quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:31 schreef plasticvlinder het volgende:
oh is dat een nieuwe categorie? ook goed
heb nog een vraagje...
ik ga voor een ikea-keuken.. maar zit erover te denken om de inbouwapparatuur elders te kopen..
hoe zit dat met de maten? gaat dat voor de meeste dingen gewoon passen?
vind t toch een beetje eng wel.. dus als iemand hier ook ervaring mee heeft.. ik hoor t graag!
Ja nu weet ik het niet meerquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:26 schreef _Arthur het volgende:
Ik heb een hoogglans keuken, maar nog weinig problemen met vette vingers oid op de deuren. Ik denk als je er echt langs gaat kijken dat je het vast wel gaat zien, maar tot nu toe geen enkele spijt hier van.
Fotootje van toen ie in aanbouw was:
http://bmw.patser.net/klussen/09062005/IMG_2196.JPG
Blad wat er op ligt is zwart graniet.
Ik denk dat je op die zwarte hoogglans zoals hier boven wel alles kwa vlekken etc ziet. Maar dat heb je zowiezo al met de kleur zwart, daar zie je echt elk vlekje/dingetje op.
Mooi hoor!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:26 schreef _Arthur het volgende:
Ik heb een hoogglans keuken, maar nog weinig problemen met vette vingers oid op de deuren. Ik denk als je er echt langs gaat kijken dat je het vast wel gaat zien, maar tot nu toe geen enkele spijt hier van.
Fotootje van toen ie in aanbouw was:
http://bmw.patser.net/klussen/09062005/IMG_2196.JPG
Blad wat er op ligt is zwart graniet.
Ik denk dat je op die zwarte hoogglans zoals hier boven wel alles kwa vlekken etc ziet. Maar dat heb je zowiezo al met de kleur zwart, daar zie je echt elk vlekje/dingetje op.
IKEA maakt gebruik van Whirlpool apparatuur in de meeste gevallen. Op zich geen probleem: best goed spul, maar een hoop mensen zullen zeggen dat het rotspul is. Wij hadden ook een IKEA keuken met IKEA/Whirlpool apparatuur en ik was er zeer te spreken over.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:09 schreef plasticvlinder het volgende:
dat dilemma is opgelost.. kan iemand me helpen met t 2e?
inbouwapparatuur? van ikea zelf? of elders? welk merk heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding?
ben niet zo'n keukenprinses dus heb ook niet hele hoge eisen, gewoon standaard is goed genoeg.. moet er wel mooi uitzien..
wil graag een gas-op-glas-kookplaat, oven (geen combi!), koelvriescombi en een vaatwasser, oja ook nog een stille afzuigkap (onderbouwgevalletje, dus geen complete schouw)
Vies = vies natuurlijk, of het nu om een hoogglans keuken gaat of een niet-hoogglans (zeg maar mat).quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:53 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik zou helemaal gek worden, continue bezig zijn met het schoonmaken...
:s moet er niet aan denken... Helemaal niet met die 2 koters die alles steeds weer vies maken!
Een RVS-aanrecht lijkt me sowieso geen aanrader...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:24 schreef arithaterhorst het volgende:
Als ik dan ook nog wat mag toevoegen:
Ik zou ook uitkijken met roestvrijstaal. Persoonlijk vind ik het vrij lelijk als je een aanrecht hebt met allemaal krassen en vingers erop.
Qua kookplaat weet ik dan nog niet echt wat ik ga namen. RVS geeft teveel krassen, glas op gas zie je ook alles op, maar ik wil wel graag op gas blijven koken.
Groetjes,
Aritha
En nog een tip om RVS schoon te krijgen van de vette vingerts: rode Glassex (Glassex Anti Vet ultra ontvetter).quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Een RVS-aanrecht lijkt me sowieso geen aanrader...
Een RVS-kookplaat is echter prima te doen hoor. Het krassen valt reuze mee, wat kom je nou helemaal met scherpe dingen op je kookplaat?
En de Tip van Yvonne in een ander topic is ronduit briljant heb ik ervaren: kookplaat schoonmaken met een sopje en dan opwrijven met een keukenpapiertje met wat (olijf-/zonnebloem)olie erop![]()
Ja dag dan zitten de katten de hele avond aan de plaat te likken!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En de Tip van Yvonne in een ander topic is ronduit briljant heb ik ervaren: kookplaat schoonmaken met een sopje en dan opwrijven met een keukenpapiertje met wat (olijf-/zonnebloem)olie erop![]()
Ik heb er drie (katten) en die blijven er tot op heden vanaf hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:26 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ja dag dan zitten de katten de hele avond aan de plaat te likken!
Als het glas is zoals van gas op glas, keramisch of inductie gewoon cerafix gebruiken. Laat ook wel een vettig laagje achter, maar maakt het super goed schoon en beschermt ook nog eens super.
Je gaspit zit dan bovenop een glazen plaat i.p.v het ouderwetse metaal/RVSquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb er drie (katten) en die blijven er tot op heden vanaf hoor
Het zijn ook geen plássen olie natuurlijk, die je erop gooit.
Werkt beter dan dat speciale RVS-spul, is mijn ervaringHoogstens glanst het ietsje minder.
Wat is dat 'gas op glas'? Is dat weer een nieuw soort koken?
Ah oké!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:41 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Je gaspit zit dan bovenop een glazen plaat i.p.v het ouderwetse metaal/RVS
[afbeelding]
Hou je er wel rekening mee dat op RVS een vet laagje zit wat o.a. je plaat beschermd tegen roesten? Dus lekker je kookplaat ontvetten is echt niet zo'n goed idee. Een sopje met niet schurend middel en een wonderdoekje werkt perfect. En dan even voor de mooi met een RVS middel als INO-X behandelen. En dan ziet het er het mooiste uit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb er drie (katten) en die blijven er tot op heden vanaf hoor
Het zijn ook geen plássen olie natuurlijk, die je erop gooit.
Werkt beter dan dat speciale RVS-spul, is mijn ervaringHoogstens glanst het ietsje minder.
Wat is dat 'gas op glas'? Is dat weer een nieuw soort koken?
Niets. Heeft geen nut. Maar mensen vinden het mooier (of niet).quote:
Ik zie geen plaatjesquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:06 schreef IlseV het volgende:
Wel, hier zijn enkele fotootjes van mijn keuken in aanbouw...
Inderdaad een zwarte hoogglans ikea keuken...![]()
Ik vind hem prachtig, ook al zal ik misschien iets vaker over die kastdeurtjes moeten wrijven.
Het installeren is bij ons iets moeilijker omdat wij met oude muren zitten en niet alles 100% uitkomt. Maar het is goed te doen als je een beetje handig bent...Het vervelende is gewoon dat er enkele schoonheidfoutjes naar boven komen...
Ik heb mijn apparatuur apart gekocht en de inbouw gebeurt daarvan zaterdag...![]()
groetjes, Ilse
PS: Kijk niet naar de rommel....
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het idd een mooie keuken die we hebbenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:11 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
IKEA maakt gebruik van Whirlpool apparatuur in de meeste gevallen. Op zich geen probleem: best goed spul, maar een hoop mensen zullen zeggen dat het rotspul is. Wij hadden ook een IKEA keuken met IKEA/Whirlpool apparatuur en ik was er zeer te spreken over.
In onze nieuwe keuken hebben wij nu Pelgrim. Wij vonden het net iets mooier.
Voordeel van Pelgrim is overigens als je 5 apparaten of meer in 1 koop doet dat je er 5 jaar volledige garantie op krijgt i.p.v. 2 jaar.
Terwijl je hem toch wilt gaan aanpassen hoorde ik net.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:25 schreef r0b1n het volgende:
[..]
Ik vind het idd een mooie keuken die we hebben
Geen moment. En ik moet eerlijk zeggen dat tot nog toe iedereen zoiets heeft gehad van "dat wil ik ook !".quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:58 schreef plasticvlinder het volgende:
geen spijt van de hoogglans gehad?
Ja maar dan wordt ie alleen maar nog mooier hequote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:43 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Terwijl je hem toch wilt gaan aanpassen hoorde ik net.
Geen seconde! Ik denk dat ik zelfs spijt zou hebben als ik het -niet- zou hebben gekozen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:58 schreef plasticvlinder het volgende:
geen spijt van de hoogglans gehad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |