende militairen. D'r gebeuren met de regelmaat van de klok stomme ongelukken.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:46:26 #86
45206 Pietverdriet
pi_31178750
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Mijn vader loopt al een jaartje of 30+ rond bij Defensie en komt op veel lokaties, die heeft regelmatig leuke anekdotes over blunderende militairen. D'r gebeuren met de regelmaat van de klok stomme ongelukken.
Zoals scherpe mijnen gebruiken bij een instructie en het slachtoffer ervan jarenlang geen schadevergoeding geven..
pi_31178843
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals scherpe mijnen gebruiken bij een instructie en het slachtoffer ervan jarenlang geen schadevergoeding geven..
Ja, het is dolle pret bij het Nederlandse leger

Met z'n allen in een dronken bui je mede-militair doordrenken in benzine en hem in de fik steken. Lachen joh, komt toch wel in de doofpot.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:57:20 #88
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31179017
Dus als de Belgen een invasie willen plegen sturen ze gewoon een Jerommeke met een beitel om gewoon de banden van al onze legerwagens lek te prikken en ze zetten wat wielklemmen op onze tankjes en we zijn weerloos
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 17:02:12 #89
110987 ErwinRommel
pi_31179126
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:57 schreef SpugendeLama het volgende:
Dus als de Belgen een invasie willen plegen sturen ze gewoon een Jerommeke met een beitel om gewoon de banden van al onze legerwagens lek te prikken en ze zetten wat wielklemmen op onze tankjes en we zijn weerloos
Ik denk dat je met een wielklem op de rupsbanden van een tank je geen zorgen hoeft te maken igv een belgische invasie
Die wielklem zal aan stukken gereten worden vrees ik
pi_31179971
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, het is dolle pret bij het Nederlandse leger

Met z'n allen in een dronken bui je mede-militair doordrenken in benzine en hem in de fik steken. Lachen joh, komt toch wel in de doofpot.
Ik zie nu pas hoe lullig het gebruik van de doofpot is in deze zin
pi_31180289
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik denk dat je met een wielklem op de rupsbanden van een tank je geen zorgen hoeft te maken igv een belgische invasie
Die wielklem zal aan stukken gereten worden vrees ik
Dan gooien ze toch gewoon wat rotzooi in de tank, dat de motor vastloopt, is ook moeilijker te maken. En ik kan me niet voorstellen dat rupsvoertuigen een tankdop met sleutel hebben.

Ik heb in mijn dienstplicht op een 4 tonner gereden en die hebben ook een tankdop die door iedereen open te maken is. En ook trouwens sleutels die voor alle 4 tonners van dat type allemaal hetzelfde zijn.

We moesten in mijn dientsperiode ook zelf wacht lopen, nou dat is dan helemaal een aanfluiting als je daar dienstplichtigen op zet. Damn wat een brassers mensen die gewoon met scherp rondliepen en compleet doorgeladen zonder beveiliging erop en dat dan per ongeluk opeens de uzi een salvo loste, en nog meer van die slordige fouten, waarmee ze wel bewezen dat wachtlopen in ieder geval niet voor iedereen geschikt was.

Nu ik het toch over wachtlopen heb, in mijn dienstopleiding moesten we dat ook, maar dan zonder munitie. En ik en mijn toendertijd pubtent collega moesten van 4 tot 5 snachts. Maar we hadden die pubtent helemaal volgestoomd met wiet en werden later dei ancht dus ruw uit onze slaap verstoord om te moeten gaan wachtlopen terwijl we nog zo stoned als een stel kanaries waren, toen hebben we minsten van 4 tot 7 wacht gelopen omdat we de weg kwijt geraakt waren in het donker.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:10:26 #92
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31180891
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:46 schreef Basp1 het volgende:Nu ik het toch over wachtlopen heb, in mijn dienstopleiding moesten we dat ook, maar dan zonder munitie. En ik en mijn toendertijd pubtent collega moesten van 4 tot 5 snachts. Maar we hadden die pubtent helemaal volgestoomd met wiet en werden later dei ancht dus ruw uit onze slaap verstoord om te moeten gaan wachtlopen terwijl we nog zo stoned als een stel kanaries waren, toen hebben we minsten van 4 tot 7 wacht gelopen omdat we de weg kwijt geraakt waren in het donker.
Ow mên ... oorlogsrecht in vredestijd graag.. *pang*pang*
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:13:33 #93
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31184589
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geloof het maar, het is recentelijk gebeurt.
Wat ziek.
Heb je daar ook een bron voor?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:23:55 #94
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31184904
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:13 schreef Floripas het volgende:
Wat ziek.
Britse fokkerij stopt na zes jaar intimidatie
pi_31185080
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

militaire bewakers lopen gewoon met echte kogels voor hun pistool rond.

net als de politie. alleen hebben ze een glock
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:32:59 #96
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31185201
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:29 schreef electricity het volgende:
militaire bewakers lopen gewoon met echte kogels voor hun pistool rond.

net als de politie. alleen hebben ze een glock
en in het ideale geval c7 en/of minimi
pi_31185284
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:13 schreef Floripas het volgende:
BBC bericht:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/staffordshire/4176094.stm
pi_31185426
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:32 schreef nixxx het volgende:

[..]

en in het ideale geval c7 en/of minimi
alleen als er een verhoogde alarmfase is en dat is niet het geval momenteel.
pi_31185643
quote:

[..]

Oh my god! Danny's moeder? Het zit ze niet mee. Knorretje ook al geband las ik.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:12:38 #100
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31186415
quote:
Oh, in Engeland

Daar binden jagers ook vreedzame dierenactivisten aan bomen om ze op te laten vreten door de jachthonden.
pi_31186579
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:12 schreef Floripas het volgende:
Oh, in Engeland

Daar binden jagers ook vreedzame dierenactivisten aan bomen om ze op te laten vreten door de jachthonden.
pi_31189875
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:39 schreef ErwinRommel het volgende:

"Halt, wie daar"
"Halt, wie daar"
"Halt, wie daar"
>waarschuwingsschot<
>gericht vuren<

En dan moet je nog verdomd zeker van je zaak zijn, want voor je het weet heb je Erik O. tafarelen.

Overigens zou ik voor bewegingssensoren langs de hekken en idd wat rondzwervende herders over het terrein gaan. Niet zo heel duur en behoorlijk efficient.

[ Bericht 8% gewijzigd door Northside op 04-10-2005 23:18:41 ]
Ja, ik generaliseer.
pi_31190381
quote:

[..]

Oh, in Engeland

Is dat niet uit een James Bond film?
Ja, ik generaliseer.
pi_31190589
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:34 schreef xFriendx het volgende:
[afbeelding]

Die beesten werken prima. Een keer bij een discotheek wat reljeugd, politie er bij, maar die worden keihard uitgelachen. Tot er een agent kwam met zo'n beest en 1 zo'n raddraaier een hond aan z'n arm had hangen....toen als 1 man stapte de hele groep een paar stappen achteruit. Gave beesten.
In geval van een aanval door een hond steek je je arm op het moment dat het beest bijt zo ver mogelijk in z'n bek (nee, niet met je hand naar voren maar dwars ), pak je met je andere hand de onderkaak vast en scheur je deze los (en ja, iedere enigzins fitnessende gast kan dit). Dat soort dingen leerden ze special forces vroeger...
Ja, ik generaliseer.
pi_31190678
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:22 schreef Northside het volgende:

[..]

In geval van een aanval door een hond steek je je arm op het moment dat het beest bijt zo ver mogelijk in z'n bek (nee, niet met je hand naar voren maar dwars ), pak je met je andere hand de onderkaak vast en scheur je deze los (en ja, iedere enigzins fitnessende gast kan dit). Dat soort dingen leerden ze special forces vroeger...
De meeste reljeugd heden ten dage zit niet bij de special forces, maar bij 1 of andere kliek waar ze allemaal bontjassen in de zomer dragen, en hun vingers zo maf in de lucht steken. Dan zitten ze bij de Westside of iets dergelijks. De gozer die gepakt werd....huilen stond hem nader dan het lachen.
pi_31191246
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:25 schreef xFriendx het volgende:

[..]

De meeste reljeugd heden ten dage zit niet bij de special forces, maar bij 1 of andere kliek waar ze allemaal bontjassen in de zomer dragen, en hun vingers zo maf in de lucht steken. Dan zitten ze bij de Westside of iets dergelijks. De gozer die gepakt werd....huilen stond hem nader dan het lachen.
En zo hoort het ook natuurlijk! Dat verhaaltje van mij was alleen maar om onschuldige fokkers die ooit op een boze dag door valse honden mochten worden aangevallen een steuntje in de rug te geven. Bontgejaste nepgangsters mogen van mij best een flinke hap uit dat bontjasje missen...
Ja, ik generaliseer.
pi_31191996
Ik heb op camp Stroe in een grijs verleden nog wel moeten wachtlopen (ja jongens & meisjes toen moesten we nog gewoon de dienstplicht vervullen) het is daar ontzettend groot en meestal loop je er maar met 2 man,ik heb toen ook wel eens een wagen horen starten (helaas konden we er niet achter komen waar het geluid precies vandaan kwam) het was toen een mobilisatiecomplex dat houd in dat er een heleboel reserve materiaal stond voor als de russen kwamen,later de officier van de wacht nog gewaarschuwd en gezamelijk een rondje gemaakt met de munitie onder handbereik,helaas niets gevonden,het scheen dat er wel vaker 's morgens wagens terug werden gevonden met een nog warme moter.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_31192025
Dat soort debielen zouden ter plekke afgeschoten moeten worden.
pi_31192444
Nee hoor,op de benen schieten is voldoende dan mogen ze nog eens uitleggen aan de rechter wat ze op verboden gebied deden
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 00:54:34 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31193400
ik vond het een kutstreek

KUT!!!

that's all I've gotta say about it
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 00:56:24 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31193455
en nee er wordt zowieso niet opgeschoten, als je geluk hebt dat de bewaking in de buurt is (zijn er niet zo bar veel meer dan grijpen ze naar de wapenstuk en dan zitten de activisten een maand lang nog niet lekker

maar zoals gezegd, de bezuingingen eisen ook hun tol op de bewakingseenheden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31195928
quote:

[..]

Oh, in Engeland

boontje komt om zijn loontje
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:14:45 #113
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31364228
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:17 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Het was een jaar of zes geleden op het journaal, ergens in Noord-Engeland.

Ik heb wel andere jaagdoden voor je: hier zie je andere doden en [url=http://www.realca.co.uk/hunt_violence.htm]hier ander geweld door jagers.

Ik duik morgen wel even de archieven van de Tribune in.
pi_31367464
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:33 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

Ok die sporen dan inderdaad niet nee
Beetje raar die extreme middelen voor zo'n onschuldig doel. Ik hoor ook wel eens
dingen op het nieuws, maar dat is dan heel sporadisch en er vallen geen 50 dooien.
Ik zie het daarom ook niet als een gigantisch probleem, dit itt extreem rechts en moslimterrorisme.
Natuurlijk moet er wel iets aan gedaan worden, ik pleit ze niet vrij, maar het probleem is wel een stuk minder groot in verhouding.
Er is pas een aanslag gepleegd op de eigenaar van een of ander bedrijf, molotov-cocktail of bom oid. (weet het niet meer precies) is gelukkig niemand overleden of gewond geraakt (hij was zelf niet thuis, zijn vrouw en kind wel). Pim Fortuyn is door een extreem-linkse idioot doodgeschoten, en er wordt op grote schaal vanalles vernield en verhinderd.

Moslimterrorisme hebben we in Nederland tot nu toe nog niet al teveel last van gehad (alleen Theo van Gogh) en extreem rechts doet niks georganiseerd ofzo, bij een avondje stappen om "aapjes te meppen" heb je het ergste wel weer gehad. Ook erg genoeg natuurlijk maar om het probleem van extreem-links kleiner te noemen dan dat van extreem-rechts...
quote:
Maar ontopic over die banden leegsteken, dat is natuurlijk gewoon zonde van het geld. Meer is het ook niet, want die banden worden toch vervangen en er zal geen oorlog minder door gevoerd worden. Idioten die zo iets doen.
Duurt toch een tijdje om al die banden binnen te krijgen, te vervangen etc. en in die tijd kunnen die voortuigen (ruim 460) niet gebruikt worden, er zal inderdaad geen oorlog minder gevoerd worden, maar het is toch een redelijke tik voor de inzetbaarheid.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_31367541
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:03 schreef Northside het volgende:

[..]

"Halt, wie daar"
"Halt, wie daar"
"Halt, wie daar"
>waarschuwingsschot<
>gericht vuren<
"Halt, wie daar"
"Halt, wie daar"
*gericht vuren*
*"waarschuwingsschot"*

Lijkt mij makkelijker (wie hoort het verschil tussen een waarschuwingsschot en een gericht schot?)
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 02:17:56 #116
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31375127
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 07:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

boontje komt om zijn loontje
ik zie twee levende mannen die dood zouden zijn. beetje vage teksten weer van meneer floris.
pi_31375348
quote:
Het zijn stinkende, langharige, ongeschoren en werkschuw tuig.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 12 oktober 2005 @ 02:57:01 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31375425
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:35 schreef RuL0R het volgende:

[..]

"Halt, wie daar"
"Halt, wie daar"
*gericht vuren*
*"waarschuwingsschot"*

Lijkt mij makkelijker (wie hoort het verschil tussen een waarschuwingsschot en een gericht schot?)
niemand hoort iets als ze allemaal neergehaald zijn, en dat zou terecht zijn. eindelijk wraak na al die jaren vol aanslagen van links.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:12:33 #119
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31378191
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 02:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zie twee levende mannen die dood zouden zijn. beetje vage teksten weer van meneer floris.
Ik ben een mevrouw.
En foto's zijn een momentopname.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 17:52:05 #120
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31388220
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:12 schreef Floripas het volgende:
Ik ben een mevrouw.
quote:
En foto's zijn een momentopname.
een waarheid als een

Mensen die een jachtpartij verstoren, die moeten wel een beetje oppassen. Sowieso is het in de buurt van geladen vuurwapens gevaarlijk, soms zelfs voor degenen die ze hanteren. Maar gericht en expres op demonstranten schieten door jagers is onacceptabel en dient zo zwaar mogelijk bestraft te worden. Demonstranten aanrijden met je jeep net zo.
pi_31413594
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:35 schreef RuL0R het volgende:

[..]

"Halt, wie daar"
"Halt, wie daar"
*gericht vuren*
*"waarschuwingsschot"*

Dat zal Erik O. ook wel gedacht hebben
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')