quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:31 schreef plasticvlinder het volgende:
oh is dat een nieuwe categorie? ook goed
heb nog een vraagje...
ik ga voor een ikea-keuken.. maar zit erover te denken om de inbouwapparatuur elders te kopen..
hoe zit dat met de maten? gaat dat voor de meeste dingen gewoon passen?
vind t toch een beetje eng wel.. dus als iemand hier ook ervaring mee heeft.. ik hoor t graag!
Ja nu weet ik het niet meerquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:26 schreef _Arthur het volgende:
Ik heb een hoogglans keuken, maar nog weinig problemen met vette vingers oid op de deuren. Ik denk als je er echt langs gaat kijken dat je het vast wel gaat zien, maar tot nu toe geen enkele spijt hier van.
Fotootje van toen ie in aanbouw was:
http://bmw.patser.net/klussen/09062005/IMG_2196.JPG
Blad wat er op ligt is zwart graniet.
Ik denk dat je op die zwarte hoogglans zoals hier boven wel alles kwa vlekken etc ziet. Maar dat heb je zowiezo al met de kleur zwart, daar zie je echt elk vlekje/dingetje op.
Mooi hoor!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:26 schreef _Arthur het volgende:
Ik heb een hoogglans keuken, maar nog weinig problemen met vette vingers oid op de deuren. Ik denk als je er echt langs gaat kijken dat je het vast wel gaat zien, maar tot nu toe geen enkele spijt hier van.
Fotootje van toen ie in aanbouw was:
http://bmw.patser.net/klussen/09062005/IMG_2196.JPG
Blad wat er op ligt is zwart graniet.
Ik denk dat je op die zwarte hoogglans zoals hier boven wel alles kwa vlekken etc ziet. Maar dat heb je zowiezo al met de kleur zwart, daar zie je echt elk vlekje/dingetje op.
IKEA maakt gebruik van Whirlpool apparatuur in de meeste gevallen. Op zich geen probleem: best goed spul, maar een hoop mensen zullen zeggen dat het rotspul is. Wij hadden ook een IKEA keuken met IKEA/Whirlpool apparatuur en ik was er zeer te spreken over.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:09 schreef plasticvlinder het volgende:
dat dilemma is opgelost.. kan iemand me helpen met t 2e?
inbouwapparatuur? van ikea zelf? of elders? welk merk heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding?
ben niet zo'n keukenprinses dus heb ook niet hele hoge eisen, gewoon standaard is goed genoeg.. moet er wel mooi uitzien..
wil graag een gas-op-glas-kookplaat, oven (geen combi!), koelvriescombi en een vaatwasser, oja ook nog een stille afzuigkap (onderbouwgevalletje, dus geen complete schouw)
Vies = vies natuurlijk, of het nu om een hoogglans keuken gaat of een niet-hoogglans (zeg maar mat).quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:53 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik zou helemaal gek worden, continue bezig zijn met het schoonmaken...
:s moet er niet aan denken... Helemaal niet met die 2 koters die alles steeds weer vies maken!
Een RVS-aanrecht lijkt me sowieso geen aanrader...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:24 schreef arithaterhorst het volgende:
Als ik dan ook nog wat mag toevoegen:
Ik zou ook uitkijken met roestvrijstaal. Persoonlijk vind ik het vrij lelijk als je een aanrecht hebt met allemaal krassen en vingers erop.
Qua kookplaat weet ik dan nog niet echt wat ik ga namen. RVS geeft teveel krassen, glas op gas zie je ook alles op, maar ik wil wel graag op gas blijven koken.
Groetjes,
Aritha
En nog een tip om RVS schoon te krijgen van de vette vingerts: rode Glassex (Glassex Anti Vet ultra ontvetter).quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Een RVS-aanrecht lijkt me sowieso geen aanrader...
Een RVS-kookplaat is echter prima te doen hoor. Het krassen valt reuze mee, wat kom je nou helemaal met scherpe dingen op je kookplaat?
En de Tip van Yvonne in een ander topic is ronduit briljant heb ik ervaren: kookplaat schoonmaken met een sopje en dan opwrijven met een keukenpapiertje met wat (olijf-/zonnebloem)olie erop![]()
Ja dag dan zitten de katten de hele avond aan de plaat te likken!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En de Tip van Yvonne in een ander topic is ronduit briljant heb ik ervaren: kookplaat schoonmaken met een sopje en dan opwrijven met een keukenpapiertje met wat (olijf-/zonnebloem)olie erop![]()
Ik heb er drie (katten) en die blijven er tot op heden vanaf hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:26 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ja dag dan zitten de katten de hele avond aan de plaat te likken!
Als het glas is zoals van gas op glas, keramisch of inductie gewoon cerafix gebruiken. Laat ook wel een vettig laagje achter, maar maakt het super goed schoon en beschermt ook nog eens super.
Je gaspit zit dan bovenop een glazen plaat i.p.v het ouderwetse metaal/RVSquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb er drie (katten) en die blijven er tot op heden vanaf hoor
Het zijn ook geen plássen olie natuurlijk, die je erop gooit.
Werkt beter dan dat speciale RVS-spul, is mijn ervaringHoogstens glanst het ietsje minder.
Wat is dat 'gas op glas'? Is dat weer een nieuw soort koken?
Ah oké!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:41 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Je gaspit zit dan bovenop een glazen plaat i.p.v het ouderwetse metaal/RVS
[afbeelding]
Hou je er wel rekening mee dat op RVS een vet laagje zit wat o.a. je plaat beschermd tegen roesten? Dus lekker je kookplaat ontvetten is echt niet zo'n goed idee. Een sopje met niet schurend middel en een wonderdoekje werkt perfect. En dan even voor de mooi met een RVS middel als INO-X behandelen. En dan ziet het er het mooiste uit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb er drie (katten) en die blijven er tot op heden vanaf hoor
Het zijn ook geen plássen olie natuurlijk, die je erop gooit.
Werkt beter dan dat speciale RVS-spul, is mijn ervaringHoogstens glanst het ietsje minder.
Wat is dat 'gas op glas'? Is dat weer een nieuw soort koken?
Niets. Heeft geen nut. Maar mensen vinden het mooier (of niet).quote:
Ik zie geen plaatjesquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:06 schreef IlseV het volgende:
Wel, hier zijn enkele fotootjes van mijn keuken in aanbouw...
Inderdaad een zwarte hoogglans ikea keuken...![]()
Ik vind hem prachtig, ook al zal ik misschien iets vaker over die kastdeurtjes moeten wrijven.
Het installeren is bij ons iets moeilijker omdat wij met oude muren zitten en niet alles 100% uitkomt. Maar het is goed te doen als je een beetje handig bent...Het vervelende is gewoon dat er enkele schoonheidfoutjes naar boven komen...
Ik heb mijn apparatuur apart gekocht en de inbouw gebeurt daarvan zaterdag...![]()
groetjes, Ilse
PS: Kijk niet naar de rommel....
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het idd een mooie keuken die we hebbenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:11 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
IKEA maakt gebruik van Whirlpool apparatuur in de meeste gevallen. Op zich geen probleem: best goed spul, maar een hoop mensen zullen zeggen dat het rotspul is. Wij hadden ook een IKEA keuken met IKEA/Whirlpool apparatuur en ik was er zeer te spreken over.
In onze nieuwe keuken hebben wij nu Pelgrim. Wij vonden het net iets mooier.
Voordeel van Pelgrim is overigens als je 5 apparaten of meer in 1 koop doet dat je er 5 jaar volledige garantie op krijgt i.p.v. 2 jaar.
Terwijl je hem toch wilt gaan aanpassen hoorde ik net.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:25 schreef r0b1n het volgende:
[..]
Ik vind het idd een mooie keuken die we hebben
Geen moment. En ik moet eerlijk zeggen dat tot nog toe iedereen zoiets heeft gehad van "dat wil ik ook !".quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:58 schreef plasticvlinder het volgende:
geen spijt van de hoogglans gehad?
Ja maar dan wordt ie alleen maar nog mooier hequote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:43 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Terwijl je hem toch wilt gaan aanpassen hoorde ik net.
Geen seconde! Ik denk dat ik zelfs spijt zou hebben als ik het -niet- zou hebben gekozen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:58 schreef plasticvlinder het volgende:
geen spijt van de hoogglans gehad?
Klinkt mooi zeg! Welk merk?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:37 schreef ezzi het volgende:
Dit klinkt wel allemaal positief. Wij krijgen ook een witte hoogglanskeuken met een zwart granieten blad, en ik dacht ook dat het wel veel poetsen zou zijn maar dat valt dus mee lees ik hier. Ik kan niet wachten, eind oktober krijgen we 'm.
Hier hebben wij ook voor gekozen, alleen die van ons komt in november, wij hebben gekozen voor een Nolte keukenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:37 schreef ezzi het volgende:
Dit klinkt wel allemaal positief. Wij krijgen ook een witte hoogglanskeuken met een zwart granieten blad, en ik dacht ook dat het wel veel poetsen zou zijn maar dat valt dus mee lees ik hier. Ik kan niet wachten, eind oktober krijgen we 'm.
Ook niet als je op de link klikt?quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:30 schreef lekzzz het volgende:
ik zie niets?
[mutsmode]quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:11 schreef lekzzz het volgende:
Ook hier een hoogglans witte keuken met rvs.
Vlekken vind ik juist veel makkelijker weg te halen dan op structuur lak.
Ik heb bij de keuken boer 2 hele vettige handen gezet, 1 op hoogglans en 1 op structuurlak. Die man kwam niet meer bij, maar ik wist gelijk wat ik wilde!
Het is zo makkelijk: een vochtig zeempje en het is weer schoon. Als het echt vettig is gebruik ik wat autoshampoo, maar dat heb ik pas 1 keer gedaan.
Ik vind hoogglans dus juist beter dan "gewoon" zelfs met het strijklicht dat we hier hebben!
Weet ik eigenlijk niet eens. Hij komt van Kooke Keukens in Venlo. Ik zal over twee weken een foto plaatsen. Dan heeft m'n man de keuken geplaatst.quote:
Dat wil ik ook héél graag weten!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:28 schreef FearThePinguin het volgende:
Bij de IKEA Utrecht zag ik allemaal krassen op de bovenzijkant van het deurtje Hoogglans wit). Heel uitnodigend. Ik dus even met mijn duimnagel erop gedrukt en jahoor een blijvende afdruk in het deurtje. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb 2 kleine koters en ben dus als de dood dat er krassen opkomen.
Hoogglans wit is wel heel mooi!
Inbouwapparatuuraanraders:
www.internetshop.nl
www.123graniet.nl
Bij Arclinea maken ze hoogglansdeurtjes van massief gepolijst kunststof, bij veel andere merken is het een laagje folie o.i.d. op iets als mdf ofzo.. Dat beschadigd veel sneller.. Massief is duurder, maar veel degelijker! Misschien de investering waard?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:28 schreef FearThePinguin het volgende:
Bij de IKEA Utrecht zag ik allemaal krassen op de bovenzijkant van het deurtje Hoogglans wit). Heel uitnodigend. Ik dus even met mijn duimnagel erop gedrukt en jahoor een blijvende afdruk in het deurtje. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb 2 kleine koters en ben dus als de dood dat er krassen opkomen.
Hoogglans wit is wel heel mooi!
Inbouwapparatuuraanraders:
www.internetshop.nl
www.123graniet.nl
Gut met zo'n fraaie grote ruimtequote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:29 schreef bl0emetjE het volgende:
Ik heb ook een hoogglans keuken! Ik woon sinds augustus hier in mn nieuwe huisje, nieuwbouw, dus ook de keuken kon ik helemaal zelf uitkiezen!
Ik vind hoogglans ook erg mooi! Nu moet ik zeggen dat ik hier maar met zn tweeën woon, van vlekken en krassen ed hebben wij dus nauwelijks last. En ook na feestjes ziet het er altijd nog netjes uit! Maar misschien met kleine kinderen dat het toch minder praktisch kan zijn?? (al heb ik daar geen ervaring mee)
Van mijn kant bevalt de hoogglans keuken dus erg goed, ik heb trouwens een witte met een bijna zwart graniet aanrechtblad.
Geen last van vlekken en krassen hier!
[afbeelding]
Impressie van mijn keukentje
Die wil ik dus ookquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:37 schreef Marsepein het volgende:
Dit is een impressie van wat wij hebben gekocht. Het is niet helemaal hetzelfde, maar de kleuren kloppen wel.
We hebben een minder zware greep, en aluminium accenten (Greep, plint, front oven, kopkant werkblad) Verder hebben we gekozen voor een maxiline.
[afbeelding]
Levering is eind deze maand, plaatsing doet een bevriende timmerman. Zodra die geplaatst is, komen er 'live' foto's!
yummm!quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:11 schreef Allan24 het volgende:
Een hoogglans keuken is wel mooi
IKEA heeft deze:
Abstrakt rood
[afbeelding]
Abstrakt wit
[afbeelding]
Abstrakt zwart
[afbeelding]
Linjär blauw
[afbeelding]
Schitterend! Wat is het er voor eentje?quote:Op zondag 30 april 2006 11:40 schreef Janne33 het volgende:
Over 1 1/2 week wordt de onderstaande keuken bij ons geplaatst: wit hoogglans, greeploos en zwart composiet blad. Inbouwapparatuur van Siemens en Atag!
[afbeelding]
[afbeelding]
machtig mooi, deze lijkt op onze nieuwe keuken. morgen beginnen ze bij ons, greeploos off withe. hoogglans. lades, Composite zwart blad. veel grome en een keuken waar je t beste handschoenen aan moet doen met koken.quote:Op zondag 30 april 2006 11:40 schreef Janne33 het volgende:
Over 1 1/2 week wordt de onderstaande keuken bij ons geplaatst: wit hoogglans, greeploos en zwart composiet blad. Inbouwapparatuur van Siemens en Atag!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
daar ben ik t niet mee eens. een beetje keuken moet de damp opvangen van een waterkoker die onder het deurtje staat. daar moet je wel rekening mee houden als je een keuken gaat zetten.quote:Op maandag 3 april 2006 17:39 schreef jordans het volgende:
Hallo Razz_Gul : bijna ALLE keukens zijn volgens mij van spaanplaat of mdf (ook de duurdere!) dus daar moet je niet mee zitten........zolang het niet nat word is er niets aan de hand....
Ik zou zeggen reken zelf eens uit. Ikea maakt je het namelijk wel heel heel makkelijk!quote:Op vrijdag 18 april 2008 02:34 schreef Smeej het volgende:
ik wil ook een neiuwe keuken... wat betaal je gemiddeld voor een hoogglanskeuken van de ikea??
te veel . kijk even verder. en ze zijn lelijk ouderwets.quote:Op vrijdag 18 april 2008 02:34 schreef Smeej het volgende:
ik wil ook een neiuwe keuken... wat betaal je gemiddeld voor een hoogglanskeuken van de ikea??
Wat kost dit ongeveer?, kan je fotos nemen van hoe het er nu uitziet?quote:Op zondag 30 april 2006 11:40 schreef Janne33 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zonder onderhandelen, . dan ben je al te duur uit, korting vragen , IKEA keukens , neu. lijkt me niks.quote:Op zaterdag 26 april 2008 16:56 schreef amokjeeh het volgende:
Ik heb vorige week een hoogglans witte keuken van KVIK gekocht, 4,90 breed zonder bovenkasten en zonder apparatuur met compactlaminaat blad van 12mm, ingelijmde spoelbak (onderbouw) en kraan voor 3200 euro. Goed alternatief als je in het Ikea budget gaat winkelen, maar wel de keus wil hebben uit bredere kasten en mijn inziens betere kwaliteit. Wat ik vooral prettig vond is de Ikea+ manier van zaken doen, heldere prijslijst zonder onderhandelingen.
Ligt er aan! als je naar de mandemakers groep gaat, dus winkels als de keukenconcurrent dan ben veel en veel te duur uit zonder onderhandelen! daar moet je minstens 40% er af krijgen, geven ze dat niet, dan loop je weg! ga je naar bijv. een Imabo of een kleine zaak in de buurt, daar krijg je meteen een netto prijs! die prijs kunnen ze nog een beetje afronden naar beneden, maar meer ook niet!quote:Op woensdag 30 april 2008 00:58 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
zonder onderhandelen, . dan ben je al te duur uit, korting vragen , IKEA keukens , neu. lijkt me niks.
Toevallig dat ik dit bijna 2 jaar na plaatsen van onze keuken tegenkom...quote:Op zondag 27 april 2008 15:02 schreef denimfanatism het volgende:
[..]
Wat kost dit ongeveer?, kan je fotos nemen van hoe het er nu uitziet?
Ziet er heel goed uit! Bedankt voor de informatie.quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:30 schreef Janne33 het volgende:
[..]
Toevallig dat ik dit bijna 2 jaar na plaatsen van onze keuken tegenkom...
Ik ben even in de administratie gedoken en de keuken heeft ¤ 18.500 gekost.
Hier wat foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het ziet er iig niet uit als een keuken van 18.500 eurootjes.quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:30 schreef Janne33 het volgende:
[..]
Hier wat foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en bedoel je dat positief of negatief...?quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:00 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Het ziet er iig niet uit als een keuken van 18.500 eurootjes.
Ik vind die raampjes boven de afzuiging en in de hoek bij de eettafel wel gaaf.quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:30 schreef Janne33 het volgende:
[..]
Hier wat foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Negatief. Het ziet er leuk uit. Maar ziet er gewoon niet duur uit. Ik zal er denk ik niet meer dan 6000-8000 voor neerleggen. Of zitten er heel wat verborgen schatten in die kasten?quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:11 schreef Janne33 het volgende:
[..]
en bedoel je dat positief of negatief...?
Dit wordt een intelligente discussiequote:Op donderdag 1 mei 2008 17:27 schreef jack4ya het volgende:
Dus als je een deurtje opendoet, moet je ook nog een lade opentrekken?
Waarom dan niet gelijk laden(fronten)? Het lijkt me nu een dubbele handeling?
Kan ik me voorstellen! Mijn god, ik had een doekje nodig voordat ik behoorlijk kon reageren hier!quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:50 schreef Janne33 het volgende:
Er zitten allemaal opberglades en besteklades weggewerkt achter de deurtjes. De inbouwapparatuur en het composiet blad (8,5 meter in totaal) maakten het een dure keuken; atag 5 pits inductie, siemens oven, warmhoudlade en vaatwasser etc.
Wij hebben indertijd helemaal niet geshopt, maar gekocht bij een bedrijf waar wij veel vertrouwen in hebben.
Ik ben er nog elke dag blij mee.
Heb je ook een foto en wat info over die warmhoudlade, dat is wel iets wat ik in mijn nieuwe keuken wil hebben.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:50 schreef Janne33 het volgende:
Er zitten allemaal opberglades en besteklades weggewerkt achter de deurtjes. De inbouwapparatuur en het composiet blad (8,5 meter in totaal) maakten het een dure keuken; atag 5 pits inductie, siemens oven, warmhoudlade en vaatwasser etc.
Wij hebben indertijd helemaal niet geshopt, maar gekocht bij een bedrijf waar wij veel vertrouwen in hebben.
Ik ben er nog elke dag blij mee.
Ik geloof dat ik dit een rotopmerking vind.quote:Op donderdag 1 mei 2008 17:56 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dit wordt een intelligente discussie
\quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:12 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik dit een rotopmerking vind.
Gezien de hoogte van een kastje denk ik dat er meerdere laden per kast in zitten, dus een connectie met het deurtje zou betekenen dat je meerdere lades tegelijk opentrekt en dat werkt natuurlijk niet. Dus óf je opent de binnenlade met de hand, óf achter ieder deurtje zit maar 1 lade. Beide vind ik onpraktisch in gebruik dan wel ruimtelijk gebruik
Tenzij ik nog een andere optie over het hoofd zie, vind ik het vooralsnog geen domme vraag...![]()
Nouja zeg!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 01:30 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
\
ga eens kijken bij een keukenboer. jij snapt er werkelijk niets van.
Bullshit. Als je de huizenmarkt een beetje kent, dan weet je dat een nieuwe mooie keuken de prijs van een woning niet verhoogd. Weet je wat de reden hiervan is? Huizenkopers vervangen relatief vaak de bestaande keuken van hun nieuw gekochte woning. Who cares of het een hype is of niet. Een keuken koop je omdat je het zelf mooi vind en niet om het te verkopen. Er is dus ook totaal geen reden om de keuken te verwijderen. Daarnaast loopt dit topic al zo'n 2,5 jaar. Een 'hype' van 2,5 jaar lang, noem ik geen hype meer.quote:Op zondag 4 mei 2008 14:44 schreef josvr het volgende:
HOOGGLANS = HYPE. Over een paar jaar is zo'n glimmende knalrode of knalblauwe keuken (zoals b.v. die IKEA-foto's hiervocen) HOPELOOS UIT.
Een keuken kost best veel geld en veel gedoe/rotzooi om te installeren. Het is geen bankstel dat niet zo duur is en makkelijk te verwijderen is.
Ik zou dus gaan voor conservatieve kleuren, b.v. creme/wit.
NOG ZO'N HYPE: Greeploze kasten. Dit ziet er best leuk/hip uit maar is totaal niet praktisch. Nu wordt meteen de kast vies door o.a. huidvet zodat de afwerklaag van de kast te leiden heeft (b.v. laklaag o.i.d.).
Het gaat er ook niet om of het de waarde verhoogd of niet, het gaat erom dat ook mensen die die keuken NU mooi vinden bij bepaalde keukens sneller zijn uitgekeken dan bij conservatieve keukens.quote:Op zondag 4 mei 2008 14:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Bullshit. Als je de huizenmarkt een beetje kent, dan weet je dat een nieuwe mooie keuken de prijs van een woning niet verhoogd.
Er zijn heel veel soorten mensen. Je kiest een keuken die je mooi vind. Als je smaak om het jaar verandert, dan is dat je eigen probleem. Wanneer je het een echt mooie keuken vind, dan vind je dat over 2 jaar nog steeds. Ik koop een keuken die ik mooi vind, en geen keuken die ik nu gewoontjes vind, maar wel tien jaar met de keuken mee kan gaan. Als het mij niet bevalt, dan koop ik over 5 jaar een nieuwe keuken. Anders verkoop ik gewoon mijn huis en koop ik een nieuwe (grotere) huis.quote:Op zondag 4 mei 2008 15:06 schreef josvr het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om of het de waarde verhoogd of niet, het gaat erom dat ook mensen die die keuken NU mooi vinden bij bepaalde keukens sneller zijn uitgekeken dan bij conservatieve keukens.
Stel dat nu knalblauw helemaal hip is en over 2 jaar helemaal uit, dan zit jij mooi met die keuken opgescheept. Mensen vinden namelijk mooi want andere mensen ook mooi vinden (wat dus de mode/trend is). Felle kleuren of kleurcombinaties zijn nu eenmaal trendgevoeliger dan conservatieve kleuren zoals wit/creme.
Dit is hetzelfde als bij white-wash vloeren (laminaat/hout). Deze zijn (of waren een tijdje geleden) helemaal hot. Als de trend over is zit je er mee. Je kunt dus beter gewoon licht eiken kopen want dat gaat al eeuwen goed.
Volgens mij is het niet zozeer hoogglans dat een hype is maar de kleuren knalrood of -blauw. Een hoogglans keuken in wit of zwart is weinig trendgevoelig.. (tuurlijk zijn er mensen die een zwarte keuken een trend vinden, maar er zijn ook genoeg die het modern vinden, terwijl dat absoluut niet het geval hoeft te zijnquote:Op zondag 4 mei 2008 14:44 schreef josvr het volgende:
HOOGGLANS = HYPE. Over een paar jaar is zo'n glimmende knalrode of knalblauwe keuken (zoals b.v. die IKEA-foto's hiervocen) HOPELOOS UIT.
dit is niet onvriendelijk bedoeld. al met al kost het tegen de 9000 euro, bij een keukenboer ees zo veel.quote:
Koop jij altijd dingen omdat het 'hip' moet zijn? Ondanks dat het niet je eerste keuze qua smaak zou zijn?quote:Op zondag 4 mei 2008 15:06 schreef josvr het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om of het de waarde verhoogd of niet, het gaat erom dat ook mensen die die keuken NU mooi vinden bij bepaalde keukens sneller zijn uitgekeken dan bij conservatieve keukens.
Stel dat nu knalblauw helemaal hip is en over 2 jaar helemaal uit, dan zit jij mooi met die keuken opgescheept. Mensen vinden namelijk mooi want andere mensen ook mooi vinden (wat dus de mode/trend is). Felle kleuren of kleurcombinaties zijn nu eenmaal trendgevoeliger dan conservatieve kleuren zoals wit/creme.
Dit is hetzelfde als bij white-wash vloeren (laminaat/hout). Deze zijn (of waren een tijdje geleden) helemaal hot. Als de trend over is zit je er mee. Je kunt dus beter gewoon licht eiken kopen want dat gaat al eeuwen goed.
De warmhoudlade zit onder de oven in de hoge kastenwand.quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:01 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Heb je ook een foto en wat info over die warmhoudlade, dat is wel iets wat ik in mijn nieuwe keuken wil hebben.
Waar heb je em gekocht dan? Bij Astroh?quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:16 schreef V6Persia het volgende:
Wij hebben ook een zwart hoogglans keuken, 2 jaar geleden gekocht in Duitsland en scheelde +/- ¤ 8500,- met verschillende Nederlandse leveranciers.
Voordeel van deze duitse leverancier was de ontzettend snelle montage van de keuken (4 uur voor zo'n 14 meter keuken) en uitermate goed service waar veel bedrijven nog van kunnen leren.
Wat al eerder gezegd werd: hoogglans is geen hype, mijn ouders hadden zo'n 15 jr geleden al een hoogglans keuken en heb dit al in heel veel huizen gezien.
Vlekken en krassen is bij ons geen probleem, gewoon de grepen gebruiken waarvoor deze bedoeld zijn.
Mijn advies voor mensen die een goede kwaliteits keuken willen aanschaffen is: Hier in Nederland zoeken wat je wilt en in Duitsland voor veel minder kopen.
Gr.
side gezien, best leuk en zo standaard , niet wat ik wil.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:22 schreef V6Persia het volgende:
Nee, in Bochelt bij Kuchenstudio Hans Tebroke.
http://www.kuechenstudio-tebroke.de/
Gr.
ik heb kastjes van boretti, rood hoogglans, zo al op foto, maar dan met zwart blad,quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:16 schreef plasticvlinder het volgende:
ik ga binnenkort een nieuwe keuken aanschaffen...
nu vind ik die hoogglans keukens erg mooi..
maar volgens mij ga ik me dan dood ergeren aan vingervlekken, krasjes en dergelijke..
iemand een hoogglanskeuken, en wat vind je ervan? valt het mee of toch een afrader?
kun je niet even op het flesje kijken hoe het precies heet en waar ik dat kan kopenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:34 schreef jack4ya het volgende:
RVS vind ik juist super makkelijk, maar je moet wel het juiste schoonmaakspul hebben!
Eentje om alles eens in de zoveel tijd goed te ontvetten (HG over reiniger), een keukenrol om tussendoor vuil weg te nemen (dat plakt namelijk niet echt vast aan RVS mits!je ook ook iets gebruikt om het RVS in te olien! Wij gebruiken Uxor Polish van Ecolab (het heet nu anders geloof ik). Dat is een soort olie die je RVS verzorgt, laat glansen, zorgt dat vuil niet vastkoekt, en dat het mooi egaal zonder die schoonmaakvlekken oogt. Je hebt er heel weinig van nodig trouwens.
Als ik geen polish gebruik, dan zie ik wel dat je vlekken na schoonmaken houdt, maar met een polishEcht briljant! Ik zou nooit meer zonder RVS willen. (maar áltijd polish gebruiken)
oké doe ik thanksquote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:23 schreef jack4ya het volgende:
Ik denkd at het nu Chromol heet... Anders even EcoLab in Nieuwegein bellen?
ik heb gebeld;quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:23 schreef jack4ya het volgende:
Ik denkd at het nu Chromol heet... Anders even EcoLab in Nieuwegein bellen?
aangezien ik je niet kan pm'en hoop ik dat je dit leest :pquote:Op donderdag 1 mei 2008 18:58 schreef Janne33 het volgende:
Achter elk deurtje zitten twee diepe lades en één besteklade. We hebben hiervoor gekozen omdat we de keuken zo strak mogelijk wilden hebben en zonder allerlei greeplijsten. In ons huis zijn veel ingebouwde kasten gemaakt en die zijn ook allemaal greeploos. Je moet dus inderdaad eerst het deurtje uittrekken en daarna de lade. In de praktijk valt dit reuze mee, ik was er snel aan gewend.
Wat de warmhoudlade beteft; er is meer info te vinden bij Siemens of Miele. Wanneer je de lade uittrekt zit er een schakelaar waarmee je de temperatuur kunt instellen van 40 tot 80 graden geloof ik. Makkelijk om een bord eten warm te houden of om je kopjes of borden te verwarmen. Ik gebruik hem niet zo heel vaak, maar het is wel handig wanneer je eters hebt bijvoorbeeld. Wij hebben de lage versie, er is ook nog een hogere.
Ik gebruik de rvs-olie van HG. Koop je gewoon bij de Gamma. Geen moeilijk gedoe.quote:
Dank je!quote:Op zaterdag 5 juli 2008 19:38 schreef Kiwibos het volgende:
[..]
aangezien ik je niet kan pm'en hoop ik dat je dit leest :p
ik zag enkele foto's van jouw keuken en een foto van je trap en je hebt een ongelooflijk goede smaak qua inrichting en design die ook ongelooflijk goed overeenkomt met mijn smaak. Jouw droomkeuken zal ik ook nooit kunnen betalen maar ik vind het toch heerlijk om er naar te kijken. Ik vroeg me af of je soms nog foto's van je huis hebt waaronder vooral de badkamer, slaapkamer en woonkamer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |