abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 oktober 2005 @ 19:54:49 #1
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31123366
We hebben de serie inmiddels tot in den treure kunnen volgen, Yildiz die bij wijze van ludiek protest een tas vol opgeblazen balonnen met daarin een protestbriefje heeft achtergelaten op station Den Haag cs.

Waar zo'n aktie 10 jaar geleden nog als baanbrekend en als confronterend zou worden beschouwd, lijkt het nu not done.

Ondanks de onbewezen terrorismedreiging en de vele media aandacht van de afgelopen jaren sinds het 11 septemberdrama in New York, rijst de vraag, is het nog mogelijk om voor je vrijheid van meningsuiting op te komen en is een dergelijke aktie materie om over na te denken of is een Yildiz bij voorbaat een terrorist vanwege zijn aktie?

Wat vind jij?
Poll: verdacht pakketje achterlaten, heldendaad of terrorisme?
  • Held!
  • Opsluiten!
  • het zal me mijn reet roesten
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Een motivatie is ook leuk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tafkahs op 02-10-2005 20:21:19 ]
  • Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
    Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
    journalist: niet scheel?
    pi_31123625
    Not done. Motivatie volgt.
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:03:13 #3
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_31123679
    doet die klote poll het nou weer niet,
    Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
      Donald Duck held zondag 2 oktober 2005 @ 20:04:08 #4
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_31123716
    Not done. Maar opsluiten hoeft nou ook weer niet.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:07:42 #5
    35446 NT-T.BartMan
    voorgoed vertrokken
    pi_31123848
    Poll werkt niet. Maar dit soort grappen hard aanpakken wegens ontwrichtende werking op de samenleving. Het is niet leuk meer omdat het ook 'echt' gebeurt!
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:09:35 #6
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_31123917
    Je moet die amp; uit de linkjes halen.
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:09:43 #7
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_31123924
    quote:
    Je speelt vals! (of er ging iets mis natuurlijk)
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:15:09 #8
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31124093
    Donner die wil liefst nog dat radicale meningen strafbaar worden gesteld. Dus ik denk dat het niet echt slim is om te doen met die akelige man op het pluche. Maar ik vind het een zeer gedurfde actie die al meerdere dingen aan de kaak heeft gesteld:

• Wat hebben al die privacyinperkende maatregelen als id- en bewaarplicht voor nut als iedere dombo een bomtas neer zou kunnen zetten of een bomauto ergens in kan laten rijden, daar heb je geen internet voor nodig. Het punt dat die maatregelen terrorisme niet voorkomen heeft hij weer bewezen.
  • Zijn actie was al voordat hij het deed bekend op internet, en foto's en de brief stonden al twee weken online, gevonden met een simpele google search. Verschillende media wisten ervan en hebben hetzelfde gesimuleerd. maar de politie moet toch opsporing verzocht inschakelen. Het falen van het opsporingsapparaat weer bewezen, wat heeft een algehele bewaarplicht voor nut nog.
  • Zijn actie bewijst weer de paranoia van het nederlandse volk. Zonder concrete aanwijzingen is er toch een zeer reele kans op een aanslag (aldus donner), zelfs is heiligerkutterveen is niemand veilig. De angst wordt ons ingepraat door de mensen in het pluche, de mensen die ons juist op ons gemak zouden moeten stellen juist OMDAT er geen aanwijzingen zijn.
  • Zijn actie bewijst weer dat protestacties niet meer kunnen in deze tijd, ook al kwam er geen enkele bedreiging van zijn tas (hij had de aansporingen van medefokkers om er een wekker in te doen bijv. weggewuifd, het moest niet op een bomtas lijken maar gewoon op een achtergelaten tas).

Hij heeft iets gedaan wat ik misschien niet zou doen, maar heb wel bewondering voor zijn moed. Hoop dat hij niet te veel straf opgelegd krijgt.
  • □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:15:13 #9
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_31124095
    Held. Niet zo zeer voor de vorm van de actie maar wel voor het standpunt dat hij duidelijk probeert te maken. Het is de hoogste tijd dat we in Nederland weer nuchter en rationeel gaan denken.
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:23:03 #10
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31124324
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 20:07 schreef NT-T.BartMan het volgende:
    Poll werkt niet. Maar dit soort grappen hard aanpakken wegens ontwrichtende werking op de samenleving. Het is niet leuk meer omdat het ook 'echt' gebeurt!
    dit soort acties zijn niet samenleving ontwrichtend. Dat zijn de uitspraken die tot deze massahysterie hebben geleid, waardoor deze acties niet meer kunnen.
    quote:
    Groningen - Als Nederland doelwit wordt van een terroristische aanslag, loopt niet alleen de Randstad gevaar, meent minister Piet Hein Donner van justitie. Het Noorden en andere delen van Nederland moeten even goed op hun hoede zijn. "Per definitie zijn de risico's het grootst waar de weerstand het minst is", zegt Donner in een vraaggesprek met Dagblad van het Noorden. De minister bracht gisteren een bezoek aan de stad Groningen.
    en de alertheid voor terreur in metrostations en ns stations verhogen, terwijl er geen enkele concrete aanwijzing is dat er een aanslag aan gaat komen. Maar er is wel een reele dreiging.

Dergelijke paniekzaaierij moet niet kunnen uit de mond van een volksvertegenwoordiger.
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:23:32 #11
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_31124347
    ik vind het een heldendaad, niet omdat hij er als individu de publiciteit mee heeft gehaald, maar omdat er eindelijk eens wat maatschappelijke kritiek volgt.

We zijn bereid om de angstdoctrine van de afgelopen jaren blindelings te volgen en vinden het nauwelijks erg dat Schiphol en de grote havens barsten van de beveiligingslekken (hoe herken je een terrorist ook alweer?), maar een ludieke aktie op een station, doet je wel even nadenken, wat is er precies echt aan de dreiging?
      zondag 2 oktober 2005 @ 20:24:08 #12
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_31124375
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 20:09 schreef NewOrder het volgende:
    Je moet die amp; uit de linkjes halen.
    thanks, even kopieren naar het kladblok en je hebt een goede poll. Je kan nu wel stemmen
    pi_31124566
    Geen Held, dat gun ik Yildiz niet. Maar het is wél geinig om te zien wat een paniekvoetbal er gespeeld wordt, terwijl men via iedere kleine (lucht)haven Nederland (en dus de rest van Europa) binnen kan komen.
    pi_31125196
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 20:23 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

dit soort acties zijn niet samenleving ontwrichtend. Dat zijn de uitspraken die tot deze massahysterie hebben geleid, waardoor deze acties niet meer kunnen..
    Om precies te zijn; deze acties ''kunnen'' niet meer als gevolg van de echte aanslagen.
      zondag 2 oktober 2005 @ 21:07:51 #15
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31125524
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 20:59 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Om precies te zijn; deze acties ''kunnen'' niet meer als gevolg van de echte aanslagen.
    Zolang de mensheid bestaat worden al terroristische aanslagen gepleegd en dat zal in de nabije toekomst niet veranderen. Vergeleken met 30 jaar geleden valt het aantal gepleegde aanslagen reuze mee, en al helemaal in nederland. Maar 30 jaar geleden kwam je niet op opsporing verzocht als je zoiets deed als onze yildiz heeft gedaan. Het is dus pure angst om bijna niets, gezaaid door regeringsleiders in ons eigen land en andere landen.
    pi_31125718
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 21:07 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Zolang de mensheid bestaat worden al terroristische aanslagen gepleegd en dat zal in de nabije toekomst niet veranderen.
    Datzelfde geldt voor verkrachting. Toch koester ik enige wrok jegens mensen die er ten onrechte aangifte van doen.
    quote:
    Vergeleken met 30 jaar geleden valt het aantal gepleegde aanslagen reuze mee, en al helemaal in nederland.
    Maar het zal altijd blijven bestaan, niet?
    quote:
    Maar 30 jaar geleden kwam je niet op opsporing verzocht als je zoiets deed als onze yildiz heeft gedaan.
    Nee. Maar goed, wie zegt dat dat een ijkpunt zou moeten zijn?
    quote:
    Het is dus pure angst om bijna niets,
    Ik zie niet in waarom hier het woordje ''dus'' zou moeten staan.
    quote:
    gezaaid door regeringsleiders in ons eigen land en andere landen.
    Nee, gezaaid door Yildiz die van tevoren gewaarschuwd was.
    pi_31125933
    Nu weet ik ook wel dat dit geval niet kan worden vergeleken met onterechte aangifte wegens kindermisbruik, omdat Yildiz een ''hoger doel'' diende en niet de bedoeling had om een bepaald persoon ten gronde te richten; maar het netto-resultaat is hetzelfde. Daarbij vind ik dat erg weinig medeleven is getoond met de omstanders.
      zondag 2 oktober 2005 @ 21:22:56 #18
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_31126044
    Ik heb de brief gelezen in dat andere topic en de argumentatie die daarin stond was te simpel voor woorden. Aandachtshoertje, meer is het niet. Nachtje in de cel dumpen en dan richting huis schoppen. Kan ie weer de internetheld gaan uithangen. Kutkneus.......
    Say your prayers
      zondag 2 oktober 2005 @ 21:23:11 #19
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31126051
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 21:13 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Datzelfde geldt voor verkrachting. Toch koester ik enige wrok jegens mensen die er ten onrechte aangifte van doen.
    [..]
    Dit is geen vergelijking. Yildiz heeft geen valse bommelding gedaan en ook niet zijn tas zo ingericht dat het op een bom leek. Hij heeft het ook niet op een verdachte plaats neergezet. Als hij een telefonische bommelding zou hebben gedaan had ik ook gezegd dat hij veel te ver was gegaan. Ook als hij een wekker ofzo in de tas had gedaan.
    quote:
    Maar het zal altijd blijven bestaan, niet?
    [..]
    Inderdaad, het heeft altijd bestaan en zal altijd bestaan.
    quote:
    Nee. Maar goed, wie zegt dat dat een ijkpunt zou moeten zijn?
    [..]

Ik zie niet in waarom hier het woordje ''dus'' zou moeten staan.
    [..]
    Omdat 30 jaar geleden, in een tijd dat terrorisme hier zijn hoogtijdagen had, de algehele massahysterie nog niet eentiende is van wat er nu voor massahysterie heerst in een tijd met veel minder terrorisme.
    quote:
    Nee, gezaaid door Yildiz die van tevoren gewaarschuwd was.
    De collectieve angst voor een bomaanslag met een achtergelaten tas is niet door Yildiz gezaaid.
    pi_31126285
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 21:23 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Dit is geen vergelijking. Yildiz heeft geen valse bommelding gedaan en ook niet zijn tas zo ingericht dat het op een bom leek. Hij heeft het ook niet op een verdachte plaats neergezet. Als hij een telefonische bommelding zou hebben gedaan had ik ook gezegd dat hij veel te ver was gegaan. Ook als hij een wekker ofzo in de tas had gedaan.
    Wat is een ''verdachte plaats?'' Bij het spoor? Waarom zou je hem niet bij een soort trefpunt zetten als terrorist? Feit is en blijft dat hij een tas met opzet heeft achtergelaten. Dat is op zichzelf geen misdaad, maar als je er even over nadenkt (en dat heeft hij toch gedaan?) zou je kunnen weten dat mensen er bang van kunnen worden. Hij heeft dat risico welbewust genomen.
    quote:
    Omdat 30 jaar geleden, in een tijd dat terrorisme hier zijn hoogtijdagen had, de algehele massahysterie nog niet eentiende is van wat er nu voor massahysterie heerst in een tijd met veel minder terrorisme.
    ''Hier'' is nog altijd Nederland? Ik geloof dat het terrorisme zoals dat nu aan het ontstaan is, gevaarlijker is dan wat we toen kenden. Het is veelomvattender en streeft bovendien veel onrealistischer doeleinden na, afgezien van wat de RAF en RaRa probeerden te bereiken. In mondiaal perspectief; er waren nog nooit drieduizend slachtoffers gevallen bij een aanslag. Wat wij dertig jaar geleden deden, is daarom nog steeds geen ijkpunt voor mij.

[..]
    quote:
    De collectieve angst voor een bomaanslag met een achtergelaten tas is niet door Yildiz gezaaid.
    Nee, maar hij heeft er vrij misselijk gebruik van gemaakt, en dat op elf september.
    pi_31139813
    quote:
    Op zondag 2 oktober 2005 20:23 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

dit soort acties zijn niet samenleving ontwrichtend. Dat zijn de uitspraken die tot deze massahysterie hebben geleid, waardoor deze acties niet meer kunnen.
    [..]

en de alertheid voor terreur in metrostations en ns stations verhogen, terwijl er geen enkele concrete aanwijzing is dat er een aanslag aan gaat komen. Maar er is wel een reele dreiging.

Dergelijke paniekzaaierij moet niet kunnen uit de mond van een volksvertegenwoordiger.
    Wat is massahysterie en wanneer is iets bedreigend? Een grappenmaker die zomaar brand roept in een overvolle zaal? Met grote letter BOMB op een servet schrijven en die in het vliegtuig achterlaten?
      maandag 3 oktober 2005 @ 11:50:37 #22
    11907 IntroV
    Veel voor weinig
    pi_31140631
    Er zijn ook andere manieren om kritiek te hebben om maatregelen die je niet zinnen. Het is niet nodig om een actie uit te voeren waardoor het halve station urenlang plat ligt, en waarvoor talloze politieagenten en andere instanties moeten uitrukken.

Not done
    pi_31143213
    Voor de boodschap die Yildiz wilde overbrengen: held.
    Deze hele nasleep heeft zijn punt alleen maar bevestigd en publiek bekend gemaakt. Als protestactie is het compleet geslaagd.
    En nogmaals, die tas is niet expliciet dreigend neergezet. Het doel was niet om massahysterie te veroorzaken. Als Yildiz straks daadwerkelijk echt veroordeeld wordt, zou ie veroordeeld zijn louter en alleen vanwege het achterlaten van een tas. Ik hoop dat onze rechters de banaliteit daarvan inzien.
    More oneness, less categories
    Open hearts, no strategies
    Decisions based upon faith and not fear
    People who live right now and right here
    pi_31148198
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 13:30 schreef trancethrust het volgende:
    Voor de boodschap die Yildiz wilde overbrengen: held.
    Deze hele nasleep heeft zijn punt alleen maar bevestigd en publiek bekend gemaakt. Als protestactie is het compleet geslaagd.
    En nogmaals, die tas is niet expliciet dreigend neergezet. Het doel was niet om massahysterie te veroorzaken. Als Yildiz straks daadwerkelijk echt veroordeeld wordt, zou ie veroordeeld zijn louter en alleen vanwege het achterlaten van een tas. Ik hoop dat onze rechters de banaliteit daarvan inzien.
    De tas is expres achtergelaten...

Ik hoop vooral dat onze rechters inzien dat het een slechte zaak is als grappenmakers de vrijheid krijgen dergelijke stunts uit te halen. Ik moet er niet aan denken dat iedereen de vrijheid krijgt tassen te dumpen op stations met als gevolg dat er elke week een ontruiming plaatsvind.

Yildiz wilde een statement maken en dat is 'm gelukt. Niet klagen als er consequenties aan vastzitten.
    pi_31148452
    held.
    gezien de doelstelling die yildiz wilde bereiken... aandacht voor overmatige privacyschending door de overheid, is hij zegevierend.
    Desalniettemin ben ik bang dat zijn actie reacties ontlokt van overheden die juist het tegenovergestelde bewerktstelligen dan yildiz wilde; deze actie heeft geen bijdrage geleverd aan het inperken van privacyschending door de overheid .
    Yildiz heeft zijn eigen persoon opgeofferd in de naam van vrijheid. Zeker een held in mijn ogen .
    pi_31148596
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 16:36 schreef nikk het volgende:

[..]

De tas is expres achtergelaten...
    Een expres achtergelaten tas is nog steeds een achtergelaten tas.
    quote:
    Ik moet er niet aan denken dat iedereen de vrijheid krijgt tassen te dumpen
    Ik moet er niet aan denken dat het verboden is om tassen neer te zetten waar ik wil.
    More oneness, less categories
    Open hearts, no strategies
    Decisions based upon faith and not fear
    People who live right now and right here
    pi_31148640
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 16:51 schreef Salvad0R het volgende:

Yildiz heeft zijn eigen persoon opgeofferd in de naam van vrijheid. Zeker een held in mijn ogen .

Hij wilde een grap uithalen en is nu de lul omdat hij er niet bij stil stond dat het uit de hand kon lopen. Yildiz wil helemaal geen martelaar of held zijn. Hij loopt nu al te miepen dat hij aan vitaminegebrek lijdt en op een dieptepunt zit qua gewicht en een psyhcologische breakdown nabij is
    pi_31148790
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 16:57 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Een expres achtergelaten tas is nog steeds een achtergelaten tas.
    En een dreigbrief is ook maar een brief...
    quote:
    Ik moet er niet aan denken dat het verboden is om tassen neer te zetten waar ik wil.
    Dat is niet verboden, en dat zal ook nooit verboden worden.

Alleen expres een tas achterlaten op een station is niet toegestaan. Sowieso is dit een onzinnige discussie. Dit is net alsof ik met iemand aan het praten ben die van mening is dat je BRAND!!! moet kunnen roepen in een volle zaal simpelweg omdat er een vrijheid van meningsuiting is.
      maandag 3 oktober 2005 @ 17:12:50 #29
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31148971
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 17:06 schreef nikk het volgende:

Alleen expres een tas achterlaten op een station is niet toegestaan. Sowieso is dit een onzinnige discussie. Dit is net alsof ik met iemand aan het praten ben die van mening is dat je BRAND!!! moet kunnen roepen in een volle zaal simpelweg omdat er een vrijheid van meningsuiting is.
    onzin. Alleen als de hele zaal in paniek zou schieten als iemand in een ludieke actie van zijn stoel opstaat omdat hij misschien wel eens brand zou kunnen gaan roepen, dan was de vergelijking misschien terecht geweest.
    pi_31148978
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 17:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Hij wilde een grap uithalen en is nu de lul omdat hij er niet bij stil stond dat het uit de hand kon lopen. Yildiz wil helemaal geen martelaar of held zijn. Hij loopt nu al te miepen dat hij aan vitaminegebrek lijdt en op een dieptepunt zit qua gewicht en een psyhcologische breakdown nabij is
    Het gaat niet om dat ie een held wilde zijn, het is gewoon dat hij voor zichzelf, over 10 jaar kan zeggen van, dat deed ik toch maar ff mooi . Stel IDplicht/preventieffouilleren/preventief oorlogvoeren-Kneuzen .
    Yildiz had zijn actie vanuit verschillende kaders kunnen bekijken, om tot de conclusie te komen dat het gewoon niet okay is om nepbommen te planten.
    Desalniettemin was zijn motivatie om het te doen niet verkeerd.
    pi_31149068
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 17:12 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

onzin. Alleen als de hele zaal in paniek zou schieten als iemand in een ludieke actie van zijn stoel opstaat omdat hij misschien wel eens brand zou kunnen gaan roepen, dan was de vergelijking misschien terecht geweest.
    En als Yildiz gewoon zijn tas vergeten was, zou er nu ook niets aan de hand geweest zijn. Dat is de correcte vergelijking met een scheet laten in een volle zaal.
      maandag 3 oktober 2005 @ 17:17:51 #32
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31149104
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 17:13 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het gaat niet om dat ie een held wilde zijn, het is gewoon dat hij voor zichzelf, over 10 jaar kan zeggen van, dat deed ik toch maar ff mooi . Stel IDplicht/preventieffouilleren/preventief oorlogvoeren-Kneuzen .
    Yildiz had zijn actie vanuit verschillende kaders kunnen bekijken, om tot de conclusie te komen dat het gewoon niet okay is om nepbommen te planten.
    Desalniettemin was zijn motivatie om het te doen niet verkeerd.
    waarom blijft iedereen toch aanhalen dat het een nepbom was? Hij heeft helemaal geen nepbom gepland. Hij heeft een onschuldige tas neergezet, weliswaar met de bedoeling dat in het huidige parnoide klimaat zo'n tas kon worden aangemerkt als bomgevaarlijk, maar hij heeft nergens de suggestie gewekt dat het een bom betrof en ook nergens de suggestie gewekt dat het een bedreiging zou kunnen zijn.
    pi_31149205
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 17:17 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

waarom blijft iedereen toch aanhalen dat het een nepbom was? Hij heeft helemaal geen nepbom gepland. Hij heeft een onschuldige tas neergezet, weliswaar met de bedoeling dat in het huidige parnoide klimaat zo'n tas kon worden aangemerkt als bomgevaarlijk, maar hij heeft nergens de suggestie gewekt dat het een bom betrof en ook nergens de suggestie gewekt dat het een bedreiging zou kunnen zijn.
    Je geeft het zelf al aan: "weliswaar met de bedoeling dat in het huidige parnoide klimaat zo'n tas kon worden aangemerkt als bomgevaarlijk"
      maandag 3 oktober 2005 @ 17:27:07 #34
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31149349
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 17:21 schreef nikk het volgende:

[..]

Je geeft het zelf al aan: "weliswaar met de bedoeling dat in het huidige parnoide klimaat zo'n tas kon worden aangemerkt als bomgevaarlijk"
    jup. die mogelijkheid heeft hij ook opgenoemd in de brief. Maar het was niet zijn doel om paniek te veroorzaken.
    pi_31149480
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 17:17 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Onschuldige sporttas, sporttas met nepbom, sporttas met spijkerbom.... Denk dat de explosievenopruimingsdienst in hun praktijkwerkveld geen onderscheid maakt hoor...
    Niet dat de EOD erbij was gehaald, het was probably een zwareshag rokende fucker met een geel hesje... maar dan nog... Hij wilde juist dat die tas over zou komen als een bedreiging, zodat mensen er aandacht aan zouden besteden .
    pi_31149492
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 17:27 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

jup. die mogelijkheid heeft hij ook opgenoemd in de brief. Maar het was niet zijn doel om paniek te veroorzaken.
    En dat maakt dus, helaas voor hem, niet uit. Let wel, voor de aanklacht maakt het wel uit natuurlijk.
      maandag 3 oktober 2005 @ 17:43:05 #37
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_31149791
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 17:31 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Onschuldige sporttas, sporttas met nepbom, sporttas met spijkerbom.... Denk dat de explosievenopruimingsdienst in hun praktijkwerkveld geen onderscheid maakt hoor...
    Niet dat de EOD erbij was gehaald, het was probably een zwareshag rokende fucker met een geel hesje... maar dan nog... Hij wilde juist dat die tas over zou komen als een bedreiging, zodat mensen er aandacht aan zouden besteden .
    Yildiz:
    quote:
    Mijn bedoeling is verder om geen argwaan te trekken, geen allah of andere islamitische danwel arabische teksten roepen, en geen bommeldingen maken, gezien dat wel (begrijpelijk) illegaal is.
    Tenminste, bommelding dan.
    en
    [11-SEPT-2005] Tassendump, de nabeschouwing
    quote:
    Op zondag 11 september 2005 18:19 schreef Realzm het volgende:
    Heb je er geen tikkend klokje in geplaatst?

Neen, dan lijkt het van buiten al op een bom, dat is in het geheel niet mijn bedoeling.
    Het moet wel op een verloren tas lijken, vond ik.
    pi_31150446
    Okay dan is dat duidelijk .
    pi_31150751
    Nee, niet opsluiten.
    Dat zo'n tas als potentieel bomdragend wordt gequalificeerd zegt veel meer over degene die 'm vindt, dan over de man die m heeft achtergelaten. Voor hetzelfde geld wordt zo'n tas (zoals het hoort) naar "gevonden voorwerpen" gebracht.
    pi_31153056
    Opsluiten, aandachtsgeile stakker
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')